Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo ryntäilyn oire tuli itsellekin mieleen, kone kyllä tihkuaa öljyä vähän joka tuutista. Pitää varman alkaa etsimään jo vaihtokonetta euroopasta jos jossain vielä löytyy natikan koneita. Oletan ainakin et koneen vaihtaminen tulee halvemmaksi kuin et vanhan purkaisi ja kunnostaisi.
Se polttoaine myös voitelee syöttöpumppua, joten jos kara ollut hetken kuivana ja jumittunut täyskaasulle ja kun polttoaine alkanut taas virtaamaan niin hetki mennyt ennenkuin kara on liikkunut taas pienemälle?

Toki öljynvaihto kannattaa suorittaa sillä polttoaine öljynseassa on se pahin yhdistelmä...
 
Tuo ryntäilyn oire tuli itsellekin mieleen, kone kyllä tihkuaa öljyä vähän joka tuutista. Pitää varman alkaa etsimään jo vaihtokonetta euroopasta jos jossain vielä löytyy natikan koneita. Oletan ainakin et koneen vaihtaminen tulee halvemmaksi kuin et vanhan purkaisi ja kunnostaisi.

Tuollaisen vanhan maamoottorin restauroiminen on yllättävänkin halpaa, melkein voi olla helpompi ja pitkässä juoksussa parempi homma nostaa kone pois keulilta ja tehdä siihen riittävä remontti, kuin vaihtaa tilalle vaihtokone, josta ei ole kunnon tietoja.
 
Se polttoaine myös voitelee syöttöpumppua, joten jos kara ollut hetken kuivana ja jumittunut täyskaasulle ja kun polttoaine alkanut taas virtaamaan niin hetki mennyt ennenkuin kara on liikkunut taas pienemälle?

Toki öljynvaihto kannattaa suorittaa sillä polttoaine öljynseassa on se pahin yhdistelmä...
Öljyt sentään vaihtuu siinä luonnollisella tavalla eli tallin lattialle/astiaan hitaasti mutta varmasti (kk:n seisonnassa tulee about 1dl). 2v sitten tuli kyllä suodattimet ja osa löpölinjoista uusittua, kun joku olikin hakenut kesälöpöä koneeseen ja talvi tuli. Tuota pumppuasiaa en olekkaan edes ajatellut, kierrosten seilaus aina kertoo et löpö alkaa loppumaan ja silloin tulee kone vasta pysäytettyä (mittari rikki, kuten natikoissa taitaa olla tapana)

Tuollaisen vanhan maamoottorin restauroiminen on yllättävänkin halpaa, melkein voi olla helpompi ja pitkässä juoksussa parempi homma nostaa kone pois keulilta ja tehdä siihen riittävä remontti, kuin vaihtaa tilalle vaihtokone, josta ei ole kunnon tietoja.
Tuo asia on ollut heikosti vireillä jo useamman vuoden, mut ei oo löytänyt tekijää sille eikä IKH:ta yms ei viitsisi edes yrittää.
 
Tuo asia on ollut heikosti vireillä jo useamman vuoden, mut ei oo löytänyt tekijää sille eikä IKH:ta yms ei viitsisi edes yrittää.

Missä päin vaikutat?

Minulla voisi olla parinkin tekijää ( Turussa ja Tuusulassa ) jotka voisivat hoitaa irto moottorin restauroinnin, jos homman ei tarvitse olla valmis parissa viikossa.
 
Missä päin vaikutat?

Minulla voisi olla parinkin tekijää ( Turussa ja Tuusulassa ) jotka voisivat hoitaa irto moottorin restauroinnin, jos homman ei tarvitse olla valmis parissa viikossa.
Kymenlaaksossa, kouvola on traktoriin nähden lähin "city"
 
Autosta hajosi laturi, eikä uutta tahdo löytyä. Otin laturin irti ja vaihdoin hiilet, mittasin diodit ja pyörittelin porakoneella ja mittasin jännitteen, mutta ei pihaustakaan.
Akselin kontaktipinnat näyttävät noin 2ohmia keskenään, olettaisin, että noiden pitäisi olla irti toisistaan?
Mistä ne voisivat mennä oikosulkuun?
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    1,5 MB · Luettu: 81
Autosta hajosi laturi, eikä uutta tahdo löytyä. Otin laturin irti ja vaihdoin hiilet, mittasin diodit ja pyörittelin porakoneella ja mittasin jännitteen, mutta ei pihaustakaan.
Akselin kontaktipinnat näyttävät noin 2ohmia keskenään, olettaisin, että noiden pitäisi olla irti toisistaan?
Mistä ne voisivat mennä oikosulkuun?

Kuuluu olla yhteydessä keskenään, käämi siellä välissä on. Kai se laturi oli testauksessa akkuun kytkettynä ja heräte myös? Sekä porakoneessa riittävästi kierroksia, ei meinaan millään pikkukierroksilla välttämättä lataa yhtään mitään. Muutenkin liukurenkaat näyttää kyllä aika kuluneilta.
 
Kuuluu olla yhteydessä keskenään, käämi siellä välissä on. Kai se laturi oli testauksessa akkuun kytkettynä ja heräte myös? Sekä porakoneessa riittävästi kierroksia, ei meinaan millään pikkukierroksilla välttämättä lataa yhtään mitään. Muutenkin liukurenkaat näyttää kyllä aika kuluneilta.
Paljon kiitoksia, renkaat ovat noin 1 ja 2mm uralla. En tosiaan laittanut mitään kuormaa enkä herätettyä. Oletin sen vain puskevan edes jotain ulos, mittari ei siis liikahtanut mihinkään. Kierroksia porakoneesta irtoaa noin 2000rpm.

edit: jos tuo siis vaatii herätteen jotta lataa niin sehän voisi myös olla pimeä.

edit2: laitoin akun kiinni (ottaisko herättäen akulta?) ja kun pyöritän laturia porakoneella, akun varaus tippuu noin voltilla???
 
Viimeksi muokattu:
Heräte tulee vanhemmassa kalustossa lampun kautta ohuella piuhalla. Ota ensin selvää toiminnasta ennenkuin kyrväytät koko vehkeen lopullisesti.
 
Tai ei mitään sittenkään.
 
Viimeksi muokattu:
Onko täällä kokemusta radalla ajosta ? Oli ajatuksissa josko kävisi golffia ulkoiluttamassa radalla. Alastaron ja botnian sivut chekattu, ja botnia vaikuttaa tällä hetkellä 1-vaihtoehdolta. Ja asfalttirata oltava.

Onko muita suosituksia ? Keski-suomessa asustelen ,mutta voipi sitä vähän kauemmaksi ajella kun ei ole lähistöllä ilmeisesti mahdollisuuksia.
 
Onko täällä kokemusta radalla ajosta ? Oli ajatuksissa josko kävisi golffia ulkoiluttamassa radalla. Alastaron ja botnian sivut chekattu, ja botnia vaikuttaa tällä hetkellä 1-vaihtoehdolta. Ja asfalttirata oltava.

Onko muita suosituksia ? Keski-suomessa asustelen ,mutta voipi sitä vähän kauemmaksi ajella kun ei ole lähistöllä ilmeisesti mahdollisuuksia.

Botnialle vahva suositus. Olen siellä monena syksynä ajellut ympyrää. Hyvää on leveät turva-alueet. Muutenkin mukava rata, vallankin pitkänä.
 
Laita siihen plastidip/rubbercomp tjms. Saa joskus poiskin raaputettua jos ei miellytäkään silmää eikä tarvitse pohjia tehdä.
Olisiko jotakin tuollaista "kestäväksi" tekevää maalia? Itsellä on muovilaatikoita, ei saa samankokoisena kestävämpänä ja hajoavat viimeistään ensimmäisellä käsittelyllä pakkasessa. Mielellään ne maalaisi kumimaalilla tms, joka toisi laatikkoon lisää vahvuutta
 
Olisiko jotakin tuollaista "kestäväksi" tekevää maalia? Itsellä on muovilaatikoita, ei saa samankokoisena kestävämpänä ja hajoavat viimeistään ensimmäisellä käsittelyllä pakkasessa. Mielellään ne maalaisi kumimaalilla tms, joka toisi laatikkoon lisää vahvuutta
Eipä noilla maaleilla varsinaisesti kyllä mitään vahvuutta saa. Aavistuksen kumimainen pinta vain tulee jonka saa kynnellä rapsutettua pois.
 
Onko mitään järkeä kysellä liikkeeltä vastaantuloa, jos 4v ja reilu 50 tkm ajetusta autosta selviää muutamassa kuukaudessa, että on kytkin loppu? Auto on sporttinen ja ilmeisesti ajettu reippahasti.
 
Onko täällä kokemusta radalla ajosta ? Oli ajatuksissa josko kävisi golffia ulkoiluttamassa radalla. Alastaron ja botnian sivut chekattu, ja botnia vaikuttaa tällä hetkellä 1-vaihtoehdolta. Ja asfalttirata oltava.

Onko muita suosituksia ? Keski-suomessa asustelen ,mutta voipi sitä vähän kauemmaksi ajella kun ei ole lähistöllä ilmeisesti mahdollisuuksia.
Botnialle vahva suositus. Olen siellä monena syksynä ajellut ympyrää. Hyvää on leveät turva-alueet. Muutenkin mukava rata, vallankin pitkänä.
Botnialla olen käynyt ajamassa viime syksystä lähtien useamman kerran, mutta ajoin moottoripyörällä. 63km radalle. Eikä muilla radoilla ole tullut käytyä.

Botnialla on lyhyt rata käytössä päivällä ja alk klo 17.00 pitkä rata otetaan ajoon. Lyhytkin menettelee, mutta on se pitkä silti paljon kivempi.

Millainen VW Golf sulla on? Mulla olisi moottoripyörän lisäksi Opel Tigra 1.8, 2006 avo ja voisihan silläkin käydä kokeilemassa radalla ajoa.

Tunnin ajo (20min*3) maksaa 20€.

Pyörät ja autot ajelee tietysti eri aikaan.
 
Onko mitään järkeä kysellä liikkeeltä vastaantuloa, jos 4v ja reilu 50 tkm ajetusta autosta selviää muutamassa kuukaudessa, että on kytkin loppu? Auto on sporttinen ja ilmeisesti ajettu reippahasti.
Voi, mutta koska on kyse kulutusosasta, vastaus lienee ei. Tai ainakin valtaosan joutunee korjauskesta kuitenkin maksamaan. Pahimmillaan pitää viedä liikkeen kumppanikorjaamoon, josta esim.50% omavastuu on enemmän kuin itse valitsemallasi korjaamolla kokonaishinta
 
Botnialla olen käynyt ajamassa viime syksystä lähtien useamman kerran, mutta ajoin moottoripyörällä. 63km radalle. Eikä muilla radoilla ole tullut käytyä.

Botnialla on lyhyt rata käytössä päivällä ja alk klo 17.00 pitkä rata otetaan ajoon. Lyhytkin menettelee, mutta on se pitkä silti paljon kivempi.

Millainen VW Golf sulla on? Mulla olisi moottoripyörän lisäksi Opel Tigra 1.8, 2006 avo ja voisihan silläkin käydä kokeilemassa radalla ajoa.

Tunnin ajo (20min*3) maksaa 20€.

Pyörät ja autot ajelee tietysti eri aikaan.

-16vm farkku ärrä golffi josta karvanalta 400hp kutiteltu.

Kiitos infoista! Onko Motoparkista joka sijaitsee Virtasalmella kellään kokemusta? Näytti olevan siellä 70€ / päivä. Tämä olisi myös itseäni järkevämmällä sijainnilla vs botnia.
 
Onko mitään järkeä kysellä liikkeeltä vastaantuloa, jos 4v ja reilu 50 tkm ajetusta autosta selviää muutamassa kuukaudessa, että on kytkin loppu? Auto on sporttinen ja ilmeisesti ajettu reippahasti.

Voi, mutta koska on kyse kulutusosasta, vastaus lienee ei. Tai ainakin valtaosan joutunee korjauskesta kuitenkin maksamaan. Pahimmillaan pitää viedä liikkeen kumppanikorjaamoon, josta esim.50% omavastuu on enemmän kuin itse valitsemallasi korjaamolla kokonaishinta

Kysyä kannattaa, kuluttajaneuvojan mielestä kytkimen pitää kestää 150 tkm ja itsellä autoliike olisi tullut vastaan vielä 320 tkm ajetusta.
 
Milloin ja miksi Audi A5 coupen myynti on lopetettu Suomessa? Vai onko nykyinen A5 coupe koskaan ollutkaan myynnissä?
 
Milloin ja miksi Audi A5 coupen myynti on lopetettu Suomessa? Vai onko nykyinen A5 coupe koskaan ollutkaan myynnissä?
On coupeja ainakin nettiautossa muutama kappale 2022-mallisina. Audin sivuilta ne on varmaan poistuneet komponenttisaatavuuksien takia tai et haluvat myydä vain sähköisempiä vehkeitä.
 
kuka osaa kertoa mariner moottorin termostaatista jotain?
kone on vuodelta 88 ja siellä ei ollut termaria ollenkaan.
varaosafilmi
on sitä mieltä että se ei tunne sitä ollenkaan
termarisarjaa kuitenkin myydään semmoiseen?
us parts löyti pelkän termarin kun niille soitti tuohon koneeseen?

Miksi varaosafilmi ei näytä termaria?
kuuluuko koneeseen termari ollenkaan?
kone käy kauheen kylmänä.
koneen valm nro on
0C203402

kiitti jos jotain vinkkiä on( käy esim että ihan paska kone, osta uusi)
 
Heräte tulee vanhemmassa kalustossa lampun kautta ohuella piuhalla. Ota ensin selvää toiminnasta ennenkuin kyrväytät koko vehkeen lopullisesti.
Löysin romuttamolta laturin joka tuli jo laitettua kiinni ja auto taas toimii.
Olisin mielelläni korjannut myös tuon rikkinäisen laturin, mutta en siitä äkkiseltään löytänyt vikaa.
 
kuka osaa kertoa mariner moottorin termostaatista jotain?
kone on vuodelta 88 ja siellä ei ollut termaria ollenkaan.
varaosafilmi
on sitä mieltä että se ei tunne sitä ollenkaan
termarisarjaa kuitenkin myydään semmoiseen?
us parts löyti pelkän termarin kun niille soitti tuohon koneeseen?

Miksi varaosafilmi ei näytä termaria?
kuuluuko koneeseen termari ollenkaan?
kone käy kauheen kylmänä.
koneen valm nro on
0C203402

kiitti jos jotain vinkkiä on( käy esim että ihan paska kone, osta uusi)
Ainakin joissain koneissa ei ole termaria siksi ettei kone ruostu puhki. Kuuma suolavesi syö rautaa aika nopeasti, niin että moottori on pitkäikäisempi kun annetaan sen vaan käydä kylmänä vs. korkeampi käyttölämpö ja puhki ruostunut pata.

Suomessa tuota tuskin tapahtuu kun meressäkään ei juuri suolaa ole.

Lisäksi veneen moottorissa se lämmöntuotto menee aika lineaarisesti kierrosten kanssa, joten senkään puolesta termari ei ole välttämättä tarpeen.
 
Ainakin joissain koneissa ei ole termaria siksi ettei kone ruostu puhki. Kuuma suolavesi syö rautaa aika nopeasti, niin että moottori on pitkäikäisempi kun annetaan sen vaan käydä kylmänä vs. korkeampi käyttölämpö ja puhki ruostunut pata.

Suomessa tuota tuskin tapahtuu kun meressäkään ei juuri suolaa ole.

Lisäksi veneen moottorissa se lämmöntuotto menee aika lineaarisesti kierrosten kanssa, joten senkään puolesta termari ei ole välttämättä tarpeen.
Näin se on mutta miksi siihe termarii sitten saa vai saako. Kävis nätimmin tyhjää kun kone ois lämpöisempi ja se termari on 49ast noin.
Ainakin oma evinrude rupes paljo paremmin toimii ja käymää kun sai sen termarin toimii.. sekin on ihan vastaava motti..60 hp vm88.. ja kolmel kaasaril
 
Näin se on mutta miksi siihe termarii sitten saa vai saako. Kävis nätimmin tyhjää kun kone ois lämpöisempi ja se termari on 49ast noin.
Ainakin oma evinrude rupes paljo paremmin toimii ja käymää kun sai sen termarin toimii.. sekin on ihan vastaava motti..60 hp vm88.. ja kolmel kaasaril
No kai sen termarin siihen saa siksi että se käy vähän paremmin kun on lämpimämpi. Ja jos sillä ajellaan järvessä ei suolakaan ole ongelma.
 
Kysellään täältä josko joku tietäisi "pienehköä" ja toimivaa traktoria: hytillinen neliveto, n. 50heppanen jossa takana hydrauliikka sekä voiman ulosotto.

Vanhan kunnostus on myös mielessä, mut siihen uppoaa ainakin 10k et saa suurimmat vuodot korjattua.
 
No kai sen termarin siihen saa siksi että se käy vähän paremmin kun on lämpimämpi. Ja jos sillä ajellaan järvessä ei suolakaan ole ongelma.
Saatin yx vanha guru puheväleihin ja se muisti et noihin tuli termarisarjaa joka laitettiin tehtaan suosituksesta jälkikäteen eli sehän selittää paljonkin. pitää tilata sarja.
Kiitti
 
Kysellään täältä josko joku tietäisi "pienehköä" ja toimivaa traktoria: hytillinen neliveto, n. 50heppanen jossa takana hydrauliikka sekä voiman ulosotto.

Vanhan kunnostus on myös mielessä, mut siihen uppoaa ainakin 10k et saa suurimmat vuodot korjattua.

Mitä tuo saisi maksaa?

Uuden Soliksen saisi 32 tonniin.
Ainakin Solis 26 HST etukuormaajan kanssa oli ihan pätevän oloinen laite.

Itselläni on etsinnässä etukuormaajallinen noin 50-80 heppainen kone 10-20 k€ budjetilla, mieluiten neliveto ja 80-luvun lopulta / 90-luvun alusta ( koska tuon uudempia ei tuolla budjetilla saa ).
Toki ehjä ja kohtuuhintainen 70-luvun lopun takavetokin on vaihtoehto.
 
Mitä tuo saisi maksaa?

Uuden Soliksen saisi 32 tonniin.
Ainakin Solis 26 HST etukuormaajan kanssa oli ihan pätevän oloinen laite.

Itselläni on etsinnässä etukuormaajallinen noin 50-80 heppainen kone 10-20 k€ budjetilla, mieluiten neliveto ja 80-luvun lopulta / 90-luvun alusta ( koska tuon uudempia ei tuolla budjetilla saa ).
Toki ehjä ja kohtuuhintainen 70-luvun lopun takavetokin on vaihtoehto.
Solista itsekin katsellut, mut +30k tuntuu kalliilta ns pihakäyttöön kuitenkin. Varsinkin jos 80-luvun natikan saisi korjattua edes vuodottomaksi n. 10k:lla, etukuormaaja siitä kyllä puuttuu.
 
Solista itsekin katsellut, mut +30k tuntuu kalliilta ns pihakäyttöön kuitenkin. Varsinkin jos 80-luvun natikan saisi korjattua edes vuodottomaksi n. 10k:lla, etukuormaaja siitä kyllä puuttuu.
Itse ehkä välttelisin noita Intialaisia tai vastaavia halppismerkkejä, toki jos jollain tutulla on ollut ja hyviä kokemuksia niin miksi ei kokeilisikin. Mieluummin kuitenkin joku tunnetumpi länsimerkki käytettynä, ne lähtökohtaisesti kestää perus pihakäytössä todella hyvin kun huollot vaan on hoidettu.

Mikä natikka sinulla ja mikä siellä vuotaa, kun noin kalliiksi korjaaminen tulisi?

Yhdellä tutulla seisoo tallissa muiden kauppojen mukana tullut joku halppis traktori, muistaakseni Iseki jossa oli kuormaaja, mutta taisi olla avomalli. Varmaan luopuisi siitä, jos joku sellaisen haluaa ostaa :D
 
Yhdellä tutulla seisoo tallissa muiden kauppojen mukana tullut joku halppis traktori, muistaakseni Iseki jossa oli kuormaaja, mutta taisi olla avomalli. Varmaan luopuisi siitä, jos joku sellaisen haluaa ostaa :D

Vaikka tuo Iseki onkin todennäköisesti pieni puutarhatraktori, niin pientä kiinnostusta on, jos hinta ja kunto kohtaavat.
Saisitko ko. vehkeestä kuvia/tietoja?
 
Minkä kokoinen 12-kulmainen hylsy sopii E61 535D:n napamutteriin? Nettikeskustelujen perusteella koko voisi olla 36mm, mutta kuvan osoittamalla tavalla mitattuna mutterin koko oli noin 37mm.

napamutteri.jpg
 
Itse ehkä välttelisin noita Intialaisia tai vastaavia halppismerkkejä, toki jos jollain tutulla on ollut ja hyviä kokemuksia niin miksi ei kokeilisikin. Mieluummin kuitenkin joku tunnetumpi länsimerkki käytettynä, ne lähtökohtaisesti kestää perus pihakäytössä todella hyvin kun huollot vaan on hoidettu.

Mikä natikka sinulla ja mikä siellä vuotaa, kun noin kalliiksi korjaaminen tulisi?

Yhdellä tutulla seisoo tallissa muiden kauppojen mukana tullut joku halppis traktori, muistaakseni Iseki jossa oli kuormaaja, mutta taisi olla avomalli. Varmaan luopuisi siitä, jos joku sellaisen haluaa ostaa :D
Oma kokemus on vaa natikoista ja newhollandeista, mut kyseinen natikka on 745xl. Ja siinä vuotaa moottori ylä ja alakerta, hydrauliikka vuotaa taka-akselin päältä, taka-akselin tiivisteet vuotaa laatikon sivuilta. Periaatteessa melkein kaikki mahdolliset vuotaa. Voimansiirrossa öljy pysyy kohtuu hyvin sisällä, mut moottori ja hydrauliikka syö sitä aika rajusti.
Moottorin täydelliseen läpikäymiseen sain jo tarjouksen ilman lisälaitteita ja moottorin irroitusta/takaisinlaittoa et 3,7k €. Sitku alkaa laskea tunteja tuohon irroitukseen, mahdollisiin apulaite uusintoihin yms sekä hydrauliikan uusimiseen että taka-akselin irroitukseen niin ei kauas jäädä 10k hinnasta
 
Minkä kokoinen 12-kulmainen hylsy sopii E61 535D:n napamutteriin? Nettikeskustelujen perusteella koko voisi olla 36mm, mutta kuvan osoittamalla tavalla mitattuna mutterin koko oli noin 37mm.

napamutteri.jpg
Ihan pelkällä mutulla sanon, että hylsyn koko on mutterin kahden yhdensuuntaisen pinnan etäisyys. Toisin sanoen kuvassa tönärin oikeanpuoleista leukaa pitäisi nostaa yksi mutterin lovi ylöspäin, jotta saadaan oikea mittaustulos. Se näyttäisi olevan hivenen vähemmän kuin mittaamasi 37 eli todennäköisesti juuri tuo 36.
 
Minkä kokoinen 12-kulmainen hylsy sopii E61 535D:n napamutteriin? Nettikeskustelujen perusteella koko voisi olla 36mm, mutta kuvan osoittamalla tavalla mitattuna mutterin koko oli noin 37mm.

napamutteri.jpg
Se 12 kulmainen hylsy on tarkoitettu tavalliselle 6 kulmaiselle mutterille, jonka takia 12 kulmaisessa mutterissa tulee tuossa koossa n. millin heitto.

Juuri totesin saman, 42mm 12 kulmainen mutteri toimii 41mm hylsyllä.
 
Kysellään täältä myös kytkimeen liittyttyvä ominaisuus/ongelma. Toisessa focuksessa (2 suht identtistä -08 sellaista) kytkin menee talvisin oudoksi. Irroitus kohta menee ihan kytkimen liikeradan alaosaan. Polkimessa on eka pelkkää tyhjää ja lopuksi irrotaa ja pienellä nostolla ottaa takaisin kiinne ja loppu polkimen liikerata ylöspäin yhtä tyhjää vaikka itsestään nouseekin.
- ei havaittuja vuotoja ja nesteet pysyy säiliössä

Kyseinen "ongelma" on ollut jo useamman vuoden, joka pahanee talvisin kun pakkasta tulee enemmän. ~2v sitten sieltä uusittiin joku putki säiliöltä kytkimeen, kun vuoti tihkuen. Silloin koko kytkin ei aina edes irroittanut ja nestettä piti lisäillä 2viikon välein et toimi edes jotenkin. Mut nyt ei tunnu edes vuotavan mistään.

Eli pitäisikö koko painelaakeri/kytkin uusia jos haluaisi ns normaalin kytkimen?
 
Kysellään täältä myös kytkimeen liittyttyvä ominaisuus/ongelma. Toisessa focuksessa (2 suht identtistä -08 sellaista) kytkin menee talvisin oudoksi. Irroitus kohta menee ihan kytkimen liikeradan alaosaan. Polkimessa on eka pelkkää tyhjää ja lopuksi irrotaa ja pienellä nostolla ottaa takaisin kiinne ja loppu polkimen liikerata ylöspäin yhtä tyhjää vaikka itsestään nouseekin.
- ei havaittuja vuotoja ja nesteet pysyy säiliössä

Kyseinen "ongelma" on ollut jo useamman vuoden, joka pahanee talvisin kun pakkasta tulee enemmän. ~2v sitten sieltä uusittiin joku putki säiliöltä kytkimeen, kun vuoti tihkuen. Silloin koko kytkin ei aina edes irroittanut ja nestettä piti lisäillä 2viikon välein et toimi edes jotenkin. Mut nyt ei tunnu edes vuotavan mistään.

Eli pitäisikö koko painelaakeri/kytkin uusia jos haluaisi ns normaalin kytkimen?
Jos se vuotaa esim työsylinteriltä, ja tiputtaa suoraan maahan se ei ole helppo huomata.

Tosin pelkkä ilmaaminenkin voi korjata tilanteen.
 
Jos se vuotaa esim työsylinteriltä, ja tiputtaa suoraan maahan se ei ole helppo huomata.

Tosin pelkkä ilmaaminenkin voi korjata tilanteen.
Niin vuotaisi vähäsen ettei jää jälkeä, tallissa auto on kun kotona. Ku muistais mitä liike teki viime talvena sille vai tekikö mitään, mut oli hetken aikaa parempi.
Oisko siellä vettä seassa
2v sit kun se jokin putki uusittiin nii meni nesteetkin uusiks, sekin varmaan tarvisi vuodon jonnekin et kosteus pääsisi sisään
 
Niin vuotaisi vähäsen ettei jää jälkeä, tallissa auto on kun kotona. Ku muistais mitä liike teki viime talvena sille vai tekikö mitään, mut oli hetken aikaa parempi.

2v sit kun se jokin putki uusittiin nii meni nesteetkin uusiks, sekin varmaan tarvisi vuodon jonnekin et kosteus pääsisi sisään
Kytkimet on itse ilmaavia pääsääntöisesti. Pääsylinteri vika voisi tehdä tuon. Pieni mahis työsylkylle. Jos aina tollanen eikä pakkasriipuvainen niin sitten ite kytkimelle ääni.
 
Liikennemerkki joka on neliö keltaisella pohjalla ja sen keskellä moottorikäyttöisellä ajoneuvolla ajo kielletty merkki.

mikä sen tarkoitus on?
On Kiljavan sairaalan tien reunassa, eikö sairaalalle saa ajaa?
koordinaatissa 60.50061271823109, 24.688171398864878 näkyy streetwievissä
 
Liikennemerkki joka on neliö keltaisella pohjalla ja sen keskellä moottorikäyttöisellä ajoneuvolla ajo kielletty merkki.

mikä sen tarkoitus on?
On Kiljavan sairaalan tien reunassa, eikö sairaalalle saa ajaa?
koordinaatissa 60.50061271823109, 24.688171398864878 näkyy streetwievissä
Siis keltainen neliö jonka keskellä on tämä: https://trafinoshop.fi/images/c2-moottorikäyttöisellä-ajoneuvolla-ajo-kielletty.jpg

Joku muinaismuisto merkeissä varmaan, mut noin itsekin sen lukisin et sinne ei saa mennä moottoroidulla pelillä. Tai mahdollisesti siitä on joku lisäkilpi pudonnut pois
 
Pyöreä osa on 1982-2020 mallia "Moottorikäyttöisellä ajoneuvolla ajo kielletty". Vanhemmissa viiva olisi vaakasuoraan.
 
Nopea kysymys johon ei pikaisella googlauksella löytynyt selvää vastausta:

Isäni sai juuri kuukauden suullisen ajokiellon lääkäriltä eli ei näy missään rekisterissä ja on täysin ajokykyinen, voiko jatkaa opetusluvalla opettamista ilman että tulee mitään sanomista vakuutusyhtiöltä jos jotain sattuisikin? Muuten tuo kielto hankaloittaisi elämää aika paljon ja taloudesta löytyisi tällä hetkellä 2 opetusluvalla opetettavaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 365
Viestejä
4 493 078
Jäsenet
74 195
Uusin jäsen
J2323

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom