Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Olisiko suosituksia sisätilalämppäriksi? Defa olisi ilmeisen varma valinta(?), mutta aika hintavia ovat. Pelkkä defan lattiateline maksaa sen 15 eur.
Sitten olisi Biltema, tokmanni, clasohlson (ehkä jotain muita vielä).
 
Olisiko suosituksia sisätilalämppäriksi? Defa olisi ilmeisen varma valinta(?), mutta aika hintavia ovat. Pelkkä defan lattiateline maksaa sen 15 eur.
Sitten olisi Biltema, tokmanni, clasohlson (ehkä jotain muita vielä).

Moottorilehti 12/2013:ssa oli vertailussa lämmittimet. Siinä Calix pärjäsi hyvin.
 
Halpis Defa oli ainakin surkea, nyt on halpis Calix Classic ja se on ollut oikein hyvä. Iso plussa tuosta kiinnitysjalasta, kun sen saa maton alle kiilattua ja pysyy hyvin paikallaan.
 
Pitäis saaha pistoke akkukoteloon ylläpitolaturille.
Saako Defa-yhteensopivaa haaroitus sarjaa ja noin 2m johtoa +pistoketta mistään halvemmalta kuin jostain motonetistä merkkituotetta. Max 4A speksattu tuplasuojaeristetty täysautomaattilaturi eli ei edes maajohtoa pistokkeessa.
 
Mitäs mööpeleitä nää on -00 T4 transportterin keulan alla. Ovat siis keskellä etupuskurin sisällä.

mPsFNXFNhA4O6iy-euchXt7TcyxoWRuv7HdvPp70oQmXSJVdJIuBofZz3goRT1nW6Lphas5MIEBQ1O7KNxjYp5J9BuvIro_q0ozkhZAKhczvYI3pVfAbGhG_3lrYN0XTOhxxP2qNau0=w1247-h936-no
 
Saakohan kuvasta selevää, oon ostamassa mazda b2200 dsl vm 91 tai 92 ja otin sen vkl testiin nii tollanen varotusvalo sytty koetauluun kesken ajelun. Mitähän mahtaa tuo valo tarkottaa, voin kokeilla napata huomenissa parempilaatusta kuvaa.

Voisko olla joku jako/apulaitehihnan vaihtovälin ilmaisin? Näyttää hihnalta ja rullilta tuo symboli.
 
Voisko olla joku jako/apulaitehihnan vaihtovälin ilmaisin? Näyttää hihnalta ja rullilta tuo symboli.

Juu niin näyttää tai sit se on automaattinen jakohihnan vaihtovalo ku judt tuli 400k mittariin ja tos ei kyl mitää ajotietokoneita ole olemassa...
 
Uskaltaako tuommosta 300-360tkm ajettua diesel mersua/audi a6/Skoda octaviaa laittaa? Varusteiltaan ja koreiltaan parempia ku saman ikäset bensat kun kattelee : think:
 
Uskaltaako tuommosta 300-360tkm ajettua diesel mersua/audi a6/Skoda octaviaa laittaa? Varusteiltaan ja koreiltaan parempia ku saman ikäset bensat kun kattelee : think:
Melko ympäripyöreä vastaus ympäripyöreään kysymykseen, mutta yleisesti ottaen 300tkm ajetulla dieselmersulla on vielä parhaimmillaan reilusti toinen samanmoinen edessään.
Minkähän ikäisistä/korisista ajoneuvoista puhutaan?
 
Mersu joku 00-04 väliin. C-mallia tuossa katellu vähän, muutamia hyvä korisia löytys.
Mites noi audit? 350tkm ajettu -03 a6 Audi joko alkaa olla loppuunajettu?
 
Mersu joku 00-04 väliin. C-mallia tuossa katellu vähän, muutamia hyvä korisia löytys.

Alkaa olla niin vanhoja, että kato sellanen missä hyvä huoltohistoria, vähän kilometrejä ja vähän omistajia. Kahdella työkaverilla ollu -01 ja -02 C:t ja kummassakin jonkin verran murheita sähköjen ja alustan kanssa.
 
Alkaa olla niin vanhoja, että kato sellanen missä hyvä huoltohistoria, vähän kilometrejä ja vähän omistajia. Kahdella työkaverilla ollu -01 ja -02 C:t ja kummassakin jonkin verran murheita sähköjen ja alustan kanssa.
Ruoste on noissa prefacelifteissä varmaan pahin murhe. Mm. Takaluukku, kaaret, ovien alareunat jnejne mätänee silmissä. Tekniikaltaan perus toimivaa. Perusvikana voisi mainita vuotavat suuttimien tiivisteet, jota kannattaa seurailla.
 
Faijan 2002 9-3 saabista on ilmeisesti turbo sanonut viimeisen sanansa ja uutta pitäisi tilalle löytää. Mistä tuollaista saisi edullisesti?

Virosta yritin etsiä, mutta pari (alvadi ja jokin toinen en muista enää mikä) liikettä mitä nopeasti katsoin ei ollut turboa myynnissä vain jokin tiivistesarja.
 
Faijan 2002 9-3 saabista on ilmeisesti turbo sanonut viimeisen sanansa ja uutta pitäisi tilalle löytää. Mistä tuollaista saisi edullisesti?

Virosta yritin etsiä, mutta pari (alvadi ja jokin toinen en muista enää mikä) liikettä mitä nopeasti katsoin ei ollut turboa myynnissä vain jokin tiivistesarja.
Kannattaa kysyä turbopajoilta paljon huolto kustantaisi ennen kuin lähtee etsimään halvinta mahdollista tarviketurboa.
 
Sen verran ikää faijalla ettei kyllä ala itse noita enää ruuvaamaan, mutta eiköhän tuo postitus tarvittaessa onnistu. Pitää katsoa millaiseen lopputulokseen päätyy.

https://www.saabparts.com/globalassets/fi/pdf/turbo-chargers-fi.pdf

toi taitaa olla hintalaatusuhteeltaan paras ratkasu. tarviketurboista ei tiedä kestääkö ne 15tkm, vaiko auton loppuiän. ja tosiaan, jos se on garretin turbolla, niin korjaamista ei kannata ees miettiä. niihin ei saa korjaussarjoja järkevään hintaan, maksaa tonnin ku laittaa johonki turbopajalle korjattavaksi..
 
Itellä on kavereilta kokemukset että toisilla levinny pari per vuosi, toisilla lämpiää jo kuudetta vuotta putkeen..

Paria olen olen ollut mukana asentamassa(muiden autoihin) ja siinä käsityksessä olen ollu että melko tarkkoja asennon yms. suhteen että toimivat oikein. On nuo huolella laitetut ainakin toimineet.
 
faija möi asevelihintaan (yks numero) vielä muutaman kuukauden leimalla olevan fordin. se pysyy nyt tiellä, on turvallinen mutta jakopää mossahtaa noin 4k kilsan päästä. auto on vanha ku taivas, lasissa 400k joten uutta pukkaa tai harrastanen noin kesällä polkupyöräilyä joka ei paha sekään.

miten vanhojen paskarassien kanssa olis paras menetellä? odotella 1.1.2018 ja hoidella romutuspalkkio käsirahaksi johonki vähemmän paskaan rassiin? värkätä jakopää kuntoon ja toivoa että menee vielä hetki pitempään?

kun ei tarttis muuta kuin koirankopin kokoisen pikkupäristelijän joka pysyy tiellä.
rahoitus hoituu kyllä, duunia on ja luottotiedot bueno.
 
Jos autoksi riittää sellainen koirankoppi joka menee noihin romutuspalkkion ehtojen päästörajoihin ja tilillä on pitoa ostaa uusi auto, niin kyllä mä melkein siihen vaihtoehtoon tarttuisin.
 
tilillä on pitoa kyllä, mutta mä en tiedä onko duunisopimuksen jatkossa pitoa. t: pätkäkoira löysässä hirressä.
 
faija möi asevelihintaan (yks numero) vielä muutaman kuukauden leimalla olevan fordin. se pysyy nyt tiellä, on turvallinen mutta jakopää mossahtaa noin 4k kilsan päästä. auto on vanha ku taivas, lasissa 400k joten uutta pukkaa tai harrastanen noin kesällä polkupyöräilyä joka ei paha sekään.

miten vanhojen paskarassien kanssa olis paras menetellä? odotella 1.1.2018 ja hoidella romutuspalkkio käsirahaksi johonki vähemmän paskaan rassiin? värkätä jakopää kuntoon ja toivoa että menee vielä hetki pitempään?

kun ei tarttis muuta kuin koirankopin kokoisen pikkupäristelijän joka pysyy tiellä.
rahoitus hoituu kyllä, duunia on ja luottotiedot bueno.
Se on ihan omista valinnoista ja prioriteeteista kiinni. Joko pistä voortin paaliin ja otat romutusrahat tai vaikka ajelet sillä niin pitkään kunnes jakopää leviää tai katsastaja pahoittaa mielensä. Toisessa ääripäässä on hyödyntää rahoitusta ja duunia ja marssia autokauppaan ja ostaa uusi takuullinen auto - tai vaikka liisata se jostain, jolloin voit olla käytännössä varma auton tulevista kuluista.

Valintoja, valintoja..
 
kiitoksia ajatuksista. taita olla paras veto budjetille se, että käsiraha paalista ja uus käytetty rassi jossa vähemmän julmat kilsat linssissä.

uskallan lainaa ottaa jonkin verran, seuraavan kuuden kuukauden päähän duuni on ainakin satavarmaa.
 
Näinpä ja romuukko ei maksa romusta aikalailla mitään.

Joko suoraan uusi tai ajelet sillä paskalla menemään, se jakopääkin voi kestää vaikka mitä vielä. Tai sitten ei.

Toisaalta jos ite viitti jakopään tehdä niin tuurillahan tuolla seilaa vielä muuten sen 100tkm, huonommalla tuurilla ei seilaa.

Riippuu ihan miten riskillä oot valmis autoilua harrastamaan ja osaatko pystytkö ite jotain tekemään. Tollasten raatojen kohdalla korjausten ulkoistus on täysin hullun hommaa, ellei käy tuuri ja pysyy paska läjässä.

Jos leimassa on pitoa pitempäänkin, lyö nettoautoon 500-700e niin joku hakee sen kyllä.
 
Halpa auto, niin jakohihnalla voisi ajaa 20 tkm liikaa. Jossain autoissa merkistä riippuen vaihtoväli voi olla 120 tkm tai 240 tkm tai sitten siltä väliltä. Jos on 240 tkm, niin kannattaa vaihtaa vesipumppu sitten samalla kertaa.
 
Osaako joku sanoa, kehittyykö uusien autojen hinnat lainkaan? Esimerkiksi kun nyt on tullut myyntiin uusia malleja, niin voiko ne samat mallit saada halvemmalla esimerkiksi 2 kuukauden päästä(ei käytettynä)? Vai pysyykö hinta aina kiinteänä uudella autolla, riippumatta siitä onko 1kk vanha uusi vai 6kk sitten julkaistu uusi?
 
Osaako joku sanoa, kehittyykö uusien autojen hinnat lainkaan? Esimerkiksi kun nyt on tullut myyntiin uusia malleja, niin voiko ne samat mallit saada halvemmalla esimerkiksi 2 kuukauden päästä(ei käytettynä)? Vai pysyykö hinta aina kiinteänä uudella autolla, riippumatta siitä onko 1kk vanha uusi vai 6kk sitten julkaistu uusi?
En voi myöntää seuranneeni hintoja tai muutenkaan tietäväni, mutta en nyt äkkiseltään näkisi miksi se hinta siitä kauheasti laskisi ennen kuin uusi malli seuraavana vuonna tulee tai on tulossa. Arvoahan tossa laskee ikä ja kilsat eikä ne autot niin massiivisesti joka vuosi päivity ettäkö hinta putoaisi järkyttävästi uudelle autolle silloinkaan kun uusi malli tulee.
 
Lisävarusteita saattaa saada ilmaiseksi tai alennettuun hintaan.
 
Turtle Waxilla oli joskus semmonen värivaha jossa tuli "korjauskynä" mukana. Mahtaako mitään vastaavaa tuotetta olla olemassa kun toi Turtlen versio on päivittyny puikottomaan pakkaukseen?
 
Onko muut käyttäneet tarvikemallisia Defa kaapeleita? Tarvitsisin pidemmän kaapelin tällä hetkellä, eli siis tolpalta auton keulaan tuleva kaapeli.

Defan oma 5 metrinen johto vaikuttaisi olevan lähemmäs 30 euroa. Mutta esimerkiksi Puuilosta saisi Electrogear merkillä kulkevan johdon 14.90€. Voiko näissä olla eroja niin että kannattaisi ostaa alkuperäinen vai ajaisiko halpisjohto asiansa?

Moottorinlämmitysjohto 5m. Defa yhteensopiva
 
Mulla on yksi aikanaan motonetistä ostettu tarvikekaapeli, eri valmistajan kuin tuo mutta Defa-yhteensopiva kuitenkin. Siinä on ainakin sellainen ero alkuperäiseen, että kontaktit auton päässä on paljon löysemmät. En ole uskaltanut sitä enää auton lämmittämiseen käyttää, 2kw sisätilalämmitin + moottorin letkulämmitin sai pistokkeen kuumenemaan aika huolestuttavasti. Käyttelen sitä toisessa autossa jossa pelkkä ylläpitolaturi webaston apuna.

Alkuperäisessä on paljon jämäkämmät kontaktit, harmi vaan että se itse johtokin on sitä pakkasessa kovettuvaa paskaa... Tuonne pistokkeen sisään kun katsoo, niin tarvikemallissa on ikäänkuin halkaistu kahteen osaan tuo kontakti. Alkuperäisessä se on jaettu kolmeen osaan.

Vastaus kysymykseen siis jyrkkä ehkä.
 
Itellä on ollu monenlaisia tarvikekaapeleita ja ovat toimineet.
 
Onko muut käyttäneet tarvikemallisia Defa kaapeleita? Tarvitsisin pidemmän kaapelin tällä hetkellä, eli siis tolpalta auton keulaan tuleva kaapeli.

Defan oma 5 metrinen johto vaikuttaisi olevan lähemmäs 30 euroa. Mutta esimerkiksi Puuilosta saisi Electrogear merkillä kulkevan johdon 14.90€. Voiko näissä olla eroja niin että kannattaisi ostaa alkuperäinen vai ajaisiko halpisjohto asiansa?

Moottorinlämmitysjohto 5m. Defa yhteensopiva

Kannattaa käydä katsomassa jos Biltemalla vielä on sellainen sekä defa että calix sopiva kaapeli (y-mallin pää suojatulpilla), pysyy notkeana, edukas ja tosiaan käy kumpaankin. En nyt löytänyt äkkiseltään netistä, ja jos ei ole enää myynnissä niin harmittaa kun vain yhden aikoinaan ostin. Myös @DD-Indeed jos tarve!

Ollut aivan ykkönen kyllä kun löytyy molempia lämmittimiä eri koneista ja autoista :)
 
Etusivu - Marek hakukenttään "liitäntäjohto" ja löytyy parikymmentä tarvikejohtoa, jotka on vedetty pois markkinoilta.

Oma entinen punainen defaan sopiva johto sieltä löytyy ja tyytyväisenä käytin sitä. Kuminkaltainen kaapeli pysyi notkeana pakkasillakin. Nykyisin on käytössä pilteman calix-piuha ja en näe syytä miksi olisi pitänyt valita orkkis tarvikkeen sijaan.
 
Mätänetistä saa kyllä defan silikonisen johdon. Maksaa vähän enemmän ja tuskin pääsee tukesin listoille.
 
Nuo halvat piuhat on ihan hyviä, kunhan muistaa ettei taivuttele niitä 40-50 asteen pakkasessa.
 
Riippuu tietty autosta mutta kauanko menee jakohihnan, vesipumpun ja hilppeiden vaihdossa jos käyttää liikkeessä? Ouluun ois reissua ja jokunen tuntia pitäis hukata aikaa niin ajattelin vähän jos käyttäisi juhan autossa vaihatuttamassa samalla.
'04 2.0 diesel avensis kyseessä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 690
Viestejä
4 496 015
Jäsenet
74 271
Uusin jäsen
Esa.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom