Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Voi huonolla tuurilla rypistyä pintamaali, pohja on alkydi ja pinta on nitromaali ...mastonit muutenkin halpisvärejä ja keittää helposti.

Itse en sekottaisi ja jos olis pakko tolla niitrolla vetää pinta niin sealerimaali väliin.

Lakaksi aina samaa mitä maali.
Mastonin kotisivuilla lukee pohjamaalista, että olis akryylimaali, jos oikein ymmärsin..
 
Mastonin kotisivuilla lukee pohjamaalista, että olis akryylimaali, jos oikein ymmärsin..
Autocorrect virhe...mutta edelleen muuta sitä että
en nitroa vetäisi edes akryylin päälle...

Kilikalilla saa ihan hyvää pintaa mutta vaatii vaivaa siinä missä ruiskukin.

Itse mitä olen pienempiä osua maalaillut niin
-happopohja(ei tietysti puulle/muoville, muoville oma tartunta primero)
-sealeri tai sealer missä tasoite
-pohja
-pinta
-lakka(jos tarvitsee)

Pohja ja pinta samalla maalityypillä.
 
Peruutustutka

Minulla on tälläinen asennettuna ja toimii hienosti. Jos haluaisin nyt ottaa tilalle käyttöön 2din radion, niin saiskohan tuota mitenkään kytkettyä siihen radioon, että siinä näkyisi nuo graafiset palkit? Nyt kun on 1din radio, jonka alla on tuo peruutustutkan näyttö.
 
20230217_180608.jpg

Moottoripyörän akusta toisen puolen mutterin vastakappale hävinnyt talviteloille laitettaessa. Onko vinkkiä millä hakusanalla tai suoraan mistä löytyisi vastaava?
 
Peruutustutka

Minulla on tälläinen asennettuna ja toimii hienosti. Jos haluaisin nyt ottaa tilalle käyttöön 2din radion, niin saiskohan tuota mitenkään kytkettyä siihen radioon, että siinä näkyisi nuo graafiset palkit? Nyt kun on 1din radio, jonka alla on tuo peruutustutkan näyttö.

On hyvin epätodennäköistä, että löytäisit helposti peruutustutkia tukevan aftermarket 2 din soittimen.
Kyllähän sellaisen joku valmistaja on joskus tehnyt ja teoriassa lähes kaikki peruutustutkat ovat yhteensopivia, mutta aika monen tähden pitää osua kohdalleen, että tämä onnistuu.

Helpoin ja fiksuin vaihtoehto on siirtää tuo peruutustutkan yksikkö uuteen paikkaan ja asentaa se 2 din soitin.
Näytölliseen soittimeen saa sitten liitettyä vaikka peruutuskameran lisäksi, niin periaatteessa tuon peruutustutkan voi vaikka jättää pois, jos tuolle yksikölle ei löydy hyvää paikkaa.
 
Tilasin nyt antiikkimersuuni tälläisen soittimen:

Alpine soitin

Mitä tarvitsen lisäksi kytkemistä varten? Irroitusavaimet on jo. Ilmeisesti tarvitsen ainakin radiolle adapterin, mutta mites virransyöttö. Takapaneeleissa kun on eroja, kuten kuvista näkyy.

Alpine.jpgBecker.jpg
 
20230217_180608.jpg

Moottoripyörän akusta toisen puolen mutterin vastakappale hävinnyt talviteloille laitettaessa. Onko vinkkiä millä hakusanalla tai suoraan mistä löytyisi vastaava?

Korimutteri. Otat siitä sen varsinaisen mutterin. Nuo ovat siis tarkoitettu esim tietoliikennelaitteiden kiinnitykseen räkkiin. Löytyy alan kamaa myyvistä putiikeista, esim partcossa 80snt.

Tilasin nyt antiikkimersuuni tälläisen soittimen:

Alpine soitin

Mitä tarvitsen lisäksi kytkemistä varten? Irroitusavaimet on jo. Ilmeisesti tarvitsen ainakin radiolle adapterin, mutta mites virransyöttö. Takapaneeleissa kun on eroja, kuten kuvista näkyy.

Alpine.jpgBecker.jpg
Miksi ihmeessä ostat antiikki autoon tuollaisen soittimen, kun tyylikkäämpiäkin on?

