Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
tähän vielä yhdistettynä pölynimuri tyyppinen sisään kelautuva johto niin olisi helppoa, ärsyttää tuota märkää johtoa heitellä aina autoon sisälle sitten se pyörii jalkatilassa sotkettavana..

Ei huono idea, itsellä käytännön syistä lämmittelyä vain kotona katoksessa joten johto roikkuu seinällä kun ei ole autossa kiinni. Valmistajat tuskin lämpenee ajatukselle kun tila on rajattu ja markkinat myös.
 
pitäs löytää w211 220cdi pohasta kuva että näkee pakoputki systeemi osaa lähettää hinta arvioo putkistolle. millä hakunasalla sais
 
Sieltä voi sitten tulla öljyä naamalle ja ympäristöön eli kandee olla varovainen.
 
Mitä muuten maksaa kun käyttää lohko(säteily)lämpäriä + n. 1000w sisälämppäriä tunnin aamulla. Pörssillä mennään eli hinta noin 15c. vaikkapa.
 
No siinähän sä jo vastasit että 15 senttiä. Vai ymmärsinkö väärin?

Siis lohkari imee jotain ja sisälämppäri päälle, sähköä menee enkä tiedä mitä tuo lohkari ottaa virtaa. Pitää myöntää että mun matematiikan taso ei ole kovin korkealla.
 
Siis lohkari imee jotain ja sisälämppäri päälle, sähköä menee enkä tiedä mitä tuo lohkari ottaa virtaa. Pitää myöntää että mun matematiikan taso ei ole kovin korkealla.

Hatara muistikuva että noi lohkolämppärit ois jotain 700W luokkaa yleensä.
 
Siis lohkari imee jotain ja sisälämppäri päälle, sähköä menee enkä tiedä mitä tuo lohkari ottaa virtaa. Pitää myöntää että mun matematiikan taso ei ole kovin korkealla.
Joo en huomannut että lohkari ei sisältynyt tuohon 1000 wattiin. Jos lohkari ottaa vaikka 700 wattia ja kokonaiskulutus on siten 1000+700 = 1700 wattituntia, ja tuhat wattituntia maksaa 15c, niin yhteensä hintaa tulee (1700/1000)*15 = n. 25 senttiä.
 
Kannattaa myös huomata, että PTC-vastuksella olevat sisätilalämmittimet ottaa maksimi tehonsa vain -25 asteessa
 
No esim itsellä korkin alla on jakopään ketju, eli kyllä sieltä tavaraa tulee ulos nopeasti eli riittuu tapauksesta.
Itsellä Audi A4 2.5tdi:ssä oli rikkinäinen täyttökorkki, niin siitäkin vähän vuoti öljyä. En tiedä sitten missä tilanteessa sitä öljyä eniten tulee, kai isoilla kierroksilla.

Motonetistä ostin sitten uuden korkin 5 eurolla, niin ongelma ratkesi :)
 
Onkohan väliä, että meneekö nelipyöräsuuntaukseen kesä vai talvirenkailla? Talvirenkaat 205/55R16 (et?). Kesärenkaat 235/35R19 (et?).

Uskoisin että tuo kesävanne tulisi ulommaksi.
 
Onkohan väliä, että meneekö nelipyöräsuuntaukseen kesä vai talvirenkailla? Talvirenkaat 205/55R16 (et?). Kesärenkaat 235/35R19 (et?).

Uskoisin että tuo kesävanne tulisi ulommaksi.
Jotain lueskelin tuosta vanhasta linkistä ja vanteet/renkaat ei vaikuta pyöränkulmiin.

Siitä huolimatta varmaan tulee nelipyöräsuuntaus tehtyä kesärenkailla. Vanha 20 vuotias auto, niin saa nähdä miten mutterit aukeaa.

 
Ostin uudet Hellan umpiot adaptiivisilla kurvivaloilla varustettuun E61 Bemariin. Vanhoissa umpioissa oli projektorin sivuttaissuuntaisessa kääntömekanismissa jotain rasvaa. Uudet vaikuttavat olevan ihan kuivat. Olisikohan matoruuviin ja rattaisiin syytä laittaa esim litium rasvaa?

WhatsApp Image 2023-03-15 at 16.16.21.jpeg
 
Ostin uudet Hellan umpiot adaptiivisilla kurvivaloilla varustettuun E61 Bemariin. Vanhoissa umpioissa oli projektorin sivuttaissuuntaisessa kääntömekanismissa jotain rasvaa. Uudet vaikuttavat olevan ihan kuivat. Olisikohan matoruuviin ja rattaisiin syytä laittaa esim litium rasvaa?

WhatsApp Image 2023-03-15 at 16.16.21.jpeg

OT: Tuohan ei varsinaisesti ole kurvivalo tuossa umpiossa, vaan ohjauksen mukaan kääntyvä ajovalo, eli adaptiivinen ajovalo. Se kurvivalo on siinä sisemmässä umpiossa, jos ei ole mitää virityksiä menty tekemään ja jos siinä on bi-xenonit.

Mutta sitten ihan aiheeseen, laita ihmeessä sinne jotain voitelua ja tuo litium rasva kuulostaa ihan passelilta tuohon. Noiden umpioiden irroitushan ei ole kuin ~5min homma/umpio, niin kannattaa melkein loppukesästä vaikka vilkaista miltä ne rasvat näyttää pakkasten ja kesän jäljiltä.
 
Mitä mieltä tällaisesta tilanteesta: liikkeessä myynnissä vuoden vanha auto, jossa peräluukussa n. peukalon kokoiselta alueelta maali lähtenyt. Liike lupasi että saavat tämän paikattua. Itseäni mietityttää, miten käy jos paikkaus lähtee esim. vuoden jälkeen. Tuskin takuu kuitenkaan tälle on yli vuotta? Pitäisikö pyytää liikkeeltä pidennetty takuu tms?

Muuten siisti auto ja hinta kohdallaan.
 
Mitä mieltä tällaisesta tilanteesta: liikkeessä myynnissä vuoden vanha auto, jossa peräluukussa n. peukalon kokoiselta alueelta maali lähtenyt. Liike lupasi että saavat tämän paikattua. Itseäni mietityttää, miten käy jos paikkaus lähtee esim. vuoden jälkeen. Tuskin takuu kuitenkaan tälle on yli vuotta? Pitäisikö pyytää liikkeeltä pidennetty takuu tms?

Muuten siisti auto ja hinta kohdallaan.

Laita siihen vaikka joku tarra?
 
Mitä mieltä tällaisesta tilanteesta: liikkeessä myynnissä vuoden vanha auto, jossa peräluukussa n. peukalon kokoiselta alueelta maali lähtenyt. Liike lupasi että saavat tämän paikattua. Itseäni mietityttää, miten käy jos paikkaus lähtee esim. vuoden jälkeen. Tuskin takuu kuitenkaan tälle on yli vuotta? Pitäisikö pyytää liikkeeltä pidennetty takuu tms?

Muuten siisti auto ja hinta kohdallaan.

Juu ne antaa pidennetyn takuun ...

:srofl:
 
Mitä mieltä tällaisesta tilanteesta: liikkeessä myynnissä vuoden vanha auto, jossa peräluukussa n. peukalon kokoiselta alueelta maali lähtenyt. Liike lupasi että saavat tämän paikattua. Itseäni mietityttää, miten käy jos paikkaus lähtee esim. vuoden jälkeen. Tuskin takuu kuitenkaan tälle on yli vuotta? Pitäisikö pyytää liikkeeltä pidennetty takuu tms?

Muuten siisti auto ja hinta kohdallaan.

On huolestuttavaa, jos noin uudesta autosta jo lähtenyt maali irti.
Tuollaista pientä aluetta on myös vaikea saada paikattua, ettei se alkaisi siitä kohtaa ruostumaan 1-2 vuoden sisällä.
Paikkaus ei siis todennäköisesti lähde irti, mutta kosteus/suola pääsee ajan kanssa sen alle saumakohdista.
 
On huolestuttavaa, jos noin uudesta autosta jo lähtenyt maali irti.
Tuollaista pientä aluetta on myös vaikea saada paikattua, ettei se alkaisi siitä kohtaa ruostumaan 1-2 vuoden sisällä.
Paikkaus ei siis todennäköisesti lähde irti, mutta kosteus/suola pääsee ajan kanssa sen alle saumakohdista.
Niin, vähän sama tuntuma. Hieman epäselvää myös vielä miksi maali on lähtenyt. Pinta ihan selkeästi pellillä, mutta mitään kolhua ei näy. Toisaalta myös valmistajan maalitakuu pitäisi olla voimassa, mutta epäselvää myös menisikö tämä sen piiriin (tietenkään ei ainakaan silloin jos liike itse paikkaa). Onkohan mitään mahdollisuutta pienentää omaa riskiä tässä tilanteessa jos auton ostaa?
 
Mitä mieltä tällaisesta tilanteesta: liikkeessä myynnissä vuoden vanha auto, jossa peräluukussa n. peukalon kokoiselta alueelta maali lähtenyt. Liike lupasi että saavat tämän paikattua. Itseäni mietityttää, miten käy jos paikkaus lähtee esim. vuoden jälkeen. Tuskin takuu kuitenkaan tälle on yli vuotta? Pitäisikö pyytää liikkeeltä pidennetty takuu tms?

Muuten siisti auto ja hinta kohdallaan.
Onko muissa samanmerkkisissä autoissa ilmennyt maaliongelmia?
Maalipinnan pitää kestää paljon kauemmin jos se on tehty asianmukaisesti.
Itse jättäisin jättäisin ostamatta.
Perusteluna että maali alkaa pian kuoriutua muualtakin.
 
Niin, vähän sama tuntuma. Hieman epäselvää myös vielä miksi maali on lähtenyt. Pinta ihan selkeästi pellillä, mutta mitään kolhua ei näy. Toisaalta myös valmistajan maalitakuu pitäisi olla voimassa, mutta epäselvää myös menisikö tämä sen piiriin (tietenkään ei ainakaan silloin jos liike itse paikkaa). Onkohan mitään mahdollisuutta pienentää omaa riskiä tässä tilanteessa jos auton ostaa?

En tiedä onko tuolle tehdylle työlle saada miten pitkä "takuu" kirjallisena.
 
Onko muissa samanmerkkisissä autoissa ilmennyt maaliongelmia?
Maalipinnan pitää kestää paljon kauemmin jos se on tehty asianmukaisesti.
Itse jättäisin jättäisin ostamatta.
Perusteluna että maali alkaa pian kuoriutua muualtakin.

Sehän tuossa on, että alkaa lähtemään muualtakin, kun ei tuolle näy mitään syytä miksi on lähtenyt.
Kannatta Googletella onko tuo yleinen vaiva.
 
Viimeksi muokattu:
Vajaan vuoden verran ollut nyt ajossa 2014 vuosimallin VW Golf mk7 1.2TSI koneella. Aiemmalla omistajalla ollut VW:n long life huolto-ohjelmalla 30tkm öljynvaihtoväli. Jonkin verran lueskellut mielipiteitä että vaihtoväli on liian pitkä ja kerryttää likaa moottoriin. Aion todennäköisesti itse vaihtaa/vaihdattaa öljyt vuosihuoltotyyppisesti 15-20tkm välein, mutta kysymys kuuluu kannattaako tällaiselle tehdä/teettää nyt öljynvaihdon yhteydessä jokin "moottorin huuhtelu"? Istelläni ei ole kokemuksia tämän tyyppisistä toimenpiteistä, mutta nettikirjoittelussa tullut vastaan tällainenkin toimenpide. Auto oli hankkiessani ajettu 150tkm ja huollettiin myyjään piikkiin, joten ensimmäinen "oma" öljynvaihto olisi 165-170tkm kohdalla.
 
Vajaan vuoden verran ollut nyt ajossa 2014 vuosimallin VW Golf mk7 1.2TSI koneella. Aiemmalla omistajalla ollut VW:n long life huolto-ohjelmalla 30tkm öljynvaihtoväli. Jonkin verran lueskellut mielipiteitä että vaihtoväli on liian pitkä ja kerryttää likaa moottoriin. Aion todennäköisesti itse vaihtaa/vaihdattaa öljyt vuosihuoltotyyppisesti 15-20tkm välein, mutta kysymys kuuluu kannattaako tällaiselle tehdä/teettää nyt öljynvaihdon yhteydessä jokin "moottorin huuhtelu"? Istelläni ei ole kokemuksia tämän tyyppisistä toimenpiteistä, mutta nettikirjoittelussa tullut vastaan tällainenkin toimenpide. Auto oli hankkiessani ajettu 150tkm ja huollettiin myyjään piikkiin, joten ensimmäinen "oma" öljynvaihto olisi 165-170tkm kohdalla.

2xRVS-käsittelyn tekisin itse (eli ennen ja jälkeen öljynvaihdon). Näin tein omaan VAG-konsernin autoon, jossa vähät samat speksit. Oli kuulemma aikamoisen likaista liejua tullut koneesta kun kysäisin.
 
Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta itse hankittavasta lisäturvasta käytetylle autolle (K1 kuntotarkastuksen vaatii)?
Mitä tutkailin niin tuossa on kaikki ns kuluvat osat lueteltu ei korvattavina mm. iskarit ja laakerit. Oikeastaan vaikuttaa et osat mitä on lueteltu niin pitäisi kestää sen 200tkm/10v. Ja jos vuodessa maksaa sen alkaen 480e extraa, niin itse en näe tuossa mitään hyötyä.
Ja tuo käy vain alle 180tkm tai 10v autoihin, jotka yleensä on hyvässä kunnossa poislukien juuri nuo kuluvat osat
 

kauan tollasen pitää antaa kuivua että voi ottaa tallist ulos? ja pysyykö noi noilla liimoilla ei ole kokemusta
 

kauan tollasen pitää antaa kuivua että voi ottaa tallist ulos? ja pysyykö noi noilla liimoilla ei ole kokemusta
Cured thickness about 2-3 mm / 24 hrs at +20°C and 50 % humidity
 
No, invertteri on niinko vähän tota tarkoitusta varten olemassa. Minkälainen bt-kaiutin ei lataudu usb:llä?
Ainakaan JBL Xtreme ei lataudu usbilla - mikä on harmi. Muta autoon en kyllä moista ainakaan laittaisi kun "viihtyy avoimemmasa tilassa" :D
 
Ainakaan JBL Xtreme ei lataudu usbilla - mikä on harmi. Muta autoon en kyllä moista ainakaan laittaisi kun "viihtyy avoimemmasa tilassa" :D
Varsin raju bass boost on juu niin ykkösessä kuin kakkosessakin. Auto toki syö ajaessa bassopäätä varsin tehokkaasti mutta noh, ei tuosta stereoiksi välttämättä silti ole. Ja akkuhan noissa kestää todella hyvin joten en ihan retkikäyttöönkään näkisi tarvetta latailla autosta. Toki jos on ykkönen jossa akku kuolemassa tms ja haluaa mökille jossa ei sähköjä tms niin mikä jottei.
 
Tarviikos rumpujarruille käytännössä tehdä mitään? 2017 corsassa nyt 66tkm mittarissa ja mietin tarviiko noita takarumpuja avata ja putsata tjsp? Katsastuksessa ei viime vuonna sanottavaa jarruissa.
 
Tarviikos rumpujarruille käytännössä tehdä mitään? 2017 corsassa nyt 66tkm mittarissa ja mietin tarviiko noita takarumpuja avata ja putsata tjsp? Katsastuksessa ei viime vuonna sanottavaa jarruissa.
Noh, jarrut on ehkä tärkein turvavaruste ja nekin olisi hyvä vuosittain ainakin tarkistaa. Rumpujarruahan ei päältä päin näe missä kunnossa ne on toisin kuin levyjarruja, joten ottaisin ainakin auki ja tarkistaisin silmämääräisesti.
 
Minusta sopiva huolto-ohjelma alle 10-vuotiaan auton rumpujarruille on täräyttää pari kertaa lekalla kylkeen oikein kunnolla aina kun kausivaihtaa renkaita. Availu ja tarkistelu on ihan turhaa vaivannäköä. Sitten kun tulee ensimmäinen ongelma joskus 10-15 vuoden välillä vastaan (jumisuuttaan toimimaton käsijarru) ja joutuu avaamaan, niin sitten kaikki hilppeet kerralla uusiksi myös käyttöjarruista jos autoa aikoo edelleen pitää. Sylinterit, kengät, käsijarrumekanismit, käsijarruvaijerit, jarruletkut, ja taas on takajarruja kymmeneksi vuodeksi.
 
Mikä tehokkain ja isoin blootootti kajari mikä latautuu tupakkisytyttymisetä?
 
Onko kenelläkään kokemusta uuden avaimen ohjelmoinnista/parituksesta autoon kyseistä palvelua tarjoavissa yrityksissä? Jaguaariin tilasin uuden avaimen ja yleisen mielipiteen mukaan pitäisi Jaguar-laitteiston kautta ohjelmoida mutta itselle olisi lähempänä "autolukkoseppä" joka mainostaa ohjelmoinnin onnistuvan, ilmeisesti jollain yleislaitteella?
 
Tarviikos rumpujarruille käytännössä tehdä mitään? 2017 corsassa nyt 66tkm mittarissa ja mietin tarviiko noita takarumpuja avata ja putsata tjsp? Katsastuksessa ei viime vuonna sanottavaa jarruissa.
Äiteen astralla ajettiin n. 20v ja 220tkm, eikä takajarruille tehty mitään muuta koko aikana kuin vaihdettiin jarrunesteet toiselle puolelle. Toiselta puolelta meni nippa poikki, joten sille ei tehty sitäkään.

Vaikea sitten sanoa missä kunnossa ne jarrut oli, leimassa kelpasivat eikä ne nyt tuntuneet sen kummemmalta, mutta tuskin ne nyt ihan priimassa vedossa enää oli.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 348
Viestejä
4 492 360
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
Polkupoika

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom