Kryptovaluuttakeskustelua (Bitcoin, Ethereum, Litecoin ja altcoinit)

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
Monta kolikkoa kaivat päiväs/kuukaudes ? Sun pitää aatella tulevaisuuteen kun se arvo on enemmän eikä mitään tän päivän hintoja. Jos et satsaa pitkällä tähtäimel niin ei kannata louhiakkaan...
Komppaan edellisiä ja kannatan nicehashin käyttöä. Siitä löytyy myös vallan kätevä ominaisuus jolla se rupeaa mainaamaan itsekseen kun kone ollut idlessä tietyn ajan.
0.003 E:tä vuorokaudessa. Ether lähtee todennäköisesti nousuun en sitä kiistä. Vuoden sisällä tuosta voi tulla aito BTC:n kilpailija. Nanopoolissa on 0.2 nostominimi, joten eikö kannata nyt tuohon asti vetää tällä setillä? En tiedä NiceHashista mitään, mutta luotan kyllä Etheriin ja sivutuotteena SiaCoiniin joita mainaan tällä hetkellä. SiaCoin on enemmän perinteinen startup yritys, kuin joku hämärä uusi virtuaalivaluutta. Tuokin voi nousta. Tuolla on ihan aitoja ihmisiä omalla naamalla mukana.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
@VÄPÄ Kannattaa sitten huomioida että Nicehash maksaa bitcoinilla eli sillä et voi mainata omaan lompakkoon muita kolikoita.
 

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
@VÄPÄ Kannattaa sitten huomioida että Nicehash maksaa bitcoinilla eli sillä et voi mainata omaan lompakkoon muita kolikoita.
Niin tuo sopii sellaiselle, joka haluaa tuottoa heti. Itse näen tämän enemmänkin 1-2 vuoden aikajänteen sijoituksena. Tässä käytössä Ethereum on mielestäni paras, mutta aika näyttää. Tilanne voi olla myös se surullisenkuuluisa 0€, mutta ei haittaisi niin paljon koska euroakaan en ole tähän investoinut. Ilmainen sähkö ja pelikäyttöön ostettu näyttis neljän vuoden takuulla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Niin tuo sopii sellaiselle, joka haluaa tuottoa heti. Itse näen tämän enemmänkin 1-2 vuoden aikajänteen sijoituksena. Tässä käytössä Ethereum on mielestäni paras, mutta aika näyttää. Tilanne voi olla myös se surullisenkuuluisa 0€, mutta ei haittaisi niin paljon koska euroakaan en ole tähän investoinut. Ilmainen sähkö ja pelikäyttöön ostettu näyttis neljän vuoden takuulla.
No tuollaisella euro/päivä meiningillä ei vielä miljonääriksi ryhdytä vaikka arvo kymmenkertaistuisi. Ennemmin ostaisit suoraan Ethereumia nnn eurolla ja annat kortin louhia parasta sille sopivaa kolikkoa. Nicehashilla louhimalla parhaan tuoton kolikkoa saat paljon enemmän tuottoa kuin louhimalla huonoa kolikkoa ja odottamalla sen arvonnousua. Jos ei muuten niin vaihda edes bitcoinit ethereumiin äläkä heitä hukkaan 1080Ti:n tehoa väärään algoritmiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 077
Jos ei muuten niin vaihda edes bitcoinit ethereumiin äläkä heitä hukkaan 1080Ti:n tehoa väärään algoritmiin.
Tämä. On äärettömän typerää louhia suoraan sitä ethereumia, jos saat samalla kortilla enemmän louhimalla jotain muuta ja sitten vaan vaihdat esim. shapeshiftillä bitcoinit ethereumiksi.
 

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
Tämä. On äärettömän typerää louhia suoraan sitä ethereumia, jos saat samalla kortilla enemmän louhimalla jotain muuta ja sitten vaan vaihdat esim. shapeshiftillä bitcoinit ethereumiksi.
Asiaa tutkiskeltuani olette oikeassa. Siirryn heti Nicehashin käyttäjäksi, kun miniminosto 0.2E tulee täyteen.

Nostin muistikelloja +900Mhz. Nyt 36.6 Mh/s. Ei kaadu mainatessa tai pelatessa. On tämä ihme kortti tämä Aoruksen vesivoima 1080Ti. Uskaltaa rääkätä kun on neljän vuoden takuu.

Edit: Nostettiin muistikelloja +1000Mhz. Ei ongelmia. Nyt tulee 37Mh/s. On tää jumalauta kova pelikortti ja miksei myös sivutoimiseen mainaukseen. Päätoimiseen liian kallis.
 
Viimeksi muokattu:

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
Päätin siirtyä suoraan NiceHashiin. Ei kannattana odottaa 2kk, jotta voi kotiuttaa Etherit. 2.3€ päivässä tulee tätä kautta. Lompakoksi otin Breadwalletin, koska saa iPhoneen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
539
Päätin siirtyä suoraan NiceHashiin. Ei kannattana odottaa 2kk, jotta voi kotiuttaa Etherit. 2.3€ päivässä tulee tätä kautta. Lompakoksi otin Breadwalletin, koska saa iPhoneen.
1080ti:llä on jo pitkään kannattanut louhia jotain Equihash kolikkoa suoraan. Nicehashin equihash louhinnalla ei pääse samaan tuottoon kun tuo ottaa omansa välistä. Tuolta kannattaa katsoa mikä kannattavinta https://tinyurl.com/y78busut

Kova tuotto olisi 2,3€ päivässä, ettei ollut 2,3$? koska juuri sen verran Nicehash näyttää omalla 1080ti:llä...
 
Viimeksi muokattu:

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
1080ti:llä on jo pitkään kannattanut louhia jotain Equihash kolikkoa suoraan. Nicehashin equihash louhinnalla ei pääse samaan tuottoon kun tuo ottaa omansa välistä. Tuolta kannattaa katsoa mikä kannattavinta https://tinyurl.com/y78busut

Kova tuotto olisi 2,3€ päivässä, ettei ollut 2,3$? koska juuri sen verran Nicehash näyttää omalla 1080ti:llä...
2.2€ päivässä. Ei ole mikään vakio 1080ti. Kuten tuossa ylempänä jo kirjoitin niin 2Ghz core ja +1Ghz muisteille.

Todella vähän vetää välistä. Ei jaksa joka päivä seurata kursseja.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
539
2.2€ päivässä. Ei ole mikään vakio 1080ti. Kuten tuossa ylempänä jo kirjoitin niin 2Ghz core ja +1Ghz muisteille.

Todella vähän vetää välistä. Ei jaksa joka päivä seurata kursseja.
Ok, hyvin on potkua sitten. Omalla ilmajäähdytettynä ylikellotuksilla tuo dollareissa about sama - sähköt.
 

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
Ok, hyvin on potkua sitten. Omalla ilmajäähdytettynä ylikellotuksilla tuo dollareissa about sama - sähköt.
Kannattaa oikeasti harkita vesijäähdytystä. Mulla olis valmis AIO-setti myynnissä 1080Ti FE:lle.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 284
Joo, olen aika paljon seurannut keskustelua noista anonyymeistä altcoineista ja erityisesti Zcashista sekä Zencashista. Tuo Monero on vain jäänyt oman tutkan ulkopuolelle, ehkä osittain sen takia että kolikko on vain junnannut paikallaan. Pitää tutustua tuohon tarkemmin ja uskon vahvasti näiden anonyymien kolikoiden tulevaisuuteen. :tup:

Itse näen tällä hetkellä suurimman potentiaalin Zencashissa (white paper), jossa on korjattu tai pyritään korjaamaan noita ZCashin ongelmakohtia. Kyseessä on kuitenkin vasta muutaman kuukauden ikäinen kolikko ja secure nodet ovat vasta alpha-testauksessa, joten saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Tässä on muuten joku vanhempi vertailu Moneron ja Zencashin välillä: Monero v Zencash
Tällä kertaa en ollut aivan pihalla ja nyt Palm Beach Report on suositellut ZenCashia ja kirjoittanut aiheesta mielenkiintoisen rapsan. Arvo on myös samalla nelinkertaistunut ja rapsassa arvon uskotaan nousevan 250-500 dollariin parissa vuodessa. Ihan hyvin kolikolta jota sai pari päivää sitten neljällä dollarilla.

Zencash gets distributed to 250,000 potential investors in a write up by Teeka Tiwari - Bittox.com - Bitcoin News

Palm Beach-- ZenCash
 

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
Erikoista. Nyt sain uuden 1080Ti Waterforcen takuuvaihdosta. Kortti ei kellotu yhtä hyvin, kuin hajonnut. Kuitenkin häshejä tulee yli 15% enemmän. Nyt mennään jo 2.6€ tuotossa per päivä käytettäessä NiceHashia.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Itsellä samassa koneessa GTX970 ja Radeon RX580 mainaamassa, mielestäni teho ei ole ihan kunnossa nyt, pitää laittaa eri koneisiin.

Tällä hetkellä näköjään 1.80e vrk mainaa eli 37.000 satoshia tosin juuri käynnistyi taas Zcash joka nostaa tota välillä paljonkin, eilen kävi 58.000 satoshissa kun olin benchmarkit ajellut, hetken jo olin että wow nytkö alkaa tulee massia.. mutta putosi taas tuohon tasolle takaisin.

Mutta tää mainaus pienimuotoisesti on tällaista tutustumista. Otan freerollista n. 200.000 joka päivä tosi helposti.. Tekniikka on se kaikista helpoin, ostelen punaiset pois tiettyyn rajaan asti :)

Joskus tekisi mieli koittaa ja iskeä kokonainen coin tonne rolliin ja katsoa miten helvetisti sieltä uskaltaisi lypsää... mutta olen täysin persaukinen joten eipä sitä uskalla. Pitää tämä homma tehdä piiiiiiiitkän kaavan mukaan, onneksi Valtio tukee hommaa työttömyysjaksojen ajan.
 

police

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
199
Joskus tekisi mieli koittaa ja iskeä kokonainen coin tonne rolliin ja katsoa miten helvetisti sieltä uskaltaisi lypsää... mutta olen täysin persaukinen joten eipä sitä uskalla.
Mene töihin ja laita palkkarahasi tuonne. Itse olen kyllä bitcoineja aikoinaan ostanut ja nyttemmin myynyt.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Mene töihin ja laita palkkarahasi tuonne. Itse olen kyllä bitcoineja aikoinaan ostanut ja nyttemmin myynyt.

Käy sinä vaan töissä rauhassa ja anna mun olla myös rauhassa. Ettei sulta ala se pieni nenä vuotamaan helvetisti jotain muutakin kuin räkää.
 

police

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
199
Käy sinä vaan töissä rauhassa ja anna mun olla myös rauhassa. Ettei sulta ala se pieni nenä vuotamaan helvetisti jotain muutakin kuin räkää.
Hui. Mene töihin, saat rahaa. Sitten voit sijoittaa bitcoinin louhintaa ja tienata 0,60 euroa päivässä.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Policen vois potkia tältä foorumilta vittuun, on varmasti joku altteri.
Laitan itse ignoreen niin ei tarvitse häiriintyä, selvinpäin on itsellä aika pitkä pinna yleensä :)

Varmaan sama tyyppi tilailee just jollekin Viheraholle tavaraa netistä jne... avohoito potilaita riittää..

Meikääkin on välillä altteroinnista syytetty. Turhaan. Oon bannatuin mulkku tällä foorumilla ja ylpeä siitä. Sanansaattajaa koitetaan aina tappaa.

Oma tulevaisuus onneksi on aika valoisa kiitos crypto valuuttojen. Saa suvakit painaa puolestani duunia ja maksaa verojaan, minä en osallistu juuri tällä hetkellä. Haluan demokratian, sen jälkeen voidaan jutella veroistakin.

30% verotus bitcoineista on ihan ok mielestäni, tosin jotain progressiota ehkä siihenkin kaipaisi.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Oon just aamupalal ja koht menos töihin tienaamaan oikeaa kolikkoa.

Eikö täällä muka joku käy töissä tienaamassa rahaa?
Ei joka päivälle riitä töitä kaikille. Tottakai sitä välillä töissä käydään aina kun on tarjolla.
Tällä on ikähaarukkakin forumilla 10-80 vuotta että mahtuu monenlaista tarinaa, muistapa sekin.
Ja sitäpaitsi et edes halua että tulen töihin, oon aika hyvä yleensä kaikessa. Sun firmaan mä tuun töihin niin ne potkii sut sieltä pois.

No vitsi vitsi, mutta mieti monelta kantilta ja ole ylpeä ja onnellinen että sulla on duuni.
 
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
8
nonnii nyt löyty palstaa..kertokaas mitä sitä kannattais louhia..scryptia, x11 vai sha256? antmineria oon hankkimassa. jokaiselle tehty omansa..tuntuu että sha256 tai scrypt vois olla ainoat vaihtoehdot kun profittia kattoo..mutta scryptillä louhitaan litecoinia..miten sen saa oikeaksi rahaksi? bitcoinia jos suoraan louhisi ei ongelmaa muunnoksissa..samoin on ton x11 kanssa miten saisi dashit käteiseksi?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 435
nonnii nyt löyty palstaa..kertokaas mitä sitä kannattais louhia..scryptia, x11 vai sha256? antmineria oon hankkimassa. jokaiselle tehty omansa..tuntuu että sha256 tai scrypt vois olla ainoat vaihtoehdot kun profittia kattoo..mutta scryptillä louhitaan litecoinia..miten sen saa oikeaksi rahaksi? bitcoinia jos suoraan louhisi ei ongelmaa muunnoksissa..samoin on ton x11 kanssa miten saisi dashit käteiseksi?
Vaihdat pörssissä bitcoineiksi ja käteisenä bittimaatista kuten mikä tahansa coini? :)

Riski on olemassa mitä sitten louhiikaan. Romahdus voi tulla, mutta nousu voi olla luvassa yhtä nopeasti. Kristallipallo olisi tässä yhtä kätevää kuin lottoa raapustaessa.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
120
Siitä on vuosia aikaa, kun olen mainannut virtuaalivaluuttaa. Nyt olisi hyvä mahdollisuus aloittaa uudestaan, jos kynnys on edes jotenkin järjellinen.

Alkutilanne:

Sähkö: Sisältyy vuokraan ja kiinteistö on valtava, joten kilowatti sinne tänne ei näy. Oma tila vie jo 5kw/h, kun kaikki valot ovat päällä.

Laitteisto: Ei mitään valmiina. Mahdollisuus ostaa tuotteet Saksasta alv. 0.

Budjetti: n. 5k€.

Voisiko joku auttaa kokoonpanossa. Itse ajattelin 1070 kortteja, jos niillä olisi kohtuullinen jälleenmyyntiarvo.

Onko ihan kuolleena syntynyt ajatus?
 

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
Siitä on vuosia aikaa, kun olen mainannut virtuaalivaluuttaa. Nyt olisi hyvä mahdollisuus aloittaa uudestaan, jos kynnys on edes jotenkin järjellinen.

Alkutilanne:

Sähkö: Sisältyy vuokraan ja kiinteistö on valtava, joten kilowatti sinne tänne ei näy. Oma tila vie jo 5kw/h, kun kaikki valot ovat päällä.

Laitteisto: Ei mitään valmiina. Mahdollisuus ostaa tuotteet Saksasta alv. 0.

Budjetti: n. 5k€.

Voisiko joku auttaa kokoonpanossa. Itse ajattelin 1070 kortteja, jos niillä olisi kohtuullinen jälleenmyyntiarvo.

Onko ihan kuolleena syntynyt ajatus?
Ei välttämättä. Useat 1070:t ja Aorus Waterforce 1080 Ti hinta-hash suhde ovat hyviä. 1070 tuottaa 1,42€ päivässä. Oma Aorus Waterforce 1080 Ti tuottaa 3,30€ päivässä.

Saksassa noiden hinta on 1070 alv0 325€ ja 1080 Ti WF AIO alv0 761,5€. Break-even on sama, eli 230 päivää.

Alv 0 ja ilmainen sähkö tekee homman kannattavaksi. Kun 230 päivää on kulunut sinulla on kortit kädessä, jotka ovat maksaneet itsensä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
120
Vaikuttaa ihan hyvältä ja kiitos nopeasta vastauksesta! Jos lähtee liikkeelle viidellä 1080ti:llä mikä olisi hyvä emolevy, johon saisi vielä muutaman kortin lisää?

Tili minulta löytyy Mindfactorystä.

Break even varmaan venyy tuosta vaikeuden noustessa. Nopea tulo ei ole haaveissa, vaan laittaa "ilmainen" sähkö töihin ja saada passiivista tuloa.
 

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
Vaikuttaa ihan hyvältä ja kiitos nopeasta vastauksesta! Jos lähtee liikkeelle viidellä 1080ti:llä mikä olisi hyvä emolevy, johon saisi vielä muutaman kortin lisää?

Tili minulta löytyy Mindfactorystä.

Break even varmaan venyy tuosta vaikeuden noustessa. Nopea tulo ei ole haaveissa, vaan laittaa "ilmainen" sähkö töihin ja saada passiivista tuloa.
Yksi syy miksi juuri tuo 1080 Ti on järkevin, on jälleenmyyntiarvo. Sitten joskus kun huidellaan 1280 Ti -aikakaudella, 1070:llä ei tee enää mitään. 1080 Ti:stä voit vielä saada sen 250€.

Break even tuskin venyy, koska mainaa käyttäen NiceHashia. Se mainaa aina kannattavinta kolikkoa automaattisesti. Bitcoinin vaikeuden ja hinnannousu sataa sinun laariisi.

Emolevyistä en tiedä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Jos tililtä löytyy 5k€ niin paremmat tuotot saat sijoittamalla suoraan Bitcoiniin.
Jos olet persaukinen - kannattavampaa on ostaa rauta luotolla ja kuitata osamaksut tuotoilla.
Parhaan tuoton saamiseksi kannattaa tehdä molemmat.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 703
Saakos noista bitcoin automaateista vaihdettua bitcoineja käteiseksi ja miten homma pelittää? Tiedän, että nuo saa vaihdettua euroiksi kyllä ihan netissä muutenkin, ei vaan huvittaisi maksaa veroja noista bitcoineista niin siksi anonyymisti käteiseksi nostaminen olisi helpointa. Toki kyseessä on puhe satasista, joten voisihan nuo riskillä tilittää pankkitililleen ja verottajan mahdollisesti puuttuessa maksella verot.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Saakos noista bitcoin automaateista vaihdettua bitcoineja käteiseksi ja miten homma pelittää? Tiedän, että nuo saa vaihdettua euroiksi kyllä ihan netissä muutenkin, ei vaan huvittaisi maksaa veroja noista bitcoineista niin siksi anonyymisti käteiseksi nostaminen olisi helpointa. Toki kyseessä on puhe satasista, joten voisihan nuo riskillä tilittää pankkitililleen ja verottajan mahdollisesti puuttuessa maksella verot.
Bittimaatti Bitcoin-automaatin ohjeet
 

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
Jos tililtä löytyy 5k€ niin paremmat tuotot saat sijoittamalla suoraan Bitcoiniin.
Jos olet persaukinen - kannattavampaa on ostaa rauta luotolla ja kuitata osamaksut tuotoilla.
Parhaan tuoton saamiseksi kannattaa tehdä molemmat.
Ei välttämättä. Nyt Bitcoin nousee, mutta ei nousun jatkumisesta voi olla varma. Voi yhtä hyvin laskea jolloin tulee takkiin, niin että tuntuu.

Sen sijaan mainaamalla investoinnissasi on reaalivakuus. Ostamasi rojut. Pienempi riski, eikä BC lasku haittaa juuri lainkaan jos mainaat Nicehashin kautta ja kotiutat voitot vaikka kerran viikossa. Etenkin kun otetaan huomioon AP:n tilanne. Alv 0 ja ilmainen sähkö.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Luuseripuhetta. Jos kurssi alkaa laskemaan niin se sitten rytisee oikein kunnolla. Silloin perässä syöksyy myös altcoinit eikä mainaamalla kata enää sähkölaskuakaan + difficulty syö oman osansa. Jos bettaa että kurssit tulevat laskemaan niin silloin ei kannata mainaukseenkaan ryhtyä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Eikä sitä faktaa että olisin kymmeniä tuhansia varakkaampi jos olisin vaan ostanut bitcoinia/ethereumia suoraan. Tosin louhimatta en olisi koskaan uskaltanut hypätä cryptojunaan. "Vakuutus" romahdusta vastaan on tullut kalliiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
120
Kyllä ihan mainata aion, kun siitä pidin aikaisemminkin. Rahalla coineja sitten kun rytisee kunnolla.

Teen illalla rautaehdotuksen, kun saan läppärin eteen.

Unohdin mainita, että omistan cryptorahaa entuudestaan. Muutamat romahdukset on tullut koettua.
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
304
Romahdus on vain paikka ostaa lisää eikä ilman realisointia tule tappiota :cigar:
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
120
Exelissä pyörittelin lukuja ja on aika vaikea yhtälö. Voi olla, että vedin mutkia suoriksi ja korjatkaa toki.

Suunniteltuun paikkaan saan 2kw edestä rautaa:

8 x 1080ti 279 Mh/s, joka tuottaa 11,90€/päivä (aloituskustannus n. 5k€)
tai
13 x 1070 400 Mh/s, joka tuottaa 17,21€/päivä (aloituskustannus n. 5k€) <- 2 rigiä

Jos tuotto tippuu 20% kuukaudessa vaikeuden noustessa, ansaitsee 1080ti vuodessa n. 1600€ ja 1070 2400€. Onko tuo vaikeuden nousu yli vaiko aliarvioitu? Viimeaikojen käyristä oli minulla vaikeuksia vetää suoraa päätöstä.

Jos laitteisto puolittaa vuodessa arvonsa on tilanne vielä ihan pikkuisen tappiolla. Käytetyt kulutukset sun muut googlasin ja otin ensimäiset eteen tulleet. Vaikeausasteen nousun ravistelin hihasta kaaviota katsomalla. Whattomine.com antoi mainattavaksi valuutaksi etheriumin. Valuutan arvon muutosta ei ole huomioitu.

Jos tästä lähdetään, että suunnitellaan mahdollisimman tuottava yksikkö 2kw maksimi teholla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Laskelmat meni vituiksi jo siinä kohtaa kun aloit miettimään 1080ti-kortteja ethereumin louhimiseen. Ei ole lähellekkään tuottavin algoritmi tuolle kortille. Ei voi pitää mitenkään paikkaansa että whattomine olisi ehdottanut sitä tai olet käyttänyt vääriä parametreja.
Energiatehokkuudessa ja tiheydessä 1080ti:t ovat kyllä parhaita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
714
Kannattaneeko Ethereumia muutenkaan enää mainailla? Parempi kai olisi mennä Nicehashillä. Saa tuotot suoraan bitcoineina eikä vaikeus taida vaikuttaa?
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
120
Käytin whattomine.com sivua, joka antoi etheriumin. Nicehash.com antaakin ihan toiset lukemat ja näyttää paljon paremmalta. Onko ajatusta vaikeustason nousun vaikutuksesta? Muutan laskuja huomenna.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Vaikeustasoa on erittäin vaikea arvioida. Tyhjiössä se menisi ehkä juuri noin.
Hinnan nousu osaltaan kompensoi vaikeustason nousua, mikä taas kasvattaa vaikeustasoa kun kannattavuus paranee. Hinnan lasku voi leikata kannattavuutta rajusti mutta vaikeustaso ei seuraa perässä samaa vauhtia, jne.. Algoritmia ja kolikkoa vaihtamalla kannattavuus voi pysyä melko samalla tasolla.
Esimerkiksi RX 470/480 korteilla kannatti aloittaa louhimaan 1 eur/päivä hinnoilla. Siitä se kasvoi ensin 1,5 euroon ja ethereum-huumassa se olikin pari kuukautta jopa 5 eur/päivä. Ethereumin hinta on nyt ~4 kertaa suurempi mutta vaikeustason vuoksi tuotot ovat vakiintuneet 0,80-1 euron tuntumaan.
1080ti-korteilla tuotto on noin 2,5-3eur luokkaa mutta jos markkinoille tulee uusi pyllykolikko niin tuotto voi olla päiviä/viikkoja mitä vaan 5-20eur/päivä väliltä.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
388
Ymmärsinköhän oikein verottajan ohjeen? Jos nyt aloittaisin megaluokan bitcoin-louhinnan ja bitcoinin arvo romahtaisi ennen myyntiä, joutuisin velkavankeuteen?

Teoreettinen esimerkki: Ostetaan koko omaisuudella 1M€ laitteisto, jolla louhitaan vuodessa 1M€ arvosta bitcoineja. Laitteisto tulee tiensä päähän (arvo 0€, tuotto 0€). Juuri ennen bitcoinien myynti bitcoinin arvo romahtaa 90%. Louhijalle tulee näin 0.9M€ henkilökohtainen tappio valuutan arvon pudotessa.

Verotus: Verottaja näkee louhinnan tuoton ansiotulona (oletetaan 30% verotus tälle). Louhinnan tuotos arvotetaan sen tuotantohetkellä eli tästä tulee maksaa 0.3M€ ansiotulovero. Myyntitilanteessa tulee tappiota, mutta sitä ei voi vähentää virtuaalivaluutasta. Myöskään laitteiston hankintakuluista ei voi tehdä vähennystä yksityishenkilönä.

Sijoitus -1M€
Tuotto +0.1M€
Ansiotulovero -0.3M€
Pääomatulovero -0M€
-------------------------
=> Henkilökohtainen tappio: 1.2M€

Eli sen lisäksi, että menetin lähes koko 1M€ omaisuuteni, tulee maksettavaksi 0.3M€ tulovero. Myynnistä tullut tulo ei riitä verojen maksuun. Eli lopulta olen 200000€ summasta velkavankeudessa, vaikka en ole nähnytkään voittoja. Onko verottaja oikeasti näin julma vai päättelinkö väärin?
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Ne verot lasketaan siitä summasta kun vaihat euroiksi (tai muuksi hyödykkeeksi kuten autoksi). Louhintahetken arvolla ei mitään merkitystä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
561
upload_2017-11-3_10-56-10.png

Verottajan ohjeista saa käsityksen että konkurssi veroihin hyvinkin mahdollinen jos kurssi sukeltaa ennen realisointia mutta nämä kyllä elävät vielä joten varmaksi ei voi sanoa ennen ennakkotapauksia.
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Vastaus
Virtuaalivaluutan muuntaminen oikeaksi valuutaksi realisoi virtuaalivaluutan arvonmuutoksen verotuksen. Positiivista arvonousua voidaan pitää varallisuuden kerryttämänä tulona, jolloin arvonnousu verotetaan muuna pääomatulona.

Sinun on selvitettävä kauppakohtaisesti eri valuutan ostoista ja myynneistä muodostuvien valuuttakurssivoittojen määrät. Oikeuskäytännön perusteella mahdollisen kurssivoiton verotus tapahtuu vasta, kun valuutta vaihdetaan euroiksi.

Tästä on kaksi korkeimman hallinto-oikeuden päätöstä KHO 1993-B-II-515 ja KHO:1998:11

Lisätietoa löydät ohjeestamme Virtuaalivaluuttojen tuloverotus.
Johanna, Verohallinnon asiakaspalvelu
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
388
Tuossa on kyse arvonnoususta, joka verotetaan pääomatulona. Esimerkissäni oli kyse louhinnasta, joka on ansiotuloa.


Verottajan ohjeista saa käsityksen että konkurssi veroihin hyvinkin mahdollinen jos kurssi sukeltaa ennen realisointia mutta nämä kyllä elävät vielä joten varmaksi ei voi sanoa ennen ennakkotapauksia.
Juuri tätä kohtaa verottajan ohjeessa tarkoitin. Louhinnasta saatu tulo arvotetaan saantohetkellä. Tuo tarkoittaa sitä hetkeä, kun virtuaalivaluutta on louhijan käytettävissä eli jo ennen normaaliin valuuttaan vaihtoa. Käytännössä tuo kurssi euroon on merkitsevä sillä hetkellä, kun virtuaalivaluutta siirtyy virtuaalilompakkoon.

Verottajan ohje on kirjoitettu siltä pohjalta, että bitcoinien arvo jatkaa kasvuaan. Jos se romahtaa olemattomaksi, lainkuuliaiset ison kokoluokan louhijat voivat joutua pahimmassa tapauksessa myymään talonsa. Kyllähän tuo pienemmässäkin mittakaavassa tuntuu, kun joutuu maksamaan veroja enemmän kuin mitä louhinta on ikinä tuottanut. Ohjeistus voi muuttua, mutta nykytilanne on todella pelottava. Ikäänkuin louhijalla ei olisi muutenkin jo riskiä tarpeeksi.
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Aivan juu, luin vähän turhan nopeasti tuon tekstin ja mietin väärää asiaa :)

Mitenköhän sitten tuossa nicehashin tapauksessa menee verotus. Siinähän henkilö ei louhi itselleen vaan myy/vuokraa konetehojaan toisaalle ja saa siitä palkaksi sitten bitcoineja.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
561
Aivan juu, luin vähän turhan nopeasti tuon tekstin ja mietin väärää asiaa :)

Mitenköhän sitten tuossa nicehashin tapauksessa menee verotus. Siinähän henkilö ei louhi itselleen vaan myy/vuokraa konetehojaan toisaalle ja saa siitä palkaksi sitten bitcoineja.
Verottajan ohjeiden perusteella voisi arvella että menee ihan kuin ite mainaus, eli kun maksetaan ulos olet saanut tuloja kulloisellakin kurssilla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 920
Viestejä
4 292 999
Jäsenet
71 747
Uusin jäsen
skrapa1

Hinta.fi

Ylös Bottom