Tarvikesoittimet ovat lähes aina iso liittimellä, motonet yms mestat myy autokohtaisia sarjoja. Se että radion perässä ei ole suoraan iso liitintä ei tarkoita etteikö se radion vakiojohtosarja olisi kuitenkin iso liittimeen tarkoitettu.
 
PlastDip miehiä/naisia ois erittäin helposti maalattavissa r16 vanteet niin monta purkkia menis plastdippiä pervanne? ettäsaa kestävän painepesuria kestävän pinnan? sais vähä eloo perusharmaasta.
 
PlastDip miehiä/naisia ois erittäin helposti maalattavissa r16 vanteet niin monta purkkia menis plastdippiä pervanne? ettäsaa kestävän painepesuria kestävän pinnan? sais vähä eloo perusharmaasta.
Uhm ei nuita mennyt muistaakseni kuin yksi vai kaksi purkkia. Ensin pohja, sitten väri. Itse vedin hopeiset neon vihreiksi eli värimuutoskin oli raju. Kestivät painepesuria kunhan et suihkutellut 1cm päästä. Selvisivät jopa autoliikkeen meikkareiden pesureista (eivät tajunneet että ovat Plastidipatut eli eivät tajunneet kuoria pesun sijaan).
 
Uhm ei nuita mennyt muistaakseni kuin yksi vai kaksi purkkia. Ensin pohja, sitten väri. Itse vedin hopeiset neon vihreiksi eli värimuutoskin oli raju. Kestivät painepesuria kunhan et suihkutellut 1cm päästä. Selvisivät jopa autoliikkeen meikkareiden pesureista (eivät tajunneet että ovat Plastidipatut eli eivät tajunneet kuoria pesun sijaan).
Joo no tulis halvemmaks 50e hyvin ei tarvi kiikuttaa maalaamoon ja maksaa 300e.
 
Miten autojen lukitsemisessa taittuvat peilit reagoivat peilin varren ympärillä olevaan jääkerrokseen? Kai niissä on joku mekanismi joka stoppaa vääntymisen, jos vastusta on liikaa?
 
Muijan Mazda 6 GH1 ovet jäätyy auki aina kun pyöritään keleissä nollan kahta puolta, kuten viime päivinä on ollut. Eli aukeamisessa ei ole ongelmaa, vaan salpa ei pelaa kun oven yrittää painaa kiinni.

Paras (?) ratkaisu tietysti olisi avata ovipahvit ja kuivattaa koko mekanismi huolella ja voidella kuivana. Onko jollain kuitenkin tarjolla jotain helpompaa neuvoa mihin voisi vaikka silikonia ruiskia päivystysluontoisena ratkaisuna, kun aiemmin mainittu toimenpide ei ole toteutettavissa. Äsken yritin ruiskuttaa kahvan alta ja sinne salpamekanismiin, mutta eihän tuosta apua ollut.

Mikä näissä siis yleensä jäätyy ja miten pääsisi siihen helpoiten käsiksi? Voisikohan joku kosteudenpoistaja ovikoteloon laitettuna toimia, esim. silica gel -pussukat tms. Voi kyllä olla, että saturoituvat täyteen aika nopeasti, kun tuolla sitä kosteutta taitaa liikkua ihan reilusti.
 
Muijan Mazda 6 GH1 ovet jäätyy auki aina kun pyöritään keleissä nollan kahta puolta, kuten viime päivinä on ollut. Eli aukeamisessa ei ole ongelmaa, vaan salpa ei pelaa kun oven yrittää painaa kiinni.

Paras (?) ratkaisu tietysti olisi avata ovipahvit ja kuivattaa koko mekanismi huolella ja voidella kuivana. Onko jollain kuitenkin tarjolla jotain helpompaa neuvoa mihin voisi vaikka silikonia ruiskia päivystysluontoisena ratkaisuna, kun aiemmin mainittu toimenpide ei ole toteutettavissa. Äsken yritin ruiskuttaa kahvan alta ja sinne salpamekanismiin, mutta eihän tuosta apua ollut.

Mikä näissä siis yleensä jäätyy ja miten pääsisi siihen helpoiten käsiksi? Voisikohan joku kosteudenpoistaja ovikoteloon laitettuna toimia, esim. silica gel -pussukat tms. Voi kyllä olla, että saturoituvat täyteen aika nopeasti, kun tuolla sitä kosteutta taitaa liikkua ihan reilusti.

Varsunaiseen ongelmaan en ota kantaa koska +15 nytkin ulkona, mut tota silikoonipohjaista mujuu saa sit kauppojen eläintarvikehyllyistä kissanhiekkana. :thumbsup:
 
Miten autojen lukitsemisessa taittuvat peilit reagoivat peilin varren ympärillä olevaan jääkerrokseen? Kai niissä on joku mekanismi joka stoppaa vääntymisen, jos vastusta on liikaa?
Yleisesti ottaen ominaisuus kannattaa kytkeä pois pakkasilla ja käyttää vain tarvittaessa. Ei se siitä heti rikki mene, mutta varmasti lyhentää elinikää.
 
Audi tfsi 2,0l (8J3) jakopään ketjun vaihto lähestyy. Merkitseekö tuo automaattisesti öljyn vaihtoa esim. rakenteen vuoksi?
 
Yleisesti ottaen ominaisuus kannattaa kytkeä pois pakkasilla ja käyttää vain tarvittaessa. Ei se siitä heti rikki mene, mutta varmasti lyhentää elinikää.
Toisilla hajoaa peilit talvella ja toisilla ei, vähän sama kun toisilla jumittaa käsijarru niin ettei sitä uskalleta käyttää ja itsellä ei ole koskaan satulat jumittanut.

Kun niitä liikkuvia paikkoja putsataan ja voidellaan niin ne toimii...
 
Onko jengillä täälä havaintoja kuin toivoton vehje tälläinen on


Pitäs tilapäis kiesi hommata ja tila-auto tarvitaan ja automaatti sais mieluusti olla. Ja halpa. Ininä ei oo ollu ranskalaista autoa, mutta hinta ja varustelu houkuttas tuosa.

Onko tuo oikea automaatti vai joku robotti paska taas.

Tuossa on perinteinen nelivaihteinen momentinmuunnin-AL4 -loota, jos wikiin on luottaminen. Ei mikään kiireisen miehen laatikko (tai kone tuon kokoisessa korissa), mutta kumpikaan ei ole tietääkseni pommin maineessa. Jos kulutus ei pelota, niin eikun koeajolle kokeilemaan vaihtaako siististi. :tup:
 
Tuossa on perinteinen nelivaihteinen momentinmuunnin-AL4 -loota, jos wikiin on luottaminen. Ei mikään kiireisen miehen laatikko (tai kone tuon kokoisessa korissa), mutta kumpikaan ei ole tietääkseni pommin maineessa. Jos kulutus ei pelota, niin eikun koeajolle kokeilemaan vaihtaako siististi. :tup:
AL-4 tulee iän mukana solenoidi vikoja, saattaa hetken, viikon kaksikin toimia ja sitten yht'äkkiä on kaikki vikavalot taulussa ja nollaamalla mennään taas X aikaa...

Osat ei paljoa maksa, mutta se työ...

Nauratti toi kohta "taloudellinen" :srofl:

12,9l/100km kaupungissa:beye:
 
Tuossa on perinteinen nelivaihteinen momentinmuunnin-AL4 -loota, jos wikiin on luottaminen. Ei mikään kiireisen miehen laatikko (tai kone tuon kokoisessa korissa), mutta kumpikaan ei ole tietääkseni pommin maineessa. Jos kulutus ei pelota, niin eikun koeajolle kokeilemaan vaihtaako siististi. :tup:
Huh helvetti mitä museo kamas jos 4 vaihteinen . Kiire ei sovi autoiluun, mutta muuten kyllä aika laimealta kuulostaa.
 
Robotti tuo on oikeasti. No antaapa olla.

Näköjään joo, Stellantiksen oma serviceboxi sanoo VINillä tuossa olevan BMP6 eli robotti.

Wikin mukaan 211 g/km päästävässä laitteessa pitäisi olla AL4 ja robotilla päästöjen olevan 190 g/km, mutta joko nettiautossa tai wikissä on numerot solmussa. :zoom:
 

autoimuria vaille ku kerrostalossa asustaa nii pitäs olla joku matka imuri millä mennä imuttelee tekeekö noilla mitää jos ottaa toho ton 5 amppeerin akun?
 


entäs tuo setti?
 
Eipä tulisi itsellä mieleen ensimmäisenä tuhlata 200€ johonkin leluimuriin...

Huoltoasemilla ja Motoneteissä on imurit jos sähkötöpselin paikan etsiminen on ylivoimainen tehtävä.
 
Eipä tulisi itsellä mieleen ensimmäisenä tuhlata 200€ johonkin leluimuriin...

Huoltoasemilla ja Motoneteissä on imurit jos sähkötöpselin paikan etsiminen on ylivoimainen tehtävä.
Juu kyllä se 200e on iso raha mutta toisaalta nuo imurit eivät ole enää niitä säälittäviä 90-luvun rikkaimureita, niillä oikeasti tekeekin jotain. Itse miettinyt jo monesti että pitäisi hankkia moinen niin työ kuin vapaa-ajan juttuihin. Saisi kerralla hommat hoidettua missä haluaa vs kikkaillen johdon kanssa, letkun kanssa tai kiroillen kun ei ole pistokkeita.
 
Onko käsijarrun merkkivalo vm1994 kuorma-autossa pakollinen katsastuksessa?

E: tilasin nyt uuden anturin, ei kai tuo 50e tässä konkurssissa tunnu.
 
Viimeksi muokattu:
Onko jengillä täälä havaintoja kuin toivoton vehje tälläinen on


Pitäs tilapäis kiesi hommata ja tila-auto tarvitaan ja automaatti sais mieluusti olla. Ja halpa. Ininä ei oo ollu ranskalaista autoa, mutta hinta ja varustelu houkuttas tuosa.

Onko tuo oikea automaatti vai joku robotti paska taas.

AL-4 tulee iän mukana solenoidi vikoja, saattaa hetken, viikon kaksikin toimia ja sitten yht'äkkiä on kaikki vikavalot taulussa ja nollaamalla mennään taas X aikaa...

Osat ei paljoa maksa, mutta se työ...

Nauratti toi kohta "taloudellinen" :srofl:

12,9l/100km kaupungissa:beye:
Joo ja jos itsellä pysyy työkalut edes auttavasti kädessä niin työkin on halpaa. solenoidi noin 60€ ja 3 litraa vaihteistoöljyä ja aikaa pari tuntia vaikka parkkipaikalla vaihtaa. Ainakin Citroen C8 ja Pösö 807. Tuosta en mene takuuseen kun en tiedä miten on tilaa konehuoneessa. Toki marmorilla taitaa lähennellä sitä kuuluisaa touhu tonnia. Se on aina se pääsolenoidi joka noissa menee. Harvemmin mikään muu. Muuten laatikko on varmatoiminen mutta ei mikään hirveän hienostunut kun välillä vaihtaa aika roisisti ja tietysti 4 vaihteella välitykset vähän kompromissi.

Moottorissa ei suurempia ongelmia. Ainut "suunnitteluvirhe" taitaa olla mikä tulee mieleen mahdollisuus siihen että moniurahihna menee jakopään väliin ja aiheuttaa suuremman remontin venttiileissä. Senkin kanssa pärjää kunhan vaihtaa moniurahihnan ajoissa ja samalla vaihtaa sen moniurahihnan kiristimen vaikka tuntuisikin että ei ole tarvetta.

Ja niin kuin joku tuossa mainitsi niin taloudellisuus on aika laveasti ilmaistu.

Tosin jos on tuo uudempi robotti niin en niistä tiedä.
 
Kiitos vielä kommenteista. Automaatti ei niin kovin olennainen.

Entäs tää:


Toki tietää että vanhoissa kaikkea on mahdollista olla. Ite en autoja rapaa kun ei tiloja eikä kai osaamistakaan. Mutta jos viat semmisia että voi perus ukot korjaamolla korjata niin piisaa.
 
ajelee varmaan pitkään mitä pitäs huomioida?
Ainakin ruoste. Kynnyskotelot näistä katoaa ja takaluukku lähtee ruostumaan rekisterikilven valojen ympäriltä. Jos nuo on kaikki korjailtu jo (kunnolla) niin hyvä.

Ja tietysti tuo jakopää... ilmoitettu että tehty 150tkm mutta ei ajankohtaa, tästä voisi arvata että vuodet tulee täyteen ihan just. En muista ulkoa mikä se vaihtoväli noille oli mutta joku aikamääre siihen on.
 
Ainakin ruoste. Kynnyskotelot näistä katoaa ja takaluukku lähtee ruostumaan rekisterikilven valojen ympäriltä. Jos nuo on kaikki korjailtu jo (kunnolla) niin hyvä.

Ja tietysti tuo jakopää... ilmoitettu että tehty 150tkm mutta ei ajankohtaa, tästä voisi arvata että vuodet tulee täyteen ihan just. En muista ulkoa mikä se vaihtoväli noille oli mutta joku aikamääre siihen on.
oli sillä kuitit ainaki jakopäästä ja laatikko rempasta. tulee kaupunki pyörittelyyn ja kuluttaa kyllä vähän.
 
mikä sivu on mistä saa parhaimmat tiedot autosta? katsastus tiedot jne jne
 
Miksiköhän valmistajat eivät ole lisänneet sellaista, että jos on lohkolämmitin, niin kiertäisi myös sama jäähdytysneste öljypohjassa? Eli lämmittäisi samalla moottoriöljyjä kuin moottoria
 
Miksiköhän valmistajat eivät ole lisänneet sellaista, että jos on lohkolämmitin, niin kiertäisi myös sama jäähdytysneste öljypohjassa? Eli lämmittäisi samalla moottoriöljyjä kuin moottoria

Varmaan kaikissa autossa on tätä nykyä lämmönvaihdin, vanhemmiten tyypillisesti esim. öljynsuodattimen jalan yhteydessä, joka tasaa lämpötiloja öljyn ja jäähdytysnesteen kesken.
 
Miksiköhän valmistajat eivät ole lisänneet sellaista, että jos on lohkolämmitin, niin kiertäisi myös sama jäähdytysneste öljypohjassa? Eli lämmittäisi samalla moottoriöljyjä kuin moottoria

Autojen esilämmitys on maailman mittakaavassa sen verran marginaalista, että valmistajia ei hirveästi innosta tehdä erikoisratkaisuja muutamaa miljoonaa kylmän alueen käyttäjää varten.

Lisäksi nykyisin kun esilämmitys hoituu useimmassa autossa kohtuullisen tehokkaalla ( 4-6 kW ) polttoainetoimisella lisälämmittimellä, ei öljyjen erillinen lämmittäminen ole niin tarpeellista, kun öljyt saavat oman osansa lämmöstä jäähdytysnesteen kautta.

Öljyjen lisäaineistuskin on parantunut vuosien saatossa, jolloin öljyllä on riittävät voiteluominaisuudet myös kylmänä.

Ja loppupeleissä eivät autonvalmistajat tee ikuisia autoja, vaan ne ovat kulutusesineitä, jotka on tarkoitus uusia tasaisin väliajoin.
 
Autojen esilämmitys on maailman mittakaavassa sen verran marginaalista, että valmistajia ei hirveästi innosta tehdä erikoisratkaisuja muutamaa miljoonaa kylmän alueen käyttäjää varten.

Lisäksi nykyisin kun esilämmitys hoituu useimmassa autossa kohtuullisen tehokkaalla ( 4-6 kW ) polttoainetoimisella lisälämmittimellä, ei öljyjen erillinen lämmittäminen ole niin tarpeellista, kun öljyt saavat oman osansa lämmöstä jäähdytysnesteen kautta.

Öljyjen lisäaineistuskin on parantunut vuosien saatossa, jolloin öljyllä on riittävät voiteluominaisuudet myös kylmänä.

Ja loppupeleissä eivät autonvalmistajat tee ikuisia autoja, vaan ne ovat kulutusesineitä, jotka on tarkoitus uusia tasaisin väliajoin.
Juu ja osalla hybrideistä lämmitetään moottoria sähköllä joten lämpenevät todella nopeasti. Ei toki ratko esilämmitystä mutta eipä myöskään hybridin takia tarvitse niin kovaa rasitusta jos ei täyskiihdytyksiä tms nyt tee heti pihasta ajaessa.
 
en oikein muuta ketjua keksi mihin laittaa tätä, mutta käytettyjä autoja etsiessä itselle on totaalinen turn off kun näkee näitä hölmöön paikkaan laitettuja lohkolämmittimen pistokkeita. Mikä ihmeen logiikka on porata ne keskelle maalattua pintaa kun ne voi asentaa lähes näkymättömästi mustien ritilöiden tms. yhteyteen. Toinen erikoisuus on laittaa ne sivuun, jolloin peruuttaessa ne ei irtoa vaan repii puskurin mukanaan. Arvatenkin asentajan laiskuun, saa helpommin porattua johonkin kohtaan tai joku huonoselkäinen vanhus sanoo, että se pitää saada just tuohon että on helppo laittaa.. Pilalle menee koko auto.. Tuossa nyt yksi esimerkki:
 

Liitteet

  • 2977e7ebd86f888b-large.jpg
    2977e7ebd86f888b-large.jpg
    263,1 KB · Luettu: 125
en oikein muuta ketjua keksi mihin laittaa tätä, mutta käytettyjä autoja etsiessä itselle on totaalinen turn off kun näkee näitä hölmöön paikkaan laitettuja lohkolämmittimen pistokkeita. Mikä ihmeen logiikka on porata ne keskelle maalattua pintaa kun ne voi asentaa lähes näkymättömästi mustien ritilöiden tms. yhteyteen. Toinen erikoisuus on laittaa ne sivuun, jolloin peruuttaessa ne ei irtoa vaan repii puskurin mukanaan. Arvatenkin asentajan laiskuun, saa helpommin porattua johonkin kohtaan tai joku huonoselkäinen vanhus sanoo, että se pitää saada just tuohon että on helppo laittaa.. Pilalle menee koko auto.. Tuossa nyt yksi esimerkki:
Saattaa olla myös auton valmistajan suositus. Ainakin omassa autossa valmistaja omat asennusohjeet merkitsevät asennuspaikaksi sinne sivuun. Mikäänhän ei tietenkään estä järjenkäyttöä asennuksessa.
Sähkökäyttöinen moottorinlämmitin, 230 V - XC60 2014 D4 Automatic - Volvo Cars -lisävarusteet
 
en oikein muuta ketjua keksi mihin laittaa tätä, mutta käytettyjä autoja etsiessä itselle on totaalinen turn off kun näkee näitä hölmöön paikkaan laitettuja lohkolämmittimen pistokkeita. Mikä ihmeen logiikka on porata ne keskelle maalattua pintaa kun ne voi asentaa lähes näkymättömästi mustien ritilöiden tms. yhteyteen. Toinen erikoisuus on laittaa ne sivuun, jolloin peruuttaessa ne ei irtoa vaan repii puskurin mukanaan. Arvatenkin asentajan laiskuun, saa helpommin porattua johonkin kohtaan tai joku huonoselkäinen vanhus sanoo, että se pitää saada just tuohon että on helppo laittaa.. Pilalle menee koko auto.. Tuossa nyt yksi esimerkki:

Olen nähnyt sellaisenkin asennuksen missä tuo on laitettu etulokasuojaan etupyörän yläpuolelle.
 
Yhdessä entisessä 850 volvossa ihmettelin että missä vitussa se töpseli oikein on. Sisähaaroitus oli ja tutun näköistä kaapelia meni johonkin puskurin suuntaan. Lopulta tajusin että eturekkari oli saranoitu ja sen kun nosti pystyyn, niin siellähän se pistoke lymyili. Ei ollenkaan huono idea näin jälkikäteen ajatellen. Missään muussa autossa ikinä en ole sellaiseen törmännyt.
 
Yhdessä entisessä 850 volvossa ihmettelin että missä vitussa se töpseli oikein on. Sisähaaroitus oli ja tutun näköistä kaapelia meni johonkin puskurin suuntaan. Lopulta tajusin että eturekkari oli saranoitu ja sen kun nosti pystyyn, niin siellähän se pistoke lymyili. Ei ollenkaan huono idea näin jälkikäteen ajatellen. Missään muussa autossa ikinä en ole sellaiseen törmännyt.
tähän vielä yhdistettynä pölynimuri tyyppinen sisään kelautuva johto niin olisi helppoa, ärsyttää tuota märkää johtoa heitellä aina autoon sisälle sitten se pyörii jalkatilassa sotkettavana..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 395
Viestejä
4 555 047
Jäsenet
74 961
Uusin jäsen
miirismoi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom