Juu sitä koitin sarkastisesti alleviivata, kun aikaisemmassa viestissä väitettiin ettei mitään pätevyyksiä vaadita asentajalta. Itse ainakin ymmärrän tässä kohtaa tekijän viittaavan nimenomaan siihen asentajaan.S3 on juurikin tuo sähkötevyys 3
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu sitä koitin sarkastisesti alleviivata, kun aikaisemmassa viestissä väitettiin ettei mitään pätevyyksiä vaadita asentajalta. Itse ainakin ymmärrän tässä kohtaa tekijän viittaavan nimenomaan siihen asentajaan.S3 on juurikin tuo sähkötevyys 3
Kuten edeltävät ovat kertoneet niin asentajalta vaaditaan vain ammattitaito (koulutus ja/tai pitkä kokemus). Riittää, että firmassa on tarvittavat sähköpätevyydet omaava sähkötöiden johtaja, joka vastaa siitä, että asentajat ovat ammattitaitoisia, perehdytettyjä ja tekevät työt ohjeiden sekä säännösten mukaisesti.Juu sitä koitin sarkastisesti alleviivata, kun aikaisemmassa viestissä väitettiin ettei mitään pätevyyksiä vaadita asentajalta. Itse ainakin ymmärrän tässä kohtaa tekijän viittaavan nimenomaan siihen asentajaan.
Jos luonnollinen ihmiminen on töissä firmassa jolla on sähkötöistä vastaava johtaja S3 pätevyyksin ja firma on tukesin urakoitsija rekisterissä sillä ihmisellä on silloin nuo S3 pätevyydet kun se toimii työnantajan antamassa työtehtävässä.Juu sitä koitin sarkastisesti alleviivata, kun aikaisemmassa viestissä väitettiin ettei mitään pätevyyksiä vaadita asentajalta. Itse ainakin ymmärrän tässä kohtaa tekijän viittaavan nimenomaan siihen asentajaan.
Mielenkiinnosta mietin miten tuo ammattitaito mitataan, jos esimerkiksi töhöilee ja joku pääsee hengestään? Tilanteessa missä suorittavalla osapuolella ei ole esim alan koulutusta. Vai kaatuuko siinä kohtaa kaikki aina automaattisesti sähkötöiden johtajan niskaan? Itse kyllä päätin jo kouluaikana etten koskaan hakisi S2 pätevyyttä, ettei vaan joudu sähkötöiden johtajaksi, koska vastuu kuulosti aika suurelta. Eipä tullut lopulta oppariakaan tehtyä koskaan niin en tiedä olisiko edes mahdollista hankkia S2.Kuten edeltävät ovat kertoneet niin asentajalta vaaditaan vain ammattitaito (koulutus ja/tai pitkä kokemus). Riittää, että firmassa on tarvittavat sähköpätevyydet omaava sähkötöiden johtaja, joka vastaa siitä, että asentajat ovat ammattitaitoisia, perehdytettyjä ja tekevät työt ohjeiden sekä säännösten mukaisesti.
Mielenkiinnosta mietin miten tuo ammattitaito mitataan, jos esimerkiksi töhöilee ja joku pääsee hengestään? Tilanteessa missä suorittavalla osapuolella ei ole esim alan koulutusta. Vai kaatuuko siinä kohtaa kaikki aina automaattisesti sähkötöiden johtajan niskaan? Itse kyllä päätin jo kouluaikana etten koskaan hakisi S2 pätevyyttä, ettei vaan joudu sähkötöiden johtajaksi, koska vastuu kuulosti aika suurelta. Eipä tullut lopulta oppariakaan tehtyä koskaan niin en tiedä olisiko edes mahdollista hankkia S2.
Kyllä ne pätevyydet minusta ihan henkilökohtaisia ovat.Jos luonnollinen ihmiminen on töissä firmassa jolla on sähkötöistä vastaava johtaja S3 pätevyyksin ja firma on tukesin urakoitsija rekisterissä sillä ihmisellä on silloin nuo S3 pätevyydet kun se toimii työnantajan antamassa työtehtävässä.
Se S3 pätevyys tosin lakkaa olemasta siinä kohtaa kun työaika loppuu, toisin kuin henkilöllä jolla on henkilökohtaiset luvat.
No miten helvetissä se nyt sitten pitääkään muotoilla, mutta se henkilö on jokatapauksessa oikeutettu tekemään niitä S3 töitä.Kyllä ne pätevyydet minusta ihan henkilökohtaisia ovat.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.