Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika!
  • Aloitettu Aloitettu
Ei se ole perseestä,se on tietoturvasyistä tehty noin,ei jaeta linkkejä eteenpäin ja opetetaan hölmöimmätkin käyttäjät menemään sivuille oikeata reittiä,eikä niin että linkki sivuille on valmiina,jolloin rikolliset väärentävät sivun ja pääsevät hyödyntämään tuota huijauksissa.
Mutta koska kumpaakin palvelua käytetään vahvalla tunnistautumisella, esim. pankki, tai mobiilivarmenne ja molemmissa on valtio takana, niin kyllä se nyt kätevämpää olisi, että ne verottajan kirjeet olisi myös siellä suomi.fi palvelussa luettavissa.

Mutta koska kumpaakin palvelua käytetään vahvalla tunnistautumisella, esim. pankki, tai mobiilivarmenne ja molemmissa on valtio takana, niin kyllä se nyt kätevämpää olisi, että ne verottajan kirjeet olisi myös siellä suomi.fi palvelussa luettavissa.
Ei olisi. Suomi.fi toimii tässä vain ilmoittajana, ja kaikki verotukseen liittyvä tapahtuu OmaVerossa. Ja juuri näin sen kuuluu ja pitääkin mennä. Hyvä nyrkkisääntö on, että jos Suomi.fi:stä tulee Verohallinnon viestintää, kannattaa vaan suoraan mennä OmaVero-palveluun.

Keksiikö kukaan järkevää syytä miksi joku ostaisi tuon 500g pullon?

ScreenShot036.jpg

Samassa K-Marketissa tarjolla molemmat.

Keksiikö kukaan järkevää syytä miksi joku ostaisi tuon 500g pullon?

ScreenShot036.jpg

Samassa K-Marketissa tarjolla molemmat.

Pienemmästä purkista on huomattavasti mukavampi annostella suoraan vaikkapa makkaran päälle, ja se on myös helpompi säilyttää jääkaapissa.

Omakohtaisesti voin kertoa että tässä kahden hengen taloudessa tuo 950g purkki olisi noin neljän-viiden vuoden sinapit, kun katsoo mitä purkkeja jääkaapissa nyt pyörii.

Saattaa olla noinkin. Meiran ketsupissa asia on juuri päinvastoin, isompi pullo maksaa selvästi enemmän. Voi olla juurikin siksi kun ketsuppia kuluu enemmän kuin sinappia.

ScreenShot042.jpg

Miksi monet ihmiset tankatessaan tuijottavat bensapumpun mittaria vaikka tankkaavat tankin täyteen eli kunnes polttoaineen tulo pysähtyy automaattisesti?

Yleensä se mittari on vielä takana joten joutuvat kiertämään vartaloa. Eikö kannattaisi ennemmin pitää katse siinä pistoolissa jos automaattinen pysäytys ei toimikkaan?

Just my 10 cents.

Ehkä heillä ei ole tarkoituskaan tankata täyteen? Eli jos vaikka tankissa on 50 litraa "tilaa" ja haluavat tankata 20 litraa tai vaikka 50 eurolla.

Sittenhän tuo kieltämättä on outoa jos on tarkoitus vaan tankata täyteen.

Miksi monet ihmiset tankatessaan tuijottavat bensapumpun mittaria vaikka tankkaavat tankin täyteen eli kunnes polttoaineen tulo pysähtyy automaattisesti?

Yleensä se mittari on vielä takana joten joutuvat kiertämään vartaloa. Eikö kannattaisi ennemmin pitää katse siinä pistoolissa jos automaattinen pysäytys ei toimikkaan?

Just my 10 cents.
Koska haluavat nähdä paljonko menee rahaa tai polttoainetta, seuraavat kulutusta, tai kyse on ihan vain tottumuksesta. Se tuo myös pienen tunteen kontrollista.

Just my 10 cents.
Eipä siinä tankatessa paljon muutakaan tekemistä ole kuin katsoa sitä mittaria. Itse ainakin kuulen kun tankki alkaa olla täynnä kun alkaa täyttöputkesta kuulumaan erilainen ääni joten ei sitä tankkauspistooliakaan ole mielestäni järkeä katsoa. Itse siis yleensä katselen sitä mittaria ellei ympäristössä satu olemaan muuta, kiinnostavampaa katseltavaa. :D

Eipä siinä tankatessa paljon muutakaan tekemistä ole kuin katsoa sitä mittaria. Itse ainakin kuulen kun tankki alkaa olla täynnä kun alkaa täyttöputkesta kuulumaan erilainen ääni joten ei sitä tankkauspistooliakaan ole mielestäni järkeä katsoa. Itse siis yleensä katselen sitä mittaria ellei ympäristössä satu olemaan muuta, kiinnostavampaa katseltavaa. :D
Tämä. Omissa kulkineissa on myös hyvin kuullut hetkee ennen automaattikatkaisua sen että kohta katkee.

Tästä tulikin mieleen, että joissain hienoimmissa polttoainepumpuissa pyörii näytöllä jopa joitakin mainoksia tai vastaavia, eli niitäkin tulee tiirattua jos kohdalle sattuu.

Sitä katsellaan kaukaisuuteen hyvällä ryhdillä (siis eri suuntaan kuin mittari), kun naksahtaa otetaan pistooli pois sillein ettei polttoainetta tipahtele auton kylkeen, laitetaan pistooli takaisin katsomatta mittaria, hypätään autoon ja ajataan pois. Näin siis kun tankataan firman autoa firman kortilla :D

No en minä muutenkaan tuijottele sitä mittaria, sama kuin katselisi sekunttikelloa ja odottaa että 90s kuluu.

Asiaan liittyen ne 20e tankkaajat vähän ihmetyttää, mutta kai heilläkin on omat hyvät syynsä tehdä tuota.

Asiaan liittyen ne 20e tankkaajat vähän ihmetyttää, mutta kai heilläkin on omat hyvät syynsä tehdä tuota.
Itse oon joskus lainannut peräkoukullista autoa ja ajelin ehkä noin 10 kilsaa, niin tankkasin 20 eurolla ennen palautusta. Oishan sitä tietty voinut olla reilumpi ja tankata täyteenkin

Voi olla esim. rahat tiukilla, tai jos on korkeahko polttoaineen hinta, niin tankkaa vähän ja odottaa että hinta tippuu ja tankkaa sitten enemmän.
Juu, itsekin muistan kun joskus nuoruudessa oli rahat tiukilla niin tuli tankattua 20mk. Itse en ole jaksanut bensan hinnan kanssa niin paljoa nuukailla että jos on tarvis käydä tankkaamassa niin kyllä minä nykyään aina täyteen tankkaan mutta kyllä jotkut lirauttavat kalliin bensan aikana vain päivän-parin tarpeen verran (ja ovat sitten tuossa paikallisella kylmäasemalla parin päivän päästä jonottamassa 35 muun tankkaajan kanssa kun on halpaa)

Muutenkin nyt kun tuli muisteltua ja mietittyä tankkaamista niin seteliautomaatilla on tullut tankattua varmaan yhden käden sormilla laskettava määrä, samoin kuin käytyä huoltoaseman sisällä maksamassa ja nuokin kerrat varmaan kaikki markka-aikana. Faija varmaan kävisi vieläkin sisällä maksamassa jos jossain lähialueilla olisi sellainen huoltoasema missä se olisi mahdollista.
Itse oon joskus lainannut peräkoukullista autoa ja ajelin ehkä noin 10 kilsaa, niin tankkasin 20 eurolla ennen palautusta. Oishan sitä tietty voinut olla reilumpi ja tankata täyteenkin
No tosiaan tuollaisessa tilanteessa on nykypäivänä saattanut tankata pienemmän määrän, tosin yleensä olen lyönyt lainaajalle rahaa kouraan lainasta ja bensoista.

Periaatteessa halvempaa se on tankata aina 20e ja ajaa edullisemmin tyhjähköllä tankilla, kuin tankata täyteen ja raahata 40+ litran ekstralastia kyydissä.

Periaatteessa halvempaa se on tankata aina 20e ja ajaa edullisemmin tyhjähköllä tankilla, kuin tankata täyteen ja raahata 40+ litran ekstralastia kyydissä.

Koska tiedän yhden tämän takia 20 markalla tankkaajan niin olen vuosien varrella pohtinut että kumpaan palaa enemmän polttoainetta, siihen ylimääriseen painoon vai niihin ylimääräisiin bensa-asemilla käynteihin. Veikkaan että jälkimmäisiin.

onko normaalia kerrostalossa, että aina kun jotain remppa- tai puhdistustöitä tehdään, niin siitä ilmoitetaan vain viikkoa aikasemmin ?

työtä suorittavatkin ovat aina jotain yrittäjiä, joka voittanut kilpailutuksen, eli ei ole itse kiinteistönhoitaja.

miten omaa kotia voi kutsua kodiksi. jos esim lomalla ollessa siellä hiippaileekin raksamiehet. eikö noista kuuluis ilmoittaa ainakin muutama kk aikasemmin ?

mimmosella aikataululla on muille ilmoitettu ?

Huollan yhtä skootteria..siis mopo.. musta.. öljytikku on oikeella koneen takana ja öljyn poisto on ilm alla vasemmal..mut oikealla alla on isohko tulppa niin onko näis jokin öljyn suodatin/sihti?

onko normaalia kerrostalossa, että aina kun jotain remppa- tai puhdistustöitä tehdään, niin siitä ilmoitetaan vain viikkoa aikasemmin ?

työtä suorittavatkin ovat aina jotain yrittäjiä, joka voittanut kilpailutuksen, eli ei ole itse kiinteistönhoitaja.

miten omaa kotia voi kutsua kodiksi. jos esim lomalla ollessa siellä hiippaileekin raksamiehet. eikö noista kuuluis ilmoittaa ainakin muutama kk aikasemmin ?

Riippuu mitä ollaan tekemässä. Viikko, pari taitaa olla aika yleistä.

Riippuu mitä ollaan tekemässä. Viikko, pari taitaa olla aika yleistä.
Samoilla linjoilla, viikko-pari etukäteen yleensä ilmoitellaan. Toki sitten isommista hommista kuten julkisivuremontti ilmoiteltiin jo hyvissä ajoin kuukausia ennen. Mielestäni hyviin tapoihin kuuluisi että paria viikkoa ennen ilmoitettaisiin mutta ainahan tuo ei ole mahdollista, esimerkiksi jos remppaporukka kertoo aikataulunsa liian myöhään.

Jos tuo ilmoittelu on aina tyyliin vasta viikkoa ennen niin voisi taloyhtiön hallitukselta kysäistä mikä homma, ja koittaa pyytää että jatkossa informoisivat vähän aikaisemmin. Ja tietty kannattaa mahdollisuuksien mukaan käydä yhtiökokouksissa jos omistaa asunnon, siellä yleensä saa suunnitelluista rempoista tietoa jopa vuosia etukäteen.

Viikko pari yleensä. Jos kyseessä on osake niin silloinhan ei asuntoa/huoneistoa edes omisteta vaan pelkkä hallintaoikeus osakkeiden kautta. Vuokralainen ei edes sitä. Jos haluaa oman kodin niin pitää ostaa oma kiinteistö.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
280 270
Jäsenet
78 079
Uusin jäsen
Mika V

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom