Kryptovaluuttojen louhintathreadi

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
1080ti hashrate ainakin tippunut pikkuhiljaa dagin suurentuessa.
Saman 44-45 mhs on mutustellut viimeiset 6kk tuo minun 1080ti rigissä.
Tosin noin kerran viikossa sitä joutuu herättelemään buutilla wintoosassa taas rokkaamaan täysillä kun sekoilee omiaan, joten myyntiin lähtee kun saan tilalle hommattua RTX2070 halvalla :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Olen ollut havaitsevinani, että täälläkin moni suhtautuu louhinnasta huolimatta asiaan "äkkiä eurot pois ". Niin minäkin tein ennen kesää, mutta silti mulla meni kesän jälkeen vielä muutama kuukausi, ennen kuin aloin hodlaamaan :D Oikeastaan nuo sijoitusjutut rohkaisivat tutustumaan asiaan paremmin.

Puhtaasti kryptojen sijoittamiseen liittyvä keskustelu varmaan kuuluisi tuonne Säästäminen ja sijoittaminen -threadiin, mutta monesti tässä on monenlaista muutakin aspektia, jotka liippaa louhintaa lähempääkin, miten rahansiirrot pörssiin yms. kannattaa järjestää. Ei tässä ehkä kannata tiukasti rajoittaa pelkkään louhinnan rautakeskusteluun, kun tässä on aika monta muutakin juttua jotka liittyy kokonaisuuteen?
Jep kyllä kurssi käppyrät, tuoto yms. liittyy hyvinkin oleellisesti louhintaan. Aika harvassa taitaa olla mainaajat jotka mainaa vaan mainaamisen ilosta. Tuottoa pitäs jossain muodossa tulla vaikka ei heti euroja tai kolikkoa millä arvoa niin tuotto on tässä yhtä suuressa roolissa kuin miten päin usb johto kytketään 1x riseriin. Pelkkä mitä killinkiä ostaisin tänään ei oikein tähän ketkuun kuulu...





Meni joulukuussa 8650kWh sähköä :|. Parit rigit vielä porukoilla ja niihin hukku 1350kWh. Onneksi en saanut kesällä pörssisähköä kun yritin ottaa XD.
e: On siis koko talon kulutus. Ennen louhintaa vuosikulut 14 000kWh joten joku 1500 meni varmaan muuhun...
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Ei ole tuosta kiinni. Itse ostin jo vuosi sitten Binancessa MasterCardilla. MC ollut siis jo ainakin vuoden käytettävissä.
Aha, no ostosta en tiedä, mutta nosto ei ainakaan onnistunut kuin Visalla. Mutta ehkä ovat siis nostaneet kuluja muuten vaan, jos se 1 % oli vaan sen jälkeen sopuhintaan, kun SEPA loppui.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Nyt kun ei oo enää työpaikan tai valtion sähköä käytössä, niin voiko mainauksessa verovähentää koneiden käyttämän sähkön?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 298
Itse suhtauduin ennen tuota mainitsemaani kontaktia bitcoin-louhijaan aika skeptisesti kryptoihin. Tuosta kiinnostuneena tuli sitten katseltua sijoitussivuilta, joissa muuten tulee käytyä, mitä niissä sanotaan esim. ETH:sta. Hämmästyin, että kirjoitusissa oli ihan eri tarinaa kuin suomalaisittain asiasta puhutaan. Lähinnähän se on sitä ponzi- tai pyramidihuijausta, rikollisten rahaliikennettä yms. jossa ei nähdä mitään sijoitusaspektia. Sitten lahden takana puhutaan, että sijoitusten hajautuksessa olisi syytä olla vähintään bitcoin, mielellään myös ETH mukana. Aiemmin oli puhetta suomalaisella sijoituspalstalla, miten joku kaveri piti 1/3 sijoituksistaan bitcoinissa ja suurin osa muista (minä mukaanlukien) lähinnä ihmetteli, mikä meininki. Kryptoihin voi muuten myös sijoittaa arvopapereiden kautta pörssissä, joka tuli itsellekin mieleen, jos tuo verotus menee liian hankalaksi suhteessa volyymiin hoitaa, kun sijoittaa suoraan kryptopörsseihin.

1/3 on ehkä itselle turhan hapokasta, mutta olen nyt sijoituksiini nähden äärimmäisen pienellä panoksella mukana ja pienimuotoinen louhinta tuottaa jonkun verran lisää. Nimittäin minäkin olen joulukuusta asti jättänyt kaikki hodliin. Hieman olen palauttanut jo aiemmin nostamiani euroista takaisin ETH:ksi. Kannattaa katsoa vaikka Seeking Alphasta kryptoihin liittyviä juttuja, suomalaisista sijoitusjutuista en sellaista tarinaa tosiaan löydä.

En osaa ottaa kantaa millainen kryptotalvi seuraavaksi tulee, mutta osa noista jutuista nimenomaan ethereumiin liittyen on sellaista, että se saattaa tulevaisuudessa jopa ajaa bitcoinin ohi. Koska bitcoin on ja jää eräänlaiseksi "kultavarannoksi", ethereum taas kehittyy yleisesti sopimusjärjestelmäksi ja -alustaksi, jonka kautta voi tapahtua mitä vaan. Osa on sellaista, joka menee yli hilseen, mutta esim. ETH arvostusta voidaan ajatella osana ethereum-verkkoa, joka olisi kuten yksi tech-firma. Ja sen mukaisesti tarkasteltuna ETH on rankasti aliarvostettu. Myös fiatin virtaus kryptoihin on yksi tapa tarkastella samoin kuin käyttäjämäärien kasvu. ETH 2.0:sta mainittiin myös mielenkiintoinen aspekti, että kun hodlaus steikkauksen muodossa tuottaa, niin se aiheuttaa insentiivin pitää ETH hodlissa. Tällä hetkellä on myyntipainetta, koska kuten @elmo mainitsi, ainakin sähkökulujen ja toisaalta myös laitteiston maksamiseksi louhijat myyvät ETH:ta kattaakseen kuluja. ETH 2.0 jälkeen näin ei enää ole.

Näitäkään ei pidä ottaa minään sijoitusneuvoina ja korostan, että olen todella vaatimattomalla panoksella itse liikenteessä. Lähinnä halusin tuoda ehkä uudenlaisia ajatuksia (ainakin itselleni ne sitä ovat...) vrt. suomalainen sijoituskeskustelu. Tämä on nyt hyvä kysymys, mihin vedetään raja louhinta- ja sijoituskeskustelussa, kehotettiin pysymään louhinta-aiheessa. Mutta jos ajatellaan, että ETH 2.0 on myös "louhintaa", niin kyllähän jonkinlainen asiayhteys löytyy ETH:n tulevaisuuden, arvostuksen ja steikkauksen muodossa. En tiedä, onko ihan tarkoituksenmukaista rajoittaa keskustelua pelkkään louhintarautaan?
Mielenkiintoista pohdintaa. Itsellä menee vaan edelleen aivot solmuun kun kokeilee miettiä ETH:n PoW->PoS muutosta. BTC edelleen PoW ja varmaan muuttumassa tuollaiseksi "kultavarannoksi". PoW kohdalla saatavuuden vähentyessä ja hankinnan vaikeutuessa on tuo arvonkin nousu jotenkin ymmärrettävissä. PoS taas onkin vaikeampi käsittää kun siihen ei liity tuota vaadittavaa "työtä"... eikö tuon PoS asian voi ymmärtää enemmänkin siten, että siinä steikaaja saa korkoa pääomalle?
 
Liittynyt
22.08.2017
Viestejä
593
Löytyykö täältä kokemuksia RX 5700 XT Strixin lämpötyynyjen vaihdosta? Kuinka paksuja tarvitaan ja minkä kokoiset arkit riittää? Suosituksia tyynyistä?
HiveOS ilmoittamat lämmöt pyörii 92c - 94c tuntumassa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 257
Miten tuonne HiveOS:ään saa lisättyä valuuttaa maksuja varten, jotenkin nyt en osaa?

Olisikohan tonnin louhinnat siinä. Tuotot tippuneet sielläkin rajusti ja vaikeusaste noussut. Päätöksessä auttaa kaatuilevat minerit, epävakaat/shadyt poolit sekä läpinäkyvyyden puute saataviin tuottoihin (lue: ethermine dashboard).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
633
Luot sinne asetuksista osotteen johon sitte vaan lähetät valuuttaa

Edit: Eli farmin billing asetuksista löytyy
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Joo vähän kankea kun minerstatissa esim. pystyy maksamaan luottokortilla tai paypallilla. Hivessä joutuu käyttämään cryptoja mitkä taas ei oikein sovellu tälläseen asioiden makseluun XD.

Eikös noista ERC20 verkossa menevistä maksuista mene toi törkeä siirto maksu... Jotta LTC:tä itse käyttänyt. Varmaan crypto.com ottaa siinäkin välissä jo siivun kun tekee vaihdon huonommalla kurssilla.

e: Muuten tykkään hiven tyylistä, että laskuttaa päivittäin sen mukaan mitä rigejä on. Ei tartte ostaa tyyliin 10 rigiä varastoon jos onkin vaan 5 rigiä ja suunnitelmissa hommata lisää... Ja se, että jos on tilapäisesti pari korttia jossain cpu rigissä kun ei löydy tilaa varsinaisesta rigistä niin maksu menee vaan siltä ajalta mitä kortit siinä on käytössä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
633
Ainakin crypto.comista menee 25usd kiinteä maksu, tuli testattua ja vasta siirron jälkeen ihmeteltyä hinnastoa

Edit: tämä siis jos lähetti sieltä erc20 verkossa hiveen kryptoja
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Ainakin crypto.comista menee 25usd kiinteä maksu, tuli testattua ja vasta siirron jälkeen ihmeteltyä hinnastoa
Niin toi ERC20 siirto?


Mitä muuten: "+30%
If you make a deposit for 3 months in advance of your average monthly bill you will receive a 30% bonus. Your minimal payment is $66 to get this bonus. It works only if you are an owner of current farm."

Meinaa? Mulla oli just mennyt miinukselle oma hive tili ja laitoin nyt sinne 80usd edestä LTC:tä niin pitäskö mulle nyt sinne ilmestyä yli 100usd?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 257
Rautalankaa:
  1. Ostan LTC jollain kauppapaikalöa, esim Coinbase
  2. Hivessä billing osiossa valitsen CoinPayments (LTC) ja add
  3. Lähetän Coinbasesta LTC kolikot 2. kohdassa luotuun osoitteeseen? Eikö minun tarvitse operoida mitään CoinPayments.com:ssa?
Menikö oikein?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Rautalankaa:
  1. Ostan LTC jollain kauppapaikalöa, esim Coinbase
  2. Hivessä billing osiossa valitsen CoinPayments (LTC) ja add
  3. Lähetän Coinbasesta LTC kolikot 2. kohdassa luotuun osoitteeseen? Eikö minun tarvitse operoida mitään CoinPayments.com:ssa?
Menikö oikein?
Noin mä tein äsken ja nyt odotetaan saapuuko litet vai jääkö bittiavaruuteen. Ei mitään mielikuvaa mitä viimeksi syksyllä tein XD. En kyllä muista asioineeni missään coinpaymentsin sivustolla. Siinä hiven välilehdellä kuitenkin lukee "Personal address deposit" eli omat osotteet pitäisi olla ja cyrpto.com:iinkin olin tallentanut tuon osoitteen niin ei taida mitään notea tarvita.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 257
Mitä muuten: "+30%
If you make a deposit for 3 months in advance of your average monthly bill you will receive a 30% bonus. Your minimal payment is $66 to get this bonus. It works only if you are an owner of current farm."

Meinaa? Mulla oli just mennyt miinukselle oma hive tili ja laitoin nyt sinne 80usd edestä LTC:tä niin pitäskö mulle nyt sinne ilmestyä yli 100usd?
30% Deposit Bonus: all you need to know Tuolla lukee:
To receive it, you have to meet the following two requirements:
  • First of all, you have to be the owner of the account and use paid Hive OS features for 2 weeks.
  • After these 2 weeks, you have to deposit 3 months’ worth of funds to your account. Then you will receive 30% of the deposited amount.
Tulkitsen tuon niin, että nyt kun vasta aloitan maksavana asiakkaana, mun ei kannata siirtää isoa könttää, vain ainoastaan se että selviän parista viikosta. Sitten tuo isompi könttä?

Validi kysymys tietysti on, ehdinkö pienmainaajana koskaan hyötymään isomman köntän sijoittamisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Ai siellä oli tollanen 2vk juttukin. Sun kannattaa toimia sitten noin. Tietenkin jos olet lopettamassa 3kk sisään niin sitten ei järkeä muuten saa ilmaisen kuukauden...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 257
Ai siellä oli tollanen 2vk juttukin. Sun kannattaa toimia sitten noin. Tietenkin jos olet lopettamassa 3kk sisään niin sitten ei järkeä muuten saa ilmaisen kuukauden...
Höpsistä. Tässähän on kannettu kotiin taas Lenovon pönttöjä sitä tahtia että enää en edes jaksanut Verkkiksen kassalla hakea tilaus kerrallaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Höpsistä. Tässähän on kannettu kotiin taas Lenovon pönttöjä sitä tahtia että enää en edes jaksanut Verkkiksen kassalla hakea tilaus kerrallaan.
Mitä mitä onko verkkiksessä ollut jotain hyvää alea mistä ei ole hihkuttu tänne :cautious:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 410
Datasähkö tesmitty ja wifi tikut jää historiaan :thumbsup: en tiedä miksen heti käyttänyt. Stalet putos 1-2%sta 1 promilleen :kippis: ei tarvi porata reikää johdotukselle ja mennä kylppärin läpi. Olemassa olevat kaapeloinnit riittää ja ping about sama kuin muuallakin asunnossa :interested:
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Datasähkö tesmitty ja wifi tikut jää historiaan :thumbsup: en tiedä miksen heti käyttänyt. Stalet putos 1-2%sta 1 promilleen :kippis: ei tarvi porata reikää johdotukselle ja mennä kylppärin läpi. Olemassa olevat kaapeloinnit riittää ja ping about sama kuin muuallakin asunnossa :interested:
Millä laitteella? Omat kokemusket datasähköstä on 15v takas ja silloin ei toiminut :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Noh, ei tää nyt kyllä mikään hyvä tarjous ole, mutta lämmittäähän nämä.
No on tossa kuitenkin 3070 mikä voi olla ihan semi jees tulevaisuudessa vaikka nyt onkin käytännössä 1=1 3060ti:n ja eth:n kanssa.

Tuosta innostuneena kurkkasin niin outletissa oli parit vastaavat lenovo T5 @ 3060ti koneet. Varmaan joku ostanut ja louhinut 30p ja palauttanut. 1190€ yksi ja pari muuta 1270€. Eipä noi mitään super edullisia ole, mutta pitää se peli avata tällekkin vuodelle :). Tästä varmaan vois vetää yhtäläisyys merkin, että eth aloitti eilen illasta nousu kiidon taas eikä rommaa koska uskalsin ostaa lisää korttia XD.

Lämmöistä puheenollen ei tartte arvailla paljoa kummassa rakennuksessa on enempi kalustoa:

mainauskatto.JPG


Onneksi on ränni hyvin kiinni kun se on täynnä jäätä ja sopivissa olosuhteissa mukavat jääpuikot roikkuu siitä XD
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 257
No on tossa kuitenkin 3070 mikä voi olla ihan semi jees tulevaisuudessa vaikka nyt onkin käytännössä 1=1 3060ti:n ja eth:n kanssa.
Juuri tämä. Hiukan tehokkaampaa rautaa ja saattaapi olla että kiittää itseään sitten kun joku seuraava ethin tappaja on käsillä (puhumattakaan jos eth taas vaihteeksi siirtyy). Tai jos pitää myydä niin kyllähän pelaajia ennemmin kiinnostaa 3070 kuin 3060 Ti.

.... ja eikös Lenovonkin pitänyt juuri kilahtaa taas saldoille.
:srofl:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Juuri tämä. Hiukan tehokkaampaa rautaa ja saattaapi olla että kiittää itseään sitten kun joku seuraava ethin tappaja on käsillä (puhumattakaan jos eth taas vaihteeksi siirtyy). Tai jos pitää myydä niin kyllähän pelaajia ennemmin kiinnostaa 3070 kuin 3060 Ti.

.... ja eikös Lenovonkin pitänyt juuri kilahtaa taas saldoille.
:srofl:
Katos niinpä tulikin, raaskiskos sitä. Olis kyllä yks 3070 rigi yhden kortin vajaa :hmm: @Zacksa meni jo takuullisen kortinkin myynti osiolla lahjoittamaan 850€:llä niin tonni tuntuu kovalta takuuttomasta, mutta minkäs tekee jos on paha addiktio eikä noita lahjoitus kortteja kuitenkaan usein tarjoilla :D

Just laitoin Shelly 3EM mittarin ja 12kpl plug s tulemaan niin nyt saadaan torpan sähköt mittaus tarpeet tyydytettyä ja joka rigille oma mittari.

e: Alkaa pikkuhiljaa näyttää siltä, että saa soitella sinne sähköyhtiölle jotta tulkaat vaihtaa ne 35A nallit vaan suosiolla...

e2: Piti vielä varmistaa niin se zacksan kortti oli LHR, tuli vissiin vähän hätäseen katsottua aiemmin.
:swhew:

Eli tilausta sisään vaan vaikka ei mitään järkeä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
e2: Piti vielä varmistaa niin se zacksan kortti oli LHR, tuli vissiin vähän hätäseen katsottua aiemmin.
:swhew:

Eli tilausta sisään vaan vaikka ei mitään järkeä
Hullu olen, mutten seinähullu ;)

Vai olisiko tuollainen 15€/mh hyvä hinta kortille? Siihen hintaan voin sulle rigillisen supereita myydä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Hullu olen, mutten seinähullu ;)

Vai olisiko tuollainen 15€/mh hyvä hinta kortille? Siihen hintaan voin sulle rigillisen supereita myydä
Ei oo hyvä hinta ei, mutta tällä mennään nyt. Kaikki yli 10€ on vähän kallista, mutta elämä on.

6x 3070 rigin ostoa voisin harkita tuohon 15€/mhs hintaan jos sulla sellanen löytyy joutilaana?
 
Liittynyt
13.04.2021
Viestejä
312
Löytyykö täältä kokemuksia RX 5700 XT Strixin lämpötyynyjen vaihdosta? Kuinka paksuja tarvitaan ja minkä kokoiset arkit riittää? Suosituksia tyynyistä?
HiveOS ilmoittamat lämmöt pyörii 92c - 94c tuntumassa.
Ota kortti auki ja mittaa tyynyjen paksuus, ei paha homma..ja voi heittää nippuun louhimaan siksi kun odottelet tyynyjä..itse tilasin kesällä Arctic "säästöpakkaukset" 1mm ja 0.5mm arkkeja..niistä rakentelee useampiinkin kortteihin jähhdytystä tarvittaessa, on ainakin Vegoissa toiminut noi hyvin. ARCTIC Thermal pad lämpötyyny, 145 x 145 x 1,0mm - 13,00€
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Löytyykö täältä kokemuksia RX 5700 XT Strixin lämpötyynyjen vaihdosta? Kuinka paksuja tarvitaan ja minkä kokoiset arkit riittää? Suosituksia tyynyistä?
HiveOS ilmoittamat lämmöt pyörii 92c - 94c tuntumassa.
92-94 Ei vielä mitenkään paha noissa, tuffeissa oli 104C :oops: . Itsellä oli yksi tommonen strixi. Itse en vaihtanut padeja, vaan parantelin padien päällä olevan levyn kontaktia pääjäähyyn. Eli levyn päälle padeja niin, että ottaa kunnolla kiinni pääjäähyyn. 5C-7C putosi tolla lämmöt.

Tuossa myös metallinen backplate, siihen voi halutessaan laittaa isohkon siilin muistien kohdalle. Tuokin jo pariastetta jeesaa ja korttia ei tarvitse edes avata.

Itte kanssa ostin arcticilta 0,5 ja 1mm perhe paketit padeja. Noita voi tarvittaessa pinota. Paketti riittää varmaan kymmenen kortille muisteille
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 410
Millä laitteella? Omat kokemusket datasähköstä on 15v takas ja silloin ei toiminut :lol:
Tuon hain testiin:

TP-Link TL-PA4010PKIT AV500 Nano PowerLine, Pass Through, Kit - 45,00€

Aikasemmin oli kolme TP-Link TL-WN722N tikkua käytössä. Jotka sinänsä toimi hyvin ja yhteys ei pätkinyt tai katkennut. Mutta seinät ja ulko-ovi välissä kuitenkin :D Nyt siirsin Archer C6:n koneiden viereen ajamaan LAN reitittimen virkaa, kun näissä edukkaammissa datasähkö palikoissa on vain yksi LAN portti.
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
344
Tuon hain testiin:

TP-Link TL-PA4010PKIT AV500 Nano PowerLine, Pass Through, Kit - 45,00€

Aikasemmin oli kolme TP-Link TL-WN722N tikkua käytössä. Jotka sinänsä toimi hyvin ja yhteys ei pätkinyt tai katkennut. Mutta seinät ja ulko-ovi välissä kuitenkin :D Nyt siirsin Archer C6:n koneiden viereen ajamaan LAN reitittimen virkaa, kun näissä edukkaammissa datasähkö palikoissa on vain yksi LAN portti.
Mulla oli viime vuonna alkuvuodesta tp-linkin powerlineja. Heivasin menemään, kun yhteys katkeili koko ajan. Vedin verkkopiuhan varastoon ja en ole katunut. Nyt on kaikki rigit kytkimessä verkkopiuhalla.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Mielenkiintoista pohdintaa. Itsellä menee vaan edelleen aivot solmuun kun kokeilee miettiä ETH:n PoW->PoS muutosta. BTC edelleen PoW ja varmaan muuttumassa tuollaiseksi "kultavarannoksi". PoW kohdalla saatavuuden vähentyessä ja hankinnan vaikeutuessa on tuo arvonkin nousu jotenkin ymmärrettävissä. PoS taas onkin vaikeampi käsittää kun siihen ei liity tuota vaadittavaa "työtä"... eikö tuon PoS asian voi ymmärtää enemmänkin siten, että siinä steikaaja saa korkoa pääomalle?
Niin, siis tarkoitat, että PoWin myötä krypto on ainakin sidoksissa esim. sähköenergian hintaan?

Niin minäkin ajattelin ensin, mutta noissa Seeking Alphan artikkeleissa ei ole kryptojen arvostuksessa mainittu sanallakaan liityntää sähköön. Toisaalta voidaan ajatella, että on niitä PoW-kryptoja muitakin, jotka ei silti keuli, vaikka BTC ja ETH keuliikin. Eli sinällään PoS tai PoW ei selitä krypton arvostusta, mutta tulevaisuudessa toki PoS voi aiheuttaa vielä lisäbuumia energiankulutuksen vähenemisen ansiosta.

En ollut aiemmin ajatellut ollenkaan esim. tollasta vertailua vaikka teknofirmaan, se 1/3 BTC:tä sijoituksissaan holdaava sen sijaan puheli juuri arvostuksen ja käyttäjämäärän välisestä yhteydestä. Paljon ETH:n osalta myös vertaillaan BTC:n historialliseen kehitykseen. Sitä en myöskään ollut tullut ajatelleeksi, että PoW-louhinnassa aina väistämättä louhijat myyvät jonkin verran coinia vähintään. Sen sijaan PoSissa eivät myy, jos kerran ovat aikeissa "louhia" steikkaamalla vaan antavat rewardien kasvattaa staking-pottia ja siten tuloja.
 
Liittynyt
13.04.2021
Viestejä
312
92-94 Ei vielä mitenkään paha noissa, tuffeissa oli 104C :oops: . Itsellä oli yksi tommonen strixi. Itse en vaihtanut padeja, vaan parantelin padien päällä olevan levyn kontaktia pääjäähyyn. Eli levyn päälle padeja niin, että ottaa kunnolla kiinni pääjäähyyn. 5C-7C putosi tolla lämmöt.

Tuossa myös metallinen backplate, siihen voi halutessaan laittaa isohkon siilin muistien kohdalle. Tuokin jo pariastetta jeesaa ja korttia ei tarvitse edes avata.

Itte kanssa ostin arcticilta 0,5 ja 1mm perhe paketit padeja. Noita voi tarvittaessa pinota. Paketti riittää varmaan kymmenen kortille muisteille
nojoo..itse olen yrittänyt pitää muistit 5700xt issä max 80-82c , yli 90c huutaa omilla asetuksilla punaisella..suosittelen katsomaan jos asetuksilla tai sitten uusilla padeilla lämpöjä alas..
Nyt on tuotaa viileää jäähdytystä tarjolla...
Sieppaa.PNG
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Löytyykö täältä kokemuksia RX 5700 XT Strixin lämpötyynyjen vaihdosta? Kuinka paksuja tarvitaan ja minkä kokoiset arkit riittää? Suosituksia tyynyistä?
HiveOS ilmoittamat lämmöt pyörii 92c - 94c tuntumassa.
Strixissä on muisteja jäähdyttämässä vain ohut musta pellin pala eikä se ole lainkaan yhteydessä pää jäähyyn. Alumiinirivaston läpi kulkevan ilmavirran on tarkoitus jäähdyttää pellin palaa ja sen kautta muisteja.
Mutta 5700XT kortissa puolet muistipiireistä jää ydintä jäähdyttävän kuparimötkäleen alle, tämän takia on kannattavaa lisätä tyynyt kuparimötkäleen ja muistien "jäähdyttimen" väliin jolloin ainakin osaa muisteista saa jäähdytettyä koko jäähyn voimin ilman että ne jäävät ilmataskuun paistumaan.

Ei enää minkäänlaista muistikuvaa että mitä paksuuksia tuli laitettua, Arcticin sinisiä tyynyjä. Kuumina nuo muistit käyvät silti, Odyssey tyynyillä saisi varmasti kuitenkin vielä lisää lämpöjä alas.
 
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
873
1 x lenovon pönttö lähti tulemaan, en tiedä oliko järkeä mutta oli jäätävä polte. :lol: Prossujäähyksi löytyy artic freezer 7, CPUjauhamaan RTM ja GPU Ethashiä. Toivottavsti on FHR -malli sisällä.
 
Liittynyt
30.05.2017
Viestejä
311
nojoo..itse olen yrittänyt pitää muistit 5700xt issä max 80-82c , yli 90c huutaa omilla asetuksilla punaisella..suosittelen katsomaan jos asetuksilla tai sitten uusilla padeilla lämpöjä alas..
Nyt on tuotaa viileää jäähdytystä tarjolla...
Näissä taitaa saada vähän lämpöjä alemmas ajamalla korttia 5700 biossilla.
Myös tuulettimia on voinut huoletta ajella kovemmilla nopeuksilla, tuntuvat kestävän hyvin.
Aika samoilla asetuksilla lämmöt 43/84.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
No onpa täällä herkkää porukkaa. Linkkasin jonkun tyypin 16kpl RX580 á300€ ilmon niin raportoitu mainostamisena. Onhan tänne ennenkin heitetty tori linkkejä..., että yritysten linkkejä saa jaella, mutta yksitysiten ei?

€/mhs on ks. myynnissä ihan jees, mutta kortti itsesään sellainen ettei mulla ainakaan herätä ostohaluja. Joku louhija noitakin varmaan himoitsee niin aattelin linkata.

Samalla tyypillä 500mhs asci myynnissä.
 
Liittynyt
18.12.2021
Viestejä
19
Olen nyt pari viikkoa louhinut Nicehashissa HP pöntöllä jossa 3090 (taitaa olla gigantissa vieläkin 3349e). Ajan Lite asetuksella ja lämmöt 104-108c hashrate 100-102. Tyynyt vaihdettiin heti, mut ei isoa merkitystä ollut. Onko tuo normin kuuloista vai onko tämä yksilö vaan heikompi tapaus?

Edit. 108-110 lämmöillä tulee jo hälyt et suorituskyky heikentynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Olen nyt pari viikkoa louhinut Nicehashissa HP pöntöllä jossa 3090 (taitaa olla gigantissa vieläkin 3349e). Ajan Lite asetuksella ja lämmöt 104-108c hashrate 100-102. Tyynyt vaihdettiin heti, mut ei isoa merkitystä ollut. Onko tuo normin kuuloista vai onko tämä yksilö vaan heikompi tapaus?
Throtlaa... lämmöt pitäisi saada sinne alle 100C, että saat 120mhs lasiin. Kylki auki ja takapuolen jäähdytystä yrittäisin tehostaa jollain konstilla.

Laitoitko tahnaa myös? 3080, mutta varmaan vastaava toteutus coren puolella: HP:n markettikoneet
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
No onpa täällä herkkää porukkaa. Linkkasin jonkun tyypin 16kpl RX580 á300€ ilmon niin raportoitu mainostamisena. Onhan tänne ennenkin heitetty tori linkkejä..., että yritysten linkkejä saa jaella, mutta yksitysiten ei?

€/mhs on ks. myynnissä ihan jees, mutta kortti itsesään sellainen ettei mulla ainakaan herätä ostohaluja. Joku louhija noitakin varmaan himoitsee niin aattelin linkata.

Samalla tyypillä 500mhs asci myynnissä.
Asiallisia kortteja varmasti louhintaan. Jälleenmyyntiarvo voi olla vähän nihkeä, kun pelkkä dvi liitin kuvalle, eikä takuuta. Laskitko kuinka suuren osan nuo ehtisi maksaa hinnastaan takaisin esimerkiksi jos louhintaa on jäljellä 4kk tai 6kk?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Asiallisia kortteja varmasti louhintaan. Jälleenmyyntiarvo voi olla vähän nihkeä, kun pelkkä dvi liitin kuvalle, eikä takuuta. Laskitko kuinka suuren osan nuo ehtisi maksaa hinnastaan takaisin esimerkiksi jos louhintaa on jäljellä 4kk tai 6kk?
Joo ihmettelin kanssa reilu 1v vanhoja eikä takuuta ja tosiaan 1 dvi liitin. Jotain erikois malleja sitten lienee... En viitsinyt sen enempää laskea, koska kortti ei houkuttanut. Jos tässä jotain hankkii lisää niin ne saa olla uudempaa tuotantoa millä voi tulevaisuudessakin mainata jotain energia tehokkaasti jos se eth nyt loppuu. Kuitenkin ajattelin mainata jatkossakin enkä lopettaa ensi kesään kävi miten vaan. Pistää vaikka välillä kortit pois päältä jos tulee sellanen tilanne. Uskon/toivon, että aina joku killinki löytyy mikä kattaisi edes sähkölaskun.

e:
Tässä myös vastaavaa pohdintaa parilta tubettajalta, ettei kannata investoida pelkkää eth:ta silmällä pitäen tässä vaiheessa:




 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.12.2021
Viestejä
19
Juu tuohon missä ei ollut mitään tahnoja aikaisemmin kaveri laittoi tahnaa. Alunperin millin tyynyillä, mut menikin vahingossa takakanteen 0,5mm tyynyt onkohan sillä isoa merkitystä? Muualle meni oikeat 1mm tyynyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Juu tuohon missä ei ollut mitään tahnoja aikaisemmin kaveri laittoi tahnaa. Alunperin millin tyynyillä, mut menikin vahingossa takakanteen 0,5mm tyynyt onkohan sillä isoa merkitystä? Muualle meni oikeat 1mm tyynyt.
Oliko kylki auki? 30L kotelossa ei ole mikään järin hyvä ilmanvaihto muutenkaan. Silloin kun itsellä oli ks. paketti niin aina kylki auki ja lisäksi kortin viereen usein laitoin 120mm föönin. Jos on 0,5mm rako niin eihän se lämpö mihinkään muisteilta johdu. Itse en käyttäisi korttia jos muistin lämmöt on tuolla 105C paikkeilla 24/7. Jos en ihan väärin muista niin vuosi takaperin tänne joku raportoi paistaneensa korttia 3080 sen verran että pelitehot jopa laskivat. Eli joko jäähdytys kuntoon tai sitten lasket tehoja niin paljon, että pääset alle 100C.

e:
Ja tässä olisi muistin paisto case: Kryptovaluuttojen louhintathreadi

imho kun pelaajat puhuu ettei uskalla ostaa mainattuja kortteja niin imho juuri pelaajien mainaus kokeilut on niitä vaarallisimpia kun hommaan ei välttämättä perehdytä ja paistetaan sitä korttia huonolla ilmanvaihdolla varustetussas kotelossa. Kun taas joku ketä mainaa isommassa mittakaavassa on erittäin kiinnostunut taas siitä, että kortit säilyy käyttökelpoisina hyvinkin pitkään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 498
Jos en ihan väärin muista niin vuosi takaperin tänne joku raportoi paistaneensa korttia 3080 sen verran että pelitehot jopa laskivat.
En tiedä tapausta mutta veikkaan että tuossa lienee paistuneet lähinnä lämpötyynyt? Eli ne ovat antautuneet ja sitten throttlaa jo pelikäytössäkin. Tyynyt vaihtamalla taas soiva peli. Jos se edes jollain nopeudella toimii, niin itse muistit lienee edelleen kunnossa.
 
Liittynyt
02.05.2021
Viestejä
76
En tiedä tapausta mutta veikkaan että tuossa lienee paistuneet lähinnä lämpötyynyt? Eli ne ovat antautuneet ja sitten throttlaa jo pelikäytössäkin. Tyynyt vaihtamalla taas soiva peli. Jos se edes jollain nopeudella toimii, niin itse muistit lienee edelleen kunnossa.
Näin juuri. Ainakin gigabyten korteissa ollut sitä että uutena saattanut olla ok lämmötkin mutta hetken mainauksen jälkeen tyynyistä alkaa liemet levitä pitkin korttia ja tyynyt eivät enää johda lämpöä kunnolla, tyynyt vaihtamalla taas homma toimii eli tuskin itse muistit ovat huonontuneet vaan niiden jäähdytys ei toimi.
 
Liittynyt
02.05.2021
Viestejä
76
Olen nyt pari viikkoa louhinut Nicehashissa HP pöntöllä jossa 3090 (taitaa olla gigantissa vieläkin 3349e). Ajan Lite asetuksella ja lämmöt 104-108c hashrate 100-102. Tyynyt vaihdettiin heti, mut ei isoa merkitystä ollut. Onko tuo normin kuuloista vai onko tämä yksilö vaan heikompi tapaus?

Edit. 108-110 lämmöillä tulee jo hälyt et suorituskyky heikentynyt.
En tiedä millainen takapelti siinä kortissa on mutta yleisesti 3090 korteissa kun on muistit silläkin puolella ja jäähdytys on mitä on kun ei ole kuin pelti niin vaikuttaa varmaan asiaan jos tyynyt on vaihdettu. Itsellä 2 eri valmistajan 3090 kortit ja molempiin olen takapellin päälle laittanut pieniä jäähdytyssiilejä muistien kohdalle ja tuulettimen puhaltamaan niitä kohti niin on saanut muutamia asteita lämpöjä laskettua. Näin olen itselle saanut muistien lämmöt 92-96 asteen väliin ja 121 mhs olen niitä ajellut.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
En tiedä millainen takapelti siinä kortissa on mutta yleisesti 3090 korteissa kun on muistit silläkin puolella ja jäähdytys on mitä on kun ei ole kuin pelti niin vaikuttaa varmaan asiaan jos tyynyt on vaihdettu. Itsellä 2 eri valmistajan 3090 kortit ja molempiin olen takapellin päälle laittanut pieniä jäähdytyssiilejä muistien kohdalle ja tuulettimen puhaltamaan niitä kohti niin on saanut muutamia asteita lämpöjä laskettua. Näin olen itselle saanut muistien lämmöt 92-96 asteen väliin ja 121 mhs olen niitä ajellut.
Huonoin juttu, mikä noissa on, on se että valmistajan virheet korjatakseen kuluttajan on mahdollisesti evättävä itseltää kortin takuu. Evga taitaa olla ainoita, joka sallii kortin avauksen ilman takuun menetystä.
 
Liittynyt
02.05.2021
Viestejä
76
Huonoin juttu, mikä noissa on, on se että valmistajan virheet korjatakseen kuluttajan on mahdollisesti evättävä itseltää kortin takuu. Evga taitaa olla ainoita, joka sallii kortin avauksen ilman takuun menetystä.
Kysyin tätä asukselta niin sieltä ei edes osattu vastata vaan sanoi että ole jälleenmyyjään yhteydessä. Hiukan outoa mutta pitäisi ehkä jossain vaiheessa jaksaa kysyä. En sitten tiedä miten kävisi jos takuukeissi tulisi ja eläisivät takuun tuolla perusteella niin riitauttaisi asian, luulisi että heidän täytyisi osoittaa jokin asennusvirhe ym. Jotta olisi perusteet evätä takuu mutta tosin paljonko yksityishenkilöllä on mahdollisuuksia tuollaisia vastaan vääntöä käydä.

Itse vaihdoin strixiin tyynyt kun kortin välistä näki että yhdessä kohtaa peittyi muistipiiristä vain vähän reilu puolet joten eipä nuo tehtaallakaan järin tarkkoja noiden kanssa ole. En tiedä kauan olisi mennyt jos olisi kortin lähettänyt takaisin ja sekös potuttaisi odotella kun kortin on maksanut ja sitten olisi monta viikkoa pois käytöstä. Pitäisi tämä jaksaa selvittää että onko nyt sitten takuu rauennut. Kyllä tuosta ainakin palautetta täytyy laittaa kun laatu on tämän hintaluokan laitteissa vähän sinne päin.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
1 067
Kysyin tätä asukselta niin sieltä ei edes osattu vastata vaan sanoi että ole jälleenmyyjään yhteydessä. Hiukan outoa mutta pitäisi ehkä jossain vaiheessa jaksaa kysyä. En sitten tiedä miten kävisi jos takuukeissi tulisi ja eläisivät takuun tuolla perusteella niin riitauttaisi asian, luulisi että heidän täytyisi osoittaa jokin asennusvirhe ym. Jotta olisi perusteet evätä takuu mutta tosin paljonko yksityishenkilöllä on mahdollisuuksia tuollaisia vastaan vääntöä käydä.

Itse vaihdoin strixiin tyynyt kun kortin välistä näki että yhdessä kohtaa peittyi muistipiiristä vain vähän reilu puolet joten eipä nuo tehtaallakaan järin tarkkoja noiden kanssa ole. En tiedä kauan olisi mennyt jos olisi kortin lähettänyt takaisin ja sekös potuttaisi odotella kun kortin on maksanut ja sitten olisi monta viikkoa pois käytöstä. Pitäisi tämä jaksaa selvittää että onko nyt sitten takuu rauennut. Kyllä tuosta ainakin palautetta täytyy laittaa kun laatu on tämän hintaluokan laitteissa vähän sinne päin.
Minulla vähän samanlaisia kokemuksia tuosta asuksen aspa:sta. Ihan hemmetin vaikea saada ensinnäkin viestiä sinne oikeaan paikkaan, ja sitten sain samanlaisen, tod näk. automaattisen vastauksen, että ole yhteydessä jälleenmyyjään takuuasioissa. Kyseinen näyttis oli ostettu alunperin proshopista ja sillä oli tämä heidän ihme 2v takuu, noh 2v oli mennyt ja eikö näissä pitäisi olla sitten vielä 1v tehtaalle, niin sain sieltä vastauksen että ole yhteydessä asukselle elä tänne :lol: Nuo asuksen "tehtaan" takuut ovat kyllä ihan täysi vitsi eikä niiden varaan kannata kyllä laskea yhtään mitään. Normaalistihan myyjän takuu on sen 3v ,mutta varsinkin proshopin kanssa kannattaa olla tarkkana, koska sieltä ei anneta kuin 2v, tämän jälkeen voi olla aika heikkoa saada asukselta mitään muuta vastausta kuin että ole yhteydessä myyjään. Siellä pesevät täysin kätensä. Proshopin takuukäytännöt ovat muutenkin ihan perseestä, siellä hoidetaan takuuasiat vain alkuperäisen omistajan kautta, itse en lähtökohtaisesti tämän takia osta mitään käytettyä komponenttia minkä takuulla on merkitystä, ja mikä on ostettu alunperin proshopista, esim. näyttiksiä.


Ja ettei menisi ihan ot:ksi, niin eetterin pahin lasku näyttäisi pysähtyneen:hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Suomen asukselta kyselty?

Itse olen valmistajalta aina saanut hyvää palvelua, parempaa kuin jämyiltä. Kylläkin lähes aina enklanniksi asioinut. Asuksesta ei kokemuksia...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 427
Viestejä
4 161 314
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom