Minun vastaukset alla:
En ole HC osaaja tällä alalla mutta mainannut kuitenkin olen tammikuusta 2021 joten jotain on tässä opittu näiden kuukausien aikana
1) Mitä cryptoa kannattaa nyt louhia?
Ethereum (On muitakin mutta tätä nyt mielestäni kannattaa kauhoa niin kauan kuin pystyy).
2) Mitä rigiä suosittelette?
Joku halpa LGA1151 emo + prosu ja muistit (8GB) jossa on 6 GPU paikkaa näyttiksille valmiina.
SSD 120GB jos wintoosalla haluaa mainata (itse ostin isommat levyt omiin rigeihin niin niille on käyttöä myöhemminkin).
3) Mikä olisi juuri nyt hyvä näytönohjain rigiin?
Omasta mielestä GTX 1080, GTX 1660 super/ti, RTX 2060 super, RTX 2070 ovat tällä hetkellä hinta laatusuhteeltaan parhaimmat jos niitä sattuu jostain saamaan.
AMD ohjaimista en osaa sanoa kun en sitä leiriä tue

4) Mistä rig ja ohjaimet kannattaa hankkia?
Käytettynä täältä ja Torista (Torissa pitää olla tarkkana jotta ei joudu huijatuksi).
5) Millä OS:lla rigiä ohjataan? (etäohjaus Internetin yli on must)
Itse ajan win 10 ja 11 ja etähallinta wintoosan etätyöpöydällä tai Chromen selaimen etäpalikalla.
6) Kuinka paljon järjestelmä tarvitsee verkkokaistaa? (mökillä 4G/WiFi)
4G wifi riittää hyvin kaistaan louhintaan (Itsellä myös 4G 100MB himassa).
7) Mitä muita softakomponentteja/palveluita tarvitsen?
Louhinnan seurantaan suosittelen jotain appia kännykkään jolla voi seurata mainausta ja se myös ilmoittaa kännyyn jos rigi lopettaa mainauksen jostain syystä.
Niin ja tietysti louhintalompakko pitää avata johonkin minne louhitut kryptot louhitaan (Itsellä käytössä Coinmotion, mutta on muitakin tarjolla).
8) Saako järjestelmän kytkemään ohjaimia pois ja päälle riippuen mökin sisälämpötilasta?
Manuaalisesti voi sammuttaa etänä yksittäisiä ohjaimia Miner ohjelmasta.