Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Ainakin siellä missä on omat aurinkopaneelit katolla :)

Varmaan kyllä noissakin tulee olemaan saatavuusongelmia, jos sähkön hinta jatkaa nykyistä kehitystä, itselläkin vielä todo-listalla koko homma. Toki siinä olis näppärä tulonhankintavähennys ensi vuodelle...
Ei taida tässä 6kk aikana juuri iloa olla aurinkopaneeleista. Lisäksi kun aletaan mennä megawatti luokkaan niin sitä paneelia saa olla sitten aika hervoton määrä. Vai miten on @Solarmining onko tuottoa mitenkä näinä aikoina ?

Itse aattelin tälle vuodelle juuri noita paneeleita, mutta tulikin kalustoa sen sijaan. Tosiaan ensi vuonna voisi jos ei kalustoa hommaa niin jotain pitää hankkia ettei tartte veroja maksaa :)

e: Mutta joo luulen kanssa kun sitä buumia oli jo ennen niin tämän syksyn/talven sähköhintojen jälkeen nuo revitään ensi vuonna käsistä. Peliliike vois olla ostaa heti alkuvuodesta, vaikka joltain maahantuojalta varata saapuvasta erästä. Keväällä tai kesän kynnyksellä on jo myöhässä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 421
Aika halpa siirto kyllä Turus. Reilut 2c /kWh verrattuna tänne böndeen. Toi 2 tariffi vähän pelastaa, mut kaipa se Turussakin on samassa suteessa halvempi.

Jos nyt mulla menee joku 8MWh/kk (vein osan porukoille niin ei taida 9MWh mennä rikki vaikka määrä lisääntynyt). Niin toi tekee siirron osalta normi hinnalla 568€ ja Turussa 398€. Okei no ei tällä kulutuksella vielä kalliimpia asumiskustannuksia kateta tai jotain kalliimpaa halli vuokraa. Tarttis olla siellä 20MWh paikkeilla ja varmaankin jossain 15GH/s luokissa, että kannattaisi valita tilat halvemman siirron perässä.

Missäköhän päin Suomea halvin siirto mahtaa olla?
Yösähkö täälläkin oli alkujaan käytössä, varmaankin sähkölämmityksen ja lämminvesivaraajan takia. Mutta laskeskelin, että pitäisi käyttää älytön määrä watteja, jotta kannattaa. Tuossa kun oli kalliimpi perusmaksu. Täytyy kaivaa laskelmat ja tarkistaa missä se kannattavan raja meni :D

Katso, paljonko sähkön siirtohinta kallistui sinun alueellasi

ISn jutun perusteella Turku Energia käytännössä suomen halvin :thumbsup: Valkeakoski ja Kerava laittaa vielä marginaalisesti paremmaksi
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 709
Tuosta juttua PBO:sta ja RTM louhinnasta. Mulla on nyt kunnolla säädettävänä eka 5800X. Laitoin PBO:n päälle, heitin jonkun -7 tai -10 negative curve offset ja se on vakaana pari päivää ainakin mainannut.

Yleisellä tasolla PBO on paljon parempi sekä yleisessä käytössä, sekä erityisesti pelatessa, koska se nostaa yksittäisten ytimien kelloja enemmän(kuin kiinteät ylikellotukset), ja noissa se on merkityksellisempää. Kun taas raskaassa 24/7 luohinnassa/renderoinnissä todennäköisesti joku kiinteä OC jollain kiinteällä jännitteellä, olisi luultavasti parempi. Ah ja säädin omaan tapaan tyypillisenä lämpörajan johon asti se PBO boostaa, hieman alle sen mitä pidetään normaalina maksimina, eli 87 astetta. Tuosta mä en ollut varma koska netistä ei tunnu löytyvän helpolla mitään kunnon speksia, ja kaikki on täynnä geneeristä ihmettelyä eri Ryzeneistä.(*)

Tuossa mulla sitten kun samantien tuo prossu ottaa tuon 87 astetta ja prossun watit eivät ole niin kauheat, niin tuli sitten eri videoiden ja muutaman vertailun kautta oivallettua pari ymmärrettävää virhettä. Mulla on ollut vain Intelin prossuja, ja toisaalta mun prossut on yleensä ollut kerroinlukittuja ja vähän keskitason alapuolella. Paitsi että luultavasti laitoin selvästi liian vähän jäähytahnaa, en todellakaan halua laittaa sitä liikaa kuin monet laittavat, että se pursuu sivuilta koska noi AMD:n prossut on hankalia puhdistaa pinniensä takia. Mutta sitten tuli myös huomattua että tuo mun käyttämäni tahna on huonoin mahdollinen. Aiemmin tuollaiset ovat toimineet hyvin mutta näillä agressiivisemmin boostailevilla ja tehokkaammilla prossuilla, täytyy (luultavasti) olla parempaa tavaraa ja sitä myös tarvii laittaa enemmän. Kirjoittelen tuosta enemmän tuonne jäähdytyspuolelle. Tällä hetkellä evvk, koska prossu vaan käy sopivan kuumana(ei liian), mutta ei boostaile eikä täten vedä niin paljon watteja kuin pystyisi.(*) tuo on muuten hemmetin hauskaa kun lueskelin mitä jengi kertoo ja ihmettelee lämmöiksi tietyillä prossuilla kaikissa eri keskusteluissa. Porukka mainitsee aina jäähyn ja prossun, mutta ei jäähytahnaa. Mä olen aika varma että näin tehokkailla prossuilla huonoimmat tahnat näkyy lämmöissä selvästi. Tai sitten porukka mainitsee että sama prossu antaa eri tuloksia eri emoilla. No tietysti kun noi eri emovalmistajat jokainen arpoo omat vakioarvonsa eri rajoille ja säädöille. Ne pitää käydä läpi ja arvoa omat arvot sinne.

Otetaas tuosta muutama välitulos. Tuolla on näköjään mulla 4k tila päällä joten moninkertaisen skaalauksien vuoksi tuo on vähän suttuinen kuva. Eli noi kaikki PPT, SOC, TDC, EDC rajat tuossa ylimpänä ovat täysin EVVK, koska tuo boostaa lämpörajaa vastaan koko ajan. Tuossa muuten samalla ihmettelin kun aloittelin, että tuo mineri vaatii kaikkien 16 threadin käyttöä. Yritin ensin 12, sitten 14 ja 15, mutta ei, niillä viimeisemmän ytimen kellotaajuus jäi reippaasti vajaaksi. Olisin kuvitellut että miltei 10 threadia pystyisi täysin kuormittamaan noita kahdeksaa ydintä. En ymmärrä miksi sille pitää antaa kaikki, ellei se vakio tuning mitä vielä käytän, ole vaan niin huono.
1638945553529.png

Mun mielestä mä laitoin tuon sunnuntaina mutta ehkä se oli kaatunut tms. Arvelisin että tuo paremmin säädettyänä(miner sekä CPU), ja paremmin jäähdytettynä(ne tahnat ekana paremmaksi) antaisi about 2k.
Koodi:
                   Periodic Report     0m48s        1d21h
                      Share rate        9.99/min     7.12/min
                      Hash rate       1780.50h/s   1676.35h/s   (1364.83h/s)
                      Lost hash rate     0.00h/s       1.10h/s
                      Submitted             8        19584
                      Accepted              8        19567       99.9%
                      Stale                 0           13        0.1%
                      Rejected              0            4        0.0%
                      Hi/Lo Share Diff  0.040573 /  2.5782e-06
                      Diff: Net 7.986, Stratum 0.16325, Target 2.491e-06
                      TTF @ 1364.83 h/s: Block 290d20h, Share 0m07s
                      Net hash rate (est) 281.14 Mh/s


Erityisiä huomioita tuosta videosta. About puolivälissä on vertailtu kunnolla PBO:ta kahdella eri asetuksella, "vakio" ja emon korkeammat rajat, sekä kiinteää kellotusta. Mutta, jos katsoo watteja ja suorituskyvyn erotusta verratuna tuohon vakio PBO numeroihin, se paras suorituskyky irtoaa suhteessa suuremmalla määrällä watteja. Itse ainakin pikaisesti ajattelisin näin ei-sähkölämmittäjänä että tuo olisi selvästi huonompi, kuin joko se vakioarvolla PBO, tai kiinteä kellotus alhaisemmilla nopeuksilla ja vcorella.

Tuolla tyypillä ei varmaan sähkön hinta merkitse juuri mitään koska hän ei tuossa videolla sitä mitenkään edes huomioi. Siihen on syynä joko sähkölämmitys, tai paikoin jenkeissä on aika halpaa sähköä myös.




Mä luulen että Suomen halvin siirto on jossain isossa kaupungissa. Isoissa kaupungeissa kai pitäisi olla edullisempaa kun asumistiheys on korkea, ja noi kunnalliset siirtoyhtiöt eivät välttämättä saa repiä mitä tahansa maksimivoittoja. Toki ne varmaan erilaisiin "kuluihin" hummaa rahaa.

Mun mielestä on posketonta että siirtoyhtiö saa keskikokoisesta kerrostalosta jotain 350 euroa kuussa(50 asuntoa). Mitä pienempi kulutus niin sitä enemmän tuo kiinteä 7 euroa maksaa kWh hinnassa. En koe tuota edulliseksi vaikka nyt tän mainauksen ajalta se on OK. Mä nyt en tiedä kun tässä nykyisessä kämpässä olen asunut vasta reilun vuoden ja siitä lähes koko ajan mainannut, mutta luultavasti mun normaali kulutus olisi jotain 100-150 kWh kuukaudessa, jolloin tuo perusmaksu kustantaisi 5,6 senttiä per kWh. Jossain näissä keskustan vanhemmissa taloissa on sellainen systeemi että talossa on tasan yksi sähkösopimus, taloyhtiön. Ja taloyhtiö taas laskuttaa jokaista asukasta erikseen omalla mittauksellaan. Tuollainen voi olla kilpailutettuna edullisempi, pitkälti noiden perusmaksujen takia.

Proshopista tuli just seurantakoodi tammikuussa tilatusta 3060 Ti Innosta. Toki se on LHR. Se mitä enemmän saisi tulla on viestiä Tampereen sähkölaitokselta. Jos ei tuota sopimusta saa alkamaan tarpeeksi nopeasti niin jätän tuon väliin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Powerilta tuli viestiä, että 6600XT:tä olis tarjolla huomenna. Tosin vain siitä suoraan maksetusta yhden kappaleen tilauksesta. Noista lopuista 11:sta ei oo kuulunut mitään. Lisäksi kortti millä tilaus tehtiin on tapissa XD. Mielenkiintoista nähdä miten homma etenee, tuskin kortti antaa enempää mennä luotolle mitä raja on. Pitäs sitten jostain repiä kuus tonnia tähän hätään jos noi loputkin tulee nyt... Oispa vaan jäänyt ens vuoteen. Ihan perseestä käyttää loppuvuodesta tollanen summa kun vähennykset päädyssä jo.

Samoin tullut 1kpl/per asiakas näyttiksiinkin: ASUS DUAL RADEON RX 6600 XT OC 8 GT NÄYTÖNOHJAIN - Power.fi

Eli se on oikeasti goodbye jokaisen kaupan kohdalla yrittää ostaa rehellisesti isompaa määrää kortteja. Sherlokoida sitten yhtä sieltä ja toista täältä.


Crypto.com ja oletettavasti binancenkin polygon siirrot jäissä. Onko tämä kuinka yleistä? Kyllä nyt vähän kyrsii kun 24h pari tonnia ollut jossain siirtojen välillä kun ei näy metamaskissa tai crypto.com tililläkään. Ennemmin sitä maksaa sitten vaikka muutaman euron siirroista kun haluan tietää koska myyn ja mihin hintaan saan ne euroiksi. Nyt kurssit voi heittää härän pyllyä tässä välissä kun kolikot jumissa.

Pitäskös tässä vielä kolmannen kerran fiksailla eth louhintoja. Binancen poolista ilmaset siirrot binancen lompsaan? Tuottaako toi pooli yhtä hyvin kuin ethermine vai tapahtuuko se siirtomaksujen rahastus tuossa poolissa silmiltä piilossa? Fiat siirrot tilille onnistui binancesta kuluttomasti?
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
542
Powerilta tuli viestiä, että 6600XT:tä olis tarjolla huomenna. Tosin vain siitä suoraan maksetusta yhden kappaleen tilauksesta. Noista lopuista 11:sta ei oo kuulunut mitään. Lisäksi kortti millä tilaus tehtiin on tapissa XD. Mielenkiintoista nähdä miten homma etenee, tuskin kortti antaa enempää mennä luotolle mitä raja on. Pitäs sitten jostain repiä kuus tonnia tähän hätään jos noi loputkin tulee nyt... Oispa vaan jäänyt ens vuoteen. Ihan perseestä käyttää loppuvuodesta tollanen summa kun vähennykset päädyssä jo.

Samoin tullut 1kpl/per asiakas näyttiksiinkin: ASUS DUAL RADEON RX 6600 XT OC 8 GT NÄYTÖNOHJAIN - Power.fi

Eli se on oikeasti goodbye jokaisen kaupan kohdalla yrittää ostaa rehellisesti isompaa määrää kortteja. Sherlokoida sitten yhtä sieltä ja toista täältä.


Crypto.com ja oletettavasti binancenkin polygon siirrot jäissä. Onko tämä kuinka yleistä? Kyllä nyt vähän kyrsii kun 24h pari tonnia ollut jossain siirtojen välillä kun ei näy metamaskissa tai crypto.com tililläkään. Ennemmin sitä maksaa sitten vaikka muutaman euron siirroista kun haluan tietää koska myyn ja mihin hintaan saan ne euroiksi. Nyt kurssit voi heittää härän pyllyä tässä välissä kun kolikot jumissa.

Pitäskös tässä vielä kolmannen kerran fiksailla eth louhintoja. Binancen poolista ilmaset siirrot binancen lompsaan? Tuottaako toi pooli yhtä hyvin kuin ethermine vai tapahtuuko se siirtomaksujen rahastus tuossa poolissa silmiltä piilossa? Fiat siirrot tilille onnistui binancesta kuluttomasti?
Binancee käyttänyt tänä vuonna ehkä n. puoli vuotta. Tykkään et mainatut tuotot en helppo heittää 'spottiin' ja sieltä sit edelleen visa kortille. Ja sitten vaan kauppoihin visaa höyläämään ja a'vot. Mainaus tuoton siirto kortille on helppoa ja nopeaa, en tiedä onko siellä jossain joku piilokulu välissä, mutta jos olen mainannut 10€ ja siirrän sen kortille, siel kortilla on sit se 10€.

Voin suositella tuota palvelua helposti muillekkin.

Rahan siirtäminen omalle pankkitilille, siinä meni nyt jokunen euro ennen kun sen omalta tililtä sen rahan löysi mut binancen oma visa kortti, siinä en kyl löytänyt missään välissä mitään kulua
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Binancee käyttänyt tänä vuonna ehkä n. puoli vuotta. Tykkään et mainatut tuotot en helppo heittää 'spottiin' ja sieltä sit edelleen visa kortille. Ja sitten vaan kauppoihin visaa höyläämään ja a'vot. Mainaus tuoton siirto kortille on helppoa ja nopeaa, en tiedä onko siellä jossain joku piilokulu välissä, mutta jos olen mainannut 10€ ja siirrän sen kortille, siel kortilla on sit se 10€.

Voin suositella tuota palvelua helposti muillekkin.

Rahan siirtäminen omalle pankkitilille, siinä meni nyt jokunen euro ennen kun sen omalta tililtä sen rahan löysi mut binancen oma visa kortti, siinä en kyl löytänyt missään välissä mitään kulua
Vain tolle kortille saa kuluttomasti?

Mulla crypto.com kortti steikattuna 3% cashbackille ja en viite binancen korttiakin alkaa steikkaa, että saa sieltä samat cashbäkit. Ja kun tankkaa crypto.com kortin cryptojen sijaan Kompletin mastercardilla niin siitäkin saa 2% cashbäkkiä. Lisäksi en luota noihin palveluihin niin paljon, että alkaisin sinne hilloamaan rahoja vaan haluan ne tilille.

Paluu vanhaan lienee siis järkevintä ja ajotella siirtoja ettei osu piikkeihin. Jokusen euron joutuu maksamaan kaasuja, mutta tietää ainakin mistä maksaa ja kaikki omissa käsissä.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
542
Vain tolle kortille saa kuluttomasti?

Mulla crypto.com kortti steikattuna 3% cashbackille ja en viite binancen korttiakin alkaa steikkaa, että saa sieltä samat cashbäkit. Ja kun tankkaa crypto.com kortin cryptojen sijaan Kompletin mastercardilla niin siitäkin saa 2% cashbäkkiä. Lisäksi en luota noihin palveluihin niin paljon, että alkaisin sinne hilloamaan rahoja vaan haluan ne tilille.

Paluu vanhaan lienee siis järkevintä ja ajotella siirtoja ettei osu piikkeihin. Jokusen euron joutuu maksamaan kaasuja, mutta tietää ainakin mistä maksaa ja kaikki omissa käsissä.
No tässä luulossa itse olen, eli jos siirtelen binance mainaustuottojani vain binance kortilleni, niin mitään maata mullistavaa kaasu kulua siinä välissä ei ole.

Nyt oon taas mainannu jonku aikaa nicehashin kautta koska rahan siirto omalle tililleni on mielestäni pieni kuluinen, nopea ja helppo. Mainaan nicehashin lompsaan fyrkkaa -> siirrään ne coinbaseen bitcoineina -> myyn bitcoinit coinbasessa euroiksi -> maksan jotain 2-3€ rahaa tässä välissä ja siirrän rahat paypal lompsaan. Teen joko suoraan ostoja paypalin kautta tai sitten paypalista ammuskelen rahat tililleni.

Ainut kulu mitä näen tuossa on se 2-3€ mitä coinbase ottaa. Nicehashiä vissiin vähän haukuttu et ottaa sellasia siivuja välistä että heikompia hirvittää mut helppouden takia olen tykännyt myös tätä käyttää.

Nää gas fee hommelit menny mul jotenkin ihan ohi ja niihin oo jaksanut yhtään perehtyy ja uppotuu, mitä nyt välil lueskelen et jengi maksaa pyllynsä kipeeks jotai kaasuja kun pieree vissiin liian kova paineel.. en ymmärrä. Jonkun 100 dollarin kaasu maksu mun pikku mainaustuloilla alkaa olee äkkii tappiollista hommaa joten antaa olla
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
No tässä luulossa itse olen, eli jos siirtelen binance mainaustuottojani vain binance kortilleni, niin mitään maata mullistavaa kaasu kulua siinä välissä ei ole.

Nyt oon taas mainannu jonku aikaa nicehashin kautta koska rahan siirto omalle tililleni on mielestäni pieni kuluinen, nopea ja helppo. Mainaan nicehashin lompsaan fyrkkaa -> siirrään ne coinbaseen bitcoineina -> myyn bitcoinit coinbasessa euroiksi -> maksan jotain 2-3€ rahaa tässä välissä ja siirrän rahat paypal lompsaan. Teen joko suoraan ostoja paypalin kautta tai sitten paypalista ammuskelen rahat tililleni.

Ainut kulu mitä näen tuossa on se 2-3€ mitä coinbase ottaa. Nicehashiä vissiin vähän haukuttu et ottaa sellasia siivuja välistä että heikompia hirvittää mut helppouden takia olen tykännyt myös tätä käyttää.

Nää gas fee hommelit menny mul jotenkin ihan ohi ja niihin oo jaksanut yhtään perehtyy ja uppotuu, mitä nyt välil lueskelen et jengi maksaa pyllynsä kipeeks jotai kaasuja kun pieree vissiin liian kova paineel.. en ymmärrä. Jonkun 100 dollarin kaasu maksu mun pikku mainaustuloilla alkaa olee äkkii tappiollista hommaa joten antaa olla
Nicehässi taisi ottaa sen jonkun 10% keskimäärin. Helppo toki on ja pojalle laitoinkin sen. Tosin olis pitänyt olla 18v joten mun nimiin se sitten tuli. Aattelin, että sais ihan ite näpertää ja näkee konkreettisesti mitä tulee tuottoa. Ne ykkös eurot on tollaselle mopoikäisellekkin kovaa valuttaa kun antaa vaan sen ajan juosta. Mopokin imee bentsaa siihen tahtiin, että saa osan maksaa itse. Se, että louhii mun lompsaan niin häviää kuin pieru saharaan vaikka sitten siirtäisin jonkun arvion mukaan hälle. Nyt näkee siitä sovelluksesta mitä tulee ja mitä kertynyt vaikka viimein se pitää sitten mun tilin kautta kierrättääkkin. Isommalla farmilla ei oikein mitään järkeä nicehässäillä, mutta aloittelijalle, pelaajalle sopii hyvin.

Ei noi kaasut mikään mahdottomuus ole kun ei niitä ole pakko silloin siirtää pois kun kaasut korkealla. Ja jos siirtelee isompia summia niin prosentuaalisesti ei isoja. Tossa vaan kiehto se, että saisi itse päättää koska kotiuttaa kun kaasut on yleensä korkealla kun kurssit korkealla. Metamaskilla polygon/matic kikkailulla pysty hyvin pelaamaan tota peliä, mutta nyt se bäckfirettää kyllä. Jos tää on joku random härö vai säännöllisyys. Historiaa selasin niin nättää siellä olevan taustallakin polygon verkon ongelmia...
 
Liittynyt
16.04.2021
Viestejä
229
Allekirjoittanutkin vetänyt Nicehashin kautta. Ihanan helppoa vaihtaa muutaman päivän välein pitkot euroiksi ja nostaa tilille. Ja sovellus mainio. Laskeskellut pariinkin otteeseen, että jos Nicehashin tuotto on tuon vajaa 10 pinnaa heikompi, muunto euroiksi nihkeä 1,45 %, ja SEPA-siirto ilmainen, niin eroa ei mitenkään älyttömiä kuitenkaan tullut, kun huomioi miten vaivattomasti ja nopeasti homma hoituu ilman kikkailuja, ja verotukseenkin helppo laittaa tiedot. Tietenkin isoilla pojilla asia erikseen, mutta tällein alta tonnin kuussa kun louhii, niin nuo satasen siirrot tulee äkkiä Nicehashin välistävetoa kalliimmiksi. Enkä tykkää hodlailla, vaan mieluummin louhinnat samantien kiertoon joka päivä, ni tulee jatkuvasti keskihintaista tuottoa.
Screenshot 2021-12-08 at 15.28.59.png

Vähän sivutaan verotuksen puolelle, mutta eikö tuollaisesta louhinnat Maticeiksi tms ja kortille käyttöön ole nihkeä tehdä veroilmoitusta? Otin juuri käyttöön Crypto.comin kortin, mutta vähän mietityttää, miten sen kanssa jaksaa kikkailla, kun periaatteessa pitäisi jokaisesta visan vinguttamisesta, steikkausrewardeista yms ilmoitella verottajalle. Ja siirrotkin kun hoitaa tuollein muutaman eri valuutan kautta, ni pitäisi niistäkin vielä omat rivinsä laittaa menemään...
 

Nasse79

Tukijäsen
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
1 074

10kpl erä, melko suolanen hinta kyllä.

yy,kaa,koo, joko meni kaikki?
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
24
eikös se nicehash ota sen 2% jokaisesta mining paymentistä mikä sinne omalle nicehashin wallettiin tulee. kulut sitten kun sieltä siirtää pois ei kai mene nicehashille vaan minereille jotka verkkoa pyörittävät?

näin olen ymmärtänyt. saa korjata.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
LoL.

Valitin crypto.com chättiin, että missä mun rahat. 5min ja matic talletus varmistettu ilmoitus sähköpostiin.

Edellispäivänä kyselin, että saanko edellisen luottokortin siirrot excelillä kun nollaantu kortin vaihdossa. 15min ja ekseli sähköpostissa.

Jotain muutakin säätöä ollut niin todella nopeaa ja hyvin toimii asikaspalvelu kyllä noilla.

e: Ja maticci olikin karvan noussut joten tässä jäi 20€ voitolle tappion sijaan. Kotipizzan kautta kotio crypto.com tarjoaa tämän erän :)
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
512
Crypto.com ja oletettavasti binancenkin polygon siirrot jäissä. Onko tämä kuinka yleistä? Kyllä nyt vähän kyrsii kun 24h pari tonnia ollut jossain siirtojen välillä kun ei näy metamaskissa tai crypto.com tililläkään. Ennemmin sitä maksaa sitten vaikka muutaman euron siirroista kun haluan tietää koska myyn ja mihin hintaan saan ne euroiksi. Nyt kurssit voi heittää härän pyllyä tässä välissä kun kolikot jumissa.
Tää on näitä höpöhöpörahan ongelmia kyllä. Sopivat ainakin toistaiseksi paremmin pelailuun ja spekulointiin kuin mihinkään oikeaan käyttöön. Vastuun kantajaa on hankala tai mahdotonta löytää.

Edit: Tässä tapauksessa oli onnellinen loppu, ja Crypto.com onkin niitä uskottavimpia toimijoita. Mutta jos jotain RTM:ää olisi vaikka edes kymppitonnin edessä niin onhan tuossakin jo jännitettävää siirtää karvaisen börsän kautta "arvotavaraa" valuutaksi. Varmaan pienemmissä erissä itse tekisin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Tää on näitä höpöhöpörahan ongelmia kyllä. Sopivat ainakin toistaiseksi paremmin pelailuun ja spekulointiin kuin mihinkään oikeaan käyttöön. Vastuun kantajaa on hankala tai mahdotonta löytää.

Edit: Tässä tapauksessa oli onnellinen loppu, ja Crypto.com onkin niitä uskottavimpia toimijoita. Mutta jos jotain RTM:ää olisi vaikka edes kymppitonnin edessä niin onhan tuossakin jo jännitettävää siirtää karvaisen börsän kautta "arvotavaraa" valuutaksi. Varmaan pienemmissä erissä itse tekisin.
Sitäpä tämä. Pelkästään verkkojakin on x määrä. Ei todellakaan ole mitään helppoa hommaa kun pelkästään siirtämällä voi hukata rahansa jonnekkin bitti taivaaseen jos ei tiedä mitä tekee. Puhumattakaan noista kurssi heilumisista.

RTM:n kohdalla tuli sentään coinex mikä taitaa olla jo aika legitti paikka. Ja pistin omat pörssi hodlit sinne. Eiköhän suurin osa ketä pelaa noilla pikkupörsseillä käytä niitä juuri pelaamiseen. Se, että paska osuisi tuulettimeen juuri silloin kun pelit menossa niin aika pieni todennäköisyys. Tuskin siellä ketään viitsii päiviä säilytellä isompia summia.

e: Nämä kaikkihan koeponnistetaan kun crypto talvi / beari selkeästi aloitetaan. Silloin alkaa pääomapako kautta linjan pörsseistä ja uskoisin, että suurimmalla osalla pörsseistä ei ole varaa siihen. Noissa ole mitään valvontaa niin ties mitä kaikkea kikkailua siellä on taustalla juuri niiden sun omistamien kolikkojen kohdalla. Kun suurin osa ottaa exittiä niin silloin voi olla nihkeetä ja bahama suunnitelmat omistajilla jo takataskussa. Tällähetkellä nämä on lypäsviä lehmiä joten ei kannata tappaa :)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 421
LoL.

Valitin crypto.com chättiin, että missä mun rahat. 5min ja matic talletus varmistettu ilmoitus sähköpostiin.

Edellispäivänä kyselin, että saanko edellisen luottokortin siirrot excelillä kun nollaantu kortin vaihdossa. 15min ja ekseli sähköpostissa.

Jotain muutakin säätöä ollut niin todella nopeaa ja hyvin toimii asikaspalvelu kyllä noilla.

e: Ja maticci olikin karvan noussut joten tässä jäi 20€ voitolle tappion sijaan. Kotipizzan kautta kotio crypto.com tarjoaa tämän erän :)
Mulla jumahti myös polygon verkon siirto jonnekin. Ei näkynyt crypto.comin lompakossa vaikka polygonscannerin mukaan pitäisi olla pörssin lompakossa. ~36h myöhemmin ilmestyi mailiin ilmoitus onnistuneesta talletuksesta. Laitoin taas menemään MATICia, jollei heti näy, niin tiedän taas odotella :rofl:

E: No nyt pelas kuten ennenkin, lauantai oli vissiin poikkeus
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 300
Itse otin MH expressin kautta. Päivä meni gigantin pojilla pakatessa ja eilen oli lähetetty. Eilen yöllä kirjautunut MH järjestelmiin.. jännää on tuleeko tänään perille kuten luvattu. Jos ei niin itkupotkuraivaria aspalle :rofl:
Itse itselleni vastaten... voi V**tu tota matkahuollon ja gigantin toimitaa. Tuo EVGA RTX3060 tilattu 1.12 ja maksettu MH express toimitus, jotta olisi perillä 3.12. ja ei oo vieläkään. Perjantaina selvisi, että Gigantti ilmeisimmin lähettänyt sen normi mh pakettina, jonka takia makasi viikonlopun vantaalla.. nyt sitten sitten pyörinyt vähän lähempänä Tampereen matkahuollossa jo 3pv ja vielä ei oo autoon asti saatu, että tulisi perille... ei helvatti.

Harmittaa etten ottanut kuvankaappausta MH seurannasta kun oli merkattu jo kuljetuksessa olevaksi eilen aamusta ja tänään ne kirjaukset poistettiin ja merkattiin, että on taas valmis lähtöön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Mulla jumahti myös polygon verkon siirto jonnekin. Ei näkynyt crypto.comin lompakossa vaikka polygonscannerin mukaan pitäisi olla pörssin lompakossa. ~36h myöhemmin ilmestyi mailiin ilmoitus onnistuneesta talletuksesta. Laitoin taas menemään MATICia, jollei heti näy, niin tiedän taas odotella :rofl:

E: No nyt pelas kuten ennenkin, lauantai oli vissiin poikkeus
On siellä vieläkin tilanne päällä polygon verkon suhteen: Crypto.com Status

Ilmeisesti osa menee läpi ja asikaspalvelun kautta saa sitten myös jos ei jaksa odottaa. Tarkempia syitä ei tietenkään kerrota. Isoin miinus mulle oli alussa, että toi on vaan kännykkä appi. Jos olisin tiennyt niin en varmaan olisi tiliä edes tehnyt tonne. Nyt sen kanssa on pystynyt elämään eikä kyllä enää tee mieli vaihtaa pois.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 655
2003NO malliset oli muistaakseni kaikki LHR:ää nykyään, jostain syystä ovat poistaneet LHR leiman vaan tuotesivuiltaan vaikka se siellä oli jo yhdessä vaiheessa.

EDIT: Kryptovaluuttojen louhintathreadi
Eli on LHR.

EDIT2: Noniin, vihdoinkin myöhässä toimitettu Lenovo Legion T7 saapui minkä sai munkilla napattua Powerin BF-tarjouksista. Ensimmäisenä erittäin positiivisena ominaisuutena on se että paketissa on mukana kaikki 850W virtalähteen PCIE (sekä SATA) kaapelit, kaikki käyttämättömät kaapelit olivat erikseen pakattuna verkkovirtajohtojen sekaan kivaksi nipuksi. Pitää vielä testata että onko LHR vai ei, Lenovon support-tuotetietojen mukaan ei pitäisi olla rajoitettua mallia.
EDIT3: GA102-200, eli non-LHR.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Peruuko power tilauksia mitään kyselemättä, vai pitäiskö sen myymälävaraus tilauksen näkyä tuolla omissa tilauksissa?

EDIT: yhden Lenovon olen siis jo tilannut verkkokaupasta ja noissahan on se rajoitus...
 

Hanzibal

NahkaKeisari
Tukijäsen
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
528
Peruuko power tilauksia mitään kyselemättä, vai pitäiskö sen myymälävaraus tilauksen näkyä tuolla omissa tilauksissa?

EDIT: yhden Lenovon olen siis jo tilannut verkkokaupasta ja noissahan on se rajoitus...
Samaa mietin itekki, kun kadonnut se tilaus ilman ilmoitusta ja aiemmin näkyi.

Edit. Siis siellä mypower paikassa näkyi. Ilmeisesti kyseltävä lisää lahjakortteja :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Samaa mietin itekki, kun kadonnut se tilaus ilman ilmoitusta ja aiemmin näkyi.

Edit. Siis siellä mypower paikassa näkyi. Ilmeisesti kyseltävä lisää lahjakortteja :D
Pitää vissiin chätistä kysellä taas, kun ois menny kummipojalle tuo kone pukinkonttiin... :whistling:
 
Liittynyt
03.12.2020
Viestejä
39
näköjää oli toinen tilaus hävinny iteltäkin. Koitetaan nyt uudelleen kun kerkes lähettää toisen :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
EDIT2: Noniin, vihdoinkin myöhässä toimitettu Lenovo Legion T7 saapui minkä sai munkilla napattua Powerin BF-tarjouksista. Ensimmäisenä erittäin positiivisena ominaisuutena on se että paketissa on mukana kaikki 850W virtalähteen PCIE (sekä SATA) kaapelit, kaikki käyttämättömät kaapelit olivat erikseen pakattuna verkkovirtajohtojen sekaan kivaksi nipuksi. Pitää vielä testata että onko LHR vai ei, Lenovon support-tuotetietojen mukaan ei pitäisi olla rajoitettua mallia.
EDIT3: GA102-200, eli non-LHR.
Enpä ole koskaan kuullut pakettikoneesta missä kaikki virtalähteen johdot :O

Lenovo on kyllä kiistatta ja selvästi laadukkaampi mitä hp ja asus. Asuksen G35 oli jees kun kaikki on asuksen omaa kamaa luonnollisesti. Mutta se buildi... aivan mini kokoisia ruuveja ja näyttistäkään meinanannut saada irti ilman turhaa väkertämistä.

näköjää oli toinen tilaus hävinny iteltäkin. Koitetaan nyt uudelleen kun kerkes lähettää toisen :lol:
Onko nää ollut kaikki häviämiset olleet maksu kassalla tilauksia? 7kpl nyt tilannut joista 5 lunastettu ja 2 maksettua ja nekin kyllä näkyy tuolla vielä.
 

Hanzibal

NahkaKeisari
Tukijäsen
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
528
Enpä ole koskaan kuullut pakettikoneesta missä kaikki virtalähteen johdot :O

Lenovo on kyllä kiistatta ja selvästi laadukkaampi mitä hp ja asus. Asuksen G35 oli jees kun kaikki on asuksen omaa kamaa luonnollisesti. Mutta se buildi... aivan mini kokoisia ruuveja ja näyttistäkään meinanannut saada irti ilman turhaa väkertämistä.



Onko nää ollut kaikki häviämiset olleet maksu kassalla tilauksia? 7kpl nyt tilannut joista 5 lunastettu ja 2 maksettua ja nekin kyllä näkyy tuolla vielä.
Juu maksu paikan päällä oli itellä maksutapana. Tosin voisko johtua jotenki siitä, kun luki, että toimittavat siitä 12.12 eteenpäin 3-7 pvän kuluessa liikkeeseen ja bugaa nyt systeemi, kun nyt ei ookkaan tilattavissa sinne liikkeessen...
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 655
Enpä ole koskaan kuullut pakettikoneesta missä kaikki virtalähteen johdot :O

Lenovo on kyllä kiistatta ja selvästi laadukkaampi mitä hp ja asus. Asuksen G35 oli jees kun kaikki on asuksen omaa kamaa luonnollisesti. Mutta se buildi... aivan mini kokoisia ruuveja ja näyttistäkään meinanannut saada irti ilman turhaa väkertämistä.



Onko nää ollut kaikki häviämiset olleet maksu kassalla tilauksia? 7kpl nyt tilannut joista 5 lunastettu ja 2 maksettua ja nekin kyllä näkyy tuolla vielä.
Ääh nuolaisin ennen kuin tipahtaa. Modulaarikaapelit on kyllä kaikki mukana, mutta pcie kaapelit on 1 liitäntä per kaapeli tyyppiä. Vakiona pitäisi olla 2 liitäntää per kaapeli, eli yhteensä 6 PCIE liitäntää.

Eli powerista löytyy 3 pcie liitäntää ja massiivinen kasa SATA kaapeleita. Pettymys, mutta ei nyt ihan kauhea pettymys kun kuitenkin saa yhden kortin lisää laitettua koneeseen mainaamaan.

Nyt meni Lenovon 3060ti tuohon koneeseen 3080 kaveriksi. Hyvin mainaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
613
Ei taida tässä 6kk aikana juuri iloa olla aurinkopaneeleista. Lisäksi kun aletaan mennä megawatti luokkaan niin sitä paneelia saa olla sitten aika hervoton määrä. Vai miten on @Solarmining onko tuottoa mitenkä näinä aikoina ?

Itse aattelin tälle vuodelle juuri noita paneeleita, mutta tulikin kalustoa sen sijaan. Tosiaan ensi vuonna voisi jos ei kalustoa hommaa niin jotain pitää hankkia ettei tartte veroja maksaa :)

e: Mutta joo luulen kanssa kun sitä buumia oli jo ennen niin tämän syksyn/talven sähköhintojen jälkeen nuo revitään ensi vuonna käsistä. Peliliike vois olla ostaa heti alkuvuodesta, vaikka joltain maahantuojalta varata saapuvasta erästä. Keväällä tai kesän kynnyksellä on jo myöhässä.
6,48kWp tehoisesta lähtee hyvällä kulmalla kesällä 6,2kW maksimissa, mutta tuottokäyrä on juuri sellainen käänteinen paraabeli. 18 isoa paneelia, enempää ei 100m2 erkkerillisen pohja p-a talon katolle mahdu järkevästi. Mikäli olisi paljon tilaa ja mahdollisuus "navetta/lato" tyyppiseen ratkaisuun olisi paras laittaa kierrätettyä paneelia amazonista DIY malliin ja sähkömies kytkemään, pellolle tai teollisuushallin katolle.

Vertikaali tuulimylly kiehtoo lisätä, sitten voisi louhia halvemmalla myös pimeällä. Ovat vaan vielä hieman äänekkäitä.. ehkä muutaman vuoden päästä.

E: Jos ensikesälle haluaa kannattaa kilpailuttaa+tilata heti.
E: Näin jälkikäteen päiväsaikaan lukeneena, tuotto on tosiaan 0kwh tällä hetkellä, mutta ei sitä ihan "olematonta" ole oikeastaan kuin max 2-3kk/vuosi täällä Joensuunkaan leveysasteilla. Tosin kesällä jos 1/3 per vrk tulee "Hyvin" ei olla kaukana, käytännössä saanti keskittyy kesälle. Lokakuussa kyllä tuli hyvin silloin kun aurinko paistoi, eli harvoin :)
E2: Seuraavanlaisia tuottoja tällä meidän voimalalla, jos muistan ilmoittelen alkuvuoden puolella milloin alkaa "oikeasti" tuottamaan.

Huhtikuu: Ei mittausta, asennus
Toukokuu 4-31pv 665kWh
Kesäkuu 1,138MWh
Heinäkuu 1,053MWh
Elokuu 707kWh
Syyskuu 433kWh
Lokakuu 151kWh
Marraskuu 16kWh
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.12.2021
Viestejä
9
Tervehdys foorumi. Tässä parin päivän opiskelun ja tutkimisen jälkeen olen aloittanut louhinnan, koska työttömälle jokainen lisäpenni on terveentullut. Olen saanut säädettyä Afterburnerilla mielestäni siedettävälle tasolle. Tahi sanotaan että riittävä minulle. Eli lyhyesti louhin ETH lolminerilla. Näyttiksen lämmöt 35 ja vrammin sain 86-92 arvoihin. Hasrate on 92- 115 riippuen tietys mitä konella tekee. Hieman yöuneni kärsii vain siitä, että onko kenelläkään hajonnut esim näyttis louhiessa? Tahi joku muu komponentti. Ainahan tietysti riskit on olemassa ja tiedostan ne. Ja kuinka kauan porukka on louhinut esim samalla näyttiksellä ilman ongelmia. Ai niin....näyttis 3080TUF. Varmasti löytyisi juttuakin mutta olen brand new ja myös AD/HD ongelmainen joten anteeksi jos oikaisen. Saakohan tästä kukaan mitään selkoa edes. Kiitos ADHD :)
 

Hanzibal

NahkaKeisari
Tukijäsen
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
528
Tässä Powerin aiemmassa tarjouksessa oli ainakin no LHR:
HP OMEN 30L GT13-1448NO
Aika jännä ku tosta kyseisestä HP OMEN 30L GT13-1448NO löytyy HP:n sivuilta, että olisi LHR, tosin telianki bf tarjouskone oli non lhr vaikka HP:n sivut muuta väitti.
 
Liittynyt
05.12.2021
Viestejä
45
Mulla tämä HP OMEN 30L GT13-1448NO louhii ainakin:
101.54 MH/s
ei taida olla LHR:thumbsup:

Hae kone testiin ja vie takas jos on LHR;)
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 246
Ei kykene lukemaan tätä koko ketjua läpi alusta asti, niin voisiko joku vääntää rautalangasta miten bitcoinit saa muutettua euroiksi tavalliselle pankkitilille?

Taustaa: tein tuolla Nicehash -palvelussa kannattavuusarvion ja sen mukaan RX 5500 XT 8gb -kortillani (mikä on siis peli-PC:ssä) saisi voittoa noin 35€/kk sähkön jälkeen. Tuo on kai 24/7 arvio, toki pelaan koneella päivittäin mikä on sitten pois louhinnasta.

Tein sitten koemielessä tilin Nicehash ja annoin koneen rumpsuttaa illasta aamuun (about 12h) ja tuloksena oli noin 0,80e arvosta bitcoineja.

Mutta mites nuo saa muutettua euroiksi ja omalle tilille? Tai vaihtoehtoisesti PayPal tilille?

Palvelu tarjoaa tehdä Euro Wallet lompakon, mutta se vaatii tunnistautumista (rahan pesun esto kai takana) mutta ei hirveästi innosta lähettää skannausta passista/ajokortista/henkilökortista.
Eli miten tulisi jatkossa toimia? Ja toki palvelu ottaa välistä jonkin provision valuuttamuunnosta ja siirrosta?
 
Liittynyt
05.12.2021
Viestejä
45
Ei kykene lukemaan tätä koko ketjua läpi alusta asti, niin voisiko joku vääntää rautalangasta miten bitcoinit saa muutettua euroiksi tavalliselle pankkitilille?

Taustaa: tein tuolla Nicehash -palvelussa kannattavuusarvion ja sen mukaan RX 5500 XT 8gb -kortillani (mikä on siis peli-PC:ssä) saisi voittoa noin 35€/kk sähkön jälkeen. Tuo on kai 24/7 arvio, toki pelaan koneella päivittäin mikä on sitten pois louhinnasta.

Tein sitten koemielessä tilin Nicehash ja annoin koneen rumpsuttaa illasta aamuun (about 12h) ja tuloksena oli noin 0,80e arvosta bitcoineja.

Mutta mites nuo saa muutettua euroiksi ja omalle tilille? Tai vaihtoehtoisesti PayPal tilille?

Palvelu tarjoaa tehdä Euro Wallet lompakon, mutta se vaatii tunnistautumista (rahan pesun esto kai takana) mutta ei hirveästi innosta lähettää skannausta passista/ajokortista/henkilökortista.
Eli miten tulisi jatkossa toimia? Ja toki palvelu ottaa välistä jonkin provision valuuttamuunnosta ja siirrosta?
Helpoin varmaan tehdä kryptotili tuonne kotimaiseen: coinmotion.com ja sieltä saat omat lompakot bitcoinille ja muille. Siirto euroiksi tilillesi on tuolla ainakin simppeli.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 246
Helpoin varmaan tehdä kryptotili tuonne kotimaiseen: coinmotion.com ja sieltä saat omat lompakot bitcoinille ja muille. Siirto euroiksi tilillesi on tuolla ainakin simppeli.
Kiitos tästä! Pitääkin tutustua.
Onko coinmotion.com joku oma windows -louhintasovellus kuten NiceHash:llä? Ainakin android appi näyttää löytyvän.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
577
Nicehash:issa voi BTC:n muuttaa suoraan euroiksi; Exchange->Convert. Ja sitten siirtää ne omalla tilille. Tosin Tier2 KYC täytyy olla tehtynä. Ja MySettings:eihin pitää lisätä oma tilinumero.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 655
Kiitos tästä! Pitääkin tutustua.
Onko coinmotion.com joku oma windows -louhintasovellus kuten NiceHash:llä? Ainakin android appi näyttää löytyvän.
Coinmotion on pankki/pörssi/kauppapaikka kryptoille.

Ja tuossa rautalangasta väännetyt yleiset mainausohjeet:
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 246
Asun isomman kaupungin kupeessa ja ostoskeskuksessa on Bittimaatti. Onko mahdollista siirtää NiceHash palvelusta bitcoinit esim. Electrum lompakkoon ja nostaa ne sitten käteisenä automaatista? Ja onko tuo edes kannattavaa vai haukkaako palvelumaksut miten ison osan verrattuna @JeanS yllä ehdottamaan?
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
285
Tervehdys foorumi. Tässä parin päivän opiskelun ja tutkimisen jälkeen olen aloittanut louhinnan, koska työttömälle jokainen lisäpenni on terveentullut. Olen saanut säädettyä Afterburnerilla mielestäni siedettävälle tasolle. Tahi sanotaan että riittävä minulle. Eli lyhyesti louhin ETH lolminerilla. Näyttiksen lämmöt 35 ja vrammin sain 86-92 arvoihin. Hasrate on 92- 115 riippuen tietys mitä konella tekee. Hieman yöuneni kärsii vain siitä, että onko kenelläkään hajonnut esim näyttis louhiessa? Tahi joku muu komponentti. Ainahan tietysti riskit on olemassa ja tiedostan ne. Ja kuinka kauan porukka on louhinut esim samalla näyttiksellä ilman ongelmia. Ai niin....näyttis 3080TUF. Varmasti löytyisi juttuakin mutta olen brand new ja myös AD/HD ongelmainen joten anteeksi jos oikaisen. Saakohan tästä kukaan mitään selkoa edes. Kiitos ADHD :)
Eipä tuosta liikaa kannata stressata, näytönohjaimen (kuin muidenkin komponenttien) takuut toimii ihan normaalisti, vaikka niitä käyttää louhintaan.

Ja komponenttien hajoaminen oikein tehdyssä louhinnassa on todella harvinaista.

Asun isomman kaupungin kupeessa ja ostoskeskuksessa on Bittimaatti. Onko mahdollista siirtää NiceHash palvelusta bitcoinit esim. Electrum lompakkoon ja nostaa ne sitten käteisenä automaatista? Ja onko tuo edes kannattavaa vai haukkaako palvelumaksut miten ison osan verrattuna @JeanS yllä ehdottamaan?
Käsittääkseni Bittimaateissa on melko kovat kulut, eivätkä ne ole enää edes anonyymejä, vaan vaativat tunnistautumisen, joten helpommalla pääset kun teet sen tilin sinne Coinmotioniin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.12.2021
Viestejä
9
Eipä tuosta likaa kannata stressata, näytönohjaimen (kuin muidenkin komponenttien) takuut toimii ihan normaalisti, vaikka niitä käyttää louhintaan.
Kiitoksia vastauksesta. Eikö tuo vram lämpö ole ihan siedettävissä rajoissa mitä lueskelin ja tutkin.
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
346
Tervehdys foorumi. Tässä parin päivän opiskelun ja tutkimisen jälkeen olen aloittanut louhinnan, koska työttömälle jokainen lisäpenni on terveentullut. Olen saanut säädettyä Afterburnerilla mielestäni siedettävälle tasolle. Tahi sanotaan että riittävä minulle. Eli lyhyesti louhin ETH lolminerilla. Näyttiksen lämmöt 35 ja vrammin sain 86-92 arvoihin. Hasrate on 92- 115 riippuen tietys mitä konella tekee. Hieman yöuneni kärsii vain siitä, että onko kenelläkään hajonnut esim näyttis louhiessa? Tahi joku muu komponentti. Ainahan tietysti riskit on olemassa ja tiedostan ne. Ja kuinka kauan porukka on louhinut esim samalla näyttiksellä ilman ongelmia. Ai niin....näyttis 3080TUF. Varmasti löytyisi juttuakin mutta olen brand new ja myös AD/HD ongelmainen joten anteeksi jos oikaisen. Saakohan tästä kukaan mitään selkoa edes. Kiitos ADHD :)
Tuulettimia saattaa mennä, mutta ne on helppo vaihtaa itse.
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
1 355
V A A R A !


BlackSheepMiner
näyttää enimmäiset 48h normaalituottoa ja sen jälkeen hävittää noin 20% sharesta jonnekkin. Myös komentokehoitteessa näkyvä pool hash rate on täyttä tuubaa (noin +120% toteutuneesta). Kokeiltu 3 rigillä (mainattu +48h) ja vaihdettu takaisin alkuperäiseen mainereihin (+24) ja tuotto nousi takaisin normaaliksi.

Tämä on minun kokemus, todellisuutesi voi vaihdella.

E: siis TeamBlackMiner
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 709
Allekirjoittanutkin vetänyt Nicehashin kautta. Ihanan helppoa vaihtaa muutaman päivän välein pitkot euroiksi ja nostaa tilille. Ja sovellus mainio. Laskeskellut pariinkin otteeseen, että jos Nicehashin tuotto on tuon vajaa 10 pinnaa heikompi, muunto euroiksi nihkeä 1,45 %, ja SEPA-siirto ilmainen,
Siirrä ne coinbase pro, siellä myynti maksaa 5 promillea ja kurssikin voi olla parempi. Sitten siirrät takaisin normaaliin coinbaseen.

Ei kykene lukemaan tätä koko ketjua läpi alusta asti, niin voisiko joku vääntää rautalangasta miten bitcoinit saa muutettua euroiksi tavalliselle pankkitilille?
Coinbase&coinbase pro on paljon halvempi kuin tuo mainittu Coinmotion. Coinbase on tavallinen iso pörssi joten se vaatii jotain ajokorttia ja tälläistä siihen KYC prosessiin. Coinmotion ainoana ei vaadi, koska ne pystyy tekemään sen pankkitunnistautumisella.

Mä en tiedä saako ajokortista peittää henkilötunnuksen loppuosan noihin KYC juttuihin. Ei noi muut pörssit voi sitä tarvita, koska sellainen löytyy lähinnä Suomesta. Aika monen ihmisen naama ja nimi on jo netissä.

Nicehashissa on kai ilmaiset siirrot loppumassa mutta BTC siirrot ovat silti aika edullisia. Toisaalta moni ETH pooli nykyään tukee halvempia ja helppoja tapoja saada se tuotto siirretyksi pörssiin.


BlackSheepMiner näyttää enimmäiset 48h normaalituottoa ja sen jälkeen hävittää noin 20% sharesta jonnekkin. Myös komentokehoitteessa näkyvä pool hash rate on täyttä tuubaa (noin +120% toteutuneesta). Kokeiltu 3 rigillä (mainattu +48h) ja vaihdettu takaisin alkuperäiseen mainereihin (+24) ja tuotto nousi takaisin normaaliksi.
En löytänyt mistään tuollaista, tarkoitko sitä teamblackmineria? Sitä on itsellä ollut tarkoitus kokeilla jollain sellaisella koneella missä ei varmasti ole mitään arvokasta(dataa), mutta en ole "kerennyt".
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 627
Viestejä
4 197 098
Jäsenet
70 756
Uusin jäsen
FuriousJumper

Hinta.fi

Ylös Bottom