Ei ole urakoitsijaa kun meinasin tehdä sähköt itse. Hämminkiä tässä aiheuttaa se, että tontilla on jo Carunan omistuksessa oleva mittauskeskus/jakokaappihimmeli jota en sinetöinnin takia saa auki, että näkisin mitä siellä on. Tuon kaapin ja talon väliin pitäisi saada kaapeli. Järjestely on mulle uusi, vaikka olen suunnitellut satoja keskuksia. Mutta kun työkokemus rajoittuu isoihin liike- ja toimistorakennuksiin ja laajoihin infrahankkeisiin niin tällaista ei ole tullut vastaan. Lisäksi tässä on tullu huomattua, että pientalon rakentaminen on täysin oma maailmansa verrattuna isompiin hankkeisiin, niin pakko varmistella ettei tee tätäkin vaikeimman kautta. Työmaasähkö tulee nyt oman väliaikaisen liittymän kautta ihan eri reittiä kuin lopullinen liittymä.
Nyt kun tiedetään, että verkonhaltija on Caruna, niin myös heidän sivuilta löytyy urakoitsijaohjeet todella helposti ja kattavasti. Ja nopealla vilkaisulla liittymisjohdon minimit on cu16 ja al25 ja liittymäpisteen oikosulkuvirraksi luvataan 3x25A-3x50A liittymille vähintään 250A. Paitsi erityisessä poikkeustapauksessa 3x25A liittymän osin oikosulkuvirta on vähintään 180A. Loput täältä ja täältä.