Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

UPSilla vissiin joku "vastaanottajaa ei tavoitettu"-kusetuskampanja menossa. Tilasin amazon.de:stä tavaraa viime viikolla ja tänään tuli sähköposti että lähetys on viety noutopisteeseen, koska vastaanottajaa ei tavoitettu. No ei varmasti oltu tavoitettu kun ei oltu edes yritetty, vaikka seurantakirjauksen mukaan kuriiri olisi käynyt 11.58. Ainakaan aamupäivän aikana ei toimitusta yritetty eikä pihalla todennetusti käynyt ketään.

Noh, en edes alkujaan olettanut, että kyseessä olisi kotiinkuljetus, mutta ihmetyttää, mitä nämä kuriirifirmat yrittää saavuttaa sillä, että kirjaavat kusettaen että toimitusta kotiin yritetty, vaikkei oikeasti ole yritetty.

EDIT:
Eikä näköjään ole edes uusi keksintö UPSilla.
Tällä viikolla jo kahdesti sama paketti "yritetty" toimittaa ja nyt viety varastoon. Odottaa lisätietoja tai palautuu lähettäjälle. Olen antanut ovikoodin jo kahdesti, se lukee myös toimituksen lisätiedoissa etc. Mychoice:n kautta lisätty kaikki mahdollinen, puhelinnumeroa ja ovikoodeja myöten. Kuski ei (tai kukaan muukaan) ei ole soittanut tai tekstannut. Tuskin edes käynyt ovella.

Aika aseetonhan tässä on. Jos firma ei halua tai pysty pakettia tuomaan annetuilla tiedoilla, niin vastaanottajana alkaa olla aikalailla kaikki keinot käytetty :(
 
Tällä viikolla jo kahdesti sama paketti "yritetty" toimittaa ja nyt viety varastoon. Odottaa lisätietoja tai palautuu lähettäjälle. Olen antanut ovikoodin jo kahdesti, se lukee myös toimituksen lisätiedoissa etc. Mychoice:n kautta lisätty kaikki mahdollinen, puhelinnumeroa ja ovikoodeja myöten. Kuski ei (tai kukaan muukaan) ei ole soittanut tai tekstannut. Tuskin edes käynyt ovella.

Aika aseetonhan tässä on. Jos firma ei halua tai pysty pakettia tuomaan annetuilla tiedoilla, niin vastaanottajana alkaa olla aikalailla kaikki keinot käytetty :(
Soita itse UPSin asiakaspalveluun, se on ainut toimiva tapa saada UPSiin yhteys. Mychoice ei tunnu vaikuttavan yhtään mihinkään.
 
Jestas että taas Fedex on kasa paskaa. Eilen tuli paketti Suomeen ja vastoin odotuksia myös päivittyi seurantatiedot että klo 22.00 mennessä tulee samana päivänä (!), no ei tullut. klo 22.01 siellä luki että "toimitetaan päivän loppuun mennessä". Yeah right, aivan varmasti. No yllättäen ei toimitettu. Nyt toi seuranta on taas defaultannut oletettuun ensi maanantain laskennalliseen päivään ja "paketti on luotettavan kumppanimme kuljetuksessa". Aspaan soitto on täysin hyödytöntä kun sieltä robotti kertoo saman mitä seurantasivu sanoo. On tämä ihan vitun uskomatonta että, että USA:sta Suomen tullin asti paketti tulee kyllä ketterästi jopa kahdessa arkipäivässä (!), mutta sen jälkeen kun täällä pitäisi paikallisesti jotain saada aikaan, niin turha toivo ja ketään ei saa mistään kiinni.

Fedexin kanssa tosiaan vaikuttaa todella paljon paikallisen toimijan palvelun laatu. Jyväskylässä olen nyt viime vuodet ollut äärimmäisen tyytyväinen Fedexiin (eli paikalliseen toimijaan). Jos paketti saapuu puoleen päivään mennessä Suomeen (Helsinki tai Turku), niin joka kerta on paketti ollut kourassa samana päivänä noin 18 mennessä. Paikallisen toimijan kaveri(t) soittaa aina 5-10min ennen paketin toimitusta että olenko paikalla, ja saan siinä samalla informoitua lukitusta ulko-ovesta.

Lopulta kuitenkin Fedexin vastuulla toimitusketju eli heidän laariin plussat ja miinukset vaikka olisikin paikallisten toimijoiden päässä ongelma.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 427
Viestejä
4 982 119
Jäsenet
80 020
Uusin jäsen
Nikodemus83

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom