- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 4 862
Saattaa olla ihan ikäkohtaisiakin eroja, oma on 4F jossa jälkiasenteinen Eberi + Remuc.No kappas, ei Audillakaan näköjään ole yhtenäistä linjaa autoissaan jos kutosen kanssa joutuu tosiaan kääntelemään itse hanikoita. Mulla kolmosessa sen yhden ainoan herätejohdon kytkeminen hoitaa kaiken. Automatiikka herää henkiin ja säätää niin lämpötilan kuin suuntauksenkin oikeaksi.
Tietenkin pakkaa sekoittaa myös tuo logiikka; vakionahan A6:n tehdaslämppäri *ei* lämmitä moottoria! Eli N279-venttiili on kiinni, ainakin jos autossa on tehdaslämppäri asennettuna ja tämä vaatii ohjelmamuutoksen jos haluaa että "incl. engine" -asetus edes näkyy "pre-heating" kohdassa valikoissa.
Eli kun siellä on moottorille asennettu jälkikäteen lämppäri jonka "lisätoiminto" on sisätilojen lämmittäminen niin mennään jo saksalaisinsinöörin ajatusmaailmaa vastaan.
En tiedä sitten vaikuttaako MMI:n kautta ohjaus hommaan vs muut mallit (A3:ssa lie non-MMI systeemit, ainakin samassa ikäluokassa?).
En toki - jos siellä on tehtaan "kello" (valikko) niin toki pitäisi normaalisti toimia. Mutta jos sellaiseen perusmallin pelkästään ajossa toimivaan lämppäriin menee kytkemään esim. kello-ohjauksen jälkikäteen niin sisätilat ei välttämättä tosiaan ala lämpenemään ilman pientä "lisäpanostusta".Noissa tapauksissa sitä webastoa ei myöskään pysty ohjaamaan itse, vaan se lähtee käyntiin moottorin lämmityksen avuksi automaattisesti lämpötilojen mukaan. Luulin että tarkoitit sellaista jossa auton pihalla seistessä voidaan esilämmittää moottori, muttei sisätiloja. Sellaiseen en muista törmänneeni.
Lisäksi alkuperäisen kysyjän ongelmaan viitaten on mahdollista että on sulakekin palanut; tosin Webaston tapauksessa ei kai tällöin pitäisi ilmastoinnin paneeliin tulla henkeä ollenkaan (kolme sulakettahan siellä kai Webastossa on edelleen ja yksi tuota sisäpuhallusta/ilmastoitia varten?).