Josef
Це політично коректна назва.
Onko jotain hyväksi todettua valmistajaa?
YKK
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko jotain hyväksi todettua valmistajaa?
Onko murhainfon servu kaatunut kuinka pahasti?
Juu, aika hitaalla tuntuu olevan. Aina välillä pääsi ainakin joku aika sitten lukemaan aina välillä sivun verran mutta sitten taas pukksi cloudflare-erroria. Sitkeästi kun refreshaa niin kyllä ne sivut lopulta on auenneet. Alkoi jumittamaan joskus ehkä 10-11 nurkilla ja sen jälkeen melkoisen paha kallistuma vaikuttaisi olevan.Pahalta kallistumalta vaikuttaa, aika kauan kyllä ollu jo
Onko täällä jo olemassa joku hyvä ketju, jossa keskustellaan Havannan syndroomasta? Googlella ei löytynyt mitään paitsi joku vuosia vanha keskustelu salaliittoketjussa, jonne se ei kuulu.
Tuohan on vaa joku tarakan muovikoriste? Ei tuohon saa mitään kiinni.Mulla on tollanen Kontio E-Move sähköskootteri ja pitäs hommaa joku takaboksi, mutta en noista mitään ymmärrä ni osaisko joku sanoa et nättääkö tä siltä et tähän menee tollanen boksi missä on universaali kiinnitys?
Siis siinä on tarakassa tollanen muovi päällä mut kyllä siinä alla tarakka on?Tuohan on vaa joku tarakan muovikoriste? Ei tuohon saa mitään kiinni.
Tommonen löyty hakusanalla kontio e-move takaboksi Kontio Motors e-Move takaboxi punainen | Karkkainen.com verkkokauppa
Kysymys tietäjille.
Hypex HX61100 kompressori 100L/320L/3HP - Silikotek
-moottori: antoteho 3HP (2.2kW), käyttöjännite 230V~50Hz/1 -2 sylinterinen, 1-vaiheinen, hihnaveto, öljyvoideltu moottorilohko (öljyt valmiiksi koneessa) -kierrosluku 1050 rpm -imutuotto 320 l/min -säiliön tilavuus 100 l -suurin työskentelypaine 8 bar (116 psi) -3 lähtöliitäntää joista 2...www.silikotek.fi
Tilasin ja maksoin kyseisen kompressorin 21.3 hintaan 308e. Eli heillä oli hetken aikaa väärä hinta kyseiselle tuotteelle. Sain tilausvahvistuksen ja kysyin vielä toimituksesta, että onhan se ilmainen ja vastaus oli kyllä. Eilen sit laitoin sähköpostia heille, kun ei ole toimituksesta kuulunut mitään. Vastaus oli:
Hei !
Meillä oli tullu tämän tuotteen kanssa inhimillen virhe ja netissä tuotteella väärä hinta. Oikea hinta on 639 €
Ehdottaisin, että jaetaan tuo väliraha molemmille puolet. Soitellaan tänään. Olin keuhkoputken tulehuksessa en ole päässy soitteleen aikaisemmin.
Maksanko kiltisti erotuksen vai mitä teen?
Ihan reilu, ku tuli silti vastaan eikä vain perunut selkeesti virheellistä hintaa (ellei sit noi muutki kompurat ollu samassa suihteessa alennetuin hinnoin?). Jos ei kalliimpi kiinnosta, nii voinet vaa perua kaupat osaltasi. Ei oo mistää isosta korporaatiostakaan kyse, 4 hengen firma?Kysymys tietäjille.
Hypex HX61100 kompressori 100L/320L/3HP - Silikotek
-moottori: antoteho 3HP (2.2kW), käyttöjännite 230V~50Hz/1 -2 sylinterinen, 1-vaiheinen, hihnaveto, öljyvoideltu moottorilohko (öljyt valmiiksi koneessa) -kierrosluku 1050 rpm -imutuotto 320 l/min -säiliön tilavuus 100 l -suurin työskentelypaine 8 bar (116 psi) -3 lähtöliitäntää joista 2...www.silikotek.fi
Tilasin ja maksoin kyseisen kompressorin 21.3 hintaan 308e. Eli heillä oli hetken aikaa väärä hinta kyseiselle tuotteelle. Sain tilausvahvistuksen ja kysyin vielä toimituksesta, että onhan se ilmainen ja vastaus oli kyllä. Eilen sit laitoin sähköpostia heille, kun ei ole toimituksesta kuulunut mitään. Vastaus oli:
Hei !
Meillä oli tullu tämän tuotteen kanssa inhimillen virhe ja netissä tuotteella väärä hinta. Oikea hinta on 639 €
Ehdottaisin, että jaetaan tuo väliraha molemmille puolet. Soitellaan tänään. Olin keuhkoputken tulehuksessa en ole päässy soitteleen aikaisemmin.
Maksanko kiltisti erotuksen vai mitä teen?
Toki näinkin. Myyjä jo tarjos kuite hyvitystä, tietty jos "mulla on oikeuksia"-mentaliteettia on, nii silloin tietenki pitää vaatia sitä alkuperäistä hintaa (ja odotella laitetta pitkä tovi?). Mitä googlailin, nii ei toi lähde mistää paljoa alle 700e (tais 620e olla halvin)? Että edelleen erinomainen diili.IMHO, sen verran rajoilla mennään, että itse ottaisin yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan ja kysyisin sieltä neuvoa. Kyseessä kun on yli 50-prosentin heitto hinnoissa sun hyväksi, niin en ainakaan itse uskalla mitään suoraa neuvoa. Jos kyse olisi jostain 30-40 -prosentin heitosta sun hyväksi niin silloin uskaltaisin sanoa, että menee myyjän piikkiin.
[edit] En näköjään lukenu sun koko viestiä. Anteeksi...
Ihan reilu, ku tuli silti vastaan eikä vain perunut selkeesti virheellistä hintaa (ellei sit noi muutki kompurat ollu samassa suihteessa alennetuin hinnoin?). Jos ei kalliimpi kiinnosta, nii voinet vaa perua kaupat osaltasi. Ei oo mistää isosta korporaatiostakaan kyse, 4 hengen firma?
Toki näinkin. Myyjä jo tarjos kuite hyvitystä, tietty jos "mulla on oikeuksia"-mentaliteettia on, nii silloin tietenki pitää vaatia sitä alkuperäistä hintaa (ja odotella laitetta pitkä tovi?). Mitä googlailin, nii ei toi lähde mistää paljoa alle 700e (tais 620e olla halvin)? Että edelleen erinomainen diili.
Anyone?Siis siinä on tarakassa tollanen muovi päällä mut kyllä siinä alla tarakka on?
Edit: tällainen taitaa olla.
Verkkokauppa | e-Move: Tavarateline taka
Tavarateline taakseAlkuperäisosa Kontio Motors e-Move scootteriinverkkokauppa.kontiomotors.fi
Virtalähteesi tuottaa DC ja 1A virralla boombox latautuu hitaammin. Kokeilemalla selviää jaksaako se soittaa akku tyhjänä piuhan perässäJa uusi kysymys.
Minähän en näistä mitään tiedä, mutta siksipä kysynkin teiltä, jos läppärissä on 16 Gt DDR4-2933 SDRAM -muistia (2 × 8 Gt) ja haluan päivittää sen 32gb, niin eikös tuohon varmaan käy esim, tämä
Läppärit käyttää yleisesti sodimm moduuleita, ei noita työpöytäkäytössä olevia pitempiä. esim tämä
Kingston ValueRAM DDR4 3200 MHz CL22 16 Gt SODIMM -muistimoduli 35,99
Huippulaadukas muistimoduli DDR4 -väylään. Valmistajalta elinikäinen takuu, meiltä 36 kk.www.verkkokauppa.com
Kannattaa otta pari asiaa huomioon.
a) katsoa että nuo timingsit on kohillaan, cpu-z näyttää mitkä nykyisissä on.
b) osa läppäreistä pyörittää muisteja huonomman kamman jedec nopeuksilla ja niitä ei voi muuttaa mitenkään. Silloin pitää ostaa valmistajan yhteensopivuusluettelosta oikeat ja ne maksaa yleensä noin tuplat
Mikäs läppärin merkki ja mallinumero on?Joo totta muuten tuo, sodimmeja ne olikin tosiaan. Mitenkäs kun olen ostamassa vasta tätä läppäriä enkä pääse tutkimaan tarkemmin, mikä muisti siihen sopii, en nimittäin viitsis satasta enempää laittaa tuohon päivitykseen, kun kone itsessään on jo kallis.
Pyydä mallinumero tai sarjanumero läppärin pohjasta ja koita sillä katsoa mitä malleja sille on listattu sopiviksiJoo totta muuten tuo, sodimmeja ne olikin tosiaan. Mitenkäs kun olen ostamassa vasta tätä läppäriä enkä pääse tutkimaan tarkemmin, mikä muisti siihen sopii, en nimittäin viitsis satasta enempää laittaa tuohon päivitykseen, kun kone itsessään on jo kallis.
Mikäs läppärin merkki ja mallinumero on?
Pyydä mallinumero tai sarjanumero läppärin pohjasta ja koita sillä katsoa mitä malleja sille on listattu sopiviksi
Syy siis tuohon muistiyhteensopivuuden tarkistamiseen on siinä että se 32 gigaa ei kesää tee jos samalla muistit tippuvat 3200 luokasta 2133 noputeen ja mahdollisesti vielä huonoilla viiveilläNäin täytyy tehdä, vielä ei merkistä tiedä, kun metsästän sopivilla osilla olevaa konetta, tullut nyt vain vastaan tämä, että prossu ja gpu on hyvät, mut muistia liian vähän. Onneksi noita kuitenkin pystyy kohtuu helposti korottamaan, mutta satanen se siihenkin melkein menee.
Syy siis tuohon muistiyhteensopivuuden tarkistamiseen on siinä että se 32 gigaa ei kesää tee jos samalla muistit tippuvat 3200 luokasta 2133 noputeen ja mahdollisesti vielä huonoilla viiveillä
Jos 3200 nopeuden muisti on jedec 2133 xmp 3200 ja vanha on jedec 2933 niin usein lopputulos on 2133 muistipari koska mennään hitaamman jedec standardin nopeuden mukaan. Xmp on ns ylikellotusprofiili ja usein näitä ei läppäreissä pysty ottamaan käyttöönMutta eikös se ole niin, että jos alkuperäiset kammat on esim 2933 niin tuo 3200 toimii myös samalla nopeudella, kuin alkuperäinen? mutta toisinpäin se ei toimi.
Jos 3200 nopeuden muisti on jedec 2133 xmp 3200 ja vanha on jedec 2933 niin usein lopputulos on 2133 muistipari koska mennään hitaamman jedec standardin nopeuden mukaan. Xmp on ns ylikellotusprofiili ja usein näitä ei läppäreissä pysty ottamaan käyttöön
Puukolla letkun päätä halki? Jos tuo kerran menee vaihtoon niin sama kai tuo vanha on tuhota.Millähän helvettillä saisin tämän kumiletkun irti? Kyseessä kuivausrummun kodensiveden letku joka pitää irrottaa ja vaihtaa jotta saa veden viemäriin. Tuo rako on ihan todella pieni, lähinnä senttejä suuntaansa, eikä sormia saa kunnolla tuonne tyveen ja kun letkusta vetää niin se vain venyy. Onko tähän hommaan jotain omaa erikoistyökalua vai suihkutanko wd40 tonne niin kauan että lähtee?
Voi myös katkaista letkun vaikka saksilla ja työntää se wd40 pilli kuvan puolelta sisään. Vaihtoehtoja on. Letku lyhenee sen muutaman sentin. Tosin sitten on vähempi mistä pitää kiinni kun vetää poisMillähän helvettillä saisin tämän kumiletkun irti? Kyseessä kuivausrummun kodensiveden letku joka pitää irrottaa ja vaihtaa jotta saa veden viemäriin. Tuo rako on ihan todella pieni, lähinnä senttejä suuntaansa, eikä sormia saa kunnolla tuonne tyveen ja kun letkusta vetää niin se vain venyy. Onko tähän hommaan jotain omaa erikoistyökalua vai suihkutanko wd40 tonne niin kauan että lähtee?
En haluaisi tuohon ryhtyä, sitten ei saisi koskaan konetta enää kerään sitä kondensiovettä säiliöön jos nyt joskus sellainne tilanne eteen tulisi, toki nyt kun miettii niin aika epätodennäköistä.Puukolla letkun päätä halki? Jos tuo kerran menee vaihtoon niin sama kai tuo vanha on tuhota.
Jollakin koitat raottaa tuota letkun päätä ihan hieman ja wd40 sinne väliin vaikuttamaan. Ja sitten pyörittämällä sekä vetämällä.En haluaisi tuohon ryhtyä, sitten ei saisi koskaan konetta enää kerään sitä kondensiovettä säiliöön jos nyt joskus sellainne tilanne eteen tulisi, toki nyt kun miettii niin aika epätodennäköistä.
Löytyiskö keltään Lenovo Legion T5 konetta?
Mulla ei tule kuvaa hdmi:stä millään konstilla ja epäilen että joku päivitys sen on biossista kytkenyt pois, tai edellinen käyttäjä, display portilla kuva tulee mutta kuva tulee näkyviiin vasta kun windows on ladannut itsensä työpöydälle.
Elikkä tarttisin tarkat tiedot mitä näppäimiä kuuluis painaa biossista jotta pääsen menuun mikä luultavasti on nimeltään power on display ja tarttis siihen saada arvoksi auto tms, koska itse on tosiaan näe lainkaan kuvaa biossista.
Ja koneessa olevasta USB-C liittimestä ei tosiaan saa myöskään videokuvaa, se ei ilmeisesti edes tue sitä.
En haluaisi tuohon ryhtyä, sitten ei saisi koskaan konetta enää kerään sitä kondensiovettä säiliöön jos nyt joskus sellainne tilanne eteen tulisi, toki nyt kun miettii niin aika epätodennäköistä.
Itse olen laittanut yksittäiseen asuntoon kohdistuvat menot siihen, missä lasketaan ko. kohteen vuokratulo ja yleiset menot muihin pääomatuloista tehtäviin vähennyksiin, mikä se otsikko nyt sitten olikaan. Verotuksen kannalta sillä ei ole väliä kun kohdistuu joka tapauksessa pääomatuloihin, mutta helpompi tarkastaa luvut omaan excelöintiin verraten kun menetelmä on sama.Minulla on asuntosijoittajana käytössä hallinnointipalvelu. Mihin kohtaan tuon palvelun kulut saa merkata verotuksessa?
Tuleeko kohtaan -esitäytetty veroilmoitus- tulonhankkimismeno vai kohtaan -muut tulot- vuokrauksen muut kulut?
Juottamalla ja kutistesukka päälle, näin itse tekisin.
Auton sähköisen takaluukun moottori/pumppu. Miten korjaisitte tuon poikki menneen keltaisen johdon niin että kestää? Myös vihreä menossa poikki. Ikävä kyllä tuolta pumpun päästä ei saa yhtään purettua, eli koko johdon vaihtaminen ei ole mahdollista.
Samalla linjalla, juottamalla ja (liima)kutistesukka päälle. Mahdollisesti samalla miettisin pitääkö tuota kohtaa suojata jotenkin muutenkin vai minkä takia nuo johdot tuosta yrittävät katketa. Eli mahdollisesti vielä koko johtonipun ympärille kutistesukkaa, kuumaliimaa tms.Juottamalla ja kutistesukka päälle, näin itse tekisin.
Näin myös itse tekisin, juottaminen ja kuumaliimaa koko johdinnipun päälle jotta ei enää pääse liikkumaan.Samalla linjalla, juottamalla ja (liima)kutistesukka päälle. Mahdollisesti samalla miettisin pitääkö tuota kohtaa suojata jotenkin muutenkin vai minkä takia nuo johdot tuosta yrittävät katketa. Eli mahdollisesti vielä koko johtonipun ympärille kutistesukkaa, kuumaliimaa tms.
Ainakin Byggmaxista: Nurkkaliitin 90° 3LXD-liitin Neliöputkille Stabilit 90° 20 x 20 x 1,5 mm Mistähän muualta tämmösiä 20 x 20 neliöputken liittimiä saa?
Kysymys on mhadoton vastata. Porssella muistaakseni maksimissaa 80000€ +työtMitä sähköauton akun huolto maksaa?
Tarvitseeko mitään muita tietoja, jos olisi vastaanottamassa rahaa EU:n ulkopuolelta? Kyseinen linkki on yrityspuolen, joskin olettaisin tuon toimivan yksityiselle. OP kansainvälinen rahansiirto