Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika!
  • Aloitettu Aloitettu
Löytyiskö keltään Lenovo Legion T5 konetta?

Mulla ei tule kuvaa hdmi:stä millään konstilla ja epäilen että joku päivitys sen on biossista kytkenyt pois, tai edellinen käyttäjä, display portilla kuva tulee mutta kuva tulee näkyviiin vasta kun windows on ladannut itsensä työpöydälle.

Elikkä tarttisin tarkat tiedot mitä näppäimiä kuuluis painaa biossista jotta pääsen menuun mikä luultavasti on nimeltään power on display ja tarttis siihen saada arvoksi auto tms, koska itse on tosiaan näe lainkaan kuvaa biossista.

Ja koneessa olevasta USB-C liittimestä ei tosiaan saa myöskään videokuvaa, se ei ilmeisesti edes tue sitä.

Millähän helvettillä saisin tämän kumiletkun irti? Kyseessä kuivausrummun kodensiveden letku joka pitää irrottaa ja vaihtaa jotta saa veden viemäriin. Tuo rako on ihan todella pieni, lähinnä senttejä suuntaansa, eikä sormia saa kunnolla tuonne tyveen ja kun letkusta vetää niin se vain venyy. Onko tähän hommaan jotain omaa erikoistyökalua vai suihkutanko wd40 tonne niin kauan että lähtee?

Liitteet

• IMG_20240405_175953.jpg
    IMG_20240405_175953.jpg
    211,9 KB · Luettu: 69
Millähän helvettillä saisin tämän kumiletkun irti? Kyseessä kuivausrummun kodensiveden letku joka pitää irrottaa ja vaihtaa jotta saa veden viemäriin. Tuo rako on ihan todella pieni, lähinnä senttejä suuntaansa, eikä sormia saa kunnolla tuonne tyveen ja kun letkusta vetää niin se vain venyy. Onko tähän hommaan jotain omaa erikoistyökalua vai suihkutanko wd40 tonne niin kauan että lähtee?
Puukolla letkun päätä halki? Jos tuo kerran menee vaihtoon niin sama kai tuo vanha on tuhota.

Voi myös katkaista letkun vaikka saksilla ja työntää se wd40 pilli kuvan puolelta sisään. Vaihtoehtoja on. Letku lyhenee sen muutaman sentin. Tosin sitten on vähempi mistä pitää kiinni kun vetää pois :D

Puukolla letkun päätä halki? Jos tuo kerran menee vaihtoon niin sama kai tuo vanha on tuhota.
En haluaisi tuohon ryhtyä, sitten ei saisi koskaan konetta enää kerään sitä kondensiovettä säiliöön jos nyt joskus sellainne tilanne eteen tulisi, toki nyt kun miettii niin aika epätodennäköistä.

En haluaisi tuohon ryhtyä, sitten ei saisi koskaan konetta enää kerään sitä kondensiovettä säiliöön jos nyt joskus sellainne tilanne eteen tulisi, toki nyt kun miettii niin aika epätodennäköistä.
Jollakin koitat raottaa tuota letkun päätä ihan hieman ja wd40 sinne väliin vaikuttamaan. Ja sitten pyörittämällä sekä vetämällä.

1712330912948.png

Viimeksi muokattu:
Löytyiskö keltään Lenovo Legion T5 konetta?

Mulla ei tule kuvaa hdmi:stä millään konstilla ja epäilen että joku päivitys sen on biossista kytkenyt pois, tai edellinen käyttäjä, display portilla kuva tulee mutta kuva tulee näkyviiin vasta kun windows on ladannut itsensä työpöydälle.

Elikkä tarttisin tarkat tiedot mitä näppäimiä kuuluis painaa biossista jotta pääsen menuun mikä luultavasti on nimeltään power on display ja tarttis siihen saada arvoksi auto tms, koska itse on tosiaan näe lainkaan kuvaa biossista.

Ja koneessa olevasta USB-C liittimestä ei tosiaan saa myöskään videokuvaa, se ei ilmeisesti edes tue sitä.

Lenovo BIOS Simulator Center

Otat jollain kiinni sen verran että pyörität sitä. Jos ei sitä kestä niin ei se ehjänä irti lähde millään.

Minulla on asuntosijoittajana käytössä hallinnointipalvelu. Mihin kohtaan tuon palvelun kulut saa merkata verotuksessa?

Tuleeko kohtaan -esitäytetty veroilmoitus- tulonhankkimismeno vai kohtaan -muut tulot- vuokrauksen muut kulut?

Minulla on asuntosijoittajana käytössä hallinnointipalvelu. Mihin kohtaan tuon palvelun kulut saa merkata verotuksessa?

Tuleeko kohtaan -esitäytetty veroilmoitus- tulonhankkimismeno vai kohtaan -muut tulot- vuokrauksen muut kulut?
Itse olen laittanut yksittäiseen asuntoon kohdistuvat menot siihen, missä lasketaan ko. kohteen vuokratulo ja yleiset menot muihin pääomatuloista tehtäviin vähennyksiin, mikä se otsikko nyt sitten olikaan. Verotuksen kannalta sillä ei ole väliä kun kohdistuu joka tapauksessa pääomatuloihin, mutta helpompi tarkastaa luvut omaan excelöintiin verraten kun menetelmä on sama.

Löytyykö Rosa Meriläisen pyörtyminen haastattelussa videolta jostain netissä? Linkkiä, kiitos.

IMG_20240406_135700.jpg

Auton sähköisen takaluukun moottori/pumppu. Miten korjaisitte tuon poikki menneen keltaisen johdon niin että kestää? Myös vihreä menossa poikki. Ikävä kyllä tuolta pumpun päästä ei saa yhtään purettua, eli koko johdon vaihtaminen ei ole mahdollista.

IMG_20240406_135700.jpg

Auton sähköisen takaluukun moottori/pumppu. Miten korjaisitte tuon poikki menneen keltaisen johdon niin että kestää? Myös vihreä menossa poikki. Ikävä kyllä tuolta pumpun päästä ei saa yhtään purettua, eli koko johdon vaihtaminen ei ole mahdollista.
Juottamalla ja kutistesukka päälle, näin itse tekisin.

Juottamalla ja kutistesukka päälle, näin itse tekisin.
Samalla linjalla, juottamalla ja (liima)kutistesukka päälle. Mahdollisesti samalla miettisin pitääkö tuota kohtaa suojata jotenkin muutenkin vai minkä takia nuo johdot tuosta yrittävät katketa. Eli mahdollisesti vielä koko johtonipun ympärille kutistesukkaa, kuumaliimaa tms.

Samalla linjalla, juottamalla ja (liima)kutistesukka päälle. Mahdollisesti samalla miettisin pitääkö tuota kohtaa suojata jotenkin muutenkin vai minkä takia nuo johdot tuosta yrittävät katketa. Eli mahdollisesti vielä koko johtonipun ympärille kutistesukkaa, kuumaliimaa tms.
Näin myös itse tekisin, juottaminen ja kuumaliimaa koko johdinnipun päälle jotta ei enää pääse liikkumaan.

Tarvitseeko mitään muita tietoja, jos olisi vastaanottamassa rahaa EU:n ulkopuolelta? Kyseinen linkki on yrityspuolen, joskin olettaisin tuon toimivan yksityiselle. OP kansainvälinen rahansiirtoScreenshot_2024-04-07-16-00-44-67_e4424258c8b8649f6e67d283a50a2cbc.jpg

No se vähän riippuu lähettävästä päästä, eu:n ulkopuoli on laajahko käsite englannista pohjois-koreaan ja venäjään mut noilla on yleensä pärjäilly.

• Tykkää
Reactions: a-p
Mitä sähköauton akun huolto maksaa?
Toisaalta ei maksa mitään, koska ei ole mitään mitä voisi huoltaa. No joku softapäivitys ohjaimeen. Korjaaminen onkin sitten hintavaa. Ihan sama kuin perinteisessä autossa hajoaa mäntä. Rahaa menee lapiokaupalla.

Okei, kiitos tiedosta. Liekö lopettanut tuo firma.

Siellä on tosi hyviä liittymäpaketteja ollut, voisi melkein kopioida suurin osa tännekin.

Onko muisteja kannettavaan lisättäessä parempi ostaa yksi iso kampa vai kaksi pientä? onko tuolla merkitystä?

Millä nimellä löytyy "tinansyöttölaitteita" eli niitä kynän mallisia millä juottaessa syötetään tinaa, MUTTA sillä erolla ette ei ole kolvissa tai kolviin integroitu vaan ihan oma laitteensa, eli "kynä" millä voidaan syöttää tinaa tai muuta lankaa kynämäisesti?

Tulee oksennusta suuhun jo pelkästään .ru -päätteisen domainin näkemisestä. Miksi ihmeessä kukaan täällä olisi kiinnostunut ryssien liittymistä?
Tykkään vertailla operaattoreiden hintoja ja tarjoamia esim. virolaisiin liittymiin jne. Vastauksen sain, eli domain ei toimi. Firma on ilmeisesti vielä olemassa.
Luulin alkuun, että olisi ko. maassa estetty pääsy ko. maan ulkopuolelta ja meinasin jo VPN:n hankkia, mutta ei olisi auttanut tässä.

Jos käyttäjä 1 on blokannut minut Whatsappissa ja numero on siirtynyt myöhemmin käyttäjälle 2, niin olenko automaattisesti blokattuna myös käyttäjän 2 Whatapissa?

Tuli vastaan tilanne, jossa pari vuotta sitten Tori kaupoissa huijannut narkkari oli blokannut minut Whatsappissa Prepaid numerollaan. Nyt uudella työkaverillani (kyseessä aivan eri henkilö) on sama numero käytössä, ja ei kuulemma näe minua työpaikan Whatsapp ryhmässä?
Kuvittelisin että Whatsapp plokkaa juuri sen numeron. Ei kai sillä voi olla mitään muutakaan millä identifio käyttäjän joten todennäköisesti johtuu juuri siitä. Tosin luulisi jos eri käyttäjä numerolla niin asetukset nollaantuisi, mutta mistä näitä tietää.

Asiaan liittymätön mutta noin kurisiotteettinä. Ennen ainakin puhelimet eivät ottaneet "suuntanumeroa" huomioon, jos sattui olemaan esim vaikka DNA:n ja elisan numerot samat vain alku oli eri eli DNA:n 044 ja elisan 050 niin puhelin kuvitteli sen olevan sama numero. (tätä en tiedä toimiiko se vielä samalla tavalla) Eli jos molemmat oli tallennettu puhelimeen niin niiden soittaessa ei näyttänyt kuka soittaa kun oli ristiriita. Ja taas jos vain toinen tallennettuna niin näytti molemmillle samaa soittajaa.

Jos käyttäjä 1 on blokannut minut Whatsappissa ja numero on siirtynyt myöhemmin käyttäjälle 2, niin olenko automaattisesti blokattuna myös käyttäjän 2 Whatapissa?

Tuli vastaan tilanne, jossa pari vuotta sitten Tori kaupoissa huijannut narkkari oli blokannut minut Whatsappissa Prepaid numerollaan. Nyt uudella työkaverillani (kyseessä aivan eri henkilö) on sama numero käytössä, ja ei kuulemma näe minua työpaikan Whatsapp ryhmässä?

Asian vierestä, luinko jostain täältä vai mistälie, joku otti uuden liittymän uudella numerolla. Ja sitten huomasi ettei kukaan sen tutuista vastaa mihinkään, kun oli blokattu. Tämä uusvanha numero oli ollut ennen jollain puhelinmyyjällä, ja kaikki oli blokannut sen :D
Telegramissa kanssa näen edesmenneiden tuttujen numeroita uusien käyttäjien hallussa... Puoli vuotta taitaa kestää kun numero lähtee kiertoon.

Mulla oli edellisessä puhelimessa joku appi, joka yhdistyi autoon ja antoi joitain Android auto(?) ominaisuuksia käyttöön. Mikä se mahtoi olla? Esim Spotify ilmestyi BMW f30 näyttöön.

Mulla oli edellisessä puhelimessa joku appi, joka yhdistyi autoon ja antoi joitain Android auto(?) ominaisuuksia käyttöön. Mikä se mahtoi olla? Esim Spotify ilmestyi BMW f30 näyttöön.
Kyllä noi ihan Bluetoothilla yhdistyy, appi aktivoitunee yhdistäessä.

Joo, ei yhdisty. Joku appi sen feikkas, kutitteli, herätteli toimimaan auton päässä. Ei ihan joka kerta toiminut.

Ei siis ole varsinaista Android autoa autossa.

Jos on android puhelin (tai siis google playstä ladattu sovellus), eikö ne vanhatkin näy siellä listassa mitä on aikasemmin asentanut.

Tuli käytyä sivustolla, jolla oli joku capthan "en ole robotti"-varmenne. Tämän jälkeen alkoi tulla saakelin ilmoituksia viruksista yms. sonnasta. Miten nuo ilmoitukset voisi saada pois ja onko puhelimessa nyt joka virus oikeasti?

IMG-20240410-WA0001.jpg

Tuli käytyä sivustolla, jolla oli joku capthan "en ole robotti"-varmenne. Tämän jälkeen alkoi tulla saakelin ilmoituksia viruksista yms. sonnasta. Miten nuo ilmoitukset voisi saada pois ja onko puhelimessa nyt joka virus oikeasti?

IMG-20240410-WA0001.jpg
chrome -> asetukset -> ilmoitukset. Olet ehkä epähuomiossa sallinu ilmoitukset ko. sivustolla tms? Tänää just Äiti soitteli samantyylisestä asiasta.

IMG-20240410-WA0001.jpg
Todennäköisesti jos android niin cromen asetukset>ilmoitukset>sovelluksen sisäiset ilmoitukset ja sieltä esto päälle niille sivuille josta et halua ilmoituksia. Eli olet hyväksynyt jonkun haittasivuston ilmoitukset

Edit. olinpa hidas

Onkos takuukorjauksissa joku aikaraja millä ne pitäis saada hoidettua?
Mä lähetin audiokaupalle jo tässä tammikuussa tonnin subbarin huoltoon enkä ole vieläkään saanut sitä takaisin.
Kuulemma osaa odotellaan edelleen saksasta… :rolleyes:

Onkos takuukorjauksissa joku aikaraja millä ne pitäis saada hoidettua?
Mä lähetin audiokaupalle jo tässä tammikuussa tonnin subbarin huoltoon enkä ole vieläkään saanut sitä takaisin.
Kuulemma osaa odotellaan edelleen saksasta… :rolleyes:
Google ja 3s.
Kuluttajariitalautakunnan kannan mukaan tavaran kohtuullisena korjausaika on 2-4 viikkoa. Tästä onkin mahdollista johtaa eräänlainen nyrkkisääntö, jonka mukaan korjaus ei ilman erityisiä syitä saisi kestää paria viikkoa pidempää ilman erityisiä perusteluita

Google ja 3s.

Mutta jos mä sinne soitan ja sanon että tollanen on ja että se on nyt 3 kuukaudella ylitetty ni nehän vaan sanoo että ei mahda mitään kun ei ole osaa?

Mitä tossa sit kannattais ehdottaa?

Statistiikka

Viestiketjuista
283 984
Jäsenet
78 739
Uusin jäsen
FENRIR666

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom