- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 158
Ei ole koskaan tullut ajateltua tarkemmin, että millä metodeilla autokorjaamolla siirrellään ajokelvotonta autoa? Masinoidaan jokainen liikenevä ukko työtämään? Laitetaanko renkaiden alle siirtoalustat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Riippuu vauriosta. Mutta esim juuri rengas alle taittuneena tms niin alustaa alle ja menoksi.Ei ole koskaan tullut ajateltua tarkemmin, että millä metodeilla autokorjaamolla siirrellään ajokelvotonta autoa? Masinoidaan jokainen liikenevä ukko työtämään? Laitetaanko renkaiden alle siirtoalustat?
Rehellisesti, 300e ei kuulosta edes pahalta. Maksoin joskus 600e koko helmojen teosta ja se oli olevinaan kallista vuonna miekka ja kivi. Tämä siis oletuksella että tekee ns oikein eikä vaan hitsaa ohutta peltiä ruosteeseen ja paklaa loppuja. Kysy voiko tuosta helmasta nostaa vielä vuoden kuluttua autoa kuten normaalisti ilman että maali lohkeilee tai pakkeli paukkuu, jos kyllä niin katsoisin että anna mennä.Auto (hlöauto, Avensis TD 2.0 vm.2000) pomppas katsastuksessa oikean puoleisen helmakotelon ruostevaurion takia. Kävin nyt pyytämässä yhdestä paikasta hinta-arvion korjauksesta ja sain arvioksi n. 300€. Paikattava alue on noin 30-40cm eteenpäin takarenkaan kotelosta lähtien.
Kuulostaako toi arvio oikeanlaiselta? Arvionti on toki varmaan vaikeaa ilman kuvia, mutta jos jotain haarukkaa sais, niin olisin tyytyväinen ja kiitollinen . Itsellä ei oo mitään hajua noista...
Auto (hlöauto, Avensis TD 2.0 vm.2000) pomppas katsastuksessa oikean puoleisen helmakotelon ruostevaurion takia. Kävin nyt pyytämässä yhdestä paikasta hinta-arvion korjauksesta ja sain arvioksi n. 300€. Paikattava alue on noin 30-40cm eteenpäin takarenkaan kotelosta lähtien.
Kuulostaako toi arvio oikeanlaiselta? Arvionti on toki varmaan vaikeaa ilman kuvia, mutta jos jotain haarukkaa sais, niin olisin tyytyväinen ja kiitollinen . Itsellä ei oo mitään hajua noista...
Autotarvikeliikkeestä tai vaikka tuolta.Disassembly and replacement of the car radio - Mercedes Classe A (W168)
In order to disassemble the original car radio, it is necessary to have the special keys to insert in the two slots placed in correspondence with the lower edges and then release the locking devices. ...www.scegliauto.com
mistä saan tuollaiset orkkisradio soittimen työkalut? että saan mankan pois ja uuden tilalle?
Ei ole koskaan tullut ajateltua tarkemmin, että millä metodeilla autokorjaamolla siirrellään ajokelvotonta autoa? Masinoidaan jokainen liikenevä ukko työtämään? Laitetaanko renkaiden alle siirtoalustat?
Ihan vain objektiivinen näkemys aiheeseen:Ford Fiesta '18. En tiedä onko säädettävää... Oletin, että auto korjataan jotenki toleransseihin, mutta tämmösen mä nyt sain.
Kiitos paljon! Juuri tällaisia asiantuntemusta ja insightia kaipasin!Ihan vain objektiivinen näkemys aiheeseen:
Autossasi on takana ns. yhdystukiakseli jossa ei ole minkään valtakunnan säätöjä mihinkään suuntaan. Korjaamo ei sitä tuon kummemmaksi voi säätää vaikka mitä tekisi. Ainoa tapa muuttaa arvoja on vaihdella ko. akselin etuheloja tai koko akselia sokkona ja toivoa että arvot muuttuu ja vielä parempaan suuntaan...
Käytännössä nuo arvot on ok ja ne voi uudessakin autossa suoraan tehtaalta olla vielä pahemmat kuin mitä sinulla nyt on. Pääasia että siellä on harituksen sijaan aurausta molemmin puolin, eikä kokonaisauraus ole aivan järjetön. Huomaa että säätöarvot ovat minuuteissa, ei asteissa, eli heitto on äärimmäisen pieni, eikä näy renkaissa jos muistat kierrättää niitä joka vaihdon yhteydessä.
Taka-akselin heitto kompensoidaan etuakselin säädöillä, jolloin kulkukulma jää hiukan toispuoleiseksi, mutta ei vaikuta auton käyttöön. Et huomaa mitenkään että auto menee muutaman asteen kymmenyksen verran "kylki edellä".
LIsähuomiona mainittakoon että tuollaisen ripustuksen saadessa tällin sivusta, näkee mahd. akselin vaurioitumisen nimenomaan siitä että auraus vaihtuu haritukseksi. Jos vauriopuoli oli sama missä nyt arvo "pielessä", niin täräys on pikemminkin parantanut arvoja kuin huonontanut...
Voi olla että jotain pystyy säätämään pelaamalla koko akseliston kiinnityksillä, shimmauksella (en ole Fiestan alla ollut tutkimassa onko MITÄÄN säätöjä yms) tms juituilla mutta tuskin tosiasiassa edes ajavat kippoa sisään vaan sanovat vain ettei onnistu . Ja tosiaan enemmänkin näkisin että olennaisin asia on että olet infonnut nyt kaikkia osapuolia että akseli ei ole täysin arvoissaan ja täten jos jotain ilmenee niin syyllistä ei tarvitse etsiä kaukaa. Ei tarvitse sitten kirota kun joku kusee yhtäkkiä.Kiitos paljon! Juuri tällaisia asiantuntemusta ja insightia kaipasin!
Myyjä ja korjaamo (eri merkkiliikkeitä, sijainnista johtuen) molemmat avuliaita, ja nyt on luvattu "yrittää säätää akselia". En tiedä vielä mitä se tarkoittaa, mutta selvitän sen ennenkuin ruvetaan lekaa kaivamaan hyllystä. Ehkä näiden helojen tms. vaihtoa sitten.
Olen huomioinut asteet/minuutit, mutta hyvä kun huomautit. Heitto siis optimiin n. 0,24 astetta ja 0,1 astetta ohjearvon ylärajaan. Isoin kuumotus tulee siitä, että ylitys on +75% ohjearvon pelivarasta (saa heittää '8 mutta heittää '14). Kuulostaa paljolta ja suuntauspaperi huutaa katastrofia.
Huolto nyt keksi, että he ottavat auton sisään, ja kokeilevat vääntää akselia niin, että saisivat vasemman puolen aurauksen ohjearvoon. Että kun oikealla puolella on aurauksessa ns. vähän varaa ottaa sisäänpäin, niin "keskittävät" sitten aurauksen voimalla. Eli yhteysauraus pysyy samana, sen suunta vain "korjataan".Ihan vain objektiivinen näkemys aiheeseen:
Autossasi on takana ns. yhdystukiakseli jossa ei ole minkään valtakunnan säätöjä mihinkään suuntaan. Korjaamo ei sitä tuon kummemmaksi voi säätää vaikka mitä tekisi. Ainoa tapa muuttaa arvoja on vaihdella ko. akselin etuheloja tai koko akselia sokkona ja toivoa että arvot muuttuu ja vielä parempaan suuntaan...
Käytännössä nuo arvot on ok ja ne voi uudessakin autossa suoraan tehtaalta olla vielä pahemmat kuin mitä sinulla nyt on. Pääasia että siellä on harituksen sijaan aurausta molemmin puolin, eikä kokonaisauraus ole aivan järjetön. Huomaa että säätöarvot ovat minuuteissa, ei asteissa, eli heitto on äärimmäisen pieni, eikä näy renkaissa jos muistat kierrättää niitä joka vaihdon yhteydessä.
Taka-akselin heitto kompensoidaan etuakselin säädöillä, jolloin kulkukulma jää hiukan toispuoleiseksi, mutta ei vaikuta auton käyttöön. Et huomaa mitenkään että auto menee muutaman asteen kymmenyksen verran "kylki edellä".
LIsähuomiona mainittakoon että tuollaisen ripustuksen saadessa tällin sivusta, näkee mahd. akselin vaurioitumisen nimenomaan siitä että auraus vaihtuu haritukseksi. Jos vauriopuoli oli sama missä nyt arvo "pielessä", niin täräys on pikemminkin parantanut arvoja kuin huonontanut...
Jos meinaavat ihan oikeasti pakottaa akselia mallia leka ja/tai vetopenkki niin kuulostaa jo viimeisen päälle neuvostomeiningiltä...Huolto nyt keksi, että he ottavat auton sisään, ja kokeilevat vääntää akselia niin, että saisivat vasemman puolen aurauksen ohjearvoon. Että kun oikealla puolella on aurauksessa ns. vähän varaa ottaa sisäänpäin, niin "keskittävät" sitten aurauksen voimalla. Eli yhteysauraus pysyy samana, sen suunta vain "korjataan".
Minusta kyllä kuulostaa, että tuosta ei hyvä heilu. Liikkuu muuten hyvä geometria miten sattuu. En taida antaa autoa tuohon.
Hetkinen, voiks toi vaikuttaa katsastukseen?Jos meinaavat ihan oikeasti pakottaa akselia mallia leka ja/tai vetopenkki niin kuulostaa jo viimeisen päälle neuvostomeiningiltä...
Jospa kuitenkin tarkoittivat, että asemoivat akselin uudelleen paikalleen. Jonkin verranhan sitä varmaan saa "säädettyä" ihan irroittamalla ja kiinnittämällä vain uudelleen, kun samalla vedättää akselia eri asentoon.
Yhtä suurella todennäköisyydellä ko. operaatio auttaa tasan sen verran, että mittauspöytäkirjaan saadaan paremmat arvot, sinulle hyvä mieli ja ajossa akseli hakee taas paikkansa ja arvot muuttuu joksikin aivan muuksi...
Sanoisin edelleen että tässä tehdään nyt vain kärpäsestä härkästä. Jos kuitenkin häiritsee niin vaadi että uusivat akselin samaan vahinkoon kuuluvana. Korjaamolle työllistävä vaikutus ja näet sitten itsekin muuttuko arvot uudellakaan akselilla.
Loppukevennyksenä ja esimerkkinä minkä magnitudin heitosta on kysymys:
Omissa harrastevehkeissä tuon pienuusluokan virheitä pyöränkulmissa on perinteisesti korjattu pyytämällä kaveria nojaamaan renkaaseen sillä aikaa kun itse painaa entterillä arvot talteen, kun on tarvittu katsurille pelkkää vihreää näyttävä lappu...
Ei voi.Hetkinen, voiks toi vaikuttaa katsastukseen?
Ei voi, tuossa esimerkissä oli puhe esim. madallussarjan asennuksesta ja sen muutoskatsastuksesta, johon vaaditaan suuntauspöytäkirja. Näihin nojailusäätöihinkin turvaudutaan vasta siinä vaiheessa jos/kun ripustuksesta loppuu säätövara kesken...Hetkinen, voiks toi vaikuttaa katsastukseen?
Tekniikan maailman testatessa alle 50 euron markettihallitunkkeja voittajaksi valittiin Motonetin 2tn "racing" ja sitä puolsi tunkin renkaiden etäisyydellä (akseliväli ja raideväli) saavutettu tukevuus.Millaisen tunkin ostan renkaiden vaihtoon? Tähän asti olen saksitunkeilla mennyt mutta ne on aika rimpuloita ja viimeisimmän vein takaisinkutsun vuoksi pois. Jos nyt ajatellaan vaikka Motonetin valikoimaa niin hallitunkkeja on alkaen parista kympistä aina satasiin. Mikä noissa on erona jos renkaiden kausivaihtoon laite tulisi? Mulla on noista hallitunkeista tosi vähän kokemusta ja se vähäkin on vain sellaisesta ammattilais versiosta. Vinkkejä?
Päivitetäänpä tätä. Eli pari viikkoa sitten tarttui tuuli oveen sitä avattaessa ja taittoi pellin mutkalle kun osui ovi kaiteeseen. Sen seurauksena osumaa sai myös takaovi kun suljin etuoven. 4 päivää oli auto Autokeskuksella vauriokorjauksessa. Kuskin ovi meni kokonaan uusiksi, takaovi vain maalattiin, samoin molempien ovien tiivisteet ja koristelistat uusiksi. n. 3500€ tuli hintaa, joista itse maksoin 300€ ja loput meni vakuutusyhtiölle. Hyvää jälkeä tekivät ja nyt kelpaa taas ajella ja jotain on taas opittu.Kiitti. Varasin Autokeskukseen ajan maanantai-iltapäivälle. Soitan vielä aamulla Pohjantähteen että on ok.
Auto ostettu autoverkkokauppa.fi:sta ja sielläkin mainitaan kolarikorjaamopartneriksi tuo Autoklinikka, mutta tuo Autokeskus omaan korvaan kuulostaa luotettavammalta kun he myös myyvät tuota autoa.
Olisi autokaupat tiedossa jossa autot vaihtuvat päikseen ilman välirahaa. Miten tämä hoituu yksityisten välillä turvallisesti ja mahdollisimman pienellä paperisodalla? Periaatteessa kai ilmoitusosien täyttäminen&luovuttaminen toiselle osapuolelle molemmista ajoneuvoista riittää? Luovari kai on hyvä omaksi turvaksi olla, mutta kauppakirja?
Kiitos! Onko niin että tuo varmenne 100% luotettava nykyään, nopeasti kun vilkaisin niin oman auton kohdalla olisin voinut luoda uuden heti perään vanhan jälkeen? Eikö tuossa ole porsaanreikä jos kauppojen jälkeen aiempi omistaja uusii koodin ja vanha ei ole enää voimassa? Tuli vaan juuri sopivasti luettua tämä aiemmin… Autokauppias kiristää ostajalta rahaa Trafin sähköisellä varmenteella - Trafi pitää yksittäistapauksenaMolemmille täysin täytetyt luovarit, pohjana: 68.9 KB file on MEGA
Ja jos myyjänä olet niin raapustat paperiin lisäksi traficomin sivuilla luomasi varmennekoodin. Muussa tapauksessa, eli ostajana pyydät saada varmennekoodin mahdollista ostajan puolelta tapahtuvaa sujuvaa nimiin siirtoa varten.
Muuta ei tarvitse. Nuo em hommat kun tekee niin ei voi mennä pieleen, vaikka nettipalvelu ei toimisi, jne.
Luovarit siksi molemmille että siihen tulee myös oleelliset jutut sitä varten jos toinen ei teekkään rekisteri-ilmoitusta niin toinen voi sen tehdä.
Kauppakirjan olen kerran tehnyt kun pappa halusi ostaessaan sellaisen, ei mitään hajua mihin sitä tarvitsi. Vaikka sai myös luovarin.
Kiitos! Onko niin että tuo varmenne 100% luotettava nykyään, nopeasti kun vilkaisin niin oman auton kohdalla olisin voinut luoda uuden heti perään vanhan jälkeen? Eikö tuossa ole porsaanreikä jos kauppojen jälkeen aiempi omistaja uusii koodin ja vanha ei ole enää voimassa? Tuli vaan juuri sopivasti luettua tämä aiemmin… Autokauppias kiristää ostajalta rahaa Trafin sähköisellä varmenteella - Trafi pitää yksittäistapauksena
Ja olen siis ”ostajana” näissä vaihtokaupoissa.
Vanhemman mallin 4A-F koneen perässä ollut 5 vaihteinen C52? laatikko ainakin toimii loistavasti noilla castrollin Gl4 75W-90 öljyillä. Yhdessä yli 500tkm ajetussa vastaavan tekniikan Carinassa tuli vastaan ATF-öljyt väristä päätellen mutta hyvin se toimi niilläkin, noihinhan laitettiin kuulemma monesti aikoinaan ATF öljyjä notkistamaan laatikkoa pakkasella mutta syncroja se ainakin periaatteessa kuluttaa normi manuaali öljyjä enemmän.Sattuuko täällä olemaan Corolla E110 tietäjiä (-98)?
Entä onko 4A-FE:n kyljessä oleva 5-lovinen laatikko miten nirso öljyjen suhteen ja mitä materiaalia synkrot ovat (Ohjekirja väittää, että sekä GL4 ja GL5 käy ja tuohon aikaan oli nou nou käyttää GL5:ttä keltametalli-synkrojen kanssa.)
Laatikko toki toimii hyvin vanhoillakin litkuilla, mutta mielestäni +200 tkm ajetut litkut olisi pitänyt vaihtaa jo 100 tkm sitten.
Castrolin täyssynteettitä meinasin testata (GL4+), mutta jos tuo on ns. vitun nirso öljyistä, niin ehdotuksia otetaan vastaan.
Joku väitti käyttäneensä vuosia ATF:ää, mutta itse meinasin laittaa ihan speksien mukaista litkua.
Vanhemman mallin 4A-F koneen perässä ollut 5 vaihteinen C52? laatikko ainakin toimii loistavasti noilla castrollin Gl4 75W-90 öljyillä. Yhdessä yli 500tkm ajetussa vastaavan tekniikan Carinassa tuli vastaan ATF-öljyt väristä päätellen mutta hyvin se toimi niilläkin, noihinhan laitettiin kuulemma monesti aikoinaan ATF öljyjä notkistamaan laatikkoa pakkasella mutta syncroja se ainakin periaatteessa kuluttaa normi manuaali öljyjä enemmän.
No eikö tuossa puhuta taka-akseli jarrunkenkä sarja, eli sisältää molemmat puolet...Olen tilailemassa Autodocilta harrasteprojektiin jarruosia. Olen nyt vähän ihmeissäni, että tuleeko esim. jarrukengissä osat sekä oikealle että vasemmalle puolelle (eli 2 paria) vai pelkästään toiselle puolelle? Sama homma koskee myös jarrupaloja. Kuvissa näkyy 4kpl/2paria osia, mutta voiko kuviin tässä tapauksessa luottaa, kun tuoteselosteessa ei ole mitään mainintaa, että olisi molemminpuolin osat.
Ääni täältä Aeromotorsille myös. Aina tullut oikeaa tavaraa ja tilauksia on ollut toista kymmentä.Miksi muutenkin tilata autodocilta, kun aeromotors tuntuu olevan paljon parempi pulju. Onko docilta niin paljon halvempaa?
Älä tilaa autodocilta mitään. On huonossa maineessa tällä palstalla se firma.No varmaan sen takia etten ole edes kuullut Aeromotorsista aiemmin?
Alvadista en ole koskaan tilannut.Jaa näköjään ollut aikapaljon porukalla ongelmia. Aeromotorsille hyvä vaihtoehto on varmaan Alvadi? Sieltä on tullut aikaisemminkin tilattua jotain osia.
Leuka rintaan ja uutta matoa koukkuun.Tilaan Autodocilta osan X. Lähettävät osan Y. Palautan osan Y ja odotan n viikkoa että palautus hyväksytään, jonka jälkeen osa X lähtee tulemaan kunnes maksan n euroa koska osan X hinta on viikkojen odottelun jälkeen noussut.
Uutta autoa harkinnassa. Olen aina ajannut manuaalivaihteisella bensa-autolla, ja tällä hetkellä kiikarissa käytetty noin 8-10v vanhat (bensa)hybridiautot. Kysymys on, että mikä hybridi on? Milloin tai siis missä tilanteessa sitä hybridi ominaisuutta käytetään? Eroaako vuosittaishuoltojen hinnoissa verrattuna pelkkä bensalla kulkevaan autoon? Täytyykö hybridiä ladata samaan tapaan kuin sähköautot? Kiitos, ja lisää kysymyksiä tulee vastausten perään..
Tuossa muutama kpl ladattavia.Uutta autoa harkinnassa. Olen aina ajannut manuaalivaihteisella bensa-autolla, ja tällä hetkellä kiikarissa käytetty noin 8-10v vanhat (bensa)hybridiautot. Kysymys on, että mikä hybridi on? Milloin tai siis missä tilanteessa sitä hybridi ominaisuutta käytetään? Eroaako vuosittaishuoltojen hinnoissa verrattuna pelkkä bensalla kulkevaan autoon? Täytyykö hybridiä ladata samaan tapaan kuin sähköautot? Kiitos, ja lisää kysymyksiä tulee vastausten perään..
Uutta autoa harkinnassa. Olen aina ajannut manuaalivaihteisella bensa-autolla, ja tällä hetkellä kiikarissa käytetty noin 8-10v vanhat (bensa)hybridiautot. Kysymys on, että mikä hybridi on? Milloin tai siis missä tilanteessa sitä hybridi ominaisuutta käytetään? Eroaako vuosittaishuoltojen hinnoissa verrattuna pelkkä bensalla kulkevaan autoon? Täytyykö hybridiä ladata samaan tapaan kuin sähköautot? Kiitos, ja lisää kysymyksiä tulee vastausten perään..
Kannattaa ihan ensimmäiseksi ymmärtää erilaisista autoista käytettävät lyhenteet, tulevat englannin kielestä:Uutta autoa harkinnassa. Olen aina ajannut manuaalivaihteisella bensa-autolla, ja tällä hetkellä kiikarissa käytetty noin 8-10v vanhat (bensa)hybridiautot. Kysymys on, että mikä hybridi on? Milloin tai siis missä tilanteessa sitä hybridi ominaisuutta käytetään? Eroaako vuosittaishuoltojen hinnoissa verrattuna pelkkä bensalla kulkevaan autoon? Täytyykö hybridiä ladata samaan tapaan kuin sähköautot? Kiitos, ja lisää kysymyksiä tulee vastausten perään..