Olettaisin, että noparin kautta säädettävä oletusennakko on viilein (ja hitain). Voit kuitenkin kokeilla ainakin minimin ja puolivälin, että mihin suuntaan muuttuu lämmöt samanlaisella testiajolla.
Näemmä auton ominaisuudet alkavat jäädä vajaaksi suhteessa ajotyyliisi. Jos olet lisännyt massaa alustaan/vanteisiin, voisit halpana ratkaisuna keventää niitä. Jos et sitä halua, niin vaihtoehtoja on mm:
1. Pienempi pinjoni (moottoriratas) ja/tai suurempi spur (pääratas).
2. Jännitteen korotus. Nopari ja motti tukevat 4S-akkua. Jos nyt on 3S, niin 4S tuo noin kolmasosan lisää nopeutta moottoriin, joten voit laittaa vakion 17T pinjonin tilalle 13T menettämättä yhtään huippunopeutta. Pienempi pinjoni pienentää virtaa, jolloin moottori käy viileämpänä. P = R * I^2, joten virran vaikutus lämpötiloihin on erittäin suuri.
3. Tehokkaampi siili ja tuuletin moottoria viilentämään.
Jos ajat jo 4S:llä, käytössä on pienin välitys ja renkaat, lisäpainot on poistettu ja tuuletus kunnossa, vaihtoehdot ovat ostaa selvästi alle 2200kv-motti (ja siirtyä noparin ja akun päivityksellä 6S:ään, jos nopeudesta ei halua tinkiä).
Onko se moottori oikeasti liian kuuma, eli ei voi paria sekuntia pitää sormea kiinni?