Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikö noissa ole sama pumppusuutin-diesel kuin volkkareissakin. Tuonikäisiä vaivasi rikkoutuvat suuttimet: luokkaa 600e per suutin ja joka kerta auto jättää tielle. Noita uusittiin hiljaisena kampanjana muutama vuosi sitten ja voi olla, ettei enää liikkeellä ole riskiryhmään kuuluvilla suuttimilla varustettuja autoja. Joka tapauksessa ihan ok moottori tuo on.Vähän kiinnostelis tuommonen -06 octavia 2.0tdi automaattina, mutta mutta.. onko toi kätensä tunkemista paskaan? tuntuu enempi porukka kannattavan noita 1,9tdi koneita.
Miten hyvin jälkiasenteiset lukkoperät käytännössä toimii takavetoisessa autossa? Esim. Quaife merkkinen. Kuluuko renkaat tai muut voimansiirron osat vai salliiko ne renkaiden pyörimisen eri tahtiin kaarteissa? Alkanut vaan vähän himottamaan mersun E 420 cdi V8, ja sellasta lastuttamalla alkaa pito loppumaan helposti kesken.
Osaako joku sanoa, kehittyykö uusien autojen hinnat lainkaan? Esimerkiksi kun nyt on tullut myyntiin uusia malleja, niin voiko ne samat mallit saada halvemmalla esimerkiksi 2 kuukauden päästä(ei käytettynä)? Vai pysyykö hinta aina kiinteänä uudella autolla, riippumatta siitä onko 1kk vanha uusi vai 6kk sitten julkaistu uusi?
Ei tarvi olla ees ajanut. Olin töihin menossa ja pomon kaveri oli tulossa aamukahville konttorille niin oltiin viimisissä valoissa rinnakkain syyssateisella märällä asfaltilla. Senhän piti vähän esittää ja noh ehkä itekki innostuin ja lähtiessä polkasin mitä pysty ja vitut se mitään pitäny. Ite ku olin risteysalueen yli niin se omega oli varmaan satametriä eellä.eron kyllä huomaa, joskus ku ajanu B-Omegaa (kitkalukolla)
Ensiksi tarkistaisin että ohjaustehostimessa on öljyä tarpeeksi ja ettei se ole likaista.Mikähän mahtaa 03 avensista vaivata kun pitää ihme hankaavaa ääntä kun kääntää ratin aivan tappiin. Ei tee sitä paikallaan ollessa vaan kun lähtee ajamaan hissukseen. Ei mielestä tuu siitä että renkaat hankais.
Mikähän mahtaa 03 avensista vaivata kun pitää ihme hankaavaa ääntä kun kääntää ratin aivan tappiin. Ei tee sitä paikallaan ollessa vaan kun lähtee ajamaan hissukseen. Ei mielestä tuu siitä että renkaat hankais.
Toissapäivänä kaverin -05 avensis piti vaimonsa mielestä jotain outoa ääntä juuri noin kun käänsi ratin ihan tappiinsa. Kotopihalla kaveri meni sitten ja potki jääkikkareet pois rois roiskeläpistä ja kävi kokeilemassa, niin eipä kuulunut ääntä enää
Ei näillä keileillä kyllä ollu jäätä Ja öljy oli puhtaan näköstä ja max viivassa...
Nyt löytyy ihan tuore mielipide, kun anopille laitoin parilla satkulla -04 C5:en. Enkä ainakaan vielä ole itseäni jalkaan ampunut sen kanssa...Mimmosia vehkeitä noi -04 - -06 vuosien Citikan C5:set on? Ajettavuudelta ja kulutukseltaan sekä kestävyydeltään..? Jos miettii vaikka tommosta 2l koneella olevaa
Eli sama homma ku niitten vihreitten Defan kaapelien kanssa, jotka jäätyy ku pulkannarut pakkasella ja ei mee enää nätisti kerälle. Mul onneks on niitä vanhoja mustia Defan kaapeleita viel, ni ne on notkeita viel paukkupakkasillakin, mut turhan lyhyitä vaan.
Jäähdytin alkoi vuotamaan kun törmäsin jänikseen. Laitoin Motonetin jäähdyttimen paikkausainetta järjestelmään ja vuoto loppui kokonaan. Myöhemmin syksyllä ilmojen viilennyttyä huomasin että moottorin lämmöt jäivät vajaaksi. Laitoin uuden termostaatin. Lämmöt palasivat normaaliksi.
Vanhan termostaatin keskellä oli pieni tiivisterengas joka oli riekaleina. Yhdyttekö näkemykseen että jäähdyttimen paikkausaine rikkoi termostaatin keskitiivisteen? Kaverin kanssa olimme yhtä mieltä siitä asiasta että näin on.
Mimmosia vehkeitä noi -04 - -06 vuosien Citikan C5:set on? Ajettavuudelta ja kulutukseltaan sekä kestävyydeltään..? Jos miettii vaikka tommosta 2l koneella olevaa
Sattuuko kellään olemaan viimeaikaisia kokemuksia Lohjan PP-autosta? Äkkiseltään vaikuttaisi olevan vähän kehnossa maineessa pikaisen googletuksen perusteella mutta useemmat "ongelmat" jo monen vuoden takaa.
Myynnin. Siellä olis yks vaihdokki joka kiinnostaa mutta liikkeen maine nyt vähän mietityttänyt kun ei ole edes mitenkään lähellä omaa asuinpaikkaa.Huollon vai myynnin puolelta?
Yks kallis noissa oli sisäpuhaltimen läppäakseli jossa on niin nafti sovitus, että se kanittaa päistään ja kiertyy jossain vaiheessa poikki. Huomaa usein siitä, että toiselle puolelle kabiinia tulee kylmää ja toiselle kuumaa. Vaihdossa joutuu kojelaudan purkamaan tieltä ja uusi akseli ei kestä sen pidempään ilman itse tehtyjä parannuksia. Hinta-arvio korjaukselle n. 800e. Nyt en täysin varma ole koskiko tuo juuri faceliftiä vai myös vanhempaa mallia, mutta C5 joka tapauksessa.
Purku on turhaa, läpän saa vaihdettua/korjattua lämppärin kylkeen tehdystä reiästä.
Yks kallis noissa oli sisäpuhaltimen läppäakseli jossa on niin nafti sovitus, että se kanittaa päistään ja kiertyy jossain vaiheessa poikki. Huomaa usein siitä, että toiselle puolelle kabiinia tulee kylmää ja toiselle kuumaa. Vaihdossa joutuu kojelaudan purkamaan tieltä ja uusi akseli ei kestä sen pidempään ilman itse tehtyjä parannuksia. Hinta-arvio korjaukselle n. 800e. Nyt en täysin varma ole koskiko tuo juuri faceliftiä vai myös vanhempaa mallia, mutta C5 joka tapauksessa.
Eikö tuossa 1.8 dieselissä ollut joku tyyppivika? Joku boxi sanoo poks ja makso aika paljon jos teetätti työn?Onko täällä Ford-ihmisiä? 1.8 tdci -koneinen farkku-focus, ikäluokka noin 2008-> eli kakkoskorin facelift vaikuttaisi ihan passelilta vaihtoehdolta autoksi. Onko noissa jotain suurempaa vikaa miksi pitäisi välttää? Entä onko kaikki projektoriumpioiset (tehtaan) xenoneilla?
Edit: Hakusessa siis tylsä työmatkakulkine kakkosautoksi. Kriteereinä oli masennuksen ja epätoivon lisäksi webasto, vakkari ja ilmastointi niin noita Focuksia ainakin oli paljon tarjolla (alle 7ke hinnalla).
Ilman sisähaaraa vai? Onko oikea lokilämppöri vai letku/säteily?Kakkosautoon pitäisi asennuttaa lohkolämppäriä. Minkälainen kustannus lienee suunnilleen? Tuskin tuohon montaa tuntia saa menemään...
Peugeot 207 1.4 ja DEFAn kilkkeet (lämppäri+asennussarja+johdot).
muoks. Kaikki osat siis jo hankittu
Oletteko huomanneet että ainakin Brembon jarrupalapaketissa mukana tulevien pulttien kannat ovat tosi lyhyet? Aiemmin kun olen vaihtanut jarrupalat, ovat pulttien kannat olleet pidempiä. Nyt kun vaihdoin jarrupalat niin pulttia kiristäessä räikkäavain+hylsy lipsahtaa helposti pois pultin kannasta ja kun vielä toisella kädellä joutuu pitämään lenkkiavainta ettei liukutappi pyöri mukana.
Mielestäni tuollaiset pultit ovat todella ikäviä laittaa kiinni. Tähän pitäisi saada parannus.
Kannattaa kurkata itse sinne auton alle lampun kanssa, että missä kunnossa se putki on. Ja onko liitokset ehjät. Jos liitokset on täysin ruosteessa niin liikkeessä varmaan joko vaihtavat seuraavankin pätkän tai hitsailevat uuden laipan. Pystyt sitten hieman paremmin arvioimaan kustannuksia. Melko varmasti siellä on pakoputken etuosa kuin uusi kun lämmin pakokaasu pitää kuivana ja perästä pari pätkää huonommassa kunnossa.Yhtäkkiä rupesi -99 Nissan Almeran käyntiääneet pöristä oudosti, ja kun kävin auton perästä katsomassa pakoputkea ja tukkia sitä hanskalla niin ei sieltä kyllä yhtään mitään enää tullut muutenkaan, äänet ja varmaan savutkin tuli jostain lähempää auton keskikohtaa eli pakoputkiko siellä nyt on sitten irronnut/revennyt? Kuinka paljon tuollaisen korjauttaminen nyrkkipajalla about maksaa? Itsellä tiedot näistä asioista aika olemattomat.
TÄMÄ! Tuntiliksat vanhan ruosteisen paskan kanssa tapellessa ja mahdolliset ruosteen päälle hitsaamiset ja 2kkn päästä takasin korjaan loputki Ei. Säästä. Mitään.Jos pajalle pitää putkea mennä uusituttamaan, niin kyllä silloin kannattaa koko paska vaihdattaa.
suosittelen kysymään tuolta: Mikä auto minulle?onko porukoilla kokemuksia 9-5 saab 2.0t biopower? harkinnassa tällä hetkellä 2-autoksi.
Joo kyllähän se aux löytyisi, mutta ei toi BT-Aux-adapterikaan nyt täydellinen ole. Jää johtoja rumasti näkyviin verrattuna tommonen integroitu ratkaisu. Toki asennus ottaa tovin enemmän aikaa ja rahaa, mutta onhan se siisti ratkaisu.Jos siinä autossa on AUX-liitäntä, ni helpommalla ja halvemmalla pääset, ku hommaat Bluetooth to AUX-adapterin siihen. Ite hommasin moisen kapistuksen ja oli helppo ratkaisu.
Löysin Amazonista kanssa jonkun bt-aparaatin, joka kiinnittyi media-in-liittimeen. Muuten hyvä, mutta sillä ei saanut HF:ää... Hinta oli luokkaa 30e, ihan pätevä olis ollut muuten.@Mustalaa Multa saattas löytyä mokkula, jolla saat musat soittimeen bt:llä.
Toimii, se on valoja, peilejä ja puhallinröörejä lukuunottamatta täysin sama auto.Kysellääs täällä ku ei Vagarenasta vastausta tunnu löytyvän. Seat Exeo, eli tuo 2000-luvun puolen välin Audi A4 eri logoilla. Tuollainen olisi tulossa taloon ja bluetooth tarttisi saada soittimeen sekä musiikille, että puheluille. Audiin tuntuu löytyvän kyllä noita Grom, Connects2 jne -bluetoothsovittimia, jotka toimii cd-vaihtajaa emuloimalla. Toimiiko noi Audin sovittimet Seatissa suoraan, kunhan liitin on oikea?