Toki, mutta väitän että noita asioita on aika vaikea "pureskella itse" politiikka, talouspolitiikka ja jopa talous itsessään on aikamoinen mielipiteiden sekamelska jossa ideologiat jyräävät faktoja puolin ja toisin. Kommunismista kapitalismin "trickle-down" ekonomiaan, jotka on molemmat aikamoista ideologista paskaa.
Voin ihan avoimesti myöntää ettei minulla ole mitään kapasiteettia tai mahdollisuuksia itse analysoida tukipaketin kokonaisvaikutuksia, ensinnäkin pitäisi lukea läpi ne sopimukset, sitten pitäisi ymmärtää talouden toimintamekanismeja joihin tuet vaikuttavat, sitten pitäisi tutustua eri maiden talouden eroihin niin poliittisella kuin käytännön tasolla, jne. Ei tätä asiaa voi yksinkertaistaa "lähetetään rahaa Italiaisille loisille" tyylisiin heittoihin, ne ovat vain populismia, mutta ymmärrän myös kritiikin myös puolustelijoita vastaan, loppujen lopuksi pitää vain arvioida että uskooko enemmän paketin puolustajia vai vastustajia vaikka käytännössä se että mihin minä uskon ei vaikuta yhtään mihinkään