Kryptovaluuttakeskustelua (Bitcoin, Ethereum, Litecoin ja altcoinit)

Kiitos ei-kettuilevasta vastauksesta. Itse asiassa kysymykseni koski sitä, että mistä löytäisin ihmisen joka osaisi vastata asiallisesti ja neuvoa mistä on kyse. En tänne foorumille lähetä yksityiskohtaisia tietoja (tai siis minulla ei edes ole kaikkia tietoja mutta saan ne tarvittaessa tai kaverini voi kysyä itse suoraan), koska vastauksena on kaikenlaista mutua, arvailua ja jopa vinoilua.

Tunnetko sinä alaa niin hyvin, että osaat kertoa mikä ongelma on jos saat tarvittavat tiedot?
Kuten tuolla aiemmin sanotiin, nin minäkin suosittelen puimaan asiaa meiluummin tässä ketjussa, kuin jonkun kanssa yksityisesti. Mitään tunnuksia ja yksityisiä tietoja ei kannata jakaa sen enempää yksityisesti kuin julkisesti.
Kerro esimerkiksi seuraavat asiat(siis tiedustele kaverilta):
- Kolikon nimi
- Mikä lompakko käytössä
- Verkkosivu

Aloin itse miettimään, että tarkoittaako hän vakuudella esim. siirtomaksuissa tarvittaa valuuttaa. Kun nuorempana noita joitain ostoja teki niin ihmettelin itsekin, että minkä takia tarvitsen 0.01 eth siirtoihin. Ennen kuin sen saa läpi.

Kiitos ei-kettuilevasta vastauksesta. Itse asiassa kysymykseni koski sitä, että mistä löytäisin ihmisen joka osaisi vastata asiallisesti ja neuvoa mistä on kyse. En tänne foorumille lähetä yksityiskohtaisia tietoja (tai siis minulla ei edes ole kaikkia tietoja mutta saan ne tarvittaessa tai kaverini voi kysyä itse suoraan), koska vastauksena on kaikenlaista mutua, arvailua ja jopa vinoilua.

Tunnetko sinä alaa niin hyvin, että osaat kertoa mikä ongelma on jos saat tarvittavat tiedot?

Heitä nyt edes sen lompsan/pörssin nimi tähän niin muut osaavat myös varoa ja tulee ehkäpä Googlella tämä keskustelu täällä vastaan. Kuulostaa perinteiseltä kusetukselta.

Itse aloin taas miettimään että onko tämä avunpyyntö itsessään huijaus jolla kokeillaan tarttuuko joku foorumilla syöttiin.
Leikitään vähän tietämätöntä ja kysellään kaverin puolesta apua eikä anneta mitään yleistason tiedojakaan siitä miten tähän tilanteeseen on päädytty ja on halu ohjata keskustelua yksityisviestittelyihin.

Itse aloin taas miettimään että onko tämä avunpyyntö itsessään huijaus jolla kokeillaan tarttuuko joku foorumilla syöttiin.
Leikitään vähän tietämätöntä ja kysellään kaverin puolesta apua eikä anneta mitään yleistason tiedojakaan siitä miten tähän tilanteeseen on päädytty ja on halu ohjata keskustelua yksityisviestittelyihin.
Joku joka tietää aiheesta, vedätyksistä ei tunnu oikein hyvältä kohderyhmältä. Toki kannattaa aina olla varovainen

Lukaise tuo linkattu Reddit ketju. Jos kyse on samanlaisista ETH smartcontracteista, niin petoksen kaava löytyy siitä ketjusta ja siinä on selitetty mikä on homman nimi. Vastaako se kaverisi kokemusta?

Asiallista vainoharhaisuutta. "Kaverin puolesta kyselen" on tässä tapauksessa totta. Sen verran on oma lehmä ojassa, että mukana on myös minun rahaani, mutta vain sen verran minkä voin hävitä.

Yleistason tietoja:
Rahoja siirretty eräästä STO:sta Coin Wallettiin.
Lompakko on siis Coin Wallet ja assetit ovat EURC eli Euro Stablecoin - Etherum.
Ne pitäisi saada kotiutettua. Välissä on joku hämäräfirma, joka haluaisi kovasti, että ne siirretään paikkaan X = taivaan tuuliin, ja joka väittää että pitäisi saada vielä jonkinlainen "vakuus".

Yksityisviesteillä voi saada ihan asiallisia neuvoja jos kohdalle osuu oikea ihminen, foorumilla tulee helposti mutua ja turhaa vinoilua, jota ei tässä tapauksessa tarvita.

Yksityisviesteillä voi saada ihan asiallisia neuvoja jos kohdalle osuu oikea ihminen, foorumilla tulee helposti mutua ja turhaa vinoilua, jota ei tässä tapauksessa tarvita.

Oiken ihmisen varmuudella löytäminen tilanteessa missä mahdollisesti on jo huijauksen uhrina hieman epäilyttää. Tässä sentään jonkin tasoinen peer review...

Hämmentää, että välissä on 'alunperin' jo joku hämäräfirma.

Esimerkiksi Binancen kautta sain ihan omin kliksutteluin omat esihistoriallisen vanhan bitcoinin muruset muutettua euroiksi ja tilille. Verifiointiprosessi oli vähän työläs.

"Never send money to receive money." (ehkä poislukien max 10€ siirto SEPA pankkitilin verifioinnista, jos toiminnon haluaa käyttöön...)

etkö periaatteessa voisi vaihtaa vain nuo eurot toiseen valuuttaa ja lähettää ne esim coinmotionin tai binancen lompakkoon. ja sieltä raha ulos?

Asiallista vainoharhaisuutta. "Kaverin puolesta kyselen" on tässä tapauksessa totta. Sen verran on oma lehmä ojassa, että mukana on myös minun rahaani, mutta vain sen verran minkä voin hävitä.

Yleistason tietoja:
Rahoja siirretty eräästä STO:sta Coin Wallettiin.
Lompakko on siis Coin Wallet ja assetit ovat EURC eli Euro Stablecoin - Etherum.
Ne pitäisi saada kotiutettua. Välissä on joku hämäräfirma, joka haluaisi kovasti, että ne siirretään paikkaan X = taivaan tuuliin, ja joka väittää että pitäisi saada vielä jonkinlainen "vakuus".

Okei. No sitten ei kuulosta enää muuten pahalta kuin tuo "hämäräfirma". Jos EURC on ETH verkossa, siirtokulu veloitetaan verkon natiivivaluutassa eli ETH:na, eli tarvitset Ethereumia pienen määrän kattaaksesi siirtokulut, näin olen käsittänyt. Olisiko tästä kyse, että lompakossa ei ole Ethereumia siirtomaksuun? Minkäänlaiselle välimiehelle ei pitäisi olla tarvetta, teet tilin jonnekin tunnettuun kryptopörssiin jossa on EURC-EUR pari, siirrät ne sinne vaihdat euroiksi siellä, ja kotiutat ne. Passeja ym. voi joutua lähettelemään koska KYC/rahanpesu säännökset.

Mä näen tässä sellaisenkin ongelman, että joku "avulias" henkilö tuntee kryptot vähän liiankin hyvin ja osaa yksityisviestillä selittää asian sen verran uskotavasti että saa huijattua nuo rahat itselleen. Kun kukaan muu ei ole näkemässä mitä se siellä yksityisesti ohjeistaa niin voi joutua vedätyksen uhriksi.

Hämmentää, että välissä on 'alunperin' jo joku hämäräfirma.

"Never send money to receive money." (ehkä poislukien max 10€ siirto SEPA pankkitilin verifioinnista, jos toiminnon haluaa käyttöön...)
Kiitän. Se hämäräfirma ensin houkutteli ostamaan pienen määrän jotain, jonka hinta nousikin hyvin. "Asiakassuhdetta" on rakennettu jo pitkään tyyliin romanssihuijaukset. Sitten tämä broker ehdotti erittäin hyvää sijoituskohdetta ("Only For You My Friend"). Lompakossa olevat rahat ja vähän lisää siirrettiin tähän sijoituskohteeseen. Lupausten mukaisesti sijoituksen arvo nousi, ne myytiin? realisoitiin? ja siirrettiin takaisin lompakkoon. Jossa on nyt omaa ja "sijoitusvoittorahaa". Hämäräfirma haluaa "palkkionsa", minkä vuoksi rahat pitäisi siirtää ties mihin, josta käytetään nimeä Blockchain, mutta sitä ennen tarvitaan "vakuus". No ei onnistu. Miten Coin Walletista saisi mitään euroiksi ja tilille?

Viimeksi muokattu:

Mä kysyisin tekoälyltä. Esim. ChatGPT ja Perplexity voi kysyä suoraan ilman tiliä vaikka Tor Browserin kautta.

Tässä vaiheessa pitää lopettaa reagointi ton hämäräfirman viesteihin, mutta tallentaa kaikki viestit poliisia varten.
EURC kolikosta löytyy lisäinfoa täältä.

Tein testimielessä coin.space walletin.
Kun kokeilin myydä EURC:ta (siis minulla ei ole mitään tuolla coin.space:ssa), niin se tarjosi vaihtoehdoksi vain Bitnovo:a. Googlasin ton, eikä ollut hyviä arvosteluja (epäiltiin scam:iksi)

Kannattanee tehdä johonkin exchangeen joka on listattu coinmarketcap:issa, esim Coinbase Exchange js siirtää noi EURC:t sinne (Send). Mutta siirtoon tarvinnee jonkin verran Etheriumia (ETH), max 20€ arvosta.

Kiitän. Se hämäräfirma ensin houkutteli ostamaan pienen määrän jotain, jonka hinta nousikin hyvin. "Asiakassuhdetta" on rakennettu jo pitkään tyyliin romanssihuijaukset. Sitten tämä broker ehdotti erittäin hyvää sijoituskohdetta ("Only For You My Friend"). Lompakossa olevat rahat ja vähän lisää siirrettiin tähän sijoituskohteeseen. Lupausten mukaisesti sijoituksen arvo nousi, ne myytiin? realisoitiin? ja siirrettiin takaisin lompakkoon. Jossa on nyt omaa ja "sijoitusvoittorahaa". Hämäräfirma haluaa "palkkionsa", minkä vuoksi rahat pitäisi siirtää ties mihin, josta käytetään nimeä Blockchain, mutta sitä ennen tarvitaan "vakuus". No ei onnistu. Miten Coin Walletista saisi mitään euroiksi ja tilille?

Suosittelisin yhteydenottoa poliisiin.

Ymmärtäisin että teillä ei ole mitään kättä pidempää siitä että sijoitukset ovat oikeasti coin walletissa ja teillä ei ole sinne mitään tunnuksia vaan tää hämäräfirma on toiminut välittäjänä ja ehkä toimittanut jotain screenshotteja todisteeksi arvon kehityksestä.

Mulla oli kauan sitten vähän vastaava mikä lie scammi ja oli vaikeuksia saada voittoja (varmaan vaan muutamia satasia) lunastettua. Laitoin sitten viestin että otin yhteyden paikallispoliisiin ja he siirtävät asian Interpolille niin sen jälkeen tuli rahat vartissa. Eivät uskaltaneet katsoa mun bluffia. Taisi olla myös hyvä ajoitus kun samaan aikaan oli mediassa esillä joku kryptoihin liittyvä kiinniotto..

Kuka on luonut tämän coin.space lompakon; kaverisi vai 'hämärämiehet'?
Lompakon luonnissa generoidaan 12-sanan password seed, eli 12 englannin kielistä sanaa. Noi sanat pitää aina tallettaa turvalliseen paikkaan, esim. ihan paperille kun luo lompakon ja mielellään useampi kopio ettei käy näin:

Eli onko nämä password seed sanat vain kaverisi tiedossa, vaiko tietääkö noi huijarit ne?

Kuka on luonut tämän coin.space lompakon; kaverisi vai 'hämärämiehet'?
Lompakon luonnissa generoidaan 12-sanan password seed, eli 12 englannin kielistä sanaa. Noi sanat pitää aina tallettaa turvalliseen paikkaan, esim. ihan paperille kun luo lompakon ja mielellään useampi kopio ettei käy näin:

Eli onko nämä password seed sanat vain kaverisi tiedossa, vaiko tietääkö noi huijarit ne?
Erittäin hyvä pointti, täytyy kysyä! Lompakko on kyllä olemassa ja se vaikuttaisi ihan legit ja lompakkofirma Coin Wallet on olemassa. Joku saldo siellä näkyy. Sovellus on ladattu AppStoresta.

Harmittaa kun menin lainaamaan / sijoittamaan rahaa tähän soppaan, mutta sehän ei ole nyt tässä olennaista. Tärkeintä on nyt päästä hahmottamaan täysin mistä on kyse ja keksiä joku ratkaisu.

Viimeksi muokattu:

Kyllä 100% huijaus on jos se firma siellä pyytää ostamaan jotain kolikkoakin, jos tämä lompakko ei ole omassa hallinnassa eikä ole seed sanoja niin rahat on todennäkösesti mennyttää eikä mitään "voittoja" ole ikinä ollutkaan vaan ne rahat on suoraan mennyt rosvoille.

Viimeksi muokattu:
Tämä on tullut esille monesti, mutta sen, että arvo nousee ja sen kautta voi tienata näillä kryptovaluutoilla - spekulointiajatuksen lisäksi, mikä ajatus näistä kryptovaluutoista on pitkällä ajalla nykyään?

Jos tarkoitus olisi, että ne korvaisi joskus tavallisen valuutan niin eikö siihen tarvittaisi mm. todella vakaa arvo mikä taas tekisi sijoittamistuotot heikoiksi? Tietysti matka siihen voisi olla tuottoisa, mutta onko tuo vakaa arvo edes mahdollista nykyisten kryptovaluuttojen kohdalla? Harva kuitenkaan tykkäisi siitä, että oman tilin arvo voisi muuttua viikossa merkittävästi suuntaan tai toiseen pelkästään valuutan arvon muuttumisen takia mikä tällä hetkellä on varmaan yksi isoimmista esteistä laajemmalle käytölle monissa kryptovaluutoissa.

Eli onko edelleen isoin syy porukalla ostaa kryptovaluuttoja ihan vaan se mahdollinen voitto, jos saa myöhemmin myytyä ne kryptovaluutat kalliimmalla mitä itse niistä maksoi? Vai onko tuossa tapahtunut muutosta?

Eli onko edelleen isoin syy porukalla ostaa kryptovaluuttoja ihan vaan se mahdollinen voitto, jos saa myöhemmin myytyä ne kryptovaluutat kalliimmalla mitä itse niistä maksoi? Vai onko tuossa tapahtunut muutosta?
No, varmaan joku tähän väkisin vääntämällä saa jonkun maksuvälinekäyttötapauksen keksittyä. Ihan järjetön systeemihän tämä Bitcoin ainakin on energiankulutuksineen, siirtomaksuineen jne. Eihän siitä mitään tule jos kaikki vähemmän tekniset ihmiset alkaisivat sohlaamaan kryptojen kanssa. Siinä olisi rahat hukassa ihan liian monella ja mitään et voi tehdä. Mutta jonkinlaisena inflaatiosuojana ja spekulatiivisena sijoituskohteena tämän näen niin mukana ollaan :)

Viimeksi muokattu:
No, varmaan joku tähän väkisin vääntämällä saa jonkun maksuvälinekäyttötapauksen keksittyä. Ihan järjetön systeemihän tämä Bitcoin ainakin on energiankulutuksineen, siirtomaksuineen jne. Eihän siitä mitään tule jos kaikki vähemmän tekniset ihmiset alkaisivat sohlaamaan kryptojen kanssa. Siinä olisi rahat hukassa ihan liian monella ja mitään et voi tehdä. Mutta jonkinlaisena inflaatiosuojana ja spekulatiivisena sijoituskohteena tämän näen niin mukana ollaan :)
Eikun se menee sillee että pitää olla Layer 2 salamaverkkoratkaisu jonka päälle vielä Layer 3 pankkijärjestelmä ja Bitcoin-verkkoa ei käytetä käytännössä ollenkaan, sitten se toimii ja maailma pelastuu!

Jaha, härkämarkkina selkeästi alkamassa kun täällä keskustelu lähtee jälleen alusta.

Enää puuttuu @Griffin kertomaan kuinka tuolileikki on aivan juuri ohi ja viimeinen sammuttaa valot 🤣
Olihan se tossa jo pari kk (?) sitten että 100 k tänä vuonna, vai oliko 1000k, joku pyöreä luku koska "reasons".

Olihan se tossa jo pari kk (?) sitten että 100 k tänä vuonna, vai oliko 1000k, joku pyöreä luku koska "reasons".
Yksittäisiä lukuja voi kuka tahansa spekuloida miten haluaa, mutta markkinaa kartoittamalla voi melko helposti odottaa suunnan olevan ennemmin ylöspäin kuin alaspäin.

Yksittäisiä lukuja voi kuka tahansa spekuloida miten haluaa, mutta markkinaa kartoittamalla voi melko helposti odottaa suunnan olevan ennemmin ylöspäin kuin alaspäin.
Jep, aina se on ylöspäin. Sit jos mennään alaspäin on vaan "alennusmyynnit". Voi olla että hinnat on nousussa, mutta ei täällä ikinä kukaan tule sanomaan MYYKÄÄ NYT saatte ostettua 3 kk halvemmalla dipistä ja teette enemmän rahaa kurssit palautuu ylös kuitenkin koska se on luonnonlaki.

Aina ohje on OSTA OSTA.

Jep, aina se on ylöspäin. Sit jos mennään alaspäin on vaan "alennusmyynnit". Voi olla että hinnat on nousussa, mutta ei täällä ikinä kukaan tule sanomaan MYYKÄÄ NYT saatte ostettua 3 kk halvemmalla dipistä ja teette enemmän rahaa kurssit palautuu ylös kuitenkin koska se on luonnonlaki.

Aina ohje on OSTA OSTA.
Jos katsot bitcoinin kurssia niin isommassa mittakaavassa trendi on ollut koko historian nimenomaan rajusti ylöspäin.

Jos katsot bitcoinin kurssia niin isommassa mittakaavassa trendi on ollut koko historian nimenomaan rajusti ylöspäin.
No miten tän nyt ottaa, sanoisin että ennemmin ollaan oltu aika vaakalennossa viimeiset kolme vuotta. Ainahan ne käppyrät saa näyttämään parhaalta sillä aikavälillä mikä tukee omaa agendaa parhaiten. Itse odottelen myös sitä 100k puhkaisua mutta onneksi ei henkeä tarvitse pidätellä sitä odottaessa.

Syklistä touhua kryptot on. Aikamoinen ero on esim siihen mikå tilanne oli kolme vuotta sitten.

Siltikään Suomalainen media ei ole kiinnittänyt oikein kryptoihin huomiota nuuta kuin huijausten puolesta.

Kyllä sitäkin pohtinut, että johan alkais asuntokauppa käymään kun ei tarvitse odotella pankkien hullun pitkiä rahasiirtoaikoja. Mitä muutamalta läheiseltä kuullut niin on kestänyt monia viikkoja.

No miten tän nyt ottaa, sanoisin että ennemmin ollaan oltu aika vaakalennossa viimeiset kolme vuotta. Ainahan ne käppyrät saa näyttämään parhaalta sillä aikavälillä mikä tukee omaa agendaa parhaiten. Itse odottelen myös sitä 100k puhkaisua mutta onneksi ei henkeä tarvitse pidätellä sitä odottaessa.
Aikavälillä luomishetkestä tähän päivään eikä mikään cherry pickattu niinkuin oma esimerkkisi.

Aikavälillä luomishetkestä tähän päivään eikä mikään cherry pickattu niinkuin oma esimerkkisi.
No sieltähän se mun pointin alleviivaus hienosti tulikin. Eli jos 10v päästä ollaan 60k paikkeilla, olet edelleen sitä mieltä et kovaa ollaan menty ylöspäin?

Viimeksi muokattu:
No sieltähän se mun pointin alleviivaus hienosti tulikin. Eli jos 10v päästä ollaan 60k paikkeilla, olet edelleen sitä mieltä et kovaa ollaan menty ylöspäin?
Hieno analogia hermanni kun en viestissäni puhunut sanallakaan tulevaisuudesta. Bitcoinin sykliseen luonteeseen ovat toistaiseksi kuuluneet konsolidaatio-, lasku-, ja nousuvaiheet. Myöskin viimeisen kolmen vuoden aikana on tapahtunut aika paljon enemmän kuin pelkkää "vaakalentoa".

Menneisyys ei ole tae tulevaisuudesta eikä ole todellakaan kiveen kirjoitettu, että kuluva tai seuraava sykli olisi vastaavan kaltainen mitä tähän mennessä. Kuluvassa syklissä on kuitenkin otettu merkittäviä edistysaskelia esim. ETF:ien suhteen, joten en kyllä ainakaan itse mitenkään päin usko hinnan olevan 60k tuntumassa kymmenen vuoden kuluttua. Jokainen toki tehköön omat tulkintansa markkinoista ja sijoituspäätökset sen mukaan.

Hieno analogia hermanni kun en viestissäni puhunut sanallakaan tulevaisuudesta. Bitcoinin sykliseen luonteeseen ovat toistaiseksi kuuluneet konsolidaatio-, lasku-, ja nousuvaiheet. Myöskin viimeisen kolmen vuoden aikana on tapahtunut aika paljon enemmän kuin pelkkää "vaakalentoa".

Menneisyys ei ole tae tulevaisuudesta eikä ole todellakaan kiveen kirjoitettu, että kuluva tai seuraava sykli olisi vastaavan kaltainen mitä tähän mennessä. Kuluvassa syklissä on kuitenkin otettu merkittäviä edistysaskelia esim. ETF:ien suhteen, joten en kyllä ainakaan itse mitenkään päin usko hinnan olevan 60k tuntumassa kymmenen vuoden kuluttua. Jokainen toki tehköön omat tulkintansa markkinoista ja sijoituspäätökset sen mukaan.
Vedä henkeä ja lue nyt se sun alkuperäinen viesti uudelleen. Kommentoin tuota että on ollut koko elinajan rajua nousua. Jos se on 10v vanha ja kolme viimeistä ollut vaakalentoa niin kai ymmärrät että kaikki keitä kiinnosta sen arvonnousu ei välttämättä jaa sun mielipidettä. Itse olen sijoittanut pitkäjänteisesti Bitcoiniin jo vuosikausia mutta ihan oikeasti odotin että nyt oltaisiin paljon korkeammalla kuin kolme vuotta sitten. En myöskään jaa asiaan semmoista tunteenpaloa kuten ilmeisesti sinä ja monet muut uskovaiset tekee. Sijoitan moneen muuhunkin mutta onhan kryptot erottautuneet mukavasti muista instrumenteista ja niin saisi jatkuakin.

Vedä henkeä ja lue nyt se sun alkuperäinen viesti uudelleen. Kommentoin tuota että on ollut koko elinajan rajua nousua. Jos se on 10v vanha ja kolme viimeistä ollut vaakalentoa niin kai ymmärrät että kaikki keitä kiinnosta sen arvonnousu ei välttämättä jaa sun mielipidettä. Itse olen sijoittanut pitkäjänteisesti Bitcoiniin jo vuosikausia mutta ihan oikeasti odotin että nyt oltaisiin paljon korkeammalla kuin kolme vuotta sitten. En myöskään jaa asiaan semmoista tunteenpaloa kuten ilmeisesti sinä ja monet muut uskovaiset tekee. Sijoitan moneen muuhunkin mutta onhan kryptot erottautuneet mukavasti muista instrumenteista ja niin saisi jatkuakin.
Kyllähän se vaakalentoa on ollut esim 2017 - 2021 välissä, eli ei mitään uutta?

Kyllähän se vaakalentoa on ollut esim 2017 - 2021 välissä, eli ei mitään uutta?
No kuten sanoin sopivalla aikavälillä mikä tahansa sijoitusinstrumentti saadaan näyttämään hyvältä. Enkä nyt sitä sano etteikö bitcoin ole ollut hyvä sijoitus, päin vastoin. Perustelut ei vaan kestä sitä että se on ollut samanlaista exponentiaalista nousukiitoa lähivuosina.

Jos olet alottainut säännöllisen kuukausisäästämisen bitcoiniin 3v sitten ja toteuttanut sitä tähän päivään asti olet kyllä selkeästi "voitolla". Tämän takia väittämä 3v vaakalennosta ei pidä paikkaansa.

Jos olet alottainut säännöllisen kuukausisäästämisen bitcoiniin 3v sitten ja toteuttanut sitä tähän päivään asti olet kyllä selkeästi "voitolla". Tämän takia väittämä 3v vaakalennosta ei pidä paikkaansa.
Joo kyllä olen ihan reilusti voitolla

Mainitsiko jo, mikä on tämän hämäräfirman nimi?
Kiitän kaikkia siitä, että täällä ei syyllistetä rikoksen uhria. Nyt viikonloppuna olemme laittaneet tietoja kasaan poliisia varten. Mitä poliisi sitten pystyy tekemään, on ihan eri asia. Tässä nyt siis varoittava esimerkki.

Kaikki alkoi www.fginvest-group.com nimisestä putiikista, joka mainosti jossain sijoituspalveluita. Kaveri otti yhteyttä ja hän huomasi olevansa estoque-invest.com -nimisen itävaltalaisen firman kanssa tekemisissä (fginvest "hankki asiakkaita" estoquelle). Pyrki mahdollisimman hyvin varmistamaan, että molemmat olivat legit. Investoi ensin läpällä pienen summan kryptoinstrumentteihin, joiden arvo nousikin ihan hyvin. Investoi vielä vähän lisää. Yhteydenpito aina puhelimitse, sopimuspaperit tulivat sähköpostilla.

Luottamusta rakennettiin pitkään, monta kuukautta. Sitten tuli ehdotus, joka oli liian hyvä ollakseen totta, ja järki karkasi kokonaan päästä.

Minä hölmö lainasin rahaa sen verran kun olin valmis häviämään, kaveri enemmän. Kaikki näytti hyvältä kunnes alettiin vaatia "vakuutta" rahojen ulos saamiseksi = iso red flag. Nyt todellisessa lompakossa https ://coin.space/wallet/ näkyy EURC eli Euro Stablecoin - Etherum, joihin ei pääse käsiksi.

"Nyt todellisessa lompakossa https ://coin.space/wallet/ näkyy EURC eli Euro Stablecoin - Etherum, joihin ei pääse käsiksi."

Tätä viimestä kohtaa en ihan ymmärrä. Eli kaverisi voi kirjautua tähän lompakkoon, mutta ei pysty vaihtamaan / siirtämään noita kryptoja?
Onko mahdollista saada kuvakaappaus näkymästä ilman yksilöiviä tietoja (käyttäjätunnusta tms)?

Tai vaihtoehtoisesti lompakon julkinen osoite (0x-alkuinen).

Voisin tarkastaa onko siellä lompakossa aitoa EURC stablecoinia vai pelkästään jotain feikkitokenia.

Pistä DM jos onnistuu mutta et halua julkisesti näkyville.

Tai vaihtoehtoisesti lompakon julkinen osoite (0x-alkuinen).

Voisin tarkastaa onko siellä lompakossa aitoa EURC stablecoinia vai pelkästään jotain feikkitokenia.

Pistä DM jos onnistuu mutta et halua julkisesti näkyville.
Oletettavasti jotain feikkejä. Mutta miksi siinä lukee Euro Stablecoin? Miten oikea lompakko sallii väärän nimen? Yritän ymmärtää, mitä tapahtui.

Näyttökuva 2024-10-27 kello 12.42.06.png

Oletettavasti jotain feikkejä. Mutta miksi siinä lukee Euro Stablecoin? Miten oikea lompakko sallii väärän nimen? Yritän ymmärtää, mitä tapahtui.

Näyttökuva 2024-10-27 kello 12.42.06.png
Oikeassa eurc kolikossa pitäisi kyllä hinta näkyä.
IMG_5682.jpeg
Mikään ei estä luomasta toista kolikkoa täysin samalla nimellä eikä lompakko ota kantaa siihen mitenkään. Lompakko näyttää minkä vaan kolikon.

Oisko ideaa avata tälle oma ketju jota voisi lukea ne joita tämä kiinnostaa? Tässä on jo monta sivua tätä yhden henkilön asiaa mikä ei oikein toimi tämän ketjun kannalta.

Oisko ideaa avata tälle oma ketju jota voisi lukea ne joita tämä kiinnostaa? Tässä on jo monta sivua tätä yhden henkilön asiaa mikä ei oikein toimi tämän ketjun kannalta.
Ei tarvitse vastata enää. Joku vaan kysyi yksityiskohtia ja halusin näyttää ne. Laittakaa vaikka yksityisviesti jos ette halua floodata tätä ketjua.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 028
Jäsenet
74 313
Uusin jäsen
okimotoyoko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom