• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Montako kertaa sun uimahallireissu on kariutunut kun siellä on ollut naistenvuoro? Noitahan ei siis ainakaan yleensä ole rajattu ihonvärin mukaan. Ja miten muiden uimahousut häiritsee sun uimista? Ja ei, kloori ei ole mikään vastaus.

Edit. Ehkä turha edes kysyä kun käytät viestissäsi upean neutraalia termiä ”tunkeutujat” koskemaan jotain itse profiloimaasi epämääräistä ihmisjoukkoa…
Onhan tää nyt ihan perseestä että vuosikymmeniä hyvin menneet tavat rikotaan jonkun muun kulttuurin toimesta. Ja sanon sen takia muun kulttuurin toimesta, koska tuntuu että muutos tehdään rikkomalla yhteisiä sääntöjä kunnes siitä tulee ilmeisesti hyväksyttävää.

No yksi viimeaikojen esimerkki uimahallit. Meillä on ollut täällä Suomessa tapana, että uimahallissa ui miehet ja naiset sekaisin ja saunaan mennään ilman uimapukua. Nyt muualta tulleet tunkeutujat ovat määritelleet tämän uusiksi ja saunassa kuljetaan nyt uimapuku päällä ja uintivuorojakin on alettu jakamaan ihonvärin ja sukupuolen perusteella.
Eli uimahallit on esimerkki enemmistön tyranniasta? Meillä on asiat todella hyvin. Mitä muistan omasta nuoruudesta, niin uimapukuja oli saunassa ennen maahanmuuttajiakin. Eikä minua ole kukaan kieltänyt menemästä alasti uimahallin saunaan. Vapautta on saada valita itse. Kuten se, että voin mennä uimashortseissa uimahalliin on vapautta.

On myös vapautta, jos on vuorot sukupuolen mukaan ja voit uida alasti siellä (Yrjönkadun uimahalli).

Onhan tää nyt ihan perseestä että vuosikymmeniä hyvin menneet tavat rikotaan jonkun muun kulttuurin toimesta. Ja sanon sen takia muun kulttuurin toimesta, koska tuntuu että muutos tehdään rikkomalla yhteisiä sääntöjä kunnes siitä tulee ilmeisesti hyväksyttävää.
Itse oon käynyt uimahalleissa 1980-luvulta asti, ja aina siellä on ihmisiä istunut uikkarit päällä saunassa. Samoin runkkareita ja muita hyvin menneitä tapoja on ollut niin kauan kuin muistan. Broidi harrasti kilpauintia koko lapsuutensa/nuoruutensa, ja tarinoita erikoisihmisistä riitti.

Itse oon käynyt uimahalleissa 1980-luvulta asti, ja aina siellä on ihmisiä istunut uikkarit päällä saunassa. Samoin runkkareita ja muita hyvin menneitä tapoja on ollut niin kauan kuin muistan. Broidi harrasti kilpauintia koko lapsuutensa/nuoruutensa, ja tarinoita erikoisihmisistä riitti.
Onneksi naistenahdistelu uimahalleissa on vähentynyt reilusti uusien tapojen myötä. Onko se nyt woken vai jonkun muun ansiota. Omaa puolisoa ahdisteltiin 12-vuotiaasta lähtien, eli tissien kasvettua.

Ihanko totta. Kyllä tuli silti sanomista. Ja muuten nykyajan "uikkarit" on tyyliin liinavaatekerrasto. Veikkaan että kloori on pienoinen ongelma, jos vaatekerta kattaa noin 10 neliömetrin alan vaatetta.

Ihanko totta. Kyllä tuli silti sanomista. Ja muuten nykyajan "uikkarit" on tyyliin liinavaatekerrasto. Veikkaan että kloori on pienoinen ongelma, jos vaatekerta kattaa noin 10 neliömetrin alan vaatetta.
Kloorin ongelmallisuus on kumottu jo vuosia sitten, mutta toki jotkut pelkää 5g-säteilyäkin.

Kuvassa tyypillinen suomalainen kokovartalouima-asu, näiden kanssa tuli yhtäaikaa uiskenneltua kaupungin uimahallissa viikottain. Kanoottipooloilijat sentään harjoitteli omalla vuorollaan meidän jälkeen:

IMG_7092.jpeg

Montako kertaa sun uimahallireissu on kariutunut kun siellä on ollut naistenvuoro? Noitahan ei siis ainakaan yleensä ole rajattu ihonvärin mukaan. Ja miten muiden uimahousut häiritsee sun uimista? Ja ei, kloori ei ole mikään vastaus.

Edit. Ehkä turha edes kysyä kun käytät viestissäsi upean neutraalia termiä ”tunkeutujat” koskemaan jotain itse profiloimaasi epämääräistä ihmisjoukkoa…

Älä nyt ala maalitolppia siirtelemään kun jäät kiinni höpöpuheista. Kyse oli siitä että vähemmistöt sanelevat miten täällä kuuluu elää ja sen minä juuri osoitin.

Ja noita vuoroja oli varattu erikseen maahanmuuttajanaisille, eli rasistisesti, joten siitä tuo ihonväri.

Surullista taas nähdä kun foorumin suvaitsevaisto innostui taas aktiivisesti kommentoimaan ja komppaavat vuorollaan toisiaan, kun kyse oli uimahalleista. Mutta kun tässä samoihin aikoihin on tuotu esiin maahanmuuttajien suomalaisiin kohdistuneita vakavia rikoksia, niin samat kirjoittajat loistavat poissaolollaan. Ei uskalletakaan osallistua keskusteluun kun ne omat suvaitsemisen kohteet ovatkin vakava turvallisuusuhka.

Älä nyt ala maalitolppia siirtelemään kun jäät kiinni höpöpuheista. Kyse oli siitä että vähemmistöt sanelevat miten täällä kuuluu elää ja sen minä juuri osoitin.

Ja noita vuoroja oli varattu erikseen maahanmuuttajanaisille, eli rasistisesti, joten siitä tuo ihonväri.

Surullista taas nähdä kun foorumin suvaitsevaisto innostui taas aktiivisesti kommentoimaan ja komppaavat vuorollaan toisiaan, kun kyse oli uimahalleista. Mutta kun tässä samoihin aikoihin on tuotu esiin maahanmuuttajien suomalaisiin kohdistuneita vakavia rikoksia, niin samat kirjoittajat loistavat poissaolollaan. Ei uskalletakaan osallistua keskusteluun kun ne omat suvaitsemisen kohteet ovatkin vakava turvallisuusuhka.
Tjaa. Mä ajattelen, että tuon sun kantasi asiaan jakavat ihmiset ovat Suomessa pieni vähemmistö.

Toki saarnatessaan umpimielistä impivaaralaisuuttaan joku saattaa saada itselleen valheellisen kuvan, että pääsee sanelemaan miten täällä kuuluu elää, mutta onneksi niin ei ole. Vaan menemme demokraattisessa yhteiskunnassa enemmistön kannan mukaan lopulta varsin joviaalisti ja avarakatseisesti eteenpäin.

Jos jokin on sisäinen turvallisuusuhka maltillisen enemmistön näkökulmasta, niin ainakin tuollaiset kotikutoisesti vihollispuheet ja maanpetturruuspuheet, jotka lähinnä viittaavat jonkinlaiseen mahdolliseen radikalisoitumiseen, joka taas on suojelupoliisi uhka-arviossa aivan kärjessä.

Surullista taas nähdä kun foorumin suvaitsevaisto innostui taas aktiivisesti kommentoimaan ja komppaavat vuorollaan toisiaan, kun kyse oli uimahalleista.

Tämä topikki tarjoaa herkullisen maalitolppien siirtelyn ja kaasuvalotuksen heille. Nimittäin YLE ja muu suvaitsevaisto on kertonut heille parin kuukauden ajan mitä mieltä asiasta on oltava ja miten tuhat vuotta muuttumattomana säilynyt perintömme on oikeastaan paska muslimitraditioiden rinnalla.

Vaatteet päällä saunaan kielto on hyvin looginen. Jos tulet sinne vaatteet päällä olet silloin mennyt suihkuun vaatteet päällä, tai melko varmasti skipannut koko suihkun. Osa voi peräti tulla pukukopista saunaan ja sitten uimaan jne. Vaatteet saunassa ovat epähygieenisen ja muita huomioonottamattoman ihmisen merkki. Sellaiset ihmiset saavat uida paskamehuissaan vaikka kotona sitten.

Toisaalta tässä on myös kultuuriargumentti. Meillä on todella edistyksellinen suhtautuminen alastomuuteen joka kumpuaa saunakulttuurista ja sitä myötä meillä on edistyksellinen suhtautuminen eri sukupuoliin. Sitä pitää vaalia ja ylläpitää.

Saunominen on sivistystä ja saunominen ilman vaatteita vielä sivistyneempää. Antaa raakalaisten tehdä mitä lystää, ei ole pakko tulla saunaan tai uimahalliin.

Tjaa. Mä ajattelen, että tuon sun kantasi asiaan jakavat ihmiset ovat Suomessa pieni vähemmistö.

Toki saarnatessaan umpimielistä impivaaralaisuuttaan joku saattaa saada itselleen valheellisen kuvan, että pääsee sanelemaan miten täällä kuuluu elää, mutta onneksi niin ei ole. Vaan menemme demokraattisessa yhteiskunnassa enemmistön kannan mukaan lopulta varsin joviaalisti ja avarakatseisesti eteenpäin.

Jos jokin on sisäinen turvallisuusuhka maltillisen enemmistön näkökulmasta, niin ainakin tuollaiset kotikutoisesti vihollispuheet ja maanpetturruuspuheet, jotka lähinnä viittaavat jonkinlaiseen mahdolliseen radikalisoitumiseen, joka taas on suojelupoliisi uhka-arviossa aivan kärjessä.
Nope. Ei taida olla.
Jossain pienessä kuplassa elävät voi toki noin ajatella.
Toki jos tää maa tungetaan maahanmuuttajia ja niiden jälkeläisiä täyteen, niin mielipide voi ehkä olla joskus toinen.
Mä niin vittu toivon etten tule näkemään sitä päivää.

Hienosti tämä viesti taas näyttää sen, kuinka suvaitsevaiston mielestä ulkomailta tullut muslimi, joka käyttäytyy väkivaltaisesti, epäillysti suunnittelee hyökkäyksiä supoon ja tappouhkailee avoimesti, ei ole heidän mielestään mikään turvallisuusuhka. Ja saman suvaitsevaiston mielestä turvallisuusuhka ovat ennemminkin ne, jotka uskaltavat näistä asioista puhua. Hienoa :) Eikö hävetä yhtään?

Hienosti tämä viesti taas näyttää sen, kuinka suvaitsevaiston mielestä ulkomailta tullut muslimi, joka käyttäytyy väkivaltaisesti, epäillysti suunnittelee hyökkäyksiä supoon ja tappouhkailee avoimesti, ei ole heidän mielestään mikään turvallisuusuhka. Ja saman suvaitsevaiston mielestä turvallisuusuhka ovat ennemminkin ne, jotka uskaltavat näistä asioista puhua. Hienoa :) Eikö hävetä yhtään?
Kukas tollaista on väittänyt? Nyt haisee kusenpolttama olkiukko erittäin vahvasti...

Nimittäin YLE ja muu suvaitsevaisto on kertonut heille parin kuukauden ajan mitä mieltä asiasta on oltava ja miten tuhat vuotta muuttumattomana säilynyt perintömme on oikeastaan paska muslimitraditioiden rinnalla.
Siltä varalta, että että sanoit tuon ihan vakavasti, niin ehkä kannattaa lukea vähän Suomen historiaa, jos on sitä mieltä, että suomalaiset traditiot on jotenkin säilyneet muuttumattomina edes vuosikymmentä.

Ihan näin pienenä uimahallihistoriikkina, niin ylipäätään yhteiskunnan rakentamat uimahallit ovat vain noin 100-vuotias perinne, ja Suomen ensimmäinen uimahalli, Yrjönkadun uimahalli rakennettiin 1928. Sielläkin oli vuoteen 2001 asti aina erilliset miesten ja naisten vuorot sekä uimapuvut kielletty. Alkujaan myös uimahallin toinen kerros oli varattu ns. paremmalle väelle ja rahvas pysyi ensimmäisessä kerroksessa.

On tuosta ajat muuttuneet, mutta arvostan kyllä itse sitä, että edelleen siellä on mahdollista uida alasti.

Noin yleisesti vastatakseni tuohon olkiukkoosi, niin ainakin itse arvostan hyvin paljon suomalaista kulttuuri- ja tapaperintöä, sen historiaa ja juuria, sekä sitä miten se muuttuu ja elää ajassa. Enkä kyllä ole huomannut YLE:n mitenkään väheksyneen suomalaista tapaperinnettä. Ansiokkaasti uutisoi siitä ja nostaa mielenkiintoisia näkökulmia suomalaisesta kulttuurista.

Viimeksi muokattu:
Väärin olkiukotettu.
Supon mukaan ne molemmat ovat turvallisuusuhkia, radikaali oikeisto ja radikaali-islamistit.

Nyt sekin sitten selvisi että miksi kelaan piti saada johtoon Kokoomuslainen, sieltä pyydetään ihan kokoomuksen ministerin taholta leikkauslistaa. Ei ole tämmöistä varmaan ennen nähtykkään, kyllä siellä käännetään nyt kaikki kivet että päästään leikkamaan.

Nyt sekin sitten selvisi että miksi kelaan piti saada johtoon Kokoomuslainen, sieltä pyydetään ihan kokoomuksen ministerin taholta leikkauslistaa. Ei ole tämmöistä varmaan ennen nähtykkään.
Jokainen tuo Purran mallin mukaan omat listansa neuvotteluihin.

Eikö voitaisi säästää 1-2 miljardia vuositasolla heittämällä kaksikielisyys (ruotsi) hittoon tai vaihtamalla tuo englantiin, niin voisi lähteä talouskin kasvuun, kun saadaan myytyä tuotteita kielitaidon ansiosta muuallekin kuin naapuriin.

Eikö voitaisi säästää 1-2 miljardia vuositasolla heittämällä kaksikielisyys (ruotsi) hittoon tai vaihtamalla tuo englantiin, niin voisi lähteä talouskin kasvuun, kun saadaan myytyä tuotteita kielitaidon ansiosta muuallekin kuin naapuriin.
Mitä ihmettä, a1 vieras kieli, eli useimmiten englanti, alkaa nykyisinkin yleensä heti ykkösluokalla.
Joissain kouluissa voidaan aloittaa toisella kotimaisellakin, mutta se on ainakin täällä päin Suomea kyllä perin harvinaista.

A1 kieli ei siis muutamaan vuoteen enää ole alkanut vasta kolmannella, kuten oli ennen vanhaan.

Onko nykylapsille englanti muka ongelma? Oma käsitys on, että he osaavat sitä hyvin.

En puhu nyt suposta vaan suvakeista. Heidän mielestään maahanmuuttajissa ei koskaan ole mitään vikaa ja jos onkin niin se on rasistien vika.
Sulla on varmaan jotain esimerkkiä tälle täysin älyvapaalle väitteellesi? Kuka on puolustellut esim vakavien rikosten tekijöitä julkisuudessa?

Sulla on varmaan jotain esimerkkiä tälle täysin älyvapaalle väitteellesi? Kuka on puolustellut esim vakavien rikosten tekijöitä julkisuudessa?

Viittasin tähän foorumikeskusteluun. Suvakit katoavat aina takavasemmalle ja ovat hiljaa, kun puhutaan maahanmuuttajien tekemistä vakavista rikoksista.

Minun käsitys maanpetturuudesta on hyvin selkeä. Maanpetturuutta on se, jos toimii omaa maataan ja oman maan kansalaisten etua vastaan.

En siis tarkoita maanpetturuudella sitä miten laki sen määrittelee.
Minun käsitys maanpetturuudesta on jos tämän maan lait ei kelpaa ja niitä yritetään epädemokraattisesti määritellä uusiksi.

Kappas, keksimällä itse säännöt löytyi uusi maanpetturi aika helposti. ;)

Statistiikka

Viestiketjuista
283 981
Jäsenet
78 737
Uusin jäsen
jurgga

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom