- Liittynyt
- 10.03.2017
- Viestejä
- 4 480
Sen verran mielenkiintoinen juttu, että voisit tehdä oman langan tälle. Kyssäripalstalle hukkuu vaan muiden sekaan.
OP:n ajotapapilotti keskustelu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sen verran mielenkiintoinen juttu, että voisit tehdä oman langan tälle. Kyssäripalstalle hukkuu vaan muiden sekaan.
Onko tosiaan niin että hybridiä ei tarvi ladata? Itsellä kerrostalo-asukkina ei mahdollisuutta latauspaikkaan (tai en usko että lämmitystolpasta saa ladata), ja unelmoin hybridistä.
Entäs miten käytetyt hybridit? Itse sitten kun ostaisin uuden auton se pitäisi silti olla max 12k€ hintainen, ja tämähän tarkoittaa että vuosimalli pitää olla vanha. Niin miten joku 2010 vuosimallin Prius esim akku yms teknisesti kestää? Että ei ole tekniikka ihan lopussa?
Vai kannattaako tuolla 12k€ unohtaa hybridit? Itse en niin paljoa aja että se taloudellisuuspuoli olisi avainasia, mutta ajattelen et hybridi vois olla kiva kun onkai siinä muutenkin kaikkia sähköleluja? Vai onko 2010 Priuksessa enemmän leluja mitä vastaavan hintaisessa/tasoisessa/ikäisessä ei-hybridissä?
2006 renault clio 1.2 ajettu liki 200tkm. Auto hädintuskin pysyy päällä ja tärisee aivan helvetisti, moottorikin pitää ihmeellistä ääntä. Pieni videoclipsu:
Tosi nuhaselta kuulostaa, bensan hajuakin mielestäni on aika lailla kun hetken antaa käydä. Joskus kaasuttaessakin on sillion tällöin tullut noin 60kmh kohdalla sellainen hetkellinen tehonkadotus, ihankuin joku olisi tukkeessa tms..
Männänrenkaat jumissa? Aukeaisko sillä jollain pesuaineella mitä tungetaan öljyyn (Forte tjsp). Myös diisseliä tulpanrei'istä ja päivä pari antaa liota on ollut tommosiin ehotuksena. Mutta voihan se olla oikeasti rikkiki.vaihettiin tähän tosiaan puola, tulpat ja ne tulpan johdot.. vähän auttoi muttei kokonaan kadonnu ongelma.. no hinurilla sitten liikkeeseen ja " puristukset menneet 1&2 pytystä" tjsp faija sanoi, 1.5k€ hinta-arvio korjaukselle.
vaihettiin tähän tosiaan puola, tulpat ja ne tulpan johdot.. vähän auttoi muttei kokonaan kadonnu ongelma.. no hinurilla sitten liikkeeseen ja " puristukset menneet 1&2 pytystä" tjsp faija sanoi, 1.5k€ hinta-arvio korjaukselle.
Osaako kukaan sanoa miten käytännössä toimii on olemassa korjauspäätös parkkipaikka kolhusta yhtiön X kanssa. Vakuutuskaudi päättyy ja parempi tarjous tulee yhtiöltä Y johon vakuutus vaihtuu, voiko tämän vanhan kolhun käydä paikkaamassa myöhemminkin yhtiön X alkuperäisen korjauspäätöksen mukaan alkuperäisellä vahinkonumerolla?
Vakuutuksenantajalla on velvollisuus korvata vahingot jotka ovat tapahtuneet vakuutuksen voimassaoloaikana. Vahingoista on kuitenkin ilmoitettava "ilman aiheetonta viivytystä". Mutta se, onko vakuutus voimassa enää ilmoitusaikana tai onko vakuutuksen ottaja esim. kuollut ei vakuta asiaan - vain se että vakuutus on ollut voimassa kun vahinko on tapahtunut.Osaako kukaan sanoa miten käytännössä toimii on olemassa korjauspäätös parkkipaikka kolhusta yhtiön X kanssa. Vakuutuskaudi päättyy ja parempi tarjous tulee yhtiöltä Y johon vakuutus vaihtuu, voiko tämän vanhan kolhun käydä paikkaamassa myöhemminkin yhtiön X alkuperäisen korjauspäätöksen mukaan alkuperäisellä vahinkonumerolla?
2006 renault clio 1.2 ajettu liki 200tkm. Auto hädintuskin pysyy päällä ja tärisee aivan helvetisti, moottorikin pitää ihmeellistä ääntä. Pieni videoclipsu:
Tosi nuhaselta kuulostaa, bensan hajuakin mielestäni on aika lailla kun hetken antaa käydä. Joskus kaasuttaessakin on sillion tällöin tullut noin 60kmh kohdalla sellainen hetkellinen tehonkadotus, ihankuin joku olisi tukkeessa tms..
vaihettiin tähän tosiaan puola, tulpat ja ne tulpan johdot.. vähän auttoi muttei kokonaan kadonnu ongelma.. no hinurilla sitten liikkeeseen ja " puristukset menneet 1&2 pytystä" tjsp faija sanoi, 1.5k€ hinta-arvio korjaukselle.
Clio kotiutettu . 250€ osineen ja töineen teki tuttava. Liikkeen hinta-arvio lähti tosiaan siitä 1500€:stä ylöspäin. kansipahvi sieltä oli mennyt.
Tekee kai jos kaveri korjaa?Kannelle ei kyllä tulla hinalla tehty mitään?
Itse ainakin ymmärsin Luukkosen ajaneen takaa kannen plaanausta tms. joka olis hyvä tehdä pahvin vaihdon yhteydessä.Tekee kai jos kaveri korjaa?
Pahvi sen muutamankymppiä ja siihen rojut päälle öljyineen. Kansipahvin vaihtohan on melkein ilmasta jos pysyy räikkä kädessä.
Itse ainakin ymmärsin Luukkosen ajaneen takaa kannen plaanausta tms. joka olis hyvä tehdä pahvin vaihdon yhteydessä.
Ei muutu nopeuden mukaan ja tuo alkoi vasta. Imusarja valurautaa ja siinä kaasari, tiivisteet näyttää ehjiltä, imuäänet kyllä kuuluu selvästi ja ne on kuulunu aina.Öö imuäänet?
Voi kuulua isommin jos on esimerkiksi joku "sienisuodatin" tai vastaava viritelty paikolleen. Jos ei ja ääni on yhtääkkiä alkanut kuulumaan, arvelisin itse että jostain vuotaa ennen imusarjaa ja kiskoo kohinalla ilmaa.
Jos tuon äänen oikein nyt väsyneenä ymmärsin.
Ellei sitten joku oven tiiviste vuoda ja kuuluu suhinat, tällöin toki ääni täysin erilainen ja muuttuu nopeuden eikä kierrosten mukaan.
Joku alipaineletku vuotaa?Ei muutu nopeuden mukaan ja tuo alkoi vasta. Imusarja valurautaa ja siinä kaasari, tiivisteet näyttää ehjiltä, imuäänet kyllä kuuluu selvästi ja ne on kuulunu aina.
Ihan kuin ahdin keräisi paineita, jota ei siis ole, tietenkään oravasyöttöä ei kuulu. Jotakin kohinaa kuitenkin kuuluu, joka ei ajoon vaikuta.
Ei ole paisuntasäiliötä, pelkkä kenno jossa on korkki. Vaihdoin korkin vähän aikaa sitten ja siinä on jämäkämpi jousi, mutta eihän se voi koko aikaa mahdollista painetta purkaa, eikä tuota kuulunut aikaisemmin vaihdon jälkeen. Muuta alipaineletkua nyt ei äkkiseltään tule mieleen paitsi virranjakajan ja se vaikuttaisi jo ajoonkin.Joku alipaineletku vuotaa?
Paisuntasäiliössä paineita ja ylimääräiset suhisee pihalle?
Ilmeisesti joku hieman vanhempi peli kyseessä, siis?Ei ole paisuntasäiliötä, pelkkä kenno jossa on korkki. Vaihdoin korkin vähän aikaa sitten ja siinä on jämäkämpi jousi, mutta eihän se voi koko aikaa mahdollista painetta purkaa, eikä tuota kuulunut aikaisemmin vaihdon jälkeen. Muuta alipaineletkua nyt ei äkkiseltään tule mieleen paitsi virranjakajan ja se vaikuttaisi jo ajoonkin.
Onhan tuo yli 50 vuotta vanha. Pitänee kokeilla lisää, eilen kyllä konehuoneen puolelta kaasua kääntelin, mutta moottori on aika äänekäs, joten ei oikein selvää saanut ja hyrräkin pyörii aina.Ilmeisesti joku hieman vanhempi peli kyseessä, siis?
Rullaa joku pahvi korvalle ja mene kuuntelemaan konepellin alla kun joku painelee kaasua? Vai tuleeko vain kuormituksella, ei paikallaan kaasutellessa?
Ei se tainnut se oikasukaan montaa sataa olla. Juuri ja juuri saattaisi pysyä budjetissa.Itse ainakin ymmärsin Luukkosen ajaneen takaa kannen plaanausta tms. joka olis hyvä tehdä pahvin vaihdon yhteydessä.
Jos aikaistaa(?) sytytyksen ennakkoa niin että saa enemmän hevosvoimia moottorista, niin nostaako se vai laskeeko se bensan kulutusta?
Muuttujia on paljon mutta jos ennakkoa pystyy lisäämään ilman nakutusta, ja vääntö, eli myös teho sillä kohtaa nousee niin kulutuskin laskee tehtyyn työhön nähden kyllä. Sama seos palaessaan muuttuu paremmin mekaaniseksi työksi. Hitaasti palavalla polttoaineella (esim RE85) kipinämoottorissa toisaalta ennakkoa saa myös liikaa ennen nakutuksen alkamista eli teho alkaa laskea.
Auto on Nissan Almera 99, ja moottorina niinkin eksoottinen kuin 1.4l 64 kW (87 hv) @ 6000 r/min. On niin laiska, että kiinnostaisi se ajoituksen säätäminen ihan jo heppojen puolesta, mutta jos se vielä kulutusta voisi parantaa niin kirsikka kakun päällä. 98 pitää tankata ainakin valmistajan mukaan tuohon.Vähän riippuu tietty miten vanha auto miten se itse säätää ennakkoa? Onko Ecun ohjaama vai esim. virranjakajassa mekaaninen keskipako- tai alipainesäätö. Valmistaja antaa aina jonkun ohjearvon perusennakolle minkä voi tarkistaa lampulla, ja jos ajaa pelkästään 98:lla ja valmistaja lupaa tankata 95 niin muutaman asteen voi varmaan perussäätöä kiriä jos haluaa hipostella.
Eikös tossa joo ole se tojotan kuuluisa vvti pata? Meidän avensis samalla koneella 100tkm ajettu ei syö piiruakaan, eli tikussa ei pinta laske milliäkään vaihtovälillä.Mikähän mahtaa olla vielä "normaalia" öljynkulutusta
03vm 1.8 Avensiksessa jolla ajettu 189tkm?
Nyt joutunut lisämään 2l öljyä 4000km aikana.
Itse ostin vuoden alussa Citroen Xantia HDi farkun, 2000, 350 tkm, 425 €. Mutta oli siinäkin kynnyksessä pieni reikä minkä piti korjata ja näyttää katsastuksessa uudelleen.Kyl on vaikeaa tonnin ihmeen löytäminen.... mistä kohtuu moderni tonnin ihme löytyy 1998-2001 perheauto.
Mätiä tuntuu löytyvän mut en oo mädin ystävä.
Joku Volvo S70 / V70 voisi olla ihan ok.
Mazdat tahtoo savuttaa. Ainakin pari savupommia muistan.millanenkohan maksalaatikko 626 noin 2000 vuodelta on?
Pintakova jousitus, olematon äänieristys, ns. "perusjapsi 90-luvulta". Omat kokemukset 1998 mallin GT:stä (hulppeat 140hv vai mitä siinä oli, mutta autom. ilmastointi ja ajotietokone bonuksena).millanenkohan maksalaatikko 626 noin 2000 vuodelta on?
3B ja 3BG Passateissa on hyvät sinkitykset...Kyl on vaikeaa tonnin ihmeen löytäminen.... mistä kohtuu moderni tonnin ihme löytyy 1998-2001 perheauto.
Mätiä tuntuu löytyvän mut en oo mädin ystävä.
Vagina konsernin romut on jo kokeiltu. Ei enää koskaan mautonta ja hajutonta autoa3B ja 3BG Passateissa on hyvät sinkitykset...
Jarrukenkien vaihdon jälkeen rupesi käsijarru pitään. Oli kenkiin tullut lasittunut kerros, vaikka ne on vaihdettu ihan hiljattain ja paksuutta saman verran kuin uusissa. Olisiko sitten vaijeri ollut liian kireällä ja kengät laahanneet, jolloin pinta on lasittunut. Tai sitten vaan paskaa laatua.Ei ollutkaan säätövipu jumissa, hyvin liikkuu palikat mutta ei silti pidä käsijarru. Miten herkkä tuo käsijarru on rummun kulumiselle? Jarrukengät on uudet ja rummussa tuntuu pieni alle millin pykälä. Käyttöjarru toimii hyvin. Mietin että loppuuko käsijarrusta liikerata, jos rummussa on millinkin pykälä? Vaijeritkin tuntuu liikkuvan ihan hyvin.
Haen varmaan uudet vaijerit ja rummut kuitenkin, menee samalla vaivalla.
Siis jarrupalat vai jarrukengät?Jarrukenkien vaihdon jälkeen rupesi käsijarru pitään. Oli kenkiin tullut lasittunut kerros, vaikka ne on vaihdettu ihan hiljattain ja paksuutta saman verran kuin uusissa. Olisiko sitten vaijeri ollut liian kireällä ja kengät laahanneet, jolloin pinta on lasittunut. Tai sitten vaan paskaa laatua.
Ite oon ollu aina sekasin palat kengät hihnat (ja onko näitä vielä muitakin) termeistä, voitko avata tarkennukset?Siis jarrupalat vai jarrukengät?
En valitettavasti voi.Ite oon ollu aina sekasin palat kengät hihnat (ja onko näitä vielä muitakin) termeistä, voitko avata tarkennukset?