Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Osaatteko sanoa jonkun varman ajankohdan milloin kannattais ostaa kryptoa jos haluaa esim tuplata sijoituksen tässä lähitulevaisuudessa? Ajattelin jos vaikka 5k sijoittaisi.
Huomenna klo 12 on kuulemma todella hyvä aika ostaa.
Itse veikkaan että ylihuomenna klo 11.02 :). Mutta mitä cryptoa, se onkin eri asia. Ei kai kenelläkään sitä kristallipalloa ole.
 
Viimeksi muokattu:

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 265
1, 8, 11, 17, 21, 24, 31. Älkää nyt ainakaan noita lottonumeroita pelatko. Vituttaisi jakaa 6,5M euroa jonkun kanssa.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
71
Milläs mielillä louhijat kun tuo ETH louhiminen on loppusuoralla? Vieläkö vaihdatte toiseen coiniin vai joko kohta poistomyyntiä kalustolle nyt kun on vielä älyttömät hinnat korteilla?
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Osaatteko sanoa jonkun varman ajankohdan milloin kannattais ostaa kryptoa jos haluaa esim tuplata sijoituksen tässä lähitulevaisuudessa? Ajattelin jos vaikka 5k sijoittaisi.
Nyt!

Tänään just töissä lupasin että huhtikuun loppuun mennessä bitcoin on 75000 eli arvo tuplattu. Vielä varmemmin voittoa tekee Aavella joka taitaa olla suhteessa vielä alempana.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Se on aivan sama mitä kautta kryptoa nyt hankkii louhimalla vai ostamalla, pääasia että hankkii ja vähän äkkiä. Parin viikon päästä voi olla myöhäistä. Eniten vituttaa kun itsellä ei ole yhtään ylimääräistä kangasta pakassa just tällä hetkellä, ja tiedän jo etukäteen että ensi kesänä täälläkin on paljon rikkaita, mutta minä en kuulu niihin. Louhin toki minkä ehdin ja koitan sitä kautta paikata persaukisuuttani. Mutta 180MH hashratella ei vielä kesään mennessä rikastu. :poop:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 440
Se on aivan sama mitä kautta kryptoa nyt hankkii louhimalla vai ostamalla, pääasia että hankkii ja vähän äkkiä. Parin viikon päästä voi olla myöhäistä. Eniten vituttaa kun itsellä ei ole yhtään ylimääräistä kangasta pakassa just tällä hetkellä, ja tiedän jo etukäteen että ensi kesänä täälläkin on paljon rikkaita, mutta minä en kuulu niihin. Louhin toki minkä ehdin ja koitan sitä kautta paikata persaukisuuttani. Mutta 180MH hashratella ei vielä kesään mennessä rikastu. :poop:
Pankista saa jos on vakuudet kunnossa ja saa sitä 100k ilman vakuuksiakin. Luottokorteillakin voi ostella. Jos on noin varmaa tietoa niin ei pitäisi olla käteisestä kiinni.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 656
Vois muutaman pelimerkin pistää kiinni, harmittavasti binancella 1.8% talletuskulut.. Coinmotion vois olla parempi? Saa heittää kutsukoodia, jos on..
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 171
Se on aivan sama mitä kautta kryptoa nyt hankkii louhimalla vai ostamalla, pääasia että hankkii ja vähän äkkiä. Parin viikon päästä voi olla myöhäistä. Eniten vituttaa kun itsellä ei ole yhtään ylimääräistä kangasta pakassa just tällä hetkellä, ja tiedän jo etukäteen että ensi kesänä täälläkin on paljon rikkaita, mutta minä en kuulu niihin. Louhin toki minkä ehdin ja koitan sitä kautta paikata persaukisuuttani. Mutta 180MH hashratella ei vielä kesään mennessä rikastu. :poop:
Palkkapäivä viikon päästä. Mut nyt voi jo laittaa vähä almuja likoon. Pienellä googlettelulla löytää hyvät altcoinit johon sijoittaa. Ei voi kovin metsään mennä. Eth louhii 247, tähän ei voi vaikuttaa enempää. Mulla 400mh/s.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Pankista saa jos on vakuudet kunnossa ja saa sitä 100k ilman vakuuksiakin. Luottokorteillakin voi ostella. Jos on noin varmaa tietoa niin ei pitäisi olla käteisestä kiinni.
Niitä luottoja pitäisi pystya maksamaan takaisinkin siihen saakka kunnes jackpot kilahtaa tilille. Ja siihen ei perse taivu tällä hetkellä. Mutta olen kyllä ihan oikeasti miettinyt pientä luottoakin jopa. Perustuen siihen että jos bitcoin on ollut olemassa yli 10 vuotta, niin eihän se nyt yhtäkkiä kevättalvella 2022 lakkaa olemasta. Siihen sijoittaneita on aivan liikaa. Eli vaikka kyse on uskosta, niin usko kuitenkin perustuu täysin järkiperäiseen logiikkaan. Viime kesänä kun aloitin koko homman, silloinkin puhuttiin että kulta-aika on ohi ja toukokuussa syntyivät maailman viimeiset kryptomiljonäärit, eikä enää kannata lähteä touhuun mukaan. Uskoin satavarmasti että nousu tulee, ja niin se tulikin. Mutta kun persaukinen heittelee kymppejä kryptoihin, niin siinä ei paljon rikastu vaikka arvo kymmenkertaistuisi. Tuplattu 70€ on toki 140€ mutta ei sillä kuuhun mennä.

Mutta niinhän se on, että rikkaat näillä rikastuu, ja köyhät itse asiassa rahoittavat koko järjestelmää. Kuten osakemaailmassakin piensijoittajat.
 

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Lisätään vaan näytönohjaimia rigiin niin kompensoi tuota kurssilaskua. Tänään laitoin yhden tilaukseen.
Samalla kaavalla olen kanssa mennyt tähän asti, mutta nyt alkaa olemaan kuuma sisällä :sad:
25 astetta tällä hetkellä joka huoneessa omakotitalossa eikä ole muuta lämmitystä kuin rigit.
Pitää alkaa etsimään ulkoruokintapaikkoja kohta noille ellei kelit viilene pärkele.
Ilpin heitin jäähdyttämään yks päivä mutta se ei oikein tykännyt asiasta.
Se alkoi nakkelemaan jääpaloja sisäyksiköstä lattialle :sclap:
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Palkkapäivä viikon päästä. Mut nyt voi jo laittaa vähä almuja likoon. Pienellä googlettelulla löytää hyvät altcoinit johon sijoittaa. Ei voi kovin metsään mennä. Eth louhii 247, tähän ei voi vaikuttaa enempää. Mulla 400mh/s.
Ei tienaamiseen mitään altcoineja tarvita. Ihan mainstreamilla tuplaa rahat muutamassa kuukaudessa. Aave, Bitcoin, Ethereum jne... Altcoineilla voi tapahtua mitä vain. Niihin kannattaa sijoittaa vain rahoja joita on valmis häviämään. Itselläkin muutama miljoona shibaa, mutta sillä periaatteella että häviää jos häviää ja jos voittaa niin hyvä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 440
Niitä luottoja pitäisi pystya maksamaan takaisinkin siihen saakka kunnes jackpot kilahtaa tilille. Ja siihen ei perse taivu tällä hetkellä. Mutta olen kyllä ihan oikeasti miettinyt pientä luottoakin jopa. Perustuen siihen että jos bitcoin on ollut olemassa yli 10 vuotta, niin eihän se nyt yhtäkkiä kevättalvella 2022 lakkaa olemasta. Siihen sijoittaneita on aivan liikaa. Eli vaikka kyse on uskosta, niin usko kuitenkin perustuu täysin järkiperäiseen logiikkaan. Viime kesänä kun aloitin koko homman, silloinkin puhuttiin että kulta-aika on ohi ja toukokuussa syntyivät maailman viimeiset kryptomiljonäärit, eikä enää kannata lähteä touhuun mukaan. Uskoin satavarmasti että nousu tulee, ja niin se tulikin. Mutta kun persaukinen heittelee kymppejä kryptoihin, niin siinä ei paljon rikastu vaikka arvo kymmenkertaistuisi. Tuplattu 70€ on toki 140€ mutta ei sillä kuuhun mennä.

Mutta niinhän se on, että rikkaat näillä rikastuu, ja köyhät itse asiassa rahoittavat koko järjestelmää. Kuten osakemaailmassakin piensijoittajat.
No mutta jos se kesällä kolahtaa jo niin korot on luokkaa pähkinöitä. Puhut tuplaamisesta niin 100k vipistä 10% vuosikorko eli kesään mennessä 5k€ on liian iso nakki kun varma tieto, että se on kesällä 200k€.

Matikka ei nyt ihan täsmää miksei voisi ottaa 100k vippiä, muuten kuin puheet ei kohtaa tekoja eli mitään varmaa.

Tämä scene täsmää ihan hyvin tai ehkä paremminkin näihin cryptoihin kuin stokkeihin:
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
No mutta jos se kesällä kolahtaa jo niin korot on luokkaa pähkinöitä. Puhut tuplaamisesta niin 100k vipistä 10% vuosikorko eli kesään mennessä 5k€ on liian iso nakki kun varma tieto, että se on kesällä 200k€.

Matikka ei nyt ihan täsmää miksei voisi ottaa 100k vippiä, muuten kuin puheet ei kohtaa tekoja eli mitään varmaa.

Tämä scene täsmää ihan hyvin tai ehkä paremminkin näihin cryptoihin kuin stokkeihin:
No mikään ei tietysti ole ikinä satavarmaa, mutta kuka oikeasti uskoo että tämä oli tässä, että kaikkien maailman kryptojen arvo on puolen vuoden päästä nolla? Tuskin oikeasti kukaan! Mutta silti on jostain syystä sivistyneen muodikasta ja fiksua muistaa kertoa muille, ettei luota näihin juttuihin pätkääkään. Samalla tavalla siinä ei puheet ja teot kohtaa, jos kuitenkin itse sijoittaa valuuttaan tai louhintarautaan koko ajan kaiken mitä irti saa. Kyllä silloin pitää jossain määrin uskoa siihen mitä tekee, joten miksei sitä voi myöntää? Vain siksi, että sitten jos paska osuu tuulettimeen ja koko omaisuus menee, voi sanoa että "tiesin tämän ja siksi ei vituta yhtään"? Tokihan ne traagisimmat kohtalot ovat tulleet juuri tilanteissa joiden ei pitänyt mitenkään tapahtua. Mutta juuri nyt ei ole sellaisia merkkejä ilmassa, että se tapahtuisi ennen kesää tämän nykyisen notkon pohjalla. Se ei toki tarkoita ettei se voisi tapahtua, tai ettei se tapahtuisi vuoden tai kahden, tai kymmenen aikana.

Tuohon takaisinmaksuun, ensinnäkin velkaa on niin paljon jo kaikesta muusta (talo, auto jne) ettei satasenkaan lisäys kuukausilyhennykseen kertakaikkiaan onnistu. Kädestä suuhun mennään jo nyht. Puhumattakaan että pitäisi tonneja maksaa lyhennyksiä kesään mennessä. Ja mistään tuskin saa velkaa ilman vakuuksia sillä periaatteella, että vasta viiden kuukauden päästä on ensimmäinen takaisinmaksuerä. Eli sitä pitäisi pystyä maksamaan takaisin jo nyt persaukisenakin, eikä vasta sen jälkeen kun on satatonnia puhdasta takataskussa. Ja toisekseen, olen joskus päättänyt paria ylivelkaantuneen kohtaloa sivusta seuranneena, etten ikinä lottoa, juo viinaa, tai tee riskisijoituksia velaksi. Mutta kaikkia noita voin omalla rahalla tehdä niin paljon kuin vain raaskin. Varmaan siksi olenkin tuomittu ikuisesti persaukiseksi. ;)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Se on aivan sama mitä kautta kryptoa nyt hankkii louhimalla vai ostamalla, pääasia että hankkii ja vähän äkkiä. Parin viikon päästä voi olla myöhäistä. Eniten vituttaa kun itsellä ei ole yhtään ylimääräistä kangasta pakassa just tällä hetkellä, ja tiedän jo etukäteen että ensi kesänä täälläkin on paljon rikkaita, mutta minä en kuulu niihin. Louhin toki minkä ehdin ja koitan sitä kautta paikata persaukisuuttani. Mutta 180MH hashratella ei vielä kesään mennessä rikastu. :poop:
Ihan mainstreamilla tuplaa rahat muutamassa kuukaudessa. Aave, Bitcoin, Ethereum jne...
Tällaista puhuu herra jolla on kokemusta jopa kesäkuusta saakka louhimisesta ja cryptoista :).
Nyt sitä AAVEtta ja muuta cryptoa haltuun nopsaan kun tammikuun lopussa on jo voinut menettää mahdollisuutensa :mad:

Edit. Samaa mieltä olen että ei ne cryptot nollaankaan laske mutta tuollaiset neuvot mitä annat voivat olla todella haitallisia joillekin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
865
Jotkut ennustaa historiakäpyröistä tulevaa nousua, mutta käppyröissä näkyy myös viime hienäkuussa bitcoinille 25k€ arvo. Mielestäni maailma ei viime heinäkuussa ollut mitenkään erilainen nykypäivään verrattuna, joten ei ole mitään takeita etteikö ensi kesänä BTC voisi olla vaikka 20k€. Ei se nollaan ole menossa, mutta oikeaa arvoa ei kukaan pysty sanomaan.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Ois tossa muutama pelimerkki ylimääräistä, jokohan sitä uskaltais alennusmyynnistä ostaa vaikka ethiä (tai vaikka bnb:täkin, niin saisi korttiostoista cashbackkia).

Tuli vielä siirrettyä kertaallen takas toncoiniin vehkeet ja jopa niin häpeällisesti että asensin windowssinkin varsinaiseen mineriin (että saa alivoltitettua). Nimittäin tonuniverse näyttää kokoajan että heillä on ton/ghs ratio vielä 0.5 ja eilen oli toncoinikin vielä hyvin arvossa, kun eth sukelsi).. No täytyy katsoa pitääkö paikkansa, samaan aikaan lolminerissa ollut vaikka mitä bugeja, sieltä on nyt tullut pikaisesti päivän aikana kolme versiota, joskohan tuolla viimeisellä toimis.
Mites noi cash backit ja muut binancen bonuksina saatavat bnb:t, olen vähän ollut sormi suussa niiden kanssa, periaatteessahan tällaiset "plussa-pisteet" ovat verotonta tuloa kuten muutkin kanta-asiakasohjelmaan viittaavat? Mutta sitten niiden käyttö kuitenkin realisoi verotuksen, koska ovat kryptoja ja siitä pitäisi pitää kirjaa?

Bnb käyttäminen esim. kauppojen maksukolikkona olisi siis kirjanpidollisesti viheliäinen temppu? Pitäisi antaa bnb:tä kertyä ja sitten isommassa köntässä vaihtaa toiseen kryptoon/fiatiin, jolloin siitä "saisi" maksaa luovutusvoiton?
 
Liittynyt
28.02.2021
Viestejä
330
Osaatteko sanoa jonkun varman ajankohdan milloin kannattais ostaa kryptoa jos haluaa esim tuplata sijoituksen tässä lähitulevaisuudessa? Ajattelin jos vaikka 5k sijoittaisi.
Kryptopuuhastelun sääntö numero 1: Nobody knows shit about fuck.
Kryptopuuhastelun sääntö numero 2: DYOR

Milläs mielillä louhijat kun tuo ETH louhiminen on loppusuoralla? Vieläkö vaihdatte toiseen coiniin vai joko kohta poistomyyntiä kalustolle nyt kun on vielä älyttömät hinnat korteilla?
ETHillä mennään ja todennäköisesti myyn kortteja pois ennen H-hetkeä kun niistä vielä saa enemmän kuin itse on maksanut. Lisää rautaa en enää näillä kuplahinnoilla ole hankkimassa. ETHin jälkeisen atomipommin laskeumassa kestää sen verran, että niiltä jäljiltä voi sitten myöhemmin napsia rautaa takaisin halvalla jos joku PoW vielä kiinnostaa.

No mikään ei tietysti ole ikinä satavarmaa, mutta kuka oikeasti uskoo että tämä oli tässä, että kaikkien maailman kryptojen arvo on puolen vuoden päästä nolla? Tuskin oikeasti kukaan! Mutta silti on jostain syystä sivistyneen muodikasta ja fiksua muistaa kertoa muille, ettei luota näihin juttuihin pätkääkään. Samalla tavalla siinä ei puheet ja teot kohtaa, jos kuitenkin itse sijoittaa valuuttaan tai louhintarautaan koko ajan kaiken mitä irti saa. Kyllä silloin pitää jossain määrin uskoa siihen mitä tekee, joten miksei sitä voi myöntää? Vain siksi, että sitten jos paska osuu tuulettimeen ja koko omaisuus menee, voi sanoa että "tiesin tämän ja siksi ei vituta yhtään"? Tokihan ne traagisimmat kohtalot ovat tulleet juuri tilanteissa joiden ei pitänyt mitenkään tapahtua. Mutta juuri nyt ei ole sellaisia merkkejä ilmassa, että se tapahtuisi ennen kesää tämän nykyisen notkon pohjalla. Se ei toki tarkoita ettei se voisi tapahtua, tai ettei se tapahtuisi vuoden tai kahden, tai kymmenen aikana.

Tuohon takaisinmaksuun, ensinnäkin velkaa on niin paljon jo kaikesta muusta (talo, auto jne) ettei satasenkaan lisäys kuukausilyhennykseen kertakaikkiaan onnistu. Kädestä suuhun mennään jo nyht. Puhumattakaan että pitäisi tonneja maksaa lyhennyksiä kesään mennessä. Ja mistään tuskin saa velkaa ilman vakuuksia sillä periaatteella, että vasta viiden kuukauden päästä on ensimmäinen takaisinmaksuerä. Eli sitä pitäisi pystyä maksamaan takaisin jo nyt persaukisenakin, eikä vasta sen jälkeen kun on satatonnia puhdasta takataskussa. Ja toisekseen, olen joskus päättänyt paria ylivelkaantuneen kohtaloa sivusta seuranneena, etten ikinä lottoa, juo viinaa, tai tee riskisijoituksia velaksi. Mutta kaikkia noita voin omalla rahalla tehdä niin paljon kuin vain raaskin. Varmaan siksi olenkin tuomittu ikuisesti persaukiseksi. ;)
Ei ole ollenkaan mahdotonta koronahuuman jälkeen että keskustelu ilmastonmuutoksesta ja ekologisuudesta lähtee ensin laukalle ja sitten ylikierroksille. Sen jälkeen ei tarvita kuin USAn ja EU:n päätökset siitä että kryptot kielletään energiantuhlauksena (perinteisen finanssialan lobbaamana toki) ja perustetaan virastot bustaamaan ensin pörssejä/pooleja ja sitten isompia louhijoita vankilatuomion uhalla. Siinä menee toki PoSit ns. pesuveden mukana, mutta ei anneta sen haitata koska hyvän tarkoituksen puolestahan sitä taistellaan, maailma pelastuu ja sitä rataa.

Voisiko tämä tapahtua seuraavan puolen vuoden aikana? En usko ollenkaan. Seuraavien vuosien aikana? Ei mahdotonta.

Jos myy sitä mukaa kun lompsaan kolikoita kilahtaa niin tuolla ei edes ole merkitystä. Hodlaajille voi jäädä luu kouraan.
 

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Heitänpäs tähän nyt noin tuotot vuodelta 2021 verraten louhintaan ja pelkästään kyrspojen osteskeluun ja myymiseen.

Aloitin louhiskelun tammikuussa 2021.
Vuoden louhimisella olen saanut kasaan noin 3 ETH coinia + muita rupucoineja noin 500€ edestä.
Louhintakalustoon sijoitettu tällä hetkellä yhteensä noin 8000€.

Mun poitsu osti kyrspoja alkuvuodesta 2021 noin 300€ edestä ja tällä hetkellä hänen lompakon arvo on noin 10 000€.
Hän on myynyt huipulla ja ostanut kuopassa, joten näin jälkikäteen vuoden jälkeen jos olisin ollut viisas niin olisin sijoittanut tuon 8000€ poitsulle shoppailuun...

Mutta onhan tää rigejen kanssa pulaaminen kyllä ihan oma kiva harrastus kuskaillessa niitä ympäri kämppää nakuna ja siivoillessa kerran kuussa pölyistä yms. tahnat ja lämpötassut :)

Kukin tienaa tavallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 440
No mikään ei tietysti ole ikinä satavarmaa, mutta kuka oikeasti uskoo että tämä oli tässä, että kaikkien maailman kryptojen arvo on puolen vuoden päästä nolla? Tuskin oikeasti kukaan! Mutta silti on jostain syystä sivistyneen muodikasta ja fiksua muistaa kertoa muille, ettei luota näihin juttuihin pätkääkään. Samalla tavalla siinä ei puheet ja teot kohtaa, jos kuitenkin itse sijoittaa valuuttaan tai louhintarautaan koko ajan kaiken mitä irti saa. Kyllä silloin pitää jossain määrin uskoa siihen mitä tekee, joten miksei sitä voi myöntää? Vain siksi, että sitten jos paska osuu tuulettimeen ja koko omaisuus menee, voi sanoa että "tiesin tämän ja siksi ei vituta yhtään"? Tokihan ne traagisimmat kohtalot ovat tulleet juuri tilanteissa joiden ei pitänyt mitenkään tapahtua. Mutta juuri nyt ei ole sellaisia merkkejä ilmassa, että se tapahtuisi ennen kesää tämän nykyisen notkon pohjalla. Se ei toki tarkoita ettei se voisi tapahtua, tai ettei se tapahtuisi vuoden tai kahden, tai kymmenen aikana.

Tuohon takaisinmaksuun, ensinnäkin velkaa on niin paljon jo kaikesta muusta (talo, auto jne) ettei satasenkaan lisäys kuukausilyhennykseen kertakaikkiaan onnistu. Kädestä suuhun mennään jo nyht. Puhumattakaan että pitäisi tonneja maksaa lyhennyksiä kesään mennessä. Ja mistään tuskin saa velkaa ilman vakuuksia sillä periaatteella, että vasta viiden kuukauden päästä on ensimmäinen takaisinmaksuerä. Eli sitä pitäisi pystyä maksamaan takaisin jo nyt persaukisenakin, eikä vasta sen jälkeen kun on satatonnia puhdasta takataskussa. Ja toisekseen, olen joskus päättänyt paria ylivelkaantuneen kohtaloa sivusta seuranneena, etten ikinä lottoa, juo viinaa, tai tee riskisijoituksia velaksi. Mutta kaikkia noita voin omalla rahalla tehdä niin paljon kuin vain raaskin. Varmaan siksi olenkin tuomittu ikuisesti persaukiseksi. ;)
Että jos ei ole kaksinkertainen parin kuukauden päästä niin sitten on nolla :). Vaikka joskus on mukava hypettää niin kannattaa silti muistaa, että joku voi lähteä noihin. Täälläkin kysellään sijoitusvinkkejä mitä ei saisi edes antaa. Jos kertoo miten itse pelaa peliä(cryptoja) tai pelaisi peliä niin ei taida olla vinkkien antamista, mutta tollanen rahat tuplaa parissa kuukaudessa toistaminen... Ymmärtäisi ehkä paremmin jos oikeasti oli omenat siinä korissa ja olisi se 100k tai 10k vipit haettu, mitkä kyllä saa vaikka olisi perse ruvella velasta jo etukäteen. Pelkästään luottokortteja saa nykyään liukuhihnalta ja niillä useamman tonnin velat päällensä. Luottokorttien velkoja voi vielä pyörittää omapostin laskun maksun kautta kortilta toiselle ilman, että tarvitsee maksaa korkoja. Se kuulostaa oikeasti tyhmältä, että kerrotaan melkein varmasta rahantekokoneesta, mutta ei sitten itse lähdetä mukaan. Joku ottaa kuitenkin onkeensa kommenteista ja ottaa ne 100k pikavipit ja vaikka nyt ei pistäisi ekaan crypto nigerialais huijaukseen niin äkkiä siitä on puolet sulanut kun ei mentykkään to the moon vaikka miten teen lehtiä tulkitsisi ja katselisi. Valistuneita arvauksia voi heittää, mutta isolla todennäköisyydellä nekin menee metsään. Kyllä sen tässä hommassa jokainen hyvin nopeasti huomaa.

Mä olen tässä mukana, koska siinä voi tehdä rahaa. Ja sen takia louhimalla kun ei ollut eikä ole vieläkään uskoa cryptoihin. Tainnut sen jo muutamankin kerran sanoa, että imho nämä on ponzeja. Aluksi backuppina oli powerin 60p palautus oikeus. En tiedä olisinko aloittanut jos ei olisi saanut 60p mainata riskivapaasti. Tietyn pisteen jälkeen rahan menetys riskiä ei louhimalla ole jos on myynyt tuottonsa, kävi miten vaan.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Tällaista puhuu herra jolla on kokemusta jopa kesäkuusta saakka louhimisesta ja cryptoista :).
Niin? Ja mikä on syy sille etten voisi olla oikeassa koska olen vasta kesäkuussa lähtenyt mukaan hommaan? Vuodessakin ehti jo kaksi kertaa tuplata sijoituksensa.

Mikä on se järkiperäinen syy ettei se tapahtuisi tämänkin notkahduksen jälkeen? Mietitään mistä nuo notkahdukset johtuu... No siitä kun miljardöörit myy paljon kerralla niin kurssi putoaa, eikö niin? Ja sitten ostavat viikon päästä tuplasti isommalla rahalla (koska voitto) niitä lisää, jonka vuoksi arvo nousee ja vieläpä korkeammalle kuin aiemmin, kunnes taas myyvät kun saavat omansa tuplana takaisin. Ja ostavat taas lisää kun kurssi on pohjamudissa. Minusta tuossa on selkeä kaava. Toisin kuin perinteisessä osakemarkkinassa näissä ei ole mitään sisäpiirisääntöjä eikä mikään estä vääristämästä markkinoita omalla toiminnallaan, vaan kun tarpeeksi omistat niin voit tehdä vaikka vartin välein niin, että myyt kaiken ja odotat kun kurssi tippuu ja sitten ostat takaisin. Tai minuutin välein! Olen itsekin tunnin sisällä ensin myynyt ja sitten ostanut takaisin, ja saanut siitä 20% voittoa. Joten jos ja kun tämä on mekanismi, jolla miljardöörit rikastuu helposti ja koko ajan lisää, niin mikä on se logiikka että he nyt tammikussa 2022 lopettavat maailman tuottoisimman tavan tuplata sijoitustensa arvon?

1641595094868.png


No, turha tätä on jauhaa. Kuten ystäväni totesi, sijoita kryptoihin (tai ylipäätään mihinkään sijoitustoimintaan) vain sen verran minkä verran olet valmis häviämään. Siis häviämään kokonaan! Itse olen sijoittanut sen verran minkä laitan vuodessa veikkauspeleihin, koska se on rahaa jonka häviän joka tapauksessa. Ja sillä logiikalla en lähde velaksi sijoittamaan koska kuolen nälkään jos paska osuu tuulettimeen, sillä elän kädestä suuhun. Sijoitusvinkkini olikin tarkoitettu niille joilla on ylimääräistä "hävittävää rahaa" tilillä. Tai pitäisikö sanoa että niille joilla ylipäätään on rahaa tilillä koska se jo kertoo että tuloja on enemmän kuin menoja, jolloin elämä on aika hyvin turvattu vaikka muutama tonni menisikin kankkulan kaivoon.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Niin? Ja mikä on syy sille etten voisi olla oikeassa koska olen vasta kesäkuussa lähtenyt mukaan hommaan? Vuodessakin ehti jo kaksi kertaa tuplata sijoituksensa.

Mikä on se järkiperäinen syy ettei se tapahtuisi tämänkin notkahduksen jälkeen? Mietitään mistä nuo notkahdukset johtuu... No siitä kun miljardöörit myy paljon kerralla niin kurssi putoaa, eikö niin? Ja sitten ostavat viikon päästä tuplasti isommalla rahalla (koska voitto) niitä lisää, jonka vuoksi arvo nousee ja vieläpä korkeammalle kuin aiemmin, kunnes taas myyvät kun saavat omansa tuplana takaisin. Ja ostavat taas lisää kun kurssi on pohjamudissa. Minusta tuossa on selkeä kaava. Toisin kuin perinteisessä osakemarkkinassa näissä ei ole mitään sisäpiirisääntöjä eikä mikään estä vääristämästä markkinoita omalla toiminnallaan, vaan kun tarpeeksi omistat niin voit tehdä vaikka vartin välein niin, että myyt kaiken ja odotat kun kurssi tippuu ja sitten ostat takaisin. Tai minuutin välein! Olen itsekin tunnin sisällä ensin myynyt ja sitten ostanut takaisin, ja saanut siitä 20% voittoa. Joten jos ja kun tämä on mekanismi, jolla miljardöörit rikastuu helposti ja koko ajan lisää, niin mikä on se logiikka että he nyt tammikussa 2022 lopettavat maailman tuottoisimman tavan tuplata sijoitustensa arvon?



No, turha tätä on jauhaa. Kuten ystäväni totesi, sijoita kryptoihin (tai ylipäätään mihinkään sijoitustoimintaan) vain sen verran minkä verran olet valmis häviämään. Siis häviämään kokonaan! Itse olen sijoittanut sen verran minkä laitan vuodessa veikkauspeleihin, koska se on rahaa jonka häviän joka tapauksessa. Ja sillä logiikalla en lähde velaksi sijoittamaan koska kuolen nälkään jos paska osuu tuulettimeen, sillä elän kädestä suuhun. Sijoitusvinkkini olikin tarkoitettu niille joilla on ylimääräistä "hävittävää rahaa" tilillä. Tai pitäisikö sanoa että niille joilla ylipäätään on rahaa tilillä koska se jo kertoo että tuloja on enemmän kuin menoja, jolloin elämä on aika hyvin turvattu vaikka muutama tonni menisikin kankkulan kaivoon.
Herralta unohtuu yksi tärkeä pointti. Jos joku "voittaa" kryptoissa tonnin, täytyy toisen hävitä se. Ei se raha tyhjästä tule, vaan niiltä jotka myy ja ostaa väärään aikaan. Jos olisi edes jotenkin varma tapa tietää milloin kannattaa ostaa, sen tietävä olisi niin rikas ettei paskalle taipuisi. Ei kyllä varmasti myöskään siitä keinosta millään foorumeilla huutelisi. Omat tulot vaasrantuisi, kun muutkin käyttäisi sitä.

Osakkeissa taas mahdollista että voitat tonnin, mutta kukaan ei häviä tonnia. Yhtiö jonka osakkeita omistat tahkoo voittoa, mikä maksetaan osinkoina. Louhinta tulotkaan ei ole verrattavissa osinkoihon - joku muu niistäkin killingeistä maksaa, mitä pörssissä euroiksi muutat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Vuodessakin ehti jo kaksi kertaa tuplata sijoituksensa.
Se onkin tae tulevaisuudesta :)
Toisin kuin perinteisessä osakemarkkinassa näissä ei ole mitään sisäpiirisääntöjä eikä mikään estä vääristämästä markkinoita omalla toiminnallaan, vaan kun tarpeeksi omistat niin voit tehdä vaikka vartin välein niin, että myyt kaiken ja odotat kun kurssi tippuu ja sitten ostat takaisin. Tai minuutin välein! Olen itsekin tunnin sisällä ensin myynyt ja sitten ostanut takaisin, ja saanut siitä 20% voittoa.
Toisille ei käy noin hyvin, vaan he juuri menettävät sen 20%.
Mielestäni sulla on liian opportunistinen asenne. Helppo se on sieltä kesän dipin näkökulmasta katsoa asioita kun btc,eth yms ovat (vielä) plussalla siihen nähden.

Tuota tunnin välein +20% kauppaa kannattaisi tehdä päivät ympäri ;)

Edit.
Mikä on se järkiperäinen syy ettei se tapahtuisi tämänkin notkahduksen jälkeen? Mietitään mistä nuo notkahdukset johtuu... No siitä kun miljardöörit myy paljon kerralla niin kurssi putoaa, eikö niin?
Jos vähänkään seuraat cryptomarkkinoita/uutisia, niin cryptojen arvoihin vaikuttaa vähän muutkin asiat kuin pelkästään valaiden ostot/myynnit. Joku syykin niille miljardööreille/sijoitusrahastoille yms täytyy löytyä että miksi ja milloin alkaisivat myymään tai ostamaan...
Suosittelen vaikka tätä sivua jossa päivittäin uutisia/artikkeleita cryptoista. Tosin en tiedä onko kuinka bias sivusto kun sen omistaa grayscale. Monia muitakin sivustoja löytyy.
https://www.coindesk.com/
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 440
Jaahas redpanda siirtyy serverikoteloihin:



Serverikotelo kyllä paras vaihtoehto tilan ja ilmanhallinan puolesta. Pandan mittakaavalla kyllä ihan järkevä ratkaisu...

Piruuttani katoin niin 5kpl postitus pelkästään 1450usd XD
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 656
Vois muutaman pelimerkin pistää kiinni, harmittavasti binancella 1.8% talletuskulut.. Coinmotion vois olla parempi? Saa heittää kutsukoodia, jos on..
No näköjään coinmotionilla vähän nihkee kauppapaikka jonka kautta tulee enemmän takkiin kuin 1.8% verrattuna siihen että olis laittanut suoraan binancelle..
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
367
Saa nähdä laskeeko vielä päivätuotot. 2140mh 2miners last 24hours 75€, poolin luck vaikuttaa tuossa tietenkin. Tuosta kulut n. Pari euroa coinmotionissa ja sähköt ~18€ päivässä. 55€ päivässä käteen, josta verot vielä. Onneksi olen kortit jo maksanut pois.

Edit: Poolin luck viimeisen 24h aikana n. 120% eli normaali 100% luckilla voisi se 70€ jäädä käteen kulujen jälkeen, eli vielä ihan ok.

Vielä reipas kuukausi sitten kalustosta olisi saanut 30-35k samantien, saa nähdä mitä vauhtia arvo alenee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Näille kyllä jaksaa nauraa aina. Jaetaan sijoitusneuvoja että ilmaista rahaa ovista ja ikkunoista saatavilla mutta kappas ei ollutkaan oma nahka pelissä, outo juttu.
Onpas! Kaiken mitä olen viime kesästä lähtien irti saanut olen laittanut kryptoihin. Joillakin se on kymppitonni kuussa, joillakin kymppi, mutta elintasoon suhteutettuna se on ihan sama raha! Minusta on outo ajattelutapa jos on olemassa joku sijoitettu rahamäärä jonka jälkeen olet vasta uskottava sijoittaja. Ihan samalla tavalla se kirpaisee minua jos häviän tonnin kuin Elon Muskia jos hän häviää 500 miljoonaa. Uskottavuus pitää mitata suhteessa omaan likviditeettiin. Minulla on nyt 7 kymppiä rahaa ja tilipäivä viikon päästä, ja kaksi lasta elätettävänä. Että ihan turha tulla sanomaan etten olisi laittanut omalla mittarillani ns. all in.
 
Liittynyt
13.04.2021
Viestejä
312
Heitänpäs tähän nyt noin tuotot vuodelta 2021 verraten louhintaan ja pelkästään kyrspojen osteskeluun ja myymiseen.

Aloitin louhiskelun tammikuussa 2021.
Vuoden louhimisella olen saanut kasaan noin 3 ETH coinia + muita rupucoineja noin 500€ edestä.
Louhintakalustoon sijoitettu tällä hetkellä yhteensä noin 8000€.

Mun poitsu osti kyrspoja alkuvuodesta 2021 noin 300€ edestä ja tällä hetkellä hänen lompakon arvo on noin 10 000€.
Hän on myynyt huipulla ja ostanut kuopassa, joten näin jälkikäteen vuoden jälkeen jos olisin ollut viisas niin olisin sijoittanut tuon 8000€ poitsulle shoppailuun...

Mutta onhan tää rigejen kanssa pulaaminen kyllä ihan oma kiva harrastus kuskaillessa niitä ympäri kämppää nakuna ja siivoillessa kerran kuussa pölyistä yms. tahnat ja lämpötassut :)

Kukin tienaa tavallaan.
Asiaa, ei se arvo tässä hommassa välttämättä ole aina euroilla mitattavissa, kun itse aloitin niin pian huomasin että olin löytänyt uuden mieluisan harrastuksen josta siinä sivussa tienaa vähän, toki tavoitteena voittojen maksimointi..ja jossittelusta sen verran, mainitsin pojalle jossain vaiheessa jotain tyyliin "jos olisin jne" ja "tiesin että se lähtee nousee"..poika totesi että "sä oot tollanen menneisyyden miljonääri..ois pitäny ja pitäis pitäis ! " Kyllähän näitä jälkiviisaita aina löytyy ja siihen lankeaa itse myös silloin tällöin... xd
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 440
Asiaa, ei se arvo tässä hommassa välttämättä ole aina euroilla mitattavissa, kun itse aloitin niin pian huomasin että olin löytänyt uuden mieluisan harrastuksen josta siinä sivussa tienaa vähän, toki tavoitteena voittojen maksimointi..ja jossittelusta sen verran, mainitsin pojalle jossain vaiheessa jotain tyyliin "jos olisin jne" ja "tiesin että se lähtee nousee"..poika totesi että "sä oot tollanen menneisyyden miljonääri..ois pitäny ja pitäis pitäis ! " Kyllähän näitä jälkiviisaita aina löytyy ja siihen lankeaa itse myös silloin tällöin... xd
Jep. Harvoin on tilanteita jolloin harrastuskalustoa voi ostaa ja perustella itselleen, että hei mä tienaan tällä XD. Ei paljon kirpaissut ostaa 5950x:ää ja 3090:aa kun tiesi, että ne voi laittaa töihin siinä sivussa. Ennen pitänyt saada aina best bang for buck. LG:n CX 48" oled näytöksi meni sitten osastolle pitää tienistejä käyttää johonkin mieluisaan asiaan :).

Kyllä multa oli yli 10v sitten jo ropissut isoin mielinkiinto ropeltaa raudan kanssa ja se oli aina sellasta pakkopullaa kun jotain piti tehdä. Mainaamisen myötä heräsi taas se sama mielenkiinto tähän hommaan mitä viimeksi oli vuosituhannen vaihteessa.
 
Liittynyt
08.06.2017
Viestejä
98
Onpas! Kaiken mitä olen viime kesästä lähtien irti saanut olen laittanut kryptoihin. Joillakin se on kymppitonni kuussa, joillakin kymppi, mutta elintasoon suhteutettuna se on ihan sama raha! Minusta on outo ajattelutapa jos on olemassa joku sijoitettu rahamäärä jonka jälkeen olet vasta uskottava sijoittaja. Ihan samalla tavalla se kirpaisee minua jos häviän tonnin kuin Elon Muskia jos hän häviää 500 miljoonaa. Uskottavuus pitää mitata suhteessa omaan likviditeettiin. Minulla on nyt 7 kymppiä rahaa ja tilipäivä viikon päästä, ja kaksi lasta elätettävänä. Että ihan turha tulla sanomaan etten olisi laittanut omalla mittarillani ns. all in.
Suhteutuksesta samaa mieltä. Pakko tosin todeta, että näin ulkopuolisen korvaan hieman huolestuttavan kuuloista riskinottoa tulkittavissa teksteissäsi. Vahvan uskon all-init sinänsä ok. Noistahan ne isoimmat sankaritarinat on tehty...
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
417
RX480 8GB -omistajat, ootteko mittailleet virrankulutusta @ töpseli? Mineri ja softat näyttää mukavat 70 W @ 900 mV, mutta todellinen kulutus noin 130 W, muut komponentit ja hyötysuhde huomioiden.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
71
Täytyy muuten kaikille täällä louhiville ja tradea harrastaville todeta, että verottajan kanssa puuhastelu on sitten kivaa touhua. Pyysivät juuri kaikki kuitit, siirrot, yms viimeisen neljän vuoden ajalta. Hyvä yrittää muistaa tässä missä kaikkialla sitä onkaan matkan varrella puuhastellut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 440
Täytyy muuten kaikille täällä louhiville ja tradea harrastaville todeta, että verottajan kanssa puuhastelu on sitten kivaa touhua. Pyysivät juuri kaikki kuitit, siirrot, yms viimeisen neljän vuoden ajalta. Hyvä yrittää muistaa tässä missä kaikkialla sitä onkaan matkan varrella puuhastellut.
Millasista määristä kyse, satasia, tonneja, kymppitonneja vai?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
367
RX480 8GB -omistajat, ootteko mittailleet virrankulutusta @ töpseli? Mineri ja softat näyttää mukavat 70 W @ 900 mV, mutta todellinen kulutus noin 130 W, muut komponentit ja hyötysuhde huomioiden.
Amd:n nuo vanhemman sukupolven kortit ei ilmoita sitä todellista koko kulutusta, jotenkin se koko kortin kulutus ei ole mukana nuissa softissa/minerissä. Puuttuuko sitten antureita/markkinointikikka aikoinaan. Tuollaista se on itselläkin muutamilla 580/480.

Tuottaa huomottavasti enemmän lämpöä ja muutenkin käyvät kuumempina ja tuo selittyy sillä suuremmalla virrankulutuksella.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
71
Samalla kaavalla olen kanssa mennyt tähän asti, mutta nyt alkaa olemaan kuuma sisällä :sad:
25 astetta tällä hetkellä joka huoneessa omakotitalossa eikä ole muuta lämmitystä kuin rigit.
Pitää alkaa etsimään ulkoruokintapaikkoja kohta noille ellei kelit viilene pärkele.
Ilpin heitin jäähdyttämään yks päivä mutta se ei oikein tykännyt asiasta.
Se alkoi nakkelemaan jääpaloja sisäyksiköstä lattialle :sclap:
Täällä pitäisi taas saada taloon lisää lämmittimiä, jos ei tuo ETH olisi katoamassa nyt markkinoilta niin voisi lisätä louhintakalustoa toiseen kerrokseen lämmittämään taloa :D Muuten täytyy myöntää, että olen jo kerran myynyt louhintakaluston pois (100+ korttia) ja ostanut muutaman rigin verran uusia kortteja kunnes siirryin vaan tuonne daily trade puolelle ja pitänyt muutaman "lämmittimen" tuossa puhkumassa talvipakkasilla.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
71
Mutta siis, täällä vähän pohdinnassa, että pitäiskö vielä ostella muutama rigi omaksi iloksi/lämmittimeksi ajatuksella että ROI 365 tjs, emolevyt + virrat + riserit yms löytyy omasta takaa valmiiksi kuten myös pistokepaikat eli vain näyttiksiä vajaat. Trade on nykyään se oma pääjuttu kryptojen kanssa leikkiessä. Ehkä nyt sitä katsoo tuleeko sopivaa louhittavaa keväällä ja putoaako hinnat :)
 
Liittynyt
23.02.2018
Viestejä
409
Mun ymmärtääkseni tätä tammikuun laskua on eniten selittänyt se että Jenkeissä valtion obligaatioiden korot ovat nousseet. Se nostaa rahan "hintaa", hillitsee inflaatiota ja sitten näkyy hinnoissa kaikkialla. Raha on ollut todella halpaa pitkään. En nyt löytänyt hyvää uutista aiheesta mutta esim.



Suurin osa näyttiksistä on aika kalliita tällä hetkellä lähteä mukaan, ja seuraavat sukupolvet pitäisi tulla joskus tuossa ehkä kesällä/syksyllä. Ainakin infoa. Vähän vaikeaa uskoa mutta taitaa olla että tää mainaus on todella paljon nostanut noiden näyttisten hintoja, eli ne hinnat eivät luultavasti tule säilymään tuottojen romahduksen jälkeen kun eth merge tulee.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 282
Tämä scene täsmää ihan hyvin tai ehkä paremminkin näihin cryptoihin kuin stokkeihin:
Ai niihin lasten huonekaluihin? Range, limiitti, reikki…näin se kieli vaan kehittyy.

Asiaan. Noudatin taas omaa veivausstrategiaa: kun pitko menee alle 42k dollaria niin osto. Myynti kun 25% plussalla. Toiminut hyvin muutaman kerran! Kulut toki syö osan varsinkin kun Binancella ei ole enää ilmaista sepalusta. Ja verottaja vie loput.

Mainausta en harrasta kuin yhdellä 1080:lla eli yhtä tyhjän kanssa. Kiinassa olisi kyllä paljon hyvää asicia myynnissä…
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
no niitähän jaoin myös mutta ei kelvannut vaan halusit "dataa"..ilmoittele jos löytyy jotain, kiinnostaa itseänikin viralliset vertailut xd
No minähän laitoin omat Excel-laskelmat elokuusta alkaen, jolloin aloin louhia Binanceen? Miten se suhtautuu vaikkapa Ethermineen? Silloin katselin juuri tuolla samalla Binancen Excel outputilla, että ei se juuri Etherminestä poikennut.

Ja aiemminkin tosiaan kirjoittelin, miten rankasti difficulty on noussut elokuusta, kun tällä hetkellä sama hashrate tuottaa puolet vrt. elokuu. Ja elokuun tuotto taitaa olla puolet vrt. viime maalis-huhtikuu.

Euromääräisesti paras taisi olla toukokuu, jolloin ETH ampui ylös, siirtokuluja oli paljon ja difficulty vielä kohtuullinen. Olispa silloin ollut hashratea pelissä, silloin taisi olla hiukan vähemmänkin kuin nyt.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 129
Viestejä
4 196 488
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom