Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Meneekö ohi aiheesta jos kysyn mitä se sitten käytännössä tulee tarkoittamaan kun louhinta loppuu? Eli siis miten tuo PoS toimii, onko siihen tavallisella ihmisellä mitään saumoja lähteä mukaan, vai pitääkö olla satoja tai tuhansia euroja varaa heitellä kiinni noihin "takuisiin"? Ja miten se ylipäätään tapahtuu, siis käytännössä?
Ei mielestäni mene, louhintaa sekin on.

"Tavallinen ihminen" voi osallistua PoSiin esim. jonkin kryptopörssin kautta, jolloin haluamallasi summalla pystyt steikkaamaan. Käsittääkseni enemmän tai vähemmän samalla tavalla se menee muissakin pörsseissä, mutta kerron nyt, miten se menee Binancessa.

Binancessa staking rewardia maksetaan, kun sulla on spot walletissa BETH (Beacon ETH)-coinia. Tuota voi hankkia itselleen virallisen ETH 2.0 staking portalin kautta, jolloin BETH/ETH vaihtuu kurssilla 1:1. Vaihtoehtoisesti BETHiä voi ostaa ETH:lla, tällä hetkellä kurssi on n. 0,97. Kurssi on noussut nyt lähemmäs yhtä, kun usko ETH mergen tapahtumiseen on viimeisten testien myötä noussut. Parhaimmillaan sitä on saanut kurssiin 0,9, itse olen suurimmaksi osaksi ostanut n. 0,93 kurssilla. Kun merge aikanaan tapahtuu, BETH muuttuu ETH:ksi kurssiin 1:1. Käytännössä siis stakingin lisäksi ostamalla suoraan itse BETHiä saa "ilmaiseksi" ETH:ta sen verran kuin kurssi poikkeaa yhdestä. Koko BETH/ETH-parin idea on ollut vain siinä, että steikkauksesta pystyy irtautumaan myymällä BETHit takaisin ETH:ksi, mutta tähän asti siitä on siis ottanut takkiin jonkin verran.

Tuotto on n. 5 %, joka sulle maksetaan päivittäin BETHinä spot walletin BETH-position mukaan. Tulo on nyt tuota luokkaa, mutta on arveltua, että se voisi tuplaantuakin mergen jälkeen, kun PoS-transaktioiden määrä kasvaa. PoW-louhintaan verrattavia tuloja sillä ei siis saa, mutta toisaalta eipä ole laitteistoakaan kulumassa, kuluttamassa energiaa ja vaatimassa huoltoa. Lisäksi tuottoa tulee tietysti siitä, jos ETH-kurssi alkaa kehittymään positiviisesti, kun vapaana olevan ETH:n määrä laskee burningin, pienempien louhintatulojen ja steikkaukseen kiinnitetyn ETH:n takia.

Itse olen vuoden alusta laittanut kaiken ETH:n kiinni BETHiksi ostamalla sitä suoraan. Ajatuksena se, että koska kuitenkin olen ajatellut nämä killingit hodlata, miksei sitten steikkaisi samalla. Tulee lisää louhintatulokakin samalla, joka stakingin osalta on siis pääomatuloa.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
Tuotto on n. 5 %, joka sulle maksetaan päivittäin BETHinä spot walletin BETH-position mukaan. Tulo on nyt tuota luokkaa, mutta on arveltua, että se voisi tuplaantuakin mergen jälkeen, kun PoS-transaktioiden määrä kasvaa. PoW-louhintaan verrattavia tuloja sillä ei siis saa, mutta toisaalta eipä ole laitteistoakaan kulumassa, kuluttamassa energiaa ja vaatimassa huoltoa. Lisäksi tuottoa tulee tietysti siitä, jos ETH-kurssi alkaa kehittymään positiviisesti, kun vapaana olevan ETH:n määrä laskee burningin, pienempien louhintatulojen ja steikkaukseen kiinnitetyn ETH:n takia.
Niin, siis nyt on 5% luokkaa, kun louhintapalkkiot menee edelleen minereille. ethpool.org :in FAQ:sta

"The current annual percentage rate for Ethereum 2.0 is around 5.5%. You can find more current information on the Ethereum Launchpad.
MEV and Transaction fee rewards will provide additional block proposal rewards for stakers after the merge. These rewards will act as additional income for stakers.
Current estimates predict an annual income of around ~25%."
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
On tässä vielä varmaan muutama ihan lihava kuukausi jäljellä eth:n louhinnan suhteen. Toki en mä silti sen arvan varaan niin paljoa viite laskea, että jätäis kaikki hodliin.

Tää kuu näyttää astetta paremmalta kuin viime kuukausi. Lähinnä tän kurssinousun takia. Tuotto on vieläkin hyvin runsas 5x sähkö nyt karkeasti ainakin varmaan lähemmäs 6x. Paljon saa tippua tuotot, mutta niin ne tippuukin. Niin kauan kuin mennään jonkun kolikon kanssa yli 1,5x sähkö niin meikäläinen louhii.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Ei mielestäni mene, louhintaa sekin on.

"Tavallinen ihminen" voi osallistua PoSiin esim. jonkin kryptopörssin kautta, jolloin haluamallasi summalla pystyt steikkaamaan. Käsittääkseni enemmän tai vähemmän samalla tavalla se menee muissakin pörsseissä, mutta kerron nyt, miten se menee Binancessa.

Binancessa staking rewardia maksetaan, kun sulla on spot walletissa BETH (Beacon ETH)-coinia. Tuota voi hankkia itselleen virallisen ETH 2.0 staking portalin kautta, jolloin BETH/ETH vaihtuu kurssilla 1:1. Vaihtoehtoisesti BETHiä voi ostaa ETH:lla, tällä hetkellä kurssi on n. 0,97. Kurssi on noussut nyt lähemmäs yhtä, kun usko ETH mergen tapahtumiseen on viimeisten testien myötä noussut. Parhaimmillaan sitä on saanut kurssiin 0,9, itse olen suurimmaksi osaksi ostanut n. 0,93 kurssilla. Kun merge aikanaan tapahtuu, BETH muuttuu ETH:ksi kurssiin 1:1. Käytännössä siis stakingin lisäksi ostamalla suoraan itse BETHiä saa "ilmaiseksi" ETH:ta sen verran kuin kurssi poikkeaa yhdestä. Koko BETH/ETH-parin idea on ollut vain siinä, että steikkauksesta pystyy irtautumaan myymällä BETHit takaisin ETH:ksi, mutta tähän asti siitä on siis ottanut takkiin jonkin verran.

Tuotto on n. 5 %, joka sulle maksetaan päivittäin BETHinä spot walletin BETH-position mukaan. Tulo on nyt tuota luokkaa, mutta on arveltua, että se voisi tuplaantuakin mergen jälkeen, kun PoS-transaktioiden määrä kasvaa. PoW-louhintaan verrattavia tuloja sillä ei siis saa, mutta toisaalta eipä ole laitteistoakaan kulumassa, kuluttamassa energiaa ja vaatimassa huoltoa. Lisäksi tuottoa tulee tietysti siitä, jos ETH-kurssi alkaa kehittymään positiviisesti, kun vapaana olevan ETH:n määrä laskee burningin, pienempien louhintatulojen ja steikkaukseen kiinnitetyn ETH:n takia.

Itse olen vuoden alusta laittanut kaiken ETH:n kiinni BETHiksi ostamalla sitä suoraan. Ajatuksena se, että koska kuitenkin olen ajatellut nämä killingit hodlata, miksei sitten steikkaisi samalla. Tulee lisää louhintatulokakin samalla, joka stakingin osalta on siis pääomatuloa.
Kiitos hyvästä selostuksesta, tai ainakin kuvittelin sen ymmärtäneeni. Eli tuo siis käytännössä muuttuu ikäänkuin pankkitallennuksen korkotuottoon rinnastettavaksi toiminnaksi. "tallentat" tilille tietyn summan joka alkaa sitten tuottaa korkoa. Valuuttana on vaan eurojen sijaan kryptot. Oletettavasti steikkauksen tuotoista maksetaan tulovero ihan kuin nykyisestä louhinnastakin? Ja pääomatulo myyntihinnan ja steikkaustuoton erotuksesta?

Tulee mieleen että se on sitten aika sama että mihin ne rahansa laittaa kiinni. Esim osake- tai rahastosijoittamisesta voi saada varmempaa tuottoa. 5% kuulostaa aika huonolta louhintaan verrattuna.En tosin ole laskenut mitä louhinta tuottaa kun huomioi sähkön ja laitteet. Ei sekään ihan ilmaista ole.

Se on jäänyt hämäräksi että miten tuo asetettu panos varmentaa ne siirrot. Jos siis se on tavallaan vain panos jonka olen valmis lyömään pöytään sen puolesta että siirto on oikea ja luotettava. Ja jos ei olekaan, niin menetänkö rahani tai jotain? Joskus luin Skrollista mitä tuo tarkoittaa mutten ymmärtänyt selostuksesta mitään. :D
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Kiitos hyvästä selostuksesta, tai ainakin kuvittelin sen ymmärtäneeni. Eli tuo siis käytännössä muuttuu ikäänkuin pankkitallennuksen korkotuottoon rinnastettavaksi toiminnaksi. "tallentat" tilille tietyn summan joka alkaa sitten tuottaa korkoa. Valuuttana on vaan eurojen sijaan kryptot. Oletettavasti steikkauksen tuotoista maksetaan tulovero ihan kuin nykyisestä louhinnastakin? Ja pääomatulo myyntihinnan ja steikkaustuoton erotuksesta?

Tulee mieleen että se on sitten aika sama että mihin ne rahansa laittaa kiinni. Esim osake- tai rahastosijoittamisesta voi saada varmempaa tuottoa. 5% kuulostaa aika huonolta louhintaan verrattuna.En tosin ole laskenut mitä louhinta tuottaa kun huomioi sähkön ja laitteet. Ei sekään ihan ilmaista ole.

Se on jäänyt hämäräksi että miten tuo asetettu panos varmentaa ne siirrot. Jos siis se on tavallaan vain panos jonka olen valmis lyömään pöytään sen puolesta että siirto on oikea ja luotettava. Ja jos ei olekaan, niin menetänkö rahani tai jotain? Joskus luin Skrollista mitä tuo tarkoittaa mutten ymmärtänyt selostuksesta mitään. :D
Niin, 5 % se on tällä hetkellä, mutta tuoton on arveltu vähintään tuplaantuvan mergen jälkeen, kun transaktiot lisääntyvät. Ja tulo on siis pääomatuloa toisin kuin PoW-louhinnassa.

Kryptoista puheenollen monethan hodlaa niitä ilman mitään pääomatuloja pelkän arvonnousun takia. Arvonnousuhan on ollut aivan eri luokkaa kuin mulla omaisuuserillä. Itsekin täydennän pienellä potilla osake- ja rahastosijoituksia näitä louhittuja kryptoja, jotka meinaan pitää. Tällä hetkellä inflaatio laukkaa aika vauhdilla, jolloin myös osakkeilla ja rahoistoilla tekee tiukkaa tehdä kunnollisia tuottoja nettona. Pitkän aikavälin tuottohan on ollut indeksillä n. 7,5 % vuodessa, joten ei tuo staking nyt ja erityisesti tulevaisuudessa huonolta vaikuta ollenkaan, koska kryptot ovat ainut todellinen inflaatiolta suojattu omaisuuserä.

Arvonnousu on tietysti kiinni monista eri seikoista, mutta pääasia on ymmärtää, että Bitcoin ja myös ETH ovat deflatorisia, eli niiden "saatavuus" heikkenee koko ajan. Bitcoin puolittuu, ETH:lla on gas feen poltto ja tulevaisuudessa tosiaan sitten myös saatavuus heikkenee stakingissa kiinni olevien ETH:n takia.

Sun ei tartte mistään asetetuista panoksista välittää, kyllä Binance (tai joku muu pörssi) hoitaa sulle osuutesi staking rewardeista, päivittäin.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Niin, siis nyt on 5% luokkaa, kun louhintapalkkiot menee edelleen minereille. ethpool.org :in FAQ:sta

"The current annual percentage rate for Ethereum 2.0 is around 5.5%. You can find more current information on the Ethereum Launchpad.
MEV and Transaction fee rewards will provide additional block proposal rewards for stakers after the merge. These rewards will act as additional income for stakers.
Current estimates predict an annual income of around ~25%."
Juu, niinhän siinä mun viestissä sanotaan, itse käytin maltillisempaa tuplaantua :)

Se kuulostaa minustakin pieneltä siihen nähden, että pääosa transaktioista siirtyy PoSiin. Mutta toisaalta transaktiot voivat myös vähentyä, koska louhijat eivät enää siirtele tuottojaan lompakkoihin ja/tai pörsseihin vaihdettavaksi fiatiin. Transaktiot voivat myös vähentyä, jos steikkaus todella alkaa kiinnostamaan, luultavasti se näkemäni 10...15 % tuotto on saattanut olla konservatiivinen veikkaus transaktiomäärät huomioiden.

Joka tapauksessa 10...15 % tuotto staking ja mahdollinen arvonnousu siihen päälle, niin minusta jo se kuulostaa oikein hyvälle. Sen verran hyvälle, että uskon siihen arvonnousuun, koska tuohan houkuttelee steikkaajia => ETH kierrossa vähenee => kysyntä/tarjonta kääntyy vahvasti kysynnän puolelle riippumatta pöhinästä. Voin olla väärässäkin, mutta koska joka tapauksessa uskon pitkällä aikavälillä kryptojen arvonnousuun erityisesti näinä hulluina inflaation ja sekamylläkän aikoina, niin hodlatessa voi aivan hyvin myös steikata.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 143
Eikä asiaa yhtään helpottanut näyttiksen tuulettimen hajoaminen ja siitä johtunut tappelu valmistajan supportin kanssa. Lopputulema oli että 3090:n takuu on lopussa puolen vuoden käytön jälkeen. Tuulettimen oireilu helpotti alun jälkeen joten normaalikäytössä tuuletin niin sanotusti toimii edelleen, ei siis onneksi ole totaalisesti rikki vaan oireilee vain isoilla kierroksilla. Mutta tästä opin ainakin sen ettei ikinä kannata olla rehellinen takuuasioissa.
Tästä keissistä haluaisin kuulla lisää, miksi takuu olisi lopussa jo puolen vuoden jälkeen?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Tästä keissistä haluaisin kuulla lisää, miksi takuu olisi lopussa jo puolen vuoden jälkeen?
AP varmaan tarkoitti että tuuletin hajosi puolen vuoden jälkeen ja takuu evättiin koska korttia oli käytetty ”väärin” kryptolouhintaan.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 303
Louhinnasta ei saa enää ETH:ta vaan uudet osuudet jaetaan steikatun ETH:n mukaan. Myös gas feet jatkossa steikkaajille. Veikkailevat ~25% vuosittaista tuottoa. Tiedä sitten todellisuutta. Ja tuotto maksetaan toki ETH:na, eli jos kurssi laskisi sen 20% niin et jäisi voitolle mitään. Toki jos uskoo kurssin samalla nousevan, niin voittoa tulee kunnolla.

32ETH steikkauksella pääsee mukaan, mutta esim binancen kautta voi ostaa osuuden pienemmälläkin panoksella, vetävät toki siivun itse välistä. Isoille pelureille toki jättipotti, noita yli 10 000ETH osmistajia on kuitenkin satoja.
Tässä tuli itselle ensikertaa edes jotain viitettä tuosta "korkoprosentista". 25% on kyllä hyvä vuosikorko, en ollut oikein mistään saanut yksiselitteisesti selville paljonko tuo pos tuottaa. Joskus jo aiemmin kirjoittelin aatteitani, että tämä lähestyy keskuspankkijärjestelmää.. maksetaan "korkoa" jolloin isot pojat saa enempi. Samoin kärsiikö hajautus? Muutamia isoja nodeja ja se on siinä? Korko varmaan tultava uusilla kolikoilla, koska eikös gas feen ollut tarkoitus laskea ja siirtojen tulla halvaksi? Ei vaan aukene ansaintalogiikka kunnolla. Moni muu POS kolikko tekee ETH kanssa ihan samaa ja siirtomaksut pienet.. kilpailu kovaa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
Eihän tollasessa 25% vuosituotossa ole mitään järkeä. Ihan pyramidi touhua. Sitten vielä kun joku top100 hodlerit hallitsee 40% kolikoista ja kun ne steikkaa kolikot sisään niin hetken päästä ne hallitseekin 50% kolikoista jne.... Rikkaat rikastuu. Eihän tossa ole mitään järkeä. Normaalisti tuotto = riski. Jos sun riski on vaan pistää kolikot makaamaan stakeen ja saisit siitä 25%. Louhinnassa poltat sähköä ja investoit laitteisiin, josta muodostuu riski. Stakessa vaan idlaat tekemättä mitään.

No kai siellä on fiksummat miettineet... Kait mäkin pari eetteriä heitän itse stakeen, mutta en mä näe tässä kuin väylät keskittää varallisuutta lisää jo rikkaimpiin lompsiin.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Tässä tuli itselle ensikertaa edes jotain viitettä tuosta "korkoprosentista". 25% on kyllä hyvä vuosikorko, en ollut oikein mistään saanut yksiselitteisesti selville paljonko tuo pos tuottaa. Joskus jo aiemmin kirjoittelin aatteitani, että tämä lähestyy keskuspankkijärjestelmää.. maksetaan "korkoa" jolloin isot pojat saa enempi. Samoin kärsiikö hajautus? Muutamia isoja nodeja ja se on siinä? Korko varmaan tultava uusilla kolikoilla, koska eikös gas feen ollut tarkoitus laskea ja siirtojen tulla halvaksi? Ei vaan aukene ansaintalogiikka kunnolla. Moni muu POS kolikko tekee ETH kanssa ihan samaa ja siirtomaksut pienet.. kilpailu kovaa...
No ei kai sitä aukottomasti tiedäkään tässä vaiheessa kukaan, mikä se tuleva tuotto on. Kuten sanoin, itse olen nähnyt hieman konservatiivisempia arvioita (10...15 %), jotka saattaa perustua esim. pienempään transaktioiden määrään, kun louhinnasta ei enää synny suuria transaktioita lompakkoihin/pörsseihin.

Hajautus on nimenomaan yksi syy, joka PoSissa on ollut kysymysmerkki ja mitä Bitcoin-porukat ovat kritisoineet. Toisaalta, jos tuotot ovat tota luokkaa, niin varmaan ilmestyy institutionaalisia sijoittajia, jotka perustavat nodeja.

Korko, eli staking reward, maksetaan tosiaan ETH:ssa (tällä hetkellä Beacon ETH-tokenina). Mikä ansaintalogiikassa jää aukenematta?
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
Tuo 5,5% prosenttia siis pitäisi tulla uusista luoduista ETH:sta ja loput sitten gas feestä. Etherminella on tuo 2.0 osio auki ja siellä FAG:ssa availtu tuota kohtuu selkokiellä FAQ - Ethpool Staking - Ethereum 2.0 Staking Pool 2022
Toki heilläkin omat rahat pelissä, joten tervettä epäluuloa kannattaa toki noissa pitää.

25% Tuotto pitää suhteuttaa toki riskeihin. Kyllähän jotkuut rahastotkin lupailee riskisijoituksillee kovia tuottoja. Volaliteetti sen mukainen myös. Steikatut varat on kiinni ETH:na ja tuotto ETH:na, niin ei se tarvitse kuin kurssin laskea 20% niin sinne meni tuotot.

Paskemmalla skenaariolla saat vaan 5,5% ja jotain hiluja gas feestä päälle ja samaan aikaan iskee kryptotalvi. Sijoitukset sulaa silmissä. ~$200 taisi olla ETH kurssi ennen nykyistä boomia, saattaa se hyvinkin sinne takaisin pudota, jos kryptoista loppuu pöhinä. Siinä sitten 5,5% korko lämmittää paljon, kun steikattu ETH:ta 3k hinnalla.:darra:
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Eihän tollasessa 25% vuosituotossa ole mitään järkeä. Ihan pyramidi touhua. Sitten vielä kun joku top100 hodlerit hallitsee 40% kolikoista ja kun ne steikkaa kolikot sisään niin hetken päästä ne hallitseekin 50% kolikoista jne.... Rikkaat rikastuu. Eihän tossa ole mitään järkeä. Normaalisti tuotto = riski. Jos sun riski on vaan pistää kolikot makaamaan stakeen ja saisit siitä 25%. Louhinnassa poltat sähköä ja investoit laitteisiin, josta muodostuu riski. Stakessa vaan idlaat tekemättä mitään.

No kai siellä on fiksummat miettineet... Kait mäkin pari eetteriä heitän itse stakeen, mutta en mä näe tässä kuin väylät keskittää varallisuutta lisää jo rikkaimpiin lompsiin.
No ei kai tuo paljon asiaa muuta verratuna PoW? Bitcoin-puolellahan ne ovat isoja yrityksiä, jotka hallitsee louhintaa ihan teollisena toimintana. Samoin se tässä menee, tulee varmasti yhteisön ulkopuoleltakin sijoittajia, jotka lyö pääomansa stakingiin kiinni.

Ja ei kai se noden pyörittäminenkään riskitöntä ole? Softat menee solmuun ja varmaan siinäkin jotain pitää osata, eikä vaan odottaa että fyrkat lähtee poikimaan. Sillä tavalla se menee kyllä pörssissä, mutta ei tuottokaan ole ihan sama kuin raaka staking-tulo, vaan pörssi vähentää siitä kulujaan yms. Sähkö se ei tosiaan juuri vie, mutta ylläpitoa vaatii, hyökkäyksiä yms. varmasti tapahtuu.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Tuo 5,5% prosenttia siis pitäisi tulla uusista luoduista ETH:sta ja loput sitten gas feestä. Etherminella on tuo 2.0 osio auki ja siellä FAG:ssa availtu tuota kohtuu selkokiellä FAQ - Ethpool Staking - Ethereum 2.0 Staking Pool 2022
Toki heilläkin omat rahat pelissä, joten tervettä epäluuloa kannattaa toki noissa pitää.

25% Tuotto pitää suhteuttaa toki riskeihin. Kyllähän jotkuut rahastotkin lupailee riskisijoituksillee kovia tuottoja. Volaliteetti sen mukainen myös. Steikatut varat on kiinni ETH:na ja tuotto ETH:na, niin ei se tarvitse kuin kurssin laskea 20% niin sinne meni tuotot.

Paskemmalla skenaariolla saat vaan 5,5% ja jotain hiluja gas feestä päälle ja samaan aikaan iskee kryptotalvi. Sijoitukset sulaa silmissä. ~$200 taisi olla ETH kurssi ennen nykyistä boomia, saattaa se hyvinkin sinne takaisin pudota, jos kryptoista loppuu pöhinä. Siinä sitten 5,5% korko lämmittää paljon, kun steikattu ETH:ta 3k hinnalla.:darra:
Nimenomaan, suuri riski on volatiili sijoitus, ei sitä välttämättä voi (kannata) ottaa ulos milloin tahansa, vaan voi olla pitkäkin aika, ennen kuin sitä voi tarvittaessa lunastaa. Eli se on lähes kuin lukittu, siinä mielessä hyvinkin verrattavissa vaikka louhintarautaan, joka ei myöskään ole likvidiä omaisuutta.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
Tarkemmin katsoen tuo 25% tuotto oletus perustuu yhden ETH 2.0 kehittäjän, Justin Ðrake:n arvioon.

"staking rewards likely to at least 2x with EVM gas fees I expect ~25% staking APR immediately after the merge more rewards → more staking → more economic security"


E:Aika suolaiset saisi gas feet olla, jos 5,5% tulisi uusista kolikoista ja 15% feestä. Nythän gas feestä tulee paljon vähemmän kuin uusista kolikoista, blokit on keskimäärin ehkä jotain 2,5ETH, josta siis 0,5 on feetä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Siis onko tuo ETH stakingista maksettava BETH-tokeni jokin binancen oma juttu vai koskeeko se kaikkea ETH-stakingia? Taas yksi turha tokeni lisää mitä voi manipuloida. Saisi olla vaan yksi simppeli mekanismi mikä maksaa ETH staking palkkiot suoraan ETH:na ilman ylimääräisiä kommervenkkejä.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
Siis onko tuo ETH stakingista maksettava BETH-tokeni jokin binancen oma juttu vai koskeeko se kaikkea ETH-stakingia? Taas yksi turha tokeni lisää mitä voi manipuloida. Saisi olla vaan yksi simppeli mekanismi mikä maksaa ETH staking palkkiot suoraan ETH:na ilman ylimääräisiä kommervenkkejä.
Mitä ymmärsin, niin vaikka jos etherminen kautta steikkaat ETH:ta niin saat takaisin ETH:ta. Minimi toki se 32ETH. Nuo BETH tokenit olisi sitten niille köyhille, jotka haluiasivat ostaa osuuksia Binancen steikistä. :hmm: Binance steikkaa, vetää siivun välistä ja myy osuuksia omasta steikistään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
No ei kai tuo paljon asiaa muuta verratuna PoW? Bitcoin-puolellahan ne ovat isoja yrityksiä, jotka hallitsee louhintaa ihan teollisena toimintana. Samoin se tässä menee, tulee varmasti yhteisön ulkopuoleltakin sijoittajia, jotka lyö pääomansa stakingiin kiinni.

Ja ei kai se noden pyörittäminenkään riskitöntä ole? Softat menee solmuun ja varmaan siinäkin jotain pitää osata, eikä vaan odottaa että fyrkat lähtee poikimaan. Sillä tavalla se menee kyllä pörssissä, mutta ei tuottokaan ole ihan sama kuin raaka staking-tulo, vaan pörssi vähentää siitä kulujaan yms. Sähkö se ei tosiaan juuri vie, mutta ylläpitoa vaatii, hyökkäyksiä yms. varmasti tapahtuu.
Onhan ne nyt ihan perustavaan laatua eri jutut vaikka olis instituutiotouhua mukana. Edelleen pos riski on minimaalinen vs. pow. Riski = tuotto normaalissa elämässä. Ei ole olemassa riskitöntä tuottoa, koska se vetää ihmisiä puoleensä enemmän kuin paska kärpäsiä mikä kaikeassa romuttaa tuoton. Joten joko tällä ei tule olemaan tuottoa paljon paskaakaan tai sitten riskiä tulee jostain.

PoS vastaa pankkitalletusta ja mitä sä saat nyt pankista parhaimmillaan jonkun 0,75%.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
Onhan ne nyt ihan perustavaan laatua eri jutut vaikka olis instituutiotouhua mukana. Edelleen pos riski on minimaalinen vs. pow. Riski = tuotto normaalissa elämässä. Ei ole olemassa riskitöntä tuottoa, koska se vetää ihmisiä puoleensä enemmän kuin paska kärpäsiä mikä kaikeassa romuttaa tuoton. Joten joko tällä ei tule olemaan tuottoa paljon paskaakaan tai sitten riskiä tulee jostain.

PoS vastaa pankkitalletusta ja mitä sä saat nyt pankista parhaimmillaan jonkun 0,75%.
Paitsi että tuossa tuotto maksetaan kolikoilla joita itse printataan lisää. Normaalisti jos (keskus)pankki printtaa x% lisää valuuttaa tulee valuutan arvon myös laskea x%. Kryptojen taikamaailmassa printtaat 5,5% lisää kolikoita ja kolikoiden arvo ei kuitenkaan laske syystä:confused:? hyvä pöhinä niin joku maksaa myöhemmin vielä enempi, vaikka valuuttaa vaan painetaan lisää :confused:?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Löytyipä verkosta vielä tälläinen väite:
Ethereum staking has a big disadvantage: as of now, it’s impossible to redeem the initial deposit. The current Eth1 network is separate from Eth2, and the latter doesn’t offer withdrawal options. They will be added after the merge of the two networks, but it’s still unclear when. So best case scenario, you can expect to redeem your deposit in 6–12 months.
Melkoinen riski lukita 32 ETH stake ilman tietoa saako sitä koskaan takaisin, 5-25% korkoa vastaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
Paitsi että tuossa tuotto maksetaan kolikoilla joita itse printataan lisää. Normaalisti jos (keskus)pankki printtaa x% lisää valuuttaa tulee valuutan arvon myös laskea x%. Kryptojen taikamaailmassa printtaat 5,5% lisää kolikoita ja kolikoiden arvo ei kuitenkaan laske syystä:confused:? hyvä pöhinä niin joku maksaa myöhemmin vielä enempi, vaikka valuuttaa vaan painetaan lisää :confused:?
Niin tämähän on se normaali shitcoincrypto pyramidi juuri ja tähän liittyy yleensä vielä joku lukitus jolloina uudet maksaa vanhat pois ja ne ei voi ottaa heti exittiä.

Eth on kuitenkin imho vähän legitimpi, mutta jos se maksaa 25% tuottoa ilman riskiä ja kohtuu uutisarvo vielä alla eli on tavistenkin huulilla niin siellä on han vitusti rahaa kiinni hetken päästä. Toki ei mun tartte yrittää ymmärtää kaikkea, mutta ne näe tätä matikkaa toimivana millään muotoa. Ehkä kurssit dunkkaa sitten rajusti vaikka 1-2v päästä kun sinne on miljardi ihmistä laittanut ilmaisen rahan toivossa puolen omaisuuttaan kiinni.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
Löytyipä verkosta vielä tälläinen väite:

Melkoinen riski lukita 32 ETH stake ilman tietoa saako sitä koskaan takaisin, 5-25% korkoa vastaan.
Tuo on vissiin yksi niistä 'pienistä' asioista, jota meinaavat vielä ratkaista ennen mergeä:rolleyes:. Tuossa on se todellinen riski, että jos siirymä menee reisille niin ETH:arvo romahtaa. Siinä sitten istut steikattujen kolikoiden päällä ilman tietoa jatkosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
Tuo on vissiin yksi niistä 'pienistä' asioista, jota meinaavat vielä ratkaista ennen mergeä:rolleyes:. Tuossa on se todellinen riski, että jos siirymä menee reisille niin ETH:arvo romahtaa. Siinä sitten istut steikattujen kolikoiden päällä ilman tietoa jatkosta.
Tää on kyllä mielenkiintoinen nähtävä miten ratkaisevat. PoW on aika selkeä kun sulla on kuluja investoinneista ja käyttökuluja toiminnan pyörittämisestä. Mutta PoS:ssa pitää olla joku juju jos sitä lähtee isossa mittakaavassa legittinä vetämään. Jostain se tuotto pitää taikoa. Ei ne voi vetää sitä samalla tavalla hatusta kuin shitcoineilla luottamalla, että seuraava steikkaaja maksaa.

Sä voit hakea rahaa pankista käytännössä nollakorolla sitä on maailma täynnä muutenkin tähän aikaan etsimässä tuottoa.

Mä veikkaan, että tässä ei tule olemaan paljon paskaakaan tuottoa sen jälkeen kun homma pyörii. Earlybirdeille voi olla joku isompi kun siellä on taas isommat valaat mukana ja ne nyt tarttee rahaa muutenkin :). Eli kuten sanoit niillä on riski tällä hetkellä. Ei tietoa jatkosta ja mitä oikeasti tulee tuottoa. Jos eth 2.0 on vaan pankkitalletusta vastaava rahanprintteri sen tuotto ei tule olemaan muutamia prosentteja enempää.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
Tää on kyllä mielenkiintoinen nähtävä miten ratkaisevat. PoW on aika selkeä kun sulla on kuluja investoinneista ja käyttökuluja toiminnan pyörittämisestä. Mutta PoS:ssa pitää olla joku juju jos sitä lähtee isossa mittakaavassa legittinä vetämään. Jostain se tuotto pitää taikoa. Ei ne voi vetää sitä samalla tavalla hatusta kuin shitcoineilla luottamalla, että seuraava steikkaaja maksaa.

Sä voit hakea rahaa pankista käytännössä nollakorolla sitä on maailma täynnä muutenkin tähän aikaan etsimässä tuottoa.

Mä veikkaan, että tässä ei tule olemaan paljon paskaakaan tuottoa sen jälkeen kun homma pyörii. Earlybirdeille voi olla joku isompi kun siellä on taas isommat valaat mukana ja ne nyt tarttee rahaa muutenkin :). Eli kuten sanoit niillä on riski tällä hetkellä. Ei tietoa jatkosta ja mitä oikeasti tulee tuottoa. Jos eth 2.0 on vaan pankkitalletusta vastaava rahanprintteri sen tuotto ei tule olemaan muutamia prosentteja enempää.
Samalla tavalla "tyhjästä" nuo louhitutkin kolikot luo arvoa. Ei se louhinta mitään oikeaa lisäarvoa systeemiin tuo, mutta kolikoiden määrä ja samalla koko ETH:n arvo kasvaa jokaisesta luodusta kolikosta. PoS luodut kolikot vaan menee valaiden taskuun, eikä mainereille.

Pöhinä on se polttoaine, mistä taiotaan voitot. Joku seuraava maksaa killingeistä vielä enemmän. Jos louhinta tuo enemmän pöhinää kuin PoS niin sitten sillä on arvo, mutta taitaa PoS olla enemmän muodikasta nykyään kun on niin vihreä ratkaisu:cautious:

Varmaan tuotto voi ollakkin tuota 20% luokkaa, mutta kyllä tuossa on se riski että koko paska romahtaa, ETH arvo 0,1€ ja menetät sijoitukset. Pankissa nollakorko - nollariski, kryptoissa korkoa hyvin ja steikkaamisessakin kunnon riski.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Onhan ne nyt ihan perustavaan laatua eri jutut vaikka olis instituutiotouhua mukana. Edelleen pos riski on minimaalinen vs. pow. Riski = tuotto normaalissa elämässä. Ei ole olemassa riskitöntä tuottoa, koska se vetää ihmisiä puoleensä enemmän kuin paska kärpäsiä mikä kaikeassa romuttaa tuoton. Joten joko tällä ei tule olemaan tuottoa paljon paskaakaan tai sitten riskiä tulee jostain.

PoS vastaa pankkitalletusta ja mitä sä saat nyt pankista parhaimmillaan jonkun 0,75%.
Siis vastaa pörsissä tehtävälle steikkaukselle, mutta ei kai se PoS-noden pystytys ja ylläpito aivan amatööriltä käy sekään? Vaatii pääoman lisäksi kuitenkin jotkut laitteet, vaikka ei laskentatehoa. En edes tiedä, miten tollasen noden pystytys käy. Jotkut mining poolit myös hyväksyvät pooliin 32 ETH:lla, mutta nyt oli kyse nodeista.

Kuten todettu, riskiä tulee jo itse sijoitetusta omaisuuserästä eli kryptosta, jonka arvo on erittäin volatiili. Riskeistä mainitaan Ethereumin sivuilla:
1648488100353.png


Käsittääkseni erilaiset rangaistusmaksut voivat olla huomattavia ja niitä varmasti tulee, jos ylläpito ei ole tikissä. En osaa sanoa kuinka paljon niitä tulee esim. pooleille, onko siinä yksi syy, miksi ulosmaksu ei ole samaa luokkaa kuin Ethereum-verkon tuotto. Sanoisin myös, että se aiemmin mainittu tuotto esim. 20 % ei ole välttämättä myöskään netto vaan brutto. Josta pitää vähentää erilaiset ylläpitokulut, rangaistusmaksut esim. vehkeiden tilttaamisen takia. Eli on sitten aika iso velvoite myös pitää nodet pyörimässä, jos sillä meinaa tienata. Ei mielestäni ihan sama kuin pankkitili.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Mä veikkaan, että tässä ei tule olemaan paljon paskaakaan tuottoa sen jälkeen kun homma pyörii. Earlybirdeille voi olla joku isompi kun siellä on taas isommat valaat mukana ja ne nyt tarttee rahaa muutenkin :). Eli kuten sanoit niillä on riski tällä hetkellä. Ei tietoa jatkosta ja mitä oikeasti tulee tuottoa. Jos eth 2.0 on vaan pankkitalletusta vastaava rahanprintteri sen tuotto ei tule olemaan muutamia prosentteja enempää.
Miksi vänkäät tota pankkitalletusta? Tiedätkö sä mitä tarttet ja miten sellanen staking node pidetään käynnissä? Minkälainen tietoturva yms. tarvitaan, ettei sun nodesta häviä ETH:t maailmalle?

Kyllä ennemmin vertaisin sitä ihan tavalliseen louhintaan, jossa raudan sijasta homma tehdään jatkossa pääomilla ja softalla. Katselin just, että pelkkä softa tohon noden pyörittämiseen maksaa, jos sellaisen ostaa. Luultavasti pörssit ovat voineet tehdä vaikka omia softiaan siihen. En pysty kyllä mitenkään ymmärtämään tota sun vertausta pankkitalletuksiin, kun päinvastoin homma monimutkaistuu sellaselle levelille, että harvempi yksittäinen jamppa nodea laittaa pystyyn omin nokkineen toisin kuin PoW-louhimon.

Jos osallistut PoSiin poolin tai pörssin kautta, niin ok, silloin se vastaa sitä talletusta. Mutta eivät tuototkaan ole noita aiemmin mainittuja. Mitä tulee tuottoihin, tällä hetkellä pörssin kautta steikkaamalla tulee se 5 % "tyhjästä". Beacon chainin transaktiomääristäkin on varaa maksaa se. Eikö se pitäisi olla päivän selvä, että mergen jälkeen transaktiot kasvaa voimakkaasti, jolloin tuotot paranee? Ja kuten tällä hetkellä PoWissa, jos ja kun PoS imee pääomia, tuotot lähtee laskuun, kun "louhintakapasiteettia" transaktioita kohti on enemmän. Tälläkin hetkellä mielestäni tuotot ovat laskusuunnassa jo, koska rahaa virtaa stakingiin sisään, kuten joku päivä sitten linkkasin.
 
Liittynyt
30.05.2017
Viestejä
323
Aika paljon arvailua ETH steikkauksesta täällä ilmoilla. Tällä hetkellä steikkauksen tuotto on 4-5% luokkaa, eli ei kummoinen riskiin nähden kun ei tiedä koska saa ulos.
Lisäksi viralliseen verkkoon on tällä hetkellä kohtuullisen pitkät jonot, olikohan 2 vkoa.

Jos haluaa oman noden laittaa pystyyn niin ei se kovin kummoista salatiedettä ole.
Koneelle nyt on jonkinlaiset vaatimukset, suositus 6 ydin prossu, 16gb ram ja 2Tt ssd. Näyttis voi olla vaikka integroitu. Ohjelmat ovat ilmaisia. Jos mielenkiintoa riittää niin sitä voi huoletta kokeilla testiverkossa.
 
Viimeksi muokattu:

Nasse79

Tukijäsen
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
1 103
AP varmaan tarkoitti että tuuletin hajosi puolen vuoden jälkeen ja takuu evättiin koska korttia oli käytetty ”väärin” kryptolouhintaan.
Mistä myyjä oli päätellyt että korttia oli käytetty louhintaan? Ei kai sitä takuuta voi minkään olettamuksen perusteella evätä?
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Lukeeko näytönohjainten takuuehdoissa mitä laskentaa niillä saa tehdä ja mitä ei?
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Aika paljon arvailua ETH steikkauksesta täällä ilmoilla. Tällä hetkellä steikkauksen tuotto on 4-5% luokkaa, eli ei kummoinen riskiin nähden kun ei tiedä koska saa ulos.
Lisäksi viralliseen verkkoon on tällä hetkellä kohtuullisen pitkät jonot, olikohan 2 vkoa.

Jos haluaa oman noden laittaa pystyyn niin ei se kovin kummoista salatiedettä ole.
Koneelle nyt on jonkinlaiset vaatimukset, suositus 6 ydin prossu, 16gb ram ja 2Tt ssd. Näyttis voi olla vaikka integroitu. Ohjelmat ovat ilmaisia. Jos mielenkiintoa riittää niin sitä voi huoletta kokeilla testiverkossa.
Ensimmäinen kohta pätee, jos olet omalla nodella liikkeellä, pörsseistä saat steikatut ETH:t ulos koska vaan. Arvailua on, että mergen jälkeen tuotot nousee, koska transaktiot PoS-verkossa kasvaa. Epäilisin realistiseksi arvaukseksi 10...15 %.

32 ETH on päivän kurssilla lähemmäs 100 k€. Ainakin mulle se on aika iso raha ja se potti on käsittääkseni uhattuna tossa nodessa. Kun joku sanoi, että ei ole mitään riskiä, tollanen riski on. Eli tietoturva saisi olla aika hyvällä mallilla. Kuitenkin verkossa liikkuu porukkaa, jotka viitsivät louhintavehkeitäkin kaapata louhimaan omaan käyttöönsä, jos tietoturva pettää.
 
Liittynyt
30.05.2017
Viestejä
323
Ensimmäinen kohta pätee, jos olet omalla nodella liikkeellä, pörsseistä saat steikatut ETH:t ulos koska vaan. Arvailua on, että mergen jälkeen tuotot nousee, koska transaktiot PoS-verkossa kasvaa. Epäilisin realistiseksi arvaukseksi 10...15 %.

32 ETH on päivän kurssilla lähemmäs 100 k€. Ainakin mulle se on aika iso raha ja se potti on käsittääkseni uhattuna tossa nodessa. Kun joku sanoi, että ei ole mitään riskiä, tollanen riski on. Eli tietoturva saisi olla aika hyvällä mallilla. Kuitenkin verkossa liikkuu porukkaa, jotka viitsivät louhintavehkeitäkin kaapata louhimaan omaan käyttöönsä, jos tietoturva pettää.
Ymmärtääkseni tuo 32 on omassa lukitussa lompakossa johon sinulla on avaimet, aivan kuten muutenkin kryptolompakoissa. Näillä avaimilla saat jatkettua steikkausta toisella koneella jos toinen hajoaa yms.
Vaikka joku murtautuisi koneellesi hänellä ei ole pääsyä käsiksi kryptoihisi, eikä tietysti saisi niitä vietyä sieltä koska et itsekkään saa. Jos noita varoja joku onnistuisi varastamaan kyseessä olisi huomattavasti isompi
ongelma ETH2 verkossa.

Aiemmin juttua siitä palkkiosta, noin joka 6min saat palkkiota 0.00002 ETH ja jos node alhaalla menetät tuossa ajassa 0.00001 ETH.
Lennät pihalle jos saldosi laskee alle 16 ETH. Steikkaamisen voi myös keskeyttää jolloin tilanne jäädytetään, steikkausta ei voi jatkaa myöhemmin.

Tässä vielä kohtuullisen helpot ohjeet steikkauksen aloitukseen (LINKKI)
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
346
Hiveos:n käyttöliittymään myös muistien lämmöt. Ottaa lämpötilat minerista (gminer, trex tai lolminer). Autofan toimii myös muistien lämmön perusteella. Toimii.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 664
Onhan siinä jo tietty kynnys ja riskikin, jos steikatessaan sitoutuu olemaan online 24/7 ja node päällä. Jokainen 6min jakso jolloin netti on poikki tai node ei vastaa, niin sinun saldosta vähennetään kolikoita? Ei kuulosta houkuttelevalta. Toki koneeksi riittä ihan perus, mutta netti ja laitteet ei kestä olla pois päältä koska sinulta veloitetaan siitä "rangaistusmaksua". Eli vaatimus on aika tiukka yhetydelle ja laitteiston toimivuudelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
Miksi vänkäät tota pankkitalletusta? Tiedätkö sä mitä tarttet ja miten sellanen staking node pidetään käynnissä? Minkälainen tietoturva yms. tarvitaan, ettei sun nodesta häviä ETH:t maailmalle?

Kyllä ennemmin vertaisin sitä ihan tavalliseen louhintaan, jossa raudan sijasta homma tehdään jatkossa pääomilla ja softalla. Katselin just, että pelkkä softa tohon noden pyörittämiseen maksaa, jos sellaisen ostaa. Luultavasti pörssit ovat voineet tehdä vaikka omia softiaan siihen. En pysty kyllä mitenkään ymmärtämään tota sun vertausta pankkitalletuksiin, kun päinvastoin homma monimutkaistuu sellaselle levelille, että harvempi yksittäinen jamppa nodea laittaa pystyyn omin nokkineen toisin kuin PoW-louhimon.

Jos osallistut PoSiin poolin tai pörssin kautta, niin ok, silloin se vastaa sitä talletusta. Mutta eivät tuototkaan ole noita aiemmin mainittuja. Mitä tulee tuottoihin, tällä hetkellä pörssin kautta steikkaamalla tulee se 5 % "tyhjästä". Beacon chainin transaktiomääristäkin on varaa maksaa se. Eikö se pitäisi olla päivän selvä, että mergen jälkeen transaktiot kasvaa voimakkaasti, jolloin tuotot paranee? Ja kuten tällä hetkellä PoWissa, jos ja kun PoS imee pääomia, tuotot lähtee laskuun, kun "louhintakapasiteettia" transaktioita kohti on enemmän. Tälläkin hetkellä mielestäni tuotot ovat laskusuunnassa jo, koska rahaa virtaa stakingiin sisään, kuten joku päivä sitten linkkasin.
En mä nyt viitti enempää alkaa vääntämään yksitysikohdista. Sovitaan, että ollaan eri mieltä. Yritin vain yksinkertaisilla esimerkeillä näyttää näiden kahden eri tyylin eron. Toinen on rinastettavissa pankkitalletukseen ja toinen johonkin muuhun mikä vaatii alkuinvestointeja (sekä jatkoinvestointeja jos haluaa pysyä matkassa mukana) ja juoksevien kulujen kattamista. Konkreettisesti joutuu investoimaan alussa ja matkalla saadakseen tuottoja ja riskejä matkalla on ne samat mitä steikkauksellakin.

Tossa iltatontun linkissäkin nyt on aika selvästi jo, että steikkaamisessa et tartte muuta kuin pääomaa. Osaamista nolla. Ja aivan varmasti nodeja tulee kuin sieniä sateella vaikka vaatisikin jotain kovempaa koodaamista ja varmistustasoja ettei ihan autotallista 32eth nodea pyöritetä. Onhan noita pooleja nytkin missä pyörittäjät ottaa sitten siivun tuotosta. En ymmärrä nyt mitenkään miten saat steikkaamiseen leivottua jotain hirveää kulurakennetta kun sen koko idea on ollut karsia ne.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 435
Onhan siinä jo tietty kynnys ja riskikin, jos steikatessaan sitoutuu olemaan online 24/7 ja node päällä. Jokainen 6min jakso jolloin netti on poikki tai node ei vastaa, niin sinun saldosta vähennetään kolikoita? Ei kuulosta houkuttelevalta. Toki koneeksi riittä ihan perus, mutta netti ja laitteet ei kestä olla pois päältä koska sinulta veloitetaan siitä "rangaistusmaksua". Eli vaatimus on aika tiukka yhetydelle ja laitteiston toimivuudelle.
Nyky kurssilla rankkua n. 1€ per 33 min down timellä. Eihän tuo ole mitään jos täytyy kuitenkin lyödä likoon 100k € pelkästään etheriä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 120
Nyky kurssilla rankkua n. 1€ per 33 min down timellä. Eihän tuo ole mitään jos täytyy kuitenkin lyödä likoon 100k € pelkästään etheriä.
Mulla on ollut viimeisen vuoden aikana maksimissaan joitain tunteja verkko alhaalla operaattorin puolelta. Jos tuohon vielä virittäisi varayhteydeksi jonkun toisen operaattorin 4g yhteyden niin puhuttaisi varmaan yksittäisistä minuuteista vuodessa kun ei olisi pääsyä verkkoon.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 664
Mulla on ollut viimeisen vuoden aikana maksimissaan joitain tunteja verkko alhaalla operaattorin puolelta. Jos tuohon vielä virittäisi varayhteydeksi jonkun toisen operaattorin 4g yhteyden niin puhuttaisi varmaan yksittäisistä minuuteista vuodessa kun ei olisi pääsyä verkkoon.
Pitää huomioida myös laitteiston tai softan jumittamiset yms. Olet jossain 2 viikon lomamatkalla, node kaatuu eikä vastaa etäyhteyksiin. Tai joku kateellinen nettituttu alkaa dossata sun nodea. Viikossa nykykurssilla 300€ rangaistusmaksut ja lisäksi 600€ staking tuoton menetys. Eli alkaa olla lähempänä tonni viikossa jos ei ole jotain "teknistä tukea" paikalla. Minusta se on ihan eri asia pyöritellä stakea/nodea silloin kun siltä tuntuu, kuin että sitoutua sen (tai minkä tahansa muunkaan palvelun) pyörittämiseen 24/7.

Kyllähän se 32 ETH tuntuu nykykurssilta isolta rahalta, mutta sellaisia lompakoita on pilvin pimein ihan tavallisilla mainaajilla jotka on hyvissä ajoin hypänneet junaan ja hodlanneet. Eli sen puolesta monelta se onnistuisi jos kiinnostaisi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 477
Vaikuttaa vähän siltä, että pitäisi vaihtaa RTX 3080 Tuffiin muistien lämpötyynyt, olisiko suositella jotain hyviä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
Coinbaselta tuli viesti:



Dear Coinbase Customer,

On 31 March, the EU Parliament will vote on its proposal for a new crypto surveillance regime. You may have already read the blog post from our Chief Legal Officer, Paul Grewal, about making your voice heard. We believe it is especially important for our EU customers to know exactly what is happening and how this may affect our relationship to you.

The latest draft by Parliament of the Transfer of Funds Regulation treats crypto, and every person who holds crypto, differently from the treatment of fiat:

  • Every crypto transaction (and not just those with a 1,000 euro threshold, as is the case with fiat) would be “travel rule eligible,” which requires financial institutions to pass on certain information to the next financial institution.
  • Any time you receive 1,000 euros or more in crypto from a self-hosted wallet, Coinbase will be required to report you to the authorities. This applies even if there is no indication of suspicious activity.
  • Before you can send or receive crypto from a self-hosted wallet, Coinbase will be required to collect, verify, and report information on the self-hosted wallet before the transfer is allowed.
There is no precedence for this kind of surveillance regime. If the EU required your bank to report all of its customer’s transactions anytime they were involved in a transaction over 1,000 euros, or to report non-customer’s private information any time a customer interacted with them, the banks would push back. That’s what we are doing now.

If this concerns you, you can contact your Member of the European Parliament by visiting this site.


Eli kaikki data yli 1k€ edestä mitä liikkuu coinbasen kautta menee viranomaisille tiedoksi. Pienemmät ei vissiinkään?
 

Nasse79

Tukijäsen
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
1 103
Tuli jälleen ilmoitus proshopislta että TUF 3070 Ti: tä saldolla 15+ kpl, "msrp" hintaan. Botit vei jälleen nämäkin, ostonappi vilahti klo 15:00 ja ostoskori tyhjä. Luulin jo että tuollaista määrää ei enää viedä sekunnissa, mutta olin näköjään väärässä, kiima on edelleen kova. Jälleenmyyntiin menee varmaan näistäkin suurin osa, toivottavasti porukka älyää boikotoida..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Pitkään aikaa seuraillut tätä palstaa. Ei taida mitää mullistavaa uutista olla?
Ethereumin tuotto on aika korkealla pitkästä aikaa. Jo 20€ hipoen 350mh/s.
Pitänee muute kilpailuttaa sähkö ensi kuussa, 1.5 nousee taas tuo toistaiseksi voimassaolevan hinta ja 12.99snt/kwh kohdalla tarkoittaapi, että katsotaan mitä tarjonta tuo. Ennen helmikuuta se oli joku 8sne/kwh, sitten 1.2 jotain yli 9snt/kwh ja nyt nousee näin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 143
Pitänee muute kilpailuttaa sähkö ensi kuussa, 1.5 nousee taas tuo toistaiseksi voimassaolevan hinta ja 12.99snt/kwh kohdalla tarkoittaapi, että katsotaan mitä tarjonta tuo. Ennen helmikuuta se oli joku 8sne/kwh, sitten 1.2 jotain yli 9snt/kwh ja nyt nousee näin.
Onnea vaan jos meinaat alle 10snt/kwh löytää sopparia.
 

Nasse79

Tukijäsen
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
1 103
Onnea vaan jos meinaat alle 10snt/kwh löytää sopparia.
Täällä joutuu 1kk päästä vakavasti harkitsemaan pillien pussiin laittamista, ei ole yksinkertsaisesti enää vara maksaa sähkölaskua. Nykyinen kiinteä ja määräaikainen soppari, 4,69 c/kWh päättyy kuukauden päästä. Sama soppari uusiksi fortumista olisi 11,37 c/kWh ja en todellakaan ole ottamassa määräaikaista ja kiinteää tähän tilanteeseen, toistaiseksi voimassa oleva olisi 13,28 c/kWh, eli melkein triplat nykyiseen..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Ymmärtääkseni tuo 32 on omassa lukitussa lompakossa johon sinulla on avaimet, aivan kuten muutenkin kryptolompakoissa. Näillä avaimilla saat jatkettua steikkausta toisella koneella jos toinen hajoaa yms.
Vaikka joku murtautuisi koneellesi hänellä ei ole pääsyä käsiksi kryptoihisi, eikä tietysti saisi niitä vietyä sieltä koska et itsekkään saa. Jos noita varoja joku onnistuisi varastamaan kyseessä olisi huomattavasti isompi
ongelma ETH2 verkossa.

Aiemmin juttua siitä palkkiosta, noin joka 6min saat palkkiota 0.00002 ETH ja jos node alhaalla menetät tuossa ajassa 0.00001 ETH.
Lennät pihalle jos saldosi laskee alle 16 ETH. Steikkaamisen voi myös keskeyttää jolloin tilanne jäädytetään, steikkausta ei voi jatkaa myöhemmin.

Tässä vielä kohtuullisen helpot ohjeet steikkauksen aloitukseen (LINKKI)
No se on kyllä tosiaan sentään niin, että ETH saa olla lompakossa. Tuo vastaa suurin piirtein sitä 5,5 % tuottoa. Ja jos sulla on tossa sitten jotain kuluja + penaltya kumminkin tulee, niin ei tuo mitenkään mahdottomalta rahasammolta vaikuta vaan juuri normaalia pääoman tuottoa 7...8 % voi odottaa. Olkoonkin, että mergen jälkeen tuotto vaikka tuplaantuisi, mutta tasaantuisi myöhemmin siihen 7...8 % tasolle. Ei tuo tuotto tälläkään hetkellä taida enää olla 5 %. Ja laskee edelleen, kun steikkaus on nyt lisääntymään päin.

Väittäisin, että aika paljon helpommalla pääsee, kun hyväksyy vielä jonkun kymmenyksen pois tuotoista ja tekee ton pörssin kautta ja pystyy tarvittaessa lopettamaan homman koska vaan. Varsinkin, jos on ostanut suoraan Beacon ETH-tokeneita, niin ei siitä tule edes takkiin, jos ne myy, kun on ostanutkin ne selvästi alle 1:1 vaihtokurssin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 769
Viestejä
4 297 184
Jäsenet
71 699
Uusin jäsen
Arksi

Hinta.fi

Ylös Bottom