Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Autossani on peltivanteilla talvi- ja kesärenkaat kaikki saman kokoiset. 185/60 R15.
Vararengas on tavallinen kesärengas joka on erikokoinen kuin varsinaiset renkaat.
Jos vararengasta joutuu käyttämään rengasrikon seurauksena, aiheuttaako se jonkin näköisiä ongelmia autoon ajossa?
Sekoittuuko esim ABS järjestelmä tuossa tapauksessa?
Oleellista on renkaan halkaisija, ei leveys tai profiili. Laskurilla voit laskea kuinka lähellä muiden renkaiden kokoa vararengas on.Autossani on peltivanteilla talvi- ja kesärenkaat kaikki saman kokoiset. 185/60 R15.
Vararengas on tavallinen kesärengas joka on erikokoinen kuin varsinaiset renkaat.
Jos vararengasta joutuu käyttämään rengasrikon seurauksena, aiheuttaako se jonkin näköisiä ongelmia autoon ajossa?
Sekoittuuko esim ABS järjestelmä tuossa tapauksessa?
En vetäisi vaan olisin tyytyväinen että kuljetus pelaa. Tossahan puhutaan jostain 2€ erosta hinnassa per reissu per naama.Onko mielestänne oikeudenmukaista seuraava asia:
Autoon tulee 4-5 hlöä. Henkilöt haetaan kotoa. Aina käytetään saman ihmisen autoa ja auton omistaja on kuljettaja. Reissuja tehdään satunnaisesti, joskus joka viikonloppu tai myös harvemmin, 300km / kerta.
Bensakulut maksavat muut kyydissä olijat, ei auton omistaja. Auton omistaja vastaa kaikista muista autoon liittyvistä kustannuksista. Eli siitä, että auto ylipäätänsä on olemassa ja sillä voi ajaa turvallisesti.
Vetäisittekö herneen nenään tästä, että auton omistaja ei osallistu bensakuluihin reissuilla?
Riippuu täysin mikä on reissun syy. Yhteinen vapaaehtoinen meno, sanoisin että kuski voi osallistua. Yhteinen työkeikka, en pistäisi kuskia maksamaan. Juoppokuskina tai muuten muita kuljettamassa paikasta a paikkaan b mihin kuskilla ei muuten olisi halua tai tarvetta mennä niin kuskille maksetaan ruuat tms tms.Onko mielestänne oikeudenmukaista seuraava asia:
Autoon tulee 4-5 hlöä. Henkilöt haetaan kotoa. Aina käytetään saman ihmisen autoa ja auton omistaja on kuljettaja. Reissuja tehdään satunnaisesti, joskus joka viikonloppu tai myös harvemmin, 300km / kerta.
Bensakulut maksavat muut kyydissä olijat, ei auton omistaja. Auton omistaja vastaa kaikista muista autoon liittyvistä kustannuksista. Eli siitä, että auto ylipäätänsä on olemassa ja sillä voi ajaa turvallisesti.
Vetäisittekö herneen nenään tästä, että auton omistaja ei osallistu bensakuluihin reissuilla?
Kyseessä on harrastusreissu johon kuski lähtee erittäin mielellään.Riippuu täysin mikä on reissun syy. Yhteinen vapaaehtoinen meno, sanoisin että kuski voi osallistua. Yhteinen työkeikka, en pistäisi kuskia maksamaan. Juoppokuskina tai muuten muita kuljettamassa paikasta a paikkaan b mihin kuskilla ei muuten olisi halua tai tarvetta mennä niin kuskille maksetaan ruuat tms tms.
Ja paljonko tulee hintaa polttoaineille per kerta? Ja kuski on aina ainoana kuskina?Kyseessä on harrastusreissu johon kuski lähtee erittäin mielellään.
No nyt on polttoaineet maksanut kaksi edellistä reissua reilu 40e/kerta. Kuski on aina ainoa kuski.Ja paljonko tulee hintaa polttoaineille per kerta? Ja kuski on aina ainoana kuskina?
Njaaa no siinä vaiheessa ihan reilu järjestely vapauttaa kuski. Jos harrastuksia niin voi tulla autoon kulumaa kamoista (kontti täynnä rojua, penkit täynnä outoa rojua ja jengi ei ikinä vaivaudu edes miettimään ettei auton maalipintaa tule hakata esim mailoilla tai laukuilla vaan ollaan vaan "oho no vähän osu") joita voi olla mukana, lisäkilometrejä autolle, vakuutukset jne jne niin jos noita tulee yhtään enempää niin tuleehan tuostakin äkkiä kilometrejä arkiajojen päälle.No nyt on polttoaineet maksanut kaksi edellistä reissua reilu 40e/kerta. Kuski on aina ainoa kuski.
Ainakin itsellä polttoainekulut on vain noin 30% kokonaiskustannuksista, niin kyllähän se on edullista tuolla tavalla. Kuskinhan se pitäisi vetää herneet nennään, kun maksaa 70% reissusta.Onko mielestänne oikeudenmukaista seuraava asia:
Autoon tulee 4-5 hlöä. Henkilöt haetaan kotoa. Aina käytetään saman ihmisen autoa ja auton omistaja on kuljettaja. Reissuja tehdään satunnaisesti, joskus joka viikonloppu tai myös harvemmin, 300km / kerta.
Bensakulut maksavat muut kyydissä olijat, ei auton omistaja. Auton omistaja vastaa kaikista muista autoon liittyvistä kustannuksista. Eli siitä, että auto ylipäätänsä on olemassa ja sillä voi ajaa turvallisesti.
Vetäisittekö herneen nenään tästä, että auton omistaja ei osallistu bensakuluihin reissuilla?
Hyötyykö bensayttöisessä autossa tuollaisesta maskisuojasta?
Ja huohotin ei jäädy ihan niin helposti.Kyllä, moottori lämpeää nopeammin normaaliin toimintalämpöönsä.
nissan primera p11 1998malli onko takapää kiintee camperin osalta eli auraus vain? ainaki wolkkareissa 2002 malleissa farkuis kiintee takapää auraus vain.
Ihan vaan näin yleisesti, millos siihen on viimeksi vaihdettu öljyt?Mikäköhän mahtaa olla automaattivaihteisessa Buick LeSabressa (2004) vikana, kun ylämäkeen isoimmalla vaihteella ajaessa tuntuu kauheita nykäyksiä? Ihan kuin laatikko haluaisi vaihtaa pienemmälle, mutta ei sitten kuitenkaan vaihda. Tasaisella tai alamäkeen mentäessä ei ole mitään ongelmaa, eikä myöskään silloin jos painaa reippaammin kaasua ylämäessä niin että se varmasti vaihtaa pienemmälle.
Turbiinilukko?Mikäköhän mahtaa olla automaattivaihteisessa Buick LeSabressa (2004) vikana, kun ylämäkeen isoimmalla vaihteella ajaessa tuntuu kauheita nykäyksiä? Ihan kuin laatikko haluaisi vaihtaa pienemmälle, mutta ei sitten kuitenkaan vaihda. Tasaisella tai alamäkeen mentäessä ei ole mitään ongelmaa, eikä myöskään silloin jos painaa reippaammin kaasua ylämäessä niin että se varmasti vaihtaa pienemmälle.
Ihan vaan näin yleisesti, millos siihen on viimeksi vaihdettu öljyt?
Vähän kuulostaisi siltä, että joku venttiili ei oikein pelitä tai joku paikka jumissa. En tiedä miten onko tommosessa lukkoa, jos se yrittää lukita, mutta ei lukitse tms.
@uggeli Mullakin kävi ensimmäisenä mielessä tuo öljyn vaihtamattomuus.
Öljyt on vaihdettu kolme vuotta sitten eli verrattain hiljattain ottaen huomioon ajetut mailit.Turbiinilukko?
Mulla yks Ford oireili juuri tuollei, kun laatikossa oli liian vähän öljyä ja sen takia turbiinilukko ei oikein osannut päättää mitä tekisi. Eli öljyjen tsekkaus ja jos ne on kunnossa ja muuta vikaa ei ole, aja auto loppuun.Öljyt on vaihdettu kolme vuotta sitten eli verrattain hiljattain ottaen huomioon ajetut mailit.
Tää auto on kyllä muutenkin jo vähän romu, eli en kauheasti ajatellut laittaa rahaa korjaamiseen. Onko teidän mielestä mahdollista, että tuo hajoaa kertaheitolla niin, ettei pysty ajamaan enää ollenkaan? Eli pitääkö tässä lähteä autokaupoille? Ei toi nykiminen sinällään kauheasti häiritse, mutta en haluaisi jäädä tien päälle.
En suosittele.Voikohan saabin virtalukkoa tällä voidella?
Vaseliini+lukot=juu avain kyllä voi toimia mutta lukko ei niinkään. Eli haitat jumittuvat ja mikä tahansa avain avaa ainakin ohjauslukon.Voikohan saabin virtalukkoa tällä voidella?
Jos jotain öljyä on laitettava niin laita aseöljyä, Terveisin lukkoseppä.(pomoni)Voikohan saabin virtalukkoa tällä voidella?
Kai olet lukenut tämän?Ok kiitos neuvoista. Pakko jotain öljyä pistää kun ei se lukkopohja nouse ylös jolloin keskuslukitus ei toimi.
Vähän erikoisempi kysymys:
Olen lähiaikoina vaihtamassa auton downpipeen joustoliitosta. Autoa en voi pitää tallissa pitkää aikaa, joten tarkoitus olisi yhtenä päivänä saada auto takaisin ajoon.
Suunnitelmissa olisi myös kesän aikana teetättää/tehdä autoon toiset downpipet, jotka olisivat ilman katalysaattoria ja halkaisijaltaan suuremmat. Mietein niinkin hullua ideaa, että tekisin nyt irtonaisista downpipeista ns. "mockup" versiot, eli vääntäisin jostain muoviputkesta tai muusta materiaalista downpipen mitoissa olevat mallikappaleet, jota voisi uusien putkien teossa hyödyntää ja mahdollisesti käyttää joustoliitoksen hitsauksessakin putkien asennon tarkistukseen.
Mikäköhän olisi mahdollisimman helppo materiaali/menetelmä tuollaisen tekoon? Nyt miettinyt ihan 65mm PVC-putkea, jota kuumailmapuhaltimella vääntelisi mittoihin. Toinen vaihtoehto olisi muotin tekeminen, mutta taitaa mennä vähän kikkailuksi.
Mulla yks Ford oireili juuri tuollei, kun laatikossa oli liian vähän öljyä ja sen takia turbiinilukko ei oikein osannut päättää mitä tekisi. Eli öljyjen tsekkaus ja jos ne on kunnossa ja muuta vikaa ei ole, aja auto loppuun.
Mitäs jos sillä vaan ajelis. Tiedä vaikka tokenee taas normaaliksi, kun pakkaset loppuu... Jos on kerran vähän ajeltu.
Tarkistin vihdoin tänään laatikon öljyt Buickista, ja näytti siltä että öljyä oli ihan liikaa!? Tosin mittatikku oli ihan erinäköinen kuin ohjekirjassa ja tikun pääkin oli eri värinen, eli ota tuosta nyt sitten selvää...Jos on laatikolle oma tikku, niin ainakin öljyt voisi tarkistaa.
Miten tarkastit ne?Tarkistin vihdoin tänään laatikon öljyt Buickista, ja näytti siltä että öljyä oli ihan liikaa!? Tosin mittatikku oli ihan erinäköinen kuin ohjekirjassa ja tikun pääkin oli eri värinen, eli ota tuosta nyt sitten selvää...
Täsmälleen kuten ohjekirjassa (alkaen sivulta 5-21) sanotaan: https://www.dezosmanuals.com/wp-content/uploads/2021/08/2004-Buick-Lesabre-OM.pdfMiten tarkastit ne?
Jos käytit kaikki vaihteet läpi jne niin sitten se on tehty oikein. Mille se haisi ja näytti? Pitäisi olla punaista, ei saisi olla pientä ilmakuplaa tikussa ja ei saisi haista palaneelle.Täsmälleen kuten ohjekirjassa (alkaen sivulta 5-21) sanotaan: https://www.dezosmanuals.com/wp-content/uploads/2021/08/2004-Buick-Lesabre-OM.pdf
Eli normaali käyntilämpöitla ja kone käynnissä jne.
Juu ihan hyvältä se näytti, sellaista vaaleahkon punaista. En huomannut hajussa mitään erikoista, tosin en kovin tarkkaan haistellut.Jos käytit kaikki vaihteet läpi jne niin sitten se on tehty oikein. Mille se haisi ja näytti? Pitäisi olla punaista, ei saisi olla pientä ilmakuplaa tikussa ja ei saisi haista palaneelle.
Töihin ajellessa tuli mieleen seuraavanlainen mahdollisuus: Jos vaihteiston öljyjen jäähdytys on syylärin yhteydessä, saattaa syyläri olla mennyt hajalle ja vesi sekä vaihteistoöljy sekoittua yhteen. Ja lisätä samalla sitä öljyn määrää laatikossa.Juu ihan hyvältä se näytti, sellaista vaaleahkon punaista. En huomannut hajussa mitään erikoista, tosin en kovin tarkkaan haistellut.
Joo, tikku näyttää samalta kuin tuossa kuvassa. Ohjekirjan mukaan muoviosa on punainen ja myöskin tikun alaosa on ohjekirjassa erilainen. En tiedä miten jäähdytys on hoidettu.Töihin ajellessa tuli mieleen seuraavanlainen mahdollisuus: Jos vaihteiston öljyjen jäähdytys on syylärin yhteydessä, saattaa syyläri olla mennyt hajalle ja vesi sekä vaihteistoöljy sekoittua yhteen. Ja lisätä samalla sitä öljyn määrää laatikossa.
E:
Tässä kuva alkuperäisestä öljytikusta. Onhan sulla samanlainen?
Itse olisin erittäin tyytyväinen että pääsen nimellisellä korvauksella nauttimaan taksikyydistä.Onko mielestänne oikeudenmukaista seuraava asia:
Autoon tulee 4-5 hlöä. Henkilöt haetaan kotoa. Aina käytetään saman ihmisen autoa ja auton omistaja on kuljettaja. Reissuja tehdään satunnaisesti, joskus joka viikonloppu tai myös harvemmin, 300km / kerta.
Bensakulut maksavat muut kyydissä olijat, ei auton omistaja. Auton omistaja vastaa kaikista muista autoon liittyvistä kustannuksista. Eli siitä, että auto ylipäätänsä on olemassa ja sillä voi ajaa turvallisesti.
Vetäisittekö herneen nenään tästä, että auton omistaja ei osallistu bensakuluihin reissuilla?
En ole ikinä kuullut että penkki/kiskot hajoaa no merkki selittää kaiken, joka tapauksessa itse kyselisin tuon ikäiseen ihan purkamoilta...Autosta hajosi kuskin istuin, siis katkesi se penkin alla oleva metalli ihan rehellisesti. Ajan kanssa ilmeisesti rasitusta sen verran, onneksi ei hajonnut ns. tositilanteessa. Pystyykö tuollaista hitsaamaan tai muuten korjaamaan luotettavasti tai onko penkki useasta "palasesta niin että tietty kohta voidaan vaihtaa, vai onko ainoa hoito tilata jostain purkaamolta uusi penkki?
Auto on VW Golf neloskoppa vm2003.
Autosta hajosi kuskin istuin, siis katkesi se penkin alla oleva metalli ihan rehellisesti. Ajan kanssa ilmeisesti rasitusta sen verran, onneksi ei hajonnut ns. tositilanteessa. Pystyykö tuollaista hitsaamaan tai muuten korjaamaan luotettavasti tai onko penkki useasta "palasesta niin että tietty kohta voidaan vaihtaa, vai onko ainoa hoito tilata jostain purkaamolta uusi penkki?
Auto on VW Golf neloskoppa vm2003.
En ole ikinä kuullut että penkki/kiskot hajoaa no merkki selittää kaiken, joka tapauksessa itse kyselisin tuon ikäiseen ihan purkamoilta...