Kuntosali, urheilu ja painonpudotus

Kuvaamasi liike lienee cable pull-through. Erikoisimmillakin liikkeillä voi olla ohjelmoinnissa paikkansa, joten en lähtisi arvioimaan ilman tietoa ohjelmoinnista ja tavoitteista.
Jep, ittellä just tähän sykliin ohjelmoituna eli 4 viikon ajan kyykyn ja vedon päälle 10x8 setit cable pullthroughta ja sen verran kovaa, että jos meinaa istua välissä sarjatauolla niin saa kiemurrella tuolissa ku pakarat niin turpiin vedetty. Yks parhaista pakaratuntumaliikkeistä oikein tehtynä. Siitä sit on hyvä tehä perään spread eagle situpit, niitä kans jengi jaksaa ihmetellä/kytätä aina :D

Toki ei noi teinitytöt ja nuoret naiset vedä ensin itteensä kyykyllä ja vedolla väsyneeksi, niin hieman eri asia jos pääliikkeenä hieroo tommosia selkeestikin kevyenä jumppana.

Enpä jaksa toisten treenejä seurailla tai miettiä, mitä varten jotain erikoisempia liikkeitä tehdään. Itsekin treenaan varmasti jonkun mielestä oudosti. Enemmän silmään pistää todella väärällä tekniikalla tehdyt suoritukset aivan liian isoilla painoilla, jolloin loukkaantumisriski kasvaa suureksi, mutta en salilla mene ketään neuvomaan ilman, että pyydetään apua. Keskityn omaan tekemiseen.
Tuota olen joskus miettinyt miksi pelätään antaa neuvoa varsinkin kun on kysymys turvallisuudesta? Kyllä itse ainakin aika-ajoin oon varovasti jonkun vinkin antanut kun on niin pahalta näyttänyt.

Tuota olen joskus miettinyt miksi pelätään antaa neuvoa varsinkin kun on kysymys turvallisuudesta? Kyllä itse ainakin aika-ajoin oon varovasti jonkun vinkin antanut kun on niin pahalta näyttänyt.
Koska 11/10 vinkin vastaanottajasta joko vetää palkokasvit nenään tai ei muutoin vain huomioi neuvoja mitenkään :D tuntuu ainakin Suomessa pätevän tämä ”viisaus” hyvin…

Kuten tuossa jo vastattiinkin niin ei se kyse mistään pelkäämisestä ole. Useaan kertaan olen kyllä nuoria juippeja vähän "ojentanut" kun jättävät painot laitteisiin tai pitkin lattiaa oman treeninsä jälkeen. Tuosta väärin tehdyn liikkeen neuvomisesta, vaikka kuinka asiallisesti sen esittää, niin aivan liian usein saa vain lähinnä vittuiluksi luettavia reaktioita. Olen todennut, että parempi jättää edes yrittämättä. Kysyttäessä neuvon toki mieluusti, jos osaan jotain järkeviä neuvoja antaa.

Itse olen ollut pakotettu antamaan pyytämättä neuvoja oikeastaan vain kahdessa liikkeessä, kyykyssä ja maastavedossa. Tämä tapahtuu silloin, kun tekniikka (ja painot) johtaisivat pikapuoliin sairaalareissulle. Yleensä nämä tapaukset ovat olleet 18-22v nuoria kolleja, jotka alaselkä ja joskus koko selkä kourussa työstävät aivan liian suuria painoja.

Sitten on fiksuja tapauksia (niin miehissä kuin naisissa), jotka pyytävät tsekkaamaan liikkeen puhtauden. Esimerkiksi juuri alaselän pysymisen jiirissä tai kyykyssä syvyyden.

Statistiikka

Viestiketjuista
280 833
Jäsenet
78 143
Uusin jäsen
Kuuraja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom