Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Penkki irti ja pyöräyttää tigillä palat takaisin yhteen.
Palokangasta kannattaa laittaa polstereiden suojaksi ja ehkä joku vahvikerauta liitokseen, tai jopa sepittää uusi kiinnikerauta.

Onko kipattava penkki?

Ei ole kipattava 2-ovisen malli. Luultavasti päädyn tilaamaan uuden penkin/penkit jostain jos löytyy. Liikuttelumekanismissa on ollut häikkää ja se on ollut jo kauan "jäykkä", siinä ainakin yksi syy hajoamiseenkin kun auto on ollut usemman ihmisen kätytössä ja vähän vastustanut se mekanismi jota toistuvasti käytetään. Enkä rehellisesti sanottuna ole kuskina myöskään ihan kevyimmästä päästä :btooth:

Orastanutta autokuumettahan tuo kyllä nosti heti pari astetta ja huomenna saattaakin sitten köyhtyä 10k verran (+ muut kulut) jos "hyvin" käy ja -14 Leonin kotiutan :smoke: Käyttöön se tämäkin siis jää kun leimalla kävi vasta, mutta ei siinä tapauksessa omaan ajoon.
 
Autosta hajosi kuskin istuin, siis katkesi se penkin alla oleva metalli ihan rehellisesti. Ajan kanssa ilmeisesti rasitusta sen verran, onneksi ei hajonnut ns. tositilanteessa. Pystyykö tuollaista hitsaamaan tai muuten korjaamaan luotettavasti tai onko penkki useasta "palasesta niin että tietty kohta voidaan vaihtaa, vai onko ainoa hoito tilata jostain purkaamolta uusi penkki?

Auto on VW Golf neloskoppa vm2003.

penkki.jpg
Uuden penkin kiskoineen jostain romikselta. Varmaan aika turvallinen joku roiskien tehty hitsausviritys kolarissa.
 
Alkaakohan auton iskunvaimentimet olla vaihtokunnossa kun pakkasella ja erityisesti kovalla pakkasella kaikki terävämmät epätasaisuudet tulevat aika suoraan läpi vaimentumatta? Lämpimällä säällä vastaavaa ilmiötä ei huomaa ja katsastuksessa syksyllä ei ollut iskareissa mitään vikaa. Voisiko iskunvaimentimien öljyyn olla sekoittunut vettä, mikä aiheuttaisi tällaisen ongelman?

Autona F20 BMW 2011 140t km ajettuna ja alkuperäisillä iskareilla.

Vaihdatin taakse Sachsin iskarit ja vanhat vaikuttaisi olleen oikeasti käyttöiän lopussa. Enää ei pakkasella perä paukahtele terävämmissä töyssyissä ja muutenkin heitoissa tuntuu auto käyttäytyvän tasapainosemmin. Aiemmin perä jotenkin painui kummallisen paljon ja teki ylimääräistä heiluntaa. Alusta tuntuu nyt myös jämäkämmältä, mutta se varmasti johtuu takaiskareiden oikeasta toiminnasta.

Etuiskareihin en taida vielä koskea kun ne vaikuttaisivat edelleen toimivan riittävän hyvin.
 
Miksei henkilöautoissa ei löydy vaihteen tuplaajaa manuaalilaatikossa kuten raskaassa kalustossa? Eli 4-6 vaihteinen manuaalilaatikossa olisi käytössä tuplauksen jälkeen 8-12 vaihdetta.
 
Nissan primera p11 , kuinka jäykkä tuo on ajettavaks ilmanohjaustehostinta onko kokemusta? itse kaikki 1994-1999vuoden honda ja corollat ajanu ilmnastehostinta koska parempi mutta mites tän auton suhteen?
 
Miksei henkilöautoissa ei löydy vaihteen tuplaajaa manuaalilaatikossa kuten raskaassa kalustossa? Eli 4-6 vaihteinen manuaalilaatikossa olisi käytössä tuplauksen jälkeen 8-12 vaihdetta.
Koska suurin osa ihmisistä ei hyötyisi tuosta mitään,maksaisi ja painaisi vain enemmän.Ne harvat jotka tuosta hyötyvät ostavat maasturin alennuslaatikolla.
 
Miksei henkilöautoissa ei löydy vaihteen tuplaajaa manuaalilaatikossa kuten raskaassa kalustossa? Eli 4-6 vaihteinen manuaalilaatikossa olisi käytössä tuplauksen jälkeen 8-12 vaihdetta.
Mitsubishilla oli kaksialueinen vaihteisto 70 ja 80 luvuilla henkilöautoissakin mutta eipä tuo siitään yleistynyt. Melko turhaa kuten yllä jo mainittiinkin.
 
Koska suurin osa ihmisistä ei hyötyisi tuosta mitään,maksaisi ja painaisi vain enemmän.Ne harvat jotka tuosta hyötyvät ostavat maasturin alennuslaatikolla.

Kavei aikoinaan rakenteli offroad vehkeeseen ylimääräisen volvon 5 vaihteisen, eli siinä oli alkuperäinen 4 vaihteinen, plus alennusvaihteet. Kolmesta kepistä kun hämmentää niin kyllä niitä vaihteita sitten olikin...
 

Ilmeisesti tuossa tehty kolmella kepillä sama homma, mitä suomessa ja muualla hoidetaan yhdellä kepillä;
Eli puolitus ja alueen vaihto hoidetaan sen yhden kepin päässä olevilla katkaisijoilla.
Kummallista, että noi halutaan eri keppeihin, ja kepitkin tollasia jäätävän mittasia.
Tietysti tulee lisää vipuvartta, jolloin vaihteen saa kevyemmin(väkisin) päälle, vaikka kierrokset olisikin väärät...

Edit: Eli vasen keppi puolitus, keskimmäinen vaihdekeppi ja oikeella aluevaihteisto.
Videon alussa 1-4 vaihteet ilman puolitusta, sitten oikealla kepillä isopuoli päälle ja sitten käydään puolittajalla jokanen 5-8 vaihde läpi.
Suomessahan fullerilla peukolalla käytetään tota vasenta keppiä ja etu/keskisormella puolittajaa, eli oikeata keppiä.

Edit2: Tossa videossa vielä kun esim. halutaan 5/6/7/8 isoksi, niin käytetään vaihdekepillä vapaalla, joka käytännössä turhaa.
Voisi vain odottaa kierrosten laskeutumista, jolloin vaihde menisi "itsestään" päälle.
Tasamaallakin kun näytti ajavan.
Helposta tehty todella vaikean näköistä.
 
Viimeksi muokattu:
Tietääkö joku mitä tapahtui vahakauppa.com firmalle? Oli hyvät pesuhallit Vantaalla ja asiallinen myymäläkin. Nyt tuntuu että hävinnyt netistä ihan tyystin?
 
Tietääkö joku mitä tapahtui vahakauppa.com firmalle? Oli hyvät pesuhallit Vantaalla ja asiallinen myymäläkin. Nyt tuntuu että hävinnyt netistä ihan tyystin?
Taitaa olla sama firma?

 
Mikä USB-autolaturi olisi sen verran laadukas, ettei aiheuta radioon häiriötä? B7 Passatissa ihmetellyt huonosti kuuluvaa radiota. Nyt tajusin, että syypää on kojelaudan sisälle kytketty 12V USB-pistoke, joka antaa auto käynnissä virran kojelautakameralle. Myös joku vähän kalliimpi Motonetin laturi, jota käytän kännykän lataamiseen, saa radion suhisemaan.
 
Ylläolevasta kysymyksestä tulikin muuten mieleen erikoinen kokemus liittyen Motonetin langattomasta USB-autolaturiin.

Kaupan pihassa unboxasin juuri hankkimani laturin ja kytkin silloisen auton (Audi A6 -05) tupakinsytyttimeen. Välittömästi lakkasi radio soimasta...kuvittelin että laite pamautti jonkun sulakkeen viihdesysteemeistä, mutta sitten huomasin ettei perhana virratkaan mene päälle koko autossa enään. Samantien laite irti tupakinsytyttimestä ja toinen jalka oli jo autosta ulos, kunnes radio alkoi taas pauhaamaan. Eli tilanne oli se, että kun tuon USB härpäkkeen kytki tupakinsytyttimeen, niin autosta katosi virrat kokonaan (en uskaltanut testata mitä olisi tapahtunut jos laitteen olisi kytkenyt kun auto olisi käynnissä).

Palautin tottakai laitteen heti infotiskille, mutta en tähän päivään mennessä ole muistanut selvittää, että mikä tuon tilanteen tarkalleen ottaen aiheutti.
 
Kauden vaihtuessa renkaiden vaihdossa putsaillaan jarruja. Eli mitä se putsaus käsittää? Riittääkö, että (hiekkapaperilla?)putsaa jarrupalat vai vähän pidemmän kaavan mukaisesti eli herkistyksiä, ruosteiden poisto jne?
 
"Jäähdytysjärjestelmässä tulee käyttää etyleenliglykolipohjaista jäähdytysnestettä"

Joten täyttääkö tämä vaatimukset, kun tuoteseloste ei minulle sitä kerro?

Tätä laitoin viimeksi Glykoli, Longlife, tiiviste
Mutta nyt ei ole enää biltemaa lähellä, josta hakea.
 
Kauden vaihtuessa renkaiden vaihdossa putsaillaan jarruja. Eli mitä se putsaus käsittää? Riittääkö, että (hiekkapaperilla?)putsaa jarrupalat vai vähän pidemmän kaavan mukaisesti eli herkistyksiä, ruosteiden poisto jne?
Ei tarvitse paloja hioa jos ei ole lasittumaa.

Puhdistele satulan liukutapit sekä jarrupalan ja satulan liukupinnat, eli ne johon palat asetetaan. Liukutappeihin jarrurasvaa.
 
Ylläolevasta kysymyksestä tulikin muuten mieleen erikoinen kokemus liittyen Motonetin langattomasta USB-autolaturiin.
Kaupan pihassa unboxasin juuri hankkimani laturin ja kytkin silloisen auton (Audi A6 -05) tupakinsytyttimeen. Välittömästi lakkasi radio soimasta...kuvittelin että laite pamautti jonkun sulakkeen viihdesysteemeistä, mutta sitten huomasin ettei perhana virratkaan mene päälle koko autossa enään. Samantien laite irti tupakinsytyttimestä ja toinen jalka oli jo autosta ulos, kunnes radio alkoi taas pauhaamaan. Eli tilanne oli se, että kun tuon USB härpäkkeen kytki tupakinsytyttimeen, niin autosta katosi virrat kokonaan (en uskaltanut testata mitä olisi tapahtunut jos laitteen olisi kytkenyt kun auto olisi käynnissä).

Joskun aikoja sitten oli samanlainen kokemus USB laturista ja A4:sta. Halpis laturi sotki radion kuuluvuuden. Asia ratkesi kun sitten isolla rahalla ostin oikean "merkkiaturin". Jos muistelen oiken, taisi jopa laturin spekseissä lukea, että se oli jotenkin häiriösuojattu ja ei aiheuta häiriötä auton sähköjärjestelmiin.
 
"Jäähdytysjärjestelmässä tulee käyttää etyleenliglykolipohjaista jäähdytysnestettä"

Joten täyttääkö tämä vaatimukset, kun tuoteseloste ei minulle sitä kerro?

Tätä laitoin viimeksi Glykoli, Longlife, tiiviste
Mutta nyt ei ole enää biltemaa lähellä, josta hakea.

Luultavastihan tuo on sopivaa, mutta ei siinä tosiaan missään mainita tarkkoja speksejä. Samasta kaupasta saa myös zero merkkisiä jäähdytys nesteitä joissa ainakin tietää mitä ostaa.


Tuossa vain ottaa huomioon että samanlaisessa litran pullossa myydään sekä käyttövalmista tavaraa että tiivistettä.
 
Minusta nuo uudemmat Mazda 3t ovat ajettavuudeltaan ja mukavuudeltaan perusjapsien parhaimmistoa, erittäin asiallisia pelejä. Kannattaa käydä ainakin koeajolla.
 
Nykyrenkaat kuluu alipaineilla keskeltä. Niin epäintuitiivista kuin se onkaan.
Tuohon paineen vaikutuksesta kulumiseen vaikuttaa myös renkaan koko. Pienemmissä ja korkean ilmatilan renkaissa paineen muutokset menee niinkuin ajatella saattaisi eli liian suuri paine kuluttaa rengasta keskeltä ja alipaine reunoja. Kun taas isommissa ja matalaprofiilin renkaissa ajatusmalli pyörähtääkin ympäri.
 
Elikkäs, kysymyksenä tälle seuralle :) Löytyykö oulun alueelta mitään autonvanteiden hiekka/sooda/mitänäitä on puhaltajia (liikkeitä siis) .. prkl google vaan tarjoileepi vaan tyhjää.
 
Miten Lidlin ilmainen sähköauton lataus toimii? Onko rajoitettu aika ja toimiiko yölläkin kun kauppa on jo kiinni?
 
Tuohon paineen vaikutuksesta kulumiseen vaikuttaa myös renkaan koko. Pienemmissä ja korkean ilmatilan renkaissa paineen muutokset menee niinkuin ajatella saattaisi eli liian suuri paine kuluttaa rengasta keskeltä ja alipaine reunoja. Kun taas isommissa ja matalaprofiilin renkaissa ajatusmalli pyörähtääkin ympäri.
Mihin tää ajatusmallin pyörähtäminen perustuu? Aina välillä tätä kuulee, mutta en ole itse koskaan mistään mitään faktapohjaa asialle löytänyt. Mikä on se raja, missä ympäri pyörähtäminen tapahtuu?
 
Miten Lidlin ilmainen sähköauton lataus toimii? Onko rajoitettu aika ja toimiiko yölläkin kun kauppa on jo kiinni?
Lataus on saatavilla vain kaupan aukioloaikojen aikana. Pömpelissä on kolme eri latauskaapelia, laitat yhteensopivan autoosi kiinni, ja kosketusnäytöltä aloitat homman. Muistaakseni sanoo jotain että "Aloita", ja siinä se taisi olla. :) Tosi simppeli. Näyttää kuluneen ajan ja ladatut kilowatit. Tunnin kohdalla sammuttaa latauksen. Jos sen tunnin jälkeen haluat jatkaa, niin paina uudelleen "Aloita". Toki en tätä suosittele kenellekään ellei yli tuntia siellä Lidlissä asioi. Kerran tein pitkän kauppareissun päätteeksi niin että söin aamiaisen autossa ja annoin vielä ladata, ja tunti tuli täyteen. Siihen ajoi toinen auto, jolta heti tietysti kysyin tarvitseeko hän juuri sitä minun latauskaapeliani. Omalla ns. lähi-Lidlilläni tosi usein vaan jampat ajaa pihaan, pistää lataukseen, ja jää istumaan autoon. Harmi että tuollaista kivaa etua väärinkäytetään, eikä jätetä vapaaksi oikeasti kaupassa asioiville. Kohta sekin menee pois kun ihmiset pihistelevät muutaman kolikon takia ja tulevat istumaan Lidlin pihaan. Mielestäni ihan älytöntä touhua, itse keksin muutamankin asian jota tekisin mielummin kuin istuisin Lidlin pihassa autossa muutaman pennin säästön takia.
 
Olen huomannut että useimmissa autohuolloissa käytetään jotain erityisen hyvän tuoksuista lasinpesunestettä. Haluaisin ostaa itse samaa, mutten ole löytänyt sitä mistään. Se sininen liemi jota useimmat paikat myyvät, on hirveän hajuista. Lasol taas on hyvää mutta kallista. Tietääkö kukaan mitä pesunestettä käytetään paljon autokorjaamoilla ja saako sitä tavalliselle kuluttajalle sopivassa pakkauskoossa?
 
en ole ikinä ennen kuullut mistään ace luokituksista ja täyttä hepreaa itselleni. Eli nyt tuolla acea c3:n auton öljysäilössä on seassa puoli litraa acea a3:sta. Haittaako se?

1645373008677.png

1645373043192.png
En osaa vastata haittaako tuo, mutta acea A ja C luokan merkittävin ero on siinä että C öljyssä ei ole tuhkaa, jota A öljyssä on.

Tuhka parantaa öljyn voiteluominaisuuksia, eli moottorille tuo on itseasiassa parempaa öljyä. Sen sijaan tuhka ei mene hiukkassuodattimesta läpi, jos moottori kuluttaa öljyä (kuten se sulla ilmeisesti tekee, kun jouduit lisäämään) se tuhka menee pakosarjaan ja sieltä hiukkassuodattimeen ja jää sinne, kunnes suti on tukossa

E: olipas tää vanha messu johon vastasin...
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Olen huomannut että useimmissa autohuolloissa käytetään jotain erityisen hyvän tuoksuista lasinpesunestettä. Haluaisin ostaa itse samaa, mutten ole löytänyt sitä mistään. Se sininen liemi jota useimmat paikat myyvät, on hirveän hajuista. Lasol taas on hyvää mutta kallista. Tietääkö kukaan mitä pesunestettä käytetään paljon autokorjaamoilla ja saako sitä tavalliselle kuluttajalle sopivassa pakkauskoossa?
Luultavasti se on se sitruunantuoksuinen aine, mitä tukku sillä hetkellä toimittaa, tyyliin
korrek_lasipesu_1.jpg
 
Automarkkina todella kuiva kotikaupungissa joten katsellut laajemmalla haarukalla nyt nettiautosta. Bongasin eilen juuri tulleen tuoreen ilmoituksen jossa myyjänä delta-auto ja laitoin viestiä hetisinne ko. autosta. Vastasivat että siirtävät kyllä autoja mutta vain jos tehdään "ostosopimus jonka voi perua jos auto ei vastaa luvattua". Autosta ei ollut vielä kuviakaan mutta sanoi että tulevat "ihan pian", joten menin tänään Delta-auton sivuille katsomaan onko autosta tullut kuvia. Välittömästi huomioni kiinnittyi sivuilla olevaan mainokseen: "Tämä auto lähimpään Deltaan? Muista myös – saat minkä tahansa vaihto- tai esittelyauton sinua lähimpään Delta Autoon! Lue lisää "

Linkin takaa paljastuu tosiaan teksti " Löysit mieluisan vaihto- tai esittelyauton, mutta se sijaitsee toisella paikkakunnalla? Ei hätää! Kuljetamme veloituksetta minkä tahansa vaihto- tai esittelyauton sinua lähimpään Delta Autoon – kysy lisää myyjältä: "

Laitoin myyntichattiin viestiä ja sieläkin myyjä sanoi että tietääkseen asiakas maksaa siirtokulut jos ei osta autoa. Laitoin linkin tähän heidän omalle sivulleen niin sanoi että "jaa no sittenhän tietysti kuljetamme auton ilmaiseksi sinulle koeajolle". Lisätietona mainittakoon että sielä oli erikseen siis myös linkki jonka takana selostetaan auton ostamisesta etänä kotiinkuljetuksella, erikseen tästä auto lähimpään liikkeeseen vaihtoehdosta. Outoa jos liikkeeseen siirtämistä mainostettaisiin erikseen niin että ehdot olisivat käytännössä samat kuin kotiinkuljetuksessa.

Kysymys siis kuuluukin että millaiset kokemukset kanssapalstalaisilla Deltasta ja muistakin ketjuista että ketkä siirtävät autoja ilman "ostosopimusta" ja mahdollisesti kokonaan ilman kuluja?
 
Olen huomannut että useimmissa autohuolloissa käytetään jotain erityisen hyvän tuoksuista lasinpesunestettä. Haluaisin ostaa itse samaa, mutten ole löytänyt sitä mistään. Se sininen liemi jota useimmat paikat myyvät, on hirveän hajuista. Lasol taas on hyvää mutta kallista. Tietääkö kukaan mitä pesunestettä käytetään paljon autokorjaamoilla ja saako sitä tavalliselle kuluttajalle sopivassa pakkauskoossa?

Tuota ainakin käytetään aika yleisesti huolloissa. Toki heille se menee tynnyrissä, mutta kuluttajamyynnissä on 5l pönttöjä. Puuilo ja minimani ainakin myy.
 
Törmäsin keskusteluun jossa pohdittiin sähkö/bensahybridin varustamista kaasuvehkeillä, auto olisi siis sähkö/kaasu/bensa-hybridi. Onko tuo teknisesti mahdollista, entä törmäisikö katsastuksessa tai tuleeko joku vero-ongela tms?
Kiinnostais kyllä ajaa osa kaasulla kun kaasuasema on tuossa kilsan päässä. Auto on BMW 225xe
 
Automarkkina todella kuiva kotikaupungissa joten katsellut laajemmalla haarukalla nyt nettiautosta. Bongasin eilen juuri tulleen tuoreen ilmoituksen jossa myyjänä delta-auto ja laitoin viestiä hetisinne ko. autosta. Vastasivat että siirtävät kyllä autoja mutta vain jos tehdään "ostosopimus jonka voi perua jos auto ei vastaa luvattua". Autosta ei ollut vielä kuviakaan mutta sanoi että tulevat "ihan pian", joten menin tänään Delta-auton sivuille katsomaan onko autosta tullut kuvia. Välittömästi huomioni kiinnittyi sivuilla olevaan mainokseen: "Tämä auto lähimpään Deltaan? Muista myös – saat minkä tahansa vaihto- tai esittelyauton sinua lähimpään Delta Autoon! Lue lisää "

Linkin takaa paljastuu tosiaan teksti " Löysit mieluisan vaihto- tai esittelyauton, mutta se sijaitsee toisella paikkakunnalla? Ei hätää! Kuljetamme veloituksetta minkä tahansa vaihto- tai esittelyauton sinua lähimpään Delta Autoon – kysy lisää myyjältä: "

Laitoin myyntichattiin viestiä ja sieläkin myyjä sanoi että tietääkseen asiakas maksaa siirtokulut jos ei osta autoa. Laitoin linkin tähän heidän omalle sivulleen niin sanoi että "jaa no sittenhän tietysti kuljetamme auton ilmaiseksi sinulle koeajolle". Lisätietona mainittakoon että sielä oli erikseen siis myös linkki jonka takana selostetaan auton ostamisesta etänä kotiinkuljetuksella, erikseen tästä auto lähimpään liikkeeseen vaihtoehdosta. Outoa jos liikkeeseen siirtämistä mainostettaisiin erikseen niin että ehdot olisivat käytännössä samat kuin kotiinkuljetuksessa.

Kysymys siis kuuluukin että millaiset kokemukset kanssapalstalaisilla Deltasta ja muistakin ketjuista että ketkä siirtävät autoja ilman "ostosopimusta" ja mahdollisesti kokonaan ilman kuluja?

No se auton siirtely, jos käytetään autonkuljetusrekkaa maksaa matkasta riippuen muutamasta satasesta yli 600€ tjsn. Jotkut voi käyttää erillisiä kuskeja ajamaan autoja paikasta toiseen, sekin maksaa.

Kyllä siinä pitää olla kaupat tehtynä ennenkuin mikään liikkuu mihinkään. Toki etämyynnissä jotain oikeutta kaupanpurkuun. Onhan noita käräjöitykin...
 
Olen huomannut että useimmissa autohuolloissa käytetään jotain erityisen hyvän tuoksuista lasinpesunestettä. Haluaisin ostaa itse samaa, mutten ole löytänyt sitä mistään. Se sininen liemi jota useimmat paikat myyvät, on hirveän hajuista. Lasol taas on hyvää mutta kallista. Tietääkö kukaan mitä pesunestettä käytetään paljon autokorjaamoilla ja saako sitä tavalliselle kuluttajalle sopivassa pakkauskoossa?
Ei tuo lasol loppujenlopuksi kovin kallista ole. Se -60C kestävä 10l pänttö raakaalasolia maksaa jotain 30e, ja käytännössä siitä saa jotain 40-50l valmista pesuainetta.

Tietysti onhan se helpompaa kaataa suoraan valmis neste säiliöön.
 
Ei tuo lasol loppujenlopuksi kovin kallista ole. Se -60C kestävä 10l pänttö raakaalasolia maksaa jotain 30e, ja käytännössä siitä saa jotain 40-50l valmista pesuainetta.

Tietysti onhan se helpompaa kaataa suoraan valmis neste säiliöön.

Mä siirryin käyttämään tuota taktiikkaa. Ei se paljoa kalliimmaksi tule ja omalla kohdalla ratkaisun teki kun käyttövalmis -20 speksattu pesuneste olikin vetänyt jäihin jo jossain 13-16 pakkasella. Oli jotain perus nestettä Motonet/Tokmanni tms.
 
Mulla on ongelmana se että pesunestettä menee ilmanottoon, lasol on ainoa jonka sietää, kun on vähän miedompi käry kuin muissa.
 
Miksi tänään *tuttaa -threadiin tämän jo kirjoitinkin: Espoossa on tänään ollut todella kova tuuli. Lähdin salille ja ajoin auton reunimmaiseen parkkiruutuun jossa on kaide vieressä. Auton ovea avatessa tuuli tarrasi oveen niin lujaa kiinni että se paiskautui kaiteeseen ja oven reuna aivan solmussa.

Eli oven reunassa 20cm lommo, tai ennemminkin pelti vääntynyt. Maali lohennut reunoista ja pelti paistaa saumassa. Takaovea ei saa auki koska tuo lommo vääntää takaovea kiinni päin ja siinäkin pientä jälkeä. Vakuutus Pohjantähdessä laajalla kaskolla.

Onko kokemuksia saavatko korjattua huomaamattomaksi? Väri erikoisempi vihertävä metallihohto. Pohjantähden partneri näköjään Autoklinikka mistä en ole ikinä kuullutkaan ja sinne vien maanantaina näytille. Auto ostettu uutena viime syksynä joten hieman keljuttaa.
 
Miksi tänään *tuttaa -threadiin tämän jo kirjoitinkin: Espoossa on tänään ollut todella kova tuuli. Lähdin salille ja ajoin auton reunimmaiseen parkkiruutuun jossa on kaide vieressä. Auton ovea avatessa tuuli tarrasi oveen niin lujaa kiinni että se paiskautui kaiteeseen ja oven reuna aivan solmussa.

Eli oven reunassa 20cm lommo, tai ennemminkin pelti vääntynyt. Maali lohennut reunoista ja pelti paistaa saumassa. Takaovea ei saa auki koska tuo lommo vääntää takaovea kiinni päin ja siinäkin pientä jälkeä. Vakuutus Pohjantähdessä laajalla kaskolla.

Onko kokemuksia saavatko korjattua huomaamattomaksi? Väri erikoisempi vihertävä metallihohto. Pohjantähden partneri näköjään Autoklinikka mistä en ole ikinä kuullutkaan ja sinne vien maanantaina näytille. Auto ostettu uutena viime syksynä joten hieman keljuttaa.
Mikä auto? Ja unohda nuo autoklinikka paskat. Joko viet merkkihuoltoon tai ns "oikealle" spesialistille joka tekee merkkihuoltoa huomattavasti parempaa jälkeä.
 
Mikä auto? Ja unohda nuo autoklinikka paskat. Joko viet merkkihuoltoon tai ns "oikealle" spesialistille joka tekee merkkihuoltoa huomattavasti parempaa jälkeä.
Saanko itse päättää korjauspaikan? Pohjantähden sivuilla mainitaan vain Autoklinikka. Auto on Citroen. Ainakin Autokeskuksen sivuilla mainitaan Pohjantähti ja heillä myydään sitikkaa. Pohjantähti mainitaan myös Vehon vauriokorjaamossa mutta heillä ei taida sitikan edustusta olla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 580
Viestejä
4 558 642
Jäsenet
75 004
Uusin jäsen
otso.lan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom