- Liittynyt
- 19.12.2016
- Viestejä
- 105
Puhelinlaskusta reklamointi.
Eli tilanne on se, että puhelimeni meni takuuhuoltoon. Huollosta laittoivat viestiä, että vika ei kuulu takuun piiriin ja korjaaminen maksaa 200€.
Soitin ainoaan huollon numeroon jonka löysin, ja se oli todella kallis numero. Jtn 1.2€/min.
Koitin parhaani mukaan selittää, että vika todellakin kuuluu takuun piiriin.
En saanut asiaa hoidettua, vaan lähettivät puhelimen takaisin Elisalle.
Lähetin puhelimen heti takaisin huoltoon ja taas meinasivat, että ei kuulu takuun piiriin.
Tein Elisalle reklamaation ja nyt saan uuden puhelimen vanhan tilalle.
Eli puhelimen vika kuului takuun piiriin, mutta huolto ei sitä halunnut korjata eikä 15€ puheluni auttanut asiaa.
Onko kokemusta vastaavista keisseistä?
Liittymä on myös Elisan.
Ajattelin reklamaation tuosta laskusta tehdä joka tapauksessa.
Paljonkin kokemusta. Hieman yli 3v. operaattorialalla työskennelleenä voin sanoa, että normaalia ja tapahtuu usein.
Useimmiten näissä tapauksissa vika on kuitenkin ollut se, että laite on takuupolitiikan ulkopuolella = laite on esim. tippunut tai kastunut mikä puolestaan tarkoittaa sitä, että laitevalmistaja _ei_ ole velvollinen korjaamaan edes takuuvikoja ko. laitteesta ennen kuin tämä takuun ulkopuolinen vika on korjattu omistajan puolelta. Puhelin ei siis täytä takuuehtoja ollessaan mekaanisesti vaurioitunut. Mikä oli vikana puhelimessa?
Jos Elisa tuli vastaan ja vaihtaa puhelimen itse, niin kyllä he sulle korvaavat myös tuosta huollon soitosta aiheutuneet kulut. Voit vaikka heittää, että liittymä lähtee vaihtoon jos eivät hyvitä (viimeistään silloin hyvittää).