Juu suomi fi ja omaposti on kaks eri asiaa... Suomi fi haitta on se et tarvee siellä kans käydä kuittaas luetuks ko käy esim vero sivulla.. ei osaa niitä kuittailla molempiin, ja suomi fi vaan kertoo et tullu jotain mee tänne.. eli sekin perseestä!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Verottajan osalta noin onkin, mutta itselle on kaikki muu viranomaisposti kyllä tullut sinne suomi.fi:hin ihan kokonaisuudessaan ilman että on tarvinnut käydä missään muualla.suomi fi vaan kertoo et tullu jotain mee tänne.. eli sekin perseestä!
Ei se ole perseestä,se on tietoturvasyistä tehty noin,ei jaeta linkkejä eteenpäin ja opetetaan hölmöimmätkin käyttäjät menemään sivuille oikeata reittiä,eikä niin että linkki sivuille on valmiina,jolloin rikolliset väärentävät sivun ja pääsevät hyödyntämään tuota huijauksissa.Juu suomi fi ja omaposti on kaks eri asiaa... Suomi fi haitta on se et tarvee siellä kans käydä kuittaas luetuks ko käy esim vero sivulla.. ei osaa niitä kuittailla molempiin, ja suomi fi vaan kertoo et tullu jotain mee tänne.. eli sekin perseestä!
Mutta koska kumpaakin palvelua käytetään vahvalla tunnistautumisella, esim. pankki, tai mobiilivarmenne ja molemmissa on valtio takana, niin kyllä se nyt kätevämpää olisi, että ne verottajan kirjeet olisi myös siellä suomi.fi palvelussa luettavissa.Ei se ole perseestä,se on tietoturvasyistä tehty noin,ei jaeta linkkejä eteenpäin ja opetetaan hölmöimmätkin käyttäjät menemään sivuille oikeata reittiä,eikä niin että linkki sivuille on valmiina,jolloin rikolliset väärentävät sivun ja pääsevät hyödyntämään tuota huijauksissa.
Ei olisi. Suomi.fi toimii tässä vain ilmoittajana, ja kaikki verotukseen liittyvä tapahtuu OmaVerossa. Ja juuri näin sen kuuluu ja pitääkin mennä. Hyvä nyrkkisääntö on, että jos Suomi.fi:stä tulee Verohallinnon viestintää, kannattaa vaan suoraan mennä OmaVero-palveluun.Mutta koska kumpaakin palvelua käytetään vahvalla tunnistautumisella, esim. pankki, tai mobiilivarmenne ja molemmissa on valtio takana, niin kyllä se nyt kätevämpää olisi, että ne verottajan kirjeet olisi myös siellä suomi.fi palvelussa luettavissa.
Ottaa retkelle reppuun mukaan/kylmälaukkuun tms. pienempi on näppärämpi. Kulutus voi olla myös todella vähäistä että vuosia kestää pienikin purkki.Keksiikö kukaan järkevää syytä miksi joku ostaisi tuon 500g pullon?
![]()
Samassa K-Marketissa tarjolla molemmat.
Keksiikö kukaan järkevää syytä miksi joku ostaisi tuon 500g pullon?
![]()
Samassa K-Marketissa tarjolla molemmat.
Koska haluavat nähdä paljonko menee rahaa tai polttoainetta, seuraavat kulutusta, tai kyse on ihan vain tottumuksesta. Se tuo myös pienen tunteen kontrollista.Miksi monet ihmiset tankatessaan tuijottavat bensapumpun mittaria vaikka tankkaavat tankin täyteen eli kunnes polttoaineen tulo pysähtyy automaattisesti?
Yleensä se mittari on vielä takana joten joutuvat kiertämään vartaloa. Eikö kannattaisi ennemmin pitää katse siinä pistoolissa jos automaattinen pysäytys ei toimikkaan?
Just my 10 cents.
Eipä siinä tankatessa paljon muutakaan tekemistä ole kuin katsoa sitä mittaria. Itse ainakin kuulen kun tankki alkaa olla täynnä kun alkaa täyttöputkesta kuulumaan erilainen ääni joten ei sitä tankkauspistooliakaan ole mielestäni järkeä katsoa. Itse siis yleensä katselen sitä mittaria ellei ympäristössä satu olemaan muuta, kiinnostavampaa katseltavaa.Miksi monet ihmiset tankatessaan tuijottavat bensapumpun mittaria vaikka tankkaavat tankin täyteen eli kunnes polttoaineen tulo pysähtyy automaattisesti?
Yleensä se mittari on vielä takana joten joutuvat kiertämään vartaloa. Eikö kannattaisi ennemmin pitää katse siinä pistoolissa jos automaattinen pysäytys ei toimikkaan?
Just my 10 cents.
Tämä. Omissa kulkineissa on myös hyvin kuullut hetkee ennen automaattikatkaisua sen että kohta katkee.Eipä siinä tankatessa paljon muutakaan tekemistä ole kuin katsoa sitä mittaria. Itse ainakin kuulen kun tankki alkaa olla täynnä kun alkaa täyttöputkesta kuulumaan erilainen ääni joten ei sitä tankkauspistooliakaan ole mielestäni järkeä katsoa. Itse siis yleensä katselen sitä mittaria ellei ympäristössä satu olemaan muuta, kiinnostavampaa katseltavaa.![]()
Voi olla esim. rahat tiukilla, tai jos on korkeahko polttoaineen hinta, niin tankkaa vähän ja odottaa että hinta tippuu ja tankkaa sitten enemmän.Asiaan liittyen ne 20e tankkaajat vähän ihmetyttää, mutta kai heilläkin on omat hyvät syynsä tehdä tuota.
Itse oon joskus lainannut peräkoukullista autoa ja ajelin ehkä noin 10 kilsaa, niin tankkasin 20 eurolla ennen palautusta. Oishan sitä tietty voinut olla reilumpi ja tankata täyteenkinAsiaan liittyen ne 20e tankkaajat vähän ihmetyttää, mutta kai heilläkin on omat hyvät syynsä tehdä tuota.
Juu, itsekin muistan kun joskus nuoruudessa oli rahat tiukilla niin tuli tankattua 20mk. Itse en ole jaksanut bensan hinnan kanssa niin paljoa nuukailla että jos on tarvis käydä tankkaamassa niin kyllä minä nykyään aina täyteen tankkaan mutta kyllä jotkut lirauttavat kalliin bensan aikana vain päivän-parin tarpeen verran (ja ovat sitten tuossa paikallisella kylmäasemalla parin päivän päästä jonottamassa 35 muun tankkaajan kanssa kun on halpaa)Voi olla esim. rahat tiukilla, tai jos on korkeahko polttoaineen hinta, niin tankkaa vähän ja odottaa että hinta tippuu ja tankkaa sitten enemmän.
No tosiaan tuollaisessa tilanteessa on nykypäivänä saattanut tankata pienemmän määrän, tosin yleensä olen lyönyt lainaajalle rahaa kouraan lainasta ja bensoista.Itse oon joskus lainannut peräkoukullista autoa ja ajelin ehkä noin 10 kilsaa, niin tankkasin 20 eurolla ennen palautusta. Oishan sitä tietty voinut olla reilumpi ja tankata täyteenkin
Periaatteessa halvempaa se on tankata aina 20e ja ajaa edullisemmin tyhjähköllä tankilla, kuin tankata täyteen ja raahata 40+ litran ekstralastia kyydissä.Asiaan liittyen ne 20e tankkaajat vähän ihmetyttää, mutta kai heilläkin on omat hyvät syynsä tehdä tuota.
Periaatteessa halvempaa se on tankata aina 20e ja ajaa edullisemmin tyhjähköllä tankilla, kuin tankata täyteen ja raahata 40+ litran ekstralastia kyydissä.
suodatin tulee tyhjennystulpan mukana alas ainakin kiinalaisissa moposkoottereissa.Huollan yhtä skootteria..siis mopo.. musta.. öljytikku on oikeella koneen takana ja öljyn poisto on ilm alla vasemmal..mut oikealla alla on isohko tulppa niin onko näis jokin öljyn suodatin/sihti?
Voisha siin olla just toi tulppa.. pitää avata..kiittisuodatin tulee tyhjennystulpan mukana alas ainakin kiinalaisissa moposkoottereissa.
![]()
Riippuu mitä ollaan tekemässä. Viikko, pari taitaa olla aika yleistä.onko normaalia kerrostalossa, että aina kun jotain remppa- tai puhdistustöitä tehdään, niin siitä ilmoitetaan vain viikkoa aikasemmin ?
työtä suorittavatkin ovat aina jotain yrittäjiä, joka voittanut kilpailutuksen, eli ei ole itse kiinteistönhoitaja.
miten omaa kotia voi kutsua kodiksi. jos esim lomalla ollessa siellä hiippaileekin raksamiehet. eikö noista kuuluis ilmoittaa ainakin muutama kk aikasemmin ?
mimmosella aikataululla on muille ilmoitettu ?
Samoilla linjoilla, viikko-pari etukäteen yleensä ilmoitellaan. Toki sitten isommista hommista kuten julkisivuremontti ilmoiteltiin jo hyvissä ajoin kuukausia ennen. Mielestäni hyviin tapoihin kuuluisi että paria viikkoa ennen ilmoitettaisiin mutta ainahan tuo ei ole mahdollista, esimerkiksi jos remppaporukka kertoo aikataulunsa liian myöhään.Riippuu mitä ollaan tekemässä. Viikko, pari taitaa olla aika yleistä.
onko normaalia kerrostalossa, että aina kun jotain remppa- tai puhdistustöitä tehdään, niin siitä ilmoitetaan vain viikkoa aikasemmin ?
työtä suorittavatkin ovat aina jotain yrittäjiä, joka voittanut kilpailutuksen, eli ei ole itse kiinteistönhoitaja.
miten omaa kotia voi kutsua kodiksi. jos esim lomalla ollessa siellä hiippaileekin raksamiehet. eikö noista kuuluis ilmoittaa ainakin muutama kk aikasemmin ?
mimmosella aikataululla on muille ilmoitettu ?
Sanoisin että riippuu vähän asiasta. Esim. hajonneen putken tapauksessa tuskin on järkevää odottaa edes päivää, mutta jos taas on tulossa linjasaneeraus, niin että asunnossa ei voi asua muutamaan kuukauteen niin sanoisin että vähintään 3 kuukautta, mielellään reilusti enemmänkin olisi syytä ilmoittaa.onko normaalia kerrostalossa, että aina kun jotain remppa- tai puhdistustöitä tehdään, niin siitä ilmoitetaan vain viikkoa aikasemmin ?
"Sisustuskalvot ovat helppokäyttöisiä ja turvallisia käyttää erilaisille pinnoille niin tasoille kuin seinillekin tai minne ikinä haluatkin uutta ilmettä ja näköä."Onkos tälläinen kalvo täysin hengittämätön?
![]()
Patifix 200x45cm puukalvo | Karkkainen.com verkkokauppa
Kärkkäiseltä löydät helposti ja edullisesti kaiken tarvitsemasi mahtavasta, yli 400 000 tuotteen valikoimastawww.karkkainen.com
Ajattelin, uskaltaako sillä seinän päällystää..
Mite näis kiinalaisis ohjataan ryyppyä? Kax piuhaa tulee mut??suodatin tulee tyhjennystulpan mukana alas ainakin kiinalaisissa moposkoottereissa.
![]()
Mite näis kiinalaisis ohjataan ryyppyä? Kax piuhaa tulee mut??
Ikinä kuullutkaan moisesta mutta pikahaku googlella kertoo että on huijausta. Parempi siis pysyä poissa."voitko liittyy tohon hunnybucksiin...mitä sä häviit siinä?" kysyy mun tyttöjen äiti, onks jollaan hajuukaan tosta?
Kiitos vastauksesta, olin samoilla mielinIkinä kuullutkaan moisesta mutta pikahaku googlella kertoo että on huijausta. Parempi siis pysyä poissa.
"Carola on saanu jo sieltä 100e" tuttu lapsi kyllä, kieltäydyin kunniastaKiitos vastauksesta, olin samoilla mielin
Kiitos vastauksesta, olin samoilla mielin
Sanoin tyttöjeni äidille samaa, pyramidii mäkin heti mietinHyvä. Jos internetissä joku lupaa nopeasti ja vaivattomasti rahaa niin se on 100% huijaus. Tuossa ei ole sulla muuta hävittävää kun rahasi. Koita myös puhua järkeä toiselle osapuolelle, ihan vain lasten takia.
Varmaan jossain mammasomekuplassa on joku keksinyt taas jonkun uuden pyramidihuijauksen.
Jos haluat maksaa enemmän veroja kuin mitä verokortille on laskettu niin ei siinä tarvitse edes olla yhteydessä verottajaan. Ilmoitat vaan palkanmaksajalle että haluat heidän pidättävän n%, jossa n on suurempi prosentti kuin verokortillasi.Miten voi olla veroprosentti näin kikkaretta asettaa? Muistan jostain 15 vuoden takaa kun prosentin ainakin opiskelijana sai laittaa sille tasolle kuin halusi ja verokortti tuli sen mukaan. Itse pystyi päättämään maksaako mätkyjä vai saako palautuksia (niillähän oli kiva mehustella opiskelijana puoli vuotta etukäteen).
No tuohan on helppo toteuttaa. Laitat vaan loppuvuoden tuloihin sen mitä saat marraskuun loppuun mennessä, jolloin siihen summaan asti menee perusprosentilla ja sitten loput (joulukuu) lisäprosentilla.Onko kenelläkään muulla yhtä älyttömiä kokemuksia muutosverokortin tilaamisesta loppuvuodelle tai selitystä/ratkaisua tähän? En todellakaan maksa koko loppuvuotta lisäveron suuruisella prosentilla kaikkea työpaikan vaihdosta saamaani lisänettotuloa verottajalle. Mieluummin maksan joulukuun lisäprosentilla jos tämä on tällaista arpapeliä.
Valitettavasti ei kaikilla voi. Ennen pystyi näin tekemään nykyisellä työnantajalla, mutta nykyään ottavat tiedon suoraan verottajalta, eli ei voi itse vaikuttaa siihen mitenkään. Muutosverokortti tekemällä ainoastaa..Jos haluat maksaa enemmän veroja kuin mitä verokortille on laskettu niin ei siinä tarvitse edes olla yhteydessä verottajaan. Ilmoitat vaan palkanmaksajalle että haluat heidän pidättävän n%, jossa n on suurempi prosentti kuin verokortillasi.
Mätkyjä ei nykysysteemissä voi valita haluavansa (eli pienempää prosenttia, kuin mitä kuulusi maksaa). Toki niitä voi saada vahingossa tai kikkailemalla.
No joo, varmaan paskoja työntantajia ja huonoja systeemejä löytyy. Jokaisessa järjestelmässä mitä minä olen käyttänyt, ja joka hakee prosentin suoraan verottajalta, voi laittaa työntekijälle valinnan että "kuitenkin vähintään __ % (työntekijän pyyntö)" Verottajan ohjeissakin ko. rajapinnan toteutuksesta sanotaan, että tuollainen mahdollisuus pitäisi toteuttaa.Valitettavasti ei kaikilla voi. Ennen pystyi näin tekemään nykyisellä työnantajalla, mutta nykyään ottavat tiedon suoraan verottajalta, eli ei voi itse vaikuttaa siihen mitenkään. Muutosverokortti tekemällä ainoastaa..
Hmm, kikkailemalla tosiaan varmaankin saisi esim. noin että joulukuun palkkaa ei huomioi loppuvuoden ilmoitettavissa tuloissa. Päädyin painimaan sen muutosverokortin kanssa taas puoli tuntia ilmoittaen kaikki tulevatkin työmatkat julkisilla sekä omalla autolla niin että sain mahd suuret vähennykset jo ennakkoon. Katselin jopa VR:ltä jo matkakulut elokuun puoleen väliin saakka, vaikken vielä varaakaan junamatkoja ennen kuin olen uuden työnantajan kanssa tuosta reissusta keskustellut tarkemmin majoituksista yms. Nyt nousi vain 5% eikä 13%. Näyttää siltä että 900€ bruttopalkan korotuksesta jää itselle nautittavaksi arviolta reilut 200€ nettona, ei sentään tarvitse koko korotusosaa maksaa verottajalle. Ai että on se lottovoitto syntyä Suomeen.Jos haluat maksaa enemmän veroja kuin mitä verokortille on laskettu niin ei siinä tarvitse edes olla yhteydessä verottajaan. Ilmoitat vaan palkanmaksajalle että haluat heidän pidättävän n%, jossa n on suurempi prosentti kuin verokortillasi.
Mätkyjä ei nykysysteemissä voi valita haluavansa (eli pienempää prosenttia, kuin mitä kuulusi maksaa). Toki niitä voi saada vahingossa tai kikkailemalla.
No tuohan on helppo toteuttaa. Laitat vaan loppuvuoden tuloihin sen mitä saat marraskuun loppuun mennessä, jolloin siihen summaan asti menee perusprosentilla ja sitten loput (joulukuu) lisäprosentilla.
Tämä sama kokemus minulla viimeiset muutamat vuodet. Vaikuttanee, että yrityksen omistaa suurempi ulkomainen organisaatio ja jopa tietokoneen admin-oikeudet tai usb-laitteelle kirjoitus saattavat olla organisaation blokkaamia juttuja. Samanlainen omistajajärjestys myös tulevalla työnantajalla, joten en pidätä hengitystä joustavan palkanlaskijan suhteen.Valitettavasti ei kaikilla voi. Ennen pystyi näin tekemään nykyisellä työnantajalla, mutta nykyään ottavat tiedon suoraan verottajalta, eli ei voi itse vaikuttaa siihen mitenkään. Muutosverokortti tekemällä ainoastaa..
Ennen vanhaan korotettu veroprosentti oli hyvä keino säästää joulahjarahat ilman vaivaa ja säätämistä. Vuoden alussa ilmoitat palkanlaskijalle että ota 2% enemmän kuin verokortissa ja joulukuun alussa pamahti rahaa millä sai joulahjat tarvittaessa hoidettua. Tai jouluruuat. Tai ryypättyä. Tai säästettyä/sijoitettua siihen asti että kuolo korjaa pois. Ja joskus aikoinaan taisi olla niin että verotajan maksama korko oli parempi kuin tuotto markkinoilta niin kannatti lainata rahaa verottajalle.Jos se nyt yhtään lohduttaa niin noilla ennakonpidätyksillä ei ole ole pidemmän päälle merkitystä. Jos maksat 10 euroa enemmän ennakonpidätystä niin saat 10 euroa enemmän palautusta (tai vähemmän mätkyä). Toki niille rahoille voi saada jossain muualla kuin verottajalla paremman tuoton kuin verottajan maksama korko.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.