7600K:sta voinee jo puhua täällä. Uskomatonta miten tuolla pelasi vielä 3v sitten, nyt tuntui aivan helvetin tukkoiselta, varsinkin kun oli pullonkaulana näytönohjaimelle. Harmillisesti H270-emolevy, niin ei saanut samaa 4.7GHz:aa irti, tuo on siis sama prossuyksilö joka mulla oli kolmisen vuotta sitten.
Intel Core i5-7600K Processor, NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti x 1, 16384 MB, 64-bit Windows 10}
www.3dmark.com
Eihän noilla ei Z emoilla vissiin saa edes muistikelloja ylös vai muistanko väärin ?
Kun ainakin aikoinaan kun leikin Core i3-8100:n kanssa B360 emolla niin maksimi muistikellot olivat vain 2400MHz.
Myöskin uncore kellot taitavat jäädät suht matalille H270 emolla kun niitäkään ei pääsee säätämään. Että taitaapi tuo tukkoisuus tulla juuri uncore ja muistikellojen mataluudesta, eikä niinkään ettei prossu ole korkeilla kelloilla.
Niin ja en muista olenko tänne maininnut, mutta testini ovat stopissa toistaiseksi.
Kun annan rouvan hoitaa etäkouluaan rauhassa että valmistuisi nyt keväälle uuteen ammattiin.
Meillä kun on koneet samassa huoneessa, niin ei ole järkeä häiritä sen etäopiskelua videoitten teoilla. Niin ja häiritsisi se etäopiskelukin videoitten äänittämistäkin ei sen puoleen.
Mutta tuo opiskelu juttu on tärkeämpi kuin jotkujen SERien testaamiset ja videoitten tekemiset niistä, joten jatkan noita sitten kun pystyn. Mutta milloin se on niin en tiedä vielä. Tai no hiihtolomalla perhe on kyllä reissussa pari päivää, joten töiden jälkeen varmaan äänittelen joitain videoita.
Eli ainakin Core i3-6100 videon sekä AMD FX-8320 + GTX 970 budjetti pelikone projektin, josta tulee kaksi videota eli POV-kuvakulmasta kasaaminen sekä tietenkin video missä testataan se.
Tuota AMD FX konetta varten juuri eilen tilasin powerin ja kopankin. Ja muut osat tulevat suoraan hyllystäni.
Esim. jäähyksi tulee Noctuan NH-D15 kun niitä mulla on hyllyssä 3 kpl:tta
Katselin mitä noi osat nykypäivänä maksavat ja menevätkin aika samoihin Saako Peli-PC:n Xbox Series S:n hinnalla ? koneiden kanssa. Joten verrataan tuota FX konetta sitten noihin kiina X79 ja "suomi" AM4 APU koneisiin.
Että katsotaan kuinka 8-ydin AMD FX lyö nuo maanrakoon.... tosin monta kertaa isommalla virrankulutuksella

Tai näin ainakin luulen että siinä käy.