Golf VII tuli hankittua CJZA koneella ja manuaalilaatikolla ja sen huolloista olisi kysyttävää.
Mitäs öljylaatua tuo tykkää syödä? Ilmeisesti joku LongLife hyväksytty ollut käytössä kun 30tkm vaihtovälillä mennyt edellinen omistaja, aina pörhöllä huollettu ei ole käytetyn öljyn laadusta erikseen leimaa/merkintää. Motonetin tarvikehaku antaa rekkarilla monenmonta eri vaihtoehtoa niin en oikein antanut selvyyttä. Tuloksissa ainakin 0W20, 0W40, 5W30 ja 5W40 tavaraa. Sen tiedän että 5W40 ei ainakaa ole LongLife öljy. kun sitä meni edelliseen. Pystyykö huoltonäyttöön muuten vaihtamaan "normaalia" öljynvaihtoväliä jos haluaa luopua LongLife välistä ja mikä öljylaatu silloin käytössä?
Kyselin SAH:lta niin pelkkä öljynvaihtohuolto yli 160 euroa... Sisältääkö öljynvaihtohuolto jotain muutakin huoltoa nimestään huolimatta vai onko öljy ja työ vain hinnoiteltu erittäin ronskilla kertoimella? Eivät siis suostuneet vastaamaan suoraan kysymykseen mitä nämä huoltonäytön osoittamat huollot sisältävät, ainoastaan hinnat kerrottiin
Tarkastushuolto on siis erikseen ainakin tämän auton huoltonäytössä, tosin se olisi lähes ilmainen sitten "economy pakettina" tuon öljynvaihdon kanssa ja erikseen 60€. Hinnoittelusta päätellen ei sisällä muuta kuin tosiaan tarkastukset. Erikseen sitten vielä SAH mukaan ajankohtaiset on jarrunesteet 60€ ja raitisilmasuodatin 70€. Melko arvokkailta vaikuttavat nekin. Aiemmassa -03 golffissa ei kyllä liikuttu lähelläkään tällaisia hintoja, toki ostin useimmiten osat itse ja kilpailutin vain työt pakettina. Onko uudemmissa työläämpiä vaihtoja vai onko tosiaan vaan merkkilisä noin älytön työssä tai osissa tai molemmissa? Lisäksi tämä "economy" huolto tarkoittaa ilmeisesti eri varaosia kuin ihan täysihintaiset erikseen hinnoitellut huollot, mutta löytyykö tietämystä mitä se käytännössä tarkoittaa? Onko ne OEM ja täyshintaisessa olisivat samoja osia VW leimalla, vai menevätkö jo tarvikeosien puolelle eli olisivat laadultaan jo heikompia kuin itse tulisi ostettua?
Ensitunnelmina on että ei todellakaan ole järkeä jatkaa merkkihuoltohistoriaa, mutta ajattelin nyt kysyä täältä vähän palstalaisten tietoja asioista kun SAH ei huolloista mitään suostunut kertomaan. Ilmeisesti totuttu siihen että asiakas maksaa kiltisti mitä ilmoitetaan eikä kysele mitä vastinetta rahalleen saa.