Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Onko tosiaan niin että hybridiä ei tarvi ladata? Itsellä kerrostalo-asukkina ei mahdollisuutta latauspaikkaan (tai en usko että lämmitystolpasta saa ladata), ja unelmoin hybridistä.

Entäs miten käytetyt hybridit? Itse sitten kun ostaisin uuden auton se pitäisi silti olla max 12k€ hintainen, ja tämähän tarkoittaa että vuosimalli pitää olla vanha. Niin miten joku 2010 vuosimallin Prius esim akku yms teknisesti kestää? Että ei ole tekniikka ihan lopussa?

Vai kannattaako tuolla 12k€ unohtaa hybridit? Itse en niin paljoa aja että se taloudellisuuspuoli olisi avainasia, mutta ajattelen et hybridi vois olla kiva kun onkai siinä muutenkin kaikkia sähköleluja? Vai onko 2010 Priuksessa enemmän leluja mitä vastaavan hintaisessa/tasoisessa/ikäisessä ei-hybridissä?
 
Onko tosiaan niin että hybridiä ei tarvi ladata? Itsellä kerrostalo-asukkina ei mahdollisuutta latauspaikkaan (tai en usko että lämmitystolpasta saa ladata), ja unelmoin hybridistä.

Entäs miten käytetyt hybridit? Itse sitten kun ostaisin uuden auton se pitäisi silti olla max 12k€ hintainen, ja tämähän tarkoittaa että vuosimalli pitää olla vanha. Niin miten joku 2010 vuosimallin Prius esim akku yms teknisesti kestää? Että ei ole tekniikka ihan lopussa?

Vai kannattaako tuolla 12k€ unohtaa hybridit? Itse en niin paljoa aja että se taloudellisuuspuoli olisi avainasia, mutta ajattelen et hybridi vois olla kiva kun onkai siinä muutenkin kaikkia sähköleluja? Vai onko 2010 Priuksessa enemmän leluja mitä vastaavan hintaisessa/tasoisessa/ikäisessä ei-hybridissä?


Ei tavallista hybridiä ladata. Erikseen on sitten plugin hybridejä mitä ladataan. Toyota prius on erittäin luotettavan auton maineessa ja ovat erittäin kestäviä kyllä.
 
2006 renault clio 1.2 ajettu liki 200tkm. Auto hädintuskin pysyy päällä ja tärisee aivan helvetisti, moottorikin pitää ihmeellistä ääntä. Pieni videoclipsu:



Tosi nuhaselta kuulostaa, bensan hajuakin mielestäni on aika lailla kun hetken antaa käydä. Joskus kaasuttaessakin on sillion tällöin tullut noin 60kmh kohdalla sellainen hetkellinen tehonkadotus, ihankuin joku olisi tukkeessa tms..


vaihettiin tähän tosiaan puola, tulpat ja ne tulpan johdot.. vähän auttoi muttei kokonaan kadonnu ongelma.. no hinurilla sitten liikkeeseen ja " puristukset menneet 1&2 pytystä" tjsp faija sanoi, 1.5k€ hinta-arvio korjaukselle. :beye:
 
vaihettiin tähän tosiaan puola, tulpat ja ne tulpan johdot.. vähän auttoi muttei kokonaan kadonnu ongelma.. no hinurilla sitten liikkeeseen ja " puristukset menneet 1&2 pytystä" tjsp faija sanoi, 1.5k€ hinta-arvio korjaukselle. :beye:
Männänrenkaat jumissa? Aukeaisko sillä jollain pesuaineella mitä tungetaan öljyyn (Forte tjsp). Myös diisseliä tulpanrei'istä ja päivä pari antaa liota on ollut tommosiin ehotuksena. Mutta voihan se olla oikeasti rikkiki.
 
vaihettiin tähän tosiaan puola, tulpat ja ne tulpan johdot.. vähän auttoi muttei kokonaan kadonnu ongelma.. no hinurilla sitten liikkeeseen ja " puristukset menneet 1&2 pytystä" tjsp faija sanoi, 1.5k€ hinta-arvio korjaukselle. :beye:

Miltäs laturin hihna näyttää? Ei ole ensimmäinen kone missä laturin hihnasta lähenyt suikaleita ja mennyt jakohihnan väliin = jako pomppaa hampaan tai kaksi ja venttiilit tervehtii mäntiä.:dead:

Toinen on se että ajettu paskalla sytytyksellä tms. venttiili palanut tai sitten männässä reikä tms. kivaa. Jotain on pahasti pielessä jos ei mitään puristuksia anna.
 
Osaako kukaan sanoa miten käytännössä toimii on olemassa korjauspäätös parkkipaikka kolhusta yhtiön X kanssa. Vakuutuskaudi päättyy ja parempi tarjous tulee yhtiöltä Y johon vakuutus vaihtuu, voiko tämän vanhan kolhun käydä paikkaamassa myöhemminkin yhtiön X alkuperäisen korjauspäätöksen mukaan alkuperäisellä vahinkonumerolla?
 
Osaako kukaan sanoa miten käytännössä toimii on olemassa korjauspäätös parkkipaikka kolhusta yhtiön X kanssa. Vakuutuskaudi päättyy ja parempi tarjous tulee yhtiöltä Y johon vakuutus vaihtuu, voiko tämän vanhan kolhun käydä paikkaamassa myöhemminkin yhtiön X alkuperäisen korjauspäätöksen mukaan alkuperäisellä vahinkonumerolla?

Eikö tuo kannattaisi hoitaa aika pikaisesti kuntoon, mutta oletan, että se korjaus onnistuu vaikka et kyseisen yhtiön asiakas enään olisikaan jos se päätös on kerta tehty.
 
Osaako kukaan sanoa miten käytännössä toimii on olemassa korjauspäätös parkkipaikka kolhusta yhtiön X kanssa. Vakuutuskaudi päättyy ja parempi tarjous tulee yhtiöltä Y johon vakuutus vaihtuu, voiko tämän vanhan kolhun käydä paikkaamassa myöhemminkin yhtiön X alkuperäisen korjauspäätöksen mukaan alkuperäisellä vahinkonumerolla?
Vakuutuksenantajalla on velvollisuus korvata vahingot jotka ovat tapahtuneet vakuutuksen voimassaoloaikana. Vahingoista on kuitenkin ilmoitettava "ilman aiheetonta viivytystä". Mutta se, onko vakuutus voimassa enää ilmoitusaikana tai onko vakuutuksen ottaja esim. kuollut ei vakuta asiaan - vain se että vakuutus on ollut voimassa kun vahinko on tapahtunut.
 
Vahinko on sellainen mikä ei välttämättä itseä haittaa mutta vahingon sattuessa on vakuutusyhtiölle ilmoitus, autoa hukatessa kuitenkin olisi ehkä hyvä fiksata. Mutta Docweirdille kiitos tarkennukesta
 
2006 renault clio 1.2 ajettu liki 200tkm. Auto hädintuskin pysyy päällä ja tärisee aivan helvetisti, moottorikin pitää ihmeellistä ääntä. Pieni videoclipsu:



Tosi nuhaselta kuulostaa, bensan hajuakin mielestäni on aika lailla kun hetken antaa käydä. Joskus kaasuttaessakin on sillion tällöin tullut noin 60kmh kohdalla sellainen hetkellinen tehonkadotus, ihankuin joku olisi tukkeessa tms..


vaihettiin tähän tosiaan puola, tulpat ja ne tulpan johdot.. vähän auttoi muttei kokonaan kadonnu ongelma.. no hinurilla sitten liikkeeseen ja " puristukset menneet 1&2 pytystä" tjsp faija sanoi, 1.5k€ hinta-arvio korjaukselle. :beye:

Clio kotiutettu :). 250€ osineen ja töineen teki tuttava. Liikkeen hinta-arvio lähti tosiaan siitä 1500€:stä ylöspäin. kansipahvi sieltä oli mennyt.
 
Clio kotiutettu :). 250€ osineen ja töineen teki tuttava. Liikkeen hinta-arvio lähti tosiaan siitä 1500€:stä ylöspäin. kansipahvi sieltä oli mennyt.

Kannelle ei kyllä tuolla hinalla tehty mitään?
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs olisi kierroksien mukaan nouseva ilmavirtauksen ääni? Moottori vetää kyllä hyvin.
 
Öö imuäänet?

Voi kuulua isommin jos on esimerkiksi joku "sienisuodatin" tai vastaava viritelty paikolleen. Jos ei ja ääni on yhtääkkiä alkanut kuulumaan, arvelisin itse että jostain vuotaa ennen imusarjaa ja kiskoo kohinalla ilmaa.

Jos tuon äänen oikein nyt väsyneenä ymmärsin.

Ellei sitten joku oven tiiviste vuoda ja kuuluu suhinat, tällöin toki ääni täysin erilainen ja muuttuu nopeuden eikä kierrosten mukaan.
 
Ps. Näihin aina auttaisi jos viitsii kertoa mikä auto, kone yms..
 
Tekee kai jos kaveri korjaa?

Pahvi sen muutamankymppiä ja siihen rojut päälle öljyineen. Kansipahvin vaihtohan on melkein ilmasta jos pysyy räikkä kädessä.
Itse ainakin ymmärsin Luukkosen ajaneen takaa kannen plaanausta tms. joka olis hyvä tehdä pahvin vaihdon yhteydessä.
 
Itse ainakin ymmärsin Luukkosen ajaneen takaa kannen plaanausta tms. joka olis hyvä tehdä pahvin vaihdon yhteydessä.

Niin tätä mä ajattelin, toki jos kaveri paikassa töissä missä voi kannen suoristaa niin sitten. Se että kantta ei suoristeta samalla kun se on irti on silkkaa tyhmyyttä.
 
Öö imuäänet?

Voi kuulua isommin jos on esimerkiksi joku "sienisuodatin" tai vastaava viritelty paikolleen. Jos ei ja ääni on yhtääkkiä alkanut kuulumaan, arvelisin itse että jostain vuotaa ennen imusarjaa ja kiskoo kohinalla ilmaa.

Jos tuon äänen oikein nyt väsyneenä ymmärsin.

Ellei sitten joku oven tiiviste vuoda ja kuuluu suhinat, tällöin toki ääni täysin erilainen ja muuttuu nopeuden eikä kierrosten mukaan.
Ei muutu nopeuden mukaan ja tuo alkoi vasta. Imusarja valurautaa ja siinä kaasari, tiivisteet näyttää ehjiltä, imuäänet kyllä kuuluu selvästi ja ne on kuulunu aina.

Ihan kuin ahdin keräisi paineita, jota ei siis ole, tietenkään oravasyöttöä ei kuulu. Jotakin kohinaa kuitenkin kuuluu, joka ei ajoon vaikuta.
 
Ei muutu nopeuden mukaan ja tuo alkoi vasta. Imusarja valurautaa ja siinä kaasari, tiivisteet näyttää ehjiltä, imuäänet kyllä kuuluu selvästi ja ne on kuulunu aina.

Ihan kuin ahdin keräisi paineita, jota ei siis ole, tietenkään oravasyöttöä ei kuulu. Jotakin kohinaa kuitenkin kuuluu, joka ei ajoon vaikuta.
Joku alipaineletku vuotaa?

Paisuntasäiliössä paineita ja ylimääräiset suhisee pihalle?
 
Ylläolevat hyviä veikkauksia. Eipä ole kyllä muuten "ahdinmaisia" ääniä tullu vastaan vapareissa kuin paskojen vapaavirtaussuotimien kanssa.
 
Joku alipaineletku vuotaa?

Paisuntasäiliössä paineita ja ylimääräiset suhisee pihalle?
Ei ole paisuntasäiliötä, pelkkä kenno jossa on korkki. Vaihdoin korkin vähän aikaa sitten ja siinä on jämäkämpi jousi, mutta eihän se voi koko aikaa mahdollista painetta purkaa, eikä tuota kuulunut aikaisemmin vaihdon jälkeen. Muuta alipaineletkua nyt ei äkkiseltään tule mieleen paitsi virranjakajan ja se vaikuttaisi jo ajoonkin.
 
Ei ole paisuntasäiliötä, pelkkä kenno jossa on korkki. Vaihdoin korkin vähän aikaa sitten ja siinä on jämäkämpi jousi, mutta eihän se voi koko aikaa mahdollista painetta purkaa, eikä tuota kuulunut aikaisemmin vaihdon jälkeen. Muuta alipaineletkua nyt ei äkkiseltään tule mieleen paitsi virranjakajan ja se vaikuttaisi jo ajoonkin.
Ilmeisesti joku hieman vanhempi peli kyseessä, siis?

Rullaa joku pahvi korvalle ja mene kuuntelemaan konepellin alla kun joku painelee kaasua? Vai tuleeko vain kuormituksella, ei paikallaan kaasutellessa?
 
Ilmeisesti joku hieman vanhempi peli kyseessä, siis?

Rullaa joku pahvi korvalle ja mene kuuntelemaan konepellin alla kun joku painelee kaasua? Vai tuleeko vain kuormituksella, ei paikallaan kaasutellessa?
Onhan tuo yli 50 vuotta vanha. Pitänee kokeilla lisää, eilen kyllä konehuoneen puolelta kaasua kääntelin, mutta moottori on aika äänekäs, joten ei oikein selvää saanut ja hyrräkin pyörii aina.
 
Itse ainakin ymmärsin Luukkosen ajaneen takaa kannen plaanausta tms. joka olis hyvä tehdä pahvin vaihdon yhteydessä.
Ei se tainnut se oikasukaan montaa sataa olla. Juuri ja juuri saattaisi pysyä budjetissa.

Itse en ole oikonut ikinä, mahtaako hinta nousta sen mukaan miten kiero kansi on yms?

Oletettavasti alotuksen rellua ei ollut keitetty kun kerran niin suuresti ihmeteltiin käyntihäikkää. Jolloin voi olla pelkkä pahvi hajalla, ei kansi kierossa.
 
Jos aikaistaa(?) sytytyksen ennakkoa niin että saa enemmän hevosvoimia moottorista, niin nostaako se vai laskeeko se bensan kulutusta?
 
Jos aikaistaa(?) sytytyksen ennakkoa niin että saa enemmän hevosvoimia moottorista, niin nostaako se vai laskeeko se bensan kulutusta?

Muuttujia on paljon mutta jos ennakkoa pystyy lisäämään ilman nakutusta, ja vääntö, eli myös teho sillä kohtaa nousee niin kulutuskin laskee tehtyyn työhön nähden kyllä. Sama seos palaessaan muuttuu paremmin mekaaniseksi työksi. Hitaasti palavalla polttoaineella (esim RE85) kipinämoottorissa toisaalta ennakkoa saa myös liikaa ennen nakutuksen alkamista eli teho alkaa laskea.
 
Muuttujia on paljon mutta jos ennakkoa pystyy lisäämään ilman nakutusta, ja vääntö, eli myös teho sillä kohtaa nousee niin kulutuskin laskee tehtyyn työhön nähden kyllä. Sama seos palaessaan muuttuu paremmin mekaaniseksi työksi. Hitaasti palavalla polttoaineella (esim RE85) kipinämoottorissa toisaalta ennakkoa saa myös liikaa ennen nakutuksen alkamista eli teho alkaa laskea.

Bensana pitänee käyttää E98 tuossa vanhassa sotaratsussa. Tuon kanssa sytytyksen säätämisestä voisi olla hyötyäkin?
 
Vähän riippuu tietty miten vanha auto miten se itse säätää ennakkoa? Onko Ecun ohjaama vai esim. virranjakajassa mekaaninen keskipako- tai alipainesäätö. Valmistaja antaa aina jonkun ohjearvon perusennakolle minkä voi tarkistaa lampulla, ja jos ajaa pelkästään 98:lla ja valmistaja lupaa tankata 95 niin muutaman asteen voi varmaan perussäätöä kiriä jos haluaa hipostella.
 
Vähän riippuu tietty miten vanha auto miten se itse säätää ennakkoa? Onko Ecun ohjaama vai esim. virranjakajassa mekaaninen keskipako- tai alipainesäätö. Valmistaja antaa aina jonkun ohjearvon perusennakolle minkä voi tarkistaa lampulla, ja jos ajaa pelkästään 98:lla ja valmistaja lupaa tankata 95 niin muutaman asteen voi varmaan perussäätöä kiriä jos haluaa hipostella.
Auto on Nissan Almera 99, ja moottorina niinkin eksoottinen kuin 1.4l 64 kW (87 hv) @ 6000 r/min. On niin laiska, että kiinnostaisi se ajoituksen säätäminen ihan jo heppojen puolesta, mutta jos se vielä kulutusta voisi parantaa niin kirsikka kakun päällä. 98 pitää tankata ainakin valmistajan mukaan tuohon.
 
Ihan ku ois melko vasta käyty tästäkin jo keskustelu.

Ei se juuri siitä piristy, jos sulla ei ole joko ennakot jo valmiiksi vituillaan. Ainakaan niin paljon että juuri iloa olisi.

Toki, jos osaat itse säätää ja löytyy lamppu jostain (voit toki tuurillakin käännellä mutta jos käännät liian aikaselle --> nakuttaa --> saat tehokkaamman auton, kun ostat uuden koneen siihen) niin antaa mennä vaan.

Jos olet eri kyselijä, kun en nyt nimimerkkejä muista tai jaksa tarkistaa, niin sama vastaus silti.
 
Mikähän mahtaa olla vielä "normaalia" öljynkulutusta
03vm 1.8 Avensiksessa jolla ajettu 189tkm?

Nyt joutunut lisämään 2l öljyä 4000km aikana.
Eikös tossa joo ole se tojotan kuuluisa vvti pata? Meidän avensis samalla koneella 100tkm ajettu ei syö piiruakaan, eli tikussa ei pinta laske milliäkään vaihtovälillä.

Tuohan oli jossakin todettu, että tuo pata on muuten ikuinen, mutta jossakin välissä se ryhtyy nauttimaan tuota mustaa kultaa.

Sinuna antaisin sen syödä sitä vaan jossei joku fortepesu auta. Se nyt, että saa kannun kipata öljynvaihtovälillä ei enää maailmaa kaada tuon ikäisellä autolla.

Se on kyllä hauskaa kun ihmiset välillä kyselee, että onko normaalia, että kone syö öljyä ja sitten vastataan, että ihan normaalia että kuluu esim. litra vaihtovälillä. Muttakun jumalauta, se ei ole normaalia (paitsi vissiin noissa vagin öljykrematorioissa joilla ei pääse edes lähikauppaan ilman että joku korkkaa). Jos kone syö öljyä niin joko se palaa eli menee männänrenkaiden välistä, se menee huohotuksen mukana tai katoaa esim. johonkin turbon putkiin ja käryää siellä.

Aika naurettavaa ihan oikeasti esim. noiden saksankoneiden kanssa, että öljyä menee se kannu/per vaihtoväli johonkin uuteen skeidaankin kun GM 3.1l vm. 93 ei syö tippaakaan vaihtovälillä.

Voihan siitä koneesta tehdä väljän jo tehtaalla niinkuin vissiin saksalaiset tekee, liekö kestää paremmin poletusta :D. Mutta kalliiksi tulee jos alkaa laskemaan kannun per 10tkm niin ei ihan kymppejä ole tuo summa 100tkm jälkeen.
 
Miten rumpujarrullisen käsijarrun säätövipu kannattaa voidella? Vai onko parempi olla laittamatta mitään? Viimeksi taisin laittaa crc bräklubea, mutta taitaa taas olla säätö jumissa. Kyseessä on 1.6 -99 ford focus.
 
Ei ollutkaan säätövipu jumissa, hyvin liikkuu palikat mutta ei silti pidä käsijarru. Miten herkkä tuo käsijarru on rummun kulumiselle? Jarrukengät on uudet ja rummussa tuntuu pieni alle millin pykälä. Käyttöjarru toimii hyvin. Mietin että loppuuko käsijarrusta liikerata, jos rummussa on millinkin pykälä? Vaijeritkin tuntuu liikkuvan ihan hyvin.
Haen varmaan uudet vaijerit ja rummut kuitenkin, menee samalla vaivalla.
 
En ole rumpujarruja pahemmin ropannu, mutta eikö niissä saa yleensä käsijarrun säädettyä sellasesta reiästä meisselillä tökkimällä? Siis hilut kasassa..
 
Ahh ok, joku automaattisäätönen. Hyvä tietää että tollasiakin on olemassa :tup:
 
Jos ostaa 2010 vuosimallin ~200tkm ajetun Octavian 1.8 TSi DSG combolla, mihin kannattaa varautua ja mitä suurempia remontteja on todennäköisesti lähiaikana tiedossa? Tähän asti on huollettu säännöllisesti huolto-ohjelman mukaan.

Vai kannattaako noilla kilometreillä olevia edes katsella kun itsellä ei ole mahdollisuutta eikä kiinnostusta suodattimien vaihtoja isompiin remontteihin.

Hakusessa olisi halpaa ja huoletonta ajoa, farmari ja automaatti kriteereinä, bensakoneella.
 
Kyl on vaikeaa tonnin ihmeen löytäminen.... mistä kohtuu moderni tonnin ihme löytyy :D 1998-2001 perheauto.
Mätiä tuntuu löytyvän mut en oo mädin ystävä.
 
Kyl on vaikeaa tonnin ihmeen löytäminen.... mistä kohtuu moderni tonnin ihme löytyy :D 1998-2001 perheauto.
Mätiä tuntuu löytyvän mut en oo mädin ystävä.
Itse ostin vuoden alussa Citroen Xantia HDi farkun, 2000, 350 tkm, 425 €. Mutta oli siinäkin kynnyksessä pieni reikä minkä piti korjata ja näyttää katsastuksessa uudelleen.

Nuo noin 17 vuotiaat autot mahtaa olla usein lahoja kynnyksistä tai toisesta kynnyksestä? Vaikka ranskis taitaa olla parhaasta päästä korin puolesta?

Peugeot 406 HDi farkku 2000 maksoi 2013 950 euroa ja siinä myös piti toista kynnystä vähän paikata. Mutta ei siinäkään sitten muuta vikaa ole ollut. Mittarissa 525 tkm. Molemmissa autoissa pohjat on tosi terveet, eikä pelleissäkään juuri mitään vikaa ole.

Esim 2005 Kia oli jo ruosteessa neljä vuotta sitten, eli nekin on selvästi huonompia koriltaan.
 
Joku Volvo S70 / V70 voisi olla ihan ok.

oon bensa toyotoita kattellu.... 1 kävin jopa kattomassa ja warmasti oli kolariauto tosi huonoine korjauksineen.
jumalattoman waikea sanoa mikä kestää ja mikä ei.

Jos nyt ekaa kertaa elämässä ostais jonku muun ku laatikko volvon..
 
millanenkohan maksalaatikko 626 noin 2000 vuodelta on?
Pintakova jousitus, olematon äänieristys, ns. "perusjapsi 90-luvulta". Omat kokemukset 1998 mallin GT:stä (hulppeat 140hv vai mitä siinä oli, mutta autom. ilmastointi ja ajotietokone bonuksena).
 
No tuommoiset kriteerit kannattais heti mainita. :rolleyes:

Tonnilla ei kovin persoonallisia perhekulkineita yleensä haaviinsa saa.

Osta joku Alfa, ei varmasti ole tylsää omistaminen. Tosin tuskin halpaakaan. :D
 
Ei ollutkaan säätövipu jumissa, hyvin liikkuu palikat mutta ei silti pidä käsijarru. Miten herkkä tuo käsijarru on rummun kulumiselle? Jarrukengät on uudet ja rummussa tuntuu pieni alle millin pykälä. Käyttöjarru toimii hyvin. Mietin että loppuuko käsijarrusta liikerata, jos rummussa on millinkin pykälä? Vaijeritkin tuntuu liikkuvan ihan hyvin.
Haen varmaan uudet vaijerit ja rummut kuitenkin, menee samalla vaivalla.
Jarrukenkien vaihdon jälkeen rupesi käsijarru pitään. Oli kenkiin tullut lasittunut kerros, vaikka ne on vaihdettu ihan hiljattain ja paksuutta saman verran kuin uusissa. Olisiko sitten vaijeri ollut liian kireällä ja kengät laahanneet, jolloin pinta on lasittunut. Tai sitten vaan paskaa laatua.
 
Jarrukenkien vaihdon jälkeen rupesi käsijarru pitään. Oli kenkiin tullut lasittunut kerros, vaikka ne on vaihdettu ihan hiljattain ja paksuutta saman verran kuin uusissa. Olisiko sitten vaijeri ollut liian kireällä ja kengät laahanneet, jolloin pinta on lasittunut. Tai sitten vaan paskaa laatua.
Siis jarrupalat vai jarrukengät?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 651
Viestejä
4 494 949
Jäsenet
74 266
Uusin jäsen
ufozz112

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom