Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
Onkos näissä jotain mitä tulee ottaa huomioon jos ajattelee laittavansa nurkkaan mainaamaan?


Eli onko suositeltavaa jotain poweria tms vaihdella?
Varmaan se tärkein, onko tuossa LHR kortti, vai olisiko vielä rajoittamaton? Poweri ja emo on jotain HP:n omia virityksiä, ei vaihdettavaa standardikamaa. Poweri noissa oli kuitenkin ok gold rated viritys.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 733
Onkos näissä jotain mitä tulee ottaa huomioon jos ajattelee laittavansa nurkkaan mainaamaan?


Eli onko suositeltavaa jotain poweria tms vaihdella?
Kortti lähes varmasti LHR, kuten se oli 5600G tupakkiaskeissa. Muut osat ovat poropietaria, eli poweri, kotelo ja emolevy on naitettu yhteen siten ettei niitä pysty vaihtamaan parempaan heittämättä kaikkia muita osia serriin.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
Aivan, eli mitä se lhr 3060ti mainaa, pari euroa päivässä?
45Mh/s noi on saatu jo kulkemaan, eli oisko jopa 3euroa tänhetken huippukursseilla. En kyllä silti tuollahinnalla ostaisi, jos nyt ei muuten käyttöön ole tarkoitus tommoista pakettikonetta ostaa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
720
Aivan, noh ehkä parempi malttaa hetki ja virittää kiikarit kaulaan jos tässä jotain tarjouksia vaikka alkais kohtapuoliin tupsahteleen.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
45Mh/s noi on saatu jo kulkemaan, eli oisko jopa 3euroa tänhetken huippukursseilla. En kyllä silti tuollahinnalla ostaisi, jos nyt ei muuten käyttöön ole tarkoitus tommoista pakettikonetta ostaa.
1099 maksoin ryzen-versiosta ja sillä taitaa saada RTM vähän enemmän kuin tuolla intelillä. Eli se vielä hankkii itsensä takaisin, mutta intel-versioosta odottelisin alennuksia. Muuten ihan hyvä kone. Poitsu käyttänyt pelikoneena, ja pyörittää fullhd:lla käytännössä mitä tahansa. Toimii pelatessa myös koppa kiinni mutta mainatessa kylki auki ja geforcesta tuulettimet täysille, niin toimii loistavasti.
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
617


Ensi kertaa nbminer käytössä. Mitä lukuja tässä pitäisi tuijottaa? Eikö tuon minerin hashraten pitäisi olla korkeampi, kun LHR mode=1 ja lhr=74, eikä ole lukituksesta tullut mitään ilmoitusta. 3080 LHR siis korttina.
Omaan silmään osuu tuossa Power, LHR kyllä voi siihen vaikuttaa. Enää ei ole 3080 kun ahneuksissaan ne on myyty, mutta omat non-LHR meni Locked Core Clockilla ~226W ja ilman LCC parikytä wattia enemmän. Äkkiä laskee huomattavasti mhs jos virrat on hiukan alakanttiin.


E:
Onkos näissä jotain mitä tulee ottaa huomioon jos ajattelee laittavansa nurkkaan mainaamaan?


Eli onko suositeltavaa jotain poweria tms vaihdella?
Jos näin täällä ilmoitat voisin melkein veikata että mikäli on ostamisen arvoinen diili ovat koneet hävinneet kaupasta ennen kuin kukaan "ehtii" vastata asiaan :p
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 164
Omaan silmään osuu tuossa Power, LHR kyllä voi siihen vaikuttaa. Enää ei ole 3080 kun ahneuksissaan ne on myyty, mutta omat non-LHR meni Locked Core Clockilla ~226W ja ilman LCC parikytä wattia enemmän. Äkkiä laskee huomattavasti mhs jos virrat on hiukan alakanttiin.


E:

Jos näin täällä ilmoitat voisin melkein veikata että mikäli on ostamisen arvoinen diili ovat koneet hävinneet kaupasta ennen kuin kukaan "ehtii" vastata asiaan :p
Vaihdoin LHR mode 2:een ja tilanne hiukan parani. Jostain syystä core clock pomppii edestakaisin, vaikka afterburnerin curve on aivan suora. Nyt louhii 60-61 MH/s.
 
Liittynyt
04.11.2021
Viestejä
9
Mitäs porukka suosittelis näyttiksiksi jos olis varaa sijottaa 2000-3000eur Eth louhintaan ottaen huomioon tän hetken korttien saamisen
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 008
Joko joku on lähtenyt päivittämään 3060ti hynix korttien biosseja? Youtubesta katselin, että ventus 2x kortin biossilla saisi kivasti eth hasratea nostettua (39->41-42mhs). Olisi mukava kuulla, vaikuttaako myös muihin kolikoihin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
Mitäs porukka suosittelis näyttiksiksi jos olis varaa sijottaa 2000-3000eur Eth louhintaan ottaen huomioon tän hetken korttien saamisen
Saannit on sen verran heikkoa, että ei oikein voi sanoa muuta kuin, että sitä mitä sattuu saamaan :). Jotain 800€ 3060ti lhr kortteja ei välttämättä kannata ostella. Ja niitä halpoja uusia ja käytettyjä on kymmenen muutakin kyttäämässä...

Joko joku on lähtenyt päivittämään 3060ti hynix korttien biosseja? Youtubesta katselin, että ventus 2x kortin biossilla saisi kivasti eth hasratea nostettua (39->41-42mhs). Olisi mukava kuulla, vaikuttaako myös muihin kolikoihin
Mutta nuo hynixit menee ilman bios päivitystä pelkästään nbminerillä 43-44mhs. Ennen sitä ne olikin luokkaa 38-39 muilla mainereilla.


e: Oli taas sellaset kevyet 5h säädöt töiden jälkeen. 4 uutta korttia, uutta hyllyä kasailee ja vähän yrittää järjestää. Aina se perinteinen, että joku haraa jostain vastaan. Yhdestä rigistä otin 3080 pois ja laitoin 2060s tilalle kun en löytänyt sille muuta paikkaa. No eihän se nouse enää hiveos. Kaikkia juhannus temppuja tein, mutta ei. Luovutin ja pistin sen rtm lankkuun kun sekin hivessä yksinään. Tollasia yhden kortin hiverigejä vaan viitti tehdä kun velotus on sama oli siinä 1 tai 10 korttia.

Liian moni mun rigi on sellanen mihin on aina tungettu uusia yksittäisiä kortteja, siis sekalaista seurakuntaa. Sitten ei viitti ronkkia hirveesti kun tietää aina ongelmia. Pitäs joku hetki rauhottaa tilanne ja purkaa seurakunta erilleen ja kasata niistä samaa sarjaa olevia rigejä niin saisin rauhan (ehkä). Yleensä on vaan tärkeä saada kaikki tuottamaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
250
Liian moni mun rigi on sellanen mihin on aina tungettu uusia yksittäisiä kortteja, siis sekalaista seurakuntaa. Sitten ei viitti ronkkia hirveesti kun tietää aina ongelmia. Pitäs joku hetki rauhottaa tilanne ja purkaa seurakunta erilleen ja kasata niistä samaa sarjaa olevia rigejä niin saisin rauhan (ehkä). Yleensä on vaan tärkeä saada kaikki tuottamaan :)
Itsellä on myös seka rigit, pääasia on että kaikki toimii vaikka tietysti siistimpää olisi pistää samat kortit yhteen rigiin. Toiseksi ei mulla riittäisi powereissa tehot jos kaikki 1660s olisi samassa ja kaikki tehokkaammat samassa rigissä..
 
Liittynyt
02.05.2021
Viestejä
76
Mitäs porukka suosittelis näyttiksiksi jos olis varaa sijottaa 2000-3000eur Eth louhintaan ottaen huomioon tän hetken korttien saamisen
Varmaan hyviä ostoksia olisi ainakin non-lhr 3070 ja 3080 rtx kortit mutta saatavuutta ei ainakaan hyvään hintaan ole lainkaan ja itse en suosi vanhoja gtx ym. Kortteja koska voi olla jo sen verran loppuunkulutettuja. Päädyin itse juuri alkuviikosta hommaamaan uuden rtx 3090 kortin tuosta hintaluokasta koska saatavuutta on edes jollain tapaa välillä kaupoissa vaikka taas hinta/hashrate ei kaikista paras ole mutta itse kun käytän 1 kortti/kone niin tähän päädyin saatavuuden vuoksi.
 
Liittynyt
04.11.2021
Viestejä
9
Varmaan hyviä ostoksia olisi ainakin non-lhr 3070 ja 3080 rtx kortit mutta saatavuutta ei ainakaan hyvään hintaan ole lainkaan ja itse en suosi vanhoja gtx ym. Kortteja koska voi olla jo sen verran loppuunkulutettuja. Päädyin itse juuri alkuviikosta hommaamaan uuden rtx 3090 kortin tuosta hintaluokasta koska saatavuutta on edes jollain tapaa välillä kaupoissa vaikka taas hinta/hashrate ei kaikista paras ole mutta itse kun käytän 1 kortti/kone niin tähän päädyin saatavuuden vuoksi.
Vähän olen pohtinut nyt rx6800 koska niitä näyttäisi toistaiseksi saavan uutena. Jos 2-3kpl laittas.

3080 ei oikein taida saada non lhr versioo?

Mieluummin kans hommaa uutta takuun omavaa korttia kun mitään hämärää käytettyä

Non lhr
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
818
Joko joku on lähtenyt päivittämään 3060ti hynix korttien biosseja? Youtubesta katselin, että ventus 2x kortin biossilla saisi kivasti eth hasratea nostettua (39->41-42mhs). Olisi mukava kuulla, vaikuttaako myös muihin kolikoihin
Kyllä mulla on hynix, jossa muistit ei nouse yli +960 mennyt koko ajan 41 ja viimeisimmällä trexillä 42,5. Onko tää jotenkin erityisen hyvä vai.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 008
Kyllä mulla on hynix, jossa muistit ei nouse yli +960 mennyt koko ajan 41 ja viimeisimmällä trexillä 42,5. Onko tää jotenkin erityisen hyvä vai.
En usko. Tarkoitin vain, että ilmeisesti jotakin hyötyä biosin vaihtamisella voi saada, mutta ilmeisesti käytetty mainer vaikuttaa enemmän. 1660s korteilla biosin vaihto toi merkittävänkin edun
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 119
Mitäs porukka suosittelis näyttiksiksi jos olis varaa sijottaa 2000-3000eur Eth louhintaan ottaen huomioon tän hetken korttien saamisen
Tuolla budjetilla lähtisin louhimaan esimerkiksi RVN. Sitä voi louhia vielä pitkään 4gt korteilla, etkä silloin kilpailisi niistä ETH louhijoiden kanssa. Suunnilleen 500-600€ saat kaksi rigiä virtalähteineen, ja 1500-2500 sitten noita 4gigan kortteja se 16 kpl.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
Tuolla budjetilla lähtisin louhimaan esimerkiksi RVN. Sitä voi louhia vielä pitkään 4gt korteilla, etkä silloin kilpailisi niistä ETH louhijoiden kanssa. Suunnilleen 500-600€ saat kaksi rigiä virtalähteineen, ja 1500-2500 sitten noita 4gigan kortteja se 16 kpl.
Ja varmasti parempi tuoto kuin tuolla rahalla ostaa eth kykeneviä kortteja. Toki tällöin joudut astumaan serri maailmaan jos sitä yriti vältellä.

Eth louhintaa on todella vaikea alotella nyt mitenkään järkevään hintaan. Toki se sitä taisi olla jo keväälläkin ja nyt jälkeen katsottuna olisi kannattanut imuroida ihan kaikki kortit mitä käsiinsä saa vaikkakin törkeällä hinnalla.

Eilen juuri tuli sellanen kortti käteen, että oksat pois. Pisti miettimään onko tässä mitään järkeä (ei ole).


Käytetynä ostin 1080+110€ eli mulle tuli maksamaan 450€. Julkkaristahan tuota taisi saada 350€. Ton kortin rakenne on sellanen kuin joskus vuosituhannen alussa kortit oli. Painoa ei nimeksikään, ei takalevyä. Normaaliin aikaan toi olis jonkun 150€ kortti. Parasta vielä, että se ei pysy ylhäällä hiveos:ssä toisin kuin toinen 6600 mikä onkin aivan eri planeetalta tuohon verrattuna.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 119
Ja varmasti parempi tuoto kuin tuolla rahalla ostaa eth kykeneviä kortteja. Toki tällöin joudut astumaan serri maailmaan jos sitä yriti vältellä.

Eth louhintaa on todella vaikea alotella nyt mitenkään järkevään hintaan. Toki se sitä taisi olla jo keväälläkin ja nyt jälkeen katsottuna olisi kannattanut imuroida ihan kaikki kortit mitä käsiinsä saa vaikkakin törkeällä hinnalla.

Eilen juuri tuli sellanen kortti käteen, että oksat pois. Pisti miettimään onko tässä mitään järkeä (ei ole).


Käytetynä ostin 1080+110€ eli mulle tuli maksamaan 450€. Julkkaristahan tuota taisi saada 350€. Ton kortin rakenne on sellanen kuin joskus vuosituhannen alussa kortit oli. Painoa ei nimeksikään, ei takalevyä. Normaaliin aikaan toi olis jonkun 150€ kortti. Parasta vielä, että se ei pysy ylhäällä hiveos:ssä toisin kuin toinen 6600 mikä onkin aivan eri planeetalta tuohon verrattuna.
On kyllä katteet kohdillaan tuossa rimpulassa. Ehkä se on sitä nostalgia-arvoa kun jäähy on 15 vuoden takaa? :D
 
Liittynyt
02.05.2021
Viestejä
76
Vähän olen pohtinut nyt rx6800 koska niitä näyttäisi toistaiseksi saavan uutena. Jos 2-3kpl laittas.

3080 ei oikein taida saada non lhr versioo?

Mieluummin kans hommaa uutta takuun omavaa korttia kun mitään hämärää käytettyä

Non lhr
Mulla ei noista amd korteista ole itsellä kokemusta joten en oikein tuohon osaa mitään sanoa. 3080 ei saa non-lhr muuta kun jos käytettynä sattuu löytämään ja niissä onkin hinnat sen mukaiset. Tämän vuoksi itse päädyin 3090 koska ne ei ole louhintarajoitettuja sekä niitä välillä saa kaupasta sekä syynä myös verotukselliset syyt. Eihän tämä nyt ehkä mikään järkiostos ollut, aika näyttää. Toki jos nykyisillä tuotoilla mennään vielä muutama kuukausi niin ehtii tuo vähän tuottamaan ja tuo verovähennys hyöty tulee sekä ehkä jos jotain muuta louhittavaa tulee järkevästi niin ehkä tämänkin ostoksen pystyy itselle perustelemaan. Jos ei muuta niin jää sitten pelikortiksi myöhemmin. Nuo omat 3080 kortit ovat nyt maksaneet itsensä jo takaisin niin ehkä mahdollisuudet on voitolle jäädä tässä hommassa vielä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 736
Käytetynä ostin 1080+110€ eli mulle tuli maksamaan 450€. Julkkaristahan tuota taisi saada 350€. Ton kortin rakenne on sellanen kuin joskus vuosituhannen alussa kortit oli. Painoa ei nimeksikään, ei takalevyä. Normaaliin aikaan toi olis jonkun 150€ kortti. Parasta vielä, että se ei pysy ylhäällä hiveos:ssä toisin kuin toinen 6600 mikä onkin aivan eri planeetalta tuohon verrattuna.
Joo, onhan se rimpula mutta mainaa sen lähemmäs 30MH/s vain 54W kulutuksella niin on eff/w kunnossa. Muistithan tuossa lämpenee lähemmäs 80c lukemiin, koska jäähy on mitä on.
Oma on torissa myynnissä kun sain tämän 3060Ti kortin verkkiksestä vihdoin.
 

E$A

Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
1
Terve.
Täysi nyyppä kysyy OC asetuksista.
Kyseessä RaveOS,
pooli: Kawpow,
RVN louhinta.

Onko mulla tuo memoryclock oikein vai pitäiskö olla 2000 tuossa missä on nyt 1000.?
1636111943756.png


Arvot otettu miningchamber.com:
1636113529843.png


Työmiehen yleistilanne:
1636112117687.png


Kiitos paljon avusta ja hyvää Viikonloppua!
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.07.2021
Viestejä
44
Kysymys, testasin Raptoreum mainausta viime yönä ensimmäistä kertaa. Full tune configista vedetty profiiliin ennen kuin mainaus päälle, kesti noin 210 minuuttia. Hashratet sahaa 1000-3100, ei tasaannu missään vaiheessa. Onko normaalia CPU mainauksessa? Ryzen 3700x, 32 gigaa rammia, W10.
hashrate.PNG
 

Hanzibal

NahkaKeisari
Tukijäsen
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
555
Kysymys, testasin Raptoreum mainausta viime yönä ensimmäistä kertaa. Full tune configista vedetty profiiliin ennen kuin mainaus päälle, kesti noin 210 minuuttia. Hashratet sahaa 1000-3100, ei tasaannu missään vaiheessa. Onko normaalia CPU mainauksessa? Ryzen 3700x, 32 gigaa rammia, W10.
On normaalia. Gr -algoritmin ominaisuus tuo.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Päädyin itse juuri alkuviikosta hommaamaan uuden rtx 3090 kortin tuosta hintaluokasta koska saatavuutta on edes jollain tapaa välillä kaupoissa vaikka taas hinta/hashrate ei kaikista paras ole mutta itse kun käytän 1 kortti/kone niin tähän päädyin saatavuuden vuoksi.
Kyllähän se parhaimpien joukoissa on, jos vertaa hashratea ja sähkönkulutusta. Taitaa olla toiseksi paras tällä hetkellä 170HX:n jälkeen. Toki hinta/hashrate-factor on ehkä sitten toinen juttu. Mutta jos vaikka omalla kohdallani ajattelen, niin käytännössä 3090 hoitaa kolmen 3060lhr:n hommat ja vaikka jälkimmäinen tulisi vähän edullisemmaksi, niin rakentaisin silti 3090:n varaan. Sitäpaitsi 3060lhr on 3 vuoden päästä romurautaa, mutta 3090 todennäköisesti edelleen kärkipään näyttiksiä.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
550
Kyllähän se parhaimpien joukoissa on, jos vertaa hashratea ja sähkönkulutusta. Taitaa olla toiseksi paras tällä hetkellä 170HX:n jälkeen. Toki hinta/hashrate-factor on ehkä sitten toinen juttu. Mutta jos vaikka omalla kohdallani ajattelen, niin käytännössä 3090 hoitaa kolmen 3060lhr:n hommat ja vaikka jälkimmäinen tulisi vähän edullisemmaksi, niin rakentaisin silti 3090:n varaan. Sitäpaitsi 3060lhr on 3 vuoden päästä romurautaa, mutta 3090 todennäköisesti edelleen kärkipään näyttiksiä.
Ite mainannu 3090 tammikuusta asti, kohta maksanut ittensä pois.
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
617
Aijai, sieltähän se 3060 Ti saapui, kepoinen 9kk jono, mutta eipä ollut hinnalla pilattu :) Tuupataas LHR rigiin tekemään tööta!

E: tarttuisin (thermalpad hommaan joutuu kuitenkin jossain vaiheessa)
Mä suosittelen ostamaan multa Suprim X RTX3080 ja HP 3060ti:n 2500eurolla. Molemmat painanut vapusta asti täysillä etheriä eikä loppua näy.
Suprimixiin vaihdettu vielä tyynytkin. 101+60mhs ool-dei-long.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.05.2021
Viestejä
76
Kyllähän se parhaimpien joukoissa on, jos vertaa hashratea ja sähkönkulutusta. Taitaa olla toiseksi paras tällä hetkellä 170HX:n jälkeen. Toki hinta/hashrate-factor on ehkä sitten toinen juttu. Mutta jos vaikka omalla kohdallani ajattelen, niin käytännössä 3090 hoitaa kolmen 3060lhr:n hommat ja vaikka jälkimmäinen tulisi vähän edullisemmaksi, niin rakentaisin silti 3090:n varaan. Sitäpaitsi 3060lhr on 3 vuoden päästä romurautaa, mutta 3090 todennäköisesti edelleen kärkipään näyttiksiä.
Joo tuo oli myös yksi syy että todennäköisesti 3090 kortilla saattaa säilyä jonkinlainen arvo vielä 2-3 vuoden jälkeen kuitenkin. Olisin lisää hommannut noita 3080 kortteja non lhr versioina mutta eihän niitä järkevään rahaan saa mistään tällä hetkellä joten itse investoisin noihin 3090 kortteihin jos budjetissa on varaa mutta kyllä taas hetken saa säästellä että lisää saisi kalustoa mutta ehkä nyt katson seuraavat puolivuotta nykyisellä kalustolla että mitä tulee tapahtumaan tuon eth jutun jälkeen.
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
171
Mitäs porukka suosittelis näyttiksiksi jos olis varaa sijottaa 2000-3000eur Eth louhintaan ottaen huomioon tän hetken korttien saamisen
Mä suosittelen ostamaan multa Suprim X RTX3080 ja HP 3060ti:n 2500eurolla. Molemmat painanut vapusta asti täysillä etheriä eikä loppua näy.
Suprimixiin vaihdettu vielä tyynytkin. 101+60mhs ool-dei-long.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
364
Mikä viikonpäivä ja kellonaika on halvinta siirtää etheriumit binanceen mew walletista? Nytkin pikku summasta halutaan reilu 9 euroa siirtokuluja.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Mikä viikonpäivä ja kellonaika on halvinta siirtää etheriumit binanceen mew walletista? Nytkin pikku summasta halutaan reilu 9 euroa siirtokuluja.
Kysy mieluummin missä kuussa... On ollut tuota luokkaa viimeiset pari kuukautta satunnaisia pudotuksia lukuunottamatta. itselläänkin odottamassa 65 hinnalla ja odotan saavani ne ulos joskus ensi vuonna... Ellen nosta summaa
 
Liittynyt
15.12.2020
Viestejä
145
Käyttääkö kukaan muu 2minerspoolin nano kryptovaluuttana kotiutusta. Omasta mielestä toimii hyvin ja joka päivä tulee nanoa. Aika monessa walletissa on jo nano. Entä mikä on mielestänne halvin paikka ottaa eurot ulos? Itse siirtelen muista lompakoista xrp kryptoja coinmotioniin ja sieltä vaihto euroihin ja pankkitilille siirto. Toisaalta coinmotion ottaa myös kuluja tuosta välistä. Onko kukaan muuten käyttänyt crypto.com korttia ja miten hyvin toimii. Ainakin CRO on noussut viimeaikoina joten siinä mielessä vois olla hyvä kun korttia varten pitää steikata CROta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 119
Käyttääkö kukaan muu 2minerspoolin nano kryptovaluuttana kotiutusta. Omasta mielestä toimii hyvin ja joka päivä tulee nanoa. Aika monessa walletissa on jo nano. Entä mikä on mielestänne halvin paikka ottaa eurot ulos? Itse siirtelen muista lompakoista xrp kryptoja coinmotioniin ja sieltä vaihto euroihin ja pankkitilille siirto. Toisaalta coinmotion ottaa myös kuluja tuosta välistä. Onko kukaan muuten käyttänyt crypto.com korttia ja miten hyvin toimii. Ainakin CRO on noussut viimeaikoina joten siinä mielessä vois olla hyvä kun korttia varten pitää steikata CROta.
Vaihdoin coinmotionista crypto.comiin noiden kulujen, valikoiman ja kortin vuoksi. Pari kertaa on ollut kortissa käyttökatko, mutta niin on tainnut olla osuuspankin korteillakin viimeisen vuoden aikana.
 
Liittynyt
15.12.2020
Viestejä
145
Vaihdoin coinmotionista crypto.comiin noiden kulujen, valikoiman ja kortin vuoksi. Pari kertaa on ollut kortissa käyttökatko, mutta niin on tainnut olla osuuspankin korteillakin viimeisen vuoden aikana.
Meneekö crypto.com kortilla atm nostosta / korttimaksusta kulua? Entä siirrosta pankkitilille?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 119
Meneekö crypto.com kortilla atm nostosta / korttimaksusta kulua? Entä siirrosta pankkitilille?
Kortille ladattua rahaa ei voi siirtää tilille. Kortista riippuen käteisen kuluttomalle nostolle on raja/kk. Rajan tultua täyteen, kulu on samaa luokkaa kuin luottokorteillakin, eli 2-3%.

Muistaakseni 2% kortilla kuluttomien nostojen raja on 400€/kk ja 3% kortilla on 800€/kk.

Maksaessa ei mene kulua, vaan saat rahaa korttimaksuista. Minulla on tuo 3% kortti, joten saan 3% cashbackin kaikista ostoksista.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
On alkanut ärsyttää Coinmotionin valikoiman suppeus, vaikka muuten se toimiikin loistavasti. Jäänyt muutamat hyvät paskavaluutan raketoinnit hyödyntämättä kun ei ole voinut ostaa. Kaverilla on käytössä Coinbase Pro ja kehuu sitä vuolaasti. Mielipiteitä? Toimiiko louhintojen kotiutus yhtä hyvin?

Jos vaihdan lompakkoa, niin miten se käytännössä tapahtuu, siirrän vaan kaikki valuutat uuteen lompakkoon? Siitä menee joku maksu?
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
550
Käyttääkö kukaan muu 2minerspoolin nano kryptovaluuttana kotiutusta. Omasta mielestä toimii hyvin ja joka päivä tulee nanoa. Aika monessa walletissa on jo nano. Entä mikä on mielestänne halvin paikka ottaa eurot ulos? Itse siirtelen muista lompakoista xrp kryptoja coinmotioniin ja sieltä vaihto euroihin ja pankkitilille siirto. Toisaalta coinmotion ottaa myös kuluja tuosta välistä. Onko kukaan muuten käyttänyt crypto.com korttia ja miten hyvin toimii. Ainakin CRO on noussut viimeaikoina joten siinä mielessä vois olla hyvä kun korttia varten pitää steikata CROta.
Itel ollu tää binancen visa kortti käytössä keväästä asti. Kertaakaan ole missään kassalla kysyny sitä pin koodii vaikka kuinka monta ostoo olen tehnyt, hieman ihmetellyt et eiks se tuu koskaan kysyy sitä. Louhin etheriumit suoraan visakortille ja sit ostelen kortilla millon mitäkin. Pari kertaa kassalla maksutilanteessa alkanu sekoilee toi kortti ettei mene maksu läpi vaikka siel on rahaa. Bensaa ostaessa ei suostunut toimimaan kun kerran kokeilin.

Nettiostokset menny kivasti tähän asti läpi. Subway, s-market ja mäkkäri ynnä muur puljut, toiminu paria kertaa lukuunottamatta ihan kivasti.

Eniten ollu binance kortti käytössä töissä kun olen lounaalla käynyt. Mainaa about sen lounaan verran päivässä joten ihan hauska ruokapassi, hehee..
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
357
Mikä viikonpäivä ja kellonaika on halvinta siirtää etheriumit binanceen mew walletista? Nytkin pikku summasta halutaan reilu 9 euroa siirtokuluja.
Kannattaa kysyä ennemmin mikä vuosi, nyt hinnat pilvissä. Kaikista helpoin ja halvin tapa. Binancen eth osoite maineriin.

Ketjussa tuli jo maininta 2miner:n eth to nano, jos haluaa maksun päivittäin.

Käyttääkö kukaan muu 2minerspoolin nano kryptovaluuttana kotiutusta. Omasta mielestä toimii hyvin ja joka päivä tulee nanoa. Aika monessa walletissa on jo nano. Entä mikä on mielestänne halvin paikka ottaa eurot ulos? Itse siirtelen muista lompakoista xrp kryptoja coinmotioniin ja sieltä vaihto euroihin ja pankkitilille siirto. Toisaalta coinmotion ottaa myös kuluja tuosta välistä. Onko kukaan muuten käyttänyt crypto.com korttia ja miten hyvin toimii. Ainakin CRO on noussut viimeaikoina joten siinä mielessä vois olla hyvä kun korttia varten pitää steikata CROta.
Nanoa tippuu päivittäin, jos päivittäinen 0,0005 raja ylittyy. Ja tosin nanolla on vähän varaa nousta kun katselee hintoja.
 
Liittynyt
15.12.2020
Viestejä
145
Itel ollu tää binancen visa kortti käytössä keväästä asti. Kertaakaan ole missään kassalla kysyny sitä pin koodii vaikka kuinka monta ostoo olen tehnyt, hieman ihmetellyt et eiks se tuu koskaan kysyy sitä. Louhin etheriumit suoraan visakortille ja sit ostelen kortilla millon mitäkin. Pari kertaa kassalla maksutilanteessa alkanu sekoilee toi kortti ettei mene maksu läpi vaikka siel on rahaa. Bensaa ostaessa ei suostunut toimimaan kun kerran kokeilin.

Nettiostokset menny kivasti tähän asti läpi. Subway, s-market ja mäkkäri ynnä muur puljut, toiminu paria kertaa lukuunottamatta ihan kivasti.

Eniten ollu binance kortti käytössä töissä kun olen lounaalla käynyt. Mainaa about sen lounaan verran päivässä joten ihan hauska ruokapassi, hehee..
Pitääkö binancessa siirtää manuaalisesti eth --> eur ennen kortin käyttöä vai osaako se lennosta vaihtaa.
Pian on tulossa (tai pitäisi olla tulossa) MELD ja siihen liittyvä kortti. Sillä pitäisi voida ottaa "lainaa" tai valuuttaa kryptojen lukitsemista vastaan ajatuksella että puolet lukituista kryptoista (esim. BTC, ETH, ADA) vastaavasta määrästä voi ottaa esim. euroina. Takaisinmaksu joko vähitellen tai itsestään lyhenevänä. Mielenkiintoinen projekti sekin. Ideana se että kryptot ovat koko ajan omassa omistuksessa jolloinka ei tarvitse myydä niitä ja sitten smartcontractit pitävät huolen siitä että ne on lukittu ja tarvittaessa kyselee lisää jos kryptojen arvo laskee.
 
Liittynyt
15.12.2020
Viestejä
145
Kannattaa kysyä ennemmin mikä vuosi, nyt hinnat pilvissä. Kaikista helpoin ja halvin tapa. Binancen eth osoite maineriin.

Ketjussa tuli jo maininta 2miner:n eth to nano, jos haluaa maksun päivittäin.



Nanoa tippuu päivittäin, jos päivittäinen 0,0005 raja ylittyy. Ja tosin nanolla on vähän varaa nousta kun katselee hintoja.
Nanossa siirtokulut ovat olemattomat koska 2miners tekee sen vaihdon eth --> nano, eli lontoon forkki ei syö louhijan tuloa tuota kautta. Nanoa en kyllä itse jätä lojumaan vaan vaihtelen sen johonkin muuhun tai siirrän pienellä kululla lompsaan josta voi ottaa €uroja ulos.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
364
Nanossa siirtokulut ovat olemattomat koska 2miners tekee sen vaihdon eth --> nano, eli lontoon forkki ei syö louhijan tuloa tuota kautta. Nanoa en kyllä itse jätä lojumaan vaan vaihtelen sen johonkin muuhun tai siirrän pienellä kululla lompsaan josta voi ottaa €uroja ulos.
Eli paljonko nämä kulut siis todellisuudessa on? Siirto lompakosta binanceen ja muunto nanosta euroiksi?
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Voinko muuttaa kesken kaiken lompakon osoitetta? Eli jos on etheriä poolissa pending-tilassa odottamassa gwein laskua, mutta haluaisinkin saada ne coinbaseen enkä coinmotioniin, niin onko se mahdollista? Nuo siirrot coinmotionista on niin sikahintaisia, että raha joka sinne päätyy pysyy aika tehokkaasti siellä. Jotain tyyliin 25% vetävät välistä...
 
Liittynyt
15.12.2020
Viestejä
145
Eli paljonko nämä kulut siis todellisuudessa on? Siirto lompakosta binanceen ja muunto nanosta euroiksi?
Mulla näyttää CoinEx palvelussa NANO withdraw 0 palkkiolla menevän johonkin toiseen lompakkoon. Suurimmat kulut tulevat varmaan siinä vaiheessa kun NANOt vaihtaa euroihin ja kotiuttaa. Itse käytän tuossa coinmotionia joten sinne sitten kuluukin, mutta onneksi on kotimainen palvelu edes. Pitäisi varmaan siirtyä crypto.com palveluun jos tuohon haluaa pienentää kuluja.
2miners mainostaa että louhittu ETH maksetaan NANOina kuluitta.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
550
Pitääkö binancessa siirtää manuaalisesti eth --> eur ennen kortin käyttöä vai osaako se lennosta vaihtaa.
Pian on tulossa (tai pitäisi olla tulossa) MELD ja siihen liittyvä kortti. Sillä pitäisi voida ottaa "lainaa" tai valuuttaa kryptojen lukitsemista vastaan ajatuksella että puolet lukituista kryptoista (esim. BTC, ETH, ADA) vastaavasta määrästä voi ottaa esim. euroina. Takaisinmaksu joko vähitellen tai itsestään lyhenevänä. Mielenkiintoinen projekti sekin. Ideana se että kryptot ovat koko ajan omassa omistuksessa jolloinka ei tarvitse myydä niitä ja sitten smartcontractit pitävät huolen siitä että ne on lukittu ja tarvittaessa kyselee lisää jos kryptojen arvo laskee.
Eli louhin binancen pooliin etheriumia

Poolista siirrän eetterit spottiin.

Spotista heitän ne funding puolelle ja se tarkoittaa yhtä kuin visa kortti puolta.

Kortti puolelta näen et siel on määrä x etheriumia mikä tarkoittaa rahassa kurssin arvon mukaista summaa.

Joten jos olen oikein tajunnut jos mun kortil on tänään 1 etherium, sen arvo on 3800€ ja voin ostaa kortilla sen verran. Jos olisin samalla 1 etheriumilla ollut kaupoilla liikentees kun sen arvo oli 1500€, sit sil ei iliskaa ollut niin pljon osto voimaa. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, etherium kortilla elää koko ajan kurssin mukaista elämää ja sen mukaan voin sitä höylää
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Coinmotion on kyllä aivan ryöstöfirma kulujen suhteen.
Se tuossa on outoa, että lompakosta toiseen ottavat 0,045 ethereumista palkkiota 0,015 tai jotain, mutta sitten taas jos kotiuttaa rahat tilille, niin eivät ota kuin puolitoista euroa muistaakseni, summasta riippumatta. Eli pitää sitten vaan kierrättää rahat pankkitilin kautta uuteen lompakkoon. Ihmettelen vaan että miksi noin? Ehkä pidän nykyiset valuutat siellä ja kaikki uudet ostan Coinbase Pro:hon.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 663
Viestejä
4 291 960
Jäsenet
71 686
Uusin jäsen
Bliblop

Hinta.fi

Ylös Bottom