Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä se halvin jättää vaihtamatta? Eikö tuolla "VAG autojen monet ongelmat ketjussa" juuri ollut joku jakohihnan vaihdossa ja jotain oli jätetty vaihtamatta ja jäähdytysnesteet sitten alkoi vuotamaan!?

EDIT:
En tiedä. Jakohihnasarja, vesipumppu ja moniurahihna oli tarjouksen tiedoissa. Täytyy tutkia, millainen vesipumppu tuossa omassa Skodassa on.

EDIT: Gatesin jakohihnasarja + vesipumppu 125€ tuohon ja Continentalin 20€ kalliimpi. Ei ole osat ainakaan kalliita. Kaikissa vesipumpuissa tuli vain pelkkä pumppu ja lisänä luki "ilman koppaa".
 
En tiedä. Jakohihnasarja, vesipumppu ja moniurahihna oli tarjouksen tiedoissa. Täytyy tutkia, millainen vesipumppu tuossa omassa Skodassa on.

Niin eli onko siellä kanssa pumppu vaihtoon, mutta ei koteloa!?

Eli halvempaan lisää 124€ niin ei ole eroa enää kovin paljoa halvimman 654€ ja 800€ välillä... :think:

Näissä saa olla tarkkana, ainakin VAG-konsernin tapauksessa...
 
Niin eli onko siellä kanssa pumppu vaihtoon, mutta ei koteloa!?

Eli halvempaan lisää 124€ niin ei ole eroa enää kovin paljoa halvimman 654€ ja 800€ välillä... :think:

Näissä saa olla tarkkana, ainakin VAG-konsernin tapauksessa...
En ainakaan äkkiseltään löytänyt tuohon autoon mitään vesipumpun koteloa. Kaikki sarjat ja pumput erikseen tulevat ilman. Moottorikoodi on DDYA.

Edit: Tuo toisen ketjun ongelmatapaus oli bensakoneella ja pumppu on ihan eri paikassa kuin dieseleissä.
 
En ainakaan äkkiseltään löytänyt tuohon autoon mitään vesipumpun koteloa. Kaikki sarjat ja pumput erikseen tulevat ilman. Moottorikoodi on DDYA.
Vesipumpun kotelo vuotaa… Tähän vaihdettiin pelkkä vesipumppu, muttei uutta koteloa. Saako edes pelkkää koteloa osana, koska paja selvittää juuri, että täytyykö uusi vesipumppu-sarja vaihtaa, jossa kotelo mukana…

Edit* 124€ pelkkä kotelo + työt. Oli sitä mieltä ettei tuo kotelo yleensä kestä uudelleen käyttöö. Mitä mieltä arvon raati, eli maksanko vain kiltisti omasta pussista? Ei kuulemma halki tms., vaan ”kiero”. Vuotaa todella vähän kun olivat paineistaneet järjestelmän.
Vaggilaiset käyttää ainanki diesel koneissa kätevää solenoidiohjattua vesipumppua:

Pompa-wody-do-VW-1-6TDI-2-0TDI-Z-CZUJNIKIEM


Tarkotus lämmittää konetta nopeammin. Eli toi laippa on ton muovisen rataksen päällä niin kauan kunnes tietty lämpötila saavutetaan ja sitten vetäytyy.

Arvata saattaa, mitä tapahtuu kun toi alkaa jumimaan. TUo siis viahdetaan jakohihnan vaihdon yhteydessä eli vajaa 200tkm välein. Suosittelen lämpimästi aikaistamaan sitä ja vaihtamaan tilalle febi bilsteinin ns sokean vesipumpun jossa tuota laippaa ei ole ollenkaan. Ja rataskin on metallia.

Melkein menisin tuonne toiseen ketjuun kyselee... mä en tunne, mutta sattui vain silmään nämä...
 
Niin eli onko siellä kanssa pumppu vaihtoon, mutta ei koteloa!?

Eli halvempaan lisää 124€ niin ei ole eroa enää kovin paljoa halvimman 654€ ja 800€ välillä... :think:

Näissä saa olla tarkkana, ainakin VAG-konsernin tapauksessa...

Aika halvalla pääsee, kun verrataan esim. vw 3.2l v6 koneen jakopään vaihtoa. Saa sitten varatata toista tonnia
remonttiin, kun noissahan suunnilleen puretaan puolikeulaa tieltä.
 
Melkein menisin tuonne toiseen ketjuun kyselee... mä en tunne, mutta sattui vain silmään nämä...
Selvittelin ja tuo vesipumpun koppa ei koske noita 1.6 TDI koneita. On vain TSI-koneiden ihmeitä, jossa vesipumppu on eri paikassakin. Ihan hyvä tuo halvin 530€ jakopääremppakin varmaan on. Hakevat kuulemma alkuperäislaatuiset varaosat AD Varaosamaailmasta. Alkuperäisellä jakopäällä ja vesipumpulla on nyt 165tkm ja 5,5 vuotta takana, eli kevääseen voisi vielä ajella. Kuitenkin hyvä vaihtaa ajoissa, ettei iske hammaspeikko. En ole vaihtamassa autoa ihan heti.
 
Minkälaisessa hintaluokassa autojen maalaus pyörii? Nettiautosta katsellut yhtä autoa, missä on sen verran rajusti kiveniskemiä keulassa, että vaatisi varmaan konepellin, etupuskurin ja -lokasuojien uudelleen maalaamisen. Värinä tumma punaruskea metalliväri, jos sillä on merkitystä. Ja voiko nykyään luottaa siihen, että ihan perus automaalaamosta/kolarikorjaamosta saa hyvän lopputuloksen vai pitääkö viedä merkkiliikkeeseen?
 
Ja voiko nykyään luottaa siihen, että ihan perus automaalaamosta/kolarikorjaamosta saa hyvän lopputuloksen vai pitääkö viedä merkkiliikkeeseen?
Ei voi, eikä merkkiliike yhtään asiaa paranna. Maalareita on hyviä ja huonoja. Merkkiliikkeetkin käyttävät hyviä ja huonoja maalareita. Kaikki hyvät eivät esimerkiksi tee ollenkaan vakuutusyhtiöiden korjauksia, joissa korvaus perustuu valmiisiin taulukoihin. Heikko maalari joutuu todennäköisemmin maalaamaan koko auton, jotta lopputulos ei ole sellainen, että korjaus erottuu.
 
Mitä jippoja koettaa, kun pyyhkijät nykyään vaihtamisenkin jälkeen narskahtaa aina ääriasennoissa? Kaiholla muistelee aikoja kun oli aivan äänettömät :think:
 
Mitä jippoja koettaa, kun pyyhkijät nykyään vaihtamisenkin jälkeen narskahtaa aina ääriasennoissa? Kaiholla muistelee aikoja kun oli aivan äänettömät :think:

Kuvaa nyt ensin vaikka video että slowmotionilla voisi edes vähän diagnosoida missä kohti narskahtaa :)
 
Meillä pyyhkijät kolahtaa yläasennossa, kun suunta vaihtuu. Auttaisikohan uudet sulat?
Perinteinen vivustollinen mekanismi kyseessä.
 
Kuvaa nyt ensin vaikka video että slowmotionilla voisi edes vähän diagnosoida missä kohti narskahtaa :)
Meillä pyyhkijät kolahtaa yläasennossa, kun suunta vaihtuu. Auttaisikohan uudet sulat?
Perinteinen vivustollinen mekanismi kyseessä.
Juuri tuossa suunnanvaihdoksessa siis, jos ei nyt aivan älyttömän kovaa sada että on liukas lasi. Jos kovaa pyyhkii pienellä sateella niin saattaa ihan kesken matkankin töksähtää vähän.
 
Meillä pyyhkijät kolahtaa yläasennossa, kun suunta vaihtuu. Auttaisikohan uudet sulat?
Perinteinen vivustollinen mekanismi kyseessä.
Vivuston nivelet ja/tai laakerit ovat todennäköisesti kulahtaneet. Kesken liikkeen takertelu taas viittaa siihen, että pyyhkijöiden moottori on ehtoopuolella. Sprayvaseliinia yrittäisin laittaa vivustoon. Jos viitsisin, avaisin pyyhkijän moottorin vaihteen ja lisäisin sinne vaseliinia. Myös uudet sulat saattavat lopettaa äänen, jos ovat ominaisuuksiltaan hieman erilaiset.
 
Hajamielinen idiootti kun olen, niin unohdin öljyä lisätessäni laittaa korkin kiinni. Nyt on sitten öljyä ns. huolella ympäri moottoritilaa, kun jonkin verran ehdin ajamaankin. Kysymys kuuluu: kannattaako tuota pesettää? Uudemmalla autolla varmaan pesettäisin kyselemättä, mutta nyt on kyseessä reilut 10v vanha, reilut 220tkm ajettu kosla, niin hiukan mietityttää paikkojen pesunkesto.
 
Hajamielinen idiootti kun olen, niin unohdin öljyä lisätessäni laittaa korkin kiinni. Nyt on sitten öljyä ns. huolella ympäri moottoritilaa, kun jonkin verran ehdin ajamaankin. Kysymys kuuluu: kannattaako tuota pesettää? Uudemmalla autolla varmaan pesettäisin kyselemättä, mutta nyt on kyseessä reilut 10v vanha, reilut 220tkm ajettu kosla, niin hiukan mietityttää paikkojen pesunkesto.
Kuulostaa tulipaloriskiltä olla pesemättä, eikö?
 
Kuulostaa tulipaloriskiltä olla pesemättä, eikö?

Totta tämäkin, tosin käsin enimpiä siistiessäni katselin, ettei ainakaan pakoputken päälle näyttänyt päätyneen muutamaa pisaraa enempää, ja koneen päältä sain kohtalaisen hyvin putsattua käsinkin. Mutta kaikkea ei tietysti pois saa, ja aina jostain voi tulla kipinää/kuumuutta tai vastaavaa, joten kai tuo on turvallisinta viedä pestäväksi. Ja toivoa, että vanha kone & johdot ym. kestävät käsittelyn.
 
Totta tämäkin, tosin käsin enimpiä siistiessäni katselin, ettei ainakaan pakoputken päälle näyttänyt päätyneen muutamaa pisaraa enempää, ja koneen päältä sain kohtalaisen hyvin putsattua käsinkin. Mutta kaikkea ei tietysti pois saa, ja aina jostain voi tulla kipinää/kuumuutta tai vastaavaa, joten kai tuo on turvallisinta viedä pestäväksi. Ja toivoa, että vanha kone & johdot ym. kestävät käsittelyn.
Hyvin kestää pesun kun tietää mitä tekee. Jopa painepesuria voi varovasti käyttää, mutta turvallisinta pestä ilman. Sopivalla pesuaineella sutien paikat läpi ja huuhtelu niin se on siinä.

Pesulatkaan ei sitten yleensä ota vastuita vaikka jotain hajoaisi pesussa, mutta itse olen pessyt yli 20v vanhoistakin autoista konehuoneita ilman ongelmia.
 
Hyvin kestää pesun kun tietää mitä tekee. Jopa painepesuria voi varovasti käyttää, mutta turvallisinta pestä ilman. Sopivalla pesuaineella sutien paikat läpi ja huuhtelu niin se on siinä.

Pesulatkaan ei sitten yleensä ota vastuita vaikka jotain hajoaisi pesussa, mutta itse olen pessyt yli 20v vanhoistakin autoista konehuoneita ilman ongelmia.

Pesulaan tuo menee, kun ei itsellä ole sopivaa pesupaikkaa mihin tuota öljymäärää haluaisin laskea, enkä omatoimipesupaikkojen kanssa ryhdy tällaisessa tilanteessa puljaamaan. Tuo toki oli tiedossa etukäteen, että moottoripesut ovat kaikkialla asiakkaan vastuulla, ja ymmärrän sen hyvin, kun riski kuitenkin on olemassa. Tässä tapauksessa kuitenkin se riski varmaan on parempi ottaa kuin riskeerata todella huonon tuurin autopalo ja seuraukset.
 
Jos öljy olisi niin herkkä syttymään mitä täällä joku luulee, niin 75% vanhoista autoista olisi jo palanut.

Jep, aikaa sitten ajettiin kaverin vanhalla kadetilla 250km. Mun pihassa tarkistettiin öljyt, lisättiin ja korkki unohtui pihalle. Tauolla totesin että konehuone on öljytty hyvin, lisää öljyä tarvitaan ja se korkki jostain... Öljy ja korkki löytyi eikä asiaa ajateltu sen jälkeen enempää. Ei syttynyt tuleen tai mitään, eikä sitä kukaan pessyt ikinä kai. Nykyään katsastuksessa voipi tulla sanomista jos on märkää näkyvillä. Ehkä pahimmat pois näkyvistä sillain että pesijä tietää mitä tekee ettei mikään mene tilttiin.
 
+10v vanhoissa Toyotoissa autoon pystyi laittamaan vain yhdet renkaat jolloin toisella rengassarjalla paloi valo mittaristossa, näissä uudemmissa on nappi mistä resetointi tehdään ja se mikä auto ja vuosimalli niin toimintatapa hieman eri, mutta aina on itsellä onnistunut niin Yariksessa, corollassa kuin muissakin vaikka omistaja on muuta väittänyt.
Laittamalla kloonatut tarvikeanturit samoilla koodeilla saa kaksi rengassarjaa noihinkin autoihin joiden aivot ei tuohon taivu, jos ei halua aian renkaanvaijdon yhteydessä resetoida noita systeemejä.
 
Hakusessa tilasto. Trafin tilastoista löysin jotain mutten riittävän tarkasti. Nyt kiinnostaisi tietää kuinka monta Nissan Maximaa on liikenteessä, ja vieläpä mielellään läänin, paikkakunnan tai kaupungin tarkkuudella. Jonkinlaisia tilastoja olen nähnyt kyllä mutta nyt ei löydy. Enkä muista oliko niitä vaikka paikkakunnittain. Joku muu ehkä löytää?
 
Tyhmänä en löytänyt googlesta selkeetä vastausta. Voinko vaihtaa autoon alkuperäisten 215 55r17 tilalle 215 50r17 renkaat? Taitaa -3km/h olla mittarivirhe (ainakin yhden sivuston mukaan).
 
Tyhmänä en löytänyt googlesta selkeetä vastausta. Voinko vaihtaa autoon alkuperäisten 215 55r17 tilalle 215 50r17 renkaat? Taitaa -3km/h olla mittarivirhe (ainakin yhden sivuston mukaan).

Saa tosiaan vaihtaa. Taisi olla kaksi tuumaa kun koko vaihtuu, niin pitää muutoskatsastaa.
 
Ottaako auton ajotietokone kulutuslukemissa huomioon myös käynnistyksestä ja esim.liikennevaloissa seisonnasta kuluva polttoaineen? Itselläni desin pari heittoa, ja jäi juuri nuo mainittu kulutukset mietityttämään
 
Ainakin seisonnan ottaa huomioon. Keskikulutus nousee aika huimiin lukemiin jos joutuu seisomaan valoissa hyvin pian lähdön jälkeen.

Itsellä näyttää pidemmällä aikavälillä heittoa laskettuun -0.2..0.5 l/100 km eli miten sattuu milloinkin.
 
Näistä rengastuksista en hirveästi älyä, mutta pitäis nelivetoon nastat hommata budjetilla, kun ajoakin on vähän. Koko on 215/70r16, joten miten tuota kokoa voi pyöritellä järkevästi? 215/65r16 lienee sopiva, vaikka on ilmeisesti aavistuksen matalampi. Passaako muut, onko rengaskoon vaihdoksella jotain merkittävää esim ajotuntumaan?
 
Näistä rengastuksista en hirveästi älyä, mutta pitäis nelivetoon nastat hommata budjetilla, kun ajoakin on vähän. Koko on 215/70r16, joten miten tuota kokoa voi pyöritellä järkevästi? 215/65r16 lienee sopiva, vaikka on ilmeisesti aavistuksen matalampi. Passaako muut, onko rengaskoon vaihdoksella jotain merkittävää esim ajotuntumaan?

Rengaskoon muutos vaikuttaa suoraan mittarivirheeseen: matalampi rengas - suurempi virhe. Toisaalta myös matalampi rengas ei ole niin pehmeä kuin korkeaprofiilirengas. Noi koot mitä laitoit, niin tuskin huomaa eroa. Kunhan joka kulmassa saman koon rengas (erikokoiset renkaat tietynlaisessa nelovedossa rikkoo jakolaatikon)
 
Näistä rengastuksista en hirveästi älyä, mutta pitäis nelivetoon nastat hommata budjetilla, kun ajoakin on vähän. Koko on 215/70r16, joten miten tuota kokoa voi pyöritellä järkevästi? 215/65r16 lienee sopiva, vaikka on ilmeisesti aavistuksen matalampi. Passaako muut, onko rengaskoon vaihdoksella jotain merkittävää esim ajotuntumaan?
Mittarivirhe kasvaa ja saattaa näyttää pieneltä auton alla. Tuolta voit laskea tarkempia mittoja ja verrata: Tire Size Comparison
 
Rengaskoon muutos vaikuttaa suoraan mittarivirheeseen: matalampi rengas - suurempi virhe. Toisaalta myös matalampi rengas ei ole niin pehmeä kuin korkeaprofiilirengas. Noi koot mitä laitoit, niin tuskin huomaa eroa. Kunhan joka kulmassa saman koon rengas (erikokoiset renkaat tietynlaisessa nelovedossa rikkoo jakolaatikon)
Kiitos. Huokeampi hinta näyttää olevan tuolla 65-profiilisella maasturin kumilla.
 
Minulla on nyt liikennevakuutus LähiTapiolassa. Haluaisin lisätä siihen osakaskon, mutta omilla sivuilla pystyy lähettämään vain tekstinä kuvauksen siitä, miten haluaisi vakuutusta muuttaa. Pitääkö hoitaa noin hölmösti eli pyytää siinä lisäämään osakasko, vai ostaa uusi vakuutus LähiTapiolan sivuilla? Meneeköhän systeemi sekaisin jos niin tekee.
 
Voiko liian vahva lasinpesuneste hajottaa/sulattaa lasinpesurin/suuttimet, että rupeaa vuotamaan sen jälkeen? Tein tuossa seoksen eli 50/50% seoksella Lasolia eli -29asteeseen (yhteensä 4litraa) ja sekaan vielä litra Cars Lasinpesuneste 1l -40 asteeseen kestävää.
 
Voiko liian vahva lasinpesuneste hajottaa/sulattaa lasinpesurin/suuttimet, että rupeaa vuotamaan sen jälkeen? Tein tuossa seoksen eli 50/50% seoksella Lasolia eli -29asteeseen (yhteensä 4litraa) ja sekaan vielä litra Cars Lasinpesuneste 1l -40 asteeseen kestävää.

Ei kai nyt sentää voi mitään hajoittaa normaalissa autossa mikä on edes suunnilleen tehty pohjoisiin olosuhteisiin. Itse en ole koskaan ollut kovin tarkka mitä litkuja pissapoikaan laitan, kunhan ei vettä vaan. Enkä toisaalta ole korjaamoltakaan sellaisesta kuullut. Siis salakuljettajat venäjältä täyttäneet säiliötä pirtulla rikkomatta mitään muuta kun lakia, tai vähän soveltanut mutta...
 
Ei kai nyt sentää voi mitään hajoittaa normaalissa autossa mikä on edes suunnilleen tehty pohjoisiin olosuhteisiin. Itse en ole koskaan ollut kovin tarkka mitä litkuja pissapoikaan laitan, kunhan ei vettä vaan. Enkä toisaalta ole korjaamoltakaan sellaisesta kuullut. Siis salakuljettajat venäjältä täyttäneet säiliötä pirtulla rikkomatta mitään muuta kun lakia, tai vähän soveltanut mutta...

Millä mitata lasinpesunesteen pakkaskestävyys?

> Eikös ongelmana ole se, että lasinpesunesteeen säiliö voi haljeta
> jos siellä oleva neste pääsee kunnolla jäätymään?
Haitallisempaa taitaa olla liian vahvan liemen kaataminen säiliöön
sellaisenaan. Kaadoin kerran vahingossa -50C ainetta säiliön täyteen kun
sekosin pöniköiden kanssa (toiseen oli lantrattu valmista tavaraa). Ajelin
liemien kanssa noin puoli pissapojallista kunnes kumpikin lampunpesuri
kyllästyi lähes yhtä aikaa. Alkoivat vuotaa liemen pehmittäessä sisuskalut.

-antti
 
Voiko liian vahva lasinpesuneste hajottaa/sulattaa lasinpesurin/suuttimet, että rupeaa vuotamaan sen jälkeen? Tein tuossa seoksen eli 50/50% seoksella Lasolia eli -29asteeseen (yhteensä 4litraa) ja sekaan vielä litra Cars Lasinpesuneste 1l -40 asteeseen kestävää.
50 % Lasol onkin paras mahdollinen. Ajan sillä kesät talvet, ja pyyhin lasia autistisen paljon.
 
Mites jengi saa tarkimman lukeman w211 jokainen tietää ettei mittatikkua ole moottorinöljymäärälle joka pitää zekata mittariston kautta muttakun se on aivan totaallisen epätarkka vähänki auto vinossa lukema pomppii heittelee miten sattuu
 
Minulla on nyt liikennevakuutus LähiTapiolassa. Haluaisin lisätä siihen osakaskon, mutta omilla sivuilla pystyy lähettämään vain tekstinä kuvauksen siitä, miten haluaisi vakuutusta muuttaa. Pitääkö hoitaa noin hölmösti eli pyytää siinä lisäämään osakasko, vai ostaa uusi vakuutus LähiTapiolan sivuilla? Meneeköhän systeemi sekaisin jos niin tekee.
Periaatteessa liikennevakuutus ja kasko ovat erillisiä vakuutuksia, vaikka niitä ei voi ottaa eri yhtiöistä. Kokeilisin ostaa vain uutena vakuutuksena ja odottaa yhtiön yhteydenottoa, jos siinä joku ristiriita tulisi.
 
Mites jengi saa tarkimman lukeman w211 jokainen tietää ettei mittatikkua ole moottorinöljymäärälle joka pitää zekata mittariston kautta muttakun se on aivan totaallisen epätarkka vähänki auto vinossa lukema pomppii heittelee miten sattuu

Samalla lailla se tikkukin näyttää vituiksi auto vinossa.

Muutenkin noiden tarkoitus nyt on lähinnä näyttää että sitä öljyä on tarpeeksi.

Jos haluat jotain vertailukelpoisia lukemia esimerkiksi katoavan öljyn seurantaan niin auto samaan paikkaan samaan asentoon niin lukema on vertailukelpoinen.
 
Mahtavaa, kuskin puolella etupuskurissa on kunnon osuman jälki. Musta puskuri erottuu pieneltä osuudelta ja lisäksi vittumaisia naarmuja. Voikohan noille itse tehdä mitään? Tuohon isoon kohtaan voin toki tuollaista touch up maalia sohia, mutta mites naarmut? Mulla on jotain auton hiomatahnaa, mutta eipä se taida niitä naarmuja häivyttää :( Lisäksi mietityttää toki että olisinko muka ensimmäisen kerran itse kolauttanut johonkin enkä olisi sitä edes huomannut. Vaikea uskoa joten varmaankin joku ystävällinen sielu on käynyt vähän kolhimassa.

1697373051248.png
 
Mahtavaa, kuskin puolella etupuskurissa on kunnon osuman jälki. Musta puskuri erottuu pieneltä osuudelta ja lisäksi vittumaisia naarmuja. Voikohan noille itse tehdä mitään? Tuohon isoon kohtaan voin toki tuollaista touch up maalia sohia, mutta mites naarmut? Mulla on jotain auton hiomatahnaa, mutta eipä se taida niitä naarmuja häivyttää :( Lisäksi mietityttää toki että olisinko muka ensimmäisen kerran itse kolauttanut johonkin enkä olisi sitä edes huomannut. Vaikea uskoa joten varmaankin joku ystävällinen sielu on käynyt vähän kolhimassa.
Lorota naarmujen päälle vettä pullosta, jos (ja kun) häviää näkyvistä, niin lähtee myllyttämällä. Merkkiliikkeen paikkamaali kynsilakkapullosta toimii syvään kohtaan hyvin, ei erota yli metrin päästä. Maalaa ensin se paikka, sitten myllytä koko paska. Tosi varovasti, sillä pokkaus muovissa palaa helposti puhki.
 
Tilasin imusarjan tiivisteen: KIA 29215-3C301

Peltitiiviste oli taiteltu pahvilaatikkoon. Mielestäni on entinen, eikä kannata käyttää. Mitä mieltä viisaammat?
1697621557803.jpeg

1697621567520.jpeg
 
Tilasin imusarjan tiivisteen: KIA 29215-3C301

Peltitiiviste oli taiteltu pahvilaatikkoon. Mielestäni on entinen, eikä kannata käyttää. Mitä mieltä viisaammat?
Itse en asentaisi. Vaikka olisikin ok nyt, en luottaisi. Siihen on syynä etteivät tule rullattuna tai taiteltuna toimittuna.
 
Tilasin imusarjan tiivisteen: KIA 29215-3C301

Peltitiiviste oli taiteltu pahvilaatikkoon. Mielestäni on entinen, eikä kannata käyttää. Mitä mieltä viisaammat?
1697621557803.jpeg

1697621567520.jpeg

Laitat paikalleen ja starttipilotilla testaat pitääkö jos ett jostain syystä halua sendiä suorilta takasin..
 
En lähde testailemaan. Kerrasta tarvitsee tulla kuntoon. Yksi vaihtoehto olisi leikellä wanhaan malliin itse tiiviste. Mistä värkistä? Vastakkain ovat alumiiniset koneistetut tasopinnat.
 
Olen nähnyt ohjeen jonka mukaan ne ärsyttävät pikkukivet pitäis siivoilla lamellien välistä ja jopa lamellien sisältä pikkurakosista pois. Toisaalta helposti tulee mieleen että kun kääntelee hiekkaisella mökkitiellä ja kodin hiekkaisella parkkipaikalla niin niitä tulee ja menee. Tulee myös mieleen että lähteehän ne siitä kun ajaa motarilla, vaikka takana tulevan tuulilasiin. Kolmanneksi tulee mieleen että mahtaako vaikka rengashotellin receptionisti niitä nyppiä? (saattaako kysymyksestä välittyä hienoinen haluttomuus nyppimiseen?)


Rengas on conti viking7 kitkarengas jos sillä on väliä.
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 050
Viestejä
4 417 959
Jäsenet
73 285
Uusin jäsen
Onni9001

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom