Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Nopea kysymys johon ei pikaisella googlauksella löytynyt selvää vastausta:

Isäni sai juuri kuukauden suullisen ajokiellon lääkäriltä eli ei näy missään rekisterissä ja on täysin ajokykyinen, voiko jatkaa opetusluvalla opettamista ilman että tulee mitään sanomista vakuutusyhtiöltä jos jotain sattuisikin? Muuten tuo kielto hankaloittaisi elämää aika paljon ja taloudesta löytyisi tällä hetkellä 2 opetusluvalla opetettavaa.
Ei ymmärtääkseni saa opettaa. On kuitenkin ns vastuussa ajoneuvosta ja pakko olla valmis jarruttamaan jolloin se katsotaan auton ajamiseksi. Ja jos ajaa ja jää kiinni niin hupia kyllä tulee. Pysyy kiltisti poissa autosta niin on ohi. Kuitenkin joku perustelu syyhän siihen ajokieltoon on koska Suomessa eivät kovin helposti noita anna. Ja 1kk ei ole edes pitkä aika lääkärin ajokielloksi. Itsellä oli n.1.5v lääkärin takia kortti poliisilaitoksella.

Omalla kohdalla tuo tuli varsin kalliiksi kun joutui hankkimaan ensin uuden fillarin että pääsi töihin ja lopulta muijan oli pakko hankkia ajokortti koska arki tuli niin kalliiksi mm ruuan takia kun ei päässyt isoille halvemmille kaupoille.
 
Nopea kysymys johon ei pikaisella googlauksella löytynyt selvää vastausta:

Isäni sai juuri kuukauden suullisen ajokiellon lääkäriltä eli ei näy missään rekisterissä ja on täysin ajokykyinen, voiko jatkaa opetusluvalla opettamista ilman että tulee mitään sanomista vakuutusyhtiöltä jos jotain sattuisikin? Muuten tuo kielto hankaloittaisi elämää aika paljon ja taloudesta löytyisi tällä hetkellä 2 opetusluvalla opetettavaa.
Onko se suullinen ajokielto ollut että "ei olisi hyvä nyt kyllä ajaa autoa kuukauteen" tyyppinen. jos ei ole missään papereissa määrätty niin oman harkinnan mukaan menisin. pitäähän se johonkin olla kirjattu että olisi lainvoimainen.
 
Onko se suullinen ajokielto ollut että "ei olisi hyvä nyt kyllä ajaa autoa kuukauteen" tyyppinen. jos ei ole missään papereissa määrätty niin oman harkinnan mukaan menisin. pitäähän se johonkin olla kirjattu että olisi lainvoimainen.
Itsellä tuli ensin vain juuri tuollainen vähän tulkinnan varainen mutta koska se tuli puhelimitse eikä ollut puhetta papereista tms ajattelin että olisi suositus. No viikko myöhemmin tuli paperit ja kielto. Tiedä sitten mitä olisi käynyt jos olisi tuon viikon aikana sattunut kolari tms.
 
Kysymys audiosta siitä jotain ymmärtäville:

Kuskin puolen ovessa diskantti ei yleensä soi jos volumea ei ole tarpeeksi. Toinen puoli toimii normaalisti. Ovissa on erilliset diskantti ja "basso" elementit. Jos volumen nostaa vähän kovemmalle diskantti ikäänkuin herää ja kuulostaa omaan korvaan ihan normaalilta. Kestää esim. kovaa soittamista ilman häiriöitä tms.

Autona 3-sarjan farkkubemari (F31) ja jälkiasenteinen audiojärjestelmä jossa takakontissa on vahvistin johon tulee kaksi RCA liitintä inputtina. Käänsin liittimet testiksi toisinpäin jolloin kanavat luonnollisesti vaihtoivat puolia, mutta ongelma säilyi. Oman järkeilyni mukaan se tarkoittaa sitä että autolta tuleva signaali on kunnossa ja vika on joko A) vahvistimessa B) johdoissa C) kaiutin elementissä? Kun volumea on tarpeeksi sointi kuulostaa hyvältä. Siitä johtuen tuntuu vaikealta uskoa että siinä varsinaisessa diskantissa olisi jotain vikaa....

Ideoita miten edetä? Vahvistin on tietysti arvokkain uusia. Jos en ole väärässä niin nuo oven kajarit on jotenkin yhdestä piuhasta jaettu. Onkohan tuollaisessa jakajassa jotain yli/alipäästösuodinta tms. mikä voisi vaikuttaa toimivuuteen? Vahvistimen osaan tarvittaessa fyysisesti itsekin vaihtaa ja eiköhän toi ovipahvikin tosta irti lähde youtuben avustuksella mutta en ole varma osaanko tehdä mitään muuta kuin katsella näyttääkö liittimet ehjiltä.
 
Nopea kysymys johon ei pikaisella googlauksella löytynyt selvää vastausta:

Isäni sai juuri kuukauden suullisen ajokiellon lääkäriltä eli ei näy missään rekisterissä ja on täysin ajokykyinen, voiko jatkaa opetusluvalla opettamista ilman että tulee mitään sanomista vakuutusyhtiöltä jos jotain sattuisikin? Muuten tuo kielto hankaloittaisi elämää aika paljon ja taloudesta löytyisi tällä hetkellä 2 opetusluvalla opetettavaa.

Vastauksia tulikin jo tuosta ajo-oikeudesta. Löytyisikö lähipiiristä ketään muuta opetusluvallista joka voisi hoitaa nuo kuukauden ajot? Ymmärrän että kuukausi on pitkä aika odottaa sitä omaa korttia opetettavana.
 
Osaisko joku sanoa että mikä tuo letku on?

Alkoi ilmastoinnin päällä ollessa haisemaan pakokaasun haju yms ni avasin kannen ja tuosta letkusta valui kirkasta nestettä joka siis haisi samalle. Työnsin letkua hieman niin meni syvemmälle kiinni ja nyt ei valu mitään mutta letku ei selvästi ole kunnolla kiinni.

Auto on 2018 qashqai 1.2. Kuvitteellinen kuva googlesta mutta samainen letku vuosi autossani.

1. Mikähän letku?
2. Mitä letkun sisällä kulkee?
3. Uskallanko ajaa autolla?
4. Saanko jotenkin itse kiristettyä letkua kiinni
 

Liitteet

  • qashqai letku.png
    qashqai letku.png
    1,4 MB · Luettu: 147
Osaisko joku sanoa että mikä tuo letku on?

Alkoi ilmastoinnin päällä ollessa haisemaan pakokaasun haju yms ni avasin kannen ja tuosta letkusta valui kirkasta nestettä joka siis haisi samalle. Työnsin letkua hieman niin meni syvemmälle kiinni ja nyt ei valu mitään mutta letku ei selvästi ole kunnolla kiinni.

Auto on 2018 qashqai 1.2. Kuvitteellinen kuva googlesta mutta samainen letku vuosi autossani.

1. Mikähän letku?
2. Mitä letkun sisällä kulkee?
3. Uskallanko ajaa autolla?
4. Saanko jotenkin itse kiristettyä letkua kiinni
1. tulo tai paluu bensaletku
2. bensaa
3. korkeintaan se syttyy palamaan.
4.ehkä
 
Osaisko joku sanoa että mikä tuo letku on?

Alkoi ilmastoinnin päällä ollessa haisemaan pakokaasun haju yms ni avasin kannen ja tuosta letkusta valui kirkasta nestettä joka siis haisi samalle. Työnsin letkua hieman niin meni syvemmälle kiinni ja nyt ei valu mitään mutta letku ei selvästi ole kunnolla kiinni.

Auto on 2018 qashqai 1.2. Kuvitteellinen kuva googlesta mutta samainen letku vuosi autossani.

1. Mikähän letku?
2. Mitä letkun sisällä kulkee?
3. Uskallanko ajaa autolla?
4. Saanko jotenkin itse kiristettyä letkua kiinni
Kuten aikasemmin jo sanottiin niin bensaletku on aika vahva, taitaa olla pumpulle tulolinja. Bensapumppuun kiinnittyvvä kuitenkin.
Huoltoon vaan ottaa yhteyttä, niin tilaavat uuden letkun tuohon. Eiköhän se liitin ole vaurioitunut jos ei pysy kiinne.
 
Kuten aikasemmin jo sanottiin niin bensaletku on aika vahva, taitaa olla pumpulle tulolinja. Bensapumppuun kiinnittyvvä kuitenkin.
Huoltoon vaan ottaa yhteyttä, niin tilaavat uuden letkun tuohon. Eiköhän se liitin ole vaurioitunut jos ei pysy kiinne.

Työnsin sen sisään ni tuntu napsahtavan kiinni. Käyn vielä myöhemmin kattomassa et onko se nyt kiinni vai pitääkö huoltoon viedä vaihdattaa letku
 
Työnsin sen sisään ni tuntu napsahtavan kiinni. Käyn vielä myöhemmin kattomassa et onko se nyt kiinni vai pitääkö huoltoon viedä vaihdattaa letku

Onko auto ollut jossain huollossa jossa mahdollisesti olisi letku irrotettu jotta päästään käsiksi vaikka johonkin toiseen osaan? Ei olisi ensimmäinen kerta kun kasaus olisi tehty vähän huolimattomasti.
 
Onko auto ollut jossain huollossa jossa mahdollisesti olisi letku irrotettu jotta päästään käsiksi vaikka johonkin toiseen osaan? Ei olisi ensimmäinen kerta kun kasaus olisi tehty vähän huolimattomasti.

Jakoketju vaihdettiin tossa kuukaus sitten
 
Skoda Fabia 2015 vaihdekepin nuppi kulunut, mistä uusi? Ei vaan kertakaikkiaan löydy googlesta millään hakusanalla OEM-nuppia?
 
Mitsu Grandis. Mikä osa on Kallistuksen vakaajan kiinnitys, välyksellinen, oikealla edessä ulompi. Onko se koiranluu vai jotain muuta?
 
Koiranluu jos siellä sellanen on. Katot alle mihin vakaaja tulee kiinni renkaan päässä
 
Liikennemerkki joka on neliö keltaisella pohjalla ja sen keskellä moottorikäyttöisellä ajoneuvolla ajo kielletty merkki.

mikä sen tarkoitus on?
On Kiljavan sairaalan tien reunassa, eikö sairaalalle saa ajaa?
koordinaatissa 60.50061271823109, 24.688171398864878 näkyy streetwievissä

Kyseessä on maastoliikenne kielletty-merkki.

 
Onko tietoa minkälaisella menestyksellä muista pohjoismaista ruotsi-norja-tanska saadut pysäköintisakot seuraavat perässä Suomeen? Aikaisemmin ei kotosuomessa yksityisen pysäköinninvalvonnan laput ainakaan seuranneet kotiin tietojenluovutuskiellon kanssa.
 
Paljonko sellainen lasinpesuneste kestää pakkasta, jos laitetaan 5l astiaan 2l vettä, -40asteen kestävää 2l lasinpesunesttä ja 1l -56 asteen kestävää lasinpesunestettä?
 
Paljonko sellainen lasinpesuneste kestää pakkasta, jos laitetaan 5l astiaan 2l vettä, -40asteen kestävää 2l lasinpesunesttä ja 1l -56 asteen kestävää lasinpesunestettä?
Aika lähelle -30°C kestävyyttä menee, kun äkkiä katsoi 4l -20 ja 1l -56
 
Viimeksi muokattu:
Oli viime talvena näitä -18 asteeseen meneviä tuulilasinpesunesteitä ja eivät tahtoneet tulla ulos. Vaan sen takia, ettei jäätymisen takia hajoaisi pumppu tai säiliö.
Muista ottaa huomioon, et ajaessa viima aiheuttaa lisää "pakkasta". Et vaikka ulkona olisi -20 ja ajat 80km/h ja jos säiliö ois suoraan ulkona niin se vaatis -38 kestävyyden. Itte oon pitän talvisin noi kusinesteet -25-30 välissä. Lämmitettävät suuttimet jelppaa et niihin ei jäädy se pieni määrä mikä herkästi muuten jäätyisi. Loskakelillähän niitä vain tarvii yleensä
 
Ei ajoviima mitään lisäpakkasta aiheuta, mutta on tietysti jossamäärin mahdollsita että alkoholi pääsee haihtumaan vedestä siinä suuttimella, mutta ei tuokaan kovin merkittävää ole.

Myöskään se pakkastakestävä lasinpesuneste ei halkaise säiliötä vaikla se jäätyisikin, koska se ei mene samanlaiseksi kutistuvaksi kalikaksi kuin vesi, vaan jää sellaiseksi sohjomaiseksi mössöksi siinä kohtaa kun se halkeaminen tapahtuisi.
 
Lasinpesunesteessä ei jaksa säästellä. Vaikka putsaa lasia autistisesti, niin kuukausitasolla kustannus on kuitenkin niin pieni, että aina hyvin sulattava seos lämmittää myös mieltä. Lasolia ilman väristeitä ja hajusteita ainakin -10 asteen marginaalilla, kesälläkin kunnolla että lähtee ne mitä kimalaisista jäi jäljelle.
 
Lasinpesunesteessä ei jaksa säästellä. Vaikka putsaa lasia autistisesti, niin kuukausitasolla kustannus on kuitenkin niin pieni, että aina hyvin sulattava seos lämmittää myös mieltä. Lasolia ilman väristeitä ja hajusteita ainakin -10 asteen marginaalilla, kesälläkin kunnolla että lähtee ne mitä kimalaisista jäi jäljelle.

Huomannu, että osa lasinpesunesteistä saa käyttää ihan kauheesti, että lähtee jopa ne linnunkakat tuulilasista pois ja osalla lähtee helposti pois.
 
Onko suosituksia firmasta pk-seudulla auton myllytykseen ja pinnoitukseen? 4 vuotta vanha auto. Laadukkuus ja osaaminen hintaa tärkeämpää, mutta joku tolkku tietty kustannuksissakin.
 
Pitäisi ostaa uudet 18" talvivanteet autoon, mutta en ymmärrä vanteista mitään.

Tällaiset tiedot löysin:
Renkaat Nokian Hakkapeliitta 8
225/45R18 95T
PCD 5x120
18x8J ET34
Vanteen leveys 8" tai 8,5" (löytyy ristiriitaista tietoa vannesivuilta?)
Keskireiän halkaisija (min) 72,6 mm

Olen melko varma, että nykyiset vanteet ovat BMW Style 397 Sport Line (F30 2013).

Yksi asia mitä en ymmärrä, on tuo ET eli offset. Sanotaan, että eteen 34 ja taakse 47, mutta eikö nuo vanteet tilata neljän kappaleen erissä ja offset on yleensä tuo etummainen? Mistään en ainakaan löydä sivuja joissa voisi tilata samaa vannetta kahdella eri offsetillä.

Onko etu- ja takavanteissa sitten jotain muitakin eroja, että ei voi vaan 4 kpl tilata samaa?
Minun pitäisi varmaan vielä tarkistaa, että takarenkaissa on samat luvut kuin eturenkaissa?
Mistä tiedän että nuo TPMS-rengaspaineanturit sopii vanteisiin jos siitä ei ole mainintaa?
 
Pitäisi ostaa uudet 18" talvivanteet autoon, mutta en ymmärrä vanteista mitään.

Tällaiset tiedot löysin:
Renkaat Nokian Hakkapeliitta 8
225/45R18 95T
PCD 5x120
18x8J ET34
Vanteen leveys 8" tai 8,5" (löytyy ristiriitaista tietoa vannesivuilta?)
Keskireiän halkaisija (min) 72,6 mm

Olen melko varma, että nykyiset vanteet ovat BMW Style 397 Sport Line (F30 2013).

Yksi asia mitä en ymmärrä, on tuo ET eli offset. Sanotaan, että eteen 34 ja taakse 47, mutta eikö nuo vanteet tilata neljän kappaleen erissä ja offset on yleensä tuo etummainen? Mistään en ainakaan löydä sivuja joissa voisi tilata samaa vannetta kahdella eri offsetillä.

Onko etu- ja takavanteissa sitten jotain muitakin eroja, että ei voi vaan 4 kpl tilata samaa?
Minun pitäisi varmaan vielä tarkistaa, että takarenkaissa on samat luvut kuin eturenkaissa?
Mistä tiedän että nuo TPMS-rengaspaineanturit sopii vanteisiin jos siitä ei ole mainintaa?
Tuo ET asia on mallikohtaista ja jopa varustekohtaista. Esim osassa BMW:itä on leveät takanakit ja kapeat etunakit vs joka rengas saman levyinen. Usein tämä muuttaa vanteen speksejäkin. Eli vanteita pitäisi kyllä voida tilata pareittain ja valita vaaditut speksit per akseli. Tuossa toki voi myös tehdä haluamiaan pieniä muutoksia ja muuttaa sen mahdollisesti aliohjaavan leveillä takanakeilla olevan auton samaan rengaskokoon joka kulmassa joka tuo auton "luonnollisen" tasapainon paremmin esiin. Mutta helpoin sinun kohdalla on pistää vain aspaan viestiä että mitä voitte tarjota, mikä sopii autooni jne.

Itsellä ei ole mitään hajua mikä et sopii omaan kippoon mutta talvinakit+vanteet haluan ostaa paremmat joten se tulee äkkiä soitteltua rengasliikkeisiin tai huudeltua merkkifoorumilla.
 
Tuo ET asia on mallikohtaista ja jopa varustekohtaista. Esim osassa BMW:itä on leveät takanakit ja kapeat etunakit vs joka rengas saman levyinen. Usein tämä muuttaa vanteen speksejäkin. Eli vanteita pitäisi kyllä voida tilata pareittain ja valita vaaditut speksit per akseli. Tuossa toki voi myös tehdä haluamiaan pieniä muutoksia ja muuttaa sen mahdollisesti aliohjaavan leveillä takanakeilla olevan auton samaan rengaskokoon joka kulmassa joka tuo auton "luonnollisen" tasapainon paremmin esiin. Mutta helpoin sinun kohdalla on pistää vain aspaan viestiä että mitä voitte tarjota, mikä sopii autooni jne.

Itsellä ei ole mitään hajua mikä et sopii omaan kippoon mutta talvinakit+vanteet haluan ostaa paremmat joten se tulee äkkiä soitteltua rengasliikkeisiin tai huudeltua merkkifoorumilla.
Eli vien johkiin firststoppiin ja sanon halp. :thumbsup:
 
Eli vien johkiin firststoppiin ja sanon halp. :thumbsup:
Kuten totesit niin helpoiten pääset kun viet alan liikkeeseen. Itse olen viimmeisiin autoihin vaan kävellyt marmorille ja todennu et nuo vanteet kiitos, edelliset makso 900e, mut istuvat täydellisesti. Halpikset ois saanu replicana n. 600e soviterenkailla.

Mut 225 leveille kumeille käy 7.5" levyiset vanteetkin.
Jos autossasi on nyt takana leveämmät kumit esim 255 ja edessä 225 niin sitten sanoisin et taakse ne leveämmät vanteet ja eteen kapeammat. Pysyy ajotuntuma samana eikä tarvi kulmia säätää.
 
Kuten totesit niin helpoiten pääset kun viet alan liikkeeseen. Itse olen viimmeisiin autoihin vaan kävellyt marmorille ja todennu et nuo vanteet kiitos, edelliset makso 900e, mut istuvat täydellisesti. Halpikset ois saanu replicana n. 600e soviterenkailla.

Mut 225 leveille kumeille käy 7.5" levyiset vanteetkin.
Jos autossasi on nyt takana leveämmät kumit esim 255 ja edessä 225 niin sitten sanoisin et taakse ne leveämmät vanteet ja eteen kapeammat. Pysyy ajotuntuma samana eikä tarvi kulmia säätää.
OLETUKSENA ettei koe että ajoneuvon ajotuntumassa on jotain pielessä (mitä tässä tapauksessa en usko). Lähinnä kun joissain malleissa on niin naurettavan turvallisen aliohjaavaksi mm. rengastuksella säädetty alusta ettei mitään rajaa.
 
Käykö Bilteman/Puuilon/Tokmannin/ym. kierrettävä jarrumäntätyökalu sellaisenaan Saab 9-3 2003-2007 takajarruihin vai pitääkö hankkia työkalusarja, missä on jarrumäntätyökalun lisäksi liuta adaptereja eri valmistajille?
 
Viimeksi muokattu:
Käykö Bilteman/Puuilon/Tokmannin/ym. kierrettävä jarrumäntätyökalu sellaisenaan Saab 9-3 2003-2007 takajarruihin vai pitääkö hankkia työkalusarja, missä on jarrumäntätyökalun lisäksi liuta adaptereja eri valmistajille?

Minkä näköinen työkalu se on?

Tämä on hyvä sarja ainakin, ja 95% varmuudella toimii Saabinkin kanssa: Streetwize 21-osainen jarrumäntätyökalu | Karkkainen.com verkkokauppa

Kyllähän tollanen setti mielellään tarvii oikean adapterin, että se saa otteen männästä.
 
Minkä näköinen työkalu se on?

Tämä on hyvä sarja ainakin, ja 95% varmuudella toimii Saabinkin kanssa: Streetwize 21-osainen jarrumäntätyökalu | Karkkainen.com verkkokauppa

Kyllähän tollanen setti mielellään tarvii oikean adapterin, että se saa otteen männästä.
Tuli haettua Motonetin 50 e setti. Tuo Kärkkäisen setti olisi ollut halvempi ja vieläpä kattavampi, mutta remppa olisi siirtynyt ensi viikonloppuun toimituksen odottelun vuoksi. Reilun kympin olisi postikuluineen säästänyt, mutta toisaalta aika on rahaa.

Näköjään tässä Motonetin setissä on kuin onkin Saab 9-3:een sopiva adapteri, jonka mitat ovat:
  • halkaisija 30 mm
  • tappien (2 kpl) keskikohtien etäisyys 20 mm
  • tappien halkaisija 4 mm
Mukana tulleessa taulukossa adapterin sopivuus on "BMW Mini".
 
Manuaalivaihteinen auto ja vaihteistoöljyn vaihto, järkeä vai ei? Kyseessä 2011 Kia Ceed perus bensamyllyllä. Tämän huoltohistoria on lähivuosilta vähän hämärän peitossa ja nyt huoltoja kysellessäni ainakin yhdestä paikkaa ehdottivat vaihteistoölyn vaihtoa ja että vaihtoväli olisi 6v/120tkm.
 
Manuaalivaihteinen auto ja vaihteistoöljyn vaihto, järkeä vai ei? Kyseessä 2011 Kia Ceed perus bensamyllyllä. Tämän huoltohistoria on lähivuosilta vähän hämärän peitossa ja nyt huoltoja kysellessäni ainakin yhdestä paikkaa ehdottivat vaihteistoölyn vaihtoa ja että vaihtoväli olisi 6v/120tkm.
Googlen perusteella noissa tosiaan olisi vaihtoväli myös manuaalivaihteiston vaihteistoöljylle. Kyllä se on ihan hyvä tehdä. Tuskin edes maksaa paljoa.
 
Ostin tuossa uuden auton ja mietin sen säilytyspaikkaa. Tarjolla olisi;

tolppapaikka ulkona
ja
kylmä pysäköintihalli ilman tolppaa

Kumpi parempi?
 
Ostin tuossa uuden auton ja mietin sen säilytyspaikkaa. Tarjolla olisi;

tolppapaikka ulkona
ja
kylmä pysäköintihalli ilman tolppaa

Kumpi parempi?
Jos on Webasto niin pitäisin hallissa ja ilman webastoa tolpassa. Perustelu lähinnä että lämpimään autoon on kiva mennä. Tietty hallissa pysyy ikkunat aika hyvin auki kun kosteus ei laske auton päälle samalla tavalla kuin ulkona.

Ruosteen kannalta ei liene merkitystä, sellainen puolilämmin talli on vissiin huono missä auto ei kuivu mutta sulaa märäksi. Taivasalla, lämpimässä tai kylmässä tallissa on kaikki yhtä hyviä ymmärtääkseni.
 
Ostin tuossa uuden auton ja mietin sen säilytyspaikkaa. Tarjolla olisi;

tolppapaikka ulkona
ja
kylmä pysäköintihalli ilman tolppaa

Kumpi parempi?

Minä valitsisin hallin, säästyy lumien harjaamiselta auton päältä sekä lasien skrabaamiselta ja pääsee "kuivin kengin" autoon sisään, kun saa kopisteltua lumet pois autolle kävellessään.
Myös maalipinta säilyy parempana, kun ei tarvitse lääppiä harjalla.

Lämmitys sitten polttoainetoimisella lämmittimellä tai lämpöpumpulla, jos kyseessä on sähkökulkine.

Ruostumisen kannalta pahin on tosiaan puolilämmin talli, jossa lumi sulaa, mutta auto ei pääse kuivumaan kunnolla.

Tosin saman saa aikaiseksi myös kunnolla lämpimässä tallissa, jos autoa pitää siellä lyhyitä aikoja.
Kunnolla lämpimässä tallissa autoa pitäessä saa varautua viikoittaiseen pesuun, kun kaikki suolalika ehtii "palaa" auton pintaan kiinni auton ollessa tallissa.
 
Ostin tuossa uuden auton ja mietin sen säilytyspaikkaa. Tarjolla olisi;

tolppapaikka ulkona
ja
kylmä pysäköintihalli ilman tolppaa

Kumpi parempi?
Jos tolpassa saa käyttää myös sisälämmitintä niin ottaisin sen. Toki asiaan vaikuttaa myös kuinka lähellä kyseiset paikat ovat kotia, onko lähdöt päivittäisiä tai useamman kerran päivässä ja onko autossa esim lämmitettävää tuulilasia yms
Foordin etu ollut itselle se et ei oo tarvin skrapaa pariin vuoteen tuulilasia, kun se sulaa hetkessä kun putsaa lumet katolta.
 
Golf mk7 manuaalilaatikon öljynvaihto ei ilmeisesti kuulu huolto-ohjelmaan ts. ei ole määritelty vaihtoväliä kilometreinä tai vuosissa?
 
Hei.
Mulle on selvää mutta olenko oikeassa kuinka lujaa saa ajaa?

Tälläinen tilanne. 30nop rajoitus ja tietyömerkki samassa. siten on asfaltit rouhittu pois siitä eteenpäin.
20metrin päässä tästä 30 merkistä alkaa taajama. Eikös taajamamerkin kohdilta saa ajaa taas 50km/h vaikkakin on tietyömaa vielä sillä kohdalla ja pitkälle eteenpäin.
 
Hei.
Mulle on selvää mutta olenko oikeassa kuinka lujaa saa ajaa?

Tälläinen tilanne. 30nop rajoitus ja tietyömerkki samassa. siten on asfaltit rouhittu pois siitä eteenpäin.
20metrin päässä tästä 30 merkistä alkaa taajama. Eikös taajamamerkin kohdilta saa ajaa taas 50km/h vaikkakin on tietyömaa vielä sillä kohdalla ja pitkälle eteenpäin.
Pitäis olla 30-merkki taajamamerkin jälkeen, että pysyisi rajoitus 30:ssä. Taajamerkkejä kun ei saa peittääkään, niin pitäs tuoda lisää nopeusrajoitusmerkkejä.
 
Hei.
Mulle on selvää mutta olenko oikeassa kuinka lujaa saa ajaa?

Tälläinen tilanne. 30nop rajoitus ja tietyömerkki samassa. siten on asfaltit rouhittu pois siitä eteenpäin.
20metrin päässä tästä 30 merkistä alkaa taajama. Eikös taajamamerkin kohdilta saa ajaa taas 50km/h vaikkakin on tietyömaa vielä sillä kohdalla ja pitkälle eteenpäin.
Liikenneoikeus ry Ainakin tämä sivun mukaan näin on.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 355
Viestejä
4 548 175
Jäsenet
74 977
Uusin jäsen
HännisenMikko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom