Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Hood sound insulation

onko noilla mitään muuta funktiota kuin äänenvaimennus? Tuli otettua 330i:stä pois kun oli jo niin huonossa kunnossa. Faija sitten sanoi, että osta uus muuten kuplii konepelti, mikä voi hyvinkin pitää paikkansa kun kuumenee nii helvetisti tuo moti. :D

Ostanko uuden, vai iskenkö ylimääräiset stp black goldit, vai sulaako nekin
 
Alkaa olla taas se aika kun kulkine pitäisi laittaa talviunille. Kysynkin siis tietäjiltä / taitajilta mikä olisi hyväksi todettu polttoaineen stabilointi aine. Mitä siis tankkiin?
 
Alkaa olla taas se aika kun kulkine pitäisi laittaa talviunille. Kysynkin siis tietäjiltä / taitajilta mikä olisi hyväksi todettu polttoaineen stabilointi aine. Mitä siis tankkiin?
Ei sinne tankkiin tarvi mitään talveks laittaa. Jätä aika tyhjäksi tankki ja tuo keväällä tuoretta bensaa kannussa. Ei oo ainakaan omat kesäautot yhden talven seisonnasta bensan suhteen olleet moksiskaan. Jos oot huolissas niin motonetista saa kyllä lisäainetta.
 
Alkaa olla taas se aika kun kulkine pitäisi laittaa talviunille. Kysynkin siis tietäjiltä / taitajilta mikä olisi hyväksi todettu polttoaineen stabilointi aine. Mitä siis tankkiin?

Mpt ja harrasteet seisoo mulla aina pelkällä Shellin V-powerilla, vaikka en muuten hinnan takia käytä, mutta ei ole tuottanut ongelmia ilman lisäaineitakaan. Joillakin "mennyt vanhaksi" normibensa mutta aika harvassa tapaukset, tosin powerista en ole kuullut että olisi keneltäkään mennyt (vielä ainakaan :vihellys:).

Ei sinne tankkiin tarvi mitään talveks laittaa. Jätä aika tyhjäksi tankki ja tuo keväällä tuoretta bensaa kannussa. Ei oo ainakaan omat kesäautot yhden talven seisonnasta bensan suhteen olleet moksiskaan. Jos oot huolissas niin motonetista saa kyllä lisäainetta.

Miksi tyhjäksi, jotta saa vettä tankkiin kondensoitua vai? :D
 
Mpt ja harrasteet seisoo mulla aina pelkällä Shellin V-powerilla, vaikka en muuten hinnan takia käytä, mutta ei ole tuottanut ongelmia ilman lisäaineitakaan. Joillakin "mennyt vanhaksi" normibensa mutta aika harvassa tapaukset, tosin powerista en ole kuullut että olisi keneltäkään mennyt (vielä ainakaan :vihellys:).



Miksi tyhjäksi, jotta saa vettä tankkiin kondensoitua vai? :D
No riippuu nyt missä se auto talven seisoo, mutta ainakin itselläni seisoo ihan lämpösessä tallissa ja tankin korkki on kiinni. Vettä voi kondensoitua just sen verran, kun tankissa olevassa ilmassa sitä on.
 
Ei sinne tankkiin tarvi mitään talveks laittaa. Jätä aika tyhjäksi tankki ja tuo keväällä tuoretta bensaa kannussa. Ei oo ainakaan omat kesäautot yhden talven seisonnasta bensan suhteen olleet moksiskaan. Jos oot huolissas niin motonetista saa kyllä lisäainetta.
Juuri väärinpäin, mieluummin jättää tankin aivan täyteen. Paljaat pinnat hapettuu herkemmin tyhjässä tankissa. Kyllä perusmittari 95,98, diesel ja E85:kinn yhden talven yli säilyy niin että sillä keväällä vielä starttaa. Jos haluaa pelata niin ajaa tankin tyhjäksi ja pistää pienkonebensaa täyteen, se säilyy pisimpään.
 
Mulla on se paskamaisin juttu se että pärrä on ulkosalla pressun alla... Kokeillaan sitten niin että tankki täyteen ja jos ei keväällä lähde tulille niin uutta ainetta tankkiin.
 
Löytyykö palsalta ketään jolla olisi kokemuksia Dodge Avengerista? Sattumalta löysin ja ihastuin kyllä tuohon pröystäilevään ulkokuoreen. Pikkubudjetilla pitäisi ensimmöistä autoa ostaa ja tälläinen Dodge Avenger 2.4 SXT A Porrasperä 2008 - Vaihtoauto löytyisi lähes naapurista. Nyt pitäisi melkein jo saada järkeviä argumentteja ostamista vastaan tai kohta syödään kynsia jouluun asti.
 
Löytyykö palsalta ketään jolla olisi kokemuksia Dodge Avengerista? Sattumalta löysin ja ihastuin kyllä tuohon pröystäilevään ulkokuoreen. Pikkubudjetilla pitäisi ensimmöistä autoa ostaa ja tälläinen Dodge Avenger 2.4 SXT A Porrasperä 2008 - Vaihtoauto löytyisi lähes naapurista. Nyt pitäisi melkein jo saada järkeviä argumentteja ostamista vastaan tai kohta syödään kynsia jouluun asti.

Jobbariliikkeeltä suomen halvin Avenger, ja muut kohteet paljon ajettuja. Kyllä sen muutaman euron maksaisin trafille ja siitä vähän lisätietoja autosta. Mutta jättäisin väliin näillä tiedoilla. Avengeria ei ole itsellä ollut, mutta ei nuo hyrslerit muutenkaan ole niistä luotettavammasta päästä. Merkkifoorumilla varmaan parempaa tietoa, mutta nyt malttia ettei tule kallista korjattavaa.
Jos se on epäilyttävän halpa, jenkki, jobbari, jne - niin maltti on valttia. Ymmärrän että eka auto kyseessä, mutta ihan rauhassa vaan ja kysyä aina saa. Mielipiteitä löytyy laidasta laitaan, mutta kysyvä ei eksy:tup:

Niin joo, vaikka jakohihnan vaihto voimaksaa lähes tonnin tuollaiseen. Chrysler neoniin maksaa, jos ilmastointi ja koko romu pitää purkaa että saa vaihdettua. Edittiä..
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs vastuu mulla on myyjänä jos myyn auton liikkeeseen vaihdossa? Koska oma auto syö öljyä noin 1l/2000km. Mietin että ilkeääkö tuota tarjota vaihdossa...?
 
Mikäs vastuu mulla on myyjänä jos myyn auton liikkeeseen vaihdossa? Koska oma auto syö öljyä noin 1l/2000km. Mietin että ilkeääkö tuota tarjota vaihdossa...?

Ei ne perään huutele. VAG:n ominaisuus (oletan että arvasin oikein). Niiden vastuulla on jos ottavat vaihdossa, hyvitys sitten voi olla mitä on jos voi olettaa että pommia tulossa, mutta pääsee siitä ongelmasta noinkin eroon. Ei se ennen öljyä viennyt....:vihellys: Eikä tuosta nyt kukaan mainitse jos on em. syystä vaihtamassa:lol:
 
Ei ne perään huutele. VAG:n ominaisuus (oletan että arvasin oikein). Niiden vastuulla on jos ottavat vaihdossa, hyvitys sitten voi olla mitä on jos voi olettaa että pommia tulossa, mutta pääsee siitä ongelmasta noinkin eroon. Ei se ennen öljyä viennyt....:vihellys: Eikä tuosta nyt kukaan mainitse jos on em. syystä vaihtamassa:lol:

Kyseessä 03 1.8 avensis. Ja luin että juuri tuon ikäisissä 1.8 koneissa ollu paskoja männänrenkaita ja karstottuu ja alkaa syömään öljyä. Jos kyseessä on tuo vika niin kehtaako tuota myydä pois ja pitääkö pelätä petossyytettä :D Toinen kyssäri ostin auton vuosi sitten liikkeestä ja heillä enä tuskin mitään vastuuta tässä vaikka myivät auton missä saattaa olla ns valmistusvika?
 
Kyseessä 03 1.8 avensis. Ja luin että juuri tuon ikäisissä 1.8 koneissa ollu paskoja männänrenkaita ja karstottuu ja alkaa syömään öljyä. Jos kyseessä on tuo vika niin kehtaako tuota myydä pois ja pitääkö pelätä petossyytettä :D Toinen kyssäri ostin auton vuosi sitten liikkeestä ja heillä enä tuskin mitään vastuuta tässä vaikka myivät auton missä saattaa olla ns valmistusvika?

Jos siitä on jo vuosi aikaa kun ostit, niin eipä taida liike enää olla vastuussa, ja vaikka olisikin niin siinä olisi melkoinen rumba alkaa asiaa selvittämään ja korvaukset mitättömiä jos ollenkaan. Yksityselle jos myisit niin ainoa vaara on että joku tulee pesismailan kanssa oven taakse, jos väärä ostaja sattuu kohdalle:beye: Liike vaan katsoo ne mitä katsoo ja itsehän et tiedä mitään öljynsyönnistä. Hitostako sitä voi tietää missä kunnossa tuon ikäinen auto on ellei sitä purkaa atomeiksi. Enkä kyllä itsekään tiennyt avensiksen öljynsyönnistä, joten tältä pohjalta. Hm, paljon sillä on muuten ajettu? Pistä kiertoon jos mahdollisuus on.

Ruostevaurio 16 vuotta vanhassa autossa: teippikorjauksen takia myyjä joutui korvaamaan

Linkin jutussa kerrotaan 16 vuotta vanhasta 2ke autosta jota oli korjailtu ilmastointiteipillä ja kitillä. Ruosteet piiloon. Uutinen ei kyllä kerro oliko yksityisten välistä kauppaa vai liikkeestä ostettu, oletan että liikkestä, koska sentään uutinen ja oikeudessa riitely.

Myyjä oli kuitenkin tarjonnut ostajalle 50 euron hyvitystä. Se ei kelvannut ostajalle.

Asia meni kuluttajariitalautakuntaan.

Lautakunta huomasi, että vanhaa autoa oli jossakin vaiheessa korjattu ilmastointiteipillä ja kitillä. Tätä lautakunta piti virheenä.

- Vaikka kyseessä oli suhteellisen vanha ja paljon ajettu auto ja kuluttajan oli täytynyt varautua kunnostuskustannuksiin, ei kuluttajan kuitenkaan tarvinnut varautua siihen, että auto oli korjattu virheellisesti.

Kuluttajariitalautakunta suositti 150 euron hinnanalennusta, mutta virhe oli kuitenkin vanhassa autossa sen verran vähäinen, että kaupan purkamiselle ei ollut edellytyksiä.
 
Jos siitä on jo vuosi aikaa kun ostit, niin eipä taida liike enää olla vastuussa, ja vaikka olisikin niin siinä olisi melkoinen rumba alkaa asiaa selvittämään ja korvaukset mitättömiä jos ollenkaan. Yksityselle jos myisit niin ainoa vaara on että joku tulee pesismailan kanssa oven taakse, jos väärä ostaja sattuu kohdalle:beye: Liike vaan katsoo ne mitä katsoo ja itsehän et tiedä mitään öljynsyönnistä. Hitostako sitä voi tietää missä kunnossa tuon ikäinen auto on ellei sitä purkaa atomeiksi. Enkä kyllä itsekään tiennyt avensiksen öljynsyönnistä, joten tältä pohjalta. Hm, paljon sillä on muuten ajettu? Pistä kiertoon jos mahdollisuus on.

Ruostevaurio 16 vuotta vanhassa autossa: teippikorjauksen takia myyjä joutui korvaamaan

Linkin jutussa kerrotaan 16 vuotta vanhasta 2ke autosta jota oli korjailtu ilmastointiteipillä ja kitillä. Ruosteet piiloon. Uutinen ei kyllä kerro oliko yksityisten välistä kauppaa vai liikkeestä ostettu, oletan että liikkestä, koska sentään uutinen ja oikeudessa riitely.

Ajettu nyt 189tkm. Joo jos johonkin myyn niin liikkeeseen. Voishan sitä vklna mennä potkii renkaita ja kyselemään mitä tuosta maksavat. Jos yleinen vika niin silloinhan liike ottaa tietoisen riskin. Enhän minä tosiaan voi tietää miten syö öljyä jos olen huollossa vaihdattanut öljyt. Ja viime vaihdossa tehtiin tuo moottorin sisäputsaus tms.
 
Ajettu nyt 189tkm. Joo jos johonkin myyn niin liikkeeseen. Voishan sitä vklna mennä potkii renkaita ja kyselemään mitä tuosta maksavat. Jos yleinen vika niin silloinhan liike ottaa tietoisen riskin. Enhän minä tosiaan voi tietää miten syö öljyä jos olen huollossa vaihdattanut öljyt. Ja viime vaihdossa tehtiin tuo moottorin sisäputsaus tms.

Juurikin näin. Ei ne jobbarit tai muun merkin edustajat voi mitenkään tietää mitä missäkin on, no huonolla tuurilla voi olla kokemuksia mutta se on sitten aika marginaalissa. Toyotahan on haluttua kamaa myytävänä, vielä kilsatkin kohdillaan. Jos suoraan myyt liikkeeseen, niin sitten voi jotain epäilystä herätä, jos vaan vaihdat johonkin toiseen kärryyn syystä x, niin kukaan ei epäile mitään. Vaggineiden kanssa enemmän saa olla huolissaa, niiden viat kaikki nyt tietää, paitsi ostajat...
 
Tuo on normaali riski kyseisessä bisneksessä, että asiakas tuo huonon vaihdokin.

Oman auton vein merkkiliikkeeseen vaihtoon, ja voin sanoa ettei ollut kauhean hyväkuntoinen kapine (siksi sen vaihdoinkin). Meni joku viikko niin oli erään suuren jobbariketjun myyntilistalla.

Ja sitten lopulta huutokaupat.com sivuilla, kun siinä viimeistään voi väistää vastuut. Mutta sen vähän mitä olen noita seurannut, niin jollain konsteilla nuo on myyty. Ensin hintavaraus, joskus, sitten ilman hintavarausta. Eräs suuri jobbariketju myy. K*amu* köhköh....
 
Kyllä se kaupaksi meni. Ostaja soitti mulle ja kyseli rempoista, joten kysyin ekaksi että mistä kaupasta on ostamassa. Kun selvisi että jatkoi jo matkaansa sinne premium-jobbarille niin kerroin kyllä ihan kaikki. Sai ilmeisesti riittävästi hinattua hintaa alaspäin kun oli sitten kuitenkin kohta myyty.

Kaikki tapauskohtaista. Kaveri laittoi täyden pommin vaihdossa, joka nyt oli harsittu kokoon jotenkin siedettävästi. No se oli hyvämaineisessa liikkeessä myytävänä. Sitten kaveri joka oli ostamassa ko. autoa, tunnisti auton ja soitti kaverille joka sen viimeksi omisti, - ohjeet oli että pysy kaukana siitä rojusta kun kerran tuttuja ollaan..

Yhden ainoan kerran mulle on soittanut tuleva ostaja, kun meni maksalaatikko vaihdossa jenkkiin. Niitä näitä kyseli ja kerroin että on kolaroitu (eukko, ei sen vika), ja muut historiat. Osti ja pitikin autoa pitkään. Monen vuoden jälkeen vielä satuin tapaamaan herran, ja auto oli hyvä, satkun enemmän ajettu. Nykyään auto kai paalattu kun ei löydy enää rekkarilla.
 
2006 renault clio 1.2 ajettu liki 200tkm. Auto hädintuskin pysyy päällä ja tärisee aivan helvetisti, moottorikin pitää ihmeellistä ääntä. Pieni videoclipsu:



Tosi nuhaselta kuulostaa, bensan hajuakin mielestäni on aika lailla kun hetken antaa käydä. Joskus kaasuttaessakin on sillion tällöin tullut noin 60kmh kohdalla sellainen hetkellinen tehonkadotus, ihankuin joku olisi tukkeessa tms..
 
2006 renault clio 1.2 ajettu liki 200tkm. Auto hädintuskin pysyy päällä ja tärisee aivan helvetisti, moottorikin pitää ihmeellistä ääntä. Pieni videoclipsu:

Kokemuksesta voin sanoa, että noissa tuon aikakauden Renaulteissa on mennyt puolia aika paljon. Kolmellahan tuo taitaa käydäkin, eli veikkaisin sitä, että yksi puola on paskana.
 
2006 renault clio 1.2 ajettu liki 200tkm. Auto hädintuskin pysyy päällä ja tärisee aivan helvetisti, moottorikin pitää ihmeellistä ääntä. Pieni videoclipsu:



Tosi nuhaselta kuulostaa, bensan hajuakin mielestäni on aika lailla kun hetken antaa käydä. Joskus kaasuttaessakin on sillion tällöin tullut noin 60kmh kohdalla sellainen hetkellinen tehonkadotus, ihankuin joku olisi tukkeessa tms..
Puolat vaihtoon heti ennen kuin rikot lisää! Osta se 10€ vikakoodin lukulaite niin helpottuu homma kummasti.
 
Voin kokemuksesta kertoa että myös katalysaattorin saa tuhottua kun tarpeeksi kauan ajelee puola rikkinäisenä, joten ei kyllä kannata ajaa yhtään ennenkuin puolat on vaihdettu.
 
Joo, ei ole yhtään ajettu kun tuollaista ääntä pitänyt, tuo tuhnuinen meno 60kmh paikkeilla nyt oli vain maininta jos jotenkin liittyisi ongelmaan.

Tilataanpa nyt sitten se puola, kiitos vastauksista :).

Laitoin puolan tulemaan, kahtotaan tuleeko oikea. Tilasin samalla uudet sytytystulpat ja johtosarjan, uusitaan ny samal.
 
Viimeksi muokattu:
Aikoinaan S40 Volvoon piti vaihtaa puola ja niitä oli kaksi. Päättelin että mun tuurilla se on kuitenkin se kalliimpi ja tilasin sen, ja niin se tietysti olikin.
 
Löytyykö palsalta ketään jolla olisi kokemuksia Dodge Avengerista? Sattumalta löysin ja ihastuin kyllä tuohon pröystäilevään ulkokuoreen. Pikkubudjetilla pitäisi ensimmöistä autoa ostaa ja tälläinen Dodge Avenger 2.4 SXT A Porrasperä 2008 - Vaihtoauto löytyisi lähes naapurista. Nyt pitäisi melkein jo saada järkeviä argumentteja ostamista vastaan tai kohta syödään kynsia jouluun asti.

Mulla oli -08 Avenger, pienemmällä mootorilla ja tykkäsin kyllä kovasti! Etupää siitä lahosi ekana, vaihdeltiin tukivarsia ja laakereita urakalla, mutta mitään muuta vikaa ei ollut. Ihan eri fiilis sillä oli ajella kuin muilla vastaavanhintaisilla ja ikäisillä tojotoilla. Mukavuuksina jäähdyttävä ja lämmittävä mukiteline ja ilmastoitu "jääkaappi" neljälle tölkille :)
Suosittelen!
 
Olisiko kenelläkään tietoa kuka pk-seudulla asentaisi noita Binar lämppäreitä. Danmaxista sain tarjouksen laitteesta mutta asennus onkin hankalampi löytää. Äkkiseltään kun katseli niin monessa paikkaa asennus oli ainakin yhtä kallis kuin laite itse webaston tms. osalta.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
jos vaihtaa takaiskarit vaikuttaako pyörän kulmiin? Näköjään vuotaa öljyä toinen iskari, mutta muuten ihan hyvältä näytti. Tarkoitus oli käydä suuntaamassa kulmat, mutta vaihanko ensin takaiskarit?
 
jos vaihtaa takaiskarit vaikuttaako pyörän kulmiin? Näköjään vuotaa öljyä toinen iskari, mutta muuten ihan hyvältä näytti. Tarkoitus oli käydä suuntaamassa kulmat, mutta vaihanko ensin takaiskarit?

Harvemmin vaikuttaa. 90% tapauksissa ei. Ei ole säätöjä.
 
Ja suuntaukset tosiaan osien vaihdon jälkeen.

Edit: Niin ja oli omakin kymysys. Mistähän saisi halvimmalla takaluukun lukon? Pumassa on kulunut kontin lukkopesä rikki, kun edelliset omistajat eivät olleet jaksaneet vaihdella kaasujousia ja konttia oli sitten auottu pakottamalla se auki avaimella vääntämällä.. :think:

Kaasujouset jo tosiaan vaihdoin.
 
Googlella löytää varmasti satoja kauppoja, mutta kysyn sellaisia mistä on hyviä kokemuksia muilla. Eli mistä USA:n kaupasta kannattaa tilata autoon osia? Auto on Buick, joten valikoima varmasti parempi usan puolella.
 
Mitä arvon foorumit tekee lokinpaskalle? Auto kaupungilla pihalla kesät talvet, ja monta kertaa viikossa saa pyyhkiä paskaa ikkunoilta ja pelleiltä..

Miten niitä lintuja riittää niin, että mattopommittavat koko kaupungin? Vai houkutteleeko niitä tietyt spotit heittään löysät, ts. "tähtääkö" linnut tietyn värisiin, puhtaisiin/vahattuihin autoihin vai mitä vittua?

Rupee tuo auton ulkona säilyttäminen risomaan, kun aina ennen lähtöä saa varata aikaa paskan putsaukseen.. ja aina pitää olla kertakäyttörättejä, vettä, hanskoja jne autossa pelkästään paskaa varten. Voi vittu et pistääkin vituttamaan, kun taas ajatteli asiaa.

Eilenkin vahasin auton kahteen kertaan, ja taas oli iltapäivällä paskottu auto täyteen..
 
Mitä arvon foorumit tekee lokinpaskalle? Auto kaupungilla pihalla kesät talvet, ja monta kertaa viikossa saa pyyhkiä paskaa ikkunoilta ja pelleiltä..

Miten niitä lintuja riittää niin, että mattopommittavat koko kaupungin? Vai houkutteleeko niitä tietyt spotit heittään löysät, ts. "tähtääkö" linnut tietyn värisiin, puhtaisiin/vahattuihin autoihin vai mitä vittua?

Rupee tuo auton ulkona säilyttäminen risomaan, kun aina ennen lähtöä saa varata aikaa paskan putsaukseen.. ja aina pitää olla kertakäyttörättejä, vettä, hanskoja jne autossa pelkästään paskaa varten. Voi vittu et pistääkin vituttamaan, kun taas ajatteli asiaa.

Eilenkin vahasin auton kahteen kertaan, ja taas oli iltapäivällä paskottu auto täyteen..

valkoinen auto?
 
Googlella löytää varmasti satoja kauppoja, mutta kysyn sellaisia mistä on hyviä kokemuksia muilla. Eli mistä USA:n kaupasta kannattaa tilata autoon osia? Auto on Buick, joten valikoima varmasti parempi usan puolella.
Ite ostellut omaan vanhaan Oldsiin US-partsilta ja SouthWest tradelta, toistaiseksi osat ovat löytyneet heti hyllystä. :cigar2:
GM tuote Buick on myös, et maininnut tarkemmin mikä malli tai vuosimalli....? o_O
 
Täältä kans piste noille firmoille.
Ainakin huomattavasti helpompi palauttaa väärä osa, eikä noi nyt kovin kalliita ole.
Joitain osia olen ihan ebaysta tilannut, mutta eihän sielä kovin iso valikoima ole.
Jari Mäki saa varmasti kaikki osat mitä on mahdollista saada, mutta on se myös kallein.
 
Volkswagen boraan vuosimallia 02 pitäisi saada sisätilalämmitin asennettua, mutta ei ole pistokepaikkaa sisällä. Mitenköhän siihen sen voisi asentaa? Romuttamolta kuulemma saisi halvalla niitä pistokkeita edes. Ei luultavasti vaikeimmasta päästä automaailmassa tuollaisen tekeminen mutta kun tietotaito on lähellä nollaa niin varmaan se pitäisi jossain käydä asennuttamassa, missähän hinnoissa siinä liikutaan?
 
Volkswagen boraan vuosimallia 02 pitäisi saada sisätilalämmitin asennettua, mutta ei ole pistokepaikkaa sisällä. Mitenköhän siihen sen voisi asentaa? Romuttamolta kuulemma saisi halvalla niitä pistokkeita edes. Ei luultavasti vaikeimmasta päästä automaailmassa tuollaisen tekeminen mutta kun tietotaito on lähellä nollaa niin varmaan se pitäisi jossain käydä asennuttamassa, missähän hinnoissa siinä liikutaan?
Läpivientireiän tekemisen peltiin taitaa vaatia. Pistä vaikka autojerryssa tarjouspyyntöjä menemään, niin ei tarvitse arvuutella hintaa.
 
Mikähän voi olla kun '04 avensiksessa tuulilasin pyyhkimet pyyhkäsee ensin ja sitten vasta ruutaa nestettä vaikka pitäisi mennä toisinpäin? Eikait tuossa muuten mitään mutta kuivemmalla ilmalla tekee varmaan kudaa tolle tuulilasille.
 
Tuli ostettua uusi budjettiauto, Nissan Almera vuosimallia 1999 1.4 koneella, kokonaiset 87heppaa löytyy tästä pedosta. Vähän meinasi itkettää kun yritin saada autoa kiihdytettyä 100km/h. Autowikista ja googlettelmalla löysin, että "Helpoin tapa virittää ko. moottoria on aikaistaa sytytysajoitusta. Turvallinen lukema 98E5-bensiiniä käytettäessä on 15° EYKK. Varmista kuitenkin oikea lukema ajoituslampulla ja kuuntele, ettei moottori nakuta. "
Itsehän en tuota hommaa osaisi kyllä tehdä vitullakaan, mutta saako tuollaista pyytää esim huollossa osaavammalta? Eikai nämä laittomia ole tai vaikuta katsastukseen myöskään. Mitenkä paljon tuollaisella tempulla uskaltaisi lisää hp toivoa? Yhtään uutta otaa virityksen toivossa tuskin ostamaan lähden.
 
Olisikohan siellä joku takaiskuventtiili mennyt ja kestää tovin ennen kuin letkut täynnä ja tavaraa tulee ulos.

Siellä ei varmaan ole sellaista, ei ollut mulla rellussakaan, asensin letkun väliin ja nyt tulee vettä heti.
 
Tuli ostettua uusi budjettiauto, Nissan Almera vuosimallia 1999 1.4 koneella, kokonaiset 87heppaa löytyy tästä pedosta. Vähän meinasi itkettää kun yritin saada autoa kiihdytettyä 100km/h. Autowikista ja googlettelmalla löysin, että "Helpoin tapa virittää ko. moottoria on aikaistaa sytytysajoitusta. Turvallinen lukema 98E5-bensiiniä käytettäessä on 15° EYKK. Varmista kuitenkin oikea lukema ajoituslampulla ja kuuntele, ettei moottori nakuta. "
Itsehän en tuota hommaa osaisi kyllä tehdä vitullakaan, mutta saako tuollaista pyytää esim huollossa osaavammalta? Eikai nämä laittomia ole tai vaikuta katsastukseen myöskään. Mitenkä paljon tuollaisella tempulla uskaltaisi lisää hp toivoa? Yhtään uutta otaa virityksen toivossa tuskin ostamaan lähden.

Ota mielummin takapenkki ja vararengas+tunkki pois, ajaa saman asian. Tai mitä jos antaisit vain olla, ei se itku siitä miksikään muutu.
 
Ei se kovin vaikiaa ole, ajotuslampun toki vaatii. Kääntelet vituiksi ja pahimmillaan sanoo poks. Googlella varmaam ohjettakin löytyy.

Tekeehän ne korjaamolla varmasti sen, rahasta nimittäin.

Sanosin että hyödyt on luokkaa ei kannata.

Tosin en tiiä paljonko tollanen painaa yms. Mutta ei tuo nyt vielä mahottoman laiskalta kuulosta, mikäli on ehjä. Jos itku ehtii tulla niin luulisin että ei ole ehjä.

On sitä pärjätty 55hv vaparikiisselilläkin 1000kg autossa, siinä se itku pääs kun 21 sek tais olla racechronolla 0-100 :btooth:
 
Tuli ostettua uusi budjettiauto, Nissan Almera vuosimallia 1999 1.4 koneella, kokonaiset 87heppaa löytyy tästä pedosta. Vähän meinasi itkettää kun yritin saada autoa kiihdytettyä 100km/h. Autowikista ja googlettelmalla löysin, että "Helpoin tapa virittää ko. moottoria on aikaistaa sytytysajoitusta. Turvallinen lukema 98E5-bensiiniä käytettäessä on 15° EYKK. Varmista kuitenkin oikea lukema ajoituslampulla ja kuuntele, ettei moottori nakuta. "
Itsehän en tuota hommaa osaisi kyllä tehdä vitullakaan, mutta saako tuollaista pyytää esim huollossa osaavammalta? Eikai nämä laittomia ole tai vaikuta katsastukseen myöskään. Mitenkä paljon tuollaisella tempulla uskaltaisi lisää hp toivoa? Yhtään uutta otaa virityksen toivossa tuskin ostamaan lähden.
Sillä on varmaan ajettu laiskasti ja varmaan tankattu 95E10. Ajele isoilla kierroksilla pari viikkoa ja anna sille muutenkin kenkää. Kyllä sen pitäisi alkaa kulkemaan.
 
Sillä on varmaan ajettu laiskasti ja varmaan tankattu 95E10. Ajele isoilla kierroksilla pari viikkoa ja anna sille muutenkin kenkää. Kyllä sen pitäisi alkaa kulkemaan.
98 on tankattu, mutta ajettu on vain 130k ja luultavasti todella laiskasti, ollut mummolla kauppakassina. Pitääpä koittaa tuota jos se vähän virkoaisi.
 
98 on tankattu, mutta ajettu on vain 130k ja luultavasti todella laiskasti, ollut mummolla kauppakassina. Pitääpä koittaa tuota jos se vähän virkoaisi.
Ite korjasin kerran kaasari sunnyn joka ei pysyny ilman kaasua käynnissä ja huippunopeus oli alle satkun ajamalla "rajotinta vasten" pienellä vaihteella puoli tuntia. Lopussa huippunopeuskin moottoritiellä nousi sakkorajan yli.
 
Eikös ne periaatteessa tuolla voi onnettomusstilanteessa todeta, että ajoit ylinopeutta ja evätä korvaukset?

Varmaan tulevaisuudessa niin voi käydä, nyt tuskin. Ensimmäinen käyttökokemus oli se, että laite väitti minun ajaneen yli 100km/h matkan aikana mikä ei edes olisi mahdollista sillä reitillä. Ensimmäisellä käyttökerralla se siis sekoili jotain ja sijaintikin oli välillä ties missä hornassa.
Tosiaankin pääsen ihan suoraan kartalta näkemään ajetun reitin ja ajonopeuden reitin eri kohdissa. Päivittää aina muutaman sekunnin välein sen tiedon.
Lisäksi se sitten antaa jotain pisteitä ajotavan mukaan eikä tykkää esim. äkkinäisistä jarrutuksista/kiihdytyksistä mihin reagoi kyllä ihan liian herkästi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 651
Viestejä
4 494 949
Jäsenet
74 266
Uusin jäsen
ufozz112

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom