Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 736
On alkanut ärsyttää Coinmotionin valikoiman suppeus, vaikka muuten se toimiikin loistavasti. Jäänyt muutamat hyvät paskavaluutan raketoinnit hyödyntämättä kun ei ole voinut ostaa. Kaverilla on käytössä Coinbase Pro ja kehuu sitä vuolaasti. Mielipiteitä? Toimiiko louhintojen kotiutus yhtä hyvin?

Jos vaihdan lompakkoa, niin miten se käytännössä tapahtuu, siirrän vaan kaikki valuutat uuteen lompakkoon? Siitä menee joku maksu?
Edelleen olen tyytyväinen coinbase/coinbase pro palveluihin vuoden 2017 rekisteröitymisen jälkeen. Joten voin suositella. Kotiutus onnistuu helposti joko suoraan tilille tai paypalliin. Tilille siirrossa voi mennä päivä mutta paypal siirrot ovat melkein instant.
En osaa neuvoa tuossa koko lompsan siirrossa kun en tiedä mitä eri cryptoja sulla on hallussa, mutta jos on montaa erillaista niin ehkä olisi hyvä muuttaa kaikki yhteen coiniin ja tehdä siirto sitten sillä, ja valitsee sellaisen coinin missä on pienet siirtokulut.

Edit. Jos sulla on vaikka pelkkää etheriä coinmotion lompsassa niin muuta ne esim litecoiniksi coinmotionissa ja siirrä sitten litecoinit coinbaseen. Siis tämä on vain esimerkki, en ole tutkinut sen tarkemmin että mitä kuluja menee missäkin vaiheessa mutta toi euroiksi muuttaminen kuullostaa kalliilta.
E2. Ja voit sitten muuttaa litecoinit ilmaiseksi coinbasessa etheriksi.
 
Viimeksi muokattu:

Nasse79

Tukijäsen
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
1 103
Eikös Coinmotion ota 2% kun muuttaa lompsasta euroiksi? tosin täällä kuullut valitusta että siellä tarjotaan ihan onnetonta vaihto/osto kurssia, yleiseen kurssiin nähden.

En jaksa alkaa häsläämään uuden lompakon kanssa ennen kuin nähdään että tuleeko ensi vuonna jostain shitcoinista mainaamisen arvoista, ja täten tarvii lompakkoa, koska coinmotionissa valikoima ihan onneton.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
35
Raptoreum (RTM) / prosessorilouhinta ohjeet:




3. Muokkaa .bat tiedostoa vaikka notepadilla.
Lisää tiedostoon oman lompakkosi osoite minkä teit sinne rautalompakkoon (Receive-välilehti --> tupla-klikkaa listassa näkyvää "CPUMiners" nimeä --> klikkaa "copy address"-nappia).
Lisää tiedostoon osoiterimpsun jälkeen komento "--tune-full".
Miten tuo tehdään win 11? Ei ole kohtaa avaa sovelluksessa tai edit nappia kuten oli eth mainereissa
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 733
Miten tuo tehdään win 11? Ei ole kohtaa avaa sovelluksessa tai edit nappia kuten oli eth mainereissa
Lataa uusin versio minerista niin tuo kaikki on nykyään ympättynä sinne config.json tiedostoon. Sieltä ei tarvitse muuttaa mitään muuta kuin oman lompsan osoite ja pistää full-tune osioon "false"-->"true".
Mineri osaa itse kaivella sen mikä prosessori sinulla on käytössä.

EDIT: Päivitin myös ohjeet.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Eikös Coinmotion ota 2% kun muuttaa lompsasta euroiksi? tosin täällä kuullut valitusta että siellä tarjotaan ihan onnetonta vaihto/osto kurssia, yleiseen kurssiin nähden.

En jaksa alkaa häsläämään uuden lompakon kanssa ennen kuin nähdään että tuleeko ensi vuonna jostain shitcoinista mainaamisen arvoista, ja täten tarvii lompakkoa, koska coinmotionissa valikoima ihan onneton.
Kokeilin tänään tilinostoon laittaa mitä tahansa summaa, niin aina oli vakio summa palkkiokohdassa. Tiedä sitten miten olisi mennyt, kun en vienyt tuota loppuun asti kun ei ollut katetta lompakossa euromuodossa.

On tuo Coinbase Plro jotenkin ammattimaisemman tuntuinen kaikin puolin, hyvässä ja pahassa. Eli myös hiukan sekava ja epäkäytettävä. Sinällään Coinmotionissa onnistuu samat temput, eli rajahintaiset ostot ja myynnit jne. mutta tuo valuuttojen rajallinen määrä häiritsi. Työkaveri juuri nettosi jollain pikkukolikolla satasella monen sadan tuotot kun kurssi raketoi. Itse ei voinut kuin katsella haikein mielin coinmotionin noin kymmenen valuutan valikoimaa, joista 80% ei ole millään lailla kiinnostavia sijoitusmielessä. Jotain piti tehdä. Ja mukavasti sainkin heti avattua pelin Coinbase Prossa ostamalla viidelläkympillä shibacoinia.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 119

"Laadukas" juttu Maikkarilla. Olisivat nyt edes louhineet jotain järkevää valuuttaa.
Mainitse joku kolikko jota on järkevä louhia äpölin läppärillä?
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
No joo, mutta eipä bitcoinia ole järkevää louhia oikein millään kotivehkeellä toisin kuin vaikka rtm tai eth. Eivät viitsineet sen vertaa ottaa selvää.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
357
Nanossa siirtokulut ovat olemattomat koska 2miners tekee sen vaihdon eth --> nano, eli lontoon forkki ei syö louhijan tuloa tuota kautta. Nanoa en kyllä itse jätä lojumaan vaan vaihtelen sen johonkin muuhun tai siirrän pienellä kululla lompsaan josta voi ottaa €uroja ulos.
Nyt menee siirto ja vaihto sekaisin, 2miners tekee vaihdon kuluitta nanoon.
Nono siirtyy kuluitta lompakosta toiseen.

Eli paljonko nämä kulut siis todellisuudessa on? Siirto lompakosta binanceen ja muunto nanosta euroiksi?
Pyöreä nolla, vain se huima prosentti minkä binance velottaa kun teet kauppaa.

Voinko muuttaa kesken kaiken lompakon osoitetta? Eli jos on etheriä poolissa pending-tilassa odottamassa gwein laskua, mutta haluaisinkin saada ne coinbaseen enkä coinmotioniin, niin onko se mahdollista? Nuo siirrot coinmotionista on niin sikahintaisia, että raha joka sinne päätyy pysyy aika tehokkaasti siellä. Jotain tyyliin 25% vetävät välistä...
Ei kannata kokeilla onnea.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 736
No joo, mutta eipä bitcoinia ole järkevää louhia oikein millään kotivehkeellä toisin kuin vaikka rtm tai eth. Eivät viitsineet sen vertaa ottaa selvää.
En katsonut tuota videota mutta siinä kuvassa näkyisi nicehash olevan käytössä, jossa tuotot maksetaan bitcoinina. Että ei ne tuossa todellakaan bitcoinia louhinut sillä mac läppärillä vaan jotain muuta coinia.
Edit. Katsoin videon ja sama käsitys jäi edelleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
MTV Uutisten testi osoitti, että louhimisella ei vuonna 2021 lyö rahoiksi.

No sittenhän se on näin. Kamat säppiin joka iikka nyt.
Toisaalta ihan hyvä ettei hehkuteta mediassa. En kaipaa enää yhytään lisää villeperttejä nostamaan korttien hintoja mitkä nytkin on jo aivan poskettomat.

Kyllä ylelläkin osataan. Tosin ei liity louhintaan, vaan pelkkään sijoittamiseen.
Ylen toimittaja siis laittanut syyskuussa 20€ kiinni etheriin ja kotiuttanut sitten 7€ voitolla massit ulos :D
Tuija Postari-Kivistö sijoittaa kryptoihin, vaikka viranomaiset varoittavat kuplan puhkeamisesta – katso, kuinka toimittajan rahoille kävi kuukaudessa
Nauroin aamukahvilla kanssa tota juttua. Siirsi satasen, mutta ei uskaltanut laittaa kuin 20€ kiinni ja sitten jännä kakkaa kun vähän miinuksella:
"
En kestä! Nytkö se lähtee sulamaan?

Sijoitukset:-11,0 %▼
"

Ehkä toi on kirjoitettu vitsillä, mikä tosin syö vähän sinäällään hienoa näkökulmaa, että oikeasti halutaan perehtyä aiheeseen. :hmm:
 
Liittynyt
07.11.2021
Viestejä
9
Harkitsen louhimisen aloittamista. Minulla ei juurikaan ole kokemusta cryptoista tai louhimisesta, mutta IT alalla olen ollut 30+ vuotta. Kaikki vinkit ja neuvot ovat siis tervetulleita.

Motiivini louhimiseen on kesämökkini lämmitys Päijät-Hämeessä. Se on n.100 m2 moderni hirsimökki yhdessä kerroksessa, jonka lämpötilaa pidän +14 asteessa ympäri vuoden mökin ollessa tyhjillään. Lämpöä pidetään yllä ilmalämpöpumpulla ja suoralla sähkölämmityksellä. Alueen sähköverkoista vastaa Järvi Suomen Energia, joka on Suomen kallein ja huonoin sähköyhtiö. Sähkösopimuksen kuukausimaksu on ~38 € ja siirtomaksu on 4,38 snt/kWh . Ryöstöä siis.

Näin ollen rupesin miettimään, että koska kuitenkin joudun lämmittämään mökkiä sähköllä, voisi olla järkevää käyttää samaa sähköä louhimiseen ja lämmittää hukkalämmöllä mökkiä. Ainakin kylmien kuukausien aikana.

Muutama noob kysymys siis:
1) Mitä cryptoa kannattaa nyt louhia?
2) Mitä rigiä suosittelette?
3) Mikä olisi juuri nyt hyvä näytönohjain rigiin?
4) Mistä rig ja ohjaimet kannattaa hankkia?
5) Millä OS:lla rigiä ohjataan? (etäohjaus Internetin yli on must)
6) Kuinka paljon järjestelmä tarvitsee verkkokaistaa? (mökillä 4G/WiFi)
7) Mitä muita softakomponentteja/palveluita tarvitsen?

ja bonuskysymys HC osaajille:

8) Saako järjestelmän kytkemään ohjaimia pois ja päälle riippuen mökin sisälämpötilasta?

Haluan siis käyttää sähköä vain sen verran, että mökin lämpötila pysyy tuossa 14 asteessa.

Kiitos etukäteen avusta.
Terv. PyroDad
 
Liittynyt
07.11.2021
Viestejä
2
Uusi aloittaja myös. Aion lähteä pienestä liikkeelle, joten kysymyksetkin suhteellisen pieniä. Mulla jauhaa atm 1kpl kortteja (geforce rtx 2080ti) ja suunnitelmissa olisi ostaa rinnalle myös toinen kortti (tulevaisuudessa sitten rig). Mietin ihan käytännön kannalta, että voinko tohon viereen ostaa periaatteessa minkä vain kortin? Nyt kiikarissa olisi geforcen non lhr 3080. Mutta voisiko tähän laittaa myös AMD kortin? Siltoja tuskin tarvitsee rakennella, vaan molemmat toimivat erikseen, vai olenko väärässä?

Ty!
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 435
Uusi aloittaja myös. Aion lähteä pienestä liikkeelle, joten kysymyksetkin suhteellisen pieniä. Mulla jauhaa atm 1kpl kortteja (geforce rtx 2080ti) ja suunnitelmissa olisi ostaa rinnalle myös toinen kortti (tulevaisuudessa sitten rig). Mietin ihan käytännön kannalta, että voinko tohon viereen ostaa periaatteessa minkä vain kortin? Nyt kiikarissa olisi geforcen non lhr 3080. Mutta voisiko tähän laittaa myös AMD kortin? Siltoja tuskin tarvitsee rakennella, vaan molemmat toimivat erikseen, vai olenko väärässä?

Ty!
Toimii sekaisin AMD/Nvidia, eikä tosiaan tarvitse SLI/CFX siltoja.
 

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Harkitsen louhimisen aloittamista. Minulla ei juurikaan ole kokemusta cryptoista tai louhimisesta, mutta IT alalla olen ollut 30+ vuotta. Kaikki vinkit ja neuvot ovat siis tervetulleita.

Motiivini louhimiseen on kesämökkini lämmitys Päijät-Hämeessä. Se on n.100 m2 moderni hirsimökki yhdessä kerroksessa, jonka lämpötilaa pidän +14 asteessa ympäri vuoden mökin ollessa tyhjillään. Lämpöä pidetään yllä ilmalämpöpumpulla ja suoralla sähkölämmityksellä. Alueen sähköverkoista vastaa Järvi Suomen Energia, joka on Suomen kallein ja huonoin sähköyhtiö. Sähkösopimuksen kuukausimaksu on ~38 € ja siirtomaksu on 4,38 snt/kWh . Ryöstöä siis.

Näin ollen rupesin miettimään, että koska kuitenkin joudun lämmittämään mökkiä sähköllä, voisi olla järkevää käyttää samaa sähköä louhimiseen ja lämmittää hukkalämmöllä mökkiä. Ainakin kylmien kuukausien aikana.

Muutama noob kysymys siis:
1) Mitä cryptoa kannattaa nyt louhia?
2) Mitä rigiä suosittelette?
3) Mikä olisi juuri nyt hyvä näytönohjain rigiin?
4) Mistä rig ja ohjaimet kannattaa hankkia?
5) Millä OS:lla rigiä ohjataan? (etäohjaus Internetin yli on must)
6) Kuinka paljon järjestelmä tarvitsee verkkokaistaa? (mökillä 4G/WiFi)
7) Mitä muita softakomponentteja/palveluita tarvitsen?

ja bonuskysymys HC osaajille:

8) Saako järjestelmän kytkemään ohjaimia pois ja päälle riippuen mökin sisälämpötilasta?

Haluan siis käyttää sähköä vain sen verran, että mökin lämpötila pysyy tuossa 14 asteessa.

Kiitos etukäteen avusta.
Terv. PyroDad
Minun vastaukset alla:
En ole HC osaaja tällä alalla mutta mainannut kuitenkin olen tammikuusta 2021 joten jotain on tässä opittu näiden kuukausien aikana :)

1) Mitä cryptoa kannattaa nyt louhia?
Ethereum (On muitakin mutta tätä nyt mielestäni kannattaa kauhoa niin kauan kuin pystyy).
2) Mitä rigiä suosittelette?
Joku halpa LGA1151 emo + prosu ja muistit (8GB) jossa on 6 GPU paikkaa näyttiksille valmiina.
SSD 120GB jos wintoosalla haluaa mainata (itse ostin isommat levyt omiin rigeihin niin niille on käyttöä myöhemminkin).
3) Mikä olisi juuri nyt hyvä näytönohjain rigiin?
Omasta mielestä GTX 1080, GTX 1660 super/ti, RTX 2060 super, RTX 2070 ovat tällä hetkellä hinta laatusuhteeltaan parhaimmat jos niitä sattuu jostain saamaan.
AMD ohjaimista en osaa sanoa kun en sitä leiriä tue :)
4) Mistä rig ja ohjaimet kannattaa hankkia?
Käytettynä täältä ja Torista (Torissa pitää olla tarkkana jotta ei joudu huijatuksi).
5) Millä OS:lla rigiä ohjataan? (etäohjaus Internetin yli on must)
Itse ajan win 10 ja 11 ja etähallinta wintoosan etätyöpöydällä tai Chromen selaimen etäpalikalla.
6) Kuinka paljon järjestelmä tarvitsee verkkokaistaa? (mökillä 4G/WiFi)
4G wifi riittää hyvin kaistaan louhintaan (Itsellä myös 4G 100MB himassa).
7) Mitä muita softakomponentteja/palveluita tarvitsen?
Louhinnan seurantaan suosittelen jotain appia kännykkään jolla voi seurata mainausta ja se myös ilmoittaa kännyyn jos rigi lopettaa mainauksen jostain syystä.
Niin ja tietysti louhintalompakko pitää avata johonkin minne louhitut kryptot louhitaan (Itsellä käytössä Coinmotion, mutta on muitakin tarjolla).
8) Saako järjestelmän kytkemään ohjaimia pois ja päälle riippuen mökin sisälämpötilasta?
Manuaalisesti voi sammuttaa etänä yksittäisiä ohjaimia Miner ohjelmasta.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 706
Mulla taas heräteostoksena Gigantin outletistä 3090
Harkitsen louhimisen aloittamista. Minulla ei juurikaan ole kokemusta cryptoista tai louhimisesta, mutta IT alalla olen ollut 30+ vuotta. Kaikki vinkit ja neuvot ovat siis tervetulleita.
Hommassa suurin ongelma lienee löytää kortit järkevään hintaan. Budjettivalinta on ostaa jotain vanhoja 4GB kortteja ja louhia esim. ergoa, jotka muuttaisi euroiksi kun sopiva kurssihyppy tulee. Paremman tilityksen saa etheriä louhimalla, ongelmana vaan on löytää hyviä kortteja, ainut hyllystä löytyvä valinta lienee vaikka 3kpl vaikka kaupan hyllyltä 3090 kortteja, lämpötehoa tulee 800-900W, hintaa 7500e (tuottoa suunnilleen tätä nykyä rapiat 600e/kk).

Louhintaohjelma on ihan normaali ajettava ohjelma, jos haluaa viritellä niin laittaa vaikka joka kortille oman ohjelman joita sitten käynnistelee ulkoisen lämpömittarin signaalin ohjaamana. Sitä voi sitten miettiä kannattaako sen kanssa himmailla, kun kortit maksaa itse itseään pois nopeammin.

Rakennustapoja on monia, mutta joka tapauksessa laittaisin nediksen etäohjattavan pistorasian koneen eteen (voi resetoida kännykällä vaikka tulisi totaalijumi) ja sitten googlen remote desktopin, jolloin koneeseen saa näppärästi etäyhteyden.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
607
Minun vastaukset alla:
En ole HC osaaja tällä alalla mutta mainannut kuitenkin olen tammikuusta 2021 joten jotain on tässä opittu näiden kuukausien aikana :)

1) Mitä cryptoa kannattaa nyt louhia?
Ethereum (On muitakin mutta tätä nyt mielestäni kannattaa kauhoa niin kauan kuin pystyy).
2) Mitä rigiä suosittelette?
Joku halpa LGA1151 emo + prosu ja muistit (8GB) jossa on 6 GPU paikkaa näyttiksille valmiina.
SSD 120GB jos wintoosalla haluaa mainata (itse ostin isommat levyt omiin rigeihin niin niille on käyttöä myöhemminkin).
3) Mikä olisi juuri nyt hyvä näytönohjain rigiin?
Omasta mielestä GTX 1080, GTX 1660 super/ti, RTX 2060 super, RTX 2070 ovat tällä hetkellä hinta laatusuhteeltaan parhaimmat jos niitä sattuu jostain saamaan.
AMD ohjaimista en osaa sanoa kun en sitä leiriä tue :)
4) Mistä rig ja ohjaimet kannattaa hankkia?
Käytettynä täältä ja Torista (Torissa pitää olla tarkkana jotta ei joudu huijatuksi).
5) Millä OS:lla rigiä ohjataan? (etäohjaus Internetin yli on must)
Itse ajan win 10 ja 11 ja etähallinta wintoosan etätyöpöydällä tai Chromen selaimen etäpalikalla.
6) Kuinka paljon järjestelmä tarvitsee verkkokaistaa? (mökillä 4G/WiFi)
4G wifi riittää hyvin kaistaan louhintaan (Itsellä myös 4G 100MB himassa).
7) Mitä muita softakomponentteja/palveluita tarvitsen?
Louhinnan seurantaan suosittelen jotain appia kännykkään jolla voi seurata mainausta ja se myös ilmoittaa kännyyn jos rigi lopettaa mainauksen jostain syystä.
Niin ja tietysti louhintalompakko pitää avata johonkin minne louhitut kryptot louhitaan (Itsellä käytössä Coinmotion, mutta on muitakin tarjolla).
8) Saako järjestelmän kytkemään ohjaimia pois ja päälle riippuen mökin sisälämpötilasta?
Manuaalisesti voi sammuttaa etänä yksittäisiä ohjaimia Miner ohjelmasta.
Muutama lisäys / oma mielipide.
1) Etherium samoin, turha louhia muuta tällä hetkellä. Paitsi jos näyttiksen muisti on 4GB tai pienempi.
2) Jos on tarkoitus hankkia vain 1-3 näytönohjainta, niin tällöin tilava pöytäkone riittää. Virtalähde kannattaa olla laadukas, sekä riittävästi PCIE lähtöjä.
3) Jos haluaa panostaa, niin RTX 3070 non-LHR on hyvä vaihtoehto, n. 1000€.
4) Itse olen mennyt myös Nvidian korteilla. Ei ehkä kannata seikoittaa AMD ja NVidia kortteja samaan rigiin.
5) Windows käy, itse suosin Hive OS:aa (Linux) jos kone on pelkästään louhintaan.
6) Juu, ei tarvi paljoakaan kaistaa, kunhan viiveet on kohtuulliset. 3G:n yli ei kuitenkaan kannata yrittää.
7) Etäohjattava pistorasia kannattaa hankkia, jonka taakse kone. Samoin BIOS:ia kannattaa säätää että käynnistyy automaattisesti virtakatkoksen jälkeen. Itse olen etäohjauksen hoitanut Windows louhintakoneissa Chrome Remote Desktop:in kautta (siis pelkkä etäyhteys koneeseen) tai Hive OS:n etäkäyttöliittymän kautta (varsinainen louhintarigi).
8) Kyllä.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
Harkitsen louhimisen aloittamista. Minulla ei juurikaan ole kokemusta cryptoista tai louhimisesta, mutta IT alalla olen ollut 30+ vuotta. Kaikki vinkit ja neuvot ovat siis tervetulleita.

Motiivini louhimiseen on kesämökkini lämmitys Päijät-Hämeessä. Se on n.100 m2 moderni hirsimökki yhdessä kerroksessa, jonka lämpötilaa pidän +14 asteessa ympäri vuoden mökin ollessa tyhjillään. Lämpöä pidetään yllä ilmalämpöpumpulla ja suoralla sähkölämmityksellä. Alueen sähköverkoista vastaa Järvi Suomen Energia, joka on Suomen kallein ja huonoin sähköyhtiö. Sähkösopimuksen kuukausimaksu on ~38 € ja siirtomaksu on 4,38 snt/kWh . Ryöstöä siis.

Näin ollen rupesin miettimään, että koska kuitenkin joudun lämmittämään mökkiä sähköllä, voisi olla järkevää käyttää samaa sähköä louhimiseen ja lämmittää hukkalämmöllä mökkiä. Ainakin kylmien kuukausien aikana.

Muutama noob kysymys siis:
1) Mitä cryptoa kannattaa nyt louhia?
2) Mitä rigiä suosittelette?
3) Mikä olisi juuri nyt hyvä näytönohjain rigiin?
4) Mistä rig ja ohjaimet kannattaa hankkia?
5) Millä OS:lla rigiä ohjataan? (etäohjaus Internetin yli on must)
6) Kuinka paljon järjestelmä tarvitsee verkkokaistaa? (mökillä 4G/WiFi)
7) Mitä muita softakomponentteja/palveluita tarvitsen?

ja bonuskysymys HC osaajille:

8) Saako järjestelmän kytkemään ohjaimia pois ja päälle riippuen mökin sisälämpötilasta?

Haluan siis käyttää sähköä vain sen verran, että mökin lämpötila pysyy tuossa 14 asteessa.

Kiitos etukäteen avusta.
Terv. PyroDad
Kaikilla suht uusilla korteilla sähkön osuus on pieni verrattuna tuottoihin esim RTX3070 louhii tällähetkellä reilun 4€/d ja vie 130W. Vastapainona kaikki louhintaan pystyvät kortit juutalaishinnoissa. Näillä hinnoilla melkeen mitä vaan rigiä kannattaa kyllä 24/7/365 pitää päällä. Lisäksi alkuun tulee varata aikaa säätämiseen/opetteluun. Ei louhimisessa mitään erityisen hankalaa ole, mutta pieneen säätämiseen/ongelmanratkaisuun menee yllättävän paljon aikaa. Sitten toki kun rigit on pyörimässä, niin riittää että välillä softasta vilkaisee, että rigit pyörii normaalisti.

1. Ethereumin arvo ollut pitkään kuussa, käytännössä jos kortilla voi louhia ETHta, se on kannatavin(Eli +5GB ram vaatimuksena). Puhtaasti lämmöntuottoon, voi ostaa vaikka jotain 4gigan 480/590 taiR9 390 kortteja. Louhii vaikka Ravencoinia.

2.Emo halvin missä 6 pci paikkaa ja halvin prossu minkä löydät. 4gb ram, usb tikku riittäää käyttöjärjestelmälle. Jos rigi vie vaikka 800W niin mitotat powerit reippaasti yli, siis tyyliin ostat 2x800W poweria.

3. Kaikki juutalaishinnoissa. Iso osa hommasta on tällähetkellä löytää edes siedettävän hintaisia kortteja. Jos lämmöntuotanto vaan plussaa, niin esim torista 6xGTX1070 setti~300e/kpl taitaa olla nuo, 250€ on jo löytö. Joku~2€/d louhii ja 130W kappaleelta taitaa olla nuo.

4. Palstan myyntiosiolta, torista, huudosta. Jimms ja proshop uutena. Käytettynä torista yms. ei mitään postitse! Erittäin suuri riski kusetuksiin.

5. Linux pohjainen HiveOS taitaa olla suosituin. Netin yli tapahtuu kaikki säätäminen.

6. Hyvin vähän kaistaa käyttää, jos wlan pätkii pahasti voi tulla katkoja mainaamiseen.

7. Louhit johonkin pooliin ja sieltä kotiutus (crypto)lompakkoon/välittäjälle.

8. Korttien lämpötila riippuu ympäristön lämpötilasta, eli ainankin sellainen olisi helppo, että kortti lopettaa louhimisen kun kortti vaikka 62C. Eli vaan katsoo missä lämpötilassa kortit on kun mökki on 14C ja asettaa sen temp limitiksi korteille. Joku Rasperry Pi, lämpötilaanturi ja pistorasiasta katkaisu kun 14C voisi olla ratkaisu(?)
 
Viimeksi muokattu:

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Kiitos micce28 ja dmn hyvistä neuvoista. Niillä pääsen taas vähän eteenpäin. Black Friday on parin viikon päästä. Kenties jostakin löytyy silloin ohjaimia kohtuu hintaan (I wish ;).

Onko kellään kokemusta oheisesta rigistä:
Louhintarigi 2500W - servercase - lisää vain kortit - Louhintarigi - kryptovaluuttojen louhinta rigit toimitettuna

Terv.
PyroDad
899€ :rofl:
Perkule pitäisi varmaan myydä nää nykyiset vermeet ja alkaa kauppaamaan tämänkaltaisia oheistarvikkeita.
Saat vähintäänkin puoleen hintaan tuosta nuo samat kamat jos ostat erikseen ja tuo "puoliumpikotelo" ei todellakaan ole hyvä korttien tuuletusten kannalta :)
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
Kiitos micce28 ja dmn hyvistä neuvoista. Niillä pääsen taas vähän eteenpäin. Black Friday on parin viikon päästä. Kenties jostakin löytyy silloin ohjaimia kohtuu hintaan (I wish ;).

Onko kellään kokemusta oheisesta rigistä:
Louhintarigi 2500W - servercase - lisää vain kortit - Louhintarigi - kryptovaluuttojen louhinta rigit toimitettuna

Terv.
PyroDad
Ihan tolkuton hinta. Puollilla kasaa itse rigin, tai joku 250€ jos oikeen pihistelee, ja ostaa käytetyn emo+prossu+ram setin. Kehikko/frame on helppo tehdä itse puusta/alumiinista.

Black Fridayhin en juurikaan laskisi. Tarjouserät paljon riippuvaisia siitä, mitä tavaraa kauppiaat saa tukkureilta tarjoushinoilla.=Ei ainankaan näytönohjaimia:dead:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.11.2021
Viestejä
9
899€ :rofl:
Perkule pitäisi varmaan myydä nää nykyiset vermeet ja alkaa kauppaamaan tämänkaltaisia oheistarvikkeita.
Saat vähintäänkin puoleen hintaan tuosta nuo samat kamat jos ostat erikseen ja tuo "puoliumpikotelo" ei todellakaan ole hyvä korttien tuuletusten kannalta :)
On tätä ikää ja näitä harrastuksia kertynyt sen verran, että maksan ihan mielellään vähän extraa siitä, että joku on miettinyt paketin valmiiksi ;) Btw, käsittääkseni tuo ei ole puoliumpikotelo, vaan siinä on kyllä kansi.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
On tätä ikää ja näitä harrastuksia kertynyt sen verran, että maksan ihan mielellään vähän extraa siitä, että joku on miettinyt paketin valmiiksi ;) Btw, käsittääkseni tuo ei ole puoliumpikotelo, vaan siinä on kyllä kansi.
Joo, ei siinä, laadukas serverikotelo ratkaisuhan tuo on, ja saa Suomesta ostettua. Saattaa olla melko äänekäs tosin.

Vastaava kotelo hinta kiinasta siinä~200 ja powerin ehkä samanverran. Aika reippaan preemion vetävät, mutta tämä onkin köyhän ulinaa:rolleyes:

EDIT: joo, tulihan tuohon settiin emo+prossu+ram kitti, ei sitten niin paskadiili olekkaan. Tuo kyseinen combo maksaa joku ~300 lisää. Eli lähes siedettävän hintainen setti, jos serverikoteloa haluaa käyttää.

E2: Saattaisi jopa olla kannattavaa ostaa plug&play valmis kokoonpano näytönohjaimineen. Totta munassa myyjä vetää hyvän siivun välistä, mutta samalla tavalla käy kun ostat yksittäisiä näytönohjaimia torista. Jos omalle ajalle ja hermoilla laittaa arvon, tuo saattaa olla voittajaratkaisu :hmm:
 
Viimeksi muokattu:

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Ilmeisesti LHR on jo osittain ohitettu ETH+ERGO mainauksella? koko unlockia odotellessa!
Joo niin alkaa olemaan.
Käsittääkseni 3080 ti:n saa jo louhimaa Ethiä lähemmäs 90 Mhs.
Todellinen teho nähdään kun saan kyseisen kortin ProShopilta kotio ens viikolla ja kiinni koneeseen :)
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 706
EDIT: joo, tulihan tuohon settiin emo+prossu+ram kitti, ei sitten niin paskadiili olekkaan. Tuo kyseinen combo maksaa joku ~300 lisää. Eli lähes siedettävän hintainen setti, jos serverikoteloa haluaa käyttää.
Tässä kyllä ehkä hieman itseäni henkisesti rassaisi käyttää kiinalaista 2500W virtalähdettä (ja sen kaapeleita) etälokaatiossa..
 

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
On tätä ikää ja näitä harrastuksia kertynyt sen verran, että maksan ihan mielellään vähän extraa siitä, että joku on miettinyt paketin valmiiksi ;) Btw, käsittääkseni tuo ei ole puoliumpikotelo, vaan siinä on kyllä kansi.
Veikkaan että tältä palstalta joku sulle pykää valmiin ja vielä paremman rigin halvemmalla kuin tuo 899€.
Itsellä siihen ei ole aikaa valitettavasti :)

Ps. Jos siinä on vielä kansi niin vielä pahempi tuuletuksen kannalta.
 

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Tässä kyllä ehkä hieman itseäni henkisesti rassaisi käyttää kiinalaista 2500W virtalähdettä (ja sen kaapeleita) etälokaatiossa..
Juu ja palovaaran lisäksi meteli on varmaan tuossa ihan hirmuinen.
Mieluummin ostaisin vaikka pari Corsairia rinnakkain niin saa nukuttua rauhassa yöt ;)
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
Juu ja palovaaran lisäksi meteli on varmaan tuossa ihan hirmuinen.
Mieluummin ostaisin vaikka pari Corsairia rinnakkain niin saa nukuttua rauhassa yöt ;)
Tuskin edes kuulisit tuon powerin ääntä, kotelon tuulettimen ottaa 5500rpm :redface: Tuo pitäisi kellariin laitta siksiaikaa kun itse mökillä:lol:
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
Melkein kävin jo tämän klikkaamassa kotiin: Asus GeForce RTX 3080 Ti TUF Gaming - OC Edition -näytönohjain, 12GB GDDR6X - 1 869,90€

Oisko fiksu veto enää täss vaiheessa laittaa louhimaan vai joko juna meni?
Vajaa 90 tuo taitaa louhia ja vie virtaa kuin kiuas. Melkeen pistäsin vaikka PowerColor Radeon RX 6800 XT Red Dragon - 16GB GDDR6 RAM - Näytönohjaimet 62Mh/s ja 105W.



Itse ei pysty kyllä noihin hintoihin, vaikka vaikea noissakaan on tappiolle jäädä- louhii varmaan enemmän mitä hinta voi laskea
 
Viimeksi muokattu:

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Melkein kävin jo tämän klikkaamassa kotiin: Asus GeForce RTX 3080 Ti TUF Gaming - OC Edition -näytönohjain, 12GB GDDR6X - 1 869,90€

Oisko fiksu veto enää täss vaiheessa laittaa louhimaan vai joko juna meni?
Samaa mietin kun itse tilasin 3080 ti:n eilen (1999€), mutta kerkeehän tuo louhimaan sen noin 1,5K euroa näillä kursseilla suurin piirtein jos kesäkuuhun asti jatkuu ETH louhinta, joten eipä tuosta jää montaa saturaista enää sen jälkeen.
Eiköhän tuosta 3080 ti kortista kumminkin saa vielä ihan ok summan vuodenkin päästä kun piiripula tuskin tulee helpottamaan vielä vuosiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
Kiitos micce28 ja dmn hyvistä neuvoista. Niillä pääsen taas vähän eteenpäin. Black Friday on parin viikon päästä. Kenties jostakin löytyy silloin ohjaimia kohtuu hintaan (I wish ;).

Onko kellään kokemusta oheisesta rigistä:
Louhintarigi 2500W - servercase - lisää vain kortit - Louhintarigi - kryptovaluuttojen louhinta rigit toimitettuna

Terv.
PyroDad
Oiskos tässä sprawlin firma tai ainakin kuvia pöllitty hältä :).

ja bonuskysymys HC osaajille:

8) Saako järjestelmän kytkemään ohjaimia pois ja päälle riippuen mökin sisälämpötilasta?

Haluan siis käyttää sähköä vain sen verran, että mökin lämpötila pysyy tuossa 14 asteessa.

Kiitos etukäteen avusta.
Terv. PyroDad
Koska olen HC niin vastaan vain viimeiseen (sarkasmi tutkien epävireisyyttä varten pakollinen hömiö :geek:)


Tässä nyt ei ole tuon taivaallista järkeä ellei siellä ole jotain juuri 14C asteessa säilyvää tavaraa. Tilanne eri joskus tulevaisuudessa kun kortit kuluttaa enempi euroja kuin tuottaa jolloin ne voi laskea patteriksi joka kuolettaa sähkönhintaa vaikka 50%. Tällöin ei tietenkään kannata antaa paahtaa ylimääräistä.

Tällä hetkellä saat moninverroin euroja sähkön kulutukseen nähden joten. Samoin joudut siitä raudasta maksamaan sikamaista hintaa niin menee tyhmyyden puolelle alkaa sammuttelemaan niitä ellei ole jotain viinipullo kokoelmaa joka vaatii juuri 14C tai menee Domaine de la Romanée-Conti pilalle.

e:



Tuolta nettisivulta lainattu kuva. Tässä mielenkiintoinen idea tuoda kylmää ilmaa korteille. Mahtaako virtaus riittää? Pari pientä reikää vain. Tosin jos se on käytössä niin kyl maar.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.11.2021
Viestejä
9
Oiskos tässä sprawlin firma tai ainakin kuvia pöllitty hältä :).



Koska olen HC niin vastaan vain viimeiseen (sarkasmi tutkien epävireisyyttä varten pakollinen hömiö :geek:)


Tässä nyt ei ole tuon taivaallista järkeä ellei siellä ole jotain juuri 14C asteessa säilyvää tavaraa. Tilanne eri joskus tulevaisuudessa kun kortit kuluttaa enempi euroja kuin tuottaa jolloin ne voi laskea patteriksi joka kuolettaa sähkönhintaa vaikka 50%. Tällöin ei tietenkään kannata antaa paahtaa ylimääräistä.

Tällä hetkellä saat moninverroin euroja sähkön kulutukseen nähden joten. Samoin joudut siitä raudasta maksamaan sikamaista hintaa niin menee tyhmyyden puolelle alkaa sammuttelemaan niitä ellei ole jotain viinipullo kokoelmaa joka vaatii juuri 14C tai menee Domaine de la Romanée-Conti pilalle.
Viinikokoelma koostuu lähinnä muutamasta viinitonkasta varaston hyllyllä :)
Mutta toisaalta hirsimökin optimi lämpötila on tuo 14 astetta valmistajan mukaan. Pitää myös muistaa, että jos mökki lämpenee vaikka 30 asteiseksi, jääkaappipakastin ja arkkupakastin huutavat hoosiannaa.
Sähkölaskun kuolettaminen on ensisijainen tavoite. Viime vuoden tammi-helmikuun lasku oli pelkästään siirron ja verojen osalta 340€. Ja siihen siis lisäksi itse sähkön hinta. Ei kai tässä auta muuta kun laittaa rigi pystyyn ja katsoa mitä siitä tulee.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
875
Lähiaikoina pitäisi hankkia uusi alusta rigille, joten mikä emolevy/piirisarja olisi suositeltavin? Ei tarvitse nyt hakea ihan halvinta hintaa, vaan yhteensopivuus ja vakaus tärkeintä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 663
Viestejä
4 291 960
Jäsenet
71 686
Uusin jäsen
Bliblop

Hinta.fi

Ylös Bottom