Kryptovaluuttakeskustelua (Bitcoin, Ethereum, Litecoin ja altcoinit)

Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
388
Jep. Itsekin nyt jokusen viikon kokeillut Nicehashia ja yksi maksu vasta tullut. Jokaisen maksupäivän perusteella pitäisi sitten erikseen selvittää BTC/EUR kurssi verottajaa varten. Menee kyllä työlääksi.

Loogista toi silti on. Kun palkka tulee käteen, siitä maksetaan verot. Jos palkka maksetaan euroina ja euron arvo puolittuu, niin turha siitä on verottajalle kitistä.
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
92
Ymmärsinköhän oikein verottajan ohjeen? Jos nyt aloittaisin megaluokan bitcoin-louhinnan ja bitcoinin arvo romahtaisi ennen myyntiä, joutuisin velkavankeuteen?

Teoreettinen esimerkki: Ostetaan koko omaisuudella 1M€ laitteisto, jolla louhitaan vuodessa 1M€ arvosta bitcoineja. Laitteisto tulee tiensä päähän (arvo 0€, tuotto 0€). Juuri ennen bitcoinien myynti bitcoinin arvo romahtaa 90%. Louhijalle tulee näin 0.9M€ henkilökohtainen tappio valuutan arvon pudotessa.

Verotus: Verottaja näkee louhinnan tuoton ansiotulona (oletetaan 30% verotus tälle). Louhinnan tuotos arvotetaan sen tuotantohetkellä eli tästä tulee maksaa 0.3M€ ansiotulovero. Myyntitilanteessa tulee tappiota, mutta sitä ei voi vähentää virtuaalivaluutasta. Myöskään laitteiston hankintakuluista ei voi tehdä vähennystä yksityishenkilönä.

Sijoitus -1M€
Tuotto +0.1M€
Ansiotulovero -0.3M€
Pääomatulovero -0M€
-------------------------
=> Henkilökohtainen tappio: 1.2M€

Eli sen lisäksi, että menetin lähes koko 1M€ omaisuuteni, tulee maksettavaksi 0.3M€ tulovero. Myynnistä tullut tulo ei riitä verojen maksuun. Eli lopulta olen 200000€ summasta velkavankeudessa, vaikka en ole nähnytkään voittoja. Onko verottaja oikeasti näin julma vai päättelinkö väärin?
Juuri näin se menee, ihan sama juttu esimerkiksi valuuttojen, CFD:en, tai cryptojen päiväkaupassa, eli mikäli päiväkauppaa käyvä henkilö tekee miljoonan vuodessa tappiota niin että voitollisia treidejä oli 6 miljoonen edestä ja tappiollisia 7 miljoonan edestä niin sen pitää maksaa miljoonan tappioiden päälle vielä 2 miljoonaa veroa. Fiksua, eikö?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 435
Ymmärsinköhän oikein verottajan ohjeen? Jos nyt aloittaisin megaluokan bitcoin-louhinnan ja bitcoinin arvo romahtaisi ennen myyntiä, joutuisin velkavankeuteen?

Teoreettinen esimerkki: Ostetaan koko omaisuudella 1M€ laitteisto, jolla louhitaan vuodessa 1M€ arvosta bitcoineja. Laitteisto tulee tiensä päähän (arvo 0€, tuotto 0€). Juuri ennen bitcoinien myynti bitcoinin arvo romahtaa 90%. Louhijalle tulee näin 0.9M€ henkilökohtainen tappio valuutan arvon pudotessa.

Verotus: Verottaja näkee louhinnan tuoton ansiotulona (oletetaan 30% verotus tälle). Louhinnan tuotos arvotetaan sen tuotantohetkellä eli tästä tulee maksaa 0.3M€ ansiotulovero. Myyntitilanteessa tulee tappiota, mutta sitä ei voi vähentää virtuaalivaluutasta. Myöskään laitteiston hankintakuluista ei voi tehdä vähennystä yksityishenkilönä.

Sijoitus -1M€
Tuotto +0.1M€
Ansiotulovero -0.3M€
Pääomatulovero -0M€
-------------------------
=> Henkilökohtainen tappio: 1.2M€

Eli sen lisäksi, että menetin lähes koko 1M€ omaisuuteni, tulee maksettavaksi 0.3M€ tulovero. Myynnistä tullut tulo ei riitä verojen maksuun. Eli lopulta olen 200000€ summasta velkavankeudessa, vaikka en ole nähnytkään voittoja. Onko verottaja oikeasti näin julma vai päättelinkö väärin?
Ja minä kun luulin, että laitteiston tai ainakin osan pystyisi vähentämään :eek: Tulonhankkimiskulut ansiotuloista

Eikö tuolta menisi työkailuina ja tietokoneena tietenkin. Työhuone ja sähkölaskusta vähennystä. Eipä paljo jäisi käteen, jos mitään ei voi vähentää.

1M€ laitteistoon palaten, siinä vaiheessa jonkun virman tai toiminimen jo perustaisi. Lähtisi alvitkin pois.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
561
Ja minä kun luulin, että laitteiston tai ainakin osan pystyisi vähentämään :eek: Tulonhankkimiskulut ansiotuloista

Eikö tuolta menisi työkailuina ja tietokoneena tietenkin. Työhuone ja sähkölaskusta vähennystä. Eipä paljo jäisi käteen, jos mitään ei voi vähentää.

1M€ laitteistoon palaten, siinä vaiheessa jonkun virman tai toiminimen jo perustaisi. Lähtisi alvitkin pois.
Voi noita yrittää mutta miten verottaja ottaa vähennyksistä pois laitteiden kaksikäyttöisyyden perusteella on sitten ihan toinen juttu. Verottaja lätkii mitä mielii eikä niiitä tiedä etukäteen näissä asioissa yksityishenkilönä millään.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
15
Discalimerina en tiedä nyt bitcoinista käytännössä mitään, mutta tuli mieleen: Ihan mielenkiinnosta oletetaan hypoteettinen tilanne: olen ostanut kahellakympillä vuonna miekka ja kives coineja, joiden arvo on tällä hetkellä 28 miljoonaa dollaria. Miten minä otan nämä 28 miljoonaa ulos? Pienempiä summia saa helposti, mutta tällaiset isot näyttävät hankalammilta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
819
ostanut kahellakympillä vuonna miekka ja kives coineja, joiden arvo on tällä hetkellä 28 miljoonaa dollaria. Miten minä otan nämä 28 miljoonaa ulos? Pienempiä summia saa helposti, mutta tällaiset isot näyttävät hankalammilta.
Virallisen proseduurin mukaan nämä olisivat ehkä pääomatuloja, joista maksaisit verot 3x% ja pitäisit loput. En tiedä tarkemmin, enkä sitäkään maksaisinko itse kiltisti kaikki verot :)
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
15
Virallisen proseduurin mukaan nämä olisivat ehkä pääomatuloja, joista maksaisit verot 3x% ja pitäisit loput. En tiedä tarkemmin, enkä sitäkään maksaisinko itse kiltisti kaikki verot :)
Tämä verotus jne ei kiinnosta pätkääkään. Pikemminkin se, että mistä tällaisen summan saa.
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
92
Tämä verotus jne ei kiinnosta pätkääkään. Pikemminkin se, että mistä tällaisen summan saa.
Onnistuu ihan normaalisti laittamalla limit orderi isommalle exhangelle. 28 miljoonaa on kuitenkin pientä verrattuna bitcoinin päivävaihtoon joka lasketaan miljardeissa. Toki itse pistäisin pienemmissä erissä ja katsoisin tarkkaan kokemuksia välittäjistä ja nostomahdollisuuksista. Useammista miljoonista kun puhutaan niin varmaan voi koittaa myös tehdä spesiaalidiilin suoraan välittäjän kanssa että saisi kuluista tingittyä.

Edit. Korjaus: Market order -> limit order.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
15
Onnistuu ihan normaalisti laittamalla market orderi isommalle exhangelle. 28 miljoonaa on kuitenkin pientä verrattuna bitcoinin päivävaihtoon joka lasketaan miljardeissa. Toki itse pistäisin pienemmissä erissä ja katsoisin tarkkaan kokemuksia välittäjistä ja nostomahdollisuuksista. Useammista miljoonista kun puhutaan niin varmaan voi koittaa myös tehdä spesiaalidiilin suoraan välittäjän kanssa että saisi kuluista tingittyä.
Eli mistä exchangesta saan tuon, jos tämä kuitenkin on pikkurahoja.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
120
Homma on edennyt ja varmaan ensiviikolla tilausta raudasta. Muutan muutaman työaseman mainaukseen 16-08 ja toimistoaikana hieman pienemmillä tehoilla, jotta ei häiritse.

Työasemia on 6 ja käytettävissä on 4 x 2kw tehoja. Jos vaihtaisi valaistuksen ledeiksi, niin kulutus tiloissa ei paljon nousisi. Harmi, kun en tätä keksinyt jo kauan sitten. Olisi koneet maksaneet itsensä takaisin. Tai onhan ne työhommissa hintansa ansainneet, mutta enemmänkin olisi voinut saada.

Onko ajatuksia miten saisin mainauksen "piiloon" ja etähallintaan?
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Homma on edennyt ja varmaan ensiviikolla tilausta raudasta. Muutan muutaman työaseman mainaukseen 16-08 ja toimistoaikana hieman pienemmillä tehoilla, jotta ei häiritse.

Työasemia on 6 ja käytettävissä on 4 x 2kw tehoja. Jos vaihtaisi valaistuksen ledeiksi, niin kulutus tiloissa ei paljon nousisi. Harmi, kun en tätä keksinyt jo kauan sitten. Olisi koneet maksaneet itsensä takaisin. Tai onhan ne työhommissa hintansa ansainneet, mutta enemmänkin olisi voinut saada.

Onko ajatuksia miten saisin mainauksen "piiloon" ja etähallintaan?
Niin miten ledi valot mainaukseen liittyy?
 

Johto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
344
Cryptoista veroja? Eihän niitä nyt verottajalla kannata ilmoittaa :)

 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
715
Ite oon ostanu euroilla bitcoineja mut tuli mieleen onko mitään järkeä valjastaa työpaikan läppäri louhimaan? Tuskin tulee suuria summia? Pitääkö ladata jotain ohjelmia vai onko selainpohjaisia?
Ei kannata. Mutulla heitän, että menisi pari vuotta saada 10mBTC satsi mainattua Nicehashillä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
388
Ei kannata. Mutulla heitän, että menisi pari vuotta saada 10mBTC satsi mainattua Nicehashillä.
Joo ja enemmän miettisin sitä, onko työnantaja ok sen kanssa, että mainaat sen raudalla ja sähköllä itsellesi virtuaalivaluuttaa - jos nimittäin asia selviääkin (liikennettä usein seurataan). Itse ainakin työnantajana laittaisin hommalle stopin hyvin äkkiä. Lupa kannattaa kysyä etukäteen.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
120
Onneksi omalupa riittää :) Itsellä ei ymmärrys riittäisi, jos joku työntekijöistä laittaisi mainauksen pystyyn.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 809
Aikaisemmin kerroin, että tilan valot päällä vie n. 5kw/h. Jos ne vaihtaisi ledeiksi, niin talon sähkölaskussa ei paljon muutosta olisi. Sähkö tosin kuuluu vuokraan, niin ei paljon innosta.
Mikä lentokone halli sulla oikeen on, kun saat valoihin noin paljon menemään sähköä?
 

DaNightlander

Powered by 3dfx Voodoo
Tukijäsen
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
934
Homma on edennyt ja varmaan ensiviikolla tilausta raudasta. Muutan muutaman työaseman mainaukseen 16-08 ja toimistoaikana hieman pienemmillä tehoilla, jotta ei häiritse.

Työasemia on 6 ja käytettävissä on 4 x 2kw tehoja. Jos vaihtaisi valaistuksen ledeiksi, niin kulutus tiloissa ei paljon nousisi. Harmi, kun en tätä keksinyt jo kauan sitten. Olisi koneet maksaneet itsensä takaisin. Tai onhan ne työhommissa hintansa ansainneet, mutta enemmänkin olisi voinut saada.

Onko ajatuksia miten saisin mainauksen "piiloon" ja etähallintaan?
Oisko vaikka aeroadmin tai vastaava etähallintaan ja tuo piiloon laittaminen... mikäli oikein ymmärsin, niin ajastettu käynnistys voisi kai tässä tapauksessa toimia? Käynnistää ja sulkea maineri työajan ulkopuolella windowsin tehtävien ajoituksella.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
505
Todennäköisintä lienee tuntemattoman pelosta johtuvan myyntipaniikin aiheuttama pudotus ennen pörssikatkoa, joka kuitenkin pudotuksen odotuksen nostaman optimistien kysynnän myötä voi jäädä hyvinkin vähäiseksi. Pörssien jälleen avauduttua on tuskin mitään syytä alkaa kotiuttaa vielä bitteinä olevia varoja, jolloin edessä jälleen tiukkaa raketointia ennen katkoa myyneiden toivoessa vielä ei-niin-kalliita hankintoja, mikäli pörssikatkon aikana koko teknologiaa ei julisteta laittomaksi.

Näin siis lonkalla olevasta stetsonista.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Historiaa katottaessa on tultu aina alas ennen forkki juttuja ja sen jälkeen lähtenyt taas nousuun.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
144
Vituttaa kyllä armottomasti, kun joskus 2011 tjtn ostin 50bitcoinia, koska halusin tilata tuhmuuksia nettikaupoista. Arvoa sillon oli noin 1euro per bitcoin. Noista coineista 40 käytin ostoksiini ja loput jätin lompakolleni, jonka sijainnin, käyttäjänimet, emailin ja salasanan olen jo hukannut ja unohtanut, koska en olettanut enää käyttäväni sitä ja muutenkin sen tekoon käytin throwaway emailia, sit eikä kauheesti jonkun 10€ hukkaaminen kuumottanu. Nyt noilla kymmenellä kolikolla olis arvoa reilu 70tonnii.
Et sellaset setit täällä.

Muistan kanssa jutun tyypistä joka ihan bitcoinin alkuajoilla tilasi pizzan 20k bitcoinilla. 140miljoonan € pizza.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Siirrä bitcoinit toiseen aivan uuteen lompakkoon, sen jälkeen palauta bcc-lompakko käyttämällä vanhan bitcoin-lompakkosi avaimia.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
niin paljon kaikenlaista scämmiä ja huijausta cryptoissa edelleen tulee eteen, esim Ethereumista on jotain uutisia ollut lähiaikoina että rahaa on pöllitty ja/tai kadonnut helvetisti taas "jonnekin"

näiden asioiden vuoksi pitäisi Nordea tms vastaavan perinteisemmän tahon alkaa ottamaan näitä coineja vastaan talletuksiin suoraan.

verottaja haluaa näistä rahaa myös, mutta jos ei säännöt ja pelivehkeet ole samat kuin Fiat valuuttojen suhteen, saa minun puolesta myös verottaja haistaa pitkän paskan
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 809
Nytkö se alamäki sitten alko?
Mielenkiintosta miten alas putuaa...
 

Jari Aarnio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2017
Viestejä
18
Nytkö se alamäki sitten alko?
Mielenkiintosta miten alas putuaa...
Täyttä spekulaatiota, mutta luulisin 5500€ tason olleen todellinen arvo. 6300€ täyttä bluffia. 5500€ on oma veikkaus ensi viikon keskiarvoksi.

Itsellä ei onneksi ole €uroakaan kiinni oikeata rahaa. Ilmaisella sähköllä mainattua joitain kymppejä. Näyttistäkään en ostanut mainauskäyttöön, vaan pelaamiseen.
 
Viimeksi muokattu:

Jari Aarnio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2017
Viestejä
18
Vituttaa kyllä armottomasti, kun joskus 2011 tjtn ostin 50bitcoinia, koska halusin tilata tuhmuuksia nettikaupoista. Arvoa sillon oli noin 1euro per bitcoin. Noista coineista 40 käytin ostoksiini ja loput jätin lompakolleni, jonka sijainnin, käyttäjänimet, emailin ja salasanan olen jo hukannut ja unohtanut, koska en olettanut enää käyttäväni sitä ja muutenkin sen tekoon käytin throwaway emailia, sit eikä kauheesti jonkun 10€ hukkaaminen kuumottanu. Nyt noilla kymmenellä kolikolla olis arvoa reilu 70tonnii.
Et sellaset setit täällä.

Muistan kanssa jutun tyypistä joka ihan bitcoinin alkuajoilla tilasi pizzan 20k bitcoinilla. 140miljoonan € pizza.
Yhtä hyvin voi sanoa, että jos olisin tiennyt ensi viikon lottonumerot. Ymmärrän kyllä psykologisen aspektin, että miksi tuo vituttaa. Siitä syystä, että ne ”oikeat lottonumerot” olivat jo hallussasi, et vain tiennyt milloin on oikea arvonta.

Todellisuudessa tuohon aikaan kun Bitcoin oli juuri aloittanut, se että arvo on joskus 6000€ oli juuri todennäköisyydeltään lähes lottovoiton luokkaa. Satoja muita Coineja on syntynyt ja kuollut sinä aikana.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Uusi pump&dump hyökkäys vaan menossa bitcoin cashissa. Parempi olla tuijottelematta hintoja liian usein, uskon että tilanne rauhoittuu viikon sisällä. Harmi että forkatut kolikot tuli myytyä liian aikaisin :grumpy:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 435
No pari viikkoa riittänyt jo tätä nousua, sieltä 300$ tietämiltä. Mistäpä sen olisi silloin ennustanut arvon nousevan 300%
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
120
Mikä lentokone halli sulla oikeen on, kun saat valoihin noin paljon menemään sähköä?
:) Samaa itsekin ihmetellyt, mutta ei ole halli. Kyseessä on kohtuullisen iso toimistotila, joka on suunniteltu kultaisena 80-luvun loppun rakennuskiimassa. Silloin ei oltu kipeitä tai köyhiä. Tilassa on järjettömät loisteputki- ja spottiviritelmät. Pelkästään kahden työtilan yllä on 54 spottia ja 32 loisteputkea syvennyksessä antamassa hajavaloa.

Kiinteistöä on laajennut pariin otteeseen ja näyttäisi, että ketään ei kiinnosta sähkön kulutus. Tonne pari maineria hukkuu hienosti.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
120
Oisko vaikka aeroadmin tai vastaava etähallintaan ja tuo piiloon laittaminen... mikäli oikein ymmärsin, niin ajastettu käynnistys voisi kai tässä tapauksessa toimia? Käynnistää ja sulkea maineri työajan ulkopuolella windowsin tehtävien ajoituksella.
Ei hassumpi ajatus. Rautaa tulossa runkoihin ja toivotaan, että black friday toisi mukanaan hyviä tarjouksia.
 

Jari Aarnio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2017
Viestejä
18
Kiinteistöä on laajennut pariin otteeseen ja näyttäisi, että ketään ei kiinnosta sähkön kulutus. Tonne pari maineria hukkuu hienosti.
Jos olet itse El Patrón ja Maestro niin tuossa ei ole mitään ongelmaa. Mikäli olet työntekijän asemassa, niin jopa tuo sähkön näpistäminen on välitön purku-tai irtisanomisperuste. Minun hommat laitoksella loppuivat kanssa omiin bisneksiin:vihellys:

Mikäli taas olet omistaja, niin kyseessä olisi lievä veropetos. Kiinnijäämisriski on tässä tapauksessa 0%. Verohallintoa ei kiinnosta, ellei joku työntekijä nimenomaan käräytä. Juurikin noin eli älä mainosta asiaa siellä lentokonehallissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
120
Jos olet itse El Patrón ja Maestro niin tuossa ei ole mitään ongelmaa. Mikäli olet työntekijän asemassa, niin jopa tuo sähkön näpistäminen on välitön purku-tai irtisanomisperuste. Minun hommat laitoksella loppuivat kanssa omiin bisneksiin:vihellys:

Mikäli taas olet omistaja, niin kyseessä olisi lievä veropetos. Kiinnijäämisriski on tässä tapauksessa 0%. Verohallintoa ei kiinnosta, ellei joku työntekijä nimenomaan käräytä. Juurikin noin eli älä mainosta asiaa siellä lentokonehallissa.
Olen itse pääpiru ja kaikki coinit on käsitelty kirjanpidossa :) Sen puoleen ei ongelmaa. Aikaisemmin verottaja kyseli ja selvityksen myötä homma ok. Ajatuksena on vain hyödyntää "käyttämätöntä" sähköä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Kertokaa aloittelijalle minkä lompakon hankin ja mitä kautta kannattaa kolikot hankkia (pienimmät kulut). Ja muita ohjeita etten mokaa hommaa täysin jo alkutekijöissä :vihellys: Lompakko varmaan ehdottomasti lokaalissa säilytyksessä?

Kiinnostanut jo pitkään tutustua itse miten tämä toimii niin voisi ostaa jonkun verran ja pistää rahat visuun talteen ja sitten joskus nauraa kun joko kaikki mennyt tai sitten jopa mahdollisesti voittoa tullut.
 

Jari Aarnio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2017
Viestejä
18
Kertokaa aloittelijalle minkä lompakon hankin ja mitä kautta kannattaa kolikot hankkia (pienimmät kulut). Ja muita ohjeita etten mokaa hommaa täysin jo alkutekijöissä :vihellys: Lompakko varmaan ehdottomasti lokaalissa säilytyksessä?

Kiinnostanut jo pitkään tutustua itse miten tämä toimii niin voisi ostaa jonkun verran ja pistää rahat visuun talteen ja sitten joskus nauraa kun joko kaikki mennyt tai sitten jopa mahdollisesti voittoa tullut.
Mikä puhelin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Eli jos otan tuon käyttöön niin millä keinolla tuon lompakon tiedot varmuuskopioidaan? Eli jos puhelin hajoaa tms. niin miten tuo recovery toimii?
Ja vielä mikä on paras paikka ostaa noita kolikoita? Bittiraha varmaan helpoin mutta näyttää olevan 1.99%+2e kulut. Onko jotain ulkomaalaista, luotettavaa paikkaa?
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11
Eikö tule halvemmaksi nostaa Bitcoinit bittiautomaatilla euroiksi kuin välittäjien kautta jotka ilmoittavat verottajalle ja joudut maksamaan pääomatuloveron?
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Missä maassa tuo toimii? Ei pikaisesti silmäiltynä näkynyt.

Tämän tekstin perusteella ei ainakaan Suomessa

"Coinmotion ei tee veroilmoitusta bitcoin-vaihdannasta asiakkaiden puolesta. Jokaisen asiakkaan on huolehdittava itse siitä, että maksaa veronsa oman maansa vero-ohjeiden mukaan."
prasos sen omistaa ja on suomalainen firma :)
 

DaNightlander

Powered by 3dfx Voodoo
Tukijäsen
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
934
Eli jos otan tuon käyttöön niin millä keinolla tuon lompakon tiedot varmuuskopioidaan? Eli jos puhelin hajoaa tms. niin miten tuo recovery toimii?
Ja vielä mikä on paras paikka ostaa noita kolikoita? Bittiraha varmaan helpoin mutta näyttää olevan 1.99%+2e kulut. Onko jotain ulkomaalaista, luotettavaa paikkaa?
Helpoimmalla varmaan onnistuu electrumilla: Lompakko on helppo luoda, helppo varmuuskopioida, helppo palauttaa, löytyy työpöydälle ja androidille.

Osto onnistuu suht helposti vaikka coinbasesta tai bitstampista, kummassakin taitaa olla sepa maksu.

Kannattaa huomioida sitten bittimania kotiuttaessa että siirtoon saattaa mennä eräskin tovi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Helpoimmalla varmaan onnistuu electrumilla: Lompakko on helppo luoda, helppo varmuuskopioida, helppo palauttaa, löytyy työpöydälle ja androidille.

Osto onnistuu suht helposti vaikka coinbasesta tai bitstampista, kummassakin taitaa olla sepa maksu.

Kannattaa huomioida sitten bittimania kotiuttaessa että siirtoon saattaa mennä eräskin tovi.
Niin tarkoitat, että eurojen siirtoon menee tovi noista paikoista? No sillä nyt ei väliä ole. Ovatko nuo molemmat paikat ihan luotettaviksi todettu ja kumpaa suosittelet henkilökohtaisesti? Voisi ensi viikolla tuota vähäsen ostaa.

Eli voin ensin vain ostaa esim. Bitstampista kolikoita ja sitten ne ovat siellä tilillä. Ja tuolta voin sitten siirtää ne omaan lompakkooni turvaan? Minkälaiset varmistukset noissa on, pitää varmaan lähetellä jotain kuvia ajokortista ennenkuin tili aukeaa?
 

DaNightlander

Powered by 3dfx Voodoo
Tukijäsen
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
934
Niin tarkoitat, että eurojen siirtoon menee tovi noista paikoista? No sillä nyt ei väliä ole. Ovatko nuo molemmat paikat ihan luotettaviksi todettu ja kumpaa suosittelet henkilökohtaisesti? Voisi ensi viikolla tuota vähäsen ostaa.

Eli voin ensin vain ostaa esim. Bitstampista kolikoita ja sitten ne ovat siellä tilillä. Ja tuolta voin sitten siirtää ne omaan lompakkooni turvaan? Minkälaiset varmistukset noissa on, pitää varmaan lähetellä jotain kuvia ajokortista ennenkuin tili aukeaa?
Ei, vaan vahvistamattomien maksujen jonoa joka vaan pahenee tässä nykyisessä tilanteessa. Päivässä kasvua lähes 60k eilisen 115k:sta. Jokseenkin villi tilanne markkinoilla nyt tässä s2x:n jälkeisessä maailmassa sijoittajien hakiessa uutta kasvun kohdetta.

Itse olen käyttänyt kumpaakin, viimeksi coinbasea, jossa ongelmattomasti meni sekä siirrot, että kotiutukset. Sepa maksuun meni sellainen tunti ja rahat olivat heti sen jälkeen käytettävissä.

Ajokortti tai vastaava tarvitaan kai kaikkiin pörsseihin joissa voi pelailla fiat valuutalla...? Prosessi on kuitenkin yleensä ottaen suht kivuton, fiat vaihto on useinmiten käytettävissä jo saman päivän aikana siitä kun kuvat on lähetetty. Kun avaa tunnuksen ennen ajateltua käyttöä, testii sepan, niin pääseekin sitten samantien asiaan.

Jeps, bittimani säilyy pörssissä kunnes sen siirrät sitten omaan lompsaan. Sitä ennen kannattaakin tulla sinuiksi lomsan kanssa ennenkuin tekee siirron, että perustasolla ymmärtää kuinka se toimii. Luulisin, että electrumista löytyy tubesta hyvää dokumenttia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Miten nuo bitcoin automaatit toimivat jos noissa maksujen vahvistuksissa menee noin kauan aikaa?
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 417
Miten nuo bitcoin automaatit toimivat jos noissa maksujen vahvistuksissa menee noin kauan aikaa?
Maksamalla keskivertoa korkeampaa siirtomaksua pääsee siirto helpoimmin seuraavaan blockchainiin, jolloin läpimenoaika on nopea.
Transaction fees - Bitcoin Wiki

Tietenkin jos automaattien myymät määrät ovat vakioita (tyyliin 0.1, 0.2 jne.) niin voi tehdä kylmälompakot valmiiksi jo ennakkoon ja antaa niiden tiedot sitten ostajalle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 671
Viestejä
4 318 179
Jäsenet
72 087
Uusin jäsen
wilzor

Hinta.fi

Ylös Bottom