Coinbaseen luottaisin näistä yleisistä isommista vaihtoehdoista melkein vähiten. Vastahan tuossa kun cryptot rommas olivat sopivasti kiinni. Kyllähän sekin kertoo yrityksestä kun ovat Nicehash yhteistyössä, siellähän oli vähän samankaltaisia ongelmiakin. Omia ei ollut kiinni kun luotto jo ennestään 0 ja -1 välillä.Itse en luottaisi mihinkään kryptopörssiin. Coinbase ehkä on läpikäynyt jonkinnäköistä tarkastusta, kun se on päästetty listautumaan pörssiin, mutta itse en luottaisi siihenkään (ovat jääneet kiinni mm. markkinoita manipuloivien bottien käytöstä). Muuten kryptomarkkinat vaikuttavat omaan silmääni suuressa määrien pienempien ja suurempien huijareiden temmellyskentältä, joka jotenkin onnistuu välttämään regulaation kun perustuu uuteen tekniologiaan ja ei tarjoa pankkien kaltaisia virallisia rahoituspalveluja. Tether on käsittämättömin esimerkki, painavat tyhjästä tokeneitaan jo 60 miljardin dollarin arvosta ja väittävät tai ainakin väittivät että tethereitä vastaa pankkeihin talletetut dollarit. Ilmeisesti Tetherillä ei ole muuta osoitetta kuin postilokero Hong Kongissa ja pankkitilejä Bahamalla.
Olettaisin että exit scammeja tulee jatkossakin ja että samalla mm. käyttäjien henkilötietoja myydään eteenpäin tai itse käytetään rikollisiin tarkoituksiin.
Bitcoin, ether ja useat uudemmat lohkoketjuteknologiat ovat lähtökohdaltaan ja teknologialtaan mielenkiintoisia ja sinänsä legitiimejä, mutta kryptopörssien toiminta ja varsinkin katteettomien stable coinien luoma yhteys oikeaan rahaan on tehnyt näistä vähintäänkin kyseenalaisia. Kuten aiemmin kirjoitin, oletan että pankit alkavat käyttää jossain vaiheessa lohkoketjutekniikkaa, mutta en usko että alkavat käyttää mitään nykyisiä kryptokolikoita.
Edit. Käytän kyllä coinbasea sujuvasti siirrellessä, mutta sisään en jättäisi yhtään.