Kuriiripalvelut veloittavat paketin tullauksesta - miten toimia?

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
199
varmistusta;

Tuntuuko siltä että sinua on huijattu? Nyt loppuu kuriirifirmojen älytön rahastus

Useat kuljetusyritykset vaativat asiakkailtaan nykyisin maksuja, jos nämä haluaisivat hoitaa ulkomailta ostamansa verkkokauppaostosten tullaamisen verkossa nopeasti ja helposti. Kuluttaja-asiamies katsoo, että koska verkkokaupassa ostoksia tehdessä toimitusmaksuissa ei kerrota tällaisesta maksusta, sitä ei voi pitää kohtuullisena kuluttajansuojalain mukaan.

Kuluttaja-asiamies teki päätöksensä kuluttajien valitettua DHL Express Finlandin laskuttavan yllätyksenä heiltä 20 euron palvelumaksun tullaamisen hoitamisesta.

Kuluttajat ovat maksaneet verkkokaupasta tilatessaan lähetysmaksut. Ylimääräisiä maksuja ei kuluttajansuojalain mukaan voi tähän myöhemmin lisätä vain sen perusteella, että DHL ilmoittaa omilla sivuillaan hinnastonsa.

DHL lopettaa maksujen perimisen syyskuun alusta lähtien sellaisissa tilanteissa, joissa verkkokauppa ei ole ilmoittanut ennen ostosten maksamista DHL:n palvelumaksusta tai kun DHL ja kuluttaja eivät ole keskenään sopineet lisämaksusta.

Aiemmin DHL ei perinyt itsepalveluna tullaamisesta maksua, mutta otti sen käyttöön keväällä 2016. Sen jälkeen kuluttajilta tuli asiasta valituksia kuluttajaviranomaisille.

Kuluttaja-asiamies on ottanut vireille ja käsittelyynsä myös UPS-yhtiön vastaavan menettelyn.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Onpa helvetin hieno homma! Ihme juttu että tätäkin vissiin 2 vuotta vatvottiin ennenkun saatiin jonkinlainen ratkaisu? Pitäisi kyllä takautuvasti alkaa "asiakkaiden" vaatia rahoja takaisin.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Jooh siis itse unohdin kokonaan ton jutun, kun tilasin 600g untuvapeittoa jenkeistä. Ainoa toimitustapa oli DHL ja sekin maksoi 50€. Törmäsin tähän ketjuun ohimennen, ja onneksi näemmä itsetullauksen voi hoitaa 0€:llä... Tulee peitosta jo muutenkin helvetin kallis, niin ei kyllä 50€ postimaksujen lisäksi huvita euroakaan lisää dhl:lle maksaa.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Jahas, dhl:ltä tullut noin miljoona tekstiviestiä mulle, että "paketti tulossa maksa 25€ tai 5% tulleista ja alveista". Jännittävästi jokaisen viestin sanamuodot ovat hieman erilaisia, ja joka kerralla numero eri.. no lähetin eilen spostia, että saisko infot kiitos, tullaan itse.

Edelleen tulee noita perkeleen tekstiviestejä mutta spostiin ei ole tullut vastausta. Soitin DHL:n aspaan että wadap, ja siellä sanottiin että jooh he kyllä on noteerannu mun sähköpostin, "tulet saamaan tiedot sinne"... ei voinut niitä puhelimessa kertoa, eikä myöskään lupaillut, että asia tapahtuu esim. heti. Saa nähdä montako viikkoa noitakin sitten joutuu odottamaan samalla, kun DHL jatkaa tekstareilla pommittamista :D Hilpeä firma.

E: no heti kun valitti niin tiedot tulivat :D
 
Viimeksi muokattu:
M

mustekylpy

Vieras (tunnus poistettu)
DHL huolintapalvelun hinnasto maaliskuu vs lokakuu 2017.
Itsetullaus on kadonnut, mutta yhden pienen jekun ujuttivat mukaan. Huolintaprosessiin liittyvä lähetyksen varastointi oli ennen 5€ tai 0.15€/kg päivässä, nyt 20€/päivä. Ennen oli kaksi ilmaista päivää, nyt sentään kolme. Eli periaatteessa siirsivät kulut sinne minne ne kuuluu, hitaiden asiakkaiden pakettien varastointiin.


Huolintapalvelut, DHL Expressin kansainväliset huolintapalvelut (ajantasainen)
Huolintapalvelut, DHL Expressin kansainväliset huolintapalvelut (maaliskuu, Web Archive)

Asiakaspalvelu oli ilmeisesti kyllästynyt valituksiin ja löivät vain valmiin viestipohjan tullauksesta, jossa mainitaan itsetullaus muttei sen hintaa. Eivät noteerannut viestistä mitään muita huomioita, mutta katsotaan jos tuolla itsetullauksella tosiaan selviää pelkällä ALV eikä mikään noista muista termeista osu maksettavaksi.

*Toimitettu, ei tullut lisälaskua vaan vain itsetullatut verot.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
118
DHL saapumisilmoituksessa on sähköpostiosoite johon täytyy laittaa viesti jos haluaa tullata itse. Voin vahvistaa että DHL on luopunut itsetullauksen lisämaksusta kun sellaista ei minulta yritetty periä, vielä. Prosessi vaan ei ole kovinkaan kätevä kun pitää pyytää sähköpostitse AREX MRN-numero joka on pimitetty saapumisilmoituksesta. Tavaraa ei toimiteta ennen kuin dhl on vastaanottanut sähköpostilla lähetetyn luovutuspäätöksen jonka saa kun on maksanut tullit ja verot. Jos saapumisilmoituksen saaminen kestää useita päiviä niin kuin minun tapauksessa niin kannattaa harkita että antaako DHL:lle toimeksiannon tullata tavara.

DHL vastasi sähköpostiini seuraavana päivänä, mikä oli hyvä niin kerkesin hoitaa tämän itse. Pitää itse toimia kuljetusfirman ja Tullin välissä brokerina :facepalm: Itsetullaus hoituu mutta on aika perseestä ja alkaa varmasti ahistamaan jos on vaan viikko aikaa ennen kuin tavara lähtee DHL mukaan takaisin lähettäjälle. DHL viivästytti saapumisilmoitusta 4 arkipäivää ja jos tulee viive vielä MRN numeron saamisessa heiltä niin viikko menee ja sitten pitää toivoa että tulli hoitaa oman osansa alle viikossa. Yleensä menee vaan yksi päivä, mutta jos hakemus hylätään jonkin tiedon puuttumisen takia niin kiire tulee. DHL puhuu 14 päivän palautuksesta ja tulli 20. Kumpikohan pitää paikkansa?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 244
Äh. Olisi pitänyt lukea tämä ketju aiemmin läpi. Olen joskus vuosi sitten tilannut tavaraa joka tuli DHL kautta ja silloin jouduin tuon pakkoryöstön uhriksi, koska itsetullaus olisi maksanut saman kuin heidän tullauksensa.

Nyt on uusi paketti tulossa jenkeistä ja alkoi sataa noita tekstiviestejä tuosta tullauksen hoitamisesta. Pyysin ensimmäisen viestin jälkeen tullaukseen tarvittavia tietoja sähköpostilla, mutta siihen ei tietenkään viikonloppuna ole tullut vastausta. Uusia tekstiviestejä on tullut kuitenkin lisää, joissa painostetaan hoitamaan asia viipymättä. Sitten muistelin että turhaanhan mä niitä tietoja pyysin kun nehän maksaa samalla tavalla ja annoin DHL:lle luvan hoitaa tullaukseni. Nyt sitten huomasin, että se maksujen kerääminen niistä tiedoista on näköjään loppunut. :facepalm:

Noh. Ainakin pitäis tavara tulla ajoissa perille..
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Tilasin 12 euron arvoisen tuotteen ja tuossa hinnassa on jo postikulutkin vielä mukana eli joutuuko dhl kanssa aina tähän samaan rumbaan, kun tuote on eu:n ulkopuolelta tulossa?
Jostain syystä se on lähetetty dhl express toimituksena eli onko niissä tulleissa sähköposteissa/tekstiviesteissä joku tietty osoite mihin laitetaan sitä viestiä jos itse haluaa sen tullauksen hoitaa mikäli tuo siihen prosessiin edes joutuu, kun hinnan puolesta se ei sitä ainakaan ole. Ihmettelen miten hyvät sopparit noilla oikein voi olla, kun suomesta ei mitään tuolla hinnalla lähettäisi postitse ja tuolta se sitten tulee parilla eurolla dhl express toimituksella.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
Mites kun on tulossa OnePlus tuotepalkinto (Dash car charger), 5.12 DHL toimittaa kotiovelle 9 - 17 aikana, allekirjoitus vaaditaan tuota pitääkö tuossa vaiheessa maksaa jotain? Express toimitus taisi olla?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 244
Unohdin päivittää tämän tapauksen omalta osaltani. DHL lähetti minulle seuraavana maanantaina tiedot tullausta varten. Hoidin tullauksen itse enkä joutunut maksamaan mitään lisää. Olin pyytänyt tietoja ennen kuin annoin heille valtuutuksen hoitaa tullaus joten sain itse hoitaa sen.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Unohdin päivittää tämän tapauksen omalta osaltani. DHL lähetti minulle seuraavana maanantaina tiedot tullausta varten. Hoidin tullauksen itse enkä joutunut maksamaan mitään lisää. Olin pyytänyt tietoja ennen kuin annoin heille valtuutuksen hoitaa tullaus joten sain itse hoitaa sen.
Mistä niitä tullaustietoja dhl pyydetään? Mikäli itselleni nyt niin sattuisi tilauksen kanssa käymään.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 825
Mistä niitä tullaustietoja dhl pyydetään? Mikäli itselleni nyt niin sattuisi tilauksen kanssa käymään.
Tulee muistaakseni tekstiviesti puhelimeen jossa pyytävät henkilötunnusta tai Y-tunnusta tullauspalvelua varten.

Siihen vastataan lähettämällä oma sähköposti ja tieto perään että haluan hoitaa itse tullauksen ja pyyntö lähettää tullauksessa tarvittavat tiedot.

Noin se ainakin aiemmin toimi.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 244
Siinä tekstiviestissä on puhelinnumero ja sähköpostiosoite Mistä tullaus tietoja voi pyytää
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
Nyt odotellaan varmaan koko päivä DHL toimitusta, viime viikolla laittoivat viestin että 5.12 tulossa, tänään aamulla laittoivat legendaarisen "päivän loppuun mennessä" viestin.

Aikataulutus:

Klo 9, meni
Klo 10, meni

n. klo 11:30 aikoihin saapui paketti :) nopeaa toimintaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
15
saitko ikinä vastausta tai hoidettua tullausta?
Tosiaan jouduin soittamaan numeroon jossa kertoivat että näin joulun alla hieman viivettä vastata. Laittoi kuitenkin sähköpostiin seuraavana päivänä tullaustiedot.

Ihmettelen vaan miksei niitä tullaustietoja voisi laittaa automaattisesti kun paketti saapumassa. Kai tuohon 25e huijaukseen joku menee :rolleyes:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 605
Noniin, omia kokemuksia aloittamaani ketjuun. DHL lähetti tekstiviestin saapuvasta ja tullausta vaativasta lähetyksestä. Tekstari oli selkeä ja siinä annettiin vaihtoehdot antaa tarvittavat tiedot heidän tullauspalveluaan varten tai vaihtoehtoisesti vastaamaan tekstariin "itsetullaus " ja email siis luonnollisesti ilman hakasulkuja.

Valitsin itsetullauksen niin katsotaan kauanko menee että saan tiedot mailiin, sillä jo eilen päivää aiemmin tuli viesti jossa pyydettiin vaihtamaan toimituspäivämäärää, mikäli tiistai 6.2. ei kelpaa.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
266
Noniin, omia kokemuksia aloittamaani ketjuun. DHL lähetti tekstiviestin saapuvasta ja tullausta vaativasta lähetyksestä. Tekstari oli selkeä ja siinä annettiin vaihtoehdot antaa tarvittavat tiedot heidän tullauspalveluaan varten tai vaihtoehtoisesti vastaamaan tekstariin "itsetullaus " ja email siis luonnollisesti ilman hakasulkuja.

Valitsin itsetullauksen niin katsotaan kauanko menee että saan tiedot mailiin, sillä jo eilen päivää aiemmin tuli viesti jossa pyydettiin vaihtamaan toimituspäivämäärää, mikäli tiistai 6.2. ei kelpaa.
Upataan nyt vähän vanhaa ketjua, mutta kuinka tuossa nyt sitten kävi? Itsellä sama homma menossa, ja mietin että olisiko ollut viisaampaa kuitenkin maksaa se rahastus.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 605
Upataan nyt vähän vanhaa ketjua, mutta kuinka tuossa nyt sitten kävi? Itsellä sama homma menossa, ja mietin että olisiko ollut viisaampaa kuitenkin maksaa se rahastus.
Tosiaan tuli maililla tarvittavat tiedot. Nettituonnissa valittiin rahtitullaus jonne tiedot syötettiin. Paketti tuli pari päivää tullauksesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
133
Nähtävästi DHL tahallaan viivyttelee paketin kanssa jos valitsee itsetullauksen, yleensä olen antanut noiden hoitaa tullauksen ja paketti lähtenyt välittömästi liikkumaan sen jälkeen, tällä kertaa jumittaakin jo kolmatta päivää :mad:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
241
Nähtävästi DHL tahallaan viivyttelee paketin kanssa jos valitsee itsetullauksen, yleensä olen antanut noiden hoitaa tullauksen ja paketti lähtenyt välittömästi liikkumaan sen jälkeen, tällä kertaa jumittaakin jo kolmatta päivää :mad:
Hankala uskoa, että tahallaan viivyttelisivät. Ei se pakettien säilytys DHL:lle mitään ilmaista lystiä ole. Kyllä heillä on intresseissä saada paketit perille mahdollisimman nopeasti.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
266
Mulle taisi sunnuntaina tulla viesti että maksanko tullauksesta vai tullaanko itse. Päädyin itsetullaukseen ja maanantaina aamulla mulle tuli tullaukseen tiedot. Tein tullauksen silloin aamulla ja lähetin heille sen tiedon siitä ja tänään on tarkoitus tavara toimittaa. Elikkä yllättävän nopeeta toimintaa minun mielestä.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
824
Upsin toimittamana tulossa tavaraa brasiliasta, miten nykyään upsin tullaus toimii, ennen oli luokkaa 25e upsin tullaamana ja lasku kotiin jälkikäteen (ilmeisesti jos alle 1000 dollarin ostos?), jos yli niin ilmeisesti maksu upsille tai tullille ja sähköpostilla kuitti maksusta upsille? Jos haluaa itse tullata niin kulut luultavasti kalliimmat ja kaikki hieman vaikeampaa?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 605
Upsin toimittamana tulossa tavaraa brasiliasta, miten nykyään upsin tullaus toimii, ennen oli luokkaa 25e upsin tullaamana ja lasku kotiin jälkikäteen (ilmeisesti jos alle 1000 dollarin ostos?), jos yli niin ilmeisesti maksu upsille tai tullille ja sähköpostilla kuitti maksusta upsille? Jos haluaa itse tullata niin kulut luultavasti kalliimmat ja kaikki hieman vaikeampaa?
Jos haluut itse tullata niin se on ilmaista, mut joudut kuitenkin tullaamaan itse.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Amazon-tilaus olisi tulossa DHL:llä ja tuli tekstiviesti tullattavasta lähetyksestä. Viesti käski vastaamaan henkilötunnuksella, käymään intterwebbi-sivulla, jossa oli ainoastaan yksi kenttä henkilötunnukselle, soittamaan tai lähettämään sähköpostia. Mitään tietoja hinnoista tai ylipäätään siitä, mitä henkilötunnuksen ilmoittamisen jälkeen tapahtuu, ei kerrottu.

Lähetin sähköpostia ja pyysin toimittamaan saapumisilmoituksen, jotta voin hoitaa tullauksen itse. Katsotaan miten käy.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
824
Amazon-tilaus olisi tulossa DHL:llä ja tuli tekstiviesti tullattavasta lähetyksestä. Viesti käski vastaamaan henkilötunnuksella, käymään intterwebbi-sivulla, jossa oli ainoastaan yksi kenttä henkilötunnukselle, soittamaan tai lähettämään sähköpostia. Mitään tietoja hinnoista tai ylipäätään siitä, mitä henkilötunnuksen ilmoittamisen jälkeen tapahtuu, ei kerrottu.

Lähetin sähköpostia ja pyysin toimittamaan saapumisilmoituksen, jotta voin hoitaa tullauksen itse. Katsotaan miten käy.
Oisit lähettänyt henkilötunnuksen tekstarilla. Tullaavat puolestasi ja lasku tulee myöhemmin kotiin. Tullaamalla itse saat maksaa palvelumaksua tuplat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Miten nopeasti kuriiri ottaa yhteyttä, kun paketti jää tulliin? Yksi tilaus on seisonut seurannan mukaan tullissa kohta pari päivää ja olisi kiva saada se liikenteeseen. Kuriirina taitaa olla Posti, kun senkin seurannasta paketti löytyy.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 244
Oisit lähettänyt henkilötunnuksen tekstarilla. Tullaavat puolestasi ja lasku tulee myöhemmin kotiin. Tullaamalla itse saat maksaa palvelumaksua tuplat.
Ei enään. Toi ymmärrettävistä syistä aiheutti valitusvyöryn kuluttaja-asiamiehelle ja nykyään ei maksa tullaustiedot mitään, eli tulee halvemmaksi hoitaa itse. Siitä on tässäkin ketjussa ollut jo aiemmin keskustelua.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Oisit lähettänyt henkilötunnuksen tekstarilla. Tullaavat puolestasi ja lasku tulee myöhemmin kotiin. Tullaamalla itse saat maksaa palvelumaksua tuplat.
Kuten olisit voinut aiemmista viesteistä lukea, DHL ei enää saa iskeä mielivaltaisia palvelumaksuja vastaanottajalle.

Harrastuksen vuoksi harkistin kylläkin hetken hetun ilmoittamista ja siitä mahdollisesti koituvien maksujen riitauttamista ihan vain sillä perusteella, ettei niitä ilmoitettu viestissä, mutta jos itse tullaamalla nyt kuitenkin pääsisi helpommalla tällä kertaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
346
Miten nopeasti kuriiri ottaa yhteyttä, kun paketti jää tulliin? Yksi tilaus on seisonut seurannan mukaan tullissa kohta pari päivää ja olisi kiva saada se liikenteeseen. Kuriirina taitaa olla Posti, kun senkin seurannasta paketti löytyy.
Jos se on todellakin Posti, niin seurantaan pitäisi tulla teksti että tullaus pitäisi suorittaa (en muista tarkkaa sanamuotoa). Silloin vain tullin sivuille tekemään tullaus. Postista ei tule mitään tekstareita tai soittoja tullauksesta, vaan lähettäävät tullauspyynnön kirjeitse.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Jahaps, DHL vastasi sähköpostiin ilmoittamalla, että tullauskulut on maksettu jo kaupan yhteydessä. Se olisi voinut selvitä jo ensimmäisestä viestistä, mutta parempi näin.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
824
Kuten olisit voinut aiemmista viesteistä lukea, DHL ei enää saa iskeä mielivaltaisia palvelumaksuja vastaanottajalle.

Harrastuksen vuoksi harkistin kylläkin hetken hetun ilmoittamista ja siitä mahdollisesti koituvien maksujen riitauttamista ihan vain sillä perusteella, ettei niitä ilmoitettu viestissä, mutta jos itse tullaamalla nyt kuitenkin pääsisi helpommalla tällä kertaa.
Ketjun edellinen viesti oli minulta viime kesäkuulta ja sillon tilanne oli ainakin mallia me tullataan ja maksat 13e, tai tullaa ite ja maksa 25e.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 244
Ketjun edellinen viesti oli minulta viime kesäkuulta ja sillon tilanne oli ainakin mallia me tullataan ja maksat 13e, tai tullaa ite ja maksa 25e.
Joten päätit vain ketjua lukematta ja asiaan perehtymättä neuvoa jotain virheellisesti. Ei tarvi montaa viestiä mennä taaksepäin, että asia käy ilmi, vieläpä tällä samalla sivulla :tup:

Eikä tilanne enään viime kesäkuussakaan ollut tuo mitä sanoit.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
619
Mitä kuriiripalvelua suomessa käyttämällä ei joudu itsetullaamalla maksamaan kuriirille "itsetullausmaksua tai vastaavaa"?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 216
Mitä kuriiripalvelua suomessa käyttämällä ei joudu itsetullaamalla maksamaan kuriirille "itsetullausmaksua tai vastaavaa"?
Eihän vastaanottaja sitä käytä vaan lähettäjä.

Mutta tämän skämmin laittomuushan on ilmeisesti toissa- ja viimevuotisten paskamyrskyjen myötä hierottu paskana koijarien naamaan, joten ei kai mikään firma enää moista yritä?

Vai ynmräsinkö jotain väärin tai liian oikein? Kuriiripalvelua Suomessa käyttämällä ei taatusti joudu maksamaan sentin jeniä itse- tai muustakaan tullauksesta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
346
Mitä kuriiripalvelua suomessa käyttämällä ei joudu itsetullaamalla maksamaan kuriirille "itsetullausmaksua tai vastaavaa"?
Ilmeisesti tarkoitat että mikä kuriiri pitäisi valita, jos EU-alueen ulkopuolelta tilaa? Postilla (USPS jenkeissä jne...) jotka Suomen Posti hoitaa loppupäässä ei varmasti tarvitse pelätä siitä että joutuu maksamaan ylimääräistä. Oikeiden kuriirien kanssa kysymys vähän enemmän hypoteettinen, koska ainakaan verkkokaupassa ei yleensä ole kovin montaa vaihtoehtoa ja sopimuksettomat kuriirien hinnat ovat yleensä sitä luokkaa että tuskin niitä haluat alkaa tinkaamaan lähettäjältä ihan vain tullausmaksua välttääksesi. Ja joissakin tapauksissa tullaukset kuuluu paketin hintaan kuten Antti Alienin tapauksessa.

Mutta voisihan joku päivittää sen että mikä on tällähetkellä vaikka DHL:n, UPS:n ja Fedexin linja.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
205
DHL itsetullauksesta ei enää joudu maksamaan DHL:lle. Pyytävät viestillä sähköpostiosoitteen, johon laittavat paketin tullaustiedot. Takaisin heille lähetät tullin myöntämän lähetyksen vapautuspäätöksen. Viivästyttää varmasti toimitusta vuorokaudella. Nämä kokemukset tammikuu 2019.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
884
DHL itsetullauksesta ei enää joudu maksamaan DHL:lle. Pyytävät viestillä sähköpostiosoitteen, johon laittavat paketin tullaustiedot. Takaisin heille lähetät tullin myöntämän lähetyksen vapautuspäätöksen. Viivästyttää varmasti toimitusta vuorokaudella. Nämä kokemukset tammikuu 2019.
Kuinkahan pian nuo tiedot pitäisi mailiin saada? Tänään tuli ilmoitus saapuvasta tavarasta ja valitsin itse tullauksen eli vastasin tekstiviestiin itsetullaus + oma maili. Mitään ei ole kuulunut ja seurannan mukaan tavara on yhä jenkkilässä. Lisäksi seurannassa lukee "odottaa maksua"
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
205
Kuinkahan pian nuo tiedot pitäisi mailiin saada? Tänään tuli ilmoitus saapuvasta tavarasta ja valitsin itse tullauksen eli vastasin tekstiviestiin itsetullaus + oma maili. Mitään ei ole kuulunut ja seurannan mukaan tavara on yhä jenkkilässä. Lisäksi seurannassa lukee "odottaa maksua"
Tekstiviesti tulee heti, kun DHL saa paketin haltuunsa. Itsetullaukseen vaadittavat tiedot tulevat ilmoittamaasi sähköpostiin, kun paketti saapuu DHL:n Suomen varastoon. Eli jotain muuta hämärää tällä hetkellä, jos odottaa maksua vielä jenkkilässä.

Olen kirjoittanut kuriiripalveluita koskevaan ketjuun tarkemman vastauksen:

Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 244
Kuinkahan pian nuo tiedot pitäisi mailiin saada? Tänään tuli ilmoitus saapuvasta tavarasta ja valitsin itse tullauksen eli vastasin tekstiviestiin itsetullaus + oma maili. Mitään ei ole kuulunut ja seurannan mukaan tavara on yhä jenkkilässä. Lisäksi seurannassa lukee "odottaa maksua"
Kyllä siinä saattaa pieni viive olla. Se tieto lähetyksestä tulee ennen kuin itse lähetys. Sitten ne vielä lähettelee niitä viestejä missä pyytää lupaa tullata ne vaikka olet jo pyytänyt tietoja tullausta varten. Ainakin itselle tuli.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 171
Viestejä
4 193 570
Jäsenet
70 869
Uusin jäsen
Arttu1345

Hinta.fi

Ylös Bottom