Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Saanko itse päättää korjauspaikan? Pohjantähden sivuilla mainitaan vain Autoklinikka. Auto on Citroen. Ainakin Autokeskuksen sivuilla mainitaan Pohjantähti ja heillä myydään sitikkaa. Pohjantähti mainitaan myös Vehon vauriokorjaamossa mutta heillä ei taida sitikan edustusta olla.
Tuo riippuu puljusta mutta jokainen vakuutusyhtiö yrittää tyrkyttää omaa yhteistyökumppaniaan. Esimerkkinä luurien puolella Pohjola ja Fonum jonka korjaukset eivät ylläpidä takuuta vaikka huutelevat sitä ja tätä. Autojen kohdalla ei PITÄISI olla väliä missä korjataan jotta takuu pysyy mutta käytännössä merkkihuolto on se paikka jonka jäljiltä takuun kanssa ei tarvitse tapella. Eli merkkihuoltoon vaan ja sillä selvä. Ilmoittaa toki vakuutusyhtiölle että auto on menossa sinne ja sinne korjattavaksi niin tietävät ja eivät voi vedota siihen että viety ilman lupaa paikkaan x.
 
No se auton siirtely, jos käytetään autonkuljetusrekkaa maksaa matkasta riippuen muutamasta satasesta yli 600€ tjsn. Jotkut voi käyttää erillisiä kuskeja ajamaan autoja paikasta toiseen, sekin maksaa.

Kyllä siinä pitää olla kaupat tehtynä ennenkuin mikään liikkuu mihinkään. Toki etämyynnissä jotain oikeutta kaupanpurkuun. Onhan noita käräjöitykin...

Useammalla ketjulla siis kaupat sovitaan ns. valmiiksi eli hinta, rahoitus yms. on sovittu etukäteen ja sitten tuovat auton ja saa koeajaa, mitään sopimusta ei kuitenkaan tarvitse etukäteen allekirjoittaa eli jos ei autoa ota ei ole mitään sopimusta purettavaksikaan. Osalla kuljetuspalvelu on ilmainen (ilmeisesti ainakin kumpikin rinta-jouppi tietyn hintaisille autoille) ja jotkut ilmoittaa kuljetukselle hinnan joka mahdollisesti hyvitetään ostohinnasta. Verkossa voi lukea vain että kysy kotiinkuljetuksen ehdoista myyjältä.

Deltan tapauksessa kotiinkuljetus on avattu verkkosivuilla selkeästi, kaupat tehdään etukäteen ja allekirjoitetaan sähköisesti. Kuitenkin nimenomaan tästä erillään mainostavat verkkosivuilla veloituksetonta kuljetusta mihin tahansa Delta-myymälään ilman mitään mainintaa siitä että kyseessä olisi jo ostetun tuotteen toimittaminen.

Monet siirtävät autoja muutenkin toimipisteiden välillä niin miksi ei sitten niitä joita asiakkaat pyytävät, todennäköisemmin ne kaupaksi menee kuin sattumanvaraisesti vaihtamalla.

Mikä auto? Ja unohda nuo autoklinikka paskat. Joko viet merkkihuoltoon tai ns "oikealle" spesialistille joka tekee merkkihuoltoa huomattavasti parempaa jälkeä.

Entisessä kotikaupungissa oli laadukkain vauriokorjaamo ja varsinkin automaalaamo juurikin autoklinikka, joten ei se automaattisesti paskaa ole. Vaihtelua varmastikin.
 
Tuo riippuu puljusta mutta jokainen vakuutusyhtiö yrittää tyrkyttää omaa yhteistyökumppaniaan. Esimerkkinä luurien puolella Pohjola ja Fonum jonka korjaukset eivät ylläpidä takuuta vaikka huutelevat sitä ja tätä. Autojen kohdalla ei PITÄISI olla väliä missä korjataan jotta takuu pysyy mutta käytännössä merkkihuolto on se paikka jonka jäljiltä takuun kanssa ei tarvitse tapella. Eli merkkihuoltoon vaan ja sillä selvä. Ilmoittaa toki vakuutusyhtiölle että auto on menossa sinne ja sinne korjattavaksi niin tietävät ja eivät voi vedota siihen että viety ilman lupaa paikkaan x.
Kiitti. Varasin Autokeskukseen ajan maanantai-iltapäivälle. Soitan vielä aamulla Pohjantähteen että on ok.

Auto ostettu autoverkkokauppa.fi:sta ja sielläkin mainitaan kolarikorjaamopartneriksi tuo Autoklinikka, mutta tuo Autokeskus omaan korvaan kuulostaa luotettavammalta kun he myös myyvät tuota autoa.
 
Kiitti. Varasin Autokeskukseen ajan maanantai-iltapäivälle. Soitan vielä aamulla Pohjantähteen että on ok.

Auto ostettu autoverkkokauppa.fi:sta ja sielläkin mainitaan kolarikorjaamopartneriksi tuo Autoklinikka, mutta tuo Autokeskus omaan korvaan kuulostaa luotettavammalta kun he myös myyvät tuota autoa.
Varmista kuitenkin että on ihan merkkiliike. Se että joku myy autoja on eri kuin että olisi takuupuoli hoidossa. Tuli joskus eteen tilanne jossa yläkerta sai myydä autoja merkin edustuksella mutta korjaamo ei saanut merkkihuollon vastinetta. Joko noin tai myyntiliike menetti merkin edustuksen mutta korjaamopuoli ei (Tuusula ja mikä liike x olikaan oli silloin Fordin merkkiliikkeenä).

Merkkihuolto | Tuolta vaan katselemaan paikka.
 
Ei tuo lasol loppujenlopuksi kovin kallista ole. Se -60C kestävä 10l pänttö raakaalasolia maksaa jotain 30e, ja käytännössä siitä saa jotain 40-50l valmista pesuainetta.

Tietysti onhan se helpompaa kaataa suoraan valmis neste säiliöön.
Raakaa ainetta olen aina ostanutkin, paitsi jos on täytynyt reissun päällä lisätä. Sitä halpaa sinistä on myös laimentamattomana, ja muutaman eri kaupan aineen kokeiltuani olen siirtynytkin Lasolin käyttöön.
 
Raakaa ainetta olen aina ostanutkin, paitsi jos on täytynyt reissun päällä lisätä. Sitä halpaa sinistä on myös laimentamattomana, ja muutaman eri kaupan aineen kokeiltuani olen siirtynytkin Lasolin käyttöön.
Niinhan siinä yleensä käy jos auton ilmanotto on sijoitettu niin että haju tulee sisään. Lasol on aika halpaa jos sitä pesuainetta joutuu haistelemaan.
 
Saako henkilöautossa olla edessä ja takana eri kokoiset renkaat? Itselläni olisi tulossa eteen 195- ja taakse 205-kokoiset kesärenkaat. 195 on autoni rekisteri-ilmoituksessa mainittu koko.
 
Saako henkilöautossa olla edessä ja takana eri kokoiset renkaat? Itselläni olisi tulossa eteen 195- ja taakse 205-kokoiset kesärenkaat. 195 on autoni rekisteri-ilmoituksessa mainittu koko.
Saa olla. Ainoastaan samalla akselilla renkaiden pitää olla samankokoiset. Ota tietty huomioon muut määräykset, jos rekisteriotteessa on mainittu 195, niin sitä saa muuttaa 30mm ilman muutoskatsastusta, joten sanoisin, että voit huoletta laittaa taakse nuo 205 leveät renkaat.
lähde: Tieliikennelaki 104 §
 
Saako henkilöautossa olla edessä ja takana eri kokoiset renkaat? Itselläni olisi tulossa eteen 195- ja taakse 205-kokoiset kesärenkaat. 195 on autoni rekisteri-ilmoituksessa mainittu koko.
Saa olla. Ainoastaan samalla akselilla renkaiden pitää olla samankokoiset. Ota tietty huomioon muut määräykset, jos rekisteriotteessa on mainittu 195, niin sitä saa muuttaa 30mm ilman muutoskatsastusta, joten sanoisin, että voit huoletta laittaa taakse nuo 205 leveät renkaat.
lähde: Tieliikennelaki 104 §

Lisätään vielä, että leveyden muuttuessa muuttuu myös renkaan kehän koko, mikäli renkaan profiili pysyy samana. Jossain kohtaa, kun etu-ja takarenkaiden pyörimisnopeus on riittävän paljon erisuuri, ilmoittaa abs/ajonvakautus tästä vikatilana.
Tuo kipuraja riippuu autosta, joten mitään yleistä raja-arvoa tuolle ei voi antaa. Jonkin verran toleranssia siellä on jokatapauksessa, jotta esim renkaiden kuluneisuus ei aiheuta häiriötä.
 
Lisätään vielä, että leveyden muuttuessa muuttuu myös renkaan kehän koko, mikäli renkaan profiili pysyy samana. Jossain kohtaa, kun etu-ja takarenkaiden pyörimisnopeus on riittävän paljon erisuuri, ilmoittaa abs/ajonvakautus tästä vikatilana.
Tuo kipuraja riippuu autosta, joten mitään yleistä raja-arvoa tuolle ei voi antaa. Jonkin verran toleranssia siellä on jokatapauksessa, jotta esim renkaiden kuluneisuus ei aiheuta häiriötä.

Ja nelivetoinen (jatkuva) ei sitten tykkää kauhean erikokoisista renkaista.
 
Hölmö kysymys - olen ostamassa uutta auto ja nykyinen menee vaihdossa. Auton toimitus aikaisintaan toukokuussa. Milloin autoliike sitten haluaa tämän minun auton saada haltuunsa?
 
Hölmö kysymys - olen ostamassa uutta auto ja nykyinen menee vaihdossa. Auton toimitus aikaisintaan toukokuussa. Milloin autoliike sitten haluaa tämän minun auton saada haltuunsa?

Kysymys ihan validi mutta paikka jossa kysyt on vähän hölmö. Vastausta ei taida tietää kukaan muu kuin kyseinen autoliike. Vahva veikkaus että haluavat varmaan sen auton samalla kun antavat sinulle uuden.
 
Kysymys ihan validi mutta paikka jossa kysyt on vähän hölmö. Vastausta ei taida tietää kukaan muu kuin kyseinen autoliike. Vahva veikkaus että haluavat varmaan sen auton samalla kun antavat sinulle uuden.
Kiitos vastauksesta. Ajattelin, että näihin on joku vakiintunut käytäntö olemassa. Kohdistan jatkotiedustelut myyjälle siis.
 
Hölmö kysymys - olen ostamassa uutta auto ja nykyinen menee vaihdossa. Auton toimitus aikaisintaan toukokuussa. Milloin autoliike sitten haluaa tämän minun auton saada haltuunsa?

Sitten kun uuden haet, ei tarvi soitella kenellekään, ilmoittelevat sitten kun uusi valmis luovutukseen. Tämä ei ole veikkaus.
 
Mopon omistamisesta on se 30 vuotta ja paljon on vettä virrannut sillan alta - mikäs olisi raadin suositus tytölle mopoksi jos kriteerit on suunnilleen:

- ei skootteri, vaan korkea ”enduro” malli, mutta sopii n. 160 senttiselle.

- mitä harvemmin viritetty malli, sen parempi (vakio hakusessa)

- hinta mieluummin tonni kuin kaksi (saatika 3)

- isänä ei kiinnosta *ttuakaan pistää käsiä rasvaan ja vaihdella osia / huoltaa eli mahdollisimman luotettava tai ainakin halpa huoltaa (vaikka tiedän että jotain huoltoa tulee kuitenkin tehtyä pihalla - omat ajat 80cc pannujen ja Mikunin kaasareiden nysväämisen kanssa ovat ohi, kiitos).
 
Mopon omistamisesta on se 30 vuotta ja paljon on vettä virrannut sillan alta - mikäs olisi raadin suositus tytölle mopoksi jos kriteerit on suunnilleen:

- ei skootteri, vaan korkea ”enduro” malli, mutta sopii n. 160 senttiselle.

- mitä harvemmin viritetty malli, sen parempi (vakio hakusessa)

- hinta mieluummin tonni kuin kaksi (saatika 3)

- isänä ei kiinnosta *ttuakaan pistää käsiä rasvaan ja vaihdella osia / huoltaa eli mahdollisimman luotettava tai ainakin halpa huoltaa (vaikka tiedän että jotain huoltoa tulee kuitenkin tehtyä pihalla - omat ajat 80cc pannujen ja Mikunin kaasareiden nysväämisen kanssa ovat ohi, kiitos).
Niin vittumaista kun se onkin sanoa vaihteellisten mopojen puolustajana. Skootteri on se paras vaihtoehto tuolla budjetilla. Voit saada toki käytetyn enskan/supermoton joita myydään myös matalampina malleina jotka sopivat lyhyemmälle kuskille mutta noissa on sitten tuo huolto+viritettävyys ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Pari johtoa, pari muuta säätöä ja tadaa. Kaverilla oli esim CPI:n laite joka oli käytännössä kuristettu 125cc ja huollossa valitteli että käy huonosti ja totesivat että joko otetaan rajoittimia pois tai joudut kärsimään tästä. Tuo vain korostuu ei variaattorilaitteilla.

Plus vaihteellisissa on melkein pakko muutenkin hiukan viritellä jos haluat että jaksaa kiihtyä jotenkin ja kone ei ole aivan tukossa. Oli 4t tai 2t. Itse tein kompromissin omassa vanhemmassa Soliferissa ja löin kyllä mietoa viriä todella paljon mutta rajoitin välityksillä niin että jaksaa siihen 45kmh hyvin ja kulkee mäet about sitä tahtia mutta huiput eivät nousseet liikaa ja huipputeho ei salli kierrosten nousua liian isoksi isoimmalla vaihteella.
 
Miten tarkkoja yleisesti katsastajat ovat madallusjousista? Jos jouset mustat ja madallus hyvin mieto (n. 2cm) - ei käytännössä eroa vakioalustasta, onko kiire vain katsastusinsinöörin tarkkuudesta? Katsovatko katsastuksessa aina läpi jousien numerosarjat tms.?
 
Miten tarkkoja yleisesti katsastajat ovat madallusjousista? Jos jouset mustat ja madallus hyvin mieto (n. 2cm) - ei käytännössä eroa vakioalustasta, onko kiire vain katsastusinsinöörin tarkkuudesta? Katsovatko katsastuksessa aina läpi jousien numerosarjat tms.?
Ei niistä numerosarjoja tarkistella. Noin pienellä madalluksella ei varmasti kiinnitetä mitään huomiota, varsinkin kun mustat on kyseessä.
 
Miten tarkkoja yleisesti katsastajat ovat madallusjousista? Jos jouset mustat ja madallus hyvin mieto (n. 2cm) - ei käytännössä eroa vakioalustasta, onko kiire vain katsastusinsinöörin tarkkuudesta? Katsovatko katsastuksessa aina läpi jousien numerosarjat tms.?

Tuurista kiinni. Itsellä oli uusien madallusjousien kanssa auto korkeampi mitä vanhoilla ja silti piti muutoskatsastaa. Riippuu katsuri päivästä.
 
Miten tarkkoja yleisesti katsastajat ovat madallusjousista? Jos jouset mustat ja madallus hyvin mieto (n. 2cm) - ei käytännössä eroa vakioalustasta, onko kiire vain katsastusinsinöörin tarkkuudesta? Katsovatko katsastuksessa aina läpi jousien numerosarjat tms.?

Riippuu pistääkö madallus silmään, ja kolahtaako nosturille/rullille ajaessa :)

Jos sulla vaan on TÜV-laput tai saat ne jostain netistä printattua niin maksaisin kyllä sen pienen maksun siitä että saa ne jouset samalla otteeseen, helpompaa jatkossa
kun ei tartte ihmetellä.
 
Väittäisin että mustat jouset ei ole ns oikeat madallusjouset joita tarvitsee muutoskatsastaa.
Nehän on nimenomaan suunnittelu/tehty tehtaalla auton korille, eli sportline, bluemotion, s-line mitä nämä tehtaan muutaman sentin madallukset on.
Sitten kun valmistajan suunnittelemaa rakennetta ruvetaan muuttamaan eri värikoodatuilla jousilla, tarkka katsuri ei anna leimaa ilman muutoskatsastusta
 
Miten tarkkoja yleisesti katsastajat ovat madallusjousista? Jos jouset mustat ja madallus hyvin mieto (n. 2cm) - ei käytännössä eroa vakioalustasta, onko kiire vain katsastusinsinöörin tarkkuudesta? Katsovatko katsastuksessa aina läpi jousien numerosarjat tms.?

Oma kokemus että ei kiinnosta noin pienet muutokset ollenkaan katsastajia.
 
Jarrut pois suljettuna niin mitä muita mahdollisia syitä voisi olla kohonneeseen polttoaineen kulutukseen? Auto käynnistyy hyvin.
 
Kymysys:

Millä tökötillä kannattaa liimata uusi peililasi vanhan haljenneen sivupeilin päälle että varmasti pysyy ja kestää pakkaset ja helteet?
 
Jarrut pois suljettuna niin mitä muita mahdollisia syitä voisi olla kohonneeseen polttoaineen kulutukseen? Auto käynnistyy hyvin.

Joku anturi saattaa olla kyseessä, esim. lambda. Tai vaikka tukkeutunut EGR-venttiili.

Jos bensakone, niin ota sytytystulpat irti ja katso niistä, että käykö rikkaalla. Jos käy, pitäisi olla aika tummat.
 
Joku anturi saattaa olla kyseessä, esim. lambda. Tai vaikka tukkeutunut EGR-venttiili.

Jos bensakone, niin ota sytytystulpat irti ja katso niistä, että käykö rikkaalla. Jos käy, pitäisi olla aika tummat.
Bensakone on. Kertoisitko tarkemmin mitä tarkoittaa käydä rikkaalla?
 
Bensakone on. Kertoisitko tarkemmin mitä tarkoittaa käydä rikkaalla?
Polttoainetta menee palotapahtumassa suhteessa ilman määrään liikaa.
Mutta siis kuinka paljon enemmän ruvennut katoamaan?
Polttoaine puoli/letku haperossa kunnossa ja vuotaa tai joku käy imemässä tankista omaan biiliin jos ei lukkoa luukussa?
 
joku käy imemässä tankista omaan biiliin jos ei lukkoa luukussa?
Onkohan polttoainevarkaudet yleistyneet kuinka paljon nyt hintojen noustua?

Mitenkään yleistämättä, niin luulisi esim. Etelä-Helsingin poikien keskuudessa olevan aika kysyttyä tavaraa puoleen hintaan myytävä polttoaine, jonka toimitusketjua utelemalla menee myyjä vaikeaksi.
 
Auto kävi vanteiden vaihdossa, kun vasemman puolen renkaat ja vanteet oli ottaneet vekit rotvallista. Merkkiliike teki vahinkokorjauksen, eli vaihtoi vanteet ja renkaat vahingoittuneelle puolelle ja mittasi suuntauksen. Se mikä ihmetyttää, niin antoivat auton takaisin, vaikka vasen takasrengas ei ole ohjearvossa aurauksen suhteen. Yhteisarvo on ok, johon luovutus tällaisenä perustettiin.

Mitä sanoo suuntausspesialistit, onko tämä ok vai vienkö takaisin?
IMG20220406175125~3.jpg
 
Auto kävi vanteiden vaihdossa, kun vasemman puolen renkaat ja vanteet oli ottaneet vekit rotvallista. Merkkiliike teki vahinkokorjauksen, eli vaihtoi vanteet ja renkaat vahingoittuneelle puolelle ja mittasi suuntauksen. Se mikä ihmetyttää, niin antoivat auton takaisin, vaikka vasen takasrengas ei ole ohjearvossa aurauksen suhteen. Yhteisarvo on ok, johon luovutus tällaisenä perustettiin.

Mitä sanoo suuntausspesialistit, onko tämä ok vai vienkö takaisin?
IMG20220406175125~3.jpg
Ei takana todennäköisesti ole mitään säätöjä mitä voisivat säätää. Näin se usein on.
 
Auto kävi vanteiden vaihdossa, kun vasemman puolen renkaat ja vanteet oli ottaneet vekit rotvallista. Merkkiliike teki vahinkokorjauksen, eli vaihtoi vanteet ja renkaat vahingoittuneelle puolelle ja mittasi suuntauksen. Se mikä ihmetyttää, niin antoivat auton takaisin, vaikka vasen takasrengas ei ole ohjearvossa aurauksen suhteen. Yhteisarvo on ok, johon luovutus tällaisenä perustettiin.

Mitä sanoo suuntausspesialistit, onko tämä ok vai vienkö takaisin?
IMG20220406175125~3.jpg
Mikä auto ja onko siellä takapäässä edes mitään säädettävissä?
 
Arvaan, että Fiestassa on takapäässä leveä takahaarukka, jossa pyörät ovat haarukan ulkopuolella. Yhdystukiakselistasta puhutaan. On keksitty jäykkääkin taka-akselia halvempi ratkaisu. Lopputuloksen kannalta lienee aika sama, miten pyörät siitä sojottaa, kunhan vähän osuisi kumipuoli tiehen. Ei ole mitään säätöjä.
 
Eli antaa olla ja kovaa ajoa? Toivoo, ettei renkaat kulu miten sattuu?
No itse tekisin niin että varmistaisin että kaikki osapuolet ovat tietoisia että ei olla ihan 110% spekseissä ja kysyisin mitä haluavat tehdä. Jos toteavat ettei tehdä mitään niin ajoa vaan mutta ilmoitus että tilanne on aktiivisessa tarkkailussa ja dokumentoi esim miten monta milliä on renkaan milläkin sivulla ja keskellä pintaa per kulma (valokuvilla tottakai) ja jos epätavallista/isompaa kuin aiempaa kulumaa ilmenee niin laskua vakuutusyhtiön/korjaamon suuntaan. Tuon ikäisissä Fiestoissa toki ominaisuuten pitää huomioida että tykkäävät kuluttaa takapäässä renkaan sisäreunaa. Keventävät siis sisäkurvin puolen takarengastas jo ihan hinnat alkaen mallista lähtien ja tuloksena tosiaan voi agressiivisemmalla ajolla olla kaljut sisäsyrjät renkaissa (omassa MK8 Fiesta ST:ssä katosi takapäästä monta milliä enemmän kulutuspintaa sisäsyrjältä molemmin puolin ja niin on oikeastaan tapahtunut jokaisen etuveto Fordin kanssa itsellä).

Olennaisin on kuitenkin kaiken huolellinen raportointi ja dokumentointi ettei kukaan pääse väittämään ettei ole tiennyt eikä ole infottu tms. S-postia, txt, screenshotit, valokuvat, videot jne jne jne.
 
No itse tekisin niin että varmistaisin että kaikki osapuolet ovat tietoisia että ei olla ihan 110% spekseissä ja kysyisin mitä haluavat tehdä. Jos toteavat ettei tehdä mitään niin ajoa vaan mutta ilmoitus että tilanne on aktiivisessa tarkkailussa ja dokumentoi esim miten monta milliä on renkaan milläkin sivulla ja keskellä pintaa per kulma (valokuvilla tottakai) ja jos epätavallista/isompaa kuin aiempaa kulumaa ilmenee niin laskua vakuutusyhtiön/korjaamon suuntaan. Tuon ikäisissä Fiestoissa toki ominaisuuten pitää huomioida että tykkäävät kuluttaa takapäässä renkaan sisäreunaa. Keventävät siis sisäkurvin puolen takarengastas jo ihan hinnat alkaen mallista lähtien ja tuloksena tosiaan voi agressiivisemmalla ajolla olla kaljut sisäsyrjät renkaissa (omassa MK8 Fiesta ST:ssä katosi takapäästä monta milliä enemmän kulutuspintaa sisäsyrjältä molemmin puolin ja niin on oikeastaan tapahtunut jokaisen etuveto Fordin kanssa itsellä).

Olennaisin on kuitenkin kaiken huolellinen raportointi ja dokumentointi ettei kukaan pääse väittämään ettei ole tiennyt eikä ole infottu tms. S-postia, txt, screenshotit, valokuvat, videot jne jne jne.
No saahan siinä dokumentoida vaikka mitä. Mutta edelleen jos siellä takapäässä ei ole mitään säätöjä, niin aika hankala se on mennä jälkikäteen mistään valittamaan.
Uskoisin @VeGe- että liike selittää sulle kyllä nuo takapään arvot ja säätämättömyyden jos soitat putiikkiin ja kysyt.
 
Auto kävi vanteiden vaihdossa, kun vasemman puolen renkaat ja vanteet oli ottaneet vekit rotvallista. Merkkiliike teki vahinkokorjauksen, eli vaihtoi vanteet ja renkaat vahingoittuneelle puolelle ja mittasi suuntauksen. Se mikä ihmetyttää, niin antoivat auton takaisin, vaikka vasen takasrengas ei ole ohjearvossa aurauksen suhteen. Yhteisarvo on ok, johon luovutus tällaisenä perustettiin.
Eiköhän siellä se vasen takanapa ole saanut pientä vauriota ja sojottaa nyt uuteen suuntaan. Ainahan korjauksesta voi reklamaation tehdä ja perustella, että vaurioituneella puolella säätöarvot on pielessä, selvittäkää miksi ja korjatkaa.

Kahdesti olen omia autoja joutunut vauriokorjauttamaan ja molemmilla kerroilla olen joutunut reklamoimaan tehdystä työstä. Kyllähän ne korjaa viat kun ei se korjaamolle mitään maksa. Nehän saa rahat vakuutusyhtiöltä.
 
No saahan siinä dokumentoida vaikka mitä. Mutta edelleen jos siellä takapäässä ei ole mitään säätöjä, niin aika hankala se on mennä jälkikäteen mistään valittamaan.
Uskoisin @VeGe- että liike selittää sulle kyllä nuo takapään arvot ja säätämättömyyden jos soitat putiikkiin ja kysyt.
Tiedän nuo kyllä ;). Jokusen kipon kulmat säädellyt aikanaan. Säätöjen puute on yksi juttu mutta pienikin heitto voi joissain tilanteissa aiheuttaa ongelmia. Miksi ei tehdä kuten sanoin ja tulos on että voi suojata oman lompakon. Itsellä kerran oman auton kolarikorjauksessa säädettiin kaikki, korjattiin kaikki paitsi että missattiin pari asiaa ja tulivat esiin vasta keväällä koska talvirenkaiden pehmeys ja liukas keli peitti pienen heiton efektit ja tulos että olisin joutunut itse maksamaan täyden läpikäynnin. Noh en ehtinyt kun aski laukesi ja myin auton varaosiksi.
 
No saahan siinä dokumentoida vaikka mitä. Mutta edelleen jos siellä takapäässä ei ole mitään säätöjä, niin aika hankala se on mennä jälkikäteen mistään valittamaan.
Uskoisin @VeGe- että liike selittää sulle kyllä nuo takapään arvot ja säätämättömyyden jos soitat putiikkiin ja kysyt.
Eiköhän siellä se vasen takanapa ole saanut pientä vauriota ja sojottaa nyt uuteen suuntaan. Ainahan korjauksesta voi reklamaation tehdä ja perustella, että vaurioituneella puolella säätöarvot on pielessä, selvittäkää miksi ja korjatkaa.

Kahdesti olen omia autoja joutunut vauriokorjauttamaan ja molemmilla kerroilla olen joutunut reklamoimaan tehdystä työstä. Kyllähän ne korjaa viat kun ei se korjaamolle mitään maksa. Nehän saa rahat vakuutusyhtiöltä.
Kiitos kaikille kommenteista.

Korjaamo (merkkiliike 1) selvittelee nyt jatkotoimenpiteitä maksajaosapuolen kanssa (merkkiliike 2 ja oletettavasti niiden vakuutus, vahinko tapahtui heillä). Saas nähdä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 460
Viestejä
4 496 848
Jäsenet
74 209
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom