Kulttuurin rikastuminen

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
No ihan turha väittää, että sitä "arkipäivän rasismia" ei olisi. Toisaalta, ihan yhtä pihalla on "rodullistettu" raukkaparka, joka näkee pelkkää rasismia siellä missä kalpeanaama tunnistaa piittaamattomuutta, kusipäisyyttä tai muita asennevammoja.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 287
Syttyykö romansseja vai tyhjeneekö lompakko?

Yli 600 maahanmuuttajaa lukemaan vanhuksille – yhteisenä kielenä selkokieli

Maahanmuuttajat aikovat pitää lukuhetkiä iäkkäille ja kehitysvammaisille ihmisille hoivakodeissa ja päivätoimintakeskuksissa.

Minä luen sinulle -viikkoon 5.-11.2. osallistuu yli 600 maahanmuuttajaa muun muassa Helsingissä, Jyväskylässä, Turussa ja Rovaniemellä.

Kampanjan suojelija on presidentti Halonen. Kehitysvammaliiton tiedotteen mukaan "uusia ja vanhoja suomalaisia" yhdistää selkokieli.

Moni osallistujista on kotoutumiskoulutuksessa, ja mukana on myös turvapaikanhakijoita sekä peruskoululaisia.
 

mitsune

Praetorian Prefect
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
319
No ihan turha väittää, että sitä "arkipäivän rasismia" ei olisi. Toisaalta, ihan yhtä pihalla on "rodullistettu" raukkaparka, joka näkee pelkkää rasismia siellä missä kalpeanaama tunnistaa piittaamattomuutta, kusipäisyyttä tai muita asennevammoja.
Väittäisin, että jos maahanmuttaja ei pärjää elämässään Ruotsissa, on syy "arkipäivän rasismissa" varmaan 5%:ssa tapauksista. Toki, ennakkoluuloja ja syrjintää varmasti esiintyy, mutta en millään pysty uskomaan että se näyttelisi niin suurta roolia mitä media antaa ymmärtää.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Väittäisin, että jos maahanmuttaja ei pärjää elämässään Ruotsissa, on syy "arkipäivän rasismissa" varmaan 5%:ssa tapauksista. Toki, ennakkoluuloja ja syrjintää varmasti esiintyy, mutta en millään pysty uskomaan että se näyttelisi niin suurta roolia mitä media antaa ymmärtää.
Ruotsissa ongelma voi olla ihan puhtaasti jo se, että asut ghetossa, jossa ei kukaan pärjää elämässään ilman poikkeuksellista kypsyyttä ja ponnisteluja nuoressa iässä.

Mutta se, että täälläkin tyypit selittää, miten nuorille on tärkeintä opettaa, että "mannejen ja somppujen kanssa ei hengailla" kertoo että ihan sitä itseään on olemassa.

Sitten taas nämä "katseletko usein bussin perävaloja, eikö vastaantulijat juttele sinulle tai eikä sporakuski avaa ovea vaikka seisoo vielä liikennevaloissa" niin milläs erotat onko rasismia vaiko kusipäisyyttä vaiko ihan vaan normitoimintaa.
 

mitsune

Praetorian Prefect
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
319
Ruotsissa ongelma voi olla ihan puhtaasti jo se, että asut ghetossa, jossa ei kukaan pärjää elämässään ilman poikkeuksellista kypsyyttä ja ponnisteluja nuoressa iässä.

Mutta se, että täälläkin tyypit selittää, miten nuorille on tärkeintä opettaa, että "mannejen ja somppujen kanssa ei hengailla" kertoo että ihan sitä itseään on olemassa.

Sitten taas nämä "katseletko usein bussin perävaloja, eikö vastaantulijat juttele sinulle tai eikä sporakuski avaa ovea vaikka seisoo vielä liikennevaloissa" niin milläs erotat onko rasismia vaiko kusipäisyyttä vaiko ihan vaan normitoimintaa.
Jep, olen samaa mieltä oikeastaan kaikesta. Mutta kun empiirisesti on havaittu että tämän kokoluokan maahanmutto kehitysmaista synnyttää gettoja, niin miksi jatkaa ? Ja mikäli maahanmuttaja pystyy vaikuttamaan siihen missäpäin Ruotsia haluaa asua, niin miksi niin usein se on Rosengård tai joku muu getto. Ehkä heillekkin on miellyttävämpää asua tutussa ympäristössä kuin pyrkiä integroitumaan. Toki whiteflightia ei voi kiistää.
Lisäksi kokemus syrjinnästä on varmasti myös osaksi subjektiivista, ja voi saada osan ihmisistä yrittämään kovempaa, kun taas osan katkeroitumaan. Anyway, rupean olemaan melko kypsä median tapaan käsitellä asiaan, jossa jalustalle nostetaan jotkut yksittäisten ihmisten kokemukset rasismista tai muusta, ja analyysit pitkän aikavälin vaikutuksista loistavat poissaolollaan. Tuntuu että näistä ei oikein ole soveliasta kirjoittaa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ja tarkennan vielä, että syyllistyn itse "arjen rasismiin" säännöllisesti joten olen aika hyvä lähde sanomaan, että sitä sattuu ;)

Esimerkkinä, en pysähdy "etelän romanin" näköisenkään henkilön yrittäessä jututtaa koska olen ennakkoluuloisesti leimannut jo "etelän romaniksi" ja edelleen uskon heidän ainoa asiansa olevan kerjäys, kusetus tai kaupustelu.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
747
Mites nää ghetot sitten Ruotsin kaltaisessa maassa syntyvät? Kun tulee riittävän kriittinen massa ulkomaalaisia asujia, niin ne vaan spontaanisti ja väistämättä muodostuvat? Vai voisiko syntyyn olla mitenkään syynä asukkaiden oma käytös, laista, järjestyksestä, omasta tulevaisuudesta, yhteisestä hyvästä ja lähimmäisistä piittaamattomuus? Mikä pakottaa neekeröimään? Menisivät kouluun / töihin niin ei olis aikaa keppostella. Ei ole Ruotsi mikään USA, opiskelumahdollisuudet vaikka mihin löytyy, sossusta saa massia ja töitäkin varmaan löytys paremmin kuin Suomesta. Vai eikö vaan kiinnosta? Maataan omassa paskassa ja itketään rasismista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Sehän onkin tosi kätevää että jokaisen pitää ihan omakohtaisesti ja konkreettisella tasolla oppia, että millaisia ihmisiä kannattaa vältellä. Toisaalta näinhän se suomalaisilla naisilla menee, että hankitaan ne samat traumat siinä parikymppisenä ja sitten ihmetellään kovasti.
PS. Ei koska viattomia lapsia, mutta mikä sitten on viattoman lapsen raja niin vähän on ilmassa :smoke:
 
Viimeksi muokattu:

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
No itse tulkitsin sen kirjaimellisesti tarkoittavan, mitä siinä sanottiin.
"Sitä itseään on olemassa"
Senhän voi kätevästi väittää tarkoittavan mitä tahansa olemassaolevaa. Mitä se sinun mielestäsi tässä tapauksessa tarkoitti?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
"Sitä itseään on olemassa"
Senhän voi kätevästi väittää tarkoittavan mitä tahansa olemassaolevaa. Mitä se sinun mielestäsi tässä tapauksessa tarkoitti?
Mitä vittua nyt taas? Tulkitsin sen tarkoittavan kirjaimellisesti, että tiettyjen etnisten tms. ryhmien kanssa ei esimerkiksi saa kaveerata vaikka niitä luokalla olisi tai välitunnilla puskisi leikkeihin. Ts. Sen sijaan, että oikeasti katsottaisiin, kenen kanssa ne lapset hengailee, suoritetaan kursorinen rajaus rodun perusteella (ja luultavasti valitetaan sitten kuinka ei integroiduta). Mikä tuossa ei ole "arjen" rasismia (johon siis itsekin myönnän syyllistyväni)?.
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Epämääräinen viittaus tarkoittaa kirjaimellisesti juuri sitä samaa epämääräistä viittausta, ei mitään tulkittua.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Epämääräinen viittaus tarkoittaa kirjaimellisesti juuri sitä samaa epämääräistä viittausta, ei mitään tulkittua.
"Sitä itseään" viittasi luonnollisesti käsiteltävään aiheeseen eli "arkipäivän rasismiin", mikä olisi varmaan selvinnyt jos olisit lukenut viestin, johon vastasin.
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Konkarikirjeenvaihtaja kertoo syyt, miksi Ruotsin jengikulttuuri kiristyy vaarallisesti – "Kannattaa olla valppaana, että ei kärjisty täälläkin"

"– Puhutaan kolmannen polven siirtolaisista. Heidän vanhempansa ja he itse ovat kokeneet arkipäivän rasismia, joka on lisännyt katkeruutta. Se on puolestaan johtanut väkivallan ihannointiin ja empatian puutteeseen, Lumikero sanoo."

On se kumma, että aina löydetään näitä ääliömäisiä syitä. Eikö näillä kaiken maailman piipertäjilla ja "asiantuntijoilla" ole pokkaa myöntää, että rasismi näyttelee hyvin hyvin hyvin marginaalista syytä tälle kaikelle. Suuret määrät hyvin erilaisista ja vieraista kulttuureista tulleita ihmisiä ovat syynä tähän kaikkeen. Pieniä määriä kyseisiä ihmisiä voitaisiin kyllä integroida, jos he pidetään kaukana oman viitekehyksensä edustajista eli ei anneta hakeutua kaltaistensa seuraan. Nyt kyseessä on suuri määrä ihmisiä, jotka ovat pakkautuneet yhteen, ja ei pienintäkään halukkuutta integroitua.
Jos Ruotsin kaltainen humanitaarinen suurvalta ei kykene integroimaan näitä ihmisiä (kuten ei Ranska tai Saksakaan), ei Suomella ole mitään toivoa. Vanhassa maailmassa kun piti ja pääsi töihin integraatio luonnollisesti toimi koska vaihtoehtoja ei ollut.

Muita vaihtoehtoja ei ole kuin kylmästi olla päästämättä ketään humanitaarisin syin oleilemaan pidempiä aikoja (mielellään ei edes niitä, vaan ohjata sinne pakolaisleirille), tai vaihtoehtoisesti lopettaa hyvinvointisosiaalidemokratia ja siirtyä enemmän anarkokapitalistisempaan yhteiskuntaan jossa valtiolla olisi mahdollisimman pieni rooli. Itse uskon että halu ja pyrkimys on jälkimmäisessä, viimeiset rutistukset saada orjatier yhteiskuntaluokka ennen robotisaation aaltoa. Hassua vain että tätä kannattaa myös muut kuin kokoomus, tuntuu omaan jalkaansa ampumiselta. Eihän ne tuet taivaasta ilmesty.

Euroopassa muutenkin on jo liikaa turhia ihmisiä ja tulevina vuosikymmeninä entistä enemmän joilla ei kyvyt yksinkertaisesti riitä ikinä vastaamaan työelämän tarvetta. Tuo valhe väestön ikääntymisen huonoudesta pitäisi saada katkeamaan, suuret ikäluokat tulevat kuolemaan ihan vuosikymmenien aikana ja ongelma korjaa itse itsensä. Tuottavuus kasvaa kohisten eikä ole tarvetta niin paljolle ihmisiä tuottamaan hyvinvointia. Nämä uusruotsalaiset taas eivät tule ikinä katoamaan. Jos ongelmaan olisi edes humaania ratkaisua, olisi se jo tehty. Matala perustulo voisi tämänkin ehkä ratkaista, joko töihin tai maalle halpohin asuntoihin sinne tänne ruotsia (valtio voisi jopa osoittaa että tämä asunto maksetaan ja täällä saat oleskella ilmaiseksi, muuten pitää itse maksaa). Itsestään nämä ongelmalähiöt eivät koskaan tule kukoistamaan, ainoastaan jos väestö käy töissä ja monikulttuurisuus laskee alle 5%.
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
"Sillä itsellään" aika usein viitataan paskaan, ja samassa virkkeessä mainitaan välteltävät somput ja mannet. Se olisi voinut tarkoittaa myös konkretisoituvaa paskasakkien läsnäoloa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
"Sillä itsellään" aika usein viitataan paskaan, ja samassa virkkeessä mainitaan välteltävät somput ja mannet. Se olisi voinut tarkoittaa myös konkretisoituvaa paskasakkien läsnäoloa.
No tää tulokulma ei käynyt edes mielessä vaikka nyt ymmärrän miten siinä on kierolla tavalla pointti :D
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Esimerkkinä, en pysähdy "etelän romanin" näköisenkään henkilön yrittäessä jututtaa koska olen ennakkoluuloisesti leimannut jo "etelän romaniksi" ja edelleen uskon heidän ainoa asiansa olevan kerjäys, kusetus tai kaupustelu.
Jos joku tuntematon tyyppi pysäyttää mut kadulla, niin sillä on aina jotain hämärää mielessä. Täysin ihonväristä riippumatta. Mitä muuta syytä kenelläkään on pysäyttää kuin kerjäys, kusetus tai kaupustelu?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Jos joku tuntematon tyyppi pysäyttää mut kadulla, niin sillä on aina jotain hämärää mielessä. Täysin ihonväristä riippumatta. Mitä muuta syytä kenelläkään on pysäyttää kuin kerjäys, kusetus tai kaupustelu?
No turistit voi pysäyttää ja tarvita neuvoa. Siis ihan oikeat turistit, ei turvapaikkaturistit. Olen näitä neuvonut ja olen itse vastaanottanut paljonkin tällaista monessa maassa. Mutta eiköhän näistä jokainen tajua että minkä näköiset pärstät kannattaa kiertää.

Joskus menee paikallisten arviot vituiksi, itsekin kerran yritin kysyä jotain osoitetta Bogotassa yhdeltä pariskunnalta ja ne melkein juoksi karkuun :D
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Jos joku tuntematon tyyppi pysäyttää mut kadulla, niin sillä on aina jotain hämärää mielessä. Täysin ihonväristä riippumatta. Mitä muuta syytä kenelläkään on pysäyttää kuin kerjäys, kusetus tai kaupustelu?
Missä sä asut? Meillä päin käy aika paljon turisteja jotka kyselee reittiä tai muuta mutta ne erottaa yleensä kaukaa. Ei mulla ole mitään ongelmaa neuvoa jotain harmaantunutta pariskuntaa tai hengityssuoja-aasialaista (jos joku sellainen nyt on omilleen muka uskaltautunut) löytämään Temppeliaukio.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ei se nyt päiväsaikaan tuossa kaupunginosassa ole sen kummempi mesta...ei vaan näytä turistilta kun siellä on aina sama +20 astetta niin paikallisetkaan ei rusketu.
No kappas, eihän se Bogota olekaan ihan kärjessä: The 50 most violent cities in the world

LOL @ St Louis, Baltimore, New Orleans, Detroit tuolla listalla ennen ensimmäistäkään Lähi-idän tai Afrikan maata :D Väliamerikka edustaa vahvasti. Olisko tää jotenkin rajattu lista ja sotatilassa olevat maat poistettu?

edit: Missasin Kapkaupungin, joka juuri ja juuri ohitti USA:n kaupungit listalla.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
No turistit voi pysäyttää ja tarvita neuvoa. Siis ihan oikeat turistit, ei turvapaikkaturistit. Olen näitä neuvonut ja olen itse vastaanottanut paljonkin tällaista monessa maassa. Mutta eiköhän näistä jokainen tajua että minkä näköiset pärstät kannattaa kiertää.

Joskus menee paikallisten arviot vituiksi, itsekin kerran yritin kysyä jotain osoitetta Bogotassa yhdeltä pariskunnalta ja ne melkein juoksi karkuun :D
Minä ainakin uskon, että jos nykyään tarvii jotain ohjeita, niin joku huijaus siinä on meneillään. Älykännykästä saa kaiken mahdollisen tiedon.

Noilla tietyillä tyypeillä on jossain päin sellainenkin harrastus, että tuollainen vaarattoman näköinen tyyppi kysyy kartasta ohjetta ja kun siihen perehtyy, niin joku kumauttaa täysillä päin pläsiä. Eli eräs versio tuosta kun yritetään pahaa-aavistamaton tyyppi tyrmätä takaapäin yllätysiskulla.

No, toki sitä tekee uhka-arvion ja on siinä eroa, että onko se pysäyttäjä joku pieni nainen vai pari isoa neekeriä. Jälkimmäisessä tapauksessa en todellakaan ota mitään riskiä enkä aio olla sillä etäisyydellä, että niillä olisi mitään mahdollisuutta yllättää.

Edit.
Ja toki kannattaa olla hereillä ettei se nainen ole vain hämäämässä, kun se iso neekeri iskee takaapäin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
49
Trollaus
Ja tarkennan vielä, että syyllistyn itse "arjen rasismiin" säännöllisesti joten olen aika hyvä lähde sanomaan, että sitä sattuu ;)

Esimerkkinä, en pysähdy "etelän romanin" näköisenkään henkilön yrittäessä jututtaa koska olen ennakkoluuloisesti leimannut jo "etelän romaniksi" ja edelleen uskon heidän ainoa asiansa olevan kerjäys, kusetus tai kaupustelu.
Ajatteletko koskaan mitä saatat menettää rasismisi takia?
Itsehän olen suvaitsevainen ja vastailen myös nigerialaisten prinssien kirjeisiin lähes päivittäin. En halua olla ahdasmielinen rasisti.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Minä ainakin uskon, että jos nykyään tarvii jotain ohjeita, niin joku huijaus siinä on meneillään. Älykännykästä saa kaiken mahdollisen tiedon.
Tietäisit vaan, kuinka monella ei ole turistina edes mobiilidataa käytössään. Itsekin kaukolomalla vedettiin rouvan luurissa oikea SIM, jolla sai puheluita soitettua ja otettua vastaan ja omassa pre paid jotta pystyi navigoimaan googlen karttoja. Ja kyllä, kysyttiin apua ja sitä saatiin aina ja ongelmitta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
No kappas, eihän se Bogota olekaan ihan kärjessä: The 50 most violent cities in the world

LOL @ St Louis, Baltimore, New Orleans, Detroit tuolla listalla ennen ensimmäistäkään Lähi-idän tai Afrikan maata :D Väliamerikka edustaa vahvasti.
Tuollaiset listat on aina vähän kyseenalaisia kun ei minua pahemmin kosketa, että paljonko paikalliset jengit tappaa toisiaan vaan että miten paljon on sivullisiin kohdistuvaa väkivaltaa (jota esim. Brasiliassa on vitusti). Toki tietyt kaupungit noissa korostuu joka tapauksessa (missä Malmö ja Göteborg? :smoke:), mutta en ihan purematta niele että on turvallisempaa mennä jonnekin Nigerian tai Liberian pääkaupunkiin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 171
Pelastuslaitoskin ehkä rikastumassa: Tähän tyssää naisten pääsy pelastuskouluun: minuutissa 25 penkkipunnerrusta 45 kilon painoilla – "Eteneminen jää kiinni parista punnerruksesta"

Waitisen mukaan naisia tarvittaisiin Helsingissä muun muassa ensihoitajiksi kohtaamaan naispuolisia maahanmuuttajapotilaita. Vuosittain Helsingissä on lähes 65 000 ensihoitotehtävää.

– Helsinki on moni-ilmeinen kaupunki ja pelastuslaitoksen pitäisi olla samannäköinen. Eli ei pelkästään kantasuomalaisia, 40-vuotiaita kahden lapsen isiä, jotka ajavat Toyotalla ja asuvat Kehä III:n ulkopuolella. Helsinki tarvitsee monikulttuurisen ja monimuotoisen pelastuslaitoksen.
Ollaan hienoon suuntaan menossa jos sen erään uskonnon takia aletaan tiputtamaan vaatimuksia että saadaan enemmän naisia alalle. Luulisi, että jos tarvitsee pelastuslaitoksen apua niin sillä auttajan sukupuolella ei pitäisi olla mitään merkitystä kunhan auttaja pystyy vain apua antamaan. Luulisi. Tuosta alemmasta kappaleesta ei sitten voi muuta kuin :facepalm:.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Jos saa 22 penkkipunnerrusta noilla painoilla minuutissa, niin sitten saa myös sen 25. Ei se mikään vitun olympiakarsinta ole.

Ilmeisesti tarkoitus oli kuitenkin vain päästä kertomaan omaa typerää agendaansa, eikä se että Nadyalla jäisi oikeasti penkkipunnerrus muutamaa vajaaksi ja testit loppuu siihen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 769
Tuollaiset listat on aina vähän kyseenalaisia kun ei minua pahemmin kosketa, että paljonko paikalliset jengit tappaa toisiaan vaan että miten paljon on sivullisiin kohdistuvaa väkivaltaa (jota esim. Brasiliassa on vitusti). Toki tietyt kaupungit noissa korostuu joka tapauksessa (missä Malmö ja Göteborg? :smoke:), mutta en ihan purematta niele että on turvallisempaa mennä jonnekin Nigerian tai Liberian pääkaupunkiin.
Juuri näin. Tuollakin listalla oli monta kaupunkia Brasiliasta, joista kolmessa vietin aika hyvin tovin saaden kuvan paikallisesta menosta. Manaus oli tuossa listalla jossain 30:n paikkeilla, mutta itse en päässyt kertaakaan todistamaan mitään pienintäkään ongelmaa, en vaikka hoipertelin tuhannen tuiterissa keskellä yötä takaisin kämpille. Tämä ei tietenkään todista muuta, kuin että ainakin tuuri on ollut puolellani, mutta paikallinen sotilaspoliisin palveluksessa oleva ex-tyttöystäväkin sanoi, että väkivaltarikollisuus keskittyy siellä lähinnä slummeihin, ja normaalien duunareiden keskuudessa näy muuten kuin rumina tilastoina. Toki sitten on siellä kaupunkeja, joissa on ongelmia paljon slummien ja jengirikollisuuden ulkopuolellakin, mutta sitä ei noista listauksista näe. Paikallisten vinkkejä noudattamalla välttäisin Fortalezaa. Recifessä ja Salvadorissakin kannattaa vähän kuikuilla ympärillensä normaalia enemmän.

Ihan samaa mieltä siis Cereal killah:n kanssa, että kovin kyseenalaisia listoja ovat. Toki tuolla yhdellä mittarilla mitattuna ovat tarkkoja, mutta se ei silti juuri anna minkäänlaista kuvaa kaupungin vaarallisuudesta esim länkkärituristille, jos näin itsekkäästi itsejämme ajattelemme.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
962
En kyllä mitään jihadisteja mihinkään poliisiin tai pelastustoimeen halua huseeraamaan. Siinä ei vääräuskoisen elämä ole kovinkaan kallis.
On kai se käänteisesti jonkin arvoinen? Eikös se mene niin että kun toimittaa vääräuskoisen helvettiin pääsee itse paratiisiin?
Näitä sitten poliiseiksi, lääkäreiksi ja hoitajiksi...mikä voisi mennä pieleen?
 
Viimeksi muokattu:

zZzz

lasciate ogni speranza, voi ch'entrate
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
525
Ollaan hienoon suuntaan menossa jos sen erään uskonnon takia aletaan tiputtamaan vaatimuksia että saadaan enemmän naisia alalle. Luulisi, että jos tarvitsee pelastuslaitoksen apua niin sillä auttajan sukupuolella ei pitäisi olla mitään merkitystä kunhan auttaja pystyy vain apua antamaan. Luulisi. Tuosta alemmasta kappaleesta ei sitten voi muuta kuin :facepalm:.
tähän suuntaanhan sekä suvakki-Suomessa että lälly-länsimaissa ylipäänsä on menty jo hyvän aikaa; allahin pyllistelijöitä tulee pokkuroida joka välissä taikka muutoin hirmuinen rassismus. joka asiaan pitää tehdä heidän vaatimustensa mukainen ohjeistus ja muutos, jotta herranterttujen ei tarvitsisi vahingossakaan sopeutua suomalaisten vääräuskoisten ali-ihmisten junttitouhuiluihin.

suomalaista ensihoito-ohjeistusta koskien aavikon kuninkaallisten hoitoa:

Muslimi maahanmuuttajana

"Mieslääkärin tutkiessa naispotilasta sukulaismiehen, olkoon aviopuoliso, poika, veli, setä tai eno, on usein oltava läsnä tutkimushuoneessa"


..tässäkin asiassa todellisuus taipuu musulmaanien mukaiseksi ja kantaväki kumartaa syvään.. :psmoke:

tästä brittikeissistä on jokunen vuosi aikaa, mutta ei silti kannata lukea mikäli verenpaineessa on vikaa, koska ei ne asiat tästä ole ainakaan parantuneet:

Top doc axed after reporting Muslim surgeon’s hijab was ‘spotted with blood’ before op

AN NHS consultant has been suspended for revealing how a Muslim surgeon
refused to remove her hijab for an operation — even though it broke hospital
health rules.


Dr Vladislav Rogozov said in a blog that he confronted her as they scrubbed up
when he realised she planned to keep the Islamic scarf on during surgery.

He claimed the hijab was spotted with blood from previous operations. But she
refused to remove it and walked out, forcing the hospital to find a
stand-in.

The unnamed surgeon later accused anaesthetist Dr Rogozov, 46, of racial
discrimination.

She left Sheffield’s Royal Hallamshire Hospital after a hospital investigation
backed Dr Rogozov for enforcing its strict dress code.

It says religious headscarfs are “excluded in areas such as theatre, where
they could present a health and cross-infection hazard.”

The incident was not made public at the time.


voi vain arvailla, kuinka suuren jäävuoren huipusta tässäkin kyse..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
837
Tähän tyssää naisten pääsy pelastuskouluun: minuutissa 25 penkkipunnerrusta 45 kilon painoilla – "Eteneminen jää kiinni parista punnerruksesta"

Hetken mietin että miksiköhän noita nyt yhtäkkiä halutaan muuttaa, mutta sieltä tekstistähän se löytyi

"
Waitisen mukaan naisia tarvittaisiin Helsingissä muun muassa ensihoitajiksi kohtaamaan naispuolisia maahanmuuttajapotilaita. Vuosittain Helsingissä on lähes 65 000 ensihoitotehtävää.

– Helsinki on moni-ilmeinen kaupunki ja pelastuslaitoksen pitäisi olla samannäköinen. Eli ei pelkästään kantasuomalaisia, 40-vuotiaita kahden lapsen isiä, jotka ajavat Toyotalla ja asuvat Kehä III:n ulkopuolella. Helsinki tarvitsee monikulttuurisen ja monimuotoisen pelastuslaitoksen. "
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 148
Tähän tyssää naisten pääsy pelastuskouluun: minuutissa 25 penkkipunnerrusta 45 kilon painoilla – "Eteneminen jää kiinni parista punnerruksesta"

Hetken mietin että miksiköhän noita nyt yhtäkkiä halutaan muuttaa, mutta sieltä tekstistähän se löytyi

"
Waitisen mukaan naisia tarvittaisiin Helsingissä muun muassa ensihoitajiksi kohtaamaan naispuolisia maahanmuuttajapotilaita. Vuosittain Helsingissä on lähes 65 000 ensihoitotehtävää.

– Helsinki on moni-ilmeinen kaupunki ja pelastuslaitoksen pitäisi olla samannäköinen. Eli ei pelkästään kantasuomalaisia, 40-vuotiaita kahden lapsen isiä, jotka ajavat Toyotalla ja asuvat Kehä III:n ulkopuolella. Helsinki tarvitsee monikulttuurisen ja monimuotoisen pelastuslaitoksen. "
Suomessa halutaan olla HÖLMÄLÄISITTÄIN, sensijaan että otettaisiin ja kotoutettaisiin nuo mamut.
Surullista... Surullista... Surullista...
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
969
Tähän tyssää naisten pääsy pelastuskouluun: minuutissa 25 penkkipunnerrusta 45 kilon painoilla – "Eteneminen jää kiinni parista punnerruksesta"

Hetken mietin että miksiköhän noita nyt yhtäkkiä halutaan muuttaa, mutta sieltä tekstistähän se löytyi

"
Waitisen mukaan naisia tarvittaisiin Helsingissä muun muassa ensihoitajiksi kohtaamaan naispuolisia maahanmuuttajapotilaita. Vuosittain Helsingissä on lähes 65 000 ensihoitotehtävää.

– Helsinki on moni-ilmeinen kaupunki ja pelastuslaitoksen pitäisi olla samannäköinen. Eli ei pelkästään kantasuomalaisia, 40-vuotiaita kahden lapsen isiä, jotka ajavat Toyotalla ja asuvat Kehä III:n ulkopuolella. Helsinki tarvitsee monikulttuurisen ja monimuotoisen pelastuslaitoksen. "
Joo sehän on ihan selvä että jos esim pitää kiireessä raivata jotain romua niin se romu painaa sen 10% vähemmän jos nainen nostaa sitä. Sit jos sattuu pelastettava kuolemaan kun ei helpotetuista kokeista läpi pääseellä pelastajalla kunto riittänyt niin voidaan syyttää sitä romua kun oli sovinisti sika ja ei keventynyt naiselle sitä 10%.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
272
Mua hämää tässä nyt eniten se, että olen aika risukeppi ja jos jotain olen tehnyt salilla, niin en ainakaan penkkipunnerrusta. Siitä huolimatta tuo 25 x 45kg minuutissa menee (joo, se menee...) melkoisen kevyesti.

Vai onko tässä kyse vain naispuolisista ensihoitajista? Siis, nostanko mä vähemmän penkistä kuin keskiverto nainen... :(

No, pääasia, että itäisestä Ukrainasta kotoisin oleva maahanmuuttaja, Svetlana, saa töitä. Olen valmis sen verran joustamaan näissä rajoituksissa.
 

rentoperussuomalainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.01.2018
Viestejä
72
Ihan hyvä kannanotto maahanmuuttoon Niinistöltä kokoomuslaiseksi vaikka hän ei asiasta päätäkkään.

"
Maahanmuuton ongelmat

Myös maahanmuuttokriisin ratkaiseminen pitäisi Niinistön mielestä ottaa EU:ssa tarkempaan käsittelyyn.

Presidentin mukaan unionin ei pitäisi vain yrittää kontrolloida maahanmuuttoa, vaan luoda kaikille EU-maille samanlaiset käytännöt.

- Tämä auttaisi tilannetta, ja estäisi niiden tapahtuminen toistumisen, joita vuoden 2015 pakolaiskriisin aikana nähtiin."

Maahanmuutto, Venäjä, vauva-arki: Niinistö esitteli askelmerkit uudelle kuusivuotiskaudelleen
 

rentoperussuomalainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.01.2018
Viestejä
72
Olen pitänyt aina Toni Redsveniä tolkun kaverina. Nyt hän yllätti todella positiivisesti tällä kirjoituksellaan. Allekirjoitan ja sitä olen itsekkin yrittänyt sanoa. Ei pidä jakaa kansaa eri lokeroihin, vaan yhdessä Suomen asialla.




Toni Redsven
16 t ·
Meinasin kirjoittaa pitkän pätkän taas jossa ihmettelen äärikansallismielisten kuplassa elämistä, mutta tajusin että se on aivan turhaa. Ne elää silti kuplassaan, ei niitä voi kukaan auttaa palaamaan realistien porukkaan. Toivottavasti vain tuo ääriporukka tajuaisi herätä tai kadota maan alle pilaamasta kaikkien muiden mainetta...

Sen verran kyllä on pakko sanoa että tiedän useampia ihmisiä jotka kävi äänestämässä haavistoa tai niinistöä, olivat miettineet kyllä lauraa, mutta kiitos tämän ääriporukan öyhöttämisen luulivat äänestäessään lauraa tukevansa tätä pelle porukkaa ja sama kaava toistuu monessa muussakin asiassa tän ääriisämmaalisen toiminnassa. Käännytetään enemmän porukkaa vastaan kuin puolelleen...

Pitääkin varmaan alkaa selvittämään missä kellarissa voi kääntyä vaikka piffiläiseksi ja mitä jäsenyys vaatii, siellä tuntuu olevan tolkun ihmisiä huomattavasti enemmän kuin tuossa ääriisämmalisessa jengissä....

No ei pidä heittää kirvestä kaivoon, toivon että me realistit tästä havahdutaan ja aletaan tekemään asioita, yksin tai yhdessä. Paras tapa lienee vain iskeytyä kunnalispolitiikkaan ja poruikoihin mieleisessään puolueessa, sillä varsinkin kunnalistasolla ajatukset on aika laajaalaisia, oli kyse vasemmistosta tai demareista tai vihreistä tms. Jokaisessa puolueessa on niitä jotka haluaa pitää suomen suomena ja suomalaisena, keinot vaihtelee, mutta tavoitteet on pääpiirteittäin samat. Joten tutustukaa itselle sopiviin puolueisiin ja liittykää toimintaan mukaan ja alkakaa tuomaan ajatuksia esiin ja tukemaan järkeviä ehdokkaita jotta saadaan porukka heräämään ja vaihtumaan. Tää maa on vielä ihan pelastettavissa rauhallisesti ja järjevästi toimimalla, kunhan unohdetaan tää ääri porukan pankkien perustaminen ja sen 7 eri omaa valuuttaa ja kaikki muu täysin järjetön veivailu jolla ei ole mitään realistista mahdollisuutta toimia vaikka kansa tukiskin näitä 1110%sesti....

Toni Redsven
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Olen pitänyt aina Toni Redsveniä tolkun kaverina. Nyt hän yllätti todella positiivisesti tällä kirjoituksellaan. Allekirjoitan ja sitä olen itsekkin yrittänyt sanoa. Ei pidä jakaa kansaa eri lokeroihin, vaan yhdessä Suomen asialla.




Toni Redsven
16 t ·
Meinasin kirjoittaa pitkän pätkän taas jossa ihmettelen äärikansallismielisten kuplassa elämistä, mutta tajusin että se on aivan turhaa. Ne elää silti kuplassaan, ei niitä voi kukaan auttaa palaamaan realistien porukkaan. Toivottavasti vain tuo ääriporukka tajuaisi herätä tai kadota maan alle pilaamasta kaikkien muiden mainetta...

Sen verran kyllä on pakko sanoa että tiedän useampia ihmisiä jotka kävi äänestämässä haavistoa tai niinistöä, olivat miettineet kyllä lauraa, mutta kiitos tämän ääriporukan öyhöttämisen luulivat äänestäessään lauraa tukevansa tätä pelle porukkaa ja sama kaava toistuu monessa muussakin asiassa tän ääriisämmaalisen toiminnassa. Käännytetään enemmän porukkaa vastaan kuin puolelleen...

Pitääkin varmaan alkaa selvittämään missä kellarissa voi kääntyä vaikka piffiläiseksi ja mitä jäsenyys vaatii, siellä tuntuu olevan tolkun ihmisiä huomattavasti enemmän kuin tuossa ääriisämmalisessa jengissä....

No ei pidä heittää kirvestä kaivoon, toivon että me realistit tästä havahdutaan ja aletaan tekemään asioita, yksin tai yhdessä. Paras tapa lienee vain iskeytyä kunnalispolitiikkaan ja poruikoihin mieleisessään puolueessa, sillä varsinkin kunnalistasolla ajatukset on aika laajaalaisia, oli kyse vasemmistosta tai demareista tai vihreistä tms. Jokaisessa puolueessa on niitä jotka haluaa pitää suomen suomena ja suomalaisena, keinot vaihtelee, mutta tavoitteet on pääpiirteittäin samat. Joten tutustukaa itselle sopiviin puolueisiin ja liittykää toimintaan mukaan ja alkakaa tuomaan ajatuksia esiin ja tukemaan järkeviä ehdokkaita jotta saadaan porukka heräämään ja vaihtumaan. Tää maa on vielä ihan pelastettavissa rauhallisesti ja järjevästi toimimalla, kunhan unohdetaan tää ääri porukan pankkien perustaminen ja sen 7 eri omaa valuuttaa ja kaikki muu täysin järjetön veivailu jolla ei ole mitään realistista mahdollisuutta toimia vaikka kansa tukiskin näitä 1110%sesti....

Toni Redsven
Haiskahdat trollilta mutta sellaisen ajatuksen onnistuit herättämään että kun tuota Juneksen ja mikälie joutsenen "vaalilähetystä" hetken jaksoin huonona huumorina seurata niin siellä tosiaan niin puheissa kuin kanavan kommenteissa pyörii nää piffit sitä, rasmukset tätä ja suunnilleen pakkikset ja futisfoorumit jonain relevantteina pelaajina poliittisessa kentässä. Ei ihme, että kupla on vahva ja harhakuvitellaan jotain liki 20% äänisaaliita kun todellisuus muodostuu verkon pienten keskusteluryhmien pohjalle.
 

rentoperussuomalainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.01.2018
Viestejä
72
Haiskahdat trollilta mutta sellaisen ajatuksen onnistuit herättämään että kun tuota Juneksen ja mikälie joutsenen "vaalilähetystä" hetken jaksoin huonona huumorina seurata niin siellä tosiaan niin puheissa kuin kanavan kommenteissa pyörii nää piffit sitä, rasmukset tätä ja suunnilleen pakkikset ja futisfoorumit jonain relevantteina pelaajina poliittisessa kentässä. Ei ihme, että kupla on vahva ja harhakuvitellaan jotain liki 20% äänisaaliita kun todellisuus muodostuu verkon pienten keskusteluryhmien pohjalle.

Sinä taas haiskahdat idiootilta, kun ihmisiä trolleiksi haukut. Mikä minun kirjoituksissani on ollut trollausta? Kohdat esiin.

Toisaalta kansallismielisten ehdokkaiden osuus oli >13%. Väyryselle menneet äänet olisivat todennäköisesti menneet Huhtasaarelle, jos Väyrynen ei olisi ollut ehdolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Mua hämää tässä nyt eniten se, että olen aika risukeppi ja jos jotain olen tehnyt salilla, niin en ainakaan penkkipunnerrusta. Siitä huolimatta tuo 25 x 45kg minuutissa menee (joo, se menee...) melkoisen kevyesti.

Vai onko tässä kyse vain naispuolisista ensihoitajista? Siis, nostanko mä vähemmän penkistä kuin keskiverto nainen... :(

No, pääasia, että itäisestä Ukrainasta kotoisin oleva maahanmuuttaja, Svetlana, saa töitä. Olen valmis sen verran joustamaan näissä rajoituksissa.
Pystyisikö Bull Mentulakaan tähän? Naispalomiehiltä vaaditaan kovaa kuntoa
Kaksi naista pääsi palomieskoulutukseen – edellinen valmistui vuosikymmen sitten

Eli samat perusvaatimukset miehille että naisille. Näyttää erittäin helpolta miehelle, edellyttäen että ei ole joko aivan steroidikaappi tai kynäniska (mutta miksipä kynäniska sinne hakisi) ja että penkkipunnerruksessa ei ole jotain tekniikkavirhettä hylkäämässä toistoja.

Naiselle tuo kieltämättä on paljon pahempi kun katsoo millä painoilla hyväkroppaiset mimmit tekee penkkiä Elixiassa. Sinänsä siis ymmärrän pointin että voisi tuota penkkitulosta vähän säätää naisille, mutta se ei kyllä liity mitenkään maahanmuuttajiin, ei tuonne mitkään somalien vauvakoneet hae ja ei Suomessa muita naisia ole muista kulttuureista.

– Viimeinen penkkipunnerrus jäi viisi senttiä vajaaksi, harmittelee hakijan kohtaloa Pelastuskoulun rehtori Matti Waitinen.
Eli rehtori "ihastui" johonkin suomalaiseen naishakijaan sen verran että koittaa käyttää mamutusta keppihevosena. Ihan hyvä taktiikka varmaan, kannattaa vielä herättää Twitter-femakot niin homma on hoidettu.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Jokaisessa puolueessa on niitä jotka haluaa pitää suomen suomena ja suomalaisena,
Mikäs ihmeen rasisti tää Toni Redsven on? Eihän Suomea pidä suomalaisena pitää, vaan muuttaa monikulttuuriseksi ja luovutaan kaikista impivaaralaisista tavoista. Etenkin siitä pitää luopua, että kaikkia kohdellaan tasavertaisesti ja kaikilla on samat oikeudet ja velvolliisuudet. Kyllä se niin on, että tulijoille ohituskaistat eikä niiltä missään nimessä saa vaatia samoja asioita kuin kantasuomalaisilta. Nehän on kato niin tyhmiä etteivät ne edes selviäisi samoista vaatimuksista.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
84
Palomies voisi kyllä olla hyvä ammatti monelle mustalaisnaiselle monestakin syystä:

- Saisi ihan luvan kanssa jättää auton manneparkkiin
- Bensat voisi maksaa ihan luvan kanssa toisen kortilla työautoon
- Olisi aina mukana sen verran vettä autossa, ettei tarvitse pysähdellä syrjäseudulla vanhusten kotiovilla lasillista pummimassa keskellä yötä.
- Autoissa olisi myös työpuhelin, joten myös ne pakolliset soittotarpeet juuri yksinäisten vanhusten kotien kohdalla voisi jättää tekemättä.
- Kansallispuvussa olisi koukkuja niin moneen lähtöön jo valmiina, että letkut saisi niiden avulla hankalimpaankin paikkaan helposti hinattua.
- Hälytysääntä ei tarvitsisi pitää ajaessa päällä. Riittää, kun Ramona kailottaa puhelimeen ikkuna auki ajaessaan. Sen kyllä kuulee kilometrin päähän kaikki.
 
Viimeksi muokattu:

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Varmaankin 10% heikompi nainen voidaan hyväksyä, jos hän pystyy suoriutumaan jostain toisesta tehtävästä (mamulähiössä) miehiä paremmin, ja ottaa nämä heikkoudet ja vahvuudet huomioon tehtävien ja miehitysten suunnittelussa saadaksemme aikaan paras mahdollinen palvelutaso?

Lainaan hyvää argumenttia toiselta kirjoittajalta poliisien suhteen:
Ratkaisu ongelmaan on "mamulähiöiden" syntymisen estäminen kaikilla keinoilla, ei todellakaan tällaisella perusteella rajojen laskeminen. Sairas ajattelutapa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
102
Varmaankin 10% heikompi nainen voidaan hyväksyä, jos hän pystyy suoriutumaan jostain toisesta tehtävästä (mamulähiössä) miehiä paremmin, ja ottaa nämä heikkoudet ja vahvuudet huomioon tehtävien ja miehitysten suunnittelussa saadaksemme aikaan paras mahdollinen palvelutaso?
Tietäisitpä millaisilla miehityksillä pahimmillaan esimerkiksi Helsingissä mennään. Ei hirveästi pysty valintoja tekemään.

Enenevässä määrin alkaa olla rajoituksia vanhemmilla palomiehillä esimerkiksi savusukelluksen suhteen (kiittäkää päättäjiä, jotka nostivat palomiesten eläkeikiä kuudenkympin puoleen väliin). Siihen vielä nuorten naisten helpotukset, niin riittääkö niitä oikeasti kykeneviä pelastajia kaikkialle ollenkaan?

Valkoinen heteromies-pelastaja pystyy siellä mamulähiössä tekemään ne tarvittavat toimenpiteet oikein hyvin. Se, että tänne 'sotaa pakoon' saapuneet eivät suostu sopeutumaan meidän kulttuuriimme, jossa mies voi jopa koskea vieraaseen naiseen, ei pitäisi olla meidän ongelmamme.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 965
Viestejä
4 215 723
Jäsenet
70 984
Uusin jäsen
sisu1980

Hinta.fi

Ylös Bottom