Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika!
  • Aloitettu Aloitettu
kaakesta huolimatta toimii vain starttia ja stoppia painamalla. Toki tarjoaa tämän päälle sitten paljon muutakin jos innostus kasvaa ajan saatossa.
No niin ne kaikki tällaiset toimii starttia ja stoppia painamalla - tai itse asiassa ei välttämättä tarvitse edes painaa näitäkään. Ehdottamasi Sport Tracker ei kuitenkaan vastaa sitä mitä kysyttiin:

"androidille joku mahdollisimman simppeli sovellus, jolla mitata pyöräilty matka? En tarttis mitään muuta kun start, stop, clear ja sen matkan pituuden näyttämisen. Siis kilometreissä, ei ajallisesti."

Vaikka ST sisältääkin nämä ominaisuudet, se on tarkoitettu lähtökohtaisesti paljon laajempaan ja systemaattisempaan treenaamiseen, on tällaiseen kevyeeseen yksittäisten matkojen mittaamisen tarpeeseen aivan turhan bloat, vaatii muistaakseni myös tilin luontia, paljon erilaisten lupien myöntämistä jne.

Tämä aikaisemmin tullut suositus tuottaa hakutuloksissa todennäköisesti oleellisesti parempia appeja tähän yksinomaiseen tarkoitukseen kuin ST.
Ei ole Androidia, mutta Play kauppaan odometer ja varmasti löytyy sopiva helposti.
 
Vaikka ST sisältääkin nämä ominaisuudet, se on tarkoitettu lähtökohtaisesti paljon laajempaan ja systemaattisempaan treenaamiseen, on tällaiseen kevyeeseen yksittäisten matkojen mittaamisen tarpeeseen aivan turhan bloat, vaatii muistaakseni myös tilin luontia, paljon erilaisten lupien myöntämistä jne.
Simppeli se on ja ei siinä mitään pelättävää ole. Ja kenties iskisi kuntoilukärpänen kun tilastointia yms tarjolla. Miksi sitä ei asentasi samalla vaivalla ?
 
Nykyään käy helposti niin että jos haluaa jotain yksinkertaista niin sitä ei tehdä vaan pitää hommata joku isompi ja monimutkaisempi mistä käyttää vain sitä yksinkertaista osuutta.
 
Simppeli se on ja ei siinä mitään pelättävää ole. Ja kenties iskisi kuntoilukärpänen kun tilastointia yms tarjolla. Miksi sitä ei asentasi samalla vaivalla ?
Äh. Yrität nyt selkeesti pitää väen väkisin kiinni tästä omasta suosituksestasi, enkä jaksa asiasta enempää väitellä.

Faktat kuitenkin ovat ne, että Sports Tracker on kaikkea muuta kuin yksinkertainen, ja se että siinä tulee mukana kaikkea turhaa ei ole mikään plussa, kun tässä haettiin nimenomaan mahdollisimman simppeliä appia juuri tiettyyn tarkoitukseen. Ja sellaisia On.

Jotkut varmaan tykkäävät säilyttöö käyttiksessäkin kaiken mukana tulevan turhan bloatin sillä nojalla, että "ehkä niitä joskus tarvii". Ja sitten on meitä, jotka halutaan että mukana on vain se mitä oikeasti tarvii. Sama koskee myös appivalintoja.
 
Nykyään käy helposti niin että jos haluaa jotain yksinkertaista niin sitä ei tehdä vaan pitää hommata joku isompi ja monimutkaisempi mistä käyttää vain sitä yksinkertaista osuutta.
Niin, ja se on minusta typerä ajattelumalli. Jos/kunn niitä kevyitä, dedikoituja vaihtoehtoja on.
 
Kokemukset kiinnostaisi täälläkin. :thumbsup:

Tulipa hankittua se pikahalkomakone. Tuossa pikanen vertailu hitaamman perinteisen koneen kanssa.

Itse jätin nuo suojamekanismit tuossa laittamatta, koska isompaa puuta todella hankala saada sinne, ja ei ole todellakaan "pika" halkomakone silloin enään kyseessä. Eli pitäisi oikea oppisesti olla luukku joka aukaistaan ja suljetaan tuossa.
Mutta kahden käden järjestelmän jätin käyttöön, koska se varmistaa ettei käsiä saa sinne vaara-alueelle tapahtuman aikana. Onhan tuo tuollain paljon nopeampi.
Kuulemma tukesin mukaan näitä väärinkäytöksiä ollut, kun laitettu toimimaan yhdellä kädellä ja pidetty vaikka kiinni klapista toisella kädellä.. taikka toinen henkilö ollut käyttämässä ja toinen puita laittamassa.
Maalaisjärjellä pärjää aikalailla pitkälle ettei telo ittiään tälläsillä.

Voin kyllä suositella tällästä jos tarvetta. Pikahalkomakone, kineettinen 8T - KSL-800

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tuollanen pitäisi olla siis:
1778755348198.png

vs tämä oma:
1778755378591.png



Jos jotain parannettavaa, niin suosittelen isommat renkaat laittamaan. Onpi vakaampi sitten ja onnistuu parillakin eri tapaa laittaa sinne isommat..
Ja etupäässä onkin jalassa reiät, että pystyy vaikka kiinnittämään johonkin. Itse laitoin kuorvalavoihin kiinni, niin ei kone pääse heilumaan mihkä. Pehmeällä maalla se kaivaa tuota jalkaa sinne syvälle aina kun halkaiseepi, sen verran tömähtää kone.
 
Löyty pari Handanin tallennetta. Mistäs sen konvertterin löytää enää tänä päivänä?
 
IMG_1110.jpeg


Mistä johtuu, että DVD-leffoista kuoriutuu toi kuvapuoli pois? Onkohan nuo kylmässä tai kosteassa tms säilytetty vai huonolaatuisia alun alkaen?

Edit: en oo kerennyt testata vaikuttaako levyn toimintaan:hmm:
 
IMG_1110.jpeg


Mistä johtuu, että DVD-leffoista kuoriutuu toi kuvapuoli pois? Onkohan nuo kylmässä tai kosteassa tms säilytetty vai huonolaatuisia alun alkaen?

Edit: en oo kerennyt testata vaikuttaako levyn toimintaan:hmm:

Mulla on tollasia useampi, hyvin ne toimii.
 
Ostin pienen hopeisen kahvilusikan kirpputorilta. Siinä on vuosi 1903 ja mielenkiintoinen merkki päässä. Mikähän mahtaa olla?

45aea975-5c87-4499-948a-f7283cff6eca.jpeg


image.jpg
 
Miksi en saa polar H9 sykevyötä paritettuu sporttraccerin kans? Polar flow sovellus löytää anturin ok. Ole kokeillut ottaa gym linkin.. ant jutus pois päältä.. olen erottanut pariliitoksen
..ei yhdistä.

Screenshot_20260519_191330_Sports Tracker.jpg
 
Miksi en saa polar H9 sykevyötä paritettuu sporttraccerin kans? Polar flow sovellus löytää anturin ok. Ole kokeillut ottaa gym linkin.. ant jutus pois päältä.. olen erottanut pariliitoksen
..ei yhdistä.

Screenshot_20260519_191330_Sports Tracker.jpg
Koska Sports tracker on kuulunut kilpailija Suunnon leiriin siitä lähtien, kun Nokia myi sen. (Alkuperäinen versio tuki Polarin sykevöitä.)
 
Polarin Verity Sense -sensori sen sijaan toimii myös Sports Trackerin kanssa.
Löytyykö näistä jotain painettua tekstiä kun myyntiesitteet sanoo että toimii kolmansien osapuolten sovelluksien kanssa ja niitä tietoja kun yrittää selailla niin missään ei lue että ei toimi.. Ja kuningas AI sanoo että pitäisi toimia..
 
Muistaako kukaan sellaista suomalaista ehkä keski-ikäistä tubettejaa jolla oli melko monotominen ääni ja kauluspaita päällä. Teki videoita välillä varsin yksinkertaisista asioista, joista selitti todella tarkasti. Muistaakseni räbässä usein linkattiin hänen videoihinsa. Suomalainen. Taisi olla jonkin hajuvesi liikkeen tai maahantuonti firman omistaja. Oli jotenkin rauhoittavia kuunnella ja nyt muistin, että tällainenkin oli olemassa, mutta edes tekoälyjen kanssa en onnistunut löytämään.
 
Muistaako kukaan sellaista suomalaista ehkä keski-ikäistä tubettejaa jolla oli melko monotominen ääni ja kauluspaita päällä. Teki videoita välillä varsin yksinkertaisista asioista, joista selitti todella tarkasti. Muistaakseni räbässä usein linkattiin hänen videoihinsa. Suomalainen. Taisi olla jonkin hajuvesi liikkeen tai maahantuonti firman omistaja. Oli jotenkin rauhoittavia kuunnella ja nyt muistin, että tällainenkin oli olemassa, mutta edes tekoälyjen kanssa en onnistunut löytämään.
Lauri Seppänen. Kävi bemarille hassusti radalla ja taisi poistua internetistä.
 
Lähdössä isomman kaveriporukan kanssa reissuun EU maahan. Onkos kokemuksia mistä saisi hyvän hinta/laatu suhteeltaan määräaikaisen matkavakuutuksen? Voimassa tyyliin vajaa viikon.
Luottokortin matkavakuutuksia ei voi nyt hyödyntää kun en ole itse reissua varannut.
 
Lähdössä isomman kaveriporukan kanssa reissuun EU maahan. Onkos kokemuksia mistä saisi hyvän hinta/laatu suhteeltaan määräaikaisen matkavakuutuksen? Voimassa tyyliin vajaa viikon.
Luottokortin matkavakuutuksia ei voi nyt hyödyntää kun en ole itse reissua varannut.
Ei varauksella väliä.. maksa luottokortilla matka niin sit saat vakuutuksen
 
Jos kaveri on maksanut lennot ja hotellit ja pyytää mobilepayllä rahat niin tuskin kattaa kuitenkaan vaikka laittaisin luottokortin kautta hänelle ne?
Niin.. onkohan niissä ehdoissa muuten mainittu kenelle matka pitää maksaa kunhan maksaa luottokortilla🤔
 
Jos kaveri on maksanut lennot ja hotellit ja pyytää mobilepayllä rahat niin tuskin kattaa kuitenkaan vaikka laittaisin luottokortin kautta hänelle ne?
Yksityisille ei voi enää mobilepayllä siirtää rahaa luottokortilla maksaen. Vain yrityksien kohdalla tämä onnistuu. En ihan heti keksi mitään tapaa maksaa kaverille luottokortilla.
 
Yksityisille ei voi enää mobilepayllä siirtää rahaa luottokortilla maksaen. Vain yrityksien kohdalla tämä onnistuu. En ihan heti keksi mitään tapaa maksaa kaverille luottokortilla.
Kuullut sellaisesta asiasta kuin verkkopankki tai mobiilipankki? Valitse veloitustiliksi luottokortti.
IMG_20260522_230457.jpg
 
Yleensä luottokorttien matkavakuutus kattaa myös matkakumppanit, eli se kaverin vakuutus voi riittää.
 
Yleensä luottokorttien matkavakuutus kattaa myös matkakumppanit, eli se kaverin vakuutus voi riittää.
Mutta esim danske mastercard gold matkavakuutus kattaa vain perheenjäsenet, ei kavereita. Eli tarkista ehdot.

"Turvattuna ovat myös kortinhaltijan mukana matkustavat perheenjäsenet."

 
Mutta esim danske mastercard gold matkavakuutus kattaa vain perheenjäsenet, ei kavereita. Eli tarkista ehdot.

"Turvattuna ovat myös kortinhaltijan mukana matkustavat perheenjäsenet."

Joo niin se tosiaan taitaa vaihdella. Norwegian kortti kattaa myös 3 matkakumppania, jotka eivät ole perheenjäseniä (paitsi jos perheenjäseniä on mukana, niin ne menevät kiintiössä edelle).
 
Kuullut sellaisesta asiasta kuin verkkopankki tai mobiilipankki? Valitse veloitustiliksi luottokortti.
IMG_20260522_230457.jpg
Tuotahan ei lasketa luottokortilla maksuksi (sen matkan). Toki tiesin, että sieltä voi nostaa tilille rahaa ja sen sitten siirtää kaverille. Tällöin se maksu kaverille on aivan normaali tilisiirto. Eikä luottokortin matkavakuutus ole tuolloin voimassa.

Aiemmin Mobilepayllä pystyi maksamaan luottokortilta suoraan kaverille, ja se näkyi normaalina korttimaksuna. Enää ei mahdollista.
 
Onko androidille joku mahdollisimman simppeli sovellus, jolla mitata pyöräilty matka?

En tarttis mitään muuta kun start, stop, clear ja sen matkan pituuden näyttämisen. Siis kilometreissä, ei ajallisesti.

Tiedän että on olemassa kaikkea Suuntoa ja Stravaa ja muuta harjoitussovellusta, mutta kun en kaipaa mitään ylimääräistä, en harjoitteluohjelmia, en reittiehdotuksia, en vuositilauksen houkuttelua enkä kikkelinmittaussomeja. Haluan vaan tietää matkan pituuden.

Itsellä käytössä Fitotrack (FitoTrack | F-Droid - Free and Open Source Android App Repository), joka on toki vanha ohjelma, mutta on ajanut toistaiseksi asiansa. Ei ylimääräistä mainosshittiä yms.
 
Jos kaveri on maksanut lennot ja hotellit ja pyytää mobilepayllä rahat niin tuskin kattaa kuitenkaan vaikka laittaisin luottokortin kautta hänelle ne?
Eikä mobilepaylla enää edes onnistu henkilöiden väliset siirrot luoton puolelta.

EDIT: nyt olikin sivu jäänyt päivittämättä ja vähän hidas vastaus...
 
Tulipa hankittua se pikahalkomakone. Tuossa pikanen vertailu hitaamman perinteisen koneen kanssa.

Itse jätin nuo suojamekanismit tuossa laittamatta, koska isompaa puuta todella hankala saada sinne, ja ei ole todellakaan "pika" halkomakone silloin enään kyseessä. Eli pitäisi oikea oppisesti olla luukku joka aukaistaan ja suljetaan tuossa.
Mutta kahden käden järjestelmän jätin käyttöön, koska se varmistaa ettei käsiä saa sinne vaara-alueelle tapahtuman aikana. Onhan tuo tuollain paljon nopeampi.
Kuulemma tukesin mukaan näitä väärinkäytöksiä ollut, kun laitettu toimimaan yhdellä kädellä ja pidetty vaikka kiinni klapista toisella kädellä.. taikka toinen henkilö ollut käyttämässä ja toinen puita laittamassa.
Maalaisjärjellä pärjää aikalailla pitkälle ettei telo ittiään tälläsillä.

Voin kyllä suositella tällästä jos tarvetta. Pikahalkomakone, kineettinen 8T - KSL-800

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tuollanen pitäisi olla siis:
1778755348198.png

vs tämä oma:
1778755378591.png



Jos jotain parannettavaa, niin suosittelen isommat renkaat laittamaan. Onpi vakaampi sitten ja onnistuu parillakin eri tapaa laittaa sinne isommat..
Ja etupäässä onkin jalassa reiät, että pystyy vaikka kiinnittämään johonkin. Itse laitoin kuorvalavoihin kiinni, niin ei kone pääse heilumaan mihkä. Pehmeällä maalla se kaivaa tuota jalkaa sinne syvälle aina kun halkaiseepi, sen verran tömähtää kone.

Kuinka pitkän ja paksun pöllin tuo halkaisee? Entäs mitä tapahtuu jos on liian iso tai sitkeä pölli eikä voima riitä?Nätisti tuolla kyllä halkeaa kirveellä pilkottavan kokoiset mutta näkisin mielelläni isomman pöllin halkaisua.
 
Kuinka pitkän ja paksun pöllin tuo halkaisee? Entäs mitä tapahtuu jos on liian iso tai sitkeä pölli eikä voima riitä?Nätisti tuolla kyllä halkeaa kirveellä pilkottavan kokoiset mutta näkisin mielelläni isomman pöllin halkaisua.
Tullu testailtua isompaa pölliä myös, ja oksaistakin mallia. Koivua sellasena pölkkynä missä pystyy hyvin istumaan, eli leveähköä (en ole mitannut).

Hyvin jaksaa nekin halkaista, oikein sitkaat / oksaiset saattaa joutua tekemään kahdella kerralla. Jos ei mene halki ensimmäisellä yrityksellä, niin se työnnin jää jumiin ja pitää äkkiä palauttaa vipu taakse manuaalisesti, jolloin se vapauttaa tuon ja voi jälleen uudestaan laukaista sen. Silloin nämä sitkaammat on itelläkin mennyt jo.

Pituutta on ollut omilla puilla max n. 45-50cm, ne mahtuu hyvin. Esitteen mukaan 52cm taitaa olla max?
 
Ilmaiseksi aikoinaan saatu pistosaha Biltema nr. 17-029 (600w)

17-880_xl_1.jpg


Voisiko tuollaisen kaltaisella työstää 4cm pöytälevyn joka liimapuuta, pituussuunnassa halki?
Tarkoitusperä: Vuosia sään armoilla olleen, osin pehmentynyt pöytälevy kolmeen-neljään osaan sahaaminen ja notsiin... Ei siis haeta mitään hienoleikkausta, vaan ilmavuuden luomista...
 
Ilmaiseksi aikoinaan saatu pistosaha Biltema nr. 17-029 (600w)

17-880_xl_1.jpg


Voisiko tuollaisen kaltaisella työstää 4cm pöytälevyn joka liimapuuta, pituussuunnassa halki?
Tarkoitusperä: Vuosia sään armoilla olleen, osin pehmentynyt pöytälevy kolmeen-neljään osaan sahaaminen ja notsiin... Ei siis haeta mitään hienoleikkausta, vaan ilmavuuden luomista...
Jos tuon kaltainen toimii, niin miksi ei voisi? Tosin luulisi tuollaisen pehmenneen levyn menevän ihan jalalla polkaisemalla osiksi.
 
Ilmaiseksi aikoinaan saatu pistosaha Biltema nr. 17-029 (600w)

17-880_xl_1.jpg


Voisiko tuollaisen kaltaisella työstää 4cm pöytälevyn joka liimapuuta, pituussuunnassa halki?
Tarkoitusperä: Vuosia sään armoilla olleen, osin pehmentynyt pöytälevy kolmeen-neljään osaan sahaaminen ja notsiin... Ei siis haeta mitään hienoleikkausta, vaan ilmavuuden luomista...
Kyllä tuo onnistuu, jos vaan on riittävän pitkä terä. Itse leikkasin vastaavalla (joku halpiskone sekin) aikanaan juurikin 4cm paksun pöytälevyn lyhyemmäksi ja se lyhennetty osa meni käyttöön. Tosiaan, itselläni ei ollut vakiona tarpeeksi pitkää sahanterää niin kävin ostamassa pari senttiä pidemmän kuin mukana tullut oli ja kyllähän se levy katkesi.

Tosin, itse käyttäisin jotain muuta työkalua jos vaan on saatavilla jos kerran ei ole työstöjäljellä väliä, tuollaisella levyn sahaaminen on varsin hidasta hommaa.
 
Millä hakusanoilla, suomeks ja englanniks löytäis ns.. "valoveräjiä" ammattikäyttöön, ei siis mitään rakennussarjoja vaan ihan vaikka ajotielle laitettava valmis/puolivalmis ratkaisu.
 
Millä hakusanoilla, suomeks ja englanniks löytäis ns.. "valoveräjiä" ammattikäyttöön, ei siis mitään rakennussarjoja vaan ihan vaikka ajotielle laitettava valmis/puolivalmis ratkaisu.
Ja tämä kysymys menee ihan oikeaan paikkaan vielä kun kysyn että mitä olet rakentelemassa?
 
Ja tämä kysymys menee ihan oikeaan paikkaan vielä kun kysyn että mitä olet rakentelemassa?
Ihan vaan tontin ajotielle vaikka vyötärönkorkeudelle niin että sisällä soisi kello tai vastaavaa jos joku tulee pihaan. Ja valoveräjä siksi että se ei ole niin herkkä ja havainnointi alue on "terävämpi" kuin perinteisillä liiketunnistimilla.
 
Millä hakusanoilla, suomeks ja englanniks löytäis ns.. "valoveräjiä" ammattikäyttöön, ei siis mitään rakennussarjoja vaan ihan vaikka ajotielle laitettava valmis/puolivalmis ratkaisu.

Valvontakamera, jossa on kohde tunnistus, esim kissa, koira, ihminen, auto, joka niihin perustuen tekee eri tasoisen hälytyksen, eri ajanhetkinä
 
Valvontakamera, jossa on kohde tunnistus, esim kissa, koira, ihminen, auto, joka niihin perustuen tekee eri tasoisen hälytyksen, eri ajanhetkinä
Kiinteistössä on 16 valvontakameraa, mutta niistä ei tässä tapauksessa ole hyötyä. Pitää olla erillinen järjestelmä.
Pitäisi olla simppeli ilmoitusluontoinen äänimerkki jos tontille joku tulee. Tässä liikkuu kuitenkin ihmisiä ja autoja pitkin poikin niin kokoajan joku kilkuttelisi joten pitää olla portilla valoveräjä joka ilmoittaa jos joku tontille tulee.
 
Kiinteistössä on 16 valvontakameraa, mutta niistä ei tässä tapauksessa ole hyötyä. Pitää olla erillinen järjestelmä.
Pitäisi olla simppeli ilmoitusluontoinen äänimerkki jos tontille joku tulee. Tässä liikkuu kuitenkin ihmisiä ja autoja pitkin poikin niin kokoajan joku kilkuttelisi joten pitää olla portilla valoveräjä joka ilmoittaa jos joku tontille tulee.

Jos kokoajan kilkuttelisi, niin sitten parametrit olisivat sellaiseksi säädetty tai jätetty säätämättä
 
Kiinteistössä on 16 valvontakameraa, mutta niistä ei tässä tapauksessa ole hyötyä. Pitää olla erillinen järjestelmä.
Pitäisi olla simppeli ilmoitusluontoinen äänimerkki jos tontille joku tulee. Tässä liikkuu kuitenkin ihmisiä ja autoja pitkin poikin niin kokoajan joku kilkuttelisi joten pitää olla portilla valoveräjä joka ilmoittaa jos joku tontille tulee.
Esimerkiksi light curtain tai safety light curtain löytää ainakin jotain, samoin linjailmaisin -hakusanalla löytää ihan suomeksikin ainakin hälyttimissä käytettyjä vastaavia laitteita, nuo tuotteet ovat beam detector englanniksi.
 
Kiinteistössä on 16 valvontakameraa, mutta niistä ei tässä tapauksessa ole hyötyä. Pitää olla erillinen järjestelmä.
Pitäisi olla simppeli ilmoitusluontoinen äänimerkki jos tontille joku tulee. Tässä liikkuu kuitenkin ihmisiä ja autoja pitkin poikin niin kokoajan joku kilkuttelisi joten pitää olla portilla valoveräjä joka ilmoittaa jos joku tontille tulee.
Toi valoveräjä on kyllä fiksumpi kun liiketunnistin jos on paljon liikennettä. Oon itekki miettiny vsataavaa, mut en oo löytäny mitään valmista mikä ois ollu järkevä. Tuli vaan mieleen et miten toi valoveräjä eottaa auton ja ihmisen?
 
Toi valoveräjä on kyllä fiksumpi kun liiketunnistin jos on paljon liikennettä. Oon itekki miettiny vsataavaa, mut en oo löytäny mitään valmista mikä ois ollu järkevä. Tuli vaan mieleen et miten toi valoveräjä eottaa auton ja ihmisen?
Kaksi valoveräjää eri kohtia mittaamaan, jolloin hälytys tulee pienen viiveen päätteeksi autoa pienemmästä, kun kahdesta tunnistimesta ei ole tullut tunnistusta yhtäaikaa
 
Toi valoveräjä on kyllä fiksumpi kun liiketunnistin jos on paljon liikennettä. Oon itekki miettiny vsataavaa, mut en oo löytäny mitään valmista mikä ois ollu järkevä. Tuli vaan mieleen et miten toi valoveräjä eottaa auton ja ihmisen?
Ei se erotakaan, tuohan vaan perustuu valonsäteen katkeamiseen. Tai tietty jos laittaa useamman valoveräjän päällekkäin ja peräkkäin niin niillä voi jossain määrin hahmottaa objektin koko.
 
Ei se erotakaan, tuohan vaan perustuu valonsäteen katkeamiseen. Tai tietty jos laittaa useamman valoveräjän päällekkäin ja peräkkäin niin niillä voi jossain määrin hahmottaa objektin koko.
Eihän toi nyt erota. Mut jos laittaa vaikka kaks valoveräjää metrin välein, niillä voi aistia nopeuden ja koon perusteella onko se kävelijä vai auto. Mut tulee toki vääriä hälytyksiä jos joku pyöräilijä tulee kovaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
308 873
Viestejä
5 237 574
Jäsenet
83 384
Uusin jäsen
breitling

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom