Nyt ois tarjolla kaksi uutta videota, eli Core i5-4670K testi videota kahtena eri versiona. Kun tuossa edellisessä postauksessa mainitsin että olen saanut kommenttia että videoni pitäisi olla lyhyempiä ja katsojille enemmän yksinkertaistettuja eli "valmiiksi pureskeltuja".
Joten kertokaa ihmeessä oma mielipiteenne joko tänne postaamalla tai kommentoimalla tuolla youtuben puolella eli kummasta te tykkäätte enemmän.
Omasta mielestäni tuo lyhyt versio on kasa paskaa, kun on aivan liian yksinkertaistettu mutta tuotako porukka oikeasti muka haluaa ?
Itse 4670K:sta pitää mainita että oli kyllä kasa paskaa kellotuksen osalta:
Mutta suoriutu kyllä peleistä yllättävän hyvin... siis paljon paremmin kuin 2500K tai 3570K aikaisemmin
Eikä ero 4770K ole mitenkään suuri, vaan itseasiassa Serious Sam 4:ssa ja MechWarrior 5:ssa tarjosi jopa tasaisempaa pelikokemusta vaikkakin pikkasen pienemmillä FPS:llä.
Sitten Pena G3258 olisi myös tuossa kellotettu ja testattukkin. Video siitä olisi tulossa perjantaina... tai itse asiassa kaksi eri videota.
Ensimmäinen on tämä normi videoni ja toinen on BONUS video (joita alan jatkossa tekemään joka prossusta) jossa testataan CS:GO botti matsilla ja FPS benchmarkilla sekä Overwatchilla.
Mutta tuosta G3258:sta että tämäkään ei häikäissyt kellotus osastolla:
Mitä taas tulee pelisuorituskykyyn niin varmaan jo arvaatte niin 2-säiettä ei oikein riitä enää nykyään. Mutta yllätyin siitä että suurin osa peleistä kyllä starttasi ja CoD:Warzone ja Crysis Remastered olivat jopa pelattavia... tavallaan....
Doom Eternalissa itse peli rullasi todella komeasti, mutta äänet hävisi joko osittain tai kokonaan kun vihollisia tuli ruutuun.
Ja nyt sitten vihdoin Core i7-3770K on testipenkissä kiinni ja tässä kellotus tulos:
4.8GHz ei riittänyt muuten edes 1.50 volttia jolla prossun lämmöt olivatkin jo 98C
Kun noilla 4.7GHz kelloilla lämmöt siinä 85C.
Mutta yllättävästi tämä kuluttaa virtaa pari wattia vähemmän kuin 4670K ja about 50W vähemmän kuin 4770K...
Varmaankin johtuu kun Ivyissä uncore on vakiona kun sitähän ei voi kellottaa ja taas Haswelleissa se oli kellotettu niin ylös kuin se vaan menee.
3770K testit olisi idea ajella perjantaina ja itse video julkaista joko maanantaina tai tiistaina.
Tässä vielä tämmöinen lyhykäinen videoni tulevasta 100€:n pelikone projektistani: