Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Pitäisi vaihdattaa jakohihna Ford ecoboost 1.0 koneeseen. Onko ehdottaa pk-seudulla muita kuin Laakkosta tai Autokeskusta? Kovat hinnat heillä mutta varmasti eniten kokemustakin kun taitaa olla vähän normaalia haastavampi vaihtaa.
Kilpailuta Autojerryn kautta. Sieltä saat putiikit ja hinnat selville.
 
Kilpailuta Autojerryn kautta. Sieltä saat putiikit ja hinnat selville.
Tämä ihan hyvä vaihtoehto, mutta ainakin omalla alueella tuo palvelu on valitettavasti nykyään todella hiljainen verrattuna mitä se vuosia sitten oli.

Perus öljynvaihtohuollolle saa muutamia tarjouksia, mutta hiemankin vaativampi remppa (esim. startin vaihto tms.) tuottaa vain yhden tai kaksi tarjouspyyntöä (toisinaan ei sitäkään).

Sellainen hyöty tosin ko. palvelusta on, että huolloille löytyy hintahistoria, josta voi hieman hakea osviittaa mitä huolto voisi maksaa.
 
Mistä tietää mikä iso liitin pitää olla? autona mersu w168 a sarja ja soitin pioneerii? kiire ois.

ISO-liitin on toki standardin mukainen ja siihen käyvät kaikkien soittimien johtosarjat, eli tarvitset vain sarjan, joka käy kiinni mersusi päähän.

Eli joku tuollainen tarvitaan sinne väliin.
 
Pitäisi vaihdattaa jakohihna Ford ecoboost 1.0 koneeseen. Onko ehdottaa pk-seudulla muita kuin Laakkosta tai Autokeskusta? Kovat hinnat heillä mutta varmasti eniten kokemustakin kun taitaa olla vähän normaalia haastavampi vaihtaa.

Vie vain suosiolla merkkihuoltoon Laakkoselle/Autokeskukselle/Rinta-Joupille, niin ei tarvitse tapella minkään karvakäden kanssa epäonnistuneesta huollosta ( toki huonossa tapauksessa voi joutua tappelemaan myös merkkihuollon kanssa ).
Tai sitten ajat Tampereelle ja viet RS-Huoltoon.

Kilpailuta Autojerryn kautta. Sieltä saat putiikit ja hinnat selville.

Autojerryä kyttäävät ainoastaan ne pahnanpohjimmaiset pajat ja karvakädet, jotka eivät muuten saa asiakkaita.
Kelvollisilla pajoilla on muutenkin kädet sen verran täynnä töitä ja asiakkaita ovella jonoksi asti, ettei Autojerryn kyttäämiselle ole aikaa tai tarvetta.
 
Tällainen rengasongelma.

Talvirenkailla ei ole mitään ongelmaa, mutta kun kesärenkaat laittaa alle, tulee seuraavat oireet:

- Ratti ei pysy keskellä, vaan 'tipahtaa' muutaman asteen oikealle jos ratista päästää irti.
- Tästä syystä auto valuu hitaasti oikealle suoralla tiellä ja täytyy kokoajan ohjata vastaan.
- Ohjaus on myös tiukempi kesärenkailla. Renkaina ovat Maxxis Sportit.

Mitään muuta oiretta ei ole, esim. tärinää.

Ostin auton viime kesänä, ja huomasin ongelman vain näillä kesärenkailla/vanteilla. Nyt kun kesärenkaat laittoi taas alle, ongelma tuli taas esiin.

Mitä kannattaisi kokeilla ensin? Esim. auttaisiko ohjauskulmien säätö kuitenkaan, kun talvirenkailla ei tällaista ongelmaa ole?
 
Vaihda vaikka eturenkaat keskenään. On luonnollista, että ohjaus on jäykempi kesärenkailla, ainakin omasta mielestäni.
 
Tällainen rengasongelma.

Talvirenkailla ei ole mitään ongelmaa, mutta kun kesärenkaat laittaa alle, tulee seuraavat oireet:

- Ratti ei pysy keskellä, vaan 'tipahtaa' muutaman asteen oikealle jos ratista päästää irti.
- Tästä syystä auto valuu hitaasti oikealle suoralla tiellä ja täytyy kokoajan ohjata vastaan.
- Ohjaus on myös tiukempi kesärenkailla. Renkaina ovat Maxxis Sportit.

Mitään muuta oiretta ei ole, esim. tärinää.

Ostin auton viime kesänä, ja huomasin ongelman vain näillä kesärenkailla/vanteilla. Nyt kun kesärenkaat laittoi taas alle, ongelma tuli taas esiin.

Mitä kannattaisi kokeilla ensin? Esim. auttaisiko ohjauskulmien säätö kuitenkaan, kun talvirenkailla ei tällaista ongelmaa ole?
Mikä on kesä ja talvirenkaiden leveys?

Jos kesärenkaat on leveämmät, niin joissain autoissa voi aiheuttaa uraherkkyyttä ja kankeamman tuntuista ohjausta (yhdessä omistamassani autossa ero 195 ja 205 välillä oli radikaali). Toinen vaihtoehto on vanteiden offset, joka voisi periaatteessa aiheuttaa uraherkkyyttä, vaikka rengastus olisikin sama.
 
Tällainen rengasongelma.

Talvirenkailla ei ole mitään ongelmaa, mutta kun kesärenkaat laittaa alle, tulee seuraavat oireet:

- Ratti ei pysy keskellä, vaan 'tipahtaa' muutaman asteen oikealle jos ratista päästää irti.
- Tästä syystä auto valuu hitaasti oikealle suoralla tiellä ja täytyy kokoajan ohjata vastaan.
- Ohjaus on myös tiukempi kesärenkailla. Renkaina ovat Maxxis Sportit.

Mitään muuta oiretta ei ole, esim. tärinää.

Ostin auton viime kesänä, ja huomasin ongelman vain näillä kesärenkailla/vanteilla. Nyt kun kesärenkaat laittoi taas alle, ongelma tuli taas esiin.

Mitä kannattaisi kokeilla ensin? Esim. auttaisiko ohjauskulmien säätö kuitenkaan, kun talvirenkailla ei tällaista ongelmaa ole?
Myöskin yhden renkaan runkovika saa aikaiseksi sitä, että ratti kääntyykin yhtäkkiä vähän vinoon.
 
Autojerryä kyttäävät ainoastaan ne pahnanpohjimmaiset pajat ja karvakädet, jotka eivät muuten saa asiakkaita.
Kelvollisilla pajoilla on muutenkin kädet sen verran täynnä töitä ja asiakkaita ovella jonoksi asti, ettei Autojerryn kyttäämiselle ole aikaa tai tarvetta.
No tämä ei taas pidä täälläpäin lainkaan paikkaansa. Viimeksi vähän aikaa sitten kilpailutin jakopään vaihtoa ja kyllä sieltä ihan näiden isompienkin liikkeiden tarjoukset tipahti ruudulle.
 
No tämä ei taas pidä täälläpäin lainkaan paikkaansa. Viimeksi vähän aikaa sitten kilpailutin jakopään vaihtoa ja kyllä sieltä ihan näiden isompienkin liikkeiden tarjoukset tipahti ruudulle.

Tuohan on hyvä, itse kyselin viime vuonna remmin ja vesipumpun vaihtoa Autojerryn kautta Toyotan perus 1AD koneeseen ja PK-seutu + 100 km tuli tarjouksia pelkästään näiltä pahnanpohjimmaisilta ranetus pajoilta.

Piti sitten käyttää henkilökuljetin Tallinnan reissulla hyväksi havaitussa Prantsuse Autossa, kun meni muiden asioiden ohessa.
Tuon pajan omistajalla on 10 vuoden kokemus ranskalaisista Tallinnan Veholta ja sen päälle jonkun vuoden kokemus mersuista Silber Autosta.
 
Miten niisä autojerryn vastauksista voi päätellä sen autohuollon laadusta tai ammattitaidosta mitään?
 
Miten niisä autojerryn vastauksista voi päätellä sen autohuollon laadusta tai ammattitaidosta mitään?
Kyllä niistä monesti voi jos aiheesta tietää itse yhtään mitään. Jos keskimäärin tonnin homman saa jerrystä puoleen hintaan niin jossain oikaistaan ja paljon, onko se sitten työn laatu vai harmaa talous...

Autojerryssä on kova alueellinen vaihtelu js karkeasti siellä on kaksi eri ryhmää alueittain. Alueilla joissa kilpailu on kovaa voi jerryssä olla kaikki alueen korjaamot merkkiliikkeitä myöten, väljemmillä alueilla toinen ryhmä on sitten ne sontapajat jotka ei muuten saa ketään kuset...siis asiakkaita.

Esim. Omalla paikkakunnalla monenkaan liikkeen ei tarvitse ko. palvelua käyttää, eivätkä käyttäisi vaikka tarvisikin juuri sen maineen takia...
 
En tajua autosähköstä paljoakaan, mutta jos pitää kuljettaa (teoriassa) 240W niin minkä paksuiset kaapelit pitää olla ? Nuo valmiit lisävalojen asennussarjat speksien perusteella on 2.5mm2=300W niin riittääkö sellainen ? Tai onko sillä oikeasti edes mitään väliä ? Missään ei kerrota onko ilmoitettu 2.5mm2 johdon pinta-ala vai johtimen.
Oman tajuntani mukaan tuo johto pitäisi riittää. Väliä sillä on, jos on alimitoitettu niin se kyllä lämpenee kuumaksi ja aikanaan voi palaa. Tai noin itse ymmärtänyt.
Eikös tuo 2.5mm2 johto ole aika vakio tai ainakin samaista kaapelia käytin kun traktoriin uusin valojen johdot
 
Mitä ainetta suosittelette auton antennin kierteisiin kun oli turhan tiukasti jumiutunut? Silikoonipohjaista vai kuparitahnaa vaiko jotain parempaa?
 
Miten niisä autojerryn vastauksista voi päätellä sen autohuollon laadusta tai ammattitaidosta mitään?

No eikö siellä oo jonkinlainen arvostelu/kokemuksia korjaamosta osio? Ei ne kaikki maksettuja kokemuksia ole.
 
No eikö siellä oo jonkinlainen arvostelu/kokemuksia korjaamosta osio? Ei ne kaikki maksettuja kokemuksia ole.
Toisaalta jos ihmisella on ymmärrysyä siitä onko korjaamo tehnyt työnsä asiallisesti, se harvoin vie sitä autojerryn kautta remonttiin.
 
Pitäisi ottaa liikennekäyttöön reilusti yli 10 vuotta säilytyksessä ollut auto. Nesteet ajattelin kaikki vaihtaa (jarru, jäähdytys, öljyt) ja jakopään hihnan. Tulpat ja ilmansuodatin menee myös varmuudeksi vaihtoon. Onko jotain muita toimenpiteitä joita kannattaisi ennen käyttöönottoa tehdä?

Mietein lähinnä polttoainelinjojen puhdistamista jollain lisäaineella (millä?) ja moottorin huuhtelua esim. polttoöljyllä jatketulla moottoriöljyllä. Varmaan olisi hyvä myös huuhdella jäähdytysjärjestelmäkin.
 
Pitäisi ottaa liikennekäyttöön reilusti yli 10 vuotta säilytyksessä ollut auto. Nesteet ajattelin kaikki vaihtaa (jarru, jäähdytys, öljyt) ja jakopään hihnan. Tulpat ja ilmansuodatin menee myös varmuudeksi vaihtoon. Onko jotain muita toimenpiteitä joita kannattaisi ennen käyttöönottoa tehdä?

Mietein lähinnä polttoainelinjojen puhdistamista jollain lisäaineella (millä?) ja moottorin huuhtelua esim. polttoöljyllä jatketulla moottoriöljyllä. Varmaan olisi hyvä myös huuhdella jäähdytysjärjestelmäkin.

Vaihtele ensin nesteet, putsaile jarrut ja tarkista jarruletkut. Polttoainesuodatin kannattaa luonnollisesti vaihdella/lisätä. Sen jälkeen kun olet saanut testailtua ja vähän ajettua paikkoja herkemmäksi kannattaa ruveta miettimään noita puhdistusaineita jne JOS niille on tarvetta.

Monesti esimerkiksi savuttava moottori asettuu kun sen saa ajettua kunnolla lämpimäksi ja männänrenkaat liikkeelle.

Useampia vuosikymmeniäkin seisoneita autoja ja laitteita on tullut heräteltyä henkiin eikä niissä yleensä ole ollut mitään erikoisempaa ongelmaa. Jos se on ollut toimiva ennen seisontaa, on se todennäköisesti puhdistelujen jälkeen toimiva vieläkin.

Millainen laite on kyseessä?
 
Jarrut on tällähetkellä työn alla. Takaa oli rumpujarrun jarrusylinterin stefat/kumit entiset. Edestä en ole vielä ottanut mitään auki, mutta tilasin valmiiksi satuloille korjaussarjan. Tarkoitus olisi ajaa seuraavaksi leimalle ja hakea vikalista. Koko projektin määränpää olisi saada auto tieliikenteeseen ja uudelle omistajalle.

Voi olla että jätän tuon putsausoperaation seuraavalle omistajalle, jos auto tuosta alkaa käymään kunnolla. Itse en ole sillä vielä ajanut metriäkään, mutta kaveri siirsi sen ajamalla säilytyspaikasta meidän tallille (n.1km). Suurin ongelma oli heti alkuunsa hiirenpaska ja siitä tullut aivan järjetön haju (onneksi mitään verhoiluja tai johtoja ei hiirulaiset ole alkaneet syömään, vaan auto on tainut toimia vain yleisenä käymälänä..). Verhoilun käytin kokonaan irti ja pesussa. Samalla hitsasin kuntoon auton ainoat ruostevauriot etupenkkien kiinnitysten kohdalta. Vielä pitäisi otsonaattoria näyttää, jotta loputkin hajut saisi katoamaan.

Auto on siis MK1 Ford Sierra 2.0ohc
 
Pitääkö uudehkoissa (2018) autoissa vielä sörkkiä säännöllisin väliajoin tikulla öljysäiliötä vai osaako joku sensori sanoa ajoissa jos käy vähiin?
 
Onko olemassa autoja jotka ei varota liian vähästä öljystä?
Jos tässä nyt moottoriöljyjä tarkoitetaan?
 
Minulla ainakin jokaisessa autossa on löytynyt varoitusvalo tms.
Olisiko antaa mitään esimerkkiä autosta, jossa ei ole mitään varoitusjärjestelmää moottoriöljyille?
Sekoitatko öljynpainevalon ja öljynpinnan varoitusvalon keskenään? Kyllähän tuollaisia autoja on huru mycket, etenkin kun puhutaan vanhemmista autoista.
 
Ja jos on vaan painevarotin niin se on monesti jo game over kun se rupee palamaan.
 
Minulla ainakin jokaisessa autossa on löytynyt varoitusvalo tms.
Olisiko antaa mitään esimerkkiä autosta, jossa ei ole mitään varoitusjärjestelmää moottoriöljyille?
Öljynpaineen merkkivalo tosiaan löytyy kaikista.

Jossain Peugeotissa/Citroenissa on myös anturi, että "oil ok" tai sitten mitta-asteikko, joka myös varoittaa ennen kuin öljy on aivan kokonaan loppu.
 
Ei ole edes koko tikkua kaikissa uusissa autoissa (esim. Mersuihin pitää hommata lisävarusteena)
Eli jää luultavasti ostamatta, jos ei ole muistettu ruksia tilatessa. Jos siis ei enää jälkikäteen saa tikkua "tökättyä paikoilleen".
 
Joo en tarkoita sitä turhaa game over valoa joka kertoo kun moottori on jo paskana.

Löyty ohjekirjasta maininta

"Too low engine oil level is shown in the instrument cluster by the  warning light illuminating and also indicated by the message link. Nevertheless, we recommend to check the oil level on a regular basis with the dipstick."

Varoitus keroo jos liikaa/liian vähän öljyä eli varmaan öljypinnan mittaus kyseessä? Kuinkahan vahva toi "suositus" on, joutuuko itse maksumieheksi jos luottaa vain sensoriin...
 
Selkeästi valmistaja pesee kätensä moottoririkoista, jotka johtuvat öljynpinta-anturin hajoamisesta (eli ajettu liian vähillä öljyillä). Eli väitän että joutuu maksumieheksi, jos luottaa pelkkään anturiin ja moottori sanoo poks.
 
Öljynpaineen merkkivalo tosiaan löytyy kaikista.

Jossain Peugeotissa/Citroenissa on myös anturi, että "oil ok" tai sitten mitta-asteikko, joka myös varoittaa ennen kuin öljy on aivan kokonaan loppu.
On ollut monessa muussakin merkissä vastaavaa...
 
Joo en tarkoita sitä turhaa game over valoa joka kertoo kun moottori on jo paskana.
Ei öljynpainevalo ole turha. Tein kerran kytkinremppaa ja pitkän päivän päätteeksi pyysin laittamaan auton käyntiin. Nopean syynäyksen jälkeen ratin taakse kokeilemaan kytkintä... öljynpainevalo palaa, hetkinen, enpä laittanut öljyjä koneeseen! Minuutin kävi ilman öljyä, sen jälkeen ajettu n. 100tkm kiitos öljynpainevalon.
 
Pitääkö uudehkoissa (2018) autoissa vielä sörkkiä säännöllisin väliajoin tikulla öljysäiliötä vai osaako joku sensori sanoa ajoissa jos käy vähiin?
Annetaampa lyhyt ja selkeä vastaus huoltoalalta: kyllä ja ei.

Suuressa osassa alle 10v autoja on level sensorit jotka näyttää suoraan mittaristossa öljyason, osassa näistä ei edes ole minkään valtakunnan tikkua enää olemassa.
Vähintään yhtä suuressa osassa ei mitään öljyasoantureita ole ja siellä pelataan sitten tavan tikuilla.
Yhteistä molemmilla on, ettei ehjässä moottorissa kumpaankaan tarvi kiinnittää mitään huomiota huoltojen välillä...
 
No itse tekisin niin että varmistaisin että kaikki osapuolet ovat tietoisia että ei olla ihan 110% spekseissä ja kysyisin mitä haluavat tehdä. Jos toteavat ettei tehdä mitään niin ajoa vaan mutta ilmoitus että tilanne on aktiivisessa tarkkailussa ja dokumentoi esim miten monta milliä on renkaan milläkin sivulla ja keskellä pintaa per kulma (valokuvilla tottakai) ja jos epätavallista/isompaa kuin aiempaa kulumaa ilmenee niin laskua vakuutusyhtiön/korjaamon suuntaan. Tuon ikäisissä Fiestoissa toki ominaisuuten pitää huomioida että tykkäävät kuluttaa takapäässä renkaan sisäreunaa. Keventävät siis sisäkurvin puolen takarengastas jo ihan hinnat alkaen mallista lähtien ja tuloksena tosiaan voi agressiivisemmalla ajolla olla kaljut sisäsyrjät renkaissa (omassa MK8 Fiesta ST:ssä katosi takapäästä monta milliä enemmän kulutuspintaa sisäsyrjältä molemmin puolin ja niin on oikeastaan tapahtunut jokaisen etuveto Fordin kanssa itsellä).

Olennaisin on kuitenkin kaiken huolellinen raportointi ja dokumentointi ettei kukaan pääse väittämään ettei ole tiennyt eikä ole infottu tms. S-postia, txt, screenshotit, valokuvat, videot jne jne jne.
Eiköhän siellä se vasen takanapa ole saanut pientä vauriota ja sojottaa nyt uuteen suuntaan. Ainahan korjauksesta voi reklamaation tehdä ja perustella, että vaurioituneella puolella säätöarvot on pielessä, selvittäkää miksi ja korjatkaa.

Kahdesti olen omia autoja joutunut vauriokorjauttamaan ja molemmilla kerroilla olen joutunut reklamoimaan tehdystä työstä. Kyllähän ne korjaa viat kun ei se korjaamolle mitään maksa. Nehän saa rahat vakuutusyhtiöltä.
Ihan vain objektiivinen näkemys aiheeseen:
Autossasi on takana ns. yhdystukiakseli jossa ei ole minkään valtakunnan säätöjä mihinkään suuntaan. Korjaamo ei sitä tuon kummemmaksi voi säätää vaikka mitä tekisi. Ainoa tapa muuttaa arvoja on vaihdella ko. akselin etuheloja tai koko akselia sokkona ja toivoa että arvot muuttuu ja vielä parempaan suuntaan...
Käytännössä nuo arvot on ok ja ne voi uudessakin autossa suoraan tehtaalta olla vielä pahemmat kuin mitä sinulla nyt on. Pääasia että siellä on harituksen sijaan aurausta molemmin puolin, eikä kokonaisauraus ole aivan järjetön. Huomaa että säätöarvot ovat minuuteissa, ei asteissa, eli heitto on äärimmäisen pieni, eikä näy renkaissa jos muistat kierrättää niitä joka vaihdon yhteydessä.
Taka-akselin heitto kompensoidaan etuakselin säädöillä, jolloin kulkukulma jää hiukan toispuoleiseksi, mutta ei vaikuta auton käyttöön. Et huomaa mitenkään että auto menee muutaman asteen kymmenyksen verran "kylki edellä".

LIsähuomiona mainittakoon että tuollaisen ripustuksen saadessa tällin sivusta, näkee mahd. akselin vaurioitumisen nimenomaan siitä että auraus vaihtuu haritukseksi. Jos vauriopuoli oli sama missä nyt arvo "pielessä", niin täräys on pikemminkin parantanut arvoja kuin huonontanut...
Fiesta (ST) kävi nyt vielä korjaamolla, ja siihen vaihdettiin pyynnöstäni se snadisti vinksallaan olleen pyörän takanapa myyjän piikkiin, ja ilmeisesti ei tarvinnut sen lisäksi edes yrittää sovittaa akselia uusiksi. Nyt on suuntaus vihreä ja kuskilla naama virneessä (kuten aina ton auton ratissa). Vaikka ei maailma olisi tuohon kaatunutkaan, mutta onpahan nyt sitten speksissä, oli se auraus tullut kolhusta tai ei.
 
Viimeksi muokattu:
Selkeästi valmistaja pesee kätensä moottoririkoista, jotka johtuvat öljynpinta-anturin hajoamisesta (eli ajettu liian vähillä öljyillä). Eli väitän että joutuu maksumieheksi, jos luottaa pelkkään anturiin ja moottori sanoo poks.
Toisaalta vois kuvitella, että se anturi on ns. fail-safe.

Edes vm. 2012 kuorma-autossa(sisu daimlerin moottorilla) ei välttämättä ole mittatikkua. Paikka kyllä on ja mittaputken reijässä vain irroitettava tulppa, öljyntaso katsotaan valikoiden kautta.
Ja on kyllä ihan perseestä, tikusta sentään näkee vähän öljyn väriä/viskositeettiä. Jälkikäteen veholta kyllä saa ostettua tikun siihen, kunhan kokeilee kolmea eri mittaista aluksi.
 
Tuli tuossa motarilla nähtyä kuinka diesel audi a4 about n. 10v vanhaa mallia alkoi yllättäen savuttaa paksua mustaa savua pakoputkesta kohtuu isosti. Samalla kuski hiljensi n. 130km/h nopeuden alle sataseen. Oliko tuo vaan se egr vai mikä puhdistus onkaan et käynnisty vai hajosikohan siitä jotain?
 
Ahtoputken irtoaminen/halkeaminen voisi ainakin tuottaa mustaa savua kiitettävästi. Nopeuskin laskee varmasti samalla.
 
Tuli tuossa motarilla nähtyä kuinka diesel audi a4 about n. 10v vanhaa mallia alkoi yllättäen savuttaa paksua mustaa savua pakoputkesta kohtuu isosti. Samalla kuski hiljensi n. 130km/h nopeuden alle sataseen. Oliko tuo vaan se egr vai mikä puhdistus onkaan et käynnisty vai hajosikohan siitä jotain?

varmaan turbo hajosi, loppu ahtopaineet.
 
Ei liity kysymykseen, mutta kerron kokemuksen. Ajelin joskus yhden talven 2.4 Audi 100:lla. Autolla oli ajettu muistaakseni elle 300tkm:ä. Aina, kun autolla ajoin yli 130, seurasi sitä harmaa savuhäntä, jonka erotti päivällä peileistä. Muistelen, että 180-mittarinopeudessa ei enää poljinta tarvinnut löysätä lattiasta. Tuo oli aikaa, kun ylinopeussakot olivat huomattavasti nykyistä pienempiä ja kortti oli poissa tyypillisesti viikon tai kaksi. Muistaakseni öljyä ei silti joutunut erityisen paljon lisäämään kyseisen konsernin tuotteeksi. Jälkikäteen silti arvelin, että huohotti kuormituksella sen verran paljon, että öljysumua meni imusarjaan.
 
Fiesta (ST) kävi nyt vielä korjaamolla, ja siihen vaihdettiin pyynnöstäni se snadisti vinksallaan olleen pyörän takanapa myyjän piikkiin, ja ilmeisesti ei tarvinnut sen lisäksi edes yrittää sovittaa akselia uusiksi. Nyt on suuntaus vihreä ja kuskilla naama virneessä (kuten aina ton auton ratissa). Vaikka ei maailma olisi tuohon kaatunutkaan, mutta onpahan nyt sitten speksissä, oli se auraus tullut kolhusta tai ei.
Pyörännapahan ei sitten varsinaisesti pyöränkulmiin vaikuta, mutta tietty kiero napa voi vääristää mitattua kulmaa mihin tahansa suuntaan riippuen renkaan asennosta (vrt. kiero vanne). Liekkö hoksasivat että jotain jäi tsekkaamatta ekalla kerralla vai mikä, mutta pääasia että kuski on tyytyväinen.
 
Viimeksi muokattu:
Golf VII tuli hankittua CJZA koneella ja manuaalilaatikolla ja sen huolloista olisi kysyttävää.

Mitäs öljylaatua tuo tykkää syödä? Ilmeisesti joku LongLife hyväksytty ollut käytössä kun 30tkm vaihtovälillä mennyt edellinen omistaja, aina pörhöllä huollettu ei ole käytetyn öljyn laadusta erikseen leimaa/merkintää. Motonetin tarvikehaku antaa rekkarilla monenmonta eri vaihtoehtoa niin en oikein antanut selvyyttä. Tuloksissa ainakin 0W20, 0W40, 5W30 ja 5W40 tavaraa. Sen tiedän että 5W40 ei ainakaa ole LongLife öljy. kun sitä meni edelliseen. Pystyykö huoltonäyttöön muuten vaihtamaan "normaalia" öljynvaihtoväliä jos haluaa luopua LongLife välistä ja mikä öljylaatu silloin käytössä?

Kyselin SAH:lta niin pelkkä öljynvaihtohuolto yli 160 euroa... Sisältääkö öljynvaihtohuolto jotain muutakin huoltoa nimestään huolimatta vai onko öljy ja työ vain hinnoiteltu erittäin ronskilla kertoimella? Eivät siis suostuneet vastaamaan suoraan kysymykseen mitä nämä huoltonäytön osoittamat huollot sisältävät, ainoastaan hinnat kerrottiin :psmoke:

Tarkastushuolto on siis erikseen ainakin tämän auton huoltonäytössä, tosin se olisi lähes ilmainen sitten "economy pakettina" tuon öljynvaihdon kanssa ja erikseen 60€. Hinnoittelusta päätellen ei sisällä muuta kuin tosiaan tarkastukset. Erikseen sitten vielä SAH mukaan ajankohtaiset on jarrunesteet 60€ ja raitisilmasuodatin 70€. Melko arvokkailta vaikuttavat nekin. Aiemmassa -03 golffissa ei kyllä liikuttu lähelläkään tällaisia hintoja, toki ostin useimmiten osat itse ja kilpailutin vain työt pakettina. Onko uudemmissa työläämpiä vaihtoja vai onko tosiaan vaan merkkilisä noin älytön työssä tai osissa tai molemmissa? Lisäksi tämä "economy" huolto tarkoittaa ilmeisesti eri varaosia kuin ihan täysihintaiset erikseen hinnoitellut huollot, mutta löytyykö tietämystä mitä se käytännössä tarkoittaa? Onko ne OEM ja täyshintaisessa olisivat samoja osia VW leimalla, vai menevätkö jo tarvikeosien puolelle eli olisivat laadultaan jo heikompia kuin itse tulisi ostettua?

Ensitunnelmina on että ei todellakaan ole järkeä jatkaa merkkihuoltohistoriaa, mutta ajattelin nyt kysyä täältä vähän palstalaisten tietoja asioista kun SAH ei huolloista mitään suostunut kertomaan. Ilmeisesti totuttu siihen että asiakas maksaa kiltisti mitä ilmoitetaan eikä kysele mitä vastinetta rahalleen saa.
 
Golf VII tuli hankittua CJZA koneella ja manuaalilaatikolla ja sen huolloista olisi kysyttävää.

Mitäs öljylaatua tuo tykkää syödä? Ilmeisesti joku LongLife hyväksytty ollut käytössä kun 30tkm vaihtovälillä mennyt edellinen omistaja, aina pörhöllä huollettu ei ole käytetyn öljyn laadusta erikseen leimaa/merkintää. Motonetin tarvikehaku antaa rekkarilla monenmonta eri vaihtoehtoa niin en oikein antanut selvyyttä. Tuloksissa ainakin 0W20, 0W40, 5W30 ja 5W40 tavaraa. Sen tiedän että 5W40 ei ainakaa ole LongLife öljy. kun sitä meni edelliseen. Pystyykö huoltonäyttöön muuten vaihtamaan "normaalia" öljynvaihtoväliä jos haluaa luopua LongLife välistä ja mikä öljylaatu silloin käytössä?

Kyselin SAH:lta niin pelkkä öljynvaihtohuolto yli 160 euroa... Sisältääkö öljynvaihtohuolto jotain muutakin huoltoa nimestään huolimatta vai onko öljy ja työ vain hinnoiteltu erittäin ronskilla kertoimella? Eivät siis suostuneet vastaamaan suoraan kysymykseen mitä nämä huoltonäytön osoittamat huollot sisältävät, ainoastaan hinnat kerrottiin :psmoke:

Tarkastushuolto on siis erikseen ainakin tämän auton huoltonäytössä, tosin se olisi lähes ilmainen sitten "economy pakettina" tuon öljynvaihdon kanssa ja erikseen 60€. Hinnoittelusta päätellen ei sisällä muuta kuin tosiaan tarkastukset. Erikseen sitten vielä SAH mukaan ajankohtaiset on jarrunesteet 60€ ja raitisilmasuodatin 70€. Melko arvokkailta vaikuttavat nekin. Aiemmassa -03 golffissa ei kyllä liikuttu lähelläkään tällaisia hintoja, toki ostin useimmiten osat itse ja kilpailutin vain työt pakettina. Onko uudemmissa työläämpiä vaihtoja vai onko tosiaan vaan merkkilisä noin älytön työssä tai osissa tai molemmissa? Lisäksi tämä "economy" huolto tarkoittaa ilmeisesti eri varaosia kuin ihan täysihintaiset erikseen hinnoitellut huollot, mutta löytyykö tietämystä mitä se käytännössä tarkoittaa? Onko ne OEM ja täyshintaisessa olisivat samoja osia VW leimalla, vai menevätkö jo tarvikeosien puolelle eli olisivat laadultaan jo heikompia kuin itse tulisi ostettua?

Ensitunnelmina on että ei todellakaan ole järkeä jatkaa merkkihuoltohistoriaa, mutta ajattelin nyt kysyä täältä vähän palstalaisten tietoja asioista kun SAH ei huolloista mitään suostunut kertomaan. Ilmeisesti totuttu siihen että asiakas maksaa kiltisti mitä ilmoitetaan eikä kysele mitä vastinetta rahalleen saa.
Missä päin suomea sijaitset? Etsi suosiolla joku ei merkkihuolto joka on erikoistunut VAG kulkineisiin. PK-seudulla Leppäsuon auto.
 
Missä päin suomea sijaitset? Etsi suosiolla joku ei merkkihuolto joka on erikoistunut VAG kulkineisiin. PK-seudulla Leppäsuon auto.

Oulun suunnalla sijainti. Merkkihuoltoja tosiaan Pörhö ja SAH, muita huoltamoita sit riittää laidasta laitaan. Aiemman kanssa tosiaan tilaillu itse tarvikkeet ja huollattanut milloin missäkin, yleensä jossain työpaikan lähellä että voi jättää päiväksi. Pitänee laittaa kyselyä pariin tuttuun paikkaan.
 
Vm. ’08 hyundai jättää tuulilasin pyyhkijät sammutettaessa ylä-asentoon. Käytettäessä pelaavat normaalisti, onko jo tämän perusteella pyyhkijän rele ok? Kannattaako siis suoraan avata tuo mekanismi
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 438
Viestejä
4 496 044
Jäsenet
74 206
Uusin jäsen
Taru.nen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom