Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Taitaa nykyään selaimet oletuksena blokata flash-sisällöt eli ne täytyy ensin sallia. Vai näkyykö ne videot mutta ei käynnisty?Miksi yle areena ei toimi?
Chromella js Edgella testailin.
Päivittelin Flashin, mutta ei ala videot pyörimään.
En ole ennen areenaa käyttänyt, joten en oikein tiedä mitenkä videot saisi pyörimään.
Taitaa nykyään selaimet oletuksena blokata flash-sisällöt eli ne täytyy ensin sallia. Vai näkyykö ne videot mutta ei käynnisty?
Mainostenestoplugini käytössä?Chrome ainakin kysyy, että suoritetaanko flash.
Kokeilin vielä asetuksista laittaa sen 'aina päälle' muttei toimi.
Videoista näkyy pelkkä pyörivä latausrinkula.
Älykello joka muistuttaa liikkumaan kun käyttäjä on ollut tietyn aikaa passiivinen?Pitkiä aikoja putkeen istuminen on tutkitusti vaarallista ja muutenkin taukoja olisi hyvä pitää. Pelatessa yms. nämä vaan tuppaa herkästi unohtumaan. Olisikohan jotain kätevää laitetta jolla tämän saisi hoidettua esim. yhdellä painalluksella? Mahdollisimman automaattinen laite olisi kätevä.
Mainostenestoplugini käytössä?
Tekijänoikeudet.On, mutta kokeilin inkognito - ikkunassa ja myös edgellä, jossa ei ole mitään lisäreitä.
Miksi kaikkien suomalaiskanavien pitää keksiä joku oma kakka videotoistopalvelu itse, koska meillä on jo toimiva tietopalvelu - youtube?
Tekijänoikeudet.
Kyllä se toimii.
Taitaa nykyään selaimet oletuksena blokata flash-sisällöt eli ne täytyy ensin sallia. Vai näkyykö ne videot mutta ei käynnisty?
Mainostenestoplugini käytössä?
Arduino projektissa mulla on 12v mopon akku ja 20w aurinkopaneeli ja arduino ohjaa relettä joka katkaisee paneelilta tulevan johdon jos jännite ylittää 13v.
Jännitettä mitataan akun + -- 2.2kohm -- arduinon analog pinni -- 1kohm -- akun - napa ja kerrotaan tulos 3.2:lla.
En pysty laittamaan koodia nyt mutta virran katkasu toimii oikein, ongelma tulee sen jälkeen kun aurinko paistaa kunnolla ja rele katkaisee latauksen alkaa jännite näyttämään noin 1v liikaa joka jatkuu kunnes antaa resettiä.
Lataus ei siis palaudu päälle koska jännite jää näkymään liian suurena, latauksen pitäisi palautua kun jännite alittaa 12.8v
Mikäköhän ton voisi aiheuttaa?
Olen aivan nobo sekä sähkötekniikassa että koodaamisessa.
E postasin sitten vahingossa ensin kesken kirjottamisen
Veikkaan että slangia "graveyard shiftille" eli yövuorolleMitä tuo mäkkärin lisäkilpi oikein tarkoittaa: https://goo.gl/maps/KGVtg3Zc67N2 ?
Onko se jotain Amerikan omaa slangia? Miksi he palkkaisivat hautausmaita?
Sprayliima?Polkupyörän kahvat (siis ne pehmeät kumi/muovit siinä itse putken ympärillä) ovat löystyneet jo lähteneet pari kertaa irtikin. Millä nuo saisi pysymään paikoillaan?
Itse ostaisin uudet. Niitä saa muutamasta eurosta ylöspäin. On myös lukittavia malleja.Polkupyörän kahvat (siis ne pehmeät kumi/muovit siinä itse putken ympärillä) ovat löystyneet jo lähteneet pari kertaa irtikin. Millä nuo saisi pysymään paikoillaan?
Ääni tälle. Halvimmat tosiaan lähtee jostain vitosesta ja melkein kaikissa on ruuveilla lukittavat päät. Todennäköisesti ote on myös tukevampi uusilla gripeillä kuin noilla vanhoilla.Itse ostaisin uudet. Niitä saa muutamasta eurosta ylöspäin. On myös lukittavia malleja.
Uskaltaako kaupasta ostettua makkaraa syödä raakana? Ainakin muutamien tuttujen mukaan kypsentämätön sianliha voi sisältää trikiiniä, salmonellaa ja sittisontiaisia.
Suurin osa kaupoissa myytävistä makkaroista on kypsiä ja vaativat vain lämmityksen. Raakamakkarat sitten erikseen, mutta tuskin niissäkään ainakaan salmonelllaa ja sittisontiaisia on.
Se on siis suoleen pakattua raakaa lihaa, joka pitää kypsentää kunnolla ennen syömistä. Eli makkara ilman esikypsennöstä, tullu markkinoille kunnolla tässä viimevuosina.
Pitkiä aikoja putkeen istuminen on tutkitusti vaarallista ja muutenkin taukoja olisi hyvä pitää.
Minkälainen homma laminaattilattian purku on? Kannattaako tehdä itse vai suosiolla palkata työukot? n. 100 m^2
Hyvin helppo juttu. Itse yhdestä huoneesta kerran purin pois osan ja sitten kasasin takaisin samassa järjestyksessä.Minkälainen homma laminaattilattian purku on? Kannattaako tehdä itse vai suosiolla palkata työukot? n. 100 m^2
N73SV:ssä on paikka kahdelle kovalevylle. Helppo laittaa ja vaihtaa. Näppäimistö irti yläreunan klipsuista ja näppäimistön alta ruuvit irti, niin pohja lähtee pois. Kovalevypaikat on heti näkyvillä.Tähän jatko kysymyksenä sama homma ASUS N73S läppäriin, mutta siinä korvattaisiin olemassa oleva HDD? Joten pitäis saada ohjelmat sille uudelle SSD:lle.
Selkä- sekä niska- ja hartiaongelmat ovat hyvinkin yleisiä istumatyötä tekevillä. Pahimmillaan ollaan siinä kunnossa että ollaan pitkään saikulla tai päästään tutustumaan jopa leikkauspöytään. Ei tuo siis mitenkään huono ajatus ole välillä vähän jaloitella ja pitää taukoa. Meillä tuli uusiin toimitiloihin sähköpöydät, niin olen itse yrittänyt muistaa aina osan päivästä tehdä seisten.Kysy itseltäsi moniko tuttusi tai kaverisi on joskus istunut pitkään. Loukkaantuiko heistä moni vakavasti, vammautui pysyvästi, tai jopa kuoli? Ehkäpä olet jopa itse joskus lähtenyt tähän uhkarohkeaan tempaukseen mukaan? Älä leiki hengelläsi!
Selkä- sekä niska- ja hartiaongelmat ovat hyvinkin yleisiä istumatyötä tekevillä. Pahimmillaan ollaan siinä kunnossa että ollaan pitkään saikulla tai päästään tutustumaan jopa leikkauspöytään. Ei tuo siis mitenkään huono ajatus ole välillä vähän jaloitella ja pitää taukoa. Meillä tuli uusiin toimitiloihin sähköpöydät, niin olen itse yrittänyt muistaa aina osan päivästä tehdä seisten.
Ihmiset nyt vaan on keskimäärin niin tyhmiä, että niitä pitää opastaa liioittelemalla ja pelottelemalla. Muuten ei saada mitään muutosta aikaan.pointti nyt oli sanan "vaarallinen" käyttö ja sillä pelottelu.
Harvemmin kai niitä liimaillaan, mutta mietin että joutuukohan niitä hampaat irvessä repimään. Jos tosiaan vain nostelemalla pois, niin voisi tehdäkin itse.Työnähän tuo ei ole kummoinen, sen kun nostelee pois. Itselläni toi hieman haastetta listat, jotka edellinen omistaja oli ilmeisesti koneella ruuvannut kiinni ja samalla vetänyt ruuvinkannat pyöreiksi. Uudet laitatin ulkopuolisella suosiolla, koska en itse olisi saanut niitä todennäköisesti vieläkään laitettua.
Paljon istuminen altistaa myös peräpukamille ja voi lisätä hampaiden narskuttelua, kun puremalihakset jännittyvät (jos huono ergonomia).Selkä- sekä niska- ja hartiaongelmat ovat hyvinkin yleisiä istumatyötä tekevillä. Pahimmillaan ollaan siinä kunnossa että ollaan pitkään saikulla tai päästään tutustumaan jopa leikkauspöytään. Ei tuo siis mitenkään huono ajatus ole välillä vähän jaloitella ja pitää taukoa. Meillä tuli uusiin toimitiloihin sähköpöydät, niin olen itse yrittänyt muistaa aina osan päivästä tehdä seisten.
Verottajalle?Mihin paikkaan voi tehdä ilmiannon veronkiertäjistä?
Eräs yksityishenkilö pyörittää ammattimaista valokuvausstudiota ilman Y-tunnusta ja veloittaa maksut suoraan omalle käyttötilille.
Verottajalle?
Anna vihje verovilpistäHain takaa, että onko verottajalla joku toimiva palvelu, johon voi ilmoittaa? Muistelen joskus lukeneeni, että sellainen olisi olemassa harmaan talouden pyörittäjien ilmiantamiseen.
Arvon techiläiset!
Olen ollut pari kuukautta Nordean tunnuslukulaitteen käyttäjänä jolla pääsee verkkopankkipalveluihin yms tunnistautumisiin.
Olen joskus miettinyt että koska laitteessa ei ole vaihdettavaa paristoa niin kuinka kauan tuollainen laite mahtaa toimia sisäänrakennetulla paristolla. Vielä sen verran laitteesta että siinä ei ole taustavaloa näytössä.
Mitä mahtaa muut palstalaiset arvella?? Onko täällä esim Nordealaisia jotka tietävät asiasta?
Veikkaisin, että käyttömääristä riippuen tuollainen tunnuslukulaite toimii vuosia. Oma Blizzun autentikaattori (Digipass 6) on hankittu vuonna 2010 ja vielä toimii hyvin. Spekseissä tuolle on vissiin lupailtu 7 vuoden käyttöikää. Tuo Nordean laite vaikuttaisi melko samantyyppiseltä, joten varmaan käyttöikä on suunnilleen samaa luokkaa.
Itse en kyllä mielelläni ottaisi verkkopankkitunnuslukusovellusta puhelimeen, koska jos puhelin katoaa, niin käytännössä mikään ei onnistu. Jos tuo tunnuslukulaite katoaa niin sentään pystyt soittamaan pankkiin.
Nordea väittää, että tuo on EU:n määräys. Muista pankeista ei ole kuulunut edes huhuja mokoman systeemin käyttöönotosta. Tietääkö joku ihan oikeasti asiasta eli onko tämä taas määräys, jota hölmöt noudattavat ja muut voivat jatkaa kuten ennenkin?
Lisäksi nykyaikana ihmisillä on varmemmin mukana puhelin kuin lompakko, joten ihan käytännöllisyydenkin kannalta puhelinsovellus alkaa olla fyysisiä listoja näppärämpi vaihtoehto. Erillistä avainlukulaitetta tarjotaan vain vaihtoehtona niille, joilla ei ole älypuhelinta tai muuten eivät tahdo käyttää appia.
Varmasti on kätevämpi, mutta en kyllä helposti usko, että turvallisempi.
Ero ei ehkä ole valtava, mutta oleellisin lisäturva lienee edelleenkin se, että autentikaattoria ei voi kopioida. Paperilapusta voi ottaa kuvan parissa sekunnissa.
SSD vaan sisään ja menoksi. Ei se sen kummempaa vaadi. Paitsi tosin '3.5 --> '2.5 asema-adapterin, koska SSD:hän on pienempi, kuin perinteinen kovalevy (ellei koneessa ole jo valmiina sopivat paikat). Ja yleensä siis SSD toimii suoraan ilman alustusta tai mitään muutakaan.
Tuohon toiseen kyssäriin saa joku muu vastailla, kuka osaa paremmin kertoa.
On tuollainen muutaman kymmenen sekunnin välein vaihtuva sähköinen avainluku ainakin itsestään selvästi pahvisia lukulistoja turvallisempi.