... ja näistä n. 1498 on crapcoineja joiilla ei ole mitään edellytystä että voisi nousta mitenkään merkittäväksi valuutaksi jolla on mitään muuta arvoa kuin kupla-arvoa.
Jos koneessa joka tapauksessa on se näyttis, ja se kone on muutenkin 24/7 päällä, ja vertailukohta on se, että näyttis idlaa, saa bruttona sisäänä about millä tahansa modernilla näyttiksellä nykykurssillakin melkein triplasti sen, mitä sen näyttiksen käyttämä sähkö maksaa.
Jos taas pitäisi alkaa ostamaan uutta rautaa pelkästään sitä mainaamista varten, sitten homma voi mennä kokonaisuudessaan pakkasen puolelle.
Ja hyvä niin, tilanne jossa kannattaa investoida uutta rautaa pelkästään mainaamiseen on tyhmä.
Enpä muistanut tuota Imgur-juttua, pitää käyttää ensi kerralla jotakin muuta palvelua.
Mining profitability, siis mainauksen kannattavuus (tuotto laskentatehoon suhteutettuna), dollareita per päivä per hash/kilohash/megahash. Tarkoitus oli korostaa suhteellisia eroja, joten en kokenut yksiköillä olevan tässä niin väliä. Ei tuo tosiaan huomioi edes sähkön hintaa, mutta kuten mainitsit, niin se ei vaikuta ratkaisevasti kannattavuuteen tällä hetkellä.
Aika suuri osa taitaa kuitenkin louhia Ethereumia, Zcashia, Moneroa jne? Käsittääkseni myös isot tekijät. Arvaapa myös löytyykö niistä tuntemattomista altcoineista vastaavaa charttia. Tai onko sellaisen chartin lukeminen louhinnan kannattavuudesta puhuttaessa edes järkevää, koska coinin arvo saattaa pompata päivässä tuhansia prosentteja. Ei kyse ole tällöin enää niinkään itse louhinnan kannattavuudesta, vaan siitä, mitä coineja on sattunut spekulatiivisesti mainaamaan. Sama toimii ostamalla coinit tai vähintäänkin ostamalla esim. NiceHashista laskentatehoa ja louhimalla sen avulla. Kuitenkaan tuosta laskentatehosta ei makseta mitenkään merkittävästi enempää kuin vaikkapa Ethereumin mainaamisesta suoraan, joten uskoisin, että mikään suoranainen kultakaivos ei sekään ole.
En tiedä mikä mun viestissäni oli niin väärin, mutta jos viittasit tuohon Ethereumin proof-of-stakeen siirtymiseen, niin siihenkin on tietysti sen verran aikaa, että mitä tahansa ehtii tapahtua. Mutta jos laskentateho on jakautunut nykyiseen malliin, niin muiden coinien difficulty nousisi todella huomattavasti. Omat tiedot perustuu kyllä ihan Internetistä luettuun, että saa korjata jos olen väärässä, mutta vähän enemmin faktaa kehiin, kiitos. Jos tuo 1500 kryptoa on Coinmarketcapista otettu luku, niin suurin osa niistähän on ERC20-tokeneita, joita ei edes pysty mainaamaan.
Whattomine on turhakesivusto. Aletaan siitä. Toiseksi jos joku mainaa jotain, niin miksi seurata muita, eikä tehdä asioita paremmin?
En ymmärrä sitä ettei mietitä itse, vaan lampaana määkimässä lauman tahtiin.