Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika!
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo 273 + 73 + 66 + 151 + 60 on tismalleen sama 623 € kuin Skoda Reilu-huolto. Se tuskin on sattumaa, joten kauhistelemasi 623 €/a sisältää mm. jarrunesteen ja tulppien vaihdon, mikä on aivan järjetöntä teettää vuosittain.

Jos nyt on pienemmän huollon aika, kuten 2018:sta voisi kerran vuodessa huolletulle päätellä, niin huollot maksaisivat eri vuosina (olettaen korkean hinnan perusteella, että ovat platinatulppia, jotka vaihdetaan 6 v/90 tkm):

2025: 273 €
2026: 273 + 73 + 66 + 60 € = 472 €
2027: 273 €
2028: 472 €
2029: 273 €
2030: 273 + 73 + 66 + 151 + 60 = 623 €
2031: 273 €
2032: 472 €
2033: 273 €
2034: 472 €
2035: 273 €
2036: 623 €
2037: 273 €

Inflaatiokorotukset tietysti päälle.

Kuuden vuoden tulpilla vuosikeskiarvo kerran vuodessa huoltavalle olisi:

273 + 1/2 * (73 + 66 + 60) + 1/6 * 151 = 397,67 €/a

Neljän vuoden tulpilla:

273 + 1/2 * (73 + 66 + 60) + 1/4 * 151 = 410,25 €/a

Noista molemmista saisit ~25 €/a pois, jos vaihdat raitisilman itse jollain Motonetin 15 €-suodattimella.
Kiitos tästä kattavasta paketista. Pitää katsoa huoltokirjasta mitä tehty, mutta oman muistikuvan pohjalta nuo kaikki aina laitettu. Jännä kun poistat ruksin listalta niin kysyy syytä jättää huolto ohjelman mukaisia hommia tekemättä. Sitten taas 100t 110t ja 120t kilsamäärillä aina ruksittuu nuo kaikki vaihtoehdot omalla rekkarilla.
Helppohan heillä on laittaa hintaa jos kaikki aina laitetaan mukaan.
Etenen todnäk pelkällä 273e tarkastus ja öljynvaihtohuollolla.

Jos et voi mitenkään epävirallisesti stalkkaamalla saada yhteyttä, laita haastemies toimittamaan sille yhteydenottopyyntö. En ole alan kokemusasiantuntija mutta olen ymmärtänyt että vaikka syntymäpäiväkutsun voi toimittaa tälla tavoin ja se vaan maksaa rahaa.

Nykyään on periaatteessa tuollaisten tietojen tietoturva niin hyperanaali, ettei ihmiselle saa jostain DVV:n tietokannasta luovuttaa edes oman äidin nimeä, pelkän syntymäajan.
En tosiaan keksi miten saisin yhteyden, kun netistä en henkilöstä mitään löydä. Harkitaan tuota vaihtoehtoa, ehkä vähän turhan järeä ja kallis tähän tarkoitukseen.

Löytyykö mistään kuulokemikrofonin 3.5mm "splitteriä" pitkällä johdolla. Kaupat on täynnä noita parin kymmenen sentin mittaisia, deltacoa sun muuta, mutta pitkää en vartin googlettamisella löytänyt. HyperX:n vanha, n. 2m mittainen alkaa antautumaan, pitäisi korvaava löytää. Eli 3,5mm 4pin naaras (kuuloke ja mic samassa) -> 2 x 3,5mm 3pin uros (kuuloke ja mic erikseen).

Tiedän henkilöstä koko nimen, henkilötunnuksen ja esimerkiksi osoitteen joka hänellä oli noin 10 vuotta sitten. Miten saisin henkilöön yhteyden? Numerotiedustelu löytää useita henkilöitä Suomesta ja myös tuolta viimeksi tiedossa olevan osoitteen kunnasta, sillä osoitteella ei löydy. DVV:n osoitetietopalvelusta kerrottiin, että henkilö löytyy, mutta yhteistietoja ei löydy, eli ilmeisesti ne on salattu. Googlehaulla en löydä mitään, jonka voisin päätellä viittaavaan juuri kyseiseen henkilöön, kun nimikaimoja on useita.
Yksi halpa vaihtoehto on koittaa lähettää kirje siihen vanhaan osoitteeseen ja toivoa, että se menisi Postin osoiteselvitykseen ja sen kautta oikeaan paikkaan. (Todennäköisesti Postilla ei ole toimitusehtojensa mukaan velvollisuutta selvittää noin vanhaa osoitetietoa, mutta saattavat sen tehdä.)

Yksi halpa vaihtoehto on koittaa lähettää kirje siihen vanhaan osoitteeseen ja toivoa, että se menisi Postin osoiteselvitykseen ja sen kautta oikeaan paikkaan. (Todennäköisesti Postilla ei ole toimitusehtojensa mukaan velvollisuutta selvittää noin vanhaa osoitetietoa, mutta saattavat sen tehdä.)

Ei tuo välttämättä hirveästi auta, jos vastaanottaja ei halua olla missää tekemisessä kyselijän kanssa ja jopa toivoo, ettei häntä hänelle löytyisi :)

Onkohan taas joku kusetus meneillään. Känykkään tuli ilmo että suojaa MS tilisi puhnumerolla jne... no numero ei kelpaa missään muodossa, eikä gaymail postiin tule mitään vaihtoehtoista juttua. Virustutkat ei sano mitään. Tietenkin näyttää aidolle. Kun mihinkään ei voi luottaa nykyään:cautious:

Pengoin koko foorumin läpi äkkiä enkä löytänyt mitään lankaa aiheesta mikä on huijaista tai ei. Pitäisköhän sellainen olla näkyvästi löydettävissä?

Soittoja oudoista numeroista, mutta ei tää nyt sihinkään oikein sovi.

Tätä mietin itsekin, mutta käsittääkseni Posti ei nykyään noita selvittele vaan jakaa siihen osoitteeseen, mihin on lähetetty. Paitsi muuton jälkeen kuukauden tai jos henkilö maksaa palvelusta.
Ei tuo välttämättä hirveästi auta, jos vastaanottaja ei halua olla missää tekemisessä kyselijän kanssa ja jopa toivoo, ettei häntä hänelle löytyisi :)
Tässä ei ole kyse mistään sellaisesta asiasta. Kymmenen vuotta sitten kun ostettiin asuntomme, silloinen myyjä sanoi, että jos olemme myymässä tätä joskus myöhemmin, tarjotkaa hänelle ja vannotti kovasti, että on tosissaan. Nyt olisi se hetki, mutta minulla ei ole henkilön puhelinnumeroa tms. että saisin yhteyden. Olisin kysäissyt, kiinnostaako, koska se olisi helppo vaihtoehto.

Tätä mietin itsekin, mutta käsittääkseni Posti ei nykyään noita selvittele vaan jakaa siihen osoitteeseen, mihin on lähetetty. Paitsi muuton jälkeen kuukauden tai jos henkilö maksaa palvelusta.
Minulle noita kyllä tulee uudelleenohjattuina ja on tullut myös useammasta aiemmasta osoitteesta. Olen kyllä yleensä maksanut palvelusta, mutta muistaakseni postin lupaus on vain pidentää tämä aika 1kk -> 12kk. Vai koskeekohan tuo pelkästään massapostitettua sisältöä?

Toki osoiteselvitys on vielä eri juttu kuin uudelleenohjaus. Pitäisi varmaan koeponnistaa sitä lähettämällä postia niin vajailla tiedoilla ettei sitä noin vaan jaeta "osoitteeseen mihin se on lähetetty".

Minulle noita kyllä tulee uudelleenohjattuina ja on tullut myös useammasta aiemmasta osoitteesta. Olen kyllä yleensä maksanut palvelusta, mutta muistaakseni postin lupaus on vain pidentää tämä aika 1kk -> 12kk. Vai koskeekohan tuo pelkästään massapostitettua sisältöä?

Toki osoiteselvitys on vielä eri juttu kuin uudelleenohjaus. Pitäisi varmaan koeponnistaa sitä lähettämällä postia niin vajailla tiedoilla ettei sitä noin vaan jaeta "osoitteeseen mihin se on lähetetty".
Ennen oli kunnollista.
Mun isovanhemmat sai serkuiltaan Michiganista kirjeen osoitetiedoilla herra ja rouva sukunimi, kunta, suomi

Tässä ei ole kyse mistään sellaisesta asiasta. Kymmenen vuotta sitten kun ostettiin asuntomme, silloinen myyjä sanoi, että jos olemme myymässä tätä joskus myöhemmin, tarjotkaa hänelle ja vannotti kovasti, että on tosissaan. Nyt olisi se hetki, mutta minulla ei ole henkilön puhelinnumeroa tms. että saisin yhteyden. Olisin kysäissyt, kiinnostaako, koska se olisi helppo vaihtoehto.

Uskon kyllä, tuo oli vain vähän erilainen lähestyminen kauttasi tämän tyyppisiin kyselyihin. Ei ole aina ihan vilpittömät ajatukset, kun näkee netissä vastaavia kyselyitä.

Jos menee ns. "yksityiselle" firmalle vaikka kolesterolimittaukseen ( Kolesterolipaketti ) niin tuleeko siitä merkintä Kantaan? Tai mistään muustakaan vastaavista testeistä missä ei ole lääkärin lähetettä?

Jos menee ns. "yksityiselle" firmalle vaikka kolesterolimittaukseen ( Kolesterolipaketti ) niin tuleeko siitä merkintä Kantaan? Tai mistään muustakaan vastaavista testeistä missä ei ole lääkärin lähetettä?
UKK:ssa mainittuna:
Mihin tutkimustulokset tulevat?
Valmiit tulokset ovat nähtävissä verkkoasiointipalvelussa ja OmaKannassa valmistumisen jälkeen. Saat sähköpostitse ilmoituksen, kun tulokset ovat nähtävissä verkkoasioinnissa. Jos tiedoissasi ei ole sähköpostiosoitetta, sinun tulee seurata itse, milloin tulokset valmistuvat.

Löytyvätkö tutkimustulokset OmaKannasta?
SYNLAB on aloittanut Kanta-arkistoinnin 21.8.2023. Sen jälkeen tehtyjen tutkimusten tulokset ovat nähtävillä myös OmaKannassa.

UKK:ssa mainittuna:
Mihin tutkimustulokset tulevat?
Valmiit tulokset ovat nähtävissä verkkoasiointipalvelussa ja OmaKannassa valmistumisen jälkeen. Saat sähköpostitse ilmoituksen, kun tulokset ovat nähtävissä verkkoasioinnissa. Jos tiedoissasi ei ole sähköpostiosoitetta, sinun tulee seurata itse, milloin tulokset valmistuvat.

Löytyvätkö tutkimustulokset OmaKannasta?
SYNLAB on aloittanut Kanta-arkistoinnin 21.8.2023. Sen jälkeen tehtyjen tutkimusten tulokset ovat nähtävillä myös OmaKannassa.
Jaa katos vaan, meni ohi.
Mutta miksi ihmiset tekisivät testejä tuolla kun mahdolliset negatiiviset tulokset jäävät kantaan?

Mutta miksi ihmiset tekisivät testejä tuolla kun mahdolliset negatiiviset tulokset jäävät kantaan?
Itse ainakin näkisin, että myös ne negatiiviset tulokset on ihan relevanttia dataa, niin voi sitten lääkärin kanssa keskustella mahdollisista jatkotoimenpiteistä.
Lääkärin on helpompi ne kaivella kannasta kuin että pitäisi jotain tulostettua lappua kantaa mukana.

Eikös se vaan ole hyvä että sinua hoitavat henkilöt näkevät jos sinulla on esimerkiksi korkea kolesteroli, se kun saattaa esimerkiksi vaikuttaa mahdollisten muiden hoitojen suunnitteluun? Ja itse muistelisin että aikanaan ainakin työterveydessä oli joku rasti ruutuun -myöntymys sille että työterveyden labroja sun muita saivat laittaa Omakantaan tms. Eli ainakin aikanaan tuosta olisi voinut heidän osaltaan kieltäytyä, nykytilanteesta en tiedä.

Eikös se vaan ole hyvä että sinua hoitavat henkilöt näkevät jos sinulla on esimerkiksi korkea kolesteroli, se kun saattaa esimerkiksi vaikuttaa mahdollisten muiden hoitojen suunnitteluun? Ja itse muistelisin että aikanaan ainakin työterveydessä oli joku rasti ruutuun -myöntymys sille että työterveyden labroja sun muita saivat laittaa Omakantaan tms. Eli ainakin aikanaan tuosta olisi voinut heidän osaltaan kieltäytyä, nykytilanteesta en tiedä.
Ei se ole, jos on vaikka verenpainetautia sairastava pimeän työn mafioso, joka ei halua että viholliset saa terveyskeskustesta tietää missä hoidat itseäsi. Anonyyminä ei saa suomessa itseään hoidatettua -ei edes hampaita

Mutta onhan tuo tosiasiassa harmillista, ettei kanta arkistointia voi kieltää. Tietojen näyttämisen voi kyllä kieltää, mutta tiedot arkistoituvat kuitenkin

Ei välttämättä. Etsin tuolta rauta-arvojen mittausta ja selasin muita testejä ja siellä oli mm. Alkoholin käytön seuranta. Sellaisen jos teet huonoilla arvoilla niin luulis olevan paska juttu kun arvot jää sinne ja sen jälkeen sut on tuomittu ja lääkkeiden jne saaminen onkin astetta hankalampaa.

Tradekan Restel-etuseteleissä (10€+10€+5€) lukee että ne on henkilökohtaisia ja ei käy kotiinkuljetuksessa eikä restiksessä,
pitää näyttää tradekan jäsenkortti maksaessa niillä.

Voinko
a) Classic pizzassa maksaa niillä tilaamani 2 pizzaa joista toisen söi seuralainen?
b) Burger Kingissä varmaan voi ottaa mukaan ruokaa koko rahalla?

Itse ainakin näkisin, että myös ne negatiiviset tulokset on ihan relevanttia dataa, niin voi sitten lääkärin kanssa keskustella mahdollisista jatkotoimenpiteistä.
Lääkärin on helpompi ne kaivella kannasta kuin että pitäisi jotain tulostettua lappua kantaa mukana.
Kaikki tulokset menevät Kantaan, mutta se vähän tökkii, kun sieltä ei saa millään tavalla pois mitään. Siellä on sulassa sovussa ikuisesti ihan kaikki reseptit, lääkärinlausunnot ja kaikki muukin. Tavallaan tuo on toki hyvä juttu, mutta sitten toisaalta taas ei niinkään, kun henkilö ei voi itse poistaa sieltä mitään edes halutessaan, olivat tiedot nyt sitten tarpeellisia joskus myöhemmin, tai ei.

Töissä näitä on joutunut tietosuojakeskusteluiden myötä pohtimaan ja mielestäni tuo on melkoinen vääryys, kun siellä voi olla ihmisillä vuosien takaa vaikka mitä sellaista merkintää, jota ei halua kenenkään ulkopuolisen koskaan näkevän, mutta eroon niistä tiedoista ei pääse silti mitenkään ja kun tietää, että noita tietoja ensinnäkin vuodetaan joko tahattomasti tai tarkoituksella, ja toisekseen joskus myös katsellaan ilman lupaa, niin eihän tuo mikään kovin kestävä systeemi ole. Vähintään toivoisin, että siellä olisi rasti ruutuun -tyyppinen valinta jokaisessa merkinnässä, että näkyykö ko. tieto kenellekään muulle kuin potilaalle itselleen ja tarpeen mukaan myös määritellylle hoitavalle lääkärille.

Jos siinä oli kiinteistövälittäjä välissä, niin sinne viestiä että tarvis edellisen omistajan yhteystiedot.

Tuli vaan mieleen, kun nykyisen naapurin talossa kävi vahinko, viranomaisista ei ollut mitään apua. Sitten muistin sitä edeltävän omistajan, ja löysin heidän puhelinnumeron. Kauppakirjat tallessa ja laittoi mulle nimet ja numerot, niin sain ilmoitettua vahingosta. Nykyiset siis asuvat aivan jossain muuaalla, ja remppa menossa. Vkl ovat kyllä paikalla, mutta tuo nyt oli sellainen ettei oikein voinut odottaa siihen asti kun tulevat takaisin...

Lähetä tälle kuismalle postia sinun osoitteeseen. Kun se kilahtaa postilaatikosta vedä henkselit yli osoitteesta ja kirjoita ”ei asu täällä”. Tiputa sitten Postin laatikkoon. Ja sit tietysti jäät odottamaan miten kävi.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 675
Jäsenet
78 685
Uusin jäsen
Niksujee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom