Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

UPSilla vissiin joku "vastaanottajaa ei tavoitettu"-kusetuskampanja menossa. Tilasin amazon.de:stä tavaraa viime viikolla ja tänään tuli sähköposti että lähetys on viety noutopisteeseen, koska vastaanottajaa ei tavoitettu. No ei varmasti oltu tavoitettu kun ei oltu edes yritetty, vaikka seurantakirjauksen mukaan kuriiri olisi käynyt 11.58. Ainakaan aamupäivän aikana ei toimitusta yritetty eikä pihalla todennetusti käynyt ketään.

Noh, en edes alkujaan olettanut, että kyseessä olisi kotiinkuljetus, mutta ihmetyttää, mitä nämä kuriirifirmat yrittää saavuttaa sillä, että kirjaavat kusettaen että toimitusta kotiin yritetty, vaikkei oikeasti ole yritetty.

EDIT:
Eikä näköjään ole edes uusi keksintö UPSilla.
Tällä viikolla jo kahdesti sama paketti "yritetty" toimittaa ja nyt viety varastoon. Odottaa lisätietoja tai palautuu lähettäjälle. Olen antanut ovikoodin jo kahdesti, se lukee myös toimituksen lisätiedoissa etc. Mychoice:n kautta lisätty kaikki mahdollinen, puhelinnumeroa ja ovikoodeja myöten. Kuski ei (tai kukaan muukaan) ei ole soittanut tai tekstannut. Tuskin edes käynyt ovella.

Aika aseetonhan tässä on. Jos firma ei halua tai pysty pakettia tuomaan annetuilla tiedoilla, niin vastaanottajana alkaa olla aikalailla kaikki keinot käytetty :(
 
Tällä viikolla jo kahdesti sama paketti "yritetty" toimittaa ja nyt viety varastoon. Odottaa lisätietoja tai palautuu lähettäjälle. Olen antanut ovikoodin jo kahdesti, se lukee myös toimituksen lisätiedoissa etc. Mychoice:n kautta lisätty kaikki mahdollinen, puhelinnumeroa ja ovikoodeja myöten. Kuski ei (tai kukaan muukaan) ei ole soittanut tai tekstannut. Tuskin edes käynyt ovella.

Aika aseetonhan tässä on. Jos firma ei halua tai pysty pakettia tuomaan annetuilla tiedoilla, niin vastaanottajana alkaa olla aikalailla kaikki keinot käytetty :(
Soita itse UPSin asiakaspalveluun, se on ainut toimiva tapa saada UPSiin yhteys. Mychoice ei tunnu vaikuttavan yhtään mihinkään.
 
Jestas että taas Fedex on kasa paskaa. Eilen tuli paketti Suomeen ja vastoin odotuksia myös päivittyi seurantatiedot että klo 22.00 mennessä tulee samana päivänä (!), no ei tullut. klo 22.01 siellä luki että "toimitetaan päivän loppuun mennessä". Yeah right, aivan varmasti. No yllättäen ei toimitettu. Nyt toi seuranta on taas defaultannut oletettuun ensi maanantain laskennalliseen päivään ja "paketti on luotettavan kumppanimme kuljetuksessa". Aspaan soitto on täysin hyödytöntä kun sieltä robotti kertoo saman mitä seurantasivu sanoo. On tämä ihan vitun uskomatonta että, että USA:sta Suomen tullin asti paketti tulee kyllä ketterästi jopa kahdessa arkipäivässä (!), mutta sen jälkeen kun täällä pitäisi paikallisesti jotain saada aikaan, niin turha toivo ja ketään ei saa mistään kiinni.

Fedexin kanssa tosiaan vaikuttaa todella paljon paikallisen toimijan palvelun laatu. Jyväskylässä olen nyt viime vuodet ollut äärimmäisen tyytyväinen Fedexiin (eli paikalliseen toimijaan). Jos paketti saapuu puoleen päivään mennessä Suomeen (Helsinki tai Turku), niin joka kerta on paketti ollut kourassa samana päivänä noin 18 mennessä. Paikallisen toimijan kaveri(t) soittaa aina 5-10min ennen paketin toimitusta että olenko paikalla, ja saan siinä samalla informoitua lukitusta ulko-ovesta.

Lopulta kuitenkin Fedexin vastuulla toimitusketju eli heidän laariin plussat ja miinukset vaikka olisikin paikallisten toimijoiden päässä ongelma.
 
No niin, tuli taas vaihteeksi asioitua UPS:n kanssa.
Ensin tuli vakio tekstiviesti "Vastaa 2 jos haluat toimituksen alkuperäiseen osoitteen. Lisää perään mahdollinen ovikoodi".
Vastasin 2 ja lisäsin perään ovikoodin. Seuraavana päivänä lähetti (väitetysti) kävi kääntymässä ulko-ovella statuksella "we are trying to get the security access"
Soitin UPS:n asiakaspalveluun ja koodi oli kirjautunut järjestelmään oikein. Pyysin siirtämään toimituspäivän ensi maanantaille.
Tänään tullessani töistä paketti oli rappukäytävässä oveni edessä. :facepalm:
Kohokohtana paketin päällä oli tarra isolla tekstillä "Reshed del 10/nov"
 
Soita itse UPSin asiakaspalveluun, se on ainut toimiva tapa saada UPSiin yhteys. Mychoice ei tunnu vaikuttavan yhtään mihinkään.
Soitin lopulta itsekin. En kyllä usko että asia muuttui mihinkään suuntaan. Senkun vaan vievät paketin minne huvittaa. Laitan amazon-myyjälle reklamaatiota ja vaadin rahat takasin. Jatkossa sama homma, paitsi että en edes vaivaudu soittelemaan.
 
Aikoihin ei ole tullut tilattua mitään minkä toimittaisi UPS. Nyt sitten Lenovolta tilattu näyttö tulee UPSilla. Keskiviikkona lähti Saksasta, torstaina näkyi että toimitus on perjantaina 10-14. No, tiesin että en ole vastaanottamassa tuolloin, joten torstaina jo pyysin toimitusta Access point pisteelle kun paketti oli vielä matkalla Helsingistä Joensuuhun. Tuota pyyntöä piti tehdä useita kertoja kun aina jäi jumiin viimeiseen hyväksyntään. Lopulta se onnistui kun olin kokeillut eri linkkien kautta eri kielisillä sivuilla. Seurannassa näkyi pyyntö, mutta silti olivat yrittänyt perjantaina toimittaa 10:44 ja jättivät lapun, että yrittävät uudelleen seuraavana arkena eli vasta maanantaina. Peruin nyt muutospyynnön, kun tuosta ei näköjään ole mitään hyötyä ja maanantaina sentään olen paikalla vastaanottamassa. Miten tuon paketin edes saisi noutopisteelle? Tekstiviestissäkään ei ole tuolle vaihtoehtoa.
 
Muistaako joku miten nuo UPS:n noutopisteet toimivat? Seuranta näyttää, että paketti on viety K-Markettiin. Saako sen noudettua pelkällä seurantanumerolla vai tuleeko tuolta vielä erillinen viesti?
 
Muistaako joku miten nuo UPS:n noutopisteet toimivat? Seuranta näyttää, että paketti on viety K-Markettiin. Saako sen noudettua pelkällä seurantanumerolla vai tuleeko tuolta vielä erillinen viesti?
Nouto nimellä ja henkilöllisyystodistuksella, pitäisi tulla viestikin, muttei tarvitse odottaa sitä, jos seurannan mukaan on noutopisteessä.
 
Fedexiltä olisi tulossa pakettia pohjoisen suunnille. Alustavasti lupailtiin viimeviikon perjantaiksi klo 18:00 mennessä toimitetuksi, mutta arvelinkin, että se oli hieman liian optimistinen arvio. Seuranta näyttää seuraavaa:

1764597581168.png

Fedex on tunnettu sekoiluistaan niin saa nähdä milloin tulee. Harmi, kun ei toimittajaa voinut valita tilauksen ohessa. Paketilla olisi kuitenkin kiire.
 
DHL yllätti viimeviikolla. Ensin tulee kolme viestiä jossa yritetään tarjota mahdollisuutta ohjata paketti noutopisteeseen. No en tee niin ja kaikeksi yllätykseksi äijä soittaa alaovelta että sun paketti ois täällä. Sain paketin eikä siinä mitään. Mutta kun auto lähtee paikalta tulee viesti "Yritimme toimittaa mutta kukaan ei ollut kotona". Onkohan niillä joku default optio että lähetä ei voitu toimittaa :D
 
DHL yllätti viimeviikolla. Ensin tulee kolme viestiä jossa yritetään tarjota mahdollisuutta ohjata paketti noutopisteeseen. No en tee niin ja kaikeksi yllätykseksi äijä soittaa alaovelta että sun paketti ois täällä. Sain paketin eikä siinä mitään. Mutta kun auto lähtee paikalta tulee viesti "Yritimme toimittaa mutta kukaan ei ollut kotona". Onkohan niillä joku default optio että lähetä ei voitu toimittaa :D
Hyvä tuuri käynyt. UPS:llä se on ainakin default. Kuriireja on yksinkertaisesti liian vähän ja helpoimmalla selviää, kun asiakas hakee paketin lopulta itse.
 
Tuota tuota, onkos jollain hajua miten UPS toimii kun

Näköjään yks firma josta ostin 1 postiluukusta sujahtavan pelin, oli siten päättänyt lähettääkin UPSilla sen vaikka olen normaalin postin valinnut (ennenkin tullut normi postilla) ja siitä maksanu postimaksunkin. niin
Nyt katoin seurantaa niin oli yrittänyt tänään toimittaa 18 jälkeen mutta eihän tähän kerrostaloon pääse edes alaovesta kun se on lukossa eikä lähetystiedoissa ole mun puhelinnumeroani.

Mites kun Huomena koittaa jossain vaiheessa uudelleen toimittaa ja en ole kotona niin Meneekös tuo lähipostiin/K marketin noutopisteeseen sitten noudettavaksi vai minne??

Lisätään vielä etten ole koskaan aiemmin UPSilla mtn ottanut/tilannut joten ihan uusi tuttavuus miten homma toimii
 
4:ssä päivässä tuli kiinasta Fedex International connect plus paketti. Aluperin arvio oli perjantaihin klo 22 mennessä, mutta tulikin jo torstai aamuna. Paikallisena kuljetusyhtiönä oli Kelan Pojat.

Tullauspyyntö tuli, vaikka aliexpress kautta jo alvit maksettu (alle 150€ veroton hinta). Mutta se vapautui tullin itsepalvelussa kivuttomasti IOSS koodilla.

Koodi:
Monday, 11/24/25
1:02 AM
Lähetystiedot lähetetty FedExille
5:08 PM
Noudettu
SHENZHEN CN
7:40 PM
Lähtenyt lähetyspaikan FedExin toimipaikasta
SHENZHEN CN
Tuesday, 11/25/25
12:55 AM
Matkalla
GUANGZHOU CN
12:56 AM
Saapunut FedExin keskukseen
GUANGZHOU CN
12:56 AM
Ulkomaanlähetyksen vapautus – vienti
GUANGZHOU CN
6:02 AM
Matkalla
GUANGZHOU CN
6:21 AM
Lähtenyt FedExin keskuksesta
GUANGZHOU CN
2:30 PM
Matkalla
DUBAI WORLD CENTRAL AE
7:13 PM
Saapunut FedExin keskukseen
ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
9:00 PM
Matkalla
ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
Wednesday, 11/26/25
3:57 AM
Matkalla
ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
4:32 AM
Lähtenyt FedExin keskuksesta
ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
8:09 AM
Ulkomaanlähetyksen vapautus – tuonti
TURKU FI
10:14 AM
Matkalla
TURKU FI
10:52 AM
Matkalla
Luotettu kolmannen osapuolen yhteistyökumppani on matkalla lähetyksesi kanssa.
TURKU FI
10:58 AM
Paikallisessa FedExin toimipaikassa
JYVASKYLA FI
10:58 AM
Toimituksen tiedot päivitetty
Paketti asemalla, saapunut lähetin lähdön jälkeen.
JYVASKYLA FI
Thursday, 11/27/25
2:15 AM
Matkalla
JYVASKYLA FI
8:44 AM
Toimitettu
POHJOIS-KARJALA FI
 

Statistiikka

Viestiketjuista
293 720
Viestejä
5 021 240
Jäsenet
80 572
Uusin jäsen
EliazVJL

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom