Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Jos nyt kuitenkin tilasit suodattimen, niin miksi et tilannut heti oikeaa alkuperäistä suodatinta, vaan lähdit kikkailemaan korvaavien suodattimien kanssa?
Alkuperäisen Quicksilverin suodattimen olisi varmaan saanut tilattua miltä tahansa Mercury/Mercruiser jälleenmyyjältä, eikä olisi maksanut kovin montaa kymppiä.
Tuntuu vain pahalta maksaa öljysuodattimesta 20€, kun todennäköisesti auto-osien markkinoilla on laadukas vastaava, joka maksaa 5€.
 
Tuntuu vain pahalta maksaa öljysuodattimesta 20€, kun todennäköisesti auto-osien markkinoilla on laadukas vastaava, joka maksaa 5€.

Tuon ymmärrän, mutta nyt kun tilasit väärän suodattimen 5 € + postit 5 € ja sitten tilaat uuden suodattimen taas 5-10 € + postit 5 €, niin sama summa on kulunut ja aikaa sekä vaivaa meni tuplasti.
Veneily on sen verran arvokas harrastus, että sillä maksaako suodatin 10 € vaiko 100 € ei ole kokonaisbudjetin kannalta kovin suurta merkitystä.
 
Tilasin muiden osien mukana, niin ei tullut 3,40€ enemmän takkiin. Perse kestää vieläkin yrittää löytää sopivan suodattimen autotarvikeliikkeestä.
 
Kiitoksia. Kaiken huipuksi mainitaan saman suodattimen sopivan 3UZ-FE-moottoriin, eli sovituskelpoinen suodatin löytyy omasta varastosta.
Ei onnistanutkaan vielä. Olin googlettanut moottoriin väärän suodattimen. Oikea suodatin onkin: 35-8M0123025. Alla olevassa kuvassa on keskellä vastaava suodatin kuin M-filterin MH 3373. Vasemmalla on moottorista irroittamani suodatin, jonka keskireikä on huomattavasti suurempi. Muuten keskimmäinen suodatin olisi sopivan kokoinen, vaikka onkin hieman alkuperäistä pidempi. Vaikka MH 3373 datalehdessä mainitaan vastaavuudeksi vain JAPANPARTS: FO211, FO213S, FO279, uskon myös kuvan FO215S olevan vastaava, koska kierrereiän vieressä lukee 3/4,. MH 3373 datasheetissä mainitaan kierteeksi 3/4-16mm ja kokeeksi hankkimassani Boschissa on 3/4" 16 UNF-2B. Boschissa ja Japanpartsissa on silmämääräisesti sama kierre ja itseasiassa myös Mercuryn kierteen nousu näyttää olevan likipitäen sama. Olisiko vielä joku niin etevä, että löytää 35-8M0123025 vastaavan suodattimen?


1652474907720.png
 
Mercuryssä näyttäisi olevan oranssit takaiskuläpät pyöreiden reikien kohdalla jotka estää öljyn valumisen suodattimesta pois -> öljypumppu saa heti käynnistyksessä öljyä. Voi olla joissain moottoreissa tärkeäkin riippuen miten pumppu ja suodatin on sijoitettu koneeseen. Muista ei oikein näe onko vai ei.

Tuolla jotain juttua auto vs vene suodattimet ja öljyt. Marine Oil, Filters, and Water Separators vs Automotive

Edit lisätty linkki
 
Viimeksi muokattu:
Mercuryssä näyttäisi olevan oranssit takaiskuläpät pyöreiden reikien kohdalla jotka estää öljyn valumisen suodattimesta pois -> öljypumppu saa heti käynnistyksessä öljyä. Voi olla joissain moottoreissa tärkeäkin riippuen miten pumppu ja suodatin on sijoitettu koneeseen. Muista ei oikein näe onko vai ei.

Tuolla jotain juttua auto vs vene suodattimet ja öljyt. Marine Oil, Filters, and Water Separators vs Automotive

Edit lisätty linkki
Vastaava kuminen takaiskuläppä (musta kylläkin) on myös kahdessa muussa kuvani suodattimessa. Taitaa moinen varuste olla vähiin päin kaikissa peltikuorisissa öljysuodattimissa. Lähinnä peltikotelon parempaa maalia artikkelissa pidettiin 20€:n väärtinä.
 
Morjesta,

sopisiko konsultoida viisaampia? Vanha Mondeo on menossa vaihtoon ja tilalle olisi hakusessa "huoleton" farkku automaattivaihteistolla 4-8k€ paikkeilla. Tällä hetkellä hakuagentista löytyy Kia Ceed, Hyundai i30 sekä Toyota Avensis, Corolla ja Prius. Tuleeko teillä mieleen jotain muita luotettavia malleja mitä kytätä? Tällä hetkellä kelpaa ihan karvalakkimallitkin, kunhan niitä on mukava ajaa.

Toiseksi, onko dieselin ostaminen tällaisessa maailmantilanteessa enää fiksua? Ajettua tulee joku 20-30k vuodessa.
 
Morjesta,

sopisiko konsultoida viisaampia? Vanha Mondeo on menossa vaihtoon ja tilalle olisi hakusessa "huoleton" farkku automaattivaihteistolla 4-8k€ paikkeilla. Tällä hetkellä hakuagentista löytyy Kia Ceed, Hyundai i30 sekä Toyota Avensis, Corolla ja Prius. Tuleeko teillä mieleen jotain muita luotettavia malleja mitä kytätä? Tällä hetkellä kelpaa ihan karvalakkimallitkin, kunhan niitä on mukava ajaa.

Toiseksi, onko dieselin ostaminen tällaisessa maailmantilanteessa enää fiksua? Ajettua tulee joku 20-30k vuodessa.

Diiseleitä saa ainakin halvalla nyt, et sinänsä se voikin olla fiksumpaa. Toki jälleenmyyntiarvo on varmaan myös olematon.
Mut avensis farkkua voin suositella ainakin, volvon v70 jos löydät sopivan rullattua.
 
CLK:n kattovaijeri on mennyt poikki. Avoauto siis. Voiko vaijerin jotenkin kiinnittää yhteen vai onko se uuden vaijerin oston paikka. Ohut metallivaijeri on kyseessä.
 
CLK:n kattovaijeri on mennyt poikki. Avoauto siis. Voiko vaijerin jotenkin kiinnittää yhteen vai onko se uuden vaijerin oston paikka. Ohut metallivaijeri on kyseessä.
Riippuu mistä kohtaa ja joutuuko mille rasitukselle tai pitääkö vaijerin mennä jonkun läpi (rulla/ohjain/reikä jne jne). Kyllä ne liitettyä saa että kestävät jonkinlaista vetoa mutta liikaa muuttujia että voisi sanoa että kestää ja toimii.
 
s-l500.jpg


Tuommoinen osa siellä on. Tuo paksupää tulee a-pilariin ja siinä on kolme säätönapukkaa, kuinka tiukalla on kaapeli. Se oli mulla nyt maksimissa ja vissiin ehkä liian tiukalla. Meni poikki jostain noin puolesta välistä. Käytetty purkuosakin on satasen luokkaa, joten ei kauheasti innostaisi.
 
s-l500.jpg


Tuommoinen osa siellä on. Tuo paksupää tulee a-pilariin ja siinä on kolme säätönapukkaa, kuinka tiukalla on kaapeli. Se oli mulla nyt maksimissa ja vissiin ehkä liian tiukalla. Meni poikki jostain noin puolesta välistä. Käytetty purkuosakin on satasen luokkaa, joten ei kauheasti innostaisi.
Jos tiukkaa jatkuvaa vetoa päällä niin sanoisin että uutta vaijeria kehiin. Pääset helpommalla ja saat mielenrauhan. Avoautossa mikään ei vituta yhtä paljon kuin huonosti toimiva katto tai rikkinäinen katto.
 
Joskus yhteen bensa-Mondeoon (-98 eli kakkoskopan versio) vaihdettiin polttoanesuodatin. Korjaamon mukaan suodattimen sisältä tullut mustaa mömmöä, niin mitähän mahtaa olla?
 
Todennäköisesti suodattimen läpi on mennyt aika monta tuhatta litraa bensiiniä. Siitä määrästä bensiiniä kyllä erottuu jo epäpuhtauksia. Tarkemman koostumuksen selvittäminen vaatinee jonkin asiaan vihkiytyneen laboratorion analyysin, mutta ei liene niin mielenkiintoista.
 
@Serbetli Oli kuulemma ollut aika tukossa ollut suodatin, mitä olivat avanneet sitä. Samalla kertaa vaihtoivat tulpat. Olivat sen näköiset, ettei hetkeen vaihdettu ja papereiden mukaan edelliset oli laitettu 160tkm aikaisemmin.
 
@Serbetli Oli kuulemma ollut aika tukossa ollut suodatin, mitä olivat avanneet sitä. Samalla kertaa vaihtoivat tulpat. Olivat sen näköiset, ettei hetkeen vaihdettu ja papereiden mukaan edelliset oli laitettu 160tkm aikaisemmin.
Kyl sinne tankkiin pääsee ja kertyy aika paljon epäpuhtauksia ajan kanssa. Saati jos autolla on ajettu e85 sekoituksilla ja silti vain harvoin ettei se bensa poistu niin kyl sinne sit alkaa mikrobikasvustoakin syntymään, joka aikanaan tukkeuttaa suodattimen. Hyvin on kestän tulpat, jos 160tkm niillä mennyt. Mut luottaako niin huoltokirjan merkintöihin varsinkaan jos ne on ilman leimaa ja edellisten omistajien tekemiä. Tulpatkin menee aika nopiasti huonon näköisiksi jos seos ei oo kohdallaan.
 
Kyl sinne tankkiin pääsee ja kertyy aika paljon epäpuhtauksia ajan kanssa. Saati jos autolla on ajettu e85 sekoituksilla ja silti vain harvoin ettei se bensa poistu niin kyl sinne sit alkaa mikrobikasvustoakin syntymään, joka aikanaan tukkeuttaa suodattimen. Hyvin on kestän tulpat, jos 160tkm niillä mennyt. Mut luottaako niin huoltokirjan merkintöihin varsinkaan jos ne on ilman leimaa ja edellisten omistajien tekemiä. Tulpatkin menee aika nopiasti huonon näköisiksi jos seos ei oo kohdallaan.

En tiedä, miten aikaisemmat omistajat olivat ajaneet, mutta itse tankkasin aina 95e10 bensiiniä. Mutta tulpat olivat kyllä sen näköiset, että ettei oltu hetkeen vaihdettu ja kärki hyvin ohut eli todennäköisesti näitä iridium-tulppia. Aika huonosti viime vuosina oli mitään merkintöjä ja tuskin oli edellinen omistaja vaihtanu hetkeen öljyjä. Eli aika nopsaan oston jälkeen auto meni öljynvaihtoon, niin öljyt oli suoraan sanottuna pikimustat.
 
Asia koskee tukivarren vaihtoa Skoda Roomster 1,6 2007vm.

Olenkohan ymmärtänyt asian oikein pulttien kiristyksestä, josta luin Skodan englannin kielisestä korjausoppaasta?
Eli pultit pitäisi kiristää sellaisessa tilanteessa, jossa simuloidaan normaalia tilannetta auton ollessa maassa.

Onko tähän ratkaisu mitata ennen varsinaisen työn aloitusta auton ollessa maassa navan ja lokasuojan ylimmän kohdan välinen etäisyys? Tällaista siinä korjausoppaassa puhuttiin jos oikein ymmärsin.
Sitten kun tukivarsi on paikoillaan, ja auto on pukeilla, nostetaan tunkilla pyöräntuentaa siihen asti kunnes tuo aluksi mitattu etäisyys on saavutettu. Sitten kiristetään pultit momenttiin.
 
Asia koskee tukivarren vaihtoa Skoda Roomster 1,6 2007vm.

Olenkohan ymmärtänyt asian oikein pulttien kiristyksestä, josta luin Skodan englannin kielisestä korjausoppaasta?
Eli pultit pitäisi kiristää sellaisessa tilanteessa, jossa simuloidaan normaalia tilannetta auton ollessa maassa.

Onko tähän ratkaisu mitata ennen varsinaisen työn aloitusta auton ollessa maassa tukivarren reunan ja vaikka lokasuojan ylimmän kohdan välinen etäisyys?
Sitten kun tukivarsi on paikoillaan, ja auto on pukeilla, nostetaan tunkilla pyöräntuentaa siihen asti kunnes tuo aluksi mitattu etäisyys on saavutettu. Sitten kiristetään pultit momenttiin.

Idea on siinä näin toimiessa pusliin ei kohdistu minkäänlaista ylimääräistä vääntöä (pidentää puslien elinikää), kun auto pyörillään omalla painolla. Jos saat tuon mittauksen tehtyä, niin se on hyvä ratkaisu.
 
Asia koskee tukivarren vaihtoa Skoda Roomster 1,6 2007vm.

Olenkohan ymmärtänyt asian oikein pulttien kiristyksestä, josta luin Skodan englannin kielisestä korjausoppaasta?
Eli pultit pitäisi kiristää sellaisessa tilanteessa, jossa simuloidaan normaalia tilannetta auton ollessa maassa.

Onko tähän ratkaisu mitata ennen varsinaisen työn aloitusta auton ollessa maassa navan ja lokasuojan ylimmän kohdan välinen etäisyys? Tällaista siinä korjausoppaassa puhuttiin jos oikein ymmärsin.
Sitten kun tukivarsi on paikoillaan, ja auto on pukeilla, nostetaan tunkilla pyöräntuentaa siihen asti kunnes tuo aluksi mitattu etäisyys on saavutettu. Sitten kiristetään pultit momenttiin.
Kuten tuossa vastattiinkin niin puslat siinä säästyy. Oppirahoja oli itsellä, kun tukivarret ekaa kerran vaihdoin. Uudet puslat kesti n. 2v/30tkm ja homma uusiks. Tosin en toisellakaan kertaa mitannut, silmämääräisesti nosti samalle tasolle vaihteistonostimella. Toistaiseksi kestäny sen ~90tkm.
 
En tiedä, miten aikaisemmat omistajat olivat ajaneet, mutta itse tankkasin aina 95e10 bensiiniä. Mutta tulpat olivat kyllä sen näköiset, että ettei oltu hetkeen vaihdettu ja kärki hyvin ohut eli todennäköisesti näitä iridium-tulppia.
160tkm ajettu tulpilla ja ne näyttää siltä ettei ole "hetkeen" vaihdettu. Paljonko sä ajattelet että tulppien pitäisi kestää?
 
Tilasin Aeromotorsista taannoin jarrulevyt ja -palat. Luulin tilanneeni ne taka-akselille, mutta tänään haettuani paketin sainkin eteen sopivat. En tietenkään rekisteröitynyt asiakkaaksi tilatessani, joten nyt en voi edes palauttaa tuotteita, eikä 16 kilon ja alle 45 euron arvoista pakettia varmaan ainakaan omalla kustannuksellaan kannata lähettää takaisin. Kun katsoin Aeromotorsin osaluetteloa, niin monista jarrulevyistä ja -paloista on mielestäni kadonnut tieto asennuspuolesta. En tietenkään voi olla täysin varma tyrinkö vain itse, mutta omasta mielestäni kyllä varmistin asennuspuolen tilatessani. Onko muilla vastaavia kokemuksia Aeromotorsista?
 
160tkm ajettu tulpilla ja ne näyttää siltä ettei ole "hetkeen" vaihdettu. Paljonko sä ajattelet että tulppien pitäisi kestää?
Kyllä iridium tulppa sen 100tkm kestää, mutta 160tkm on jo liikaa, on niin halvat vaihtaa että miksi turhaan venyttää vaihtoa?
 
Lähettelin määräaikishuolto tarjouspyyntöjä, ja yhdessä tarjouksessa oli vaihteistoöljyn vaihto. Huoltokirjassa ei kylläkään ole mainintaa kyseisen huollon tarpeesta.
Onkohan kuinka yleistä manuaalivaihteistoon vaihdattaa öljyt? Riippuuko vaihdon tarve ajotavoista?
 
Lähettelin määräaikishuolto tarjouspyyntöjä, ja yhdessä tarjouksessa oli vaihteistoöljyn vaihto. Huoltokirjassa ei kylläkään ole mainintaa kyseisen huollon tarpeesta.
Onkohan kuinka yleistä manuaalivaihteistoon vaihdattaa öljyt? Riippuuko vaihdon tarve ajotavoista?

Vaihteistossa on paljon metalli metallia vasten ja öljykalvo välissä. Ajan kanssa vettä pääsee öljyn sekaan, ja se ei ole hyvä juttu. Lyhyesti: vaihdata öljyt edes joskus (120tkm tms)
 
Lähettelin määräaikishuolto tarjouspyyntöjä, ja yhdessä tarjouksessa oli vaihteistoöljyn vaihto. Huoltokirjassa ei kylläkään ole mainintaa kyseisen huollon tarpeesta.
Onkohan kuinka yleistä manuaalivaihteistoon vaihdattaa öljyt? Riippuuko vaihdon tarve ajotavoista?
Itsellä ollu tapana vaihdattaa laatikon öljyt manuaalista joko kytkinremontin yhteydessä tai n. 200tkm kohdilla (riippuen myös kauan auto on itsellä ollu ja milta laatikko on talvisin tuntunnut). Yleensähän niitä ei juuri kukaan vaihdata, koska vaihtavat auton ennenkuin itselle tulisi ns hyötyä.
 
Lähettelin määräaikishuolto tarjouspyyntöjä, ja yhdessä tarjouksessa oli vaihteistoöljyn vaihto. Huoltokirjassa ei kylläkään ole mainintaa kyseisen huollon tarpeesta.
Onkohan kuinka yleistä manuaalivaihteistoon vaihdattaa öljyt? Riippuuko vaihdon tarve ajotavoista?
Paitsi ajotavoista, niin myös vahvasti itse laatikosta. Meidän yhdessä autossa loota on niin huono, että valmistaja on laittanut vaihtoväliksi 30 000, että se kestäisi edes sen oletetun käyttöiän (10v 200tkm). Samaa mallia samalla koneella on eri vuosimallissa myyty myös toisella laatikolla, siinä vaihtoväli on 120tkm.

Käytin tuota työmatkaan jossa oli maantietä ja mäkeä, niin tuoreista öljyistä huolimatta se alkoi jyrkissä pitkissä mäissä jauhaa itseään glitteriksi. Näin jälkiviisaana olisi mieluummin kannattanut huudattaa konetta pienemmällä vaihteella, kuin rasittaa laatikkoa isoimmalla.

Nyt on kuitenkin menty jo 100tkm hajoavalla laatikolla, onneksi käyttökin on enää satunnaista. Täytyy vaan jatkaa öljynvaihtoja. Uudet öljyt maksaa 20 euroa.
 
Lähettelin määräaikishuolto tarjouspyyntöjä, ja yhdessä tarjouksessa oli vaihteistoöljyn vaihto. Huoltokirjassa ei kylläkään ole mainintaa kyseisen huollon tarpeesta.
Onkohan kuinka yleistä manuaalivaihteistoon vaihdattaa öljyt? Riippuuko vaihdon tarve ajotavoista?

Oikeastaan lähes kaikki mekaaniset laitteet kestävät suunniteltua kuormitusta maailman tappiin ( toki laitteita ja osia optimoidaan painon/kustannusten/valmistuksen yms. takia tiettyyn kestoikään ), kunhan siellä on välissä riittävän hyvät öljyt ja rasvat.
Sillä perusteella vaihteistoöljytkin kannattaa vaihtaa joskus ja jouluna.
 
Pitäisi kesällä lähteä autolla Viroon yhdeksi yöksi. Auton rahoitusyhtiön ohjeiden mukaan pitäisi olla heidän valtakirja jos auton vie maasta, ja yllättäen haluavat siitä 45 euroa rahastaa. Tekeekö ihmiset näitä ilmoituksia, koska eka kerta kun kuulen tällaisesta.
 
Pitäisi kesällä lähteä autolla Viroon yhdeksi yöksi. Auton rahoitusyhtiön ohjeiden mukaan pitäisi olla heidän valtakirja jos auton vie maasta, ja yllättäen haluavat siitä 45 euroa rahastaa. Tekeekö ihmiset näitä ilmoituksia, koska eka kerta kun kuulen tällaisesta.
Kyl itse aikanaan tein kun oli rahoitusauto, tosin eka lappu maksu 60e ja seuraavat 20e, kerran jopa laivan lähtöselvityksesä kysyi et onko lappua kun olin vain haltija. Se lappu taisi olla aluksi 3kk voimassa ja kun sen uusi niin vuoden.
Kaikki ei tee sitä, mut jos tuleekin ongelmia matkassa niin rahoitusyhtiö todnäk purkaa sopimuksen ja sakkoja päälle. Käyt vain useammin ulkomailla niin sitä hintaa huomaa edes.
3-4v sit tais olla et esim nordealla oli useampi sata autoa ulkomailla eikä mitään tietoa et missä maksaja.
 
Pitäisi kesällä lähteä autolla Viroon yhdeksi yöksi. Auton rahoitusyhtiön ohjeiden mukaan pitäisi olla heidän valtakirja jos auton vie maasta, ja yllättäen haluavat siitä 45 euroa rahastaa. Tekeekö ihmiset näitä ilmoituksia, koska eka kerta kun kuulen tällaisesta.
Maksa suosiolla. Tuntuu kalliilta ja ehkä onkin mutta usko pois, et halua joutua maksamaan autosta joka on romumetallia. Itsellä ei kokemusta mutta tiedän pari tapausta joissa on ajeltu keskiverto/keskivertoa kalliimmilla autoilla ja vakuutukset eivät ole olleet ihan kondiksessa/ei tarpeeksi kattavat ja yhtäkkiä oltu tilanteessa; myy kämppä ja kata autolaina tai maksele autolainaa autosta jota et omista.
 
Kiitos, maksan suosiolla... Harmittaa vaan kun tajusin tämän vasta nyt. Auton vuokraaminen olisi tullut halvemmaksi. Nämä oppirahat onneksi pienimmästä päästä.
 
Kiitos, maksan suosiolla... Harmittaa vaan kun tajusin tämän vasta nyt. Auton vuokraaminen olisi tullut halvemmaksi. Nämä oppirahat onneksi pienimmästä päästä.
Hei, vuokra-auto on vuokra-auto. Pari kymppiä omalla autolla ajelusta... Sen arvoista jos vaihtoehtona on hinnat alkaen Yaris tai muu muovikippo.
 
Pitäisi vaihtaa Peugeot 207:n ilmastoinnin vuotava o-rengas. Minkälainen homma olisi kyseessä jos tuota yrittäisi autotallissa itse tehdä, tarvinko jotain erikoistyökaluja ym? Ajattelin jos sen kotona saisi jotenkin sen o-renkaan vaihdettua ja sitten vien korjaamolle täytettäväksi.
 
Pitäisi vaihtaa Peugeot 207:n ilmastoinnin vuotava o-rengas. Minkälainen homma olisi kyseessä jos tuota yrittäisi autotallissa itse tehdä, tarvinko jotain erikoistyökaluja ym? Ajattelin jos sen kotona saisi jotenkin sen o-renkaan vaihdettua ja sitten vien korjaamolle täytettäväksi.
Riippuu missä se o-rengas on. Jos vähänkään epäilyttää ja asut pk seudulla niin Uudenmaan autovarustelu, eivät ryöstä ja palvelu on hyvää ja aina on tullut ilmastointi kuntoon.
 
Vakuutusyhtiön kautta oleva korikorjaamo olisi korjaamassa kahta oveen tullutta n. sentin kokoista naarmua. Tulivat parkkipaikalla toisesta autosta. Sanoivat, että laitetaan OEM-maalia naarmuihin, mutta lakataan koko ovi. Omavastuun summalla selviää, eli 200e (ilman vakuutusta 500e). Kuullostaako oikealta, että koko ovi lakataan uudestaan? Ilmeisesti siitä saadaan tasaisempi jälki? Kuullostaa jännältä, että koko ovi käydään läpi kahden sentin naarmun takia. Itse en kyllä paljoa maaleista ymmärrä.
 

Liitteet

  • 10.png
    10.png
    1,9 MB · Luettu: 67
Kuullostaa jännältä, että koko ovi käydään läpi kahden sentin naarmun takia. Itse en kyllä paljoa maaleista ymmärrä.
Itselläni maalattiin takapuskuri kokonaan tuollaisen muutaman sentin naarmun takia, että eiköhän tuo ole normaalia. Todennäköisesti tuolla estetään se, ettei asiakas valita, että korjauskohdan huomaa siitä korjatusta osasta.
 
Riippuu missä se o-rengas on. Jos vähänkään epäilyttää ja asut pk seudulla niin Uudenmaan autovarustelu, eivät ryöstä ja palvelu on hyvää ja aina on tullut ilmastointi kuntoon.
Kiitos vinkistä. Kilautanpa Uudenmaan autovarusteluun, ei ehkä riitä pokka itsellä alkaa käsittelemään kylmäaineita.
 
Itselläni maalattiin takapuskuri kokonaan tuollaisen muutaman sentin naarmun takia, että eiköhän tuo ole normaalia. Todennäköisesti tuolla estetään se, ettei asiakas valita, että korjauskohdan huomaa siitä korjatusta osasta.

No tämä.. Vanhaan hyvään aikaan tosta ois sutattu koko kylki uusiks.
 
Vakuutusyhtiön kautta oleva korikorjaamo olisi korjaamassa kahta oveen tullutta n. sentin kokoista naarmua. Tulivat parkkipaikalla toisesta autosta. Sanoivat, että laitetaan OEM-maalia naarmuihin, mutta lakataan koko ovi. Omavastuun summalla selviää, eli 200e (ilman vakuutusta 500e). Kuullostaako oikealta, että koko ovi lakataan uudestaan? Ilmeisesti siitä saadaan tasaisempi jälki? Kuullostaa jännältä, että koko ovi käydään läpi kahden sentin naarmun takia. Itse en kyllä paljoa maaleista ymmärrä.

Maalari pääsee helpommalla, kun vetää koko oveen uudet lipakat pinnat, eikä tarvitse alkaa leikkimään häivytysten kanssa ja jännittämään onnistuiko vaiko ei.
Kuitenkin tuollainen ovi on aika nopea matata villalla ja vetää uudet lakat päälle.
 
Onko tuossa Espoon, Keilaniemen alueella jotakin 24h ilmaista/halpaa pysäköintiä pe-su?
 
Onko tuossa Espoon, Keilaniemen alueella jotakin 24h ilmaista/halpaa pysäköintiä pe-su?
Keilaniemessä, Laguunille päin menevän tien varressa oli muistaakseni ilmaisia parkkipaikkoja. En ole ihan varma, oliko siinä joku rajoitus (kiekolla arkisin tms).
 
Kannattaa se Accord myös muutoskatsastaa niillä jousilla, niin ei jää ekasta leimasta kiinni. Tarkkoja tuntuvat olevan nykyään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 472
Viestejä
4 553 018
Jäsenet
74 989
Uusin jäsen
Verri_T

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom