Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Pitäisi ajaa muutama sata kilometriä kotiin moottori vikatilassa (jos ei moottorin sammuttamalla vikatila lähde pois tai jos saan ajossa vikakoodeja nollailtua). Vikatilan vuoksi auto ei tee myöskään DPF polttoa. Kannattaako edes lähteä kokeilemaan vai meneeköhän DPF ihan totaalisen tukkoon? Kokemuksia kellään? EGR jäähdytin on siis rikki ja en saa tähän hätään järkevästi kuntoon paikan päällä..
 
Pitäisi ajaa muutama sata kilometriä kotiin moottori vikatilassa (jos ei moottorin sammuttamalla vikatila lähde pois tai jos saan ajossa vikakoodeja nollailtua). Vikatilan vuoksi auto ei tee myöskään DPF polttoa. Kannattaako edes lähteä kokeilemaan vai meneeköhän DPF ihan totaalisen tukkoon? Kokemuksia kellään? EGR jäähdytin on siis rikki ja en saa tähän hätään järkevästi kuntoon paikan päällä..
Taisin ajaa noin 500km koodi päällä ja olisikohan noin puolessa välissä mennyt limp päälle.
Paljon myöhemmin katsoin mitä tietokone arpoi tilanteeksi, niin DPF luokkaa 99% capacity tjsp. Ei siis tuntunut aiheuttavan haittaa sillä kertaa.
 
Pitäisi ajaa muutama sata kilometriä kotiin moottori vikatilassa (jos ei moottorin sammuttamalla vikatila lähde pois tai jos saan ajossa vikakoodeja nollailtua). Vikatilan vuoksi auto ei tee myöskään DPF polttoa. Kannattaako edes lähteä kokeilemaan vai meneeköhän DPF ihan totaalisen tukkoon? Kokemuksia kellään? EGR jäähdytin on siis rikki ja en saa tähän hätään järkevästi kuntoon paikan päällä..
Itse ajelin sellaisen 500-700km vikavalo päällä ongelmitta.

Vähän jännitin alkaako tekemään sitä polttoa huollossa oikein, mut ei ollut ongelmaa kuulemma.

Ja sit kun auto oli kunnossa alkoikin Ukrainan sota ja polttoaineiden hinnat pomppas ja päätin aika äkkiä laittaa menemään vaihtoon ja ihan eri konsernin bensa tilalle.

Eli vinkkinä vaihda autoa, paskoja ne nuo Vaggineet on :D
 
Taisin ajaa noin 500km koodi päällä ja olisikohan noin puolessa välissä mennyt limp päälle.
Paljon myöhemmin katsoin mitä tietokone arpoi tilanteeksi, niin DPF luokkaa 99% capacity tjsp. Ei siis tuntunut aiheuttavan haittaa sillä kertaa.
Mulla limppasi nyt jo 2 km ajon jälkeen. Korjaamolla nyt sen verran saatiin vikakoodit nollattua että pääsin 14 km kunnes meni limpmodeen taas. Sen jälkeen en oo koittanut ajaa.

Kiitos kommenteista! Toki vois melkeen hakea matkan varrelta jostain Motonetista tms paremman OBD-lukijankin jolla nollailla vikamuistia matkan aikana.. Halvemmaksi sekin tulee kuin taksi tai vuokra-auto :D

E: Ajoin tosiaan yli 250 km vikatilassa. Ei aiheuttanut autolle muita vaurioita mutten suosittele kenellekään.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla limppasi nyt jo 2 km ajon jälkeen. Korjaamolla nyt sen verran saatiin vikakoodit nollattua että pääsin 14 km kunnes meni limpmodeen taas. Sen jälkeen en oo koittanut ajaa.
Niin siis mulla se meni tuon 500-700km tosi hitaasti tosiaan. Maksiminopeus oli joku 100km/h. Motarilla oli hauskaa kun pelotti et ajaako joku perään kun kiihdytys edes normaalinopeuteen kesti iäisyyden.

Auto saattoi aina välillä startin jälkeen mennä 2km tms normaalisti, mut heti kun laittoi kaasun pohjaan niin limp mode päälle.

Mulla taitaa olla melkoiset lehmän hermot kun ei se mun ajamista estänyt et auto ei kiihtynyt juuri yhtään :btooth:
 
Onko pohjamaali pakollinen aina? Kun ajattelin maalata mersun tähden keulalta mattamustaksi, mutta minulla ei ole kuin muovipohjamaalia. Jos sen hioo esim 1000 grit paperilla ja sitten maalaa suoraan Maston Acryylimaalilla, niin pysyyköhän maali?
 
Onko pohjamaali pakollinen aina? Kun ajattelin maalata mersun tähden keulalta mattamustaksi, mutta minulla ei ole kuin muovipohjamaalia. Jos sen hioo esim 1000 grit paperilla ja sitten maalaa suoraan Maston Acryylimaalilla, niin pysyyköhän maali?
Laita siihen plastidip/rubbercomp tjms. Saa joskus poiskin raaputettua jos ei miellytäkään silmää eikä tarvitse pohjia tehdä.
 
Onko pohjamaali pakollinen aina? Kun ajattelin maalata mersun tähden keulalta mattamustaksi, mutta minulla ei ole kuin muovipohjamaalia. Jos sen hioo esim 1000 grit paperilla ja sitten maalaa suoraan Maston Acryylimaalilla, niin pysyyköhän maali?
Muovin kanssa... suosittelen lämpimästi. Ensimmäinen kivenisku ja alkaa mukavasti halkeilemaan ja irtoaa paloina pois.

Plastidipille kanssa ääni jos mattamusta haussa. Helppo, nopea ja mattaväreina ihan jees. Käytin aikanaan vanteisiin kun halusin jotain muuta kun perus hopeiset tai mustat. Toimi hyvin ja kesti pesua (ei toki harjaa), lämpöä (jarrut varsin kuumana pari kertaa), säätä ja kiveniskuja. Liike mihin möin auton ei edes tajunnut että vanteet on Plastidipattu maalaamisen sijaan ennen kuin kerroin. Kävin huvikseen katsomassa miksei auto ole mennyt kaupaksi vaikka haluttu malli pienillä kilsoilla ja halutulla Mountune satsilla. Myyjä kirosi edellistä omistajaa ja vanteiden väriä (kirkkaan vihreät) :D. Oli vaan pakko kommentoida että mennään nyt sitten katsomaan lähemmin ja kysymättä raapaisin pienen palan dippiä ja myyjä oli varsin suu pyöreänä että mitäs vittua tuo tekee :D. Sanoin olevani vanha omistaja joka kyllä kertoi teidän esimiehelle noista vanteista ja dippauksen poistosta jolloin seurasi vähän punaista naamaa ja toteamus "Joo... pitääkin näköjään viedä maalaamon kavereille että napsivat dipin pinnasta.".
 
Mersun -18 GLC hybridi ei tunnista turvavyötä vaan auto piippaa hulluna. Pajalle tietysti viikkojen jonot. En tiedä mersuista mitään, mutta nopea googlettelu kertoi että jollain Xentryllä voi kaiketi tehdä mitä vaan. Onkohan tuolle jotain vaihtoehtoa? Esim. näitä vyö auki/virrat päälle yhdistelmiä joita jossain autoissa on? Tai vaihtoehtoisesti saisikohan tuon jollain muulla kikalla hiljaiseksi?
 
Mersun -18 GLC hybridi ei tunnista turvavyötä vaan auto piippaa hulluna. Pajalle tietysti viikkojen jonot. En tiedä mersuista mitään, mutta nopea googlettelu kertoi että jollain Xentryllä voi kaiketi tehdä mitä vaan. Onkohan tuolle jotain vaihtoehtoa? Esim. näitä vyö auki/virrat päälle yhdistelmiä joita jossain autoissa on? Tai vaihtoehtoisesti saisikohan tuon jollain muulla kikalla hiljaiseksi?
Ei sitä kyllä xentryllä taida saada pois päältä, vian voi ehkä saada selville. Vediamolla tai monacolla saa varmaan pimputuksenkin pois.
Kattoisin kuitenkin penkistä piuhat ja liittimet läpi jos on vain yksi penkki mistä itkee.
 
Onko tuotteen palautus ilmaista aliexpressissä? Ilmeisesti maissa, joissa onnistuu, pitää paketti viedä johonkin tiettyyn pisteeseen. En löytänyt Suomen osalta tuommoista.
 
Onko tuotteen palautus ilmaista aliexpressissä? Ilmeisesti maissa, joissa onnistuu, pitää paketti viedä johonkin tiettyyn pisteeseen. En löytänyt Suomen osalta tuommoista.
Jos palautat ehjää, oikeaa tai toimivaa tuotetta niin itse maksat palautuksen. Jos taas palautat väärää tai viallista niin myyjä hyvittää lähetyskulut tuotteen hinnan palautuksen yhteydessä. Näin niinkuin yleensä.
 
Kiikarissa olisi 11v vanha lexus hybridi(ei plugaria). Koska autolla on jo ikää niin iän tuoma vaivoja varmasti on. Mitä mieltä olette noista katsastusasemien ja korjaamojen tarjoama kuntotarkastus testeistä? Onko niistä mitään hyötyä? Piilovikoja niillä tuskin saadaan autosta ongittua
Ideana siis ostaa liikkeestä käytetty auton, ja veisin sen kuntotarkastukseen. Jos isoja vikoja löytyy niin voisi vedota siihen myyjäliikkeen virhevastuuseen..
 
Kiikarissa olisi 11v vanha lexus hybridi(ei plugaria). Koska autolla on jo ikää niin iän tuoma vaivoja varmasti on. Mitä mieltä olette noista katsastusasemien ja korjaamojen tarjoama kuntotarkastus testeistä? Onko niistä mitään hyötyä? Piilovikoja niillä tuskin saadaan autosta ongittua
Ideana siis ostaa liikkeestä käytetty auton, ja veisin sen kuntotarkastukseen. Jos isoja vikoja löytyy niin voisi vedota siihen myyjäliikkeen virhevastuuseen..
Kannattaa kysäistä Toyotan huollosta onko heillä tuollaista palvelua, saavat samalla tarkastettua hybridi järjestelmänkin ja mahdolliset ohjelmistojen/kampanjoiden ajantasalla olemiset.
 
Kyse on 4-tahti pienkonebensiini kannun merkinnöistä.
Eli nyt pitäisi selvittää naapurin ko. kannun päivämäärämerkinnän tarkoitus.
Siinä oli 7.6.2021 tjsp merkintä, kuitenkin viime vuoden kesäkuu. Tarkoittaako tämä valmistuspäivää vai parasta ennen päivää?
Kuinka kauan voi tuota bensaa vielä käyttää?
 
Kyse on 4-tahti pienkonebensiini kannun merkinnöistä.
Eli nyt pitäisi selvittää naapurin ko. kannun päivämäärämerkinnän tarkoitus.
Siinä oli 7.6.2021 tjsp merkintä, kuitenkin viime vuoden kesäkuu. Tarkoittaako tämä valmistuspäivää vai parasta ennen päivää?
Kuinka kauan voi tuota bensaa vielä käyttää?
Neste sanoo että oikein säilytettynä kestää "useita vuosia" joten oletetaan sen olevan valmistuspäivä
 
Kukas muistaa. Oliko vilkkujen merkkivalo pakollinen juttu leimalla kun kyse - 78 Datsunista. Kärähti prkl oikosulussa enkä tiedä onko mittaristo paskana vai joku muu sähköissä. Moottoria ropatessa kuului oikarin pop ääni mutta ei hajua mikä sen teki. Kaikki valot toimivat mutta vilkun merkkivalo kuoli mittaristossa. Ja eikös -78 ollut pöästömittausten alku mutta mites olisiko pakollinen -78 100A:ssa?
 
-78 vuosimallista mitataan päästöt, tarkista Nyt ensin ne merkkivalojen polttimot ja johtoliitokset sulakerasialta ja vilkkureleeltä(pitäisi olla muistaakseni ihan siinä polvien kohdalla kojelaudan alla)
 
-78 vuosimallista mitataan päästöt, tarkista Nyt ensin ne merkkivalojen polttimot ja johtoliitokset sulakerasialta ja vilkkureleeltä(pitäisi olla muistaakseni ihan siinä polvien kohdalla kojelaudan alla)
Näin muistelin :/. Ja sähköt... ne on niiiin niin purkkaviritelmä koska auto on ollut jo romuttamolla ja kaikki on auto on täynnä sitä tätä ja tota. Pitää tutkia jos olisi polttimo ja jos löytäisi lisäsulakkeita koska normi sulakkeiden kuitenkin ollessa ehjiä. Tuossa kun voi olla lisäsulakkeita siinä tässä ja tossa.

20220609_170138 (1) - Copy.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Näin muistelin :/. Ja sähköt... ne on niiiin niin purkkaviritelmä koska auto on ollut jo romuttamolla ja kaikki on auto on täynnä sitä tätä ja tota. Pitää tutkia jos olisi polttimo ja jos löytäisi lisäsulakkeita koska normi sulakkeiden kuitenkin ollessa ehjiä. Tuossa kun voi olla lisäsulakkeita siinä tässä ja tossa.

katso liitettä 877847

Ihana! Tuleeko tuosta orkkis vai mitä suunnitteilla?
 
Ihana! Tuleeko tuosta orkkis vai mitä suunnitteilla?
Edellinen omistaja oli pelastanur romikselta, katossa ryppyä, kolhua siellä täällä. Veti pelleille, fiksasi, rakensi My summer car replikan. Ostin näkemättä kaksilla renkailla, kolmella moottorilla (1.0, 1.2 ja 1.4 joka oli valmisteltu turboa varten ja autossa on mm sähköinen bensapumppu jne jo valmiina) ja naurettavalla määrällä pisteosia 1000e:llä 5v sitten ja ajelin kesän kunnes leima loppui enkä saanut budjettiin mahtumaan parin korjauksen tekemistä. Lasketut helmat ovat peltiä, keula on muokattu, rengastus vaihdettu (tottakai kaljatölkin pohjat takanapojen suojana), suora putki jne jne. Ollut ennen poppikoneet mutta jäljellä vain mankka ja takakajarit. Sisällä kiitettävä määrä lisämittareita ja faijan 100a:n period correct lisämittareilla olisi tarkoitus muutella olemassa olevaa lisämittaristoa. Orkkis sisusta mutta ovipahvi vaatii kunnostuksen, kuskin penkissä repeämää (normi kohdissa, ei viiltoja) jne.

Tarkoituksena pitää My summer car tyyli mutta korjata alakerran laakerit syönyt kutiteltu 1.4 kone keulalle, fiksata ruostekohdat kilikali maalilla jne. ja nautiskella. Helvetin hauska vietävä vaikkei tehoa olekaan. Mikä yllätti itseni niin hiekalla ja lumella yllättävän tasapainoinen ja hauska ajaa sivuluisuissa jne.

Ai hitto, huomasin kuvaa katsoessa että tuo vaja on vieläkin alaosasta värjäytynyt koska ensimmäinen auto aka -65 Kupla jokkiskoneella ja muilla pikku huveilla sylki kylmänä raakaa bensaa vajan seinään :D. Tuosta on aikaa kuitenkin se ööö 15v tms.

Tyhjäkäynti on 1.0 koneeksi ihan kiva ja ampuu mukavasti putkeen kun on lämmin putki. Luurin mikki vaimensi mukavasti. Ei ole mahdoton mutta varsin kovat on nuo äänet kun puskee tuonne 5000rpm paikkeille.

 
Ensin pitää hankkia se leima ja lyödä 1.4 kasaan. Saab 900:n turbokin tuli mukana diilissä eli osat olisivat melkein kasassa :P
Satiainen on yllättävän hyvä ja pikkuruokainen kippo vieläkin kesäiseksi käyttöautoksi, harmittaa kun omani menin hävittämään. Muista sitten kun sen 1.4 koneen leivot sinne että se on 1,5cm korkeampi kuin litrainen(ilmanputsarin kierretanko kolahtaa peltiin) ja tarvitset muistaakseni pidemmän kytkinakselin 1.2 koneesta. Saatan muistaa väärinkin, yli kymmenen vuotta jo aikaa kun viimeksi tuollaisen tein.
 
Satiainen on yllättävän hyvä ja pikkuruokainen kippo vieläkin kesäiseksi käyttöautoksi, harmittaa kun omani menin hävittämään. Muista sitten kun sen 1.4 koneen leivot sinne että se on 1,5cm korkeampi kuin litrainen(ilmanputsarin kierretanko kolahtaa peltiin) ja tarvitset muistaakseni pidemmän kytkinakselin 1.2 koneesta. Saatan muistaa väärinkin, yli kymmenen vuotta jo aikaa kun viimeksi tuollaisen tein.
Tuo 1.4 on ollut tässä jo kiinni aiemmalla omistajalla ja imuilmanotto on vaihdettu jo niin saa konepellin alle. Muistatko missä kaikissa noita koneita on ollut satkun lisäksi? Lähinnä juuri laakereita kyselemään mennessä. Ilmanputsareita oli suoraan Motonetissä kun vain haki mutta se muu on kysymys.

EDIT:Tämän hetkisellä ajomäärällä kävi jo mielessä myydä Tesla ja rakentaa tuosta käyttis mutta... Ehkä ei. Liikaa ajoa Kehillä kameroineen yms ja vakkaria yms tulisi ikävä. Mieluummin ajaa sitten nätteinä kesäpäivinä. Saa hymyn omalle naamalle ja saa hymyn muiden naamalle. Tuota konetta kun kierrättelin niin takaa meni nyrpeän oloinen mamma fifinsä kanssa kunnes tajusi mikä auto mökän pitää ja hymy ja peukku nousi heti.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo 1.4 on ollut tässä jo kiinni aiemmalla omistajalla ja imuilmanotto on vaihdettu jo niin saa konepellin alle. Muistatko missä kaikissa noita koneita on ollut satkun lisäksi? Lähinnä juuri laakereita kyselemään mennessä. Ilmanputsareita oli suoraan Motonetissä kun vain haki mutta se muu on kysymys.

EDIT:Tämän hetkisellä ajomäärällä kävi jo mielessä myydä Tesla ja rakentaa tuosta käyttis mutta... Ehkä ei. Liikaa ajoa Kehillä kameroineen yms ja vakkaria yms tulisi ikävä. Mieluummin ajaa sitten nätteinä kesäpäivinä. Saa hymyn omalle naamalle ja saa hymyn muiden naamalle. Tuota konetta kun kierrättelin niin takaa meni nyrpeän oloinen mamma fifinsä kanssa kunnes tajusi mikä auto mökän pitää ja hymy ja peukku nousi heti.
A, Y ja cherry datsuneissa, osat olivat suht hankalia löytää jo silloin kymmenen vuotta sitten. Eiköhän noita toki ebaystä löydy.
 
A, Y ja cherry datsuneissa, osat olivat suht hankalia löytää jo silloin kymmenen vuotta sitten. Eiköhän noita toki ebaystä löydy.
No... Kunhan selvittelee koot niin kyllähän noita tutuilta laakeripajoilta varmaan saa.

Mites mitä öljyä moiseen on nykysuositus? Vanhat tiivisteet todnäk, patenttia patentin jälkeen ja esim öljytikku väärän mittainen joten pitää mitata ihan puhtaasti kaataessa ja merkata tikkuun. Jäähdytysnesteen määräkin on täysi arvoitus koska vw:n paisaria, totaali randomin jäähdytintä jne :D.
 
No... Kunhan selvittelee koot niin kyllähän noita tutuilta laakeripajoilta varmaan saa.

Mites mitä öljyä moiseen on nykysuositus? Vanhat tiivisteet todnäk, patenttia patentin jälkeen ja esim öljytikku väärän mittainen joten pitää mitata ihan puhtaasti kaataessa ja merkata tikkuun. Jäähdytysnesteen määräkin on täysi arvoitus koska vw:n paisaria, totaali randomin jäähdytintä jne :D.
Ei ainakaan täysin synteettistä, ihan joku halpa 10w40 tai Teboil silver classic 20w50 jossa on jonkinverran noita tiivisteitä elvyttäviä aineita seassa...halpaa öljyä myös se. Itse olen käyttänyt tuota classicia kaikissa vanhoissa autoissa mitä olen omistanut. Ei siinä datsunin koneessa yleensä vuoda muut paikat kuin venttiilivarren kumit ja venttiilikopan tiiviste.
 
Autoreissu olis edessä ja oon yrittäny löytää navigointisovellusta, johon voisi helposti itse suunnitella reitin, Esim pikkuteitä, joita sovellukset ei käytännössä koskaan ehdota. Olen käyttänyt wazea, mutta siihen voi lisätä vain yhden välipysähdyksen. Vielä parempi jos sovellus toimisi car playn kanssa.
 
Viime viikolla vaihdoin auton liikkeestä. Tänään huomasin että takaovi kuskin puolelta ei mene lukkoon. Enpä aiemmin ollut ovia edes kokeillut onko kaikki lukossa. Mikään valo ei pala sisällä, joten oletus oli että ovet lukossa kun naksauttaa kiinni.
Korva kiinni oveen, niin kuuli ettei naksutus käy. Ongelmahan on voinut olla edelliselläkin omistajalla tietämättään eikä liikekään välttis tuota huomannut. Ilmoittelin sinne tänään heti. Lupasivat ensi viikolla katsoa. Meneeköhän liikkeen piikkiin vai onko odotettavissa itselle kustanteita?
 
Viime viikolla vaihdoin auton liikkeestä. Tänään huomasin että takaovi kuskin puolelta ei mene lukkoon. Enpä aiemmin ollut ovia edes kokeillut onko kaikki lukossa. Mikään valo ei pala sisällä, joten oletus oli että ovet lukossa kun naksauttaa kiinni.
Korva kiinni oveen, niin kuuli ettei naksutus käy. Ongelmahan on voinut olla edelliselläkin omistajalla tietämättään eikä liikekään välttis tuota huomannut. Ilmoittelin sinne tänään heti. Lupasivat ensi viikolla katsoa. Meneeköhän liikkeen piikkiin vai onko odotettavissa itselle kustanteita?

Minkä ikäne pirssi ja paljon ajettu ? Eiköhän tossa liike tule vastaan koko kustannusten osalta jos tuorehko pirssi. Jos taas vanhempi niin käyttöhyötyähän tuosta tulee jos uuden lukon vaihtavat.
 
Onkohan auton peräkoukun irroittaminen ammattilaisen työtä? Ostettiin vanha mese, ja ei oo koukulla käyttöä.
Edit:peräkoukku
 
Onkohan auton peräkoukun irroittaminen ammattilaisen työtä? Ostettiin vanha mese, ja ei oo koukulla käyttöä.
Edit:peräkoukku

Kysymykseen perusteella jättäisin muiden huoleksi, vaikka kyllä sellatten jokainen täyspäinen irrottaakin.
 
Löytyykö täältä Hyundai omistajia, ketkä olisi mahdollisesti pähkäillyt saman asian kanssa, eli kaistavahdin kytkeminen kokonaan pois päältä, niin ettei se olisi taas automaattisesti uudelleen päällä kun autolla lähtee seuraavan kerran liikenteeseen.

On meinaan kohtuu ärsyttävä ominaisuus kun auto päättää ohjailla omillaan. i20 viime vuoden malli kyseessä.
 
Tahtoo uuden rekisteritunnuksen. Ei kustomoitua vaan sellaista mitä on jo kunhan numerosarja on -999. Onkohan kuinka vaikeata saada uudet tunnukset ilman muuta syitä?
 
Tahtoo uuden rekisteritunnuksen. Ei kustomoitua vaan sellaista mitä on jo kunhan numerosarja on -999. Onkohan kuinka vaikeata saada uudet tunnukset ilman muuta syitä?

On. Vaikeaa siis, mut halvimmalla pääsee jos syystä x orggiskilvet katoaa vaikkapa henkilön y varastamana, toki se edellyttää sit rikosilmon tekoa mut silloin myös saa eri kilvet koska ne vanhat roikkuu posliinin systeemeissä varastettuina(/hävinneinä/whatever ja saattaa generoida ylimääräistä haittaa liikenteessä.
 
Juu, traficomin ohjeet/ehdot luettu. Uudet tunnukset saisi esim.jos kilpi kadonnut tavalla tai toisella..täytyy pistää viestiä katsastusasemille, ja kysyä jos heiltä löytyis sopivan näköiset tunnukset varastosta. Edellyttäen tietysti, että kilpi/kilvet sattumalta katoo yön aikana..
 
Miksi pitää saada uusi rekisterinumero? Yksi syyhän saada "ilmasieksi" uusi rekisterinumero on se että se nykyinen on loukkaava. Esimerkkeinä nyt vaikka 666 loppuiset kilvet saa käydä vaihtamassa tai jos kirjaimet on RIP yms.
 
Juu, traficomin ohjeet/ehdot luettu. Uudet tunnukset saisi esim.jos kilpi kadonnut tavalla tai toisella..täytyy pistää viestiä katsastusasemille, ja kysyä jos heiltä löytyis sopivan näköiset tunnukset varastosta. Edellyttäen tietysti, että kilpi/kilvet sattumalta katoo yön aikana..

Ei sieltä vissiin voi pahemmin valkkailla kilpiä jos vanhat "varastetaan". Saat ne mitä siellä sattuu olemaan. Eli lompakkoa kaivamaan ja katsoo mitä on vapaana.

Sellainen sivustokin oli kun kilvet.com , eipä näytä löytyvän enää. Suomalaisia erikoisrekkareita mitä porukka bongannut.
Siis jos muistin osoitteen oikein.

Uusien kilpien toimitusaika taisi olla kaksi viikkoa. Itse tilasin EU kilvet vanhoilla tunnuksilla yhteen autoon, muutaman kympin maksoin.

Hauskaa kyllä kun sain ohjeen että varmistelee että vanhat kilvet lähtee myös irti kun uusia hakee, vanhat kun pitää palauttaa siinä samalla. Noh.... ruuvasin irti ja ihan mielenkiinnosta ajoin pari viikkoa ilman kilpiä.

Ketään ei kiinnostanut, eikä poliisikaan kiinnittänyt mitään huomiota. Olihan ne siinä repsikan penkillä mukana kuitenkin.
 
Kulunut jo prkl liikaa aikaa kaasareiden kanssa kikkailusta joten unohtunut about kaikki. Mikäs on kuvassa näkyvä läppä osan 56 alla. Kuuluuko olla normaalisti kiinni/auki/mikä ohjaa sen toimintaa. Mielessä että puuttuuko itseltä jokin osa koska kiinni oli kylmä tai kuuma kone. Kyseessä 100A:n kaasari.

hitachi.jpg
 
Kulunut jo prkl liikaa aikaa kaasareiden kanssa kikkailusta joten unohtunut about kaikki. Mikäs on kuvassa näkyvä läppä osan 56 alla. Kuuluuko olla normaalisti kiinni/auki/mikä ohjaa sen toimintaa. Mielessä että puuttuuko itseltä jokin osa koska kiinni oli kylmä tai kuuma kone. Kyseessä 100A:n kaasari.

hitachi.jpg
Sen läpän kuuluu olla normaalisti kiinni, mutta liikkua herkästi, jos kokeilet sormilla. Se toinen kurkku avautuu vasta kovilla kierroksilla ja tuo mötikkä varren päässä on pelkkä vastapaino, jotta se menee takaisin kiinni ja rauhoittaa läpän liikettä.
 
Sen läpän kuuluu olla normaalisti kiinni, mutta liikkua herkästi, jos kokeilet sormilla. Se toinen kurkku avautuu vasta kovilla kierroksilla ja tuo mötikkä varren päässä on pelkkä vastapaino, jotta se menee takaisin kiinni ja rauhoittaa läpän liikettä.
Näin mietin että näyttäisi olevan mutta eipä aukea vaikka kierrokset 5000rpm. Siksi rupesin miettimään onko joku puuttuva ohjuri/jousi/vipu minkä pitäisi ohjailla sitä. Herkästi tuo kuitenkin liikkuu.
 
Näin mietin että näyttäisi olevan mutta eipä aukea vaikka kierrokset 5000rpm. Siksi rupesin miettimään onko joku puuttuva ohjuri/jousi/vipu minkä pitäisi ohjailla sitä. Herkästi tuo kuitenkin liikkuu.
Alipainehan sen oikeasti avaa, joten voi olla, ettei ihan herkästi avaudu tasaisella kierrosten nostamisella. Koeta liipaista kiekat äkkiä ylös, niin eiköhan se vähän raotu. Toiminta on niin yksinkertainen, että todennäköisesti toimii, jos ei ihan jumissa ole. Imuvuoto läpän alle muuttaa tietysti tilannetta. Muistaakseni sille kyllä löytyy mitattava ohjearvokin, mutta alkaa olla 30v siitä, kun noihin on viimeksi koskenut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 403
Viestejä
4 494 522
Jäsenet
74 205
Uusin jäsen
tuhkaluukku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